Saeima apstiprina Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.–2020.gadam

(22.05.2014.)

Saeima ceturtdien, 22.maijā, apstiprināja Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.–2020.gadam. Izglītības attīstības mērķis turpmākajiem septiņiem gadiem ir kvalitatīva un iekļaujoša izglītība personības attīstībai, cilvēku labklājībai un ilgtspējīgai valsts izaugsmei.

„Latvijas izglītības sistēmai vitāli nepieciešama attīstības kursa maiņa uz personificētu izglītību, talantu attīstību, skolēnu iesaistīšanos sava mācību plāna izveidē, lielāku pedagogu autonomiju, individuālu darbu ar katru skolēnu, vecāku iesaisti, jēgpilnu tehnoloģiju izmantošanu, tāpat arī - cita veida skolas ēkas plānojumu. Pašreizējā izglītības sistēma balstās standartizācijā, vidējā līmeņa noturēšanā, faktu apguvē, mācīšanos eksāmeniem un stingrā vērtēšanā ar atzīmēm. Nākamajos gados tas ir jāmaina,” uzsver par pamatnostādņu virzību parlamentā atbildīgās Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētāja Dana Reizniece-Ozola.

Attiecībā uz šī plānošanas dokumenta praktisko nozīmi komisijas priekšsēdētāja akcentē, ka Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.-2020.gadam ir viens no svarīgākajiem Eiropas Savienības struktūrfondu plānošanas dokumentiem. Tas ir viens no priekšnosacījumiem, lai Latvija laikus varētu sākt struktūrfondu apguvi.

Plānošanas dokumentā nosprausti apakšmērķi paaugstināt izglītības vides kvalitāti, veicot satura pilnveidi un attīstot atbilstošu infrastruktūru, veicināt vērtībizglītībā balstītu indivīda profesionālo un sociālo prasmju attīstību dzīvei un konkurētspējai darba vidē, kā arī uzlabot resursu pārvaldības efektivitāti, attīstot izglītības iestāžu institucionālo izcilību.

Tāpat Izglītības attīstības pamatnostādnēs 2014.–2020.gadam noteikti uzdevumi un pasākumi nosprausto mērķu īstenošanai un noteikts kopējais plānotais valsts un pašvaldību finansējums visu pasākumu realizēšanai.

Plānošanas dokumentā noteikti arī rezultatīvie rādītāji izglītības politikas rezultātu identificēšanai.

Izglītības attīstības pamatnostādnes ir vidēja termiņa politikas plānošanas dokuments, kas nosaka izglītības attīstības politikas pamatprincipus, mērķus un rīcības virzienus nākamajiem septiņiem gadiem un vienīgais nozares plānošanas dokuments, ko apstiprina Saeima. Par pamatnostādņu īstenošanu atbildīgā institūcija ir Izglītības un zinātnes ministrija.

Pamatnostādnes izstrādātas sadarbībā ar nozaru ministriju, pašvaldību un izglītības iestāžu pārstāvjiem un ekspertiem.

Trešdien, 11.septembrī
08:30  Eiropas lietu komisijas sēde
09:00  Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēde
10:00  Ārlietu komisijas sēde
10:00  Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēde
10:00  Juridiskās komisijas sēde
10:00  Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēde
10:00  Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas sēde
10:00  Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēde
10:00  Sociālo un darba lietu komisijas sēde
10:15  Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas sēde
12:00  Ilgtspējīgas attīstības komisijas Demogrāfijas, ģimeņu un bērnu lietu apakškomisijas un Ilgtspējīgas attīstības komisijas kopsēde
12:00  Publisko izdevumu un revīzijas komisijas sēde
12:00  Nacionālās drošības komisijas sēde
12:00  Pilsonības, migrācijas un sabiedrības saliedētības komisijas sēde
12:00  Ilgtspējīgas attīstības komisijas un Ilgtspējīgas attīstības komisijas Demogrāfijas, ģimeņu un bērnu lietu apakškomisijas kopsēde
13:10  Ārlietu komisijas Baltijas lietu apakškomisijas sēde
13:30  Saeimas priekšsēdētājas biedres Antoņinas Ņenaševas tikšanās ar Angolas Republikas ārkārtējo un pilnvaroto vēstnieku Latvijas Republikā V.E. Manuel Pedro Chaves
15:00  Parlamentārā izmeklēšanas komisija par "Rail Baltica" projekta parlamentārās kontroles nodrošināšanu, lai apzinātu projekta īstenošanā pieļautās kļūdas un panāktu, ka tas kļūst par prioritāru valdības jautājumu un lēmumi tiek pieņemti pārskatāmi, laikus un ievērojot Latvijas valsts un visas sabiedrības intereses, ietekmi uz Latvijas tautsaimniecību un valsts budžetu sēde