Saeimas komisija atzinīgi vērtē progresu iekšzemes kuģošanas drošības uzlabošanā

(03.02.2009.)

Kuģošanas iekšējos ūdeņos tiesiskais regulējums pēdējā laikā ir būtiski pilnveidots, otrdien, 3.februārī, secināja Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija. 

„Redzams, ka pie šī jautājuma tiesiskās sakārtošanas noritējis pietiekami intensīvs darbs un situācija šajā jomā uzlabojusies,” norādīja komisijas priekšsēdētājs Juris Dalbiņš, kura vadītā komisija jau iepriekš vairākas reizes vērtējusi drošības situāciju iekšzemes ūdeņos.

Uzklausot atbildīgās institūcijas, komisija atzinīgi novērtēja ierosinājumu ūdens satiksmes kontroli 3000 metrus no krasta līnijas ļaut veikt arī Valsts robežsardzei, nevis tikai Valsts policijai. „Ir jāizmanto visi mūsu rīcībā esošie resursi un jāļauj arī robežsardzei trīs kilometru robežās veikt kuģu kontroli,” piekrita J.Dalbiņš.

Valsts policijas rīcībā nav piemērotu kuģu, lai sekmīgi veiktu peldlīdzekļu kontroli tik tālu no krasta, sēdē skaidroja Satiksmes uzraudzības biroja Metodiskās vadības un kontroles nodaļas priekšnieks Andris Locs.

A.Locs informēja, ka pagājušajā gadā veikti grozījumi Administratīvo pārkāpumu kodeksā, kas par braukšanu alkohola vai narkotisko vielu reibumā ļauj sodīt arī motorlaivu vadītājus.

Valsts policija veikusi arī vairākas apjomīgas iepirkuma procedūras, kurās iegādājusies modernas laivas satiksmes kontrolei iekšējos ūdeņos. Tāpat iepirkti arī ātruma kontroles radari, bākugunis un portatīvās mērierīces alkohola koncentrācijas noteikšanai izelpā.

Rīgā iekšējo ūdeņu kontrolei nepieciešamais tehniskais nodrošinājums ir pietiekams, informēja A.Locs, atzīstot, ka citos rajonos, it īpaši piejūras teritorijās, situācija neesot tika laba. Nākotnē būtu nepieciešams iegādāties gan vairākus ūdens motociklus patrulēšanai, gan arī jaudīgākus motorus jau esošajām laivām.

Savukārt Rīgas pašvaldības policijas priekšnieks Jānis Geduševs informēja, ka viņa vadītais dienests pagājušā gadā par iekšējos ūdeņos konstatētajiem pārkāpumiem sastādījis 79 administratīvo pārkāpumu protokolus, visbiežāk par motorlaivu vai jahtu vadīšanu bez atbilstošas atļaujas. J.Geduševs rosināja normatīvajos aktos noteikt iespēju kuģošanā konstatētos pārkāpumus fiksēt ar foto un video aparatūru, līdzīgi kā tas ir ceļu satiksmē. Tāpat būtu jānosaka kārtība, kādā par enkurošanās noteikumu neievērošanu pie atbildības saucami kuģošanas līdzekļu vadītāji.  

 

Saeimas Preses dienests

Piektdien, 5.jūlijā