Vucāns: sagatavotais skolotāju atalgojuma modelis dod pamatu turpmākām diskusijām

(25.02.2015.)

„Ministrijas sagatavotais skolotāju atalgojuma bāzes modelis dod pamatu turpmākām diskusijām par iespējami taisnīgu un finansiāli pamatotu skolotāju darba samaksas sistēmu,” trešdien, 25.februārī, deputātiem vērtējot atbildīgās ministrijas sagatavoto jauno pedagogu darba samaksas modeli, secināja Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētājs Jānis Vucāns.

„Vienlaikus šodienas sarunu laikā atklājās virkne aspektu, kuri piedāvātajā modelī netiek skarti,” turpina J.Vucāns, minot neskaidrības par interešu izglītību un tās finansējumu, par skolu palīgpersonāla, tostarp dabaszinību laborantu atalgojumu, kā arī par skolu direktoru tiesībām veikt arī skolotāju darbu.

Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) piedāvātais modelis paredz noteikt pedagogiem 36 darba stundu nedēļu, no kurām vidēji 24 būtu kontaktstundu darbs. Valsts līmenī tiktu noteikta vienota pedagoga amata algas likme, kas būtu atkarīga no vidējā skolēnu skaita klasē, bet nebūtu atkarīga no skolas atrašanās vietas. Skolas tiktu sadalītas piecās grupās pēc vidējā klašu lieluma, un atkarībā no skolēnu skaita pedagoga pamatalga par pilnu slodzi būtu robežās no 870 eiro mazajās skolās līdz 1000 eiro lielajās skolās. Ar šo sadalījumu tiktu atbalstītas arī mazās lauku skolas, nodrošinot skaidru un saprotamu minimālo skolotāja atalgojumu, deputātiem skaidroja izglītības un zinātnes ministre Mārīte Seile.

Sēdes gaitā komisijas priekšsēdētājs aktualizēja arī jautājumu par pedagogu skaita pietiekamību, atsaucoties uz Valsts ģimnāziju vadītāju vēstuli, kurā paustas bažas, ka, organizējot pedagogu darbu atbilstoši jaunajam modelim, katrā ģimnāzijā varētu trūkt septiņu skolotāju. IZM pārstāvji solīja šo un daļu no pārējiem izskanējušajiem ieteikumiem ņemt vērā, uzlabojot jauno skolotāju atalgojuma modeli.

Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas deputāti atzinīgi novērtēja sagatavoto pedagogu darba samaksas modeli, paužot cerību, ka ministrijas pārstāvji arī turpmāk aktīvi sadarbosies tieši ar skolotājiem kā šīs jomas profesionāļiem, lai uzlabotu šo modeli un novērstu tās nepilnības, par kurām tika diskutēts Saeimas komisijas sēdē.

Saeimas komisijas deputāti apņēmās turpināt sekot pedagogu atalgojuma modeļa izstrādei un aprīlī atkal iztaujāt IZM amatpersonas par jaunā modeļa pilnveides gaitu.

 

Saeimas Preses dienests

Otrdien, 10.septembrī
08:30  Juridiskās komisijas Krimināltiesību un sodu politikas apakškomisijas sēde
08:30  Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas Vides, klimata un enerģētikas apakškomisijas sēde
09:45  Saeimas Juridiskās komisijas priekšsēdētāja Andreja Judina tikšanās ar Eiropas Prokuratūras (EPPO) galveno prokurori Laura Codruța Kövesi un delegāciju
10:00  Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēde
10:00  Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas sēde
10:00  Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēde
10:00  Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas sēde
10:00  Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēde
10:00  Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēde
10:00  Sociālo un darba lietu komisijas sēde
10:50  Juridiskās komisijas sēde
12:00  Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēde
13:00  Sociālo un darba lietu komisijas Sabiedrības veselības apakškomisijas sēde
13:00  Sociālo un darba lietu komisijas Sabiedrības veselības apakškomisijas sēde
13:00  Saeimas priekšsēdētājas V.E. Daigas Mieriņas tikšanās ar Nīderlandes Karalistes ārkārtējo un pilnvaroto vēstnieci Latvijas Republikā V.E. Claudia Magdalena Njoo Pieterse
14:00  Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas Latgales apakškomisijas sēde
14:00  Saeimas priekšsēdētājas V.E. Daigas Mieriņas tikšanās ar Šveices Federācijas ārkārtējo un pilnvaroto vēstnieku Latvijas Republikā V.E. Martin Michelet
15:00  Saeimas priekšsēdētājas V.E. Daigas Mieriņas tikšanās ar Izraēlas Valsts ārkārtējo un pilnvaroto vēstnieci Latvijas Republikā V.E. Sandra Simovich