Deputāti par tranzīta nozari NAP2027: svarīgi noturēt esošo kravu apgrozījumu

(27.11.2019.)

Tranzīta nozare ir ļoti būtiska Latvijas tautsaimniecībai tās eksporta ieņēmumu un darba vietu dēļ, īpaši reģionos. Tāpēc Nacionālajā attīstības plānā 2021.-2027.gadam (NAP2027) ir nepieciešams iekļaut redzējumu par šīs nozares attīstību. Ņemot vērā pastāvošos izaicinājumus, galvenais mērķis tranzīta nozarē nākamajam plānošanas periodam ir noturēt esošo kravu apgrozījumu, trešdien, 27.novembrī, sēdē pauda Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas deputāti.

“Iepriekšējā plānošanas periodā 75 ar tranzīta nozari saistīti projekti ar kopējām attiecināmām izmaksām gandrīz 1,3 miljardu eiro apmērā saņēma teju pusmiljardu eiro investīciju, kaut gan plānotais uzsvars bija uz ekonomisko izrāvienu apstrādes rūpniecībā, kas saņēma aptuveni 35,5 miljonus. Neraugoties uz to, kravu apgrozījums palika iepriekšējā līmenī. Nākamajā plānošanas periodā mēs vairs nerunājam par ambicioziem mērķiem, kas paredzētu būtisku pieaugumu kravu apgrozījuma ziņā, galvenais ir noturēt to esošajā līmenī,” rezumēja komisijas priekšsēdētājs Vjačeslavs Dombrovskis pēc Pārresoru koordinācijas centra un Satiksmes ministrijas pārstāvju uzklausīšanas.

Satiksmes ministrijas tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups klātesošos informēja par tranzīta nozares perspektīvām un šķēršļiem, uzsverot ģeopolitiskos riskus Krievijas kontekstā, kā arī izvirzīto vides prasību pieaugumu. Viņš atzīmēja, ka nozares investīciju vajadzības nākamajā plānošanas periodā galvenokārt ir vērstas uz esošās infrastruktūras sakārtošanu, tostarp navigācijas un dzelzceļa infrastruktūru.

Pārrunājot tranzīta nozares lomu nodarbinātībā reģionos, A.Maldups sacīja, ka trīs lielajās ostās kopā vien ir ap 10 tūkstošiem nodarbināto. 

Komisija turpinās vērtēt NAP2027 prioritātes un rīcības virzienus līdz plāna virzīšanai Saeimā, informēja V.Dombrovskis.

 

Saeimas Preses dienests

Pirmdien, 22.jūlijā
12:00  Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēde