Izglītības komisija: nav pārliecības, vai Izglītības ministrijai izdosies panākt pedagogu algu pieaugumu jau no nākamā gada

(11.03.2014.)

„Izglītības un zinātnes ministrijai ir jāapzinās situācijas nopietnība un nekavējoties jāizstrādā konkrēts plāns pedagogu atalgojuma palielināšanai. Paralēli tam ar Finanšu ministriju jāvienojas par nepieciešamo papildu finansējumu jau šogad, lai pedagogi savlaicīgi zinātu, kādas izmaiņas atalgojuma jomā gaidāmas.” To, apkopojot otrdienas, 11.marta, Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēdē gūtos secinājumus, uzsver komisijas priekšsēdētāja Dana Reizniece-Ozola.

Komisijas sēdē tika izvērtēts Valsts kontroles ziņojums, kas norāda uz vairākām Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) kļūdām pedagogu darba algu aprēķinā. Šīs neprecizitātes novedušas pie tā, ka šogad IZM nepieciešami papildus 2,5 miljoni eiro, lai nodrošinātu algu izmaksu pedagogiem. Tāpat revīzijas rezultāti apliecina, ka modelis „Nauda seko skolēnam” neļauj precīzi aprēķināt pedagogu atalgojumu, kā arī to, ka pašreizējā darba samaksas sistēma neveica Darba likuma ievērošanu - darba laika uzskaiti katra pašvaldība veic citādāk, turklāt netiek ņemtas vērā virsstundas un darbs vasaras mēnešos.

IZM valsts sekretāre Sanda Liepiņa deputātus informēja, ka 17.martā pirmo reizi sanāks darba grupa jauna pedagogu atalgojuma modeļa izstrādei, kuru paredzēts sākt ieviest no nākamā gada. Savukārt Latvijas Izglītības un zinātnes darbinieku priekšsēdētāja Ingrīda Mikiško atzina, ka reālas pārmaiņas pedagogi saredz tikai 2017.gadā, jo pašreizējām IZM iecerēm nav finanšu seguma. Turklāt laika grafiks jaunā pedagogu atalgojuma modeļa izstrādei un ieviešanai jau atpaliek no kopējā valsts 2015.gada budžeta plānošanas, pie kā jau tagad ministrijās notiek darbs.

Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētāja uzskata, ka zinoši, radoši un motivēti pedagogi ir ļoti svarīgs faktors, lai Latvija būtu konkurētspējīga laikmetā, kuru raksturo informācijas sabiedrība un zināšanās bāzēta ekonomika. Stratēģiskais mērķis ir panākt, lai pedagoga profesija iegūtu augstu prestižu un tai būtu nodrošināts pienācīgs atalgojums, kā arī lai visās mūsu valsts skolās strādā profesionāli skolotāji, tādējādi nodrošinot vienlīdz kvalitatīvu izglītību visiem bērniem neatkarīgi no viņu dzīvesvietas un vecāku finanšu iespējām. 

„Skolotāji var būt droši - Izglītības, kultūras un zinātnes komisija ir jūsu pusē. Mēs sekosim līdzi, kā valdībai veicas ar solījumu pildīšanu, un prasīsim valdībai konkrētus darbus un regulāras atskaites par padarīto,” akcentē D.Reizniece-Ozola.


Saeimas Preses dienests

Sestdien, 20.jūlijā