Latvijas Republikas 9.Saeimas

rudens sesijas divpadsmitā (ārkārtas) sēde

2009.gada 3.novembrī

Sēdi vada Latvijas Republikas 9.Saeimas priekšsēdētājs

Gundars Daudze.

 

Sēdes darba kārtība
Satura rādītājs
Balsojumi

Sēdes vadītājs. Godātie kolēģi! Lūdzu, ieņemiet vietas!

Sākam Saeimas 2009.gada 3.novembra ārkārtas sēdi.

Pirms mēs sākam izskatīt apstiprināto sēdes darba kārtību, es informēju, ka Saeimas Prezidijs ir saņēmis Ministru prezidenta Valda Dombrovska vēstuli, kurā viņš informē, ka tiek atsaukti trīs Saeimā iesniegtie likumprojekti: likumprojekts „Grozījums Pilsonības likumā”, likumprojekts „Grozījums Civilprocesa likumā” un likumprojekts „Grozījums Personu apliecinošu dokumentu likumā”.

Līdz ar to šie likumprojekti tiek izslēgti no šodienas sēdes darba kārtības. Šis jautājums nav debatējams un nav balsojams.

Godātie kolēģi! Sākam tātad izskatīt apstiprināto šodienas sēdes darba kārtību.

Darba kārtībā ir tikai viena sadaļa - Prezidija ziņojumi par iesniegtajiem likumprojektiem.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Par valsts budžetu 2010.gadam” nodot visām Saeimas komisijām un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija.

Saskaņā ar Saeimas kārtības rulli viens deputāts var runāt „par”, viens - „pret” likumprojekta nodošanu komisijām.

Vārds deputātam Dzintaram Zaķim.

Dz.Zaķis (frakcija „Jaunais laiks”).

Labdien, dāmas un kungi! Šobrīd mēs esam ļoti zīmīgā situācijā. Šķiet, tas, ko apgalvo mediji, ka kopš pēckara gadiem šis ir vissmagākais budžets, kas ir jāpieņem, Latvijas vēsturē, atbilst patiesībai.

Pavisam īsi mēģināšu pateikt tās trīs galvenās lietas, kas ir jāzina katram, diskutējot par šo budžetu un mēģinot analizēt šo budžetu.

Pirmā lieta noteikti ir tā, ka, neskatoties uz veselu virkni samazinājumu, valsts joprojām nodrošina ļoti daudz pamatfunkciju ļoti daudziem cilvēkiem dažādos šķērsgriezumos. Pieminēšu arī varbūt kaut kādas detālākas lietas.

Otrā lieta ir tā, ka Latvijā šobrīd tiešām notiek tik ļoti nepieciešamās strukturālās reformas. Ļoti daudziem cilvēkiem no mediju teiktā tā arī netop skaidrs, bet pacentīšos vismaz kaut kādās daļās pateikt, kā tas tieši notiek.

Un trešā lieta, neapšaubāmi, ir šis budžets. Pat pie nosacījuma, ka tas ir salīdzinoši smags un ne tuvu nav ideāls, tas tik un tā ir vienīgais... vienīgā šaurā taciņa uz to, lai mēs šinī valstī ieviestu kaut kādu stabilitāti un saglabātu cerības uz normālu izaugsmi.

Bet tagad īsumā par to, ko tad valsts nākamajā gadā saviem iedzīvotājiem grasās garantēt.

Rēķinieties ar to, ka nākamajā gadā joprojām 7140 policisti, 3243 ugunsdzēsēji un 2514 robežsargi turpinās strādāt, turpinās pildīt savus pienākumus, viņu algas nav samazinātas un viņu sociālās garantijas nav samazinātas. Tātad sabiedrības drošība turpinās tikt nodrošināta Latvijā.

Rēķinieties ar to, ka arī veselības aprūpes jomā pakalpojumi gan attiecībā uz ambulatoro aprūpi, gan uz diennakts ārstu dežūrām un daudzām citām lietām tiks nodrošināti šā gada līmenī.

Ļoti daudzās lietās nebūs samazinājuma. Nākamajā gadā - ieklausieties, ļoti būtiska lieta! - 561 tūkstotis pensionāru turpinās saņemt pensijas šā gada līmenī. To valsts garantē. Ar šo budžetu valsts garantē gandrīz miljardu latu, ko mūsu pensionāri turpinās saņemt pensijās. Tas ir, manuprāt, ļoti būtiski.

Nākamgad 210 tūkstoši bērnu mācīsies 800 skolās, 22 tūkstoši skolotāju turpinās saņemt algas un bērniem būs nodrošināta iespēja saņemt izglītību. Valsts to saviem bērniem garantē, un tas nākamgad tiks reāli realizēts.

Ļoti līdzīga situācija ir arī augstākajā izglītībā. Es varbūt neiedziļināšos ciparos, bet varu apgalvot arī to, ka, piemēram, zinātnei... 250 miljoni latu zinātniskajai darbībai - tiesa gan, no Eiropas naudas - tiks garantēti nākamgad. Ja zinātnieki spēs šo naudu apgūt, tā nauda būs pieejama.

Ļoti līdzīgi ir arī uzņēmējdarbībā. 245 miljoni latu no Eiropas Savienības naudas tiks nodrošināti. Uzņēmējiem tik vien kā būs jāraksta projekti un šī nauda jāapgūst. Ir vēl vesela virkne milzum daudz lietu. Ierobežotā laika dēļ necentīšos iedziļināties detaļās, bet ir milzum daudz lietu, ko valsts nākamgad saviem iedzīvotājiem garantē, un to nodrošina šis budžets, to nodrošina, kolēģi, arī tas, ka iedzīvotāji un uzņēmēji turpina maksāt nodokļus. Tas nu gan visiem ir labi jāsaprot, ka no gaisa nekas šajā valstī nekrīt. Uzņēmēji un iedzīvotāji maksā nodokļus, un valsts pretī sniedz garantijas.

Par strukturālajām reformām. Šā gada laikā strukturālās reformas ir sākušās un diezgan daudz kas ir ļoti labi jau padarīts. Ir likvidētas valsts uzņēmumu padomes. Tā bija viena no tēmām, par ko bija ļoti karsta diskusija. Tas praksē ir realizējies. Ir likvidētas 37 no 73 aģentūrām: ir likvidēti „Jaunie Trīs brāļi”, „Valsts materiālās rezerves”, „Valsts būvinspekcija”, „Sabiedrības veselības aģentūra”, „Aizsardzības īpašumu valsts aģentūra” un tā tālāk, un tā tālāk. Vesela virkne lietu ir likvidētas, bet šīs reformas turpināsies arī nākamgad. Starp citu, tieši valsts pārvaldē ir vislielākie samazinājumi, ja mēs salīdzinām, kā ir samazinājušies izdevumi, piemēram, privātajā sektorā un kā ir samazinājušies tiešajā valsts pārvaldē. Tiešajā valsts pārvaldē izdevumi samazinās daudz straujāk nekā uzņēmējdarbībā, un nākamgad šī tendence turpināsies. Tas faktiski nozīmē, ka valsts, manuprāt, ļoti precīzi pierāda to, ka mēs esam gatavi taupīt paši un sagaidām to arī no ierēdņiem. Bet tajā pašā laikā sagaidām to, ka uzņēmēji un indivīdi maksās nodokļus nākamajā gadā.

Visbeidzot. Visbeidzot. Mēs esam nonākuši situācijā, kad mēs lūdzam to, lai mums aizdod naudu, un, ja mēs nākamajā gadā vienus 500 miljonus latu vēlamies tērēt vairāk, nekā ieņemt savā budžetā, tad šī nauda mums būs jāaizņemas. Ja mēs budžetu spēsim pieņemt tādu, kāds tas ir piedāvāts, tad mēs spēsim aizņemties šo naudu un šos pakalpojumus nodrošināt.

Noslēgumā. Paldies ministriem, kas strādāja pie šā budžeta izstrādes, paldies ierēdņiem, kas strādāja, paldies koalīcijai, kas atbalstīja, un arī paldies opozīcijai, kas sniegs mums, es ticu, konstruktīvu kritiku un labus piedāvājumus. Paldies visiem tiem, kas līdzdarbojās šā budžeta izstrādē.

Aicinu atbalstīt šā budžeta nodošanu komisijām.

Sēdes vadītājs. Paldies.

Lūdzu gan ievērot reglamentu.

Vārds deputātam Igoram Pimenovam. Viņš acīmredzot runās „pret”. (No zāles dep. J.Urbanovičs: „Kā jūs zināt?”)

I.Pimenovs (frakcija „Saskaņas Centrs”).

Cienījamie kolēģi! Labdien! Frakcija „Saskaņas Centrs” neatbalstīs likumprojektu. Lasot likumprojektu, secinām, ka, esošajos ārējos un iekšējos ekonomiskajos apstākļos saglabājot līdzšinējo budžeta politiku, 2010.gadā Latvijā gaidāms turpmāks IKP ražošanas apjoma samazinājums. Tas saruks 2000.gada salīdzināmajās cenās vēl vismaz par 10 procentiem, tas ir, līdz 6 miljardiem latu, kas atbilst 2003.gada ražošanas līmenim. Arī tekošajās cenās IKP saruks par 10 procentiem un būs 11 miljardi 900 miljoni latu. Proti, tas noslīdēs līdz ražošanas līmenim, kāds bija 2006.gada vidū. Uz šādu IKP krituma līmeni balstījās Latvijas valdība, veidojot 2010.gada budžeta projektu.

Mūsuprāt, IKP līmenis nodokļu sloga palielināšanās apstākļos var noslīdēt vēl daudz zemāk. Galvenie samazināšanās faktori ir un būs eksporta apjomu samazināšanās pārlieku augstās lata vērtības dēļ, sociālo izmaksu apjoma samazināšanās, uzņēmējdarbībai nelabvēlīgie apstākļi, kapitāla un darbaspēka aizplūšana no valsts un neatrisinātā nesabalansētas ekonomikas problēma. Bezdarba līmenis augs tādā pašā tempā kā līdz šim un gadā vidēji sasniegs aptuveni 300 000 cilvēku jeb 25 procentus no ekonomiski aktīvajiem iedzīvotājiem... 30 procentus no nodarbināto iedzīvotāju skaita. Saskaņā ar esošo likumdošanu lielākā daļa bezdarbnieku zaudēs tiesības saņemt pabalstu. Ražošanas kritums, kā arī pārmērīgais un netaisnīgais nodokļu slogs izraisīs turpmāku ieņēmumu apjoma samazinājumu valsts budžetā.

Valdība budžetā ietver ideju par to, ka nodokļu ieņēmumu samazināšanās tendence, temps saglabāsies tāds pats kā IKP ražošanas apjoma samazināšanās temps. Proti, 2010.gada budžetā ieņēmumi tiek plānoti 3,7 miljardi latu, tas ir samazinājums par 11 procentiem salīdzinājumā ar 2009.gada plānoto ieņēmumu līmeni, un šie ieņēmumi praktiski būs 2006.gada budžeta ieņēmumu līmenī un tiks korelēti ar IKP ražošanas apjoma rādītājiem šogad.

Šādos saimniekošanas apstākļos nodokļi tiks iekasēti nevis uz vienādiem noteikumiem un no visiem saimniekošanas subjektiem, bet gan tikai no tiem, kas spēs nodokļus samaksāt. Tātad budžeta vajadzībām praksē tiks ieviests uzņēmumu un iedzīvotāju pieejamo naudas līdzekļu atsavināšanas princips. Šis princips stimulēs saimniekošanas subjektus izvairīties no nodokļu maksāšanas, jo nodokļi pēc dabas nebūs taisnīgi. Apstākļos, kad Valsts ieņēmumu dienestā tiek samazināts darbinieku skaits un starp finanšu ministru un Valsts ieņēmumu dienesta vadītāju ir izveidojies konflikts, diez vai Latvijas valdībai ir iespēja nodrošināt nodokļu ieņēmumus pat 2009.gada līmenī. Pēc mūsu aplēsēm, budžeta ieņēmumi 2010.gadā samazināsies nevis par 11 procentiem, bet gan par 20 procentiem salīdzinājumā ar 2009.gadā prognozēto ieņēmumu līmeni, un orientējoši tie būs 3 miljardi 400 miljoni latu. Tāpēc būs nepieciešami būtiski visa budžeta grozījumi jau 2010.gada pirmajos četros mēnešos. Lai segtu ievērojamos trūkstošos budžeta izdevumus, valdība budžeta projektā 2010.gadam tos paredzējusi segt no starptautisko aizņēmumu līdzekļiem, un saskaņā ar mūsu aprēķiniem tie ir 4,8 procenti no IKP. Un tas ir gandrīz uz pusi mazāk, nekā paredz starptautiskās saistības, - tātad 8,5 procenti.

Kopumā piedāvātajā budžeta projektā valdība nav ieplānojusi pasākumus krīzes pārvarēšanai, tā nepamatoti izmanto aizdevumus, tādējādi uzkrājušos problēmu risināšanu pārliekot uz nākamajām paaudzēm. Šis budžeta projekts veicinās arī sociālo problēmu saasināšanos.

Lūdzu deputātus neatbalstīt šo likumprojektu.

Paldies par uzmanību.

Sēdes vadītājs. Paldies.

Viens deputāts ir runājis „par”, viens - „pret” likumprojekta nodošanu komisijām. Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Par valsts budžetu 2010.gadam” nodošanu visām Saeimas komisijām, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 63, pret - 28, atturas - 1. Likumprojekts komisijām nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Izglītības likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Vispārējās izglītības likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Militārpersonu izdienas pensiju likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Gada pārskatu likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi likumā „Par valsts proves uzraudzību”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi likumā „Par Konvenciju par dārgmetālu izstrādājumu pārbaudi un zīmogošanu un tās grozījumiem”” nodot Ārlietu komisijai un Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījums Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likumā” nodot Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Juridiskajai komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījums Valsts apbalvojumu likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Juridiskajai komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījums Dzīvesvietas deklarēšanas likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. (No zāles: „Balsot!”) Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījums Dzīvesvietas deklarēšanas likumā” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 59, pret - 27, atturas - 1. Likumprojekts komisijām nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi likumā „Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: „Balsot!”) Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījumi likumā „Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam”” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 58, pret - 22, atturas - 6. Likumprojekts komisijām nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi likumā „Par maternitātes un slimības apdrošināšanu”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. (No zāles: „Balsot!”) Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījumi likumā „Par maternitātes un slimības apdrošināšanu”” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 57, pret - 26, atturas - 1. Likumprojekts komisijām nodots.

Vai deputātei Feldmanei kaut kas par procedūru sakāms?

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi likumā „Par valsts pensiju un valsts pabalstu izmaksu laika periodā no 2009.gada līdz 2012.gadam”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija.

Saskaņā ar Kārtības rulli viens deputāts var runāt „par”, viens - „pret” likumprojekta nodošanu komisijām.

Vārds deputātei Intai Feldmanei.

I.Feldmane (LPP/LC frakcija).

Augsti godātais Saeimas priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Tikko Saeima atbalstīja divu likumprojektu nodošanu komisijām, kuros ir atsauce uz šo likumprojektu.

Vēršu jūsu uzmanību uz to, ka šie piedāvātie grozījumi likumā „Par valsts pensiju un valsts pabalstu izmaksu laika periodā no 2009.gada līdz 2012.gadam” paredz noteikt ierobežojumus saņemt maternitātes, slimības, bezdarba un vecāku pabalstus pilnā apmērā un attiecas tieši uz tiem iedzīvotājiem, kuri šobrīd ir ekonomiski aktīvi un, godprātīgi strādājot un maksājot nodokļus, vēl uztur pie dzīvības šo valsti.

Šie grozījumi paredz, ka laika periodā līdz 2012.gada beigām, ja gadījumā kāds iedzīvotājs vēl godīgi maksās nodokļus no algas, kas ir lielāka par 350 latiem, būs tāda situācija, ka, ja viņš kļūs par bezdarbnieku, saslims vai, nedod Dievs, nolems glābt šo valsti un, lai dotu tai iespēju izdzīvot ilgāk par dažiem tuvākajiem gadiem, radīs bērnu, viņš nesaņems atbalstu no valsts pilnā apmērā.

Katrs lats, kuru darba ņēmējs būs nopelnījis virs 350 latiem, tiks aplikts ar dubultu nodokli. Cilvēks jau būs samaksājis sociālās apdrošināšanas nodokli pilnā apmērā, būs nodrošinājies pret visiem iespējamiem riskiem un rēķinājies, ka no valsts saņems adekvātu atbalstu. Iedomājieties, kā jutīsies ģimene, kurā, piemēram, aug trīs bērni un tēvs nākamajā gadā zaudēs darbu. Vai tiešām jūs viņam pateiksiet, ka, neskatoties uz to, ka viņš ir strādājis divās vai trijās darbavietās, lai nodrošinātu savu ģimeni ar iztikas līdzekļiem, šai piecu cilvēku ģimenei vairāk par 350 latiem nepienākas? Vai tiešām tie jaunie cilvēki, kas ir ieguvuši labu izglītību un ir gatavi audzināt savus bērnus Latvijā, ir jātriec prom, pieņemot šādus likumus? Kāda gan motivācija var būt maksāt nodokļus?

Visas valdības darbības ir vērstas uz to, lai pēdējais godīgais nodokļu maksātājs sāktu izvairīties no nodokļu nomaksas. Un kādā veidā mēs domājam veicināt iedzīvotāju ticību valstij un tās solītajām garantijām?

Nepietiek ar to, ka valdība vienpersoniski grasās atņemt nodokļu atvieglojumus par apgādībā esošajiem bērniem, tādā veidā vēl vairāk samazinot ģimeņu ar bērniem ikmēneša ienākumus, bet ar šo likumprojektu valdība mēģina mūs, Saeimas deputātus, piespiest vērsties pret godīgiem nodokļu maksātājiem.

Ir jāatceras, ka pašreizējā ekonomiskā krīze nonāks vēl lielākā strupceļā, ja mēs nedarīsim visu, kas veicina nodokļu nomaksu pilnā apmērā. Taču šādi grozījumi ne tikai samazinās izdevumus sociālajā budžetā, bet vēl straujāk samazinās sociālā budžeta ieņēmumus, jo iedzīvotājiem vairs nebūs motivācijas šai valstij maksāt nodokļus.

Latvijas Pirmās partijas un partijas „Latvijas Ceļš” frakcija šo likumprojektu, kas tūkstošiem Latvijas iedzīvotāju samazinās labklājības līmeni, neatbalstīs.

Paldies.

Sēdes vadītājs. Paldies.

„Par” runāt neviens nav pieteicies.

Lūdzu zvanu! (No zāles dep. A.Bērziņš (LPP/LC): „Godīgi cilvēki balso „pret”!”) Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījumi likumā „Par valsts pensiju un valsts pabalstu izmaksu laika periodā no 2009.gada līdz 2012.gadam”” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 62, pret - 28, atturas - 2. Likumprojekts komisijām nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījums likumā „Par valsts pensijām”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. (No zāles: „Balsot!”) Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījums likumā „Par valsts pensijām”” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 61, pret - 29, atturas - 1. Likumprojekts komisijām nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījums likumā „Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: „Balsot!”) Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījums likumā „Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām”” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 62, pret - 27, atturas - 1. Likumprojekts komisijām nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Likumā par ostām” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Dzelzceļa likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījums likumā „Par aviāciju”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījums likumā „Par valsts kompensāciju cietušajiem”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Juridiskajai komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: „Balsot!”) Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījums likumā „Par valsts kompensāciju cietušajiem”” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Juridiskajai komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 58, pret - 28, atturas - 1. Likumprojekts komisijām nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Uzturlīdzekļu garantiju fonda likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija.

Saskaņā ar Kārtības rulli viens deputāts var runāt „par”, viens - „pret” likumprojekta nodošanu komisijām.

Vārds deputātam Oskaram Kastēnam.

O.Kastēns (LPP/LC frakcija).

Cienījamo priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Lai nevienam nerastos šaubas, par ko es runāšu, es teikšu uzreiz, ka es runāšu „pret” šo likumprojektu. Un sākšu ar mazu lirisku ievadu.

Es atceros, ka šajā zālē pagājušā gada decembrī arī notika karstas debates. Notika debates par Administratīvo teritoriju un apdzīvoto vietu likuma projektu, bija pilnmēness laiks. Es atceros, ka zālē ieplūda gāzes no automašīnas izpūtēja. Deputāti, kuriem bija švakāka nervu sistēma, sāka kliegt, ka kaut kas deg. Tika pārtraukta darba kārtības izskatīšana, un daudzi pēc tam visā notikušajā vainoja pilnmēnesi.

Šodien mums atkal ir darīšana ar pilnmēnesi. Mēs šodien runājam par budžetu, kurš ir iesniegts Saeimā pilnmēness laikā, un, vērojot šajā budžetā vairākus priekšlikumus, ir jāsāk domāt, vai šeit ir pilnmēness aptumsums, mēness aptumsums vai prāta aptumsums.

Es tagad runāšu par likumprojektu „Grozījumi Uzturlīdzekļu garantiju fonda likumā”. Viens no šā likumprojekta punktiem paredz, ka uzturlīdzekļu apmērs, kuru valsts izmaksās bērniem, sākot ar nākamā gada 1.janvāri līdz 2012.gada beigām, tiek samazināts. Un bērniem vecumā no septiņiem gadiem pabalsts tiek samazināts no 54 latiem uz 35 latiem, savukārt bērniem vecumā līdz septiņiem gadiem šis pabalsts tiek samazināts no 48 latiem uz 30 latiem.

Ir skaidrs, ka šajā grūtajā laikā tieši tām ģimenēm, kurās trūkst viena no vecākiem, klājas dubultgrūtāk nekā tām ģimenēm, kurās ir abi vecāki, kuriem varbūt ir bezdarbnieka pabalsts vai alga. Un varbūt arī tie deputāti, kuri laiduši skolā savus bērnus vai mazbērnus, zina, ka tieši tad, kad bērns sasniedz septiņu gadu vecumu, radikāli pieaug ar bērnu saistītās izmaksas. Kaut vai parēķinot, cik maksā skolas grāmatas vien.

Es domāju, ka šāda rīcība ļoti labi (negatīvā nozīmē!) iezīmē valdības cinisko attieksmi pret bērniem tajā laikā, kad mums nav ministriju, kas tieši nodarbotos ar ģimeņu un bērnu aizsardzību.

Tātad es aicinu balsot „pret” šo likumprojektu, kura mērķis ir ievērojami pasliktināt stāvokli tām ģimenēm, kur viens no vecākiem audzina bērnu.

Paldies.

Sēdes vadītājs. Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījumi Uzturlīdzekļu garantiju fonda likumā” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 61, pret - 27, atturas - 1. Likumprojekts komisijām nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Farmācijas likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: „Nav!”) Deputātiem nav iebildumu.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījums Epidemioloģiskās drošības likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Zvejniecības likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījums Ģenētiski modificēto organismu aprites likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Veterinārmedicīnas likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījums Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Konkurences likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: „Balsot!”) Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījumi Konkurences likumā” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 62, pret - 26, atturas - 1. Likumprojekts komisijām nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījums Sugu un biotopu aizsardzības likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Sabiedriskā labuma organizāciju likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: „Balsot!”) Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 62, pret - 22, atturas - 1. Likumprojekts komisijai nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi likumā „Par tiesu varu”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Juridiskajai komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi likumā „Par Valsts ieņēmumu dienestu”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Meliorācijas likums” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst? (No zāles: „Balsot!”) Deputāti tomēr prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Meliorācijas likums” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 74, pret - 12, atturas - 1. Likumprojekts komisijām nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi likumā „Par nekustamā īpašuma nodokli”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: „Balsot!”) Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījumi likumā „Par nekustamā īpašuma nodokli”” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 60, pret - 27, atturas - 1. Likumprojekts komisijai nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: „Balsot!”) Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījumi Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 59, pret - 27, atturas - 1. Likumprojekts komisijai nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi likumā „Par akcīzes nodokli”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: „Balsot!”) Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījumi likumā „Par akcīzes nodokli”” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 59, pret - 25, atturas - 1. Likumprojekts komisijai nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi likumā „Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: „Balsot!”) Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījumi likumā „Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli”” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 55, pret - 26, atturas - 1. Likumprojekts komisijai nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi likumā „Par nodokļiem un nodevām”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi likumā „Par pievienotās vērtības nodokli”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: „Balsot!”) Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījumi likumā „Par pievienotās vērtības nodokli”” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 61, pret - 7, atturas - 20. Likumprojekts komisijai nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi likumā „Par pievienotās vērtības nodokli”” ar reģistrācijas numuru 1546 [Likumprojekta Nr.1546 pareizais nosaukums ir „Grozījumi likumā „Par uzņēmumu ienākuma nodokli””. - Red. piez.] nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: „Balsot!”) Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījumi likumā „Par pievienotās vērtības nodokli”” ar reģistrācijas numuru 1546 nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu... (No zāles: „Par uzņēmumu ienākuma nodokli!”) Es atvainojos, man ir kļūdaini salikta darba kārtība...

Es atvainojos, tehnisks pārtraukums - viena minūte.

Godātie kolēģi! Tātad mēs noskaidrojām, kurā vietā ir kļūda. Elektroniskā versija ir pareiza, bet drukātajā versijā... Kā zināms, nekļūdās tikai tas, kas neko nedara. Diemžēl kļūda ir pieļauta, bet mēs to laimīgi atklājām.

Tātad ar numuru 1546 ir reģistrēts likumprojekts „Grozījumi likumā „Par uzņēmumu ienākuma nodokli”” (No zāles dep. J.Dobelis: „Pilnīgi pareizi!”), un es saprotu, ka par šā likumprojekta nodošanu komisijai tik un tā tiek uzturēta spēkā vēlme balsot. Tātad lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījumi likumā „Par uzņēmumu ienākuma nodokli”” ar reģistrācijas numuru 1546 nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 61, pret - 12, atturas - 16. Likumprojekts komisijai nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Par vienotu valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības sistēmu” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija.

Lūdzu, ieslēdziet mikrofonu deputātei Aijai Barčai.

A.Barča (Tautas partijas frakcija).

Es aicinu Saeimu nodot likumprojektu „Par vienotu valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības sistēmu” arī Sociālo un darba lietu komisijai.

Sēdes vadītājs. Tātad deputātes Barčas priekšlikums ir nodot arī Sociālo un darba lietu komisijai šo likumprojektu, kā atbildīgo, protams, saglabājot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju. Vai deputātiem ir iebildumi? Tātad likumprojekts ir nodots trijām komisijām - Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai, Sociālo un darba lietu komisijai un Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai -, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Uz balsojumu neviens neuzstāj. Paldies. Visi piekrīt.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā” nodot divām komisijām - Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai - un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Augstskolu likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Valsts kultūrkapitāla fonda likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Tiesu ekspertu likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Juridiskajai komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi likumā „Par pašvaldībām”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Tiesībsarga likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījums Valsts meža dienesta likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Republikas pilsētas domes un novada domes deputāta statusa likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Valsts drošības iestāžu likumā” nodot Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Darba likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Ārstniecības likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Valsts kontroles likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Juridiskajai komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi likumā „Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi likumā „Par Centrālo vēlēšanu komisiju”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Juridiskajai komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Valsts civildienesta likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Vides aizsardzības likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā” nodot Ārlietu komisijai un Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā” nodot Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījums Prokuratūras likumā” nodot Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Muzeju likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Militārā dienesta likumā” nodot Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijai un Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti neiebilst.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījums likumā „Par valsts sociālo apdrošināšanu”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: „Balsot!”) Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījums likumā „Par valsts sociālo apdrošināšanu”” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 61, pret - 28, atturas - 1. Likumprojekts komisijām nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? (No zāles: „Balsot!”) Deputāti prasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 62, pret - 26, atturas - 1. Likumprojekts komisijām nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Grozījumi likumā „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputāti prasa balsojumu! Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Grozījumi likumā „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 56, pret - 27, atturas - 2. Likumprojekts komisijai nodots.

Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu „Publisko aģentūru likums” nodot Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai un noteikt, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija.

Saskaņā ar Saeimas kārtības rulli viens deputāts var runāt „par”, viens - „pret” likumprojekta nodošanu komisijām. Vārds deputātei Karinai Pētersonei.

 

K.Pētersone (LPP/LC frakcija).

Godātie kolēģi! Es šodien gribu pie jums vērsties saistībā ar šo likumprojektu, tāpēc ka tas kā labi domāts likumprojekts būtībā veicina ļoti nelāgu praksi parlamentā.

Šis likumprojekts, pirmkārt, uzskatāmi parāda divas lielākās problēmas visa šā budžeta un visas likumprojektu paketes sagatavošanā. Visā paketē šobrīd ir pārāk daudz nezināmo, un par to mēs pārliecinājāmies arī Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā. Un, otrkārt, strukturālo reformu aizsegā vairākas institūcijas un pat nozares tiek pārvērstas par nepārdomātu, es uzsveru - nepārdomātu! - un neizdiskutētu reformu un eksperimentu poligoniem, un konkrēti šajā likumprojektā ir skarta muzeju nozare.

Par šo pirmo. Kāpēc šis likumprojekts kā vesels likumprojekts ir nelāga prakse? Šajā gadījumā uz Saeimu tiek virzīta nevis atsevišķa likuma norma, kas ir vajadzīga budžeta apsvērumu dēļ, bet veselu jomu regulējošs likums. Un šādi paketē ir veseli trīs likumi! Mums vēl jāskata likums par meliorāciju un par algu sistēmu. Šādā formātā nopietnu jomu regulējošu likumu nav iespējams kvalitatīvi izskatīt un nepieciešamības gadījumā uzlabot, kas ir arī parlamenta uzdevums. Līdz ar to mēs paši sevi jau nolemjam neveiksmei.

Atbildīgajām komisijām būtu rūpīgi un izsvērti jāstrādā ar katru no šiem likumiem, nevis steigā, divos lasījumos, jāpieņem konceptuāli strīdīgas normas, jo mēs taču zinām, ka mums pēc tam tā vai tā pie šīm normām būs jāatgriežas.

Otrkārt, par muzeju jomu, ko skar arī šis likumprojekts. Es jau teicu: likumprojekts ir labi iecerēts, taču tas pārvēršas savā pretmetā. Muzeju joma sākumā bija viena no vislabāk regulētajām jomām starp visām Latvijas kultūras jomām. Tur ļoti agri tika pieņemts labs likums, sekojot Skandināvijas pieredzei. Tā bija visaugstāk pašorganizētā joma, tur ļoti labi darbojās padome, notika muzeju akreditācija līdz brīdim, kad valsts pārvaldes tiesību korifeji sāka meklēt muzejiem un citām institūcijām atbilstošu žanru, nesaprotot, ka starp valsts tiešās pārvaldes institūcijām un iestādēm un komersantiem ir vesels spektrs dažādu institūciju, un, šai nelāgajai aģentūru modei pakļaujoties, ielika muzejus un vēl daudzas kultūras institūcijas aģentūras statusā.

Kas notiek tagad? Tagad Valsts kanceleja it kā konceptuāli vēlas veikt pozitīvu soli un no aģentūras neveiklā statusa muzejus atbrīvot, bet tas notiek apstākļos, kad muzeji atkal it kā reformas aizsegā tiek apvienoti kaut kādu nesaprotamu taupības nolūku dēļ, un tas notiek… Būtībā visa muzeju administrācija šajā situācijā tiek traumēta un labi domāta lieta tiek uztverta ar neuzticību, vēl jo vairāk - ar pretestību.

Es gribu jums jautāt, kolēģi, un jo sevišķi šeit esošajam vienīgajam valdības loceklim - finanšu ministra kungam: kas pēc tam kompensēs to laiku, naudu, enerģiju un cilvēciskās… tieši tādu enerģiju, nervu patēriņu un ciešanas, kādas prasīs šīs nebeidzamās pārmaiņas vienā jomā? Un es gribu teikt, kolēģi, ka tā nav laba pārvaldības prakse. Tā ir necieņa pret Saeimu kā pret likumdevēju - šāda veida likumu iesniegšana, tā ir necieņa pret regulēto jomu un, vēl jo vairāk, tā ir necieņa pret visu sabiedrību, kurai būs jādzīvo saskaņā ar šiem nekvalitatīvajiem likumiem.

Tāpēc es aicinu šādā steigā nopietnas lietas nevirzīt cauri Saeimai.

Paldies.

Sēdes vadītājs. Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par Ministru kabineta iesniegtā likumprojekta „Publisko aģentūru likums” nodošanu Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai un Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijai, nosakot, ka Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 77, pret - 8, atturas - 1. Likumprojekts komisijām nodots.

Godātie kolēģi! Līdz ar to ārkārtas sēdes darba kārtība ir izskatīta. Lūdzu zvanu reģistrācijai! Lūdzu reģistrācijas režīmu! Lūdzu reģistrācijas rezultātus!

Kamēr tiek gatavota reģistrācijas izdruka, godātie kolēģi, es vēlos mūsu visu vārdā sveikt mūsu kolēģi Vinetu Muižnieci, kurai šodien ir dzimšanas diena! (Aplausi.)

Paziņojums. Vārds deputātam Oskaram Spurdziņam.

O.Spurdziņš (Tautas partijas frakcija).

Cienījamie kolēģi! Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas sēde komisijas telpās 15 minūtes pāri četriem.

Sēdes vadītājs. Reģistrācijas rezultātu nolasīšanai vārds Saeimas sekretāra biedram Andrejam Klementjevam.

A.Klementjevs (9.Saeimas sekretāra biedrs).

Labvakar, augsti godātie deputāti! Nav reģistrējušies: Ainars Baštiks, Juris Dalbiņš, Nikolajs Kabanovs, Jānis Klaužs, Leopolds Ozoliņš, Viktors Ščerbatihs un Inese Šlesere.

Paldies par darbu.

Sēdes vadītājs. Paldies.

Līdz ar to Saeimas 2009.gada 3.novembra ārkārtas sēdi pasludinu par slēgtu.

 

 

 

SATURA RĀDĪTĀJS

9.Saeimas rudens sesijas 12. (ārkārtas) sēde

2009.gada 3.novembrī

 

Par darba kārtību
Par likumprojektu „Par valsts budžetu 2010.gadam” (Nr. 1504/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5034, 5034A, 5034B, 5034C)

Priekšlikumi - dep. Dz.Zaķis (par)
- dep. I.Pimenovs (pret)
Par likumprojektu „Grozījumi Izglītības likumā” (Nr. 1493/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 4974, 4974A)

Par likumprojektu „Grozījumi Vispārējās izglītības likumā” (Nr. 1492/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 4973, 4973A)

Par likumprojektu „Grozījumi Militārpersonu izdienas pensiju likumā” (Nr. 1505/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5035, 5035A)

Par likumprojektu „Grozījumi Gada pārskatu likumā” (Nr. 1506/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5036, 5036A)

Par likumprojektu „Grozījumi likumā „Par valsts proves uzraudzību”” (Nr. 1507/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5037, 5037A)

Par likumprojektu „Grozījumi likumā „Par Konvenciju par dārgmetālu izstrādājumu pārbaudi un zīmogošanu un tās grozījumiem”” (Nr. 1508/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5038, 5038A)

Par likumprojektu „Grozījums Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu likumā” (Nr. 1509/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5039, 5039A)

Par likumprojektu „Grozījumi Noziedzīgi iegūtu līdzekļu legalizācijas un terorisma finansēšanas novēršanas likumā” (Nr. 1510/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5040, 5040A)

Par likumprojektu „Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā” (Nr. 1511/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5041, 5041A)

Par likumprojektu „Grozījums Valsts apbalvojumu likumā” (Nr. 1512/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5042, 5042A)

Par likumprojektu „Grozījums Dzīvesvietas deklarēšanas likumā” (Nr. 1513/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5043, 5043A)

Par likumprojektu „Grozījumi likumā „Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam”” (Nr. 1514/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5044, 5044A)

Par likumprojektu „Grozījumi likumā „Par maternitātes un slimības apdrošināšanu”” (Nr. 1515/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5045, 5045A)

Par likumprojektu „Grozījumi likumā „Par valsts pensiju un valsts pabalstu izmaksu laika periodā no 2009.gada līdz 2012.gadam”” (Nr. 1516/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5046, 5046A)

Priekšlikums - dep. I.Feldmane (pret)
Par likumprojektu „Grozījums likumā „Par valsts pensijām”” (Nr. 1517/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5047, 5047A)

Par likumprojektu „Grozījums likumā „Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām”” (Nr. 1518/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5048, 5048A)

Par likumprojektu „Grozījumi Likumā par ostām” (Nr. 1519/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5049, 5049A)

Par likumprojektu „Grozījumi Dzelzceļa likumā” (Nr. 1520/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5050, 5050A)

Par likumprojektu „Grozījums likumā „Par aviāciju”” (Nr. 1521/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5051, 5051A)

Par likumprojektu „Grozījums likumā „Par valsts kompensāciju cietušajiem”” (Nr. 1522/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5052, 5052A)

Par likumprojektu „Grozījumi Uzturlīdzekļu garantiju fonda likumā” (Nr. 1523/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5053, 5053A)

Priekšlikums - dep. O.Kastēns (pret)
Par likumprojektu „Grozījumi Zemnieku un zvejnieku saimniecību likumā” (Nr. 1524/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5054, 5054A)

Par likumprojektu „Grozījumi Farmācijas likumā” (Nr. 1525/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5055, 5055A)

Par likumprojektu „Grozījums Epidemioloģiskās drošības likumā” (Nr. 1526/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5056, 5056A)

Par likumprojektu „Grozījumi Zvejniecības likumā” (Nr. 1527/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5057, 5057A)

Par likumprojektu „Grozījums Ģenētiski modificēto organismu aprites likumā” (Nr. 1528/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5058, 5058A)

Par likumprojektu „Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības likumā” (Nr. 1529/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5059, 5059A)

Par likumprojektu „Grozījumi Veterinārmedicīnas likumā” (Nr. 1530/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5060, 5060A)

Par likumprojektu „Grozījums Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā” (Nr. 1531/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5061, 5061A)

Par likumprojektu „Grozījumi Konkurences likumā” (Nr. 1532/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5062, 5062A)

Par likumprojektu „Grozījums Sugu un biotopu aizsardzības likumā” (Nr. 1533/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5063, 5063A)

Par likumprojektu „Grozījumi Sabiedriskā labuma organizāciju likumā” (Nr. 1534/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5064, 5064A)

Par likumprojektu „Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību” (Nr. 1535/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5065, 5065A)

Par likumprojektu „Grozījumi likumā „Par tiesu varu”” (Nr. 1536/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5066, 5066A)

Par likumprojektu „Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā” (Nr. 1537/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5067, 5067A)

Par likumprojektu „Grozījumi likumā „Par Valsts ieņēmumu dienestu””(Nr. 1538/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5068, 5068A)

Par likumprojektu „Meliorācijas likums” (Nr. 1539/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5069, 5069A)

Par likumprojektu „Grozījumi likumā „Par nekustamā īpašuma nodokli”” (Nr. 1540/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5070, 5070A)

Par likumprojektu „Grozījumi Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā” (Nr. 1541/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5071, 5071A)

Par likumprojektu „Grozījumi likumā „Par akcīzes nodokli”” (Nr. 1542/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5072, 5072A)

Par likumprojektu „Grozījumi likumā „Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli”” (Nr. 1543/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5073, 5073A)

Par likumprojektu „Grozījumi likumā „Par nodokļiem un nodevām”” (Nr. 1544/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5074, 5074A)

Par likumprojektu „Grozījumi likumā „Par pievienotās vērtības nodoki”” (Nr. 1545/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5075, 5075A)

Par likumprojektu „Grozījumi likumā „Par uzņēmumu ienākuma nodokli”” (Nr. 1546/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5076, 5076A)

Par likumprojektu „Par vienotu valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzības sistēmu” (Nr. 1547/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5077, 5077A)

Par likumprojektu „Grozījumi Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja likumā” (Nr. 1548/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5078, 5078A)

Par likumprojektu „Grozījumi Augstskolu likumā” (Nr. 1549/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5079, 5079A)

Par likumprojektu „Grozījumi Valsts kultūrkapitāla fonda likumā” (Nr. 1550/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5080, 5080A)

Par likumprojektu „Grozījumi Tiesu ekspertu likumā” (Nr. 1551/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5081, 5081A)

Par likumprojektu „Grozījumi likumā „Par pašvaldībām”” (Nr. 1552/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5082, 5082A)

Par likumprojektu „Grozījumi Tiesībsarga likumā” (Nr. 1553/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5083, 5083A)

Par likumprojektu „Grozījums Valsts meža dienesta likumā” (Nr. 1554/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5084, 5084A)

Par likumprojektu „Grozījumi Republikas pilsētas domes un novada domes deputāta statusa likumā” (Nr. 1555/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5085, 5085A)

Par likumprojektu „Grozījumi Valsts drošības iestāžu likumā” (Nr. 1556/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5086, 5086A)

Par likumprojektu „Grozījumi Darba likumā” (Nr. 1557/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5087, 5087A)

Par likumprojektu „Grozījumi Ārstniecības likumā” (Nr. 1558/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5088, 5088A)

Par likumprojektu „Grozījumi Valsts kontroles likumā” (Nr. 1559/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5089, 5089A)

Par likumprojektu „Grozījumi likumā „Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem”” (Nr. 1560/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5090, 5090A)

Par likumprojektu „Grozījumi likumā „Par Centrālo vēlēšanu komisiju”” (Nr. 1561/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5091, 5091A)

Par likumprojektu „Grozījumi Valsts civildienesta likumā” (Nr. 1562/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5092, 5092A)

Par likumprojektu „Grozījumi Vides aizsardzības likumā” (Nr. 1563/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5093, 5093A)

Par likumprojektu „Grozījumi Diplomātiskā un konsulārā dienesta likumā” (Nr. 1564/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5094, 5094A)

Par likumprojektu „Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā” (Nr. 1565/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5095, 5095A)

Par likumprojektu „Grozījums Prokuratūras likumā” (Nr. 1566/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5096, 5096A)

Par likumprojektu „Grozījumi Muzeju likumā” (Nr. 1567/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5097, 5097A)

Par likumprojektu „Grozījumi Militārā dienesta likumā” (Nr. 1568/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5098, 5098A)

Par likumprojektu „Grozījums likumā „Par valsts sociālo apdrošināšanu”” (Nr. 1569/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5099, 5099A)

Par likumprojektu „Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā” (Nr. 1570/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5100, 5100A)

Par likumprojektu „Grozījumi likumā „Par iedzīvotāju ienākuma nodokli”” (Nr. 1571/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5101, 5101A)

Par likumprojektu „Publisko aģentūru likums” (Nr. 1572/Lp9)

(Dok. Nr. 5033, 5102, 5102A)

Priekšlikums - dep. K.Pētersone (pret)
Paziņojums - dep. O.Spurdziņš
Reģistrācijas rezultāti
Nolasa - Saeimas sekretāra biedrs A.Klementjevs

Balsojumi

Datums: 03.11.2009 15:13:53 bal001
Par - 63, pret - 28, atturas - 1. (Reģistr. - 92)
Balsošanas motīvs: Par valsts budžetu 2010.gadam (1504/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:17:05 bal002
Par - 59, pret - 27, atturas - 1. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Grozījums Dzīvesvietas deklarēšanas likumā (1513/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:17:46 bal003
Par - 58, pret - 22, atturas - 6. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Grozījumi likumā “Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam” (1514/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:18:31 bal004
Par - 57, pret - 26, atturas - 1. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Grozījumi likumā “Par maternitātes un slimības apdrošināšanu” (1515/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:23:06 bal005
Par - 62, pret - 28, atturas - 2. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Grozījumi likumā “Par valsts pensiju un valsts pabalstu izmaksu laika periodā no 2009.gada līdz 2012.gadam” (1516/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:23:52 bal006
Par - 61, pret - 29, atturas - 1. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Grozījums likumā “Par valsts pensijām” (1517/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:24:45 bal007
Par - 62, pret - 27, atturas - 1. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Grozījums likumā “Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām” (1518/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:26:09 bal008
Par - 58, pret - 28, atturas - 1. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Grozījums likumā “Par valsts kompensāciju cietušajiem” (1522/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:29:45 bal009
Par - 61, pret - 27, atturas - 1. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Grozījumi Uzturlīdzekļu garantiju fonda likumā (1523/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:32:29 bal010
Par - 62, pret - 26, atturas - 1. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Grozījumi Konkurences likumā (1532/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:33:32 bal011
Par - 62, pret - 22, atturas - 1. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību (1535/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:34:53 bal012
Par - 74, pret - 12, atturas - 1. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Meliorācijas likums (1539/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:35:32 bal013
Par - 60, pret - 27, atturas - 1. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Grozījumi likumā “Par nekustamā īpašuma nodokli” (1540/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:36:10 bal014
Par - 59, pret - 27, atturas - 1. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Grozījumi Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā (1541/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:36:46 bal015
Par - 59, pret - 25, atturas - 1. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Grozījumi likumā “Par akcīzes nodokli” (1542/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:37:25 bal016
Par - 55, pret - 26, atturas - 1. (Reģistr. - 93)
Balsošanas motīvs: Grozījumi likumā “Par vieglo automobiļu un motociklu nodokli” (1543/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:38:17 bal017
Par - 61, pret - 7, atturas - 20. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Grozījumi likumā “Par pievienotās vērtības nodokli" (1545/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:40:56 bal018
Par - 61, pret - 12, atturas - 16. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Grozījumi likumā “Par uzņēmumu ienākuma nodokli” (1546/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:47:34 bal019
Par - 61, pret - 28, atturas - 1. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Grozījums likumā “Par valsts sociālo apdrošināšanu" (1569/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:48:20 bal020
Par - 62, pret - 26, atturas - 1. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā (1570/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:48:57 bal021
Par - 56, pret - 27, atturas - 2. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Grozījumi likumā “Par iedzīvotāju ienākuma nodokli” (1571/Lp9), nodošana komisijām

Datums: 03.11.2009 15:53:34 bal022
Par - 77, pret - 8, atturas - 1. (Reģistr. - 94)
Balsošanas motīvs: Publisko aģentūru likums (1572/Lp9), nodošana komisijām

Piektdien, 23.februārī
09:00  Baltijas Asamblejas Ekonomikas, enerģētikas un inovācijas komitejas sēde
09:00  Eiropas lietu komisijas sēde
10:00  Konference “Tā ir arī mūsu nauda! Ko darīt, lai Eiropas Savienības fondu investīcijas Latvijā būtu pārdomātākas?”