Deputāti: iekļaujošajai izglītībai jāpalīdz bērniem ar īpašām vajadzībām realizēt savu potenciālu

(08.02.2019.)
Galerija

Saeimas deputāti piektdien, 8.februārī, diskutēja par iekļaujošās izglītības izaicinājumiem bērnu ar īpašām vajadzībām attīstībai. Kā Saeimā notiekošajā ekspertu darba seminārā “Iekļaujošās izglītības nodrošināšana bērniem ar īpašām vajadzībām” uzsvēra parlamentārieši, izglītībai jāpalīdz bērniem pilnveidoties un realizēt savu potenciālu.

“Īpašas vajadzības nevar būt iemesls tam, ka cilvēkam tiek liegta pieeja kvalitatīvai izglītībai. Pašsaprotami, ka moderna sabiedrība atzīst katra cilvēka vērtību un arī atbalsta iespēju realizēt savu potenciālu. Arī to bērnu, kuriem ir, piemēram, dzirdes, redzes vai garīgās attīstības traucējumi. Arī viņiem ir tiesības uz pilnvērtīgu dzīvi,” sacīja Saeimas sekretāra biedre Marija Golubeva, norādot, ka diemžēl realitātē tas netiek nodrošināts.

Jāmaina gan izglītības iestāžu, gan visas sabiedrības izpratne. Kamēr tas nenotiks un iesaistītās puses nesapratīs, ka bērniem tiešam vajadzīgs atbalsts un sauciens pēc palīdzības nav tikai vecāku iedomas vai kaprīzes, nekas nemainīsies, akcentēja M.Golubeva, uzsverot, ka arī skolām vajag papildu atbalstu no valsts, lai pilnvērtīgi nodrošinātu iekļaujošo izglītību.

Kā ievadot semināru sacīja Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētāja biedrs Raivis Dzintars, īpašo cilvēku iekļaušanās nav tikai viņu pašu problēma, tas ir eksāmens visai sabiedrībai: “Katrā īpašajā bērnā ir kas labs un vērtīgs, ko viņš var dot pasaulei, taču tikai pie nosacījuma, ka mēs pieņemam viņa attīstību, palīdzam tajā un mums pietiek pacietības meklēt tās atslēgas gadījumos, kad sistēma nespēj sniegt atbildes. Šīs atslēgas un atbildes ir jāmeklē, pat tad, ja reizēm tas nav viegli.”

Darba semināru “Iekļaujošās izglītības nodrošināšana bērniem ar īpašām vajadzībām” rīko Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija, un tā uzmanības centrā ir nevalstisko organizāciju, kas pārstāv cilvēkus ar īpašām vajadzībām, un ekspertu skatījums uz izaicinājumiem šajā jomā. Kā seminārā akcentēja deputāti, būtiski aktualizēt problēmas, kas skar iekļaujošo izglītību, lai spētu veiksmīgi pārvarēt identificētos šķēršļus un bērni ar īpašām vajadzībām varētu iegūt pilnvērtīgu izglītību.

 

Foto: https://www.flickr.com/photos/saeima/albums/72157705070598371
Izmantošanas noteikumi: https://www.saeima.lv/lv/autortiesibas

Saeimas Preses dienests

Otrdien, 12.novembrī
08:30  Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas Vides, klimata un enerģētikas apakškomisijas sēde
10:00  Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēde
10:00  Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas sēde
10:00  Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēde
10:00  Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas sēde
10:00  Sociālo un darba lietu komisijas sēde
12:00  Sociālo un darba lietu komisijas Sabiedrības veselības apakškomisijas sēde
13:00  Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas Iekšējās drošības apakškomisijas sēde
13:00  Sociālo un darba lietu komisijas Nevienlīdzības mazināšanas apakškomisijas un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas Vides, klimata un enerģētikas apakškomisijas kopsēde
14:30  Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas Latgales apakškomisijas sēde
15:00  Saeimas priekšsēdētājas V.E. Daigas Mieriņas tikšanās ar Japānas ārkārtējo un pilnvaroto vēstnieku Latvijas Republikā V.E. Kensuke Yoshida