Deputāti atzinīgi vērtē rīcības plānu administratīvā sloga mazināšanai nekustamo īpašumu attīstības jomā un dod nākamos uzdevumus

(27.03.2024.)

“Ekonomikas ministrija, sagatavojot rīcības plānu administratīvā sloga mazināšanai nekustamo īpašumu attīstības jomā, ir izpildījusi Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas iepriekš doto uzdevumu, un aicinām Ministru kabinetu šo plānu ar 58 priekšlikumiem tuvākajā laikā izskatīt un apstiprināt, lai ar tajā paredzētajiem pasākumiem atvieglotu būvniecības procesu”, pauda Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšsēdētājs Oļegs Burovs sēdē trešdien, 27.martā, kurā deputāti apsprieda plānotos pasākumus un atbildīgajām institūcijām deva nākamos uzdevumus. 

Raksturojot sagatavoto rīcības plānu, Ekonomikas ministrijas pārstāvji atzīmēja, ka plāns paredz kompleksus risinājumus administratīvā sloga mazināšanai, balstoties uz diviem principiem. Viens no tiem ir loģiska un secīga procesa nodrošināšana, bet otrs – iespēja nekustamā īpašuma īpašniekam jau agrīnā būvniecības stadijā iegūt skaidru atbildi par to, vai konkrētajā teritorijā drīkst būvēt un ko tieši būvēt. Vienlaikus būtiski, ka administratīvā sloga mazināšana nevar pasliktināt sabiedrībai garantētās tiesības piedalīties teritorijas attīstības procesos no plānošanas jautājumiem līdz būvniecības ieceres īstenošanai. 

Ņemot vērā rīcības plānā paredzētos pasākumus, deputāti lēma uzdot Valsts kancelejai informēt komisiju par to izpildi, kā arī Ekonomikas ministrijai turpināt darbu pie birokrātijas mazināšanas būvniecībā, tostarp ieviešot vienotu procesu, sākot no būvniecības uzsākšanas līdz būves ierakstīšanai zemesgrāmatā. Valsts kanceleja arī aicināta rast risinājumu apbūves tiesības jautājumos un stratēģiskās ietekmes uz vidi novērtējuma nodrošināšanā lokālplānojumos. 

Tāpat deputāti lēma aicināt būvniecības nozares organizācijas, sabiedrības interešu pārstāvības grupas, nekustamā īpašuma attīstītājus vērsties pie Ekonomikas ministrijas, ja šajā jomā pastāv vēl citi šķēršļi, un sniegt priekšlikumus procesu optimizēšanai.   

Deputāti arī aicināja Ekonomikas ministriju sadarbībā ar Kultūras ministriju informēt komisiju par iespējamajiem risinājumiem kultūrvēsturiskā mantojuma aizsardzības procesa pilnveidei. 

Vēl deputāti lēma uzdot Valsts kancelejai sadarbībā ar Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministriju izstrādāt stratēģiju birokrātijas mazināšanai valsts un pašvaldību iestādēs pakalpojumu nodrošināšanā iedzīvotajiem. 

“Esam uzsākuši plašu revīziju – parlamentāro kontroli – nozaru administratīvajos procesos, un darbu turpināsim ar sloga mazināšanu finanšu jomā, tostarp meklēsim risinājumus, lai uzņēmēji varētu vieglāk atvērt kontus, pārkreditēt savus kredītus un netiktu apgrūtināti ar papildu informācijas pieprasījumiem. Pārskatīsim procedūras arī zemkopības nozarē,” informē Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšsēdētājs.

 

Saeimas Preses dienests

Pirmdien, 16.decembrī
12:00  Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas sēde
13:50  Saeimas Prezidija sēde