Latvijas Republikas Augstākās Padomes pirmās sesijas 5. sēde
1990.gada 10.maijā
Rīta sēde
*/ Šeit un turpmāk atzīme, ka sākas teksta tulkojums no krievu valodas; / - atzīme, ka tulkojums beidzas. Šīs sēdes materiālos Lilitas Kainaizes tulkojums.
Sēdi vada Latvijas Republikas Augstākās padomes priekšsēdētājs
Anatolijs Gorbunovs
Priekšsēdētājs:
Turpinām mūsu
sesijas darbu. Rīta sēdi paziņoju par atklātu. Lūdzu reģistrēties,
izmantojot pulti. Rezultāts -170.
Vismaz trīs deputāti nepaspēja reģistrēties. Netērēsim laiku.
Pirms balsošanas precizēsim mūsu skaitu.
Es īsi gribēju
informēt par situāciju republikā. Pēc Valsts drošības komitejas un
Iekšlietu ministrijas ziņojuma situācija republikā šajā diennaktī
bijusi normāla, pēc Iekšlietu ministrijas ziņojuma -pat
ļoti normāla. Kā jūs zināt, vakar ir noticis mītiņš pie pieminekļa
atbrīvotājiem. Šajā mītiņā pieņemta rezolūcija. Es domāju, ka
skaidrot šīs rezolūcijas būtību nav vajadzības. Līdzko šo rezolūciju
saņemsim, mēs to pavairosim un katram deputātam izsniegsim.
Vispirms par
darba gaitu. Tātad 10.00 sākam, strādājam līdz 11.30, no 11.30 līdz
12.00 -pārtraukums,
tālāk darbs no 12.00 līdz 13.30, no 13.30 līdz 15.00 -pusdienas
pārtraukums, tālāk no 15.00 līdz 16.30 strādājam, no 16.30 līdz
17.00 pārtraukums, un tad strādājam no 17.00 līdz 18.30. Praksē tomēr
ir tā, ka 19.00 gan jābeidz, bet, ja ir steidzīgi Sekretariāta paziņojumi,
tad beidzam 19.30. Tātad beigsim 18.30 ar domu, ka mēs varam aizkavēties
līdz 19.00.
Par darba kārtību.
Šeit nekādu jautājumu nav. Jāturpina tas, ko esam apstiprinājuši.
Es tikai varētu atgādināt, ka tūlīt no rīta mēs balsosim par pastāvīgo
komisiju nolikumu, tas ir, apstiprināsim šo nolikumu balsojot. Pēc
tam lemsim par pastāvīgajām komisijām. Tālāk risināsim jautājumu
par Augstākās padomes Prezidiju. Pēc tam būs likuma projekts par
Latvijas Republikas Ministru padomes sastāvu un darbības
pamatvirzieniem. Protams, arī komisijas sāks darboties tur, kur tas būs
vajadzīgs. Tas mums ne darba kārtībā, ne darba gaitā nav jāprecizē.
I.Caune: Vēlētāji
zvana un prasa, kad varētu rīkot tikšanos. Ir daži tādi jautājumi,
kuri jākārto. Viņi prasa, lai darbadienā deputāts būtu vēlēšanu
apgabalā. Man ir priekšlikums turpmāk vienu dienu nedēļā, sākot
ar nākamo nedēļu -tā
varētu būt piektdiena -,
mums šeit nestrādāt, bet risināt jautājumus savos vēlēšanu
apgabalos. Aizbraucot pa brīvdienām, neko nevar izkārtot.
Priekšsēdētājs:
Esmu desmitām
reižu atkārtojis -kamēr
nebūsim izpildījuši savu galveno uzdevumu šajā posmā, tas ir, kamēr
mums nebūs izpildvaras, tikmēr dažādas tikšanās un visas citas
lietas, kā arī pastāvīgo komisiju darbs būs jāpakārto mūsu
galvenajam uzdevumam. Pēc tam, protams, sadalīsim savu laiku, kad strādāt
komisijās, kad tikties ar vēlētājiem un tā tālāk. Tagad es lūdzu
šos jautājumus necilāt.
J.Bojārs: Ņemot
vērā Maskavas pieredzi, mums vajadzētu katras dienas beigās atstāt
10, 15 minūtes dažādiem jautājumiem.
Priekšsēdētājs:
Godātais
kolēģi! Es atstāju pusstundu. Vai jūs nedzirdējāt to? Tagad par pašu
nolikumu. Pagājušās dienas sēdes beigās mēs balsošanu atlikām,
jo daļa kolēģu piedalījās citos pasākumos. Mēs esam nolikuma
apspriešanu pilnīgi pabeiguši. Tagad mums jāparāda attieksme pret
šo nolikumu balsojot. Lūdzu reģistrēties. Rezultāts -175.
Lūdzu balsot. Par -156,
pret -12,
atturas -3.
Lēmums ir pieņemts.
Tagad par
pastāvīgo komisiju izveidošanu. Es atgādinu, ka komisiju nosaukumus
esam apstiprinājuši, atliekot tikai jautājumu par Reliģijas lietu
komisiju. Tagad mēs varam virzīties uz priekšu. Šeit būs dažādi
priekšlikumi. Es jums izklāstīšu savu viedokli, pēc tam demokrātiski
vienosimies par turpmāko. Mums ir jāapstiprina gan skaitliskais, gan vārdiskais
sastāvs. Mēs vienojāmies, ka komisijas priekšsēdētāju izvirzīs
pati komisija savā sēdē, bet mēs viņu ievēlēsim jeb apstiprināsim
plenārsēdē visi kopīgi.
Kolēģa
Budovska vadībā ir veikts liels saskaņošanas darbs, kura rezultātā
radies šis projekts. Es neizslēdzu, ka kādam no kolēģiem varētu
rasties iebildes pret to, ka viņš ir vienā vai otrā komisijā. Tie
varētu būt daži gadījumi. Nebūtu jēgas šeit plenārsēdē sākt pārvietot
deputātus no vienas komisijas uz otru. Mēs varētu izdarīt tā: ja kādam
no deputātiem ir kategoriska iebilde, ka viņš nevar strādāt tajā
komisijā, kurā iekļauts, lai viņš vienkārši to pasaka, un mēs
pagaidām izsvītrosim viņu no tās komisijas. Pārējos deputātus mēs
apstiprinātu tādā sastāvā, kādā viņi ir šeit ierakstīti.
Komisijas tūlīt sanāktu uz savu sēdi un ievēlētu priekšsēdētāju.
Pēc tam plenārsēdē mēs tos apstiprinātu, vēlreiz ievēlot izvirzītos
deputātus par komisiju priekšsēdētājiem. Līdz ar to būtu gan
skaitliskais, gan vārdiskais sastāvs apstiprināts. Kāpēc tas ir
vajadzīgs? Redzat, ja mēs visus apstiprināsim, bet viens vai divi kolēģi
pateiks: zināt, visu cieņu, bet es tomēr negribu šai komisijā, tad
iznāks, ka skaitliskais sastāvs būs tāds, no kura būs jāvadās.
Praktiski šie kolēģi nepiedalīsies komisijas darbā. Šeit var būt
pāris izņēmumu, bet ne vairāk. Tie kolēģi, kuri nevar šodien precīzi
pateikt, ka viņi vēlas būt šajā vai citā komisijā, tālāk
darbosies ar komisiju priekšsēdētājiem. Ja radīsies konflikti, viņi
darbosies ar Augstākās padomes Prezidiju, un pēc tam, kad jautājums
būs izlemts, šos gadījumus mēs varēsim izskatīt atsevišķi. Tas
ir, papildinot komisijas skaitlisko un vārdisko sastāvu. Tas būtu ļoti
loģiski un nekavētu mūs virzīties uz priekšu. Es arī atceros
Maskavas pieredzi -plenārsēdē
nekur nelēma, ka vienu biedru vajag tur, otru biedru -citur.
Vispirms to lēma pati komisija vai kopā ar Prezidiju, ja bija
konfliktsituācija, jo plenārsēdē mēs tādas lietas nevaram izlemt.
Es savu priekšlikumu esmu pabeidzis. Pašreiz vajadzētu atbalstīt šo
priekšlikumu vai izvirzīt kādu citu par pašu kārtību. Pēc tam
dosim vārdu deputātam Budovskim. Acīmredzot viņš atbildēs uz jautājumiem
konkrēti.
E.Maharevs:
*
/Jautājums
ir šāds: par kuru sarakstu ir runa? Par to sarakstu, kuru saņēmām
agrāk, vai to, kuru saņēmām šodien? Tāpēc ka tajā sarakstā,
kuru mēs saņēmām agrāk, visi deputāti ir sarakstīti pa komisijām.
Tajā sarakstā, kuru saņēmām šodien, es pēkšņi konstatēju, ka
atrodos ārpus komisijas./
Priekšsēdētājs:
*
/Paldies./
Deputāt Budovski, fiksējiet jautājumu un pēc tam varēsit atbildēt.
Vārds deputātam Dīmanim.
S.Dīmanis: Redzat,
kas par lietu -jaunajā
sarakstā, kuru mēs šodien saņēmām, 16 cilvēki no mūsu frakcijas
praktiski ir palikuši ārpus visām komisijām. Šāda situācija
izveidojusies tāpēc -kā
es jau teicu -,
ka mums ir specifiska sociālā struktūra un šie cilvēki iepriekšējā
variantā bija ieteikti tajās komisijās, kuras atbilst viņu profesionālajai
mākai, un tagad viņi visi ir palikuši ārpus tām. Tāpēc mēs
nevaram apstiprināt jūsu ieteikto komisiju, ievēlēt priekšsēdētāju
un tā tālāk. Sākumā jātiek skaidrībā par šiem 16 cilvēkiem.
Priekšsēdētājs:
Paldies. Kādi
vēl būtu priekšlikumi?
No zāles: Man
tomēr, cienījamais priekšsēdētāj, būtu lūgums fiksēt komisiju
locekļu skaitu, lai mēs varētu balsot par jau fiksētu komisijas
locekļu skaitu.
Priekšsēdētājs:
Paldies. Vārds
deputātam Rogaļam.
M.Rogaļs:
*
/Cienījamais
priekšsēdētāj, esmu pastāvīgo komisiju sagatavošanas komisijas
loceklis. Pēdējā sēdē ar cienījamo deputātu Budovski par visu
vienojāmies: par komisijas skaitlisko sastāvu, par komisijas personālo
sastāvu, un šodien pavisam negaidīti saņēmu šo jauno uzskaitījumu.
Turklāt es nezinu, kuri bija tie, ko cienījamais priekšsēdētājs
tika sapulcinājis, vismaz es nepiedalījos. Tātad es pats biju Enerģētikas
komisijā, bet tagad atrodos ārpus tās. Tāpēc uzskatu, ka nav
lietderīgi tagad vēlēt komisijas priekšsēdētāju, pamatojoties uz
mums izsniegto priekšlikumu. Kopā ar frakcijām jāprecizē komisiju
sastāvs un tikai pēc tam jāvēlē priekšsēdētāji./
Priekšsēdētājs:
Vārds deputātam
Budovskim informācijas sniegšanai.
M.Budovskis: Godājamais
priekšsēdētāj, godājamie deputāti! Tātad ir radušies vairāki
jautājumi, kas saistīti ar izmaiņām komisiju sastāvā. Es gribētu
atzīmēt, ka šīs izmaiņas nav radušās tāpēc, ka kāds no deputātiem
būtu izslēgts no kādas komisijas, tās ir radušās tāpēc, ka
daudzos, precīzāk, pāris, gadījumos nebija vienošanās, kurš no
deputātiem konkrēti būs tajā vai citā komisijā. Es jums uzreiz
varu minēt piemēru. Runa ir par 6.komisiju. Tātad -celtniecība,
enerģētika, transports un informātika. Visa šī neskaidrība sākās
ar 29.vēlēšanu apgabala balsošanas rezultātiem. Tad pienāca klāt
vairāki deputāti, kurus, protams, vajadzēja izvietot pa attiecīgajām
komisijām, ņemot vērā viņu vēlmes. Un šajā sakarībā mums radās
tāda grūtība, ka Celtniecības komisijā no jaunievēlētajiem deputātiem
bija pieteikušies klāt 9 cilvēki no mazākuma frakcijas un viņus
visus iesaistīt šajā komisijā nebija iespēju, taču tajā pašā
laikā vairākās komisijās ir vakances.
Ir iespējams
strādāt arī citās komisijās, neskatoties uz to, vai deputāts ir
celtnieks vai ne. Piemēram, Ekoloģijas komisijā, kura patiešām ir
ļoti būtiska, deputāti vēl nav pieteikušies. Arī Cilvēka tiesību
un nacionālo jautājumu komisijā nav pieteikušies. Sociālās nodrošināšanas
un veselības aizsardzības komisijā ir 3 vakances. Es mēģināju šo
jautājumu saskaņot. Mēs ar kolēģi Dīmani par to runājām, taču līdz
galam nevarējām izrunāt, jo kolēģis Dīmanis apgalvoja, ka viņš
šo jautājumu ir apspriedis savā frakcijā, bet nav panācis pilnīgu
vienošanos. Un galīgā vienošanās netika panākta ar nedaudziem cilvēkiem.
Tomēr mēs nekādā gadījumā negribējām aizskart tā vai cita deputāta
tiesības, bet atļāvām to izspriest tieši komisijās, nevis mazākuma
frakcijā. Un tāpēc parādījās to deputātu saraksts, kuru
izvietojums pa komisijām vēl jāprecizē. Tas nenozīmē, ka viņi ir,
kā šeit teica, palikuši aiz borta. Jā, kolēģi Dīmani, mēs par to
runājām! Tātad principā daudzi no viņiem jau bija komisijās, bet,
atļaujot šo jautājumu līdz galam izlemt pašā frakcijā, mēs šajā
Celtniecības komisijā, kā jūs redzat, atstājām 5 vakances. Es
zinu, ka principā cilvēki jau tur ir, taču mēs devām iespēju, lai
frakcijā visu precizē. Tāpat tas ir arī ar Tirdzniecības, Aizsardzības
un iekšlietu komisijām. Es domāju, ka pret šādu rīcību nevarētu
būt pretenziju, tas ir vienkārši darba jautājums. Man liekas, ka šobrīd
mums vajadzētu vienoties par cilvēku skaitu, cik katrā komisijā strādās,
un šajā ziņā mēs esam veikuši patiešām lielu darbu, mēs esam
pavirzījušies jau tik tālu, ka šodien varam par to runāt bez lielām
domstarpībām.
Mūsu
ieteiktais komisijas locekļu skaits ir objektīvi nosacīts. Kā jūs
zināt, mums ir 201 deputāts. No tiem 5 deputāti praktiski nevar strādāt
komisijās, taču tajā pašā laikā Mandātu komisijas locekļiem ir
dotas 2 balsis -iespēja
strādāt 2 komisijās. Tātad praktiski mums sanāk tā -201
deputāts mīnus 5 deputāti, kuri nevar strādāt, un plus 7 deputāti -tātad
203 deputātu balsošanas iespējas. Tā ir pirmā objektivitāte, kas
mums ir jāņem vērā.
Par komisijām.
Mēs ļoti daudz esam strādājuši un sprieduši par to darba apjomu,
kas gaidāms komisijās. Un tieši šajā sakarībā ir panākta vienošanās
par komisiju locekļu skaitu -kura
komisija būs lielāka un kura -mazāka.
Likumdošanas jautājumu komisija -15
cilvēku sastāvā. Mums ir pilnīga vienošanās par šo komisiju.
Priekšsēdētājs:
Vai jums ir
vienošanās arī par proporciju?
M.Budovskis: Arī
par proporciju.
Priekšsēdētājs:
Paldies.
M.Budovskis:
Nolikumā
tas ir ietverts. Trešā komisija -18
cilvēki. Kolēģi, mums patiešām bija tāda precīza vienošanās par
17 cilvēkiem, bet es jums gribēju teikt -saskaņošanā
mēs par to runājām -būsim
mazliet elastīgāki, viens cilvēks plus vai mīnus nebūs tas būtiskais,
kas noteiks komisijas darbu kopumā. Tomēr ļoti strikti ir jāņem vērā
deputātu vēlēšanās un arī iespējas. Šajā gadījumā mēs
palielinājām līdz 18 cilvēkiem, ņemot vērā mūsu kolēģa Viļņa
Breša lūgumu iekļaut viņu Ekonomikas komisijā. Es domāju, ka tas
proporciju nemaina, jo, kā jūs zināt, deputāts Bresis ir neatkarīgais
deputāts. Tāpēc es domāju, viss ir korekti. Lauksaimniecības
komisija -17
cilvēki. Arī par šo skaitu ir pilnīga vienošanās. Rūpniecības
komisija -13
cilvēki. Sestā ir Celtniecības, enerģētikas, transporta un informātikas
komisija. Lūk, šeit bija domstarpības, bet es uzskatu, ka tas ir pārvarams.
Jautājums vienkārši ir korekti jārisina. Šobrīd mēs lūdzam
apstiprināt šo komisiju 14 cilvēku sastāvā. Komisija būs darbaspējīga.
Bet vienlaikus izvirzās būtisks jautājums par proporciju ievērošanu.
Tātad no sarakstā ietvertajiem cilvēkiem 9 pārstāv LTF frakciju. 5
vietas jūs varētu ieņemt, savstarpēji vienojoties. Līdz ar to 9
pret 5 -tā
būtu proporcija, par kuru nevajadzētu apvainoties.
Kolēģi, atļaujiet
izskatīt līdz galam. Tālākais -Jūras
lietu komisija -6
cilvēki. Arī te mums ir pilnīga vienošanās. Tirdzniecības un
pakalpojumu komisija. Sākotnēji tā bija domāta 13 cilvēku sastāvā.
Kolēģi, šajā komisijā bija trīs vakances, un es griezos pie atsevišķiem
deputātiem ar lūgumu iekļauties šīs komisijas darbā, bet atsaucība
ir minimāla. Šajā sakarībā mēs gribētu lūgt šādu transformāciju
-samazināt
Tirdzniecības un pakalpojumu komisiju līdz 12 cilvēkiem, tad vēl
paliek divas vakances. Bet, tā kā mēs palielinājām Ekonomikas
komisiju līdz 18, kopskaits nemainās. Viss ir korekti. Tātad šeit es
lūgtu fiksēt 12. Apkārtējās vides komisija -11
cilvēku sastāvā. Viena brīva vakance. Un es ļoti gribētu, lai mazākuma
frakcija patiešām atsaucas uz šo aicinājumu un aizpilda vienu brīvo
vakanci. Tas ir būtiski. Vēl jo vairāk tāpēc, ka šobrīd mums ir
proporcija 7:3. Es nemaz neiebilstu, ja šī proporcija būtu 7:4.
Nākamā ir
10.komisija. Sociālā nodrošināšana un veselības aizsardzība. Kolēģi,
mēs lūgtu šo komisiju apstiprināt 15 cilvēku sastāvā. Un ir vēl
trīs vakances. Kad mēs uzstājamies šeit, no tribīnes, tad visi iestājamies
par sociālo nodrošināšanu, līdzjūtības pilniem vārdiem runājot
par dzīves grūtdieņiem. Bet sakiet, lūdzu, -kādēļ
šobrīd mums šajā komisijā ir trīs vakances? Tas man nav saprotams.
Es jūs aicinu aizpildīt tās.
Tautas izglītības
komisija ir 11. Šobrīd ir pilnīga vienošanās par 16 cilvēkiem.
Problēmu nebija nevienā līmenī -ne
skaitliskajā, ne vārdiskajā.
12.komisija.
Tautas pašvaldības un sabiedriskās lietas. Šeit mēs lūdzam
apstiprināt 17 vietas -viena
vēl ir brīva. Un atkal es lūdzu jūs padomāt par šīs vakances
aizpildīšanu.
13.komisija.
Cilvēka tiesības un nacionālie jautājumi. Mēs lūdzam apstiprināt
šo komisiju 14 cilvēku sastāvā. Arī te ir viena vakance. Tā kā arī
mums aktuāls ir jautājums par cilvēka tiesībām un nacionālajiem
jautājumiem, es šobrīd konkrēti griežos pie mazākuma frakcijas. Lūdzu,
izspriediet -viena
vieta būtu vairāk nekā vajadzīga, turklāt es gribētu uzsvērt tādu
niansi, ka 13.komisijā pašlaik proporcija ir 10:3. Lūdzu, mazākuma
frakcija, dariet kaut ko lietas labā, lai vismaz ir 10:4. Atrodiet
vienu cilvēku, kas patiešām gribētu savu enerģiju veltīt cilvēka
tiesībām un nacionālajiem jautājumiem.
Visbeidzot,
14.komisija -Aizsardzības
un iekšlietu komisija. Tur mums radās nelielas domstarpības par
proporcijas ievērošanu. Šajā sakarībā mēs vienkārši atļāvāmies
neierakstīt pēdējos piecus. Tātad lūdzam apstiprināt 14 cilvēku
sastāvā, piecas brīvas vietas, kaut gan faktiski tās jau ir aizpildītas.
Mēs tikai gribētu mazākuma frakcijas apstiprinājumu.
Un,
visbeidzot, Ārlietu komisijā lūdzam apstiprināt 14 cilvēkus. Šeit
ir viena brīva vieta, un tā ir mazākuma frakcijas vieta. Mēs ļoti lūdzam
aizpildīt to. Es domāju, ka tādā gadījumā mēs būtu aptvēruši
visas mūsu deputātu iespējas darboties vienā frakcijā ar balsstiesībām.
Tagad, kolēģi,
man būtu viens neliels precizējums. Mēs visi esam sapratuši un
vienojušies, ka ikviens deputāts var līdzdarboties jebkuras komisijas
darbā, izteikt tur savu viedokli, priekšlikumus un tā tālāk, bet,
lai mums tomēr būtu pilnīga skaidrība -balsstiesības
komisijā ir tam deputātam, kurš ir apstiprināts.
Priekšsēdētājs:
Vai jautājumu
nav? Deputāts Sergejs Dīmanis.
S.Dīmanis: Jūs
laikam ievērojāt, ka mēs faktiski piekritām visu komisiju sastāva
un skaitliskajam lielumam, bet 6.komisijai es tomēr nevaru piekrist.
Tur ir tikai 14 vietas, turklāt te komisijā ietvertas trīs nozares.
Ekonomikas komisijā ir 18 cilvēki, te arī vajag vismaz 18. Paliek aiz
borta profesionāli celtnieki, kas strādājuši šajā nozarē
desmitiem gadu, paliek transportnieki, paliek informātiķi. Vai tiešām
ir vērts viņus sabāzt citās komisijās, kur viņi vienkārši sēdēs
un tam nebūs absolūti nekādas jēgas? Es ļoti labi saprotu, ka vairākuma
frakcija grib, lai būtu zināma proporcija, ja balsos. Bet, no otras
puses, -es
nezinu, vai tiešām mēs varam būt, mēs neesam...
Priekšsēdētājs:
Kāds ir jūsu
priekšlikums?
S.Dīmanis: Priekšlikums
-palielināt
Celtniecības, enerģētikas, transporta un informātikas komisiju līdz
18 cilvēku sastāvam un iekļaut tajā speciālistus, kas ir mūsu
frakcijā.
Priekšsēdētājs:
Paldies. Lūdzu.
Dz.Ābiķis: Komentējot
Dīmaņa teikto, es domāju, ka absolūti nevienam nav liegts strādāt
attiecīgajā komisijā. Par to jau tika runāts, tikai nebūs balsstiesību.
Un tāpēc es ierosinu -vairāk
debates neizvērst un balsot piedāvāto skaitlisko sastāvu.
M.Budovskis: Kolēģi
Dīmani, principā es domāju, ka mēs neko neesam grēkojuši.
Saprotiet, celtniecība, enerģētika, transports un informātika -nu,
neņemiet ļaunā, jūs pats saprotat, ka šeit nebūt nav pārskaitīti
visi aspekti, kuros deputāti lems jautājumus. Mēs skaidri vienojāmies,
ka tā praktiski ir infrastruktūras komisija. Bez ekspertiem, bez kolēģiem,
kas piedalīsies tās darbā, nekas netiks lemts. Runa ir par šīs
komisijas pamatsastāvu. Tanī pašā laikā es vēl gribu vaicāt, vai
patiešām tur ir 5 vietas vakantas? Jūs nevarat šīs vietas aizpildīt?
Jums patiešām ir augstas klases profesionāli celtnieki, bet sakiet, lūdzu,
vai viens no celtniekiem nevarētu iet uz Ekoloģijas komisiju, jo mēs
zinām, ka celtniecība un ekoloģija ir cieši saistītas un varbūt
celtniecības dēļ mēs ekoloģijā esam ļoti daudz zaudējuši.
Sakiet, lūdzu, vai jums būtu tāda iespēja?
S.Dīmanis: Principā
visu ko var darīt, bet cilvēki grib darīt to, kas saistās ar viņu
profesiju. Jo, redziet, šie cilvēki galvenokārt nebūs profesionāļi.
Priekšsēdētājs:
Kolēģi
Dīmani, visiem ir skaidrs.
S.Dīmanis: Lems,
bez šaubām, vairākums, bet es vēlreiz atkārtoju, mēs uzskatām, ka
tā būtu pareizāk. Var samazināt citas komisijas, kuras nevar
nokomplektēt. Tad ņemsim tur vienu divus cilvēkus nost. Jo es nezinu,
vai komisijās ir vajadzīgs tik liels skaitliskais sastāvs, ja nav
cilvēku, kas tajās reāli strādās.
Priekšsēdētājs:
Lūdzu, nākamais.
M.Rogaļs:
*
/Cienījamais
Māri Pavlovič! Man ir šāds jautājums. Mēs savulaik visai auglīgi
strādājām, taču pēdējā posmā jūs nezin kāpēc vismaz deputātus
no mūsu frakcijas neuzaicinājāt. Vai jūs nepateiksit, kāpēc? Runa
ir par šā pēdējā lēmuma projekta izstrādi./
M.Budovskis:
Es
varu atbildēt. Kolēģi, es neatceros, vai pēdējā saskaņošanas
komisijā jūs visi bijāt klāt. Tur bija ieradies kolēģis Dīmanis,
un mēs vienojāmies, ka kolēģis Dīmanis kā šīs frakcijas vadītājs
dos informāciju. Vēl bija jautājums par neatkarīgajiem deputātiem,
kuri neietilpst šajā frakcijā. Visi šie cilvēki tika iekļauti, arī
jūs. Es domāju, ka domstarpību nav, tā bija saskaņošana, kurā kolēģis
Dīmanis pārstāvēja frakciju.
M.Rogaļs:
*
/Dīmani es
pats uzaicināju uz pēdējo komisijas sēdi, mēs bijām kopā. Taču
sakiet, kāpēc 9.maijā, kā šeit atzīmēts, mēs netikām uzaicināti?/
M.Budovskis:
*
/Tāpēc ka
pirms 9.maija, tas ir, pirms brīvā projekta, mēs vairākas reizes sēdējām
kopā ar Dīmani un to visu pārrunājām, jo līdz tam jūs taču
piedalījāties. Dīmanis bija pilnvarots risināt šo sarunu frakcijas
vārdā kā tās vadītājs. Es domāju, ka te viss ir korekti./
M.Rogaļs:
*
/Es esmu
piedalījies visu komisiju darbā. Diemžēl atbildi no jums neesmu saņēmis.
Tātad man, Anatolij Valerjanovič, ir priekšlikums./
Priekšsēdētājs:
*
/Lūdzu./
M. Rogaļs:
*
/Varbūt šajā
6.komisijā, nemainot pārsvaru par labu mazākumam vai vairākumam un
ņemot vērā mazākuma frakcijas grupas specifiku, nedaudz palielināt
tās sastāvu. Varbūt ne līdz 19 locekļiem, bet vēl par diviem cilvēkiem./
Priekšsēdētājs:
Kolēģi,
vai jums ir jautājumi, vai arī mēs atklājam debates? *
/Jums visiem
ir jautājumi? Vienīgi jautājumi? Tikai uzdodiet jautājumus, bet pēc
tam atklāsim debates./
A.Līgotnis: Kā
jūs raugāties uz to, vai Aizsardzības un iekšlietu komisijā, kas
neapšaubāmi būs viena no svarīgākajām, nebūtu pareizāk locekļu
skaitu samazināt uz 13. Pretējā gadījumā, paliekot 14 cilvēkiem šajā
komisijā, ir pārkāpts frakciju proporcionalitātes princips. Odisejs
Kostanda ir neatkarīgais deputāts, un 14 cilvēku komisijā viena
lieka vieta nepamatoti dota mazākuma frakcijai.
M.Budovskis: Es
gribu atbildēt. Varbūt izpaliks turpmākie jautājumi. Kad runājām
par proporciju, tad mēs patiešām lielāko uzmanību veltījām tam,
lai mazākuma frakcijai nebūtu nekādā gadījumā nodarīts pāri.
Atbildot uz šo konkrēto jautājumu par 14 cilvēku komisiju, varu
teikt, ka šeit proporcija ir 8:5:1. Es domāju, ka šeit nav vietas pārmetumiem
un aizvainojumam. Mums ir jāstrādā.
Izmantojot
iespēju, gribu pateikt attiecībā uz proporciju, ka, pirmkārt, Mandātu
komisijai šī proporcija ir 5:2. Likumdošanas komisijai -10:5.
Priekšsēdētājs:
Es
atvainojos. Ja proporcija ievērota, netērēsim laiku.
G.Preinbergs: Vai
nebūtu lietderīgi, ka mūsu opozīcija apspriestu jautājumu par
Tirdzniecības, Celtniecības vai, piemēram, par Sociālās nodrošināšanas
un veselības aizsardzības komisiju. Republikā veselības aizsardzība,
celtniecība, kapitālremonti, rekonstrukcija klibo uz visām četrām kājām.
Šeit tieši vajadzīgi kvalificēti speciālisti. Otrkārt, man šķiet,
ka šīs debates jāpārtrauc.
Priekšsēdētājs:
Debates
beigušās, ir tikai jautājumi. Jūsu priekšlikums ir skaidrs.
V.Kostins:
*
/Man priekšsēdētājam
ir šāds jautājums, pat divi mazi jautājumi. Pirmais: pētot komisiju
sastāvu, duras acīs, ka galvenokārt pārmaiņas skārušas 6. un
14.komisiju, pārējās komisijas pilnvarojumu saglabājušas. Nezin kāpēc
īpaši mainījusies 14.komisija, kuras sastāvā ir militārpersonas un
vienīgais Iekšlietu ministrijas un mazākuma frakcijas pārstāvis Šapovālovs.
Pēkšņi izrādījies, ka ir nepieciešams precizēt viņu vietu šajā
komisijā. Man šķiet, cienījamais kolēģi, ka šajā gadījumā jautājums
vakar tīri cilvēciski risināts pat juridiski nepareizi. Un vēl otrs
jautājums: ar mani arī neviens nav runājis, un izrādās, ka esmu
Sociālās nodrošināšanas un veselības aizsardzības komisijā. Es
to ļoti atbalstu, liels paldies, tomēr es šeit kolēģu deputātu vidū
esmu vienīgais militārās pārvaldes vietējo orgānu sistēmas speciālists
un gribētu sev atrast vietu 14.komisijā./
M.Budovskis: Deputāts
Šapovālovs nebūt nav izslēgts no darbības komisijā, tikai mēs
gribējām tieši mazākuma frakcijai dot iespēju iekļaut viņu tajā
komisijā, par kuru jūs paši esot vienojušies. Mums absolūti nav nekādu
pretenziju par saskaņošanu. Ja ir brīvas vietas, to visu var izdarīt.
Šis jautājums ir mazākuma frakcijas darba jautājums.
Priekšsēdētājs:
Godātie
deputāti! Acīmredzot šeit turpinās jautājumi un debates. Viss ir
kopā. Diemžēl tā mums sanāk. Man, protams, ir jādod vārds jautājumam,
bet es gribētu vienoties par skaitu, vadoties no proporcionālā sastāva.
Savu priekšlikumu vairāk neizvirzu apspriešanai, jo, ja ir tāda situācija,
ka skaitliskais sastāvs pārveidojies, tad ir jābalso par skaitlisko
sastāvu. Es gribētu pievienoties kolēģim, kurš teica, ka daži nav
gribējuši celtnieku komisijā darboties, bet tagad gribot un viņiem
aizliedzot to darīt. Tas kaut kā nesaistās ar visām proporcijām un
tā tālāk. Palielinot skaitu, protams, ne jau bezgalīgi, šeit nekādu
problēmu nebūtu. Tāpat arī, ja proporcijas ir ievērotas Aizsardzības
un iekšlietu komisijā. Mēs balsotu par skaitlisko sastāvu, un pēc
tam mūsu frakcijai, opozīcijai vai citiem kolēģiem būtu iespēja pārtraukumā
aizpildīt vakantās vietas pēc viņu vēlmēm. Pēc tam balsojam par vārdisko
sastāvu un virzāmies uz priekšu. *
/Principiālos
jautājumus es pēc tam likšu uz balsošanu./
J.Jagupecs:
*
/Man ir jautājums
Budovska kungam. Kāpēc 14.komisijas veidošanā ir pārkāpts
proporcionalitātes princips, lai gan iepriekš viss tika saskaņots?/
Priekšsēdētājs:
*
/Kāpēc tika
pārkāpts 14. komisijas proporcionalitātes princips?/ Atbildiet, ka
nav, vai pasakiet precīzi!
M.Budovskis: Komisijā
patiešām ir 8:5:1. Tādā gadījumā, ja mēs runātu par to
proporciju, ko esam frakciju nolikumā izskatījuši, vajadzētu būt
8:4:1. Tā kā no opozīcijas frakcijas ir vairāk armijas cilvēku, mēs
patiešām sapratām šo jautājumu.
Priekšsēdētājs:
Jūsu
proporcija ir lielāka. Kolēģis ierosina vienu noņemt. Noņemiet
vienu! Bet, ja atnāk un saka, ka nav ievērota proporcija? *
/Lūdzu -jūsu
jautājums./
V.Mihailovs:
*
/Man ir šāds
jautājums: vai tika ņemts vērā, vismaz daļēji, kur agrāk strādājuši
cilvēki, kurus jūs izraudzījāties komisijai? Es jautāju tāpēc, ka
pēdējā mums izsniegtajā sarakstā, kurā minēti viņu amati,
6.komisijā nav transporta darbinieka. Tas ir tā paradoksāli./
M.Budovskis: Transports
ir šeit iekļauts.
Priekšsēdētājs:
Kolēģi
Budovski, vai mēs varam Arhitektūras, celtniecības, enerģētikas,
transporta un informācijas komisiju palielināt līdz 17 cilvēkiem? Pēc
tam, ja radīsies kaut kādi jautājumi, mēs vienmēr varēsim sastāvu
izmainīt. Šis priekšlikums ļautu virzīties uz priekšu un pārējās
komisijas atstāt skaitliski tādas pašas, kādas tās ir. Kā jūs
uzskatāt?
M.Budovskis: Uz
šo brīdi mēs to nevaram izdarīt.
Priekšsēdētājs:
Kāpēc?
M.Budovskis: Pirmkārt,
ar palielināšanu mēs būtībā neko neizmainīsim, jo tā ir
infrastruktūras komisija, kurā darbojas ne tikai celtnieki, tur vēl būs
ļoti daudzi speciālisti. Tas neko nemainīs. Mēs nevaram visu to
izdarīt.
Otrkārt,
14 cilvēku skaitliskais sastāvs faktiski nav tikai šīs komisijas
jautājums. Visām komisijām un visam sastāvam ir dziļš iekšējais
sakars. Šobrīd, izmainot vienu, esam spiesti skart visas komisijas. Mēs
ilgi par to spriedām un uzskatām, ka 14 cilvēku sastāvā šī
komisija ir dzīvotspējīga. Lūdzam balsot par to.
Priekšsēdētājs:
Tātad
balsosim par diviem priekšlikumiem. Taču jāsaprot -ja
ir tāda opozīcijas nostāja, pārējās komisijas tā kā tā noformētas
netiks. Tas jums jāņem vērā un ar to jārēķinās. Jums ir jautājums?
Lūdzu.
T.Jundzis: Cienījamais
Budovska kungs! Tā kā bija ļoti daudz pretenziju, ka Celtniecības
komisijā ir par maz cilvēku, bet Aizsardzības komisijā nav ievērota
proporcija, vai nevarētu Aizsardzības komisijā, lai ievērotu šo
proporciju, atstāt 13 cilvēkus, savukārt Celtniecības, enerģētikas,
transporta un informātikas komisijā -15?
Priekšsēdētājs:
*
/Jums ir jautājums?
Lūdzu./
S.Zaļetajevs:
*
/Cienījamais
Budovska kungs! Vai varat paskaidrot, kādu apsvērumu vadīti iekļāvāt
vakanci 12.komisijā -Tautas
pašvaldības un sabiedrisko lietu komisijā? Tur bija 16 cilvēki, un vēl
ir pievienota viena vakance. Kādi bija apsvērumi, iekļaujot vakanci
komisijā, kurā neviens negrib strādāt, un vienlaikus samazinot
skaitlisko sastāvu komisijā, kurā cilvēki vēlas strādāt? Iznāk tāda
kā Prokrusta gulta.
Un vēl
viens jautājums attiecas uz 9.komisiju -Apkārtējās
vides aizsardzības komisiju. Tur pierakstīti 10 cilvēki. Kāpēc
vajadzēja iekļaut vēl vienu vakanci, ja to varēja pārlikt uz
6.komisiju, kurā cilvēki vēlas strādāt?/
Priekšsēdētājs:
Lūdzu, īsi
atbildiet, un balsosim!
M.Budovskis:
*
/Es gribēju
teikt, ka runa nav par vakances iekļaušanu. Mēs saskaņošanas laikā
runājām par katras komisijas dzīvotspēju un skaitlisko sastāvu. Tieši
tur arī radās šis skaitlis. Tāpēc, pildot vienošanos, mums palika
vakance./
Priekšsēdētājs:
Paldies.
Tagad ar jūsu atļauju mēs balsosim par diviem priekšlikumiem.
Pirmais priekšlikums projektā ir, ka Ekonomikas komisijā vajag 18,
nevis 17 cilvēkus. Citu izmaiņu nav. T.Jundža ierosinājums nav
komisijas ierosinājums, un par to balsosim pēc tam. Nākamais ierosinājums,
nosacīti runājot, ir opozīcijas priekšlikums. Es sapratu, ka jūs
gribējāt Ekonomikas komisijā 17? Balsosim, kā ir likts priekšā,
tikai Celtniecības, enerģētikas, transporta un informātikas komisijā
-17.
Trešais priekšlikums -atstāt
visu tā, kā izspriests komisijā, tikai deputāts Jundzis lika priekšā
samazināt Aizsardzības komisiju par vienu cilvēku un vienu pielikt
Celtniecības komisijai. Vai izpratāt?
Tātad pašreiz
mēs balsojam par komisijas priekšlikumu, tikai ar izmaiņām
Ekonomikas komisijā, kur ir 18, un Tirdzniecības komisijā, kur ir 12.
Tātad Ekonomikas komisijā ir plus 1, Tirdzniecības -mīnus
1. Viss pārējais ir tā, kā bija projektā. Balsojam par komisiju
skaitlisko sastāvu! *
/Jums
balsojums neizdodas? Kad būs rezultāts, jūs izteiksit savu attieksmi,
mēs nobalsosim. Kur jūsu balsi ieskaitīt? Pret ?/ Rezultāts: par -117,
pret -48,
atturas -5.
Līdz ar to par pārējiem priekšlikumiem balsot nav nozīmes. Kolēģi
no frakcijas, vai ir vajadzīga pusstunda, lai jūs izskatītu vakances
un vienotos? Acīmredzot tas būtu loģiski. Nav iebilžu? Lūdzu.
P.Simsons: Viens
jautājums. Man īsti nav skaidrs, vai trešais priekšlikums izslēdz
šīs balsošanas rezultātus. Es domāju, ka neizslēdz, jo 14 -1,
mēs jau nobalsojām, ka sestais nāk klāt.
Priekšsēdētājs:
Es atkārtoju:
ja mēs balsojam kopumā par kādu priekšlikumu, bet pēc tam gribam
mainīt atsevišķus pantus, tad ir jābalso par katra panta anulējumu
un no jauna jābalso kopumā. Ja nevienam nav iebildumu -pusstundu
garš pārtraukums. *
/Uz pusstundu
tiek izziņots pārtraukums. Kuriem ir vajadzība izmantot zāli, lūdzu,
palieciet zālē, izmantojiet mikrofonus, lai šeit atrisinātu vakanču
jautājumus./
(Pārtraukums)
Priekšsēdētājs:
Tātad acīmredzot
deputātam Budovskim ir jāturpina. Ja jūs vēlaties kādu sev ņemt
palīgā, tad -lūdzu.
M.Budovskis: Kolēģi,
es jums varu ziņot, ka mēs esam panākuši pilnīgu vienošanos par
visām komisijām. Šobrīd es lūdzu skatīties sarakstā. Minēšu
tikai tos cilvēkus, kuri nākuši klāt. Tas nozīmē, ka mēs izskatīsim
uzreiz arī personālijas un varēsim apstiprināt komisijas.
1.
Mandātu komisija -tieši
tā, kā rakstīts, tā arī viss paliek.
2. Likumdošanas
komisija -precīzi
tā, kā rakstīts.
3.
Ekonomikas komisija -ar
to piebildi, par kuru mēs jau esam pārrunājuši, 18 cilvēki -Vilnis
Edvīns Bresis.
4.
Lauksaimniecības komisija -precīzi
tā, kā rakstīts.
5. Rūpniecības
-tas
pats.
6. Celtniecības,
enerģētikas, transporta un informātikas. Tātad 10. ir deputāts Rogaļs,
11. -deputāts
Rodins, 12. -deputāts
Bartaševičs, 13. -deputāts
Providenko un 14. -deputāts
Maharevs. Līdz ar to šī komisija ir izveidota.
7. Jūras
lietu komisija -tieši
tā, kā rakstīts.
8. Tirdzniecības
un pakalpojumu komisija -lūdzu,
ierakstiet, ka 11. ir deputāts Mihailovs, 12. -deputāts
Gerasimovs. Līdz ar to arī šī komisija ir izveidota.
9. Apkārtējās
vides aizsardzības komisija -tieši
tā, kā rakstīts. Joprojām ir viena vakance.
10.
Sociālās nodrošināšanas un veselības aizsardzības komisija. Lūdzu,
šeit 9. -Vladimiru
Kostinu -izsvītrojiet.
Tur, kur bija rakstīts 13. -brīvā
vieta -deputāts
Radionovs,14. -deputāts
Feršalovs un 15. -deputāts
Priščepovs. Paliek viena vieta, bet komisija praktiski ir izveidota.
11. Tautas
izglītības, zinātnes un kultūras komisija -tā,
kā rakstīts.
12. Tautas
pašvaldības un sabiedrisko lietu komisija -šeit
vienīgo vakanci aizpilda deputāts Beskrovnovs. Tātad 17. -deputāts
Beskrovnovs.
13. Cilvēka
tiesību un nacionālo jautājumu komisija. Šeit bija vakanta 14.vieta,
šobrīd, lūdzu, ierakstiet -deputāts
Beluha.
14. Aizsardzības
un iekšlietu komisija. 10. -deputāts
Šapovālovs, 11. -deputāts
Jagupecs, 12. -deputāts
Kostins, 13. -deputāts
Smirnovs un 14. -deputāts
Dzintars. Tātad arī šī komisija ir pilnībā nokomplektēta.
Visbeidzot, Ārlietu komisija. Vakantajā 14.vietā -deputāts Prokofjevs.
Līdz
ar to mēs esam saskaņojuši visu komisiju sastāvu. Es jūs apsveicu.
Paldies.
Priekšsēdētājs:
Jautājumam
vārds deputātam Bojāram.
J.Bojārs: Vai
jūs varat pateikt, kuram no Ārlietu komisijas locekļiem ir profesionāla
diplomātiskā izglītība vai kurš no viņiem ir profesionāli strādājis
Ārlietu ministrijā? Pretējā gadījumā var izrādīties, ka šī tik
svarīgā komisija paliek vispār bez profesionāļiem.
Priekšsēdētājs:
Lūdzu.
M.Budovskis: Cienījamo
kolēģi! Man patiešām, sastādot šo sarakstu, nebija informācijas,
kurš tieši ir profesionālis. Bet tajā pašā laikā es varu teikt,
ka visi šie cilvēki ir cieši saistīti ar ārlietu darba nozari.
J.Bojārs: Paskaidrojiet,
lūdzu, kādā veidā?
M.Budovskis: Dažādā
līdz šim esošajā praksē. Es varētu minēt kaut vai deputātu Āriju
Ūdri, kurš jums var sniegt plašu atbildi par agrofirmas "Ādaži"sadarbību
ar ārzemēm.
J.Bojārs:
Vēl
es gribētu teikt, ka Ārlietu komisijai nebūt nav jābūt tam pašam,
kas ir Ārlietu ministrija. Tomēr domāju, ka mēs nedrīkstam šo ārkārtīgi
svarīgo komisiju atstāt bez profesionāļiem, bez cilvēkiem ar
profesionālu izglītību un darba pieredzi šajā sfērā.
Priekšsēdētājs:
Kādi jums
ir priekšlikumi?
J.Bojārs: Vienīgais
no deputātiem, kam ir šāda pieredze un izglītība, ir Bojārs. Tāpēc
es lieku šo jautājumu uz balsošanu. Tas ir nopietni. Jā, es tūlīt
atbildēšu. Vajadzības gadījumā es esmu ar mieru piekāpties un
darboties Likumdošanas komisijā, tāpēc es lūdzu likt šo jautājumu
uz balsošanu. Ja deputāti nobalsos pretī, es palikšu Likumdošanas
komisijā.
Priekšsēdētājs:
Tātad jūs,
deputāt Bojār, gribētu strādāt nevis Likumdošanas komisijā, bet
Ārlietu komisijā. Paldies.
Tātad mēs
pašreiz varētu balsot. Vispirms balsosim par to priekšlikumu, kuru
mums ierosināja komisija. Interesanti būtu zināt, vai jūs esat
pierakstījuši visas tās komisijas, kur vēl ir vakances, un tādas ir
trīs. Tātad šajā ziņā problēmu nav, un mēs varam balsot par šo
priekšlikumu, bet pēc tam balsosim par deputāta Bojāra priekšlikumu.
Taču vispirms vajadzētu reģistrēties, jo bija starpbrīdis. Ieslēdziet
reģistrācijas režīmu. Nospiediet, lūdzu, jebkuru no savas pults
taustiņiem. Ziņojiet rezultātu -171
deputāts. Tagad, lūdzu, ieslēdziet balsošanas režīmu un balsosim
par komisijas piedāvāto mūsu pastāvīgo komisiju vārdisko sastāvu.
Lūdzu
balsojot izsakiet savu attieksmi -esat
par, pret vai atturaties. Es te nesaskatu nekādu problēmu, tāpēc, lūdzu,
ziņojiet rezultātu. Par -155,
pret -6,
atturas -4.
Atvainojiet, par -159
deputāti. Tātad komisiju vārdiskais sastāvs ir apstiprināts. Kādi
vēl ir priekšlikumi? Cik mums tagad vajag laika? Kamēr jūs domājat,
es lūgšu Imantu Daudišu nolasīt visas komisijas un pateikt telpas,
kur šīs komisijas pašreiz sanāks kopā. Es atvainojos. Bet kā iznāk,
kolēģi Bojār, vai mums tomēr jūsu priekšlikums ir jābalso?
Vārds deputātam
Viktoram Alksnim.
V.Alksnis:
*
/Anatolij
Valerjanovič! Jau kuro reizi tiek pārkāpta procedūra. Mēs taču
noteicām -sākumā
par pamatu tiek ņemts iesniegtais dokuments. Pēc tam notiek balsošana
par visiem šā dokumenta grozījumiem. Tāpēc priekšlikums absolūti
nav tiesīgs. Tas jāliek uz balsošanu./
Priekšsēdētājs:
*
/Jūs tā runājat,
ar tādu intonāciju, it kā jums simtprocentīgi būtu taisnība. Es nešaubos
par to, ka jums vajag mani kritizēt, es pats jūtu, ka dažkārt varbūt
pieļauju kaut kādas neprecizitātes, bet šoreiz mēs visi rīkojamies
atbilstoši vienai procedūrai: noteicām komisiju, komisijas darbā jūs
pats piedalījāties, es liku uz balsošanu komisijas priekšlikumu. Mēs
nobalsojām. Tagad deputātam Bojāram ir cits priekšlikums. Ja mēs
par visu kopumā esam nobalsojuši, tad man jāanulē tas, par ko
nobalsojām. Jūs varat uzstāt uz to, ka lēmums, par kuru balsojām,
ir jāanulē un jāsāk no sākuma./
V.Alksnis:
*
/Tad vajadzēja
sākumā likt Bojāra priekšlikumu uz balsošanu. Vienmēr vienojamies,
ka ir darba grupas priekšlikums par kādu dokumentu. Balsojam par šo
dokumentu. Pieņemam par pamatu. Pēc tam notiek balsošana par grozījumiem
šajā dokumentā -visur
ir tāda procedūra./
Priekšsēdētājs:
*
/Es neliku
priekšā un nepiedāvāju balsot par pamatu. Tādā gadījumā procedūra
ir šāda -jābalso,
ka pieņem par pamatu, un jāiet pa punktiem, jābalso nevis par kaut kādiem
grozījumiem, bet par konkrētu punktu. Tādā gadījumā tas priekšlikums,
kas iegūst vairākumu, arī tiek pieņemts./ Lūdzu.
M.Budovskis (no
zāles):Es
gribētu mazliet paskaidrot, lai mums pie šī jautājuma nevajadzētu
atgriezties. Jebkurā komisijā ir paredzēts konsultanta statuss, arī
jebkurš cits deputāts var piedalīties komisiju darbā. Cienījamais
profesors Bojārs tiek mīļi aicināts kā konsultants Ārlietu komisijā.
Es gribētu teikt, ka mēs pat daudzreiz nevarēsim bez viņa iztikt, tāpēc,
es domāju, šis jautājums nepastāv.
Priekšsēdētājs:
Tātad es
gribu atgādināt deputātam Viktoram Alksnim, ka turpmāk, ja deputāti
grib balsot atsevišķi par katru komisiju, tad mums par to jāvienojas
pašā sākumā. Turklāt tādas procedūras, kad vispirms pieņem par
pamatu un pēc tam balso par katru pantu atsevišķi, nemaz nav. Tikpat
muļķīgi notika kongresā -vispirms
nobalsoja un tad, neanulējuši pieņemto pantu, balsoja vēlreiz un
nesavāca divas trešdaļas balsu, un iznāca tā, ka vairākums balsojuši
citādāk, bet Gorbačovs saka -biedri,
viss ir kārtībā -nav
divu trešdaļu. Bet kā būtu bijis pareizi? Pareizi būtu tā, ka viņš
pateiktu: biedri, nobalsojam, šo pantu anulējam un izskatām citus
priekšlikumus -kurš
priekšlikums saņem balsu vairākumu, tas arī paliek. Tāds formulējums
-pieņemt
par pamatu, ir aizgūts no partijas sapulcēm, kad pieņem par pamatu un
tad runā uz priekšu.
Vārdu lūdz
deputāts Viktors Alksnis.
V.Alksnis:
*
/Anatolij
Valerjanovič, jūs pilnīgi pareizi atbildējāt, ka tagad jūs pareizi
izmantojāt to pašu Gorbačova ieroci, ar kura palīdzību viņš dabūja
cauri prezidenta institūtu. Jūs tagad analoģiski izmantojāt to pašu:
kad cilvēki jau ir nobalsojuši un nevienu grozījumu vairs nedrīkst
izdarīt. Bet mums vajag vienmēr balsot -sākumā
pieņemt likumprojektu par pamatu un pēc tam par katru grozījumu
balsot atsevišķi./
Priekšsēdētājs:
*
/Vienīgais,
uz ko saskaņā ar procedūru jūs tagad varat uzstāt, ir tas, lai mēs
ar balsu vairākumu anulējam savu lēmumu par 2.komisiju un
16.komisiju. Ja jūs būtu atnācis un tā teicis, es tūdaļ atbildētu:
viss pareizi, šāds priekšlikums ir un mums ir jābalso. Taču, ja jūs
sakāt -par
pamatu -un
tagad sāksim dot visus priekšlikumus, to es noraidu./
Vārdu
informācijai lūdz deputāts Daudišs.
I.Daudišs: Ir
priekšlikums komisijām sanākt kopā sekojošās telpās: Likumdošanas
jautājumu komisija -402.telpā,
Aivara Krūmiņa kabinetā; Ekonomikas komisija -šajā
zālē, Sesijas zālē; Lauksaimniecības komisija -Sarkanajā
zālē; Rūpniecības komisija -Prezidija
zālē; Celtniecības, enerģētikas, transporta un informātikas
komisija -Ordeņu
zālē; Jūras lietu komisija -Centrālās
vēlēšanu komisijas kabinetā, blakus Augstākās padomes Prezidija sēžu
zālei 1.stāvā; Tirdzniecības un pakalpojumu komisija -414.telpā,
4.stāvā; Apkārtējās vides aizsardzības komisija -Autotransporta
ministrijas zālē, tātad Jēkaba ielā pretim Augstākajai padomei;
Sociālās nodrošināšanas un veselības aizsardzības komisija -421.kabinetā,
4.stāvā;
Tautas izglītības,
zinātnes un kultūras komisija -Augstākās
padomes priekšsēdētāja 1.vietnieka Daiņa Īvāna kabinetā -3.stāvā;
Tautas pašvaldības un sabiedrisko lietu komisija -303.kabinetā,
t.i., manā kabinetā; Cilvēka tiesību un nacionālo jautājumu
komisija -302.kabinetā,
3.stāvā; Aizsardzības un iekšlietu komisija -305.kabinetā,
3.stāvā; Ārlietu komisija -Dzeltenajā
zālē. Tas ir viss, ar ko gribēju jūs iepazīstināt.
Priekšsēdētājs:
Kādi būtu
jautājumi? Sakiet, lūdzu, cik mums tagad vajadzētu laika? Vai
pusstundas pietiks? Manuprāt, pietiks. Līdz ar to paziņoju pusstundu
ilgu pārtraukumu. Lūdzu pulcēties pa telpām uz komisiju sapulcēm!
(Pārtraukums)
Priekšsēdētājs:
Ieņemiet
savas vietas un sākam darbu. Tagad mazs skaidrojums par mūsu balsošanas
lietām, jo pārtraukumā mani kolēģi izteica dažas iebildes un dažus
priekšlikumus. Vēlreiz gribētu precizēt mūsu attiecības, it sevišķi,
kad mēs balsojam par dažādām atkāpēm vai labojumiem komisiju
iesniegtajos projektos. Tātad mēs pagaidām likumus nepieņemam, bet
pieņemam lēmumus. Un varbūt, ņemot vērā to mūsu dialogu, kas bija
ar Viktoru Alksni, mums vēlreiz vajadzētu precizēt, kā rīkoties.
Tātad, ja
mums ir mūsu izveidotās komisijas iesniegtais likumprojekts, tad mēs,
protams, varam balsot par šo likumprojektu. Bet, ja kāds deputāts tomēr
vēlas, lai viņa īpašais labojums būtu izskatīts atsevišķi, tad
deputātam tūlīt tas arī jāpasaka. Tādā gadījumā es rīkošos
sekojoši: šo pantu likšu uz balsošanu atsevišķi, taču kā pirmo
uz balsošanu likšu komisijas priekšlikumu un pēc tam deputāta
ierosināto labojumu. Tādējādi būs ievērota formalitāte. Ja
komisijas ierosinātais variants saņems vairākumu, tad tālākai balsošanai
nav jēgas, vienīgi būs ievērota šī formalitāte. Tas neizslēdz
to, ka deputāti var ierosināt balsot par katru pantu atsevišķi, un
to mēs arī darījām. *
/Jums ir piezīmes
par manu paziņojumu? Jā? Lūdzu./ Bet tādu jautājumu kā pieņemt
par pamatu -?@8=OBL70>A=>2C
-mēs
nevaram izvirzīt. Likumus mēs varam pieņemt pirmajā lasījumā, tas
ir cits jautājums.
Deputāts...?
(nestādījies
priekšā):*
/Cienījamais
priekšsēdētāj! Cienījamā Augstākā padome! Man tomēr šķiet, ka
vajadzētu izveidot komisiju. Otrdien mēs pārāk viegli izlaidām
cauri lēmumu pieņemšanas sadaļu, bet mums paliek daudz neskaidrību.
Es to apstiprināšu ar piemēru. Pie mums tagad ir izveidojusies tāda
situācija, ka par lēmumu par Ministru padomes priekšsēdētāja ievēlēšanu
nav nobalsots, proti, iznāk, ka Ivars Godmanis nav apstiprināts. Mēs
lēmumu nolasījām, ar aplausiem un piecelšanos apsveicām, bet
neapstiprinājām. Tātad turpmākā jurisdikcija -Bišera
ievēlēšana jau tiek apšaubīta. Tāpēc, lai šādus gadījumus izslēgtu,
manuprāt, tomēr ir jāizveido komisija, kas izstrādās lēmumu pieņemšanas
kārtību. Tas ir ļoti svarīgi. Lai mēs reizi par visām reizēm
turpmāk zinātu, kā šādās situācijās rīkoties./
Priekšsēdētājs:
*
/Sakarā ar jūsu
paziņojumu lūdzu paņemt stenogrammu: aplausi bija tad, kad tika nolasīti
balsošanas rezultāti./
Deputāts...?
*
/Es visnotaļ
un pilnībā apstiprinu jūsu vārdus. Jā, rezultāti tika nolasīti,
bet pēc tam tika pieņemts lēmums, kurā bija divi punkti par to, ka
tiek uzdots izveidot ministru kabinetu. Par to netika balsots. Vēl vairāk
-es
cerēju, ka šis lēmums tiks likts uz balsošanu, un personiski man
patika deputāta Blažēviča priekšlikums par to, ka vajag uzdot mūsu
premjerministram izstrādāt programmu un ar to iepazīstināt Augstāko
padomi. Šie priekšlikumi gluži vienkārši netika ņemti vērā, tāpēc
ka nebija balsošanas par lēmumu./
Priekšsēdētājs:
*
/Es jums
piekrītu tajā ziņā, ka patiešām mums ir darba grupa, kuru vada
deputāts Endziņš. Varbūt šo grupu vajag papildināt vai varbūt lai
katrs deputāts, kuram ir iebildumi par sēdes vadīšanu, redzot manu kļūdu,
to fiksē. Un tad, teiksim, katru dienu vai ik pēc aizvadītas
pusdienas šos iebildumus iesniedz deputātam Endziņam. Man šķiet, ka
mūsu pagaidu reglaments -tas
nav kaut kas sastindzis, mums rodas jaunas situācijas, jauni kāzusi,
jaunas kļūdas, un mums tas viss ir jāapkopo, tāpēc grupa acīmredzot
ziņos par to, arī par to, kādi priekšlikumi izteikti, lai šādus pārpratumus
novērstu un lai visi formālie aspekti, tai skaitā no manas puses,
tiktu ievēroti. Es personiski esmu visvairāk ieinteresēts, lai šādi
iebildumi un vēlējumi tiktu izteikti./
Tagad
turpinām mūsu darbu komisijās. Vai visi protokoli ir iesniegti? Vai
komisijas ziņos mutiski? Ja visi protokoli nav iesniegti, tad lūdzu
komisiju locekļus nākt tribīnē un ziņot par attiecīgās komisijas
ieteikumu. Sāksim ar Mandātu un ētikas komisiju. Vai Māris Budovskis
mums vēlreiz jāapstiprina? Viņš jau ir ievēlēts. Likumdošanas
jautājumu komisija par savu priekšsēdētāju ierosina izvirzīt deputātu
Aivaru Endziņu. Lūdzu, vai ir jautājumi? Nav. Tātad balsosim visi
kopā par komisijas ierosinājumu, lai par Likumdošanas komisijas priekšsēdētāju
būtu deputāts Aivars Endziņš.
Zināšanai
pateikšu, ka pēc ziņām, kuras ir manā rīcībā, šī komisija par
vietniekiem izvirzījusi deputātus Valdi Birkavu un Andri Plotnieku,
par sekretāru -Linardu
Muciņu.
Tātad es vēlreiz
atkārtoju, balsosim Likumdošanas komisijas ierosinājumu par komisijas
priekšsēdētāju apstiprināt Aivaru Endziņu. Ieslēdziet balsošanas
režīmu. Rezultāts: par -115,
pret -37,
atturas -5.
Tātad par Likumdošanas komisijas priekšsēdētāju ievēlēts Aivars
Endziņš.
Nākamā pēc
saraksta ir Ekonomikas komisija, bet protokola no šīs komisijas vēl
nav. Kas var izteikt komisijas viedokli, lūdzu kāpt tribīnē.
Deputāts...?Ekonomikas
komisijā par priekšsēdētāju ir izvirzīts Ojārs Kehris, par vienu
no vietniekiem -Kazimirs
Špoģis. Nolemts, ka pārējos vietniekus ievēlēs vēlāk. Par sekretāru
-Artūrs
Kodoliņš.
Priekšsēdētājs:
Pārējos
pieņemiet zināšanai. Par Ojāru Kehri kā komisijas vadītāju, lūdzu
balsot. Ieslēdziet balsošanas režīmu. Ir pretenzijas pret mūsu
galdu? Pārbaudīsim. Rezultāts: par -111,
pret -41,
atturas -5.
Vēl viena balss klāt, tātad par -112.
Paldies. Par Ekonomikas komisijas priekšsēdētāju ievēlēts deputāts
Kehris.
Lauksaimniecības
komisijas protokols. Par priekšsēdētāju ierosina ievēlēt Voldemāru
Strīķi, par vietniekiem -deputātus
Krūgaļaužu un Šļakotu. Tiem, kuriem ir vienādi uzvārdi, jāpieraksta
vārdi. Šajā komisijā par sekretāru ierosina Raimondu Krūmiņu. Tātad
mums jābalso par Voldemāra Strīķa kandidatūru. Lūdzu, izsakiet
savu attieksmi balsojot. Rezultāts: par -112,
pret -30,
atturas -8.
Tātad Voldemārs Strīķis ievēlēts par Lauksaimniecības komisijas
priekšsēdētāju.
Rūpniecības
komisijas sēdes protokols -par
komisijas priekšsēdētāju iesaka ievēlēt Ģirtu Krūmiņu, par
vietnieku -deputātu
Ziediņu un par sekretāru -deputātu
Ēlertu. Kas par Ģirta Krūmiņa kandidatūru -lūdzu
balsot. Lūdzu rezultātu. Par -113,
pret -34,
atturas -8.
Tātad Ģirts Krūmiņš ievēlēts par Rūpniecības komisijas priekšsēdētāju.
Arhitektūras,
celtniecības, enerģētikas, transporta un informātikas komisija par
priekšsēdētāju ierosina Ojāru Blumbergu, par vietniekiem -Rolandu
Repšu un Eduardu Maharevu, par sekretāru -Visvaldi
Mucenieku. Balsojam tikai par priekšsēdētāju Ojāru Blumbergu.
Izsakiet savu attieksmi pret šo ierosinājumu. Lūdzu rezultātu. Par -114,
pret -31
un atturas -5.
Ojārs Blumbergs ievēlēts par Arhitektūras, celtniecības, enerģētikas,
transporta un informātikas komisijas priekšsēdētāju.
Jūras lietu
komisijai nav protokola. Lūdzu jūrniekus tribīnē.
No zāles: Jūras
lietu komisija ierosina par priekšsēdētāju apstiprināt Broņislavu
Salīti, par vietnieku -Vladimiru
Einiņu, par sekretāru -Imantu
Kalniņu.
Priekšsēdētājs:
Ieslēdziet
balsošanas režīmu un izsakiet savu attieksmi. Kas par to, lai par Jūras
lietu komisijas priekšsēdētāju ievēlētu Broņislavu Salīti? Lūdzu
rezultātus. Par -108,
pret -32,
atturas -4.
Tātad par 109. Paldies. Esam ievēlējuši Broņislavu Salīti par Jūras
lietu komisijas priekšsēdētāju.
Likumdošanas
komisija. Tātad vispirms reģistrējamies. Lūdzu rezultātu. Vai jūs
neiebilstat, ka pārbalsošanu veiksim mazliet ātrākā tempā. Pārbalsojam
par Aivaru Endziņu. Izsakiet savu attieksmi balsojot. Par -126,
pret -42,
atturas -1.
Balsošanas rezultāts paliek spēkā.
Balsojam par
Ekonomikas komisijas priekšsēdētāja Ojāra Kehra kandidatūru. Lūdzu
rezultātu. Atļaujiet man nelasīt. Jūs redzat rezultātu. Es tikai
teikšu, ka rezultāts ir apstiprināts.
Lauksaimniecības
komisija -Voldemārs
Strīķis. Lūdzu rezultātu. Rezultāts paliek tas pats.
Tālāk Rūpniecības
komisija -Ģirts
Krūmiņš. Izsakiet savu attieksmi. Rezultātu. Rezultāts paliek
nemainīgs, klāt viena balss "par".
Arhitektūras,
celtniecības, enerģētikas, transporta un informātikas komisija -Ojārs
Blumbergs. Balsošana. Izsakiet savu attieksmi. Lūdzu rezultātu. Tātad
attieksme ir nemainīga un l balss klāt. Par -132.
Jūras lietu
komisija -Broņislavs
Salītis. Lūdzu, izsakiet savu attieksmi. Par -123,
tātad iepriekšējā attieksme.
Tirdzniecības
un pakalpojumu komisija. Turpinām balsošanu. Pēc maniem protokoliem -Alfrēds
Čepānis. Ieslēdziet balsošanas režīmu, izsakiet attieksmi pret
komisijas ierosinājumu.
Tātad Čepānis
-priekšsēdētājs,
vietnieks -Karlsons,
sekretārs -Edmunds
Krastiņš. Izsakiet savu attieksmi balsojot. Lūdzu rezultātu. Par -121.
Tātad lēmums pieņemts, Čepānis ir ievēlēts par šīs komisijas
priekšsēdētāju.
Nākamā
komisija ir Apkārtējās vides komisija -priekšsēdētājs
Oļegs Batarevskis, vietniece -Skaidrīte
Albertiņa, sekretārs -Einārs
Cilinskis. Tātad izsakām savu attieksmi pret komisijas ierosinājumu -par
komisijas priekšsēdētāju apstiprināt Oļegu Batarevski. Rezultātu.
Par -123,
pret -35,
atturas -5.
Tātad ievēlēts Oļegs Batarevskis.
Sociālās
nodrošināšanas un veselības aizsardzības komisija ierosina par
priekšsēdētāju Ivaru Krastiņu, par vietniekiem Teodoru Eniņu un
Emeritu Buķeli, par sekretāru -Induli
Ozolu. Par komisijas priekšsēdētāja Ivara Krastiņa kandidatūru
izsakiet savu attieksmi. Rezultātu, lūdzu. Es nelasīšu, jūs redzat,
bet radioklausītājiem vairāk interesē galarezultāts. Tātad Ivars
Krastiņš ir ievēlēts par komisijas priekšsēdētāju.
Tautas izglītības,
zinātnes un kultūras komisija par priekšsēdētāju ierosina Pēteri
Laķi, par vietnieku izglītības jautājumos -Vili
Selecki, zinātnes jautājumos -Jāni
Vaivadu un kultūras jomā -Antonu
Seikstu, par sekretāru -Dzintaru
Ābiķi.
No zāles: *
/Par šo jautājumu
ir piezīme./
A.Aleksejevs:
*
/Ir izveidojušies
visai labvēlīgi apstākļi, lai parādītu demokrātismu un par vienu
no četriem priekšniekiem ievēlētu mazākuma pārstāvi, taču
komisijā šis viedoklis netika atbalstīts, bet es uzskatu, ka tas ir
ļoti svarīgi, tāpēc ka pie mums republikā dzīvo dažādu tautību
cilvēki, dažādu viedokļu piekritēji. Visi to uzņemtu ar sapratni./
Priekšsēdētājs:
*
/Lūdzu, kādi
būtu jūsu priekšlikumi?/
A.Aleksejevs:
*
/Es ierosinu
par Izglītības komisijas priekšsēdētāja vietnieku ievēlēt deputātu
Smoļuku./
Priekšsēdētājs:
*
/Atvainojiet,
nesaklausīju uzvārdu./
A.Aleksejevs:
*
/Smoļuks./
Priekšsēdētājs:
Pagaidiet,
mums neko nevajag. Komisijas šeit ir. Mēs balsosim divus priekšlikumus,
kā esam norunājuši.
*
/Anatolij
Georgijevič, kur jūs esat mani ievedis ar savu priekšlikumu? Mēs taču
nebalsojam par vietnieku. Bet mēs varam komisijai draudzīgi ieteikt nākamajā
savā sēdē vēlreiz atgriezties pie šā priekšlikuma. Ja jums būs
iebildums, jūs varēsit to iesniegt Prezidijam -pēc
komisiju izveidošanas mums jau būs Prezidijs, un mēs to izskatīsim.
Bet pagaidām šis jautājums patiešām neietilpst mūsu darba kārtībā.
Mēs šeit balsojam tikai par priekšsēdētāju kandidatūrām./
Tātad par
priekšsēdētāju ir rekomendēts Pēteris Laķis. Lūdzu, balsosim.
Izsakiet savu attieksmi! Lūdzu rezultātu. Pēteris Laķis ir ievēlēts
par komisijas priekšsēdētāju.
Nākamā ir
Tautas pašvaldības un sabiedrisko lietu komisija. Par komisijas priekšsēdētāju
ievēlēts Jānis Škapars. Tūlīt balsosim šo komisijas ierosinājumu.
Jums ir sarežģīts protokols. Par vietnieku ievēlēts Jānis Blažēvičs
un par sekretāru -Ints
Cālītis. Cik balsoja par Beļski? Šeit nav ierakstīts. Tātad jūs
mutiski izsakāt domu, ka esat otrs vietnieks. Paldies, pieņemam zināšanai,
ka deputāts Beļskis ir otrs vietnieks. Lūdzu, balsojot izteiksim savu
attieksmi par priekšsēdētāja Jāņa Škapara kandidatūru. Lūdzu
rezultātu. Deputāts Jānis Škapars ievēlēts par Tautas pašvaldības
un sabiedrisko lietu komisijas priekšsēdētāju.
Tagad Cilvēka
tiesību un nacionālo jautājumu komisija. Šķiet, ka mums nav
protokola. Kurš vēlas komisijas vārdā sniegt šai sakarā paziņojumu?
Lūdzu.
No zāles: Cilvēka
tiesību un nacionālo jautājumu komisijā par priekšsēdētāju
izvirzīta Ita Kozakeviča, par vietnieku -Andrejs
Panteļējevs. Sekretāra pašlaik nav, jo divi deputāti ir slimi. Daiļā
dzimuma pārstāvju slimības dēļ mēs pašlaik šo jautājumu nevaram
atrisināt.
Priekšsēdētājs:
Paldies. Lūdzu
balsot. Izsakiet savu attieksmi par Cilvēka tiesību un nacionālo jautājumu
komisijas priekšsēdētājas Itas Kozakevičas kandidatūru. Rezultātu.
Ita Kozakeviča ievēlēta par komisijas priekšsēdi.
Aizsardzības
un iekšlietu komisijas protokolā ierosināts par priekšsēdētāju
ievēlēt deputātu Jundzi, vietnieks ir deputāts Simsons, otrs
vietnieks -deputāts
Dobelis un sekretārs -Stepičevs.
Izteiksim savu attieksmi par deputāta Jundža kandidatūru komisijas
priekšsēdētāja postenim. Lūdzu balsot. Tālavs Jundzis ir ievēlēts
par komisijas priekšsēdētāju.
Tālāk Ārlietu
komisija. Ārlietās ir šāda situācija: par priekšsēdētāju
ierosināts vēlēt Mavriku Vulfsonu, par vietniekiem ir ievēlēti
Indulis Bērziņš un Jānis Freimanis, sekretārs -Jānis
Krūmiņš. Balsosim par Mavrika Vulfsona kandidatūru kā par Ārlietu
komisijas priekšsēdētāju. Rezultātu! Tātad Mavriks Vulfsons ievēlēts
par Ārlietu komisijas priekšsēdētāju. Plus vēl viena balss.
Tagad visas
komisijas tā kā būtu, bet es saņēmu zīmīti, jo mums visi ļoti
pedantiski seko līdzi procedūrai. Mums ierosina balsot par deputātu
Budovski kā par Mandātu un deputātu ētikas komisijas priekšsēdētāju.
Lai šeit nebūtu nekādu domstarpību, ka mēs esam nobalsojuši par
Mandātu, bet neesam balsojuši par Ētikas komisiju. Vai jūs paši
nevarētu zināšanai pateikt, kas jums ir vietnieks un sekretārs?
M.Budovskis: Mēs
paziņosim vēlāk.
Priekšsēdētājs:
Šo informāciju
jums sniegsim vēlāk. Bet tagad balsosim par komisijas priekšsēdētāja
deputāta Budovska kandidatūru. Lūdzu rezultātus. Par -125.
Deputāts Māris Budovskis ir ievēlēts par Mandātu un deputātu ētikas
komisijas priekšsēdētāju.
Lai
precīzi būtu ievērotas formalitātes, par ko man viens kolēģis
izteica piezīmi, es lūgšu jūs nobalsot sekojošu lēmumu -
Par Latvijas Republikas Augstākās padomes Prezidija ievēlēšanu.
Kaut gan Konstitūcijā ir rakstīts, ka Prezidijs tiek izveidots no
amatpersonām un mūsu amatpersonas ir ievēlētas, es vēlreiz nosaukšu
uzvārdus. Tātad izveidot Latvijas Republikas Augstākās padomes
Prezidiju šādā sastāvā: Gorbunovs -Augstākās
padomes priekšsēdētājs, Īvāns -priekšsēdētāja
pirmais vietnieks, Andrejs Krastiņš -priekšsēdētāja
vietnieks, Daudišs -sekretārs.
Tagad nosaucu attiecīgo komisiju priekšsēdētājus:
Budovskis -Mandātu
un ētikas komisija,
Endziņš -Likumdošanas
komisija,
Kehris -Ekonomikas
komisija,
Strīķis -Lauksaimniecības
komisija,
Krūmiņš -Rūpniecības
komisija,
Blumbergs -Celtniecības
komisija,
Salītis -Jūras
lietu komisija,
Čepānis -Tirdzniecības
un pakalpojumu komisija,
Batarevskis -Apkārtējās
vides aizsardzības komisija,
Ivars Krastiņš
-Sociālās
nodrošināšanas un veselības aizsardzības komisija,
Laķis -Tautas
izglītības, zinātnes un kultūras komisija,
Škapars -Pašvaldības
un sabiedrisko lietu komisija,
Kozakeviča -Cilvēka
tiesību un nacionālo jautājumu komisija,
Jundzis -Aizsardzības
un iekšlietu komisija,
Vulfsons -Ārlietu
komisija.
Kas par tāda
lēmuma pieņemšanu, lūdzu, balsojiet. Kas pret? Kas atturas? Izsakiet
savu attieksmi pret šo lēmumu. Kaut gan tam, manuprāt, ir formāla
nozīme, lūdzu rezultātus. Lēmums ir pieņemts. Prezidijs ir
izveidots.
Tagad pēc
reglamenta, kolēģi, ir jau pusdienas laiks. Es vēl tikai informēšu
par to, kā mēs virzīsimies tālāk. Tātad pusdienas laiks mums būs
kā vienmēr līdz pulksten 15.00, bet pēc tam acīmredzot mums tūlīt
jāķeras pie likumprojekta par Ministru padomi.
Projekts
jums jau ir, katram droši vien ir savi priekšlikumi. Varbūt varat pat
jau pieteikties debatēs par šo jautājumu, lai to Sekretariāts var
apkopot. Ja jums nav iebildumu, mēs varētu sākt tūlīt apspriest šo
jautājumu, līdz galam nepabeidzot apspriešanu. Šodien jāļauj nule
izvirzītajām komisijām arī apspriest šo jautājumu un izteikt savu
attieksmi pret atsevišķiem Ministru padomes projektu blokiem.
Komisijas
varētu apkopot priekšlikumus, kuri izskanēs, un tad redzēsim, kad
pieņemsim lēmumu par Ministru padomi -vai
nu šovakar, vai tūlīt no rīta. Atkarībā no tā, kā mēs virzīsimies
uz priekšu, lai jau rīt komisijas var ķerties pie Ministru padomes
izveidošanas, noklausīties Ministru padomes priekšsēdētāja izvirzītās
kandidatūras un sākt apspriest.
Godātais
kolēģi, tagad ir pārtraukums. Mēs atgriezīsimies pēc pārtraukuma,
un tad es jums došu vārdu. Jautājums Sekretariātam: vai nevarat pēc
pusdienām? Visi grib ēst.
(Pārtraukums)