Kaspars Ģirģens: jāvērtē, vai reklāmas kampaņa par administratīvi teritoriālo reformu ir pamatota un sabiedrības interesēs

(23.10.2019.)

Saeimas Publisko izdevumu un revīzijas komisija lūgs vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram Jurim Pūcem skaidrot, cik lietderīga un pamatota ir valsts budžeta līdzekļu ieguldīšana plašajā reklāmas kampaņā par administratīvi teritoriālo reformu. Komisijas priekšsēdētājs Kaspars Ģirģens norāda, ka bažas radījis ministrijas izvēlētais risinājums - reklāmās redzams un dzirdams ir pats ministrs J.Pūce.

“Šis izvēlētais informatīvās kampaņas stils pēc savas stilistikas ļoti atgādina agrāko Rīgas domes amatpersonu pašslavināšanu vai Danas Reiznieces–Ozolas laikā no budžeta līdzekļiem īstenoto Finanšu ministrijas reklāmas kampaņu par paveiktajiem darbiem, kas pēdējo Saeimas vēlēšanu kontekstā sabiedrībā raisīja plašas diskusijas par ētikas principu neievērošanu. Manuprāt, izvēlētais risinājums ir pietiekams pamats komisijā izvērtēt īstenotās kampaņas atbilstību mērķiem un valsts uzticēto līdzekļu izmantošanas pamatotību. Komisija vērtēs, vai reklāmas medijos ir pamatotas un sabiedrības interesēs. Pagaidām tas, ko redzam un dzirdam, vairāk rada priekšstatu par viena politiķa priekšvēlēšanu laikam līdzīgu kampaņu tik sabiedrībai svarīgā jautājumā kā administratīvi teritoriālā reforma,” akcentē K.Ģirģens.

Komisijas priekšsēdētājs uzsver, ka deputāti jau nesen lūguši J.Pūcem skaidrot divu pasūtīto pētījumu par administratīvi teritoriālo reformu iepirkumu procedūras atbilstību normatīvajiem aktiem, jo pretendenti tika izvēlēti bez konkursa rīkošanas.

Bažas par informatīvās kampaņas lietderību Publisko izdevumu komisijai ir paudušas arī nevalstiskās organizācijas un iedzīvotāji. Komisija lūgusi ministru skaidrojumu sniegt līdz šī gada 29.oktobrim un pēc saņemtajām atbildēm lems par tālāku rīcību.

 

Saeimas Preses dienests

Piektdien, 26.aprīlī
09:00  11. Jauniešu Saeima