Izglītības komisija konceptuāli atbalsta plašāku pedagogu aizsardzību pret skolēnu emocionālu vai fizisku vardarbību

(30.03.2022.)

Lai likumā nostiprinātu plašākas iespējas pedagogiem aizstāvēties pret emocionālu vai fizisku vardarbību no skolēnu vai viņu vecāku puses, Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija trešdien, 30.martā, pirmajā lasījumā atbalstīja grozījumus Izglītības likumā.

Grozījumi paredz likumā nostiprināt to, ka izglītojamais pret pedagogu nedrīkst pieļaut emocionālu un fizisku vardarbību. Gadījumā, ja pret pedagogu vērsta skolēnu vai viņu vecāku vardarbība, pedagogam paredzētas tiesības saņemt atbalstu no izglītības iestādes vadītāja, kā arī dibinātāja.

Izglītības iestādes vadītājam plānots pienākums izvērtēt pedagoga sniegto informāciju par vardarbību, kā arī ziņot iestādes dibinātājam vai tiesībsargājošajām institūcijām. Savukārt dibinātājam, saņemot informāciju no iestādes vadītāja par skolēnu vai viņu vecāku vardarbību pret pedagogu, būs jānodrošina saņemtās informācijas izvērtēšana un iesniegšana tiesībsargājošajām institūcijām.

Tāpat likumā plānots nostiprināt to, ka pedagogam tūlītēji nav jāatbild uz skolēnu vai viņu vecāku telefona zvaniem, ziņām vai elektroniskām vēstulēm, ja tās saņemtas ārpus pedagoga darba laika.

Lai grozījumi Izglītības likumā stātos spēkā, tie vēl jāskata Saeimā trīs lasījumos.

 

Saeimas Preses dienests

Sestdien, 2.novembrī