Lai ieviestu vienotu atvieglojumu pārvaldības sistēmu, tostarp platformu, kur iedzīvotājs nekavējoties uzzinātu, kādi atvieglojumi viņam ir pieejami, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija otrdien, 1.jūnijā, konceptuāli atbalstīja Atvieglojumu vienotās informācijas sistēmas likuma projektu.
Kā šodien deputātus informēja likumprojekta autori no Vides, aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM), šāda vienota sistēma ļaus iestādei vai komersantam viegli pārvaldīt atvieglojumu portfeli, kā arī iedzīvotājiem vairs nebūs nepieciešams nemitīgi uzrādīt statusa apliecinošus dokumentus.
Piemēram, patlaban ik gadu tiek izsniegtas ap 63 tūkstošiem invaliditātes apliecību. Ieviešot vienotu sistēmu, personai ar invaliditāti, lai saņemtu preces vai pakalpojumus ar atvieglojumiem, vairs nevajadzētu uzrādīt invaliditātes apliecību. Līdz ar to šāda veida apliecības arī vairs nevajadzētu izgatavot un izsniegt personām, informēja VARAM.
Likumprojekts paredz, ka regulējums attieksies uz atvieglojumiem, kuru saņemšanas brīdī nepieciešams identificēt atvieglojuma saņēmēju vai atvieglojuma saņēmējam izsniegto identifikācijas līdzekli, lai nodrošinātu precīzu atvieglojumu norādījumu izpildi un izmantotā atvieglojuma datu uzskaiti.
Tas netiks piemērots atvieglojumiem, kas saistīti ar nodokļiem un nodevām, publiskas personas nekustamā īpašuma nomu, kā arī ar precēm un pakalpojumiem, kuri neatbilst normatīvajiem aktiem par to drošumu vai atbilstības novērtēšanu.
Pašreiz Latvijā un citviet pasaulē izmanto galvenokārt divas atvieglojumu administrēšanas pieejas: atvieglojuma maksājumus saņem pakalpojumu sniedzējs vai uzreiz pats atvieglojuma saņēmējs. Tādējādi ir grūti vai neiespējami pārbaudīt šos darījumus, kā arī veikt atvieglojumu saņemšanas neatkarīgu un uzticamu kontroli, teikts likumprojekta anotācijā.
Lai izmaiņas stātos spēkā, tās vēl jāpieņem Saeimai.
Saeimas Preses dienests