No 4.aprīļa Saeimā pilnībā sāks darboties elektroniskā piekļuves sistēma

(14.03.2016.)

4.aprīlī noslēgsies pārejas posms elektroniskās piekļuves sistēmas ieviešanai Jēkaba ielā 11, un turpmāk iekļūšanai Saeimas namā būs nepieciešama elektroniska karte. 

Deputātiem iekļūšanu Saeimas namā nodrošinās jauna parauga daudzfunkcionālās deputātu apliecības, kuras vienlaikus būs izmantojamas arī darbam Saeimas Sēžu zāles informatīvajā sistēmā.

Saeimas Prezidijs šodien lēma, ka jaunā parauga apliecības deputātiem sāks izsniegt ar šī gada 21.martu, bet vecā parauga apliecības nebūs izmantojamas no 31.marta. 

Saeimas darbiniekiem elektroniskā karte integrēta darba apliecībās, bet pastāvīgi akreditētajiem mediju pārstāvjiem - akreditācijas kartēs. 

No 4.aprīļa iekļūšana Saeimas namā tiks organizēta caur turniketu sistēmu, un vārtiņu atvēršana būs iespējama, pietuvinot karšu lasītājam elektronisko karti.

Modernizējot līdzšinējo caurlaižu sistēmu un ieviešot vispārpieņemtu starptautisku praksi, Saeimā pakāpeniski sāk veidot jaunu piekļuves kontroles sistēmu, kas nodrošinās iekļūšanu parlamentā ar elektroniskām kartēm. 

Līdzīga elektroniska piekļuves sistēma ir izveidota Lietuvas, Igaunijas un citu valstu parlamentos, kā arī virknē valsts pārvaldes iestāžu Latvijā, tostarp Ministru kabinetā un Ārlietu ministrijā.

Turniketu uzstādīšana elektroniskās piekļuves nodrošināšanai Saeimas namā Jēkaba ielā 11 uzsākta pagājušā gada nogalē. Elektronisko piekļuves sistēmu pakāpeniski ieviesīs arī pārējās Saeimas ēkās, turpinot ar jauno parlamenta ēku Jēkaba ielā 6/8. 

 

Saeimas Preses dienests

Pirmdien, 22.jūlijā
12:00  Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijas sēde