Tautsaimniecības komisija noslēdz darbu pie Reklāmas likuma grozījumiem, kas paredz patērētāju tiesību aizsardzības stiprināšanu

(04.02.2014.)

Lai efektivizētu patērētāju tiesību un interešu aizsardzības sistēmu un pastiprinātu reklāmu uzraudzību, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija otrdien, 4.februārī, noslēdza darbu pie grozījumiem Reklāmas likumā.

Grozījumi papildinās likuma mērķi, aizsargājot personas, kas nodarbojas ar saimniecisko vai profesionālo darbību, no maldinošas reklāmas un normatīvajiem aktiem neatbilstošas salīdzinošās reklāmas un to radītām sekām. Tāpat grozījumi paredzēs nosacījumus, kurus ievērojot, salīdzinošā reklāma ir atļauta.

Likumprojekts paredz uzraudzības iestādēm pastiprināt tiesības veikt reklāmas uzraudzību, pieņemt lēmumus par lietas izbeigšanu, izsakot aicinājumu reklāmas devējam, reklāmas izgatavotājam vai reklāmas izplatītājam savā darbībā turpmāk nodrošināt reklāmas atbilstību un apstiprināt rakstveida apņemšanos novērst pārkāpumus. 

Reklāmas uzraudzības iestāde turpmāk par neatbilstošas reklāmas sniegšanu vai izplatīšanu varēs piemērot naudas sodus. Atkarībā no reklāmas pārkāpuma uzraudzības iestāde varēs uzlikt sodu līdz 14 000 eiro.   

Likumu grozījumi arī noteiks - persona, kurai reklāma ir nodarījusi kaitējumu, būs tiesīga celt prasību tiesā.

Tautsaimniecības komisijas deputāti šodien atbalstīja priekšlikumu, kas paredz papildināt likuma pārejas noteikumus, uzdodot valdībai līdz šī gada 1.decembrim iesniegt Saeimai grozījumus Priekšvēlēšanu aģitācijas likumā un nosakot kārtību, kā tiek izvietota priekšvēlēšanu aģitācijas reklāma publiskās vietās.

Reklāmas likuma grozījumi Saeimai vēl jāskata trešajā galīgajā lasījumā.




Saeimas Preses dienests

Sestdien, 20.jūlijā