Saeimas komisija: jāstiprina patērētāju tiesību aizstāvju autoritāte

(10.12.2008.)

Lai efektīvāk aizstāvētu iedzīvotāju intereses, jāstiprina Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) autoritāte. Tā, tiekoties ar patērētāju tiesību aizstāvjiem, šodien, 10.decembrī, secināja Saeimas Pieprasījumu komisijas deputāti.

Deputāti uzskata, ka jāmaina patērētāju sūdzību izskatīšanas kārtība, padarot to ātrāku, un jāpaplašina PTAC iespējas sabiedrību informēt par uzņēmumiem, kuri klientus apkrāpj, maldina, neatbild par preces kvalitāti un citādi ignorē tiem noteiktās prasības ievērot patērētāju tiesības.

Piemēram, tas dotu iespēju efektīvāk vērsties pret degvielas uzpildes stacijām, kas turpina iepildīt mazāk degvielas, nekā uzrāda. Pārsteidzoši bēdīgs fakts atklājās pavasarī veiktajā degvielas uzpildes staciju pārbaudē - gandrīz trešdaļā gadījumu tika iepildīts mazāk degvielas, nekā uzrādīja šoferiem izsniegtais rēķins. Turklāt jaunākie pārbaudes rezultāti liecina, ka situācija šajā jomā kopš pavasara ir pasliktinājusies, deputātus informēja PTAC vadītāja Baiba Vītoliņa.

Komisijas sēdē B.Vītoliņa paskaidroja, ka tieši nespēja ietekmēt tā saucamos „sliktos” uzņēmumus ir viena no galvenajām PTAC problēmām. Daļa uzņēmumu atsakās sadarboties un mērķtiecīgi novilcina sūdzību izskatīšanu. Saskaņā ar pašreizējo kārtību, iedzīvotāju individuālās sūdzības tiek izskatītas kā civiltiesiski strīdi, kuru izskatīšana var turpināties gadiem.

Tāpat problēma ir lielo uzņēmumu izvēle regulāri maksāt sodus, nevis labot pārkāpumus. Sabiedrībā plaši ir izskanējušas PTAC nesaskaņas ar aviokompāniju „AirBaltic”. Uzņēmums joprojām nepilda prasības internetā jau sākotnēji uzrādīt biļetes pilnu cenu, lai nerastos situācija, kad sākotnējo piecu latu vietā galu galā par biļeti apmaksai tiek prasīti 70 lati, norādīja B.Vītoliņa.

 

Saeimas Preses dienests

Piektdien, 5.jūlijā