Saeima apstiprina Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.–2020.gadam

(22.05.2014.)

Saeima ceturtdien, 22.maijā, apstiprināja Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.–2020.gadam. Izglītības attīstības mērķis turpmākajiem septiņiem gadiem ir kvalitatīva un iekļaujoša izglītība personības attīstībai, cilvēku labklājībai un ilgtspējīgai valsts izaugsmei.

„Latvijas izglītības sistēmai vitāli nepieciešama attīstības kursa maiņa uz personificētu izglītību, talantu attīstību, skolēnu iesaistīšanos sava mācību plāna izveidē, lielāku pedagogu autonomiju, individuālu darbu ar katru skolēnu, vecāku iesaisti, jēgpilnu tehnoloģiju izmantošanu, tāpat arī - cita veida skolas ēkas plānojumu. Pašreizējā izglītības sistēma balstās standartizācijā, vidējā līmeņa noturēšanā, faktu apguvē, mācīšanos eksāmeniem un stingrā vērtēšanā ar atzīmēm. Nākamajos gados tas ir jāmaina,” uzsver par pamatnostādņu virzību parlamentā atbildīgās Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētāja Dana Reizniece-Ozola.

Attiecībā uz šī plānošanas dokumenta praktisko nozīmi komisijas priekšsēdētāja akcentē, ka Izglītības attīstības pamatnostādnes 2014.-2020.gadam ir viens no svarīgākajiem Eiropas Savienības struktūrfondu plānošanas dokumentiem. Tas ir viens no priekšnosacījumiem, lai Latvija laikus varētu sākt struktūrfondu apguvi.

Plānošanas dokumentā nosprausti apakšmērķi paaugstināt izglītības vides kvalitāti, veicot satura pilnveidi un attīstot atbilstošu infrastruktūru, veicināt vērtībizglītībā balstītu indivīda profesionālo un sociālo prasmju attīstību dzīvei un konkurētspējai darba vidē, kā arī uzlabot resursu pārvaldības efektivitāti, attīstot izglītības iestāžu institucionālo izcilību.

Tāpat Izglītības attīstības pamatnostādnēs 2014.–2020.gadam noteikti uzdevumi un pasākumi nosprausto mērķu īstenošanai un noteikts kopējais plānotais valsts un pašvaldību finansējums visu pasākumu realizēšanai.

Plānošanas dokumentā noteikti arī rezultatīvie rādītāji izglītības politikas rezultātu identificēšanai.

Izglītības attīstības pamatnostādnes ir vidēja termiņa politikas plānošanas dokuments, kas nosaka izglītības attīstības politikas pamatprincipus, mērķus un rīcības virzienus nākamajiem septiņiem gadiem un vienīgais nozares plānošanas dokuments, ko apstiprina Saeima. Par pamatnostādņu īstenošanu atbildīgā institūcija ir Izglītības un zinātnes ministrija.

Pamatnostādnes izstrādātas sadarbībā ar nozaru ministriju, pašvaldību un izglītības iestāžu pārstāvjiem un ekspertiem.

Trešdien, 3.jūlijā
12:00  Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēde