Saeima galīgajā lasījumā atbalsta patērētāju tiesību aizsardzības stiprināšanu

(13.02.2014.)

Lai efektivizētu patērētāju tiesību un interešu aizsardzības sistēmu un pastiprinātu reklāmu uzraudzību, Saeima ceturtdien, 13.februārī, galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Reklāmas likumā.

Grozījumi papildina likuma mērķi, aizsargājot personas, kas nodarbojas ar saimniecisko vai profesionālo darbību, no maldinošas reklāmas un normatīvajiem aktiem neatbilstošas salīdzinošās reklāmas un to radītām sekām. Tāpat grozījumi paredz nosacījumus, kurus ievērojot, salīdzinošā reklāma ir atļauta.

Jaunais regulējums paredz uzraudzības iestādēm pastiprināt tiesības veikt reklāmas uzraudzību, pieņemt lēmumus par lietas izbeigšanu, izsakot aicinājumu reklāmas devējam, izgatavotājam vai izplatītājam savā darbībā turpmāk nodrošināt reklāmas atbilstību un apstiprināt rakstveida apņemšanos novērst pārkāpumus. 

Reklāmas uzraudzības iestāde turpmāk par neatbilstošas reklāmas sniegšanu vai izplatīšanu varēs piemērot naudas sodus. Atkarībā no reklāmas pārkāpuma uzraudzības iestāde varēs uzlikt sodu līdz 14 000 eiro.   
Likumu grozījumi arī nosaka - persona, kurai reklāma ir nodarījusi kaitējumu, ir tiesīga celt prasību tiesā.

Tāpat jaunais regulējums paredz izmaiņas likuma pārejas noteikumos, uzdodot valdībai līdz šī gada 1.decembrim iesniegt Saeimai grozījumus Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā un nosakot kārtību, kā tiek izvietota priekšvēlēšanu aģitācijas reklāma publiskās vietās.



Saeimas Preses dienests

Trešdien, 3.jūlijā
12:00  Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas sēde