Latvijas Republikas 12.Saeimas
ziemas sesijas sestās sēdes turpinājums
2016.gada 18.februārī

Sēdi vada Latvijas Republikas 12.Saeimas priekšsēdētāja
Ināra Mūrniece.

Sēdes darba kārtība
Satura rādītājs
Balsojumi

Sēdes vadītāja. Labrīt, godātie kolēģi! Aicinu ieņemt vietas Sēžu zālē.

Turpinām izskatīt 11.februāra sēdes darba kārtību, un tajā ir iesniegtas izmaiņas.

Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija lūdz grozīt sēdes darba kārtību un iekļaut tajā “Paziņojumu par Laimdotas Straujumas 12.Saeimas deputāta pilnvaru atjaunošanu”. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Darba kārtība ir grozīta.

Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija lūdz grozīt sēdes darba kārtību un iekļaut tajā lēmuma projektu “Par Edvarda Smiltēna 12.Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu uz laiku, kamēr no partijas “VIENOTĪBA” kandidātu saraksta Vidzemes vēlēšanu apgabalā ievēlētie deputāti pilda ministru pienākumus”. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Darba kārtība ir grozīta.

Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija lūdz grozīt sēdes darba kārtību un tajā iekļaut lēmuma projektu “Par Valda Kalnozola 12.Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu uz laiku, kamēr no Zaļo un Zemnieku savienības kandidātu saraksta Rīgas vēlēšanu apgabalā ievēlētie deputāti pilda ministru pienākumus”. Vai deputātiem ir iebildumi? Deputātiem iebildumu nav. Darba kārtība ir grozīta.

Nākamā darba kārtības sadaļa - “Amatpersonu ievēlēšana, apstiprināšana un iecelšana, atbrīvošana vai atlaišana no amata, uzticības vai neuzticības izteikšana”.

Darba kārtībā - “Paziņojums par Laimdotas Straujumas 12.Saeimas deputāta pilnvaru atjaunošanu”.

Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijas vārdā - deputāts Vitālijs Orlovs.

V.Orlovs (SASKAŅA).

Cienījamais Prezidij! Godātie deputāti!

Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija paziņo, ka saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 5.panta otro daļu un Laimdotas Straujumas 2016.gada 11.februāra iesniegumu par deputāta mandāta atjaunošanu, kuru viņa bija nolikusi uz Ministru prezidenta pienākumu pildīšanas laiku, viņai tiek atjaunotas deputāta pilnvaras.

Deputāta pienākumus beidz pildīt Edvards Smiltēns, kurš saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 5.panta pirmo daļu bija iestājies Saeimas sastāvā no partijas “VIENOTĪBA” Vidzemes vēlēšanu apgabala saraksta.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Aicinu Laimdotu Straujumu ieņemt vietu Saeimas Sēžu zālē! (Aplausi.)

Darba kārtībā - lēmuma projekts “Par Edvarda Smiltēna 12.Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu uz laiku, kamēr no partijas “VIENOTĪBA” kandidātu saraksta Vidzemes vēlēšanu apgabalā ievēlētie deputāti pilda ministru pienākumus”.

Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijas vārdā - deputāts Vitālijs Orlovs.

V.Orlovs (SASKAŅA).

Cienījamie kolēģi! Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija savā šā gada 17.februāra sēdē izskatīja 12.Saeimas deputāta Kārļa Šadurska 11.februāra iesniegumu par deputāta mandāta nolikšanu un 12.Saeimas deputāta Edvarda Smiltēna 11.februāra iesniegumu, kurā viņš piekrīt uzņemties deputāta pilnvaras uz laiku, un vienbalsīgi to atbalstīja.

Komisija nolēma virzīt izskatīšanai Saeimas šā gada 11.februāra sēdes turpinājumā 18.februārī lēmuma projektu “Par Edvarda Smiltēna 12.Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu uz laiku, kamēr no partijas “VIENOTĪBA” kandidātu saraksta Vidzemes vēlēšanu apgabalā ievēlētie deputāti pilda ministru pienākumus”.

Aicinu atbalstīt sagatavoto lēmuma projektu.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Aicinu Edvardu Smiltēnu dot svinīgo solījumu. (Zālē smiekli. Starpsauciens: “Apsoli nekavēt!”)

E.Smiltēns.

Labrīt, kolēģi!

Es, Edvards Smiltēns, uzņemoties Saeimas deputāta amata pienākumus, Latvijas tautas priekšā zvēru būt uzticīgs Latvijai, stiprināt tās suverenitāti un latviešu valodu kā vienīgo valsts valodu, aizstāvēt Latviju kā neatkarīgu un demokrātisku valsti, savus pienākumus pildīt godprātīgi un pēc labākās apziņas. Es apņemos ievērot Latvijas Satversmi un likumus.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Aicinu parakstīt svinīgo solījumu. Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Par Edvarda Smiltēna 12.Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu uz laiku, kamēr no partijas “VIENOTĪBA” kandidātu saraksta Vidzemes vēlēšanu apgabalā ievēlētie deputāti pilda ministru pienākumus”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 86, pret un atturas - nav. Lēmums ir pieņemts. Apsveicu Edvardu Smiltēnu!

Darba kārtībā - lēmuma projekts “Par Valda Kalnozola 12.Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu uz laiku, kamēr no Zaļo un Zemnieku savienības kandidātu saraksta Rīgas vēlēšanu apgabalā ievēlētie deputāti pilda ministru pienākumus”.

Mandātu, ētikas un iesniegumu komisijas vārdā - deputāts Vitālijs Orlovs.

V.Orlovs (SASKAŅA).

Cienījamie kolēģi! Mandātu, ētikas un iesniegumu komisija savā šā gada 17.februāra sēdē izskatīja 12.Saeimas deputāta Māra Kučinska 15.februāra iesniegumu par deputāta mandāta nolikšanu uz Ministru prezidenta pienākumu pildīšanas laiku un deputāta amata kandidāta Valda Kalnozola 15.februāra iesniegumu, kurā viņš piekrīt uzņemties deputāta pilnvaras uz laiku, un to atbalstīja.

Komisija nolēma virzīt izskatīšanai Saeimas šā gada 11.februāra sēdes turpinājumā 18.februārī lēmuma projektu “Par Valda Kalnozola 12.Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu uz laiku, kamēr no Zaļo un Zemnieku savienības kandidātu saraksta Rīgas vēlēšanu apgabalā ievēlētie deputāti pilda ministru pienākumus”.

Aicinu atbalstīt sagatavoto lēmuma projektu.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Aicinu Valdi Kalnozolu dot svinīgo solījumu.

V.Kalnozols.

Labdien!

Es, uzņemoties Saeimas deputāta amata pienākumus, Latvijas tautas priekšā svinīgi solu būt uzticīgs Latvijai, stiprināt tās suverenitāti un latviešu valodu kā vienīgo valsts valodu, aizstāvēt Latviju kā neatkarīgu un demokrātisku valsti, savus pienākumus pildīt godprātīgi un pēc labākās apziņas. Es apņemos ievērot Latvijas Satversmi un likumus.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Aicinu parakstīt svinīgo solījumu.

Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Par Valda Kalnozola 12.Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu uz laiku, kamēr no Zaļo un Zemnieku savienības kandidātu saraksta Rīgas vēlēšanu apgabalā ievēlētie deputāti pilda ministru pienākumus”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 82, pret un atturas - nav. Lēmums ir pieņemts.

Apsveicu Valdi Kalnozolu! Aicinu ieņemt vietu Sēžu zālē.

Nākamā darba kārtības sadaļa - “Likumprojektu izskatīšana”.

Darba kārtībā - likumprojekts “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”, trešais lasījums.

Juridiskās komisijas vārdā - deputāte Jūlija Stepaņenko.

J.Stepaņenko (SASKAŅA).

Cienījamā Saeimas priekšsēdētājas kundze! Godātie kolēģi! Saeimas Juridiskā komisija ir pabeigusi darbu pie grozījumiem Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Likumprojektā Nr.31/Lp12 ir apvienoti trīs likumprojekti, un uz trešo lasījumu bija saņemts 31 priekšlikums.

1. ir Juridiskā biroja priekšlikums, kurš ir daļēji atbalstīts un iekļauts 2.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti piekrīt.

J.Stepaņenko. 2. - Juridiskās komisijas priekšlikums, kurš ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. 3. - Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas parlamentārā sekretāra Edgara Tavara priekšlikums, kurš ir daļēji atbalstīts un iekļauts 4.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Uzsākam debates.

Vārds deputātei Solvitai Āboltiņai. (Starpsaucieni.)

J.Stepaņenko. Tā. Tas ir 3.priekšlikums - Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas parlamentārā sekretāra Edgara Tavara priekšlikums, kurš precizē atbildību par jonizējošā starojuma avotu izmantošanu. Daļēji atbalstīts, iekļauts 4.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti piekrīt.

J.Stepaņenko. 4. - Juridiskās komisijas priekšlikums. Atbalstīts komisijā.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. 5. - Juridiskā biroja priekšlikums, kas precizē otrā lasījuma normu par niršanas aizliegumiem. Atbalstīts Juridiskajā komisijā.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. 6. - Juridiskā biroja priekšlikums, kas precizē normu par niršanas aizliegumiem aizliegtajā teritorijā. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. 7. - Satiksmes ministrijas parlamentārās sekretāres Karinas Kornas priekšlikums. Komisijā neguva atbalstu.

Sēdes vadītāja. Uzsākam debates.

Vārds deputātei Solvitai Āboltiņai.

S.Āboltiņa (VIENOTĪBA).

Jā, cienījamie kolēģi, mums vienmēr ir debates par priekšlikumiem, kas attiecas uz sodu palielināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmē. Un parasti mēs atrodam argumentus...

Mēs ļoti viegli palielinām sodus par pedofilijas gadījumiem vai par to, ka kāds kaut kur piedalās teroristiskās operācijās. Bet situācijā, kad mēs palielinām sodus par administratīvajiem pārkāpumiem... diskutējam par Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu un sodu palielināšanu tiem, kas piedalās ceļu satiksmē, mēs droši vien parasti paturam prātā to, ka lielākā daļa no mums ir arī autovadītāji. Un tā tas diemžēl Juridiskajā komisijā bija arī šoreiz, jo priekšlikums tika iesniegts uz trešo lasījumu. Priekšlikums ir par dažādu ierīču lietošanu pie stūres. Šāda norma jau šobrīd ir spēkā Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā, un par to ir noteikts sods - brīdinājums vai 15 eiro naudas sods.

Savukārt Ceļu satiksmes likumā, kurš ir stājies spēkā un par kuru mēs paši jau esam nobalsojuši, ir paredzēts arī tas, ka pie stūres nedrīkst lietot ne tikai mobilo telefonu, bet arī dažādas citas mobilās ierīces, viedierīces un planšetdatorus. Un, ja mēs visi tomēr esam sabiedrības locekļi, tad būsim pamanījuši, ka ir veikta sociālā akcija, kurā Ceļu satiksmes drošības direkcija mūs brīdina par to, ko nozīmē lietot mobilo tālruni pie stūres. Un šo priekšlikumu skatīja gan Tiesu politikas... gan Krimināltiesību politikas apakškomisija, kura to noraidīja, gan Juridiskā komisija, kura to noraidīja. Un tie argumenti, kuri tika lietoti noraidot, bija vienkārši apbrīnojami! Uz trešo lasījumu šādu, konceptuālu, priekšlikumu skatīt nedrīkst - tas bija viens no galvenajiem argumentiem. Un otrs - ka ne CSDD, ne Ceļu policija tā īsti nevarot izskaidrot šo priekšlikumu. Un ka tie sliktie ceļu policisti tad, kad mēs stāvēsim pie pārbrauktuvēm, nākšot un mūs sodīšot un vēl nezin ko darīšot... Bet es gribu tomēr teikt, ka CSDD šo darbu dara pietiekami profesionāli.

Kā jau es teicu, ir bijusi sociālā kampaņa, ir apkopota statistika par citām valstīm. Ir zināms, ka Auto Bild veiktais eksperiments mobilo ierīču lietošanu pie stūres pielīdzina braukšanai reibumā; ka SMS rakstīšana pie stūres ir tikpat bīstama. Vācijas satiksmes drošības eksperti uzskata, ka tieši telefonu, datoru vai navigācijas ierīču lietošana ir par iemeslu vismaz 10 procentiem autoavāriju, to skaitā tādām, kas ir ar traģiskām vai letālām sekām. Citu valstu speciālisti uzskata, ka tādu autoavāriju procentuālais daudzums ir krietni vien lielāks - pat līdz 20 procentiem.

Mums ļoti patīk salīdzināt ar citām valstīm. Kā jau minēju, Latvijā tas sods šobrīd ir brīdinājums vai 15 eiro, Igaunijā tas ir līdz 80 eiro, Lietuvā - līdz 86 eiro, Vācijā - 60 eiro un viens soda punkts, Lielbritānijā - trīs soda punkti, 100 mārciņas, tiesību atņemšana līdz vienam mēnesim, dārgākas auto apdrošināšanas izmaksas; sods par braukšanu reibumā ir pat līdz 100 reizēm lielāks.

Tā ka, manuprāt, ja mēs varam... Es nekad neesmu aizstāvējusi ideju, ka tikai ar viena soda palielināšanu mēs varam panākt kādu rezultātu. Kā jau minēju, bija šī sociālā akcija, tagad papildus ir arī piedāvāts palielināt šos sodus.

Manuprāt, mūsu kā likumdevēja pienākums ir tomēr atbalstīt to. Jo, ja mēs tādējādi varam izglābt kaut vai vienu cilvēku, kurš padomās par to, ka būs lielāks sods par to, ka viņš lieto mobilo tālruni pie stūres, tad, manuprāt, mums tas ir jādara.

Līdz ar to es aicinu šo komisijā neatbalstīto priekšlikumu atbalstīt.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Turpinām debates.

Vārds deputātam Andrim Bērziņam.

A.Bērziņš (ZZS).

Kolēģi! Absolūti piekrītu tam, ka, braucot ar auto un sēžot pie stūres, nedrīkst runāt pa telefonu, lietot datoru, pīpēt, kafiju dzert, bulciņas ēst... nu, es nezinu... krāsot uzacis un lūpas un darīt visu pārējo, kā dēļ varētu būt, teiksim, satiksmes negadījumi. Es absolūti tam piekrītu! Taču šis ir izcils piemērs, tā teikt, likuma nihilismam. Tāpēc, ka šis punkts ir jau ierakstīts, ja nemaldos, gadus 10 vai 15 gadus. Un mēs varam “veiksmīgi” vērot, kā ne tikai tie, kam ir jāievēro šis likums... Pagaidām - 15 eiro... Agrāk tas bija pat 10 latu... Likums netika ievērots. Un tikpat “veiksmīgi” arī kontrolējošās institūcijas bija atmetušas ar roku. Tās teica: “Ai, ko mēs tur kontrolēsim?! Tik un tā nav iespējams to visu izkontrolēt.”

Un te nav vajadzīgs ne kaut kādas akcijas, ne sociālos pētījumus veikt; mēs varam vienkārši paskatīties no rītiem un vakaros, braucot pāri tiltam: katrā otrajā automašīnā tas notiek - tiek lietots dators, notiek runāšana pa telefonu, un tamlīdzīgi. Protams, ja šis punkts paliks tāds pats - nihilisma līmenī... Un es domāju: ja mēs pacelsim līdz 100 eiro, tad tas varētu pazust... Es domāju, ka par samērīgumu mums, protams, ir jādiskutē, cik tas liels varētu būt. Bet, ja nebūs ne no vienas puses, ne no otras puses kaut kādas darbības, tad diemžēl šis punkts paliks tiešām tikai uz papīra. Un es absolūti piekrītu, ka tas ir ļoti bīstami. Un to mēs varam redzēt šodien pat, ja mēs paskatāmies, kas notiek uz ielas šādā laikā, kad līst un momentā piesalst. Ja es šādā laikā sēdēšu pie auto stūres un vienlaikus runāšu vai sūtīšu īsziņu, tad tas obligāti beigsies ļoti bēdīgi... tas var beigties letāli. Tāpēc man ļoti gribētos, lai šis likumā ierakstītais punkts tiktu arī pildīts, lai šā punkta izpilde tiktu kontrolēta. Diemžēl ir vajadzīgs gan burkāns, gan arī pātaga! Un šoreiz tā pātaga būs stipri lielāka nekā tas burkāns. Būs ļoti labi, ja tiešām pēc kāda laika mēs varēsim konstatēt, ka sarunu pie stūres pa telefonu ir stipri mazāk, un es ceru, ka dāmas laikus sevi savedīs kārtībā, pirms viņas dosies uz darbu, un automašīna nebūs tā vieta, kur frizēties.

Paldies.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Vārds deputātam Gunāram Kūtrim.

G.Kūtris (NSL).

Labrīt, cienījamie kolēģi! Es pavisam nedaudz precizēšu šīs normas saturu, jo gan Krimināltiesību politikas apakškomisijā, gan Juridiskajā komisijā mēs tiešām par to diskutējām.

Pirmkārt, problemātiskākais jautājums ir tas, ka šajā gadījumā Satiksmes ministrija uz trešo lasījumu piedāvāja grozījumus, kas ir diezgan būtiski.

Otrkārt, ļoti būtiski ir tas, ka šajā gadījumā paredzētais sods ir palielināts gandrīz septiņas reizes, nediskutējot par to, vai šis soda palielinājums ir adekvāts. Un, lai gan komisijas deputāti viennozīmīgi piekrīt, ka sodu var palielināt, taču tas ir normāli jāizvērtē. Jo, ticiet vai ne, CSDD un Satiksmes ministrijas viedoklis ir šāds - par šo pārkāpumu sods jāpalielina septiņas reizes, un tad citos gadījumos varēs teikt: “Redziet, pat par šo pārkāpumu ir tāds sods, nu tad par citiem pārkāpumiem atkal jāceļ uz augšu tie sodi”.

Un vēl viena ļoti būtiska lieta šajā normā. Jūs izlasiet šo normu un redzēsiet, ka īstenībā nav skaidrs, vai mašīnā sēdošie cilvēki arī tagad drīkst lietot telefonu. Es nerunāju par vadītāju.

Otra lieta. Kā ir ar autovadītāju, kurš cenšas navigācijas ierīcē ielikt maršrutu un atrast pareizo ceļu, kur ir jābrauc? Tā arī ir ierīces lietošana, un mašīna atrodas kustībā. Tāpēc, kamēr šī dispozīcija un normas saturs nav precīzi izdiskutēts apakškomisijā vai Juridiskajā komisijā un kamēr mēs neesam precīzi izsvēruši, vai šis sods adekvāti iekļaujas sodu sistēmā par līdzīga līmeņa pārkāpumiem, aicinu tomēr piekrist komisijas viedoklim un neatbalstīt.

Sēdes vadītāja. Vārds deputātei Solvitai Āboltiņai, otro reizi.

S.Āboltiņa (VIENOTĪBA).

Es gribu precizēt. Pirmkārt, par trešo lasījumu. Ne vienu vien grozījumu mēs pieņemam trešajā lasījumā, ja tas ir nepieciešams. Manuprāt, šis ir tas gadījums, kad šīs diskusijas ir bijušas pietiekamas.

Otrkārt. Komisijā mēs arī tieši tāpat demagoģējām par to, ko tad vēl drīkst darīt pie stūres - vai drīkst lasīt avīzi, vai sievietes, kuras aizkavējušās, drīkst paveikt savu sejas zīmēšanu. Gan policijas, gan CSDD atbilde bija viennozīmīga - pie stūres cilvēkam ir jākoncentrē visa uzmanība uz to, ka viņš ir satiksmes dalībnieks un vada paaugstinātas bīstamības objektu.

Savukārt, runājot par redakciju, kura it kā esot dīvaina, nesaprotama un dažādi traktējama, jāteic, ka es jau minēju - tā redakcija ir precīzi tāda, kāda tā ir Ceļu satiksmes likumā, kuru mēs jau esam pieņēmuši. Ja mēs šodien nobalsosim “par” šo priekšlikumu, tas nenozīmē, ka mums blakus sēdošais bērns, kurš brauks uz skolu un kaut ko vēl tajā telefonā spaidīs, tiks par to sodīts. Nē, šī norma attiecas tikai uz autovadītāju, kurš ir pie stūres. Tā ka nemeklēsim demagoģiskus argumentus, lai to atliktu!

Es gribu atgādināt, ka jau iepriekšējā Saeimā bija šāds precedents par soda palielināšanu par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu. CSDD savu uzdevumu izpildīja, bet mēs to novilcinājām divus gadus. Nedarīsim to vēlreiz!

Sēdes vadītāja. Paldies. Debates slēdzu.

Balsosim par 7. - Satiksmes ministrijas parlamentārās sekretāres Kornas iesniegto priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 36, pret - 34, atturas - 12. Priekšlikums nav atbalstīts.

Godātie kolēģi! Man jūs jāinformē, ka Saeimas Prezidijs ir konstatējis, ka Edvards Smiltēns ir piedalījies balsojumā par lēmuma projektu par Edvarda Smiltēna 12.Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu un arī balsojumā par lēmuma projektu par Valda Kalnozola 12.Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu tobrīd, kad nebija tiesīgs to darīt. Līdz ar to mēs aicinām (No frakcijas SASKAŅA: “Izdot viņu tiesāšanai!” Zālē troksnis.) balsot par šiem lēmuma projektiem vēlreiz. (Starpsaucieni.)

Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Par Edvarda Smiltēna 12.Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu uz laiku, kamēr no partijas “VIENOTĪBA” kandidātu saraksta Vidzemes vēlēšanu apgabalā ievēlētie deputāti pilda ministru pienākumus”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 84, pret un atturas - nav. Lēmums ir pieņemts.

Tāpat mums ir jābalso par lēmuma projektu par Valda Kalnozola 12.Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu.

Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu “Par Valda Kalnozola 12.Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu uz laiku, kamēr no Zaļo un Zemnieku savienības kandidātu saraksta Rīgas vēlēšanu apgabalā ievēlētie deputāti pilda ministru pienākumus”! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 85, pret un atturas - nav. Lēmums ir pieņemts.

Turpinām izskatīt likumprojektu “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā”.

J.Stepaņenko. 8. - Satiksmes ministrijas parlamentārās sekretāres Karinas Kornas priekšlikums, kas paredz precizējumus saistībā ar ceļa zīmēm. Atbalstīts 10.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. 9. - Satiksmes ministrijas parlamentārās sekretāres Karinas Kornas priekšlikums. Komisijā nav guvis atbalstu.

Sēdes vadītāja. Uzsākam debates.

Vārds deputātei Solvitai Āboltiņai.

S.Āboltiņa (VIENOTĪBA).

Cienījamie kolēģi! Nu, šis ir otrs tikpat brīnumains... Šis priekšlikums tika noraidīts ar tikpat brīnumainiem argumentiem kā iepriekšējais: ir trešais lasījums, un te nav īsti skaidrs, kā tad policisti to distanci mērīs, - vai tad tur tagad skries līdzi un mērīs.

Šis priekšlikums paredz soda palielināšanu par distances neievērošanu, un ar šo priekšlikumu Ceļu satiksmes drošības direkcija nāca klajā, izvērtējusi to gadījumu, kurš satrauca visu Latviju: uz Siguldas šosejas cieta bērni.

Un gribu atgādināt arī šīs demagoģijas sakarā, ka tad, ja mēs braucam, teiksim, pa Rīgu un neievērojam distanci vai pielienam pārāk tuvu citam auto vai kāds agresīvs cits autovadītājs savukārt mūs apdzen un ielien starp mūsu automašīnu un citu automašīnu, par to netiek piemērots sods. Šo sodu parasti piemēro gadījumos, kad ir noticis ceļu satiksmes negadījums. Un šobrīd šis sods arī tam autovadītājam, kura vainas dēļ cieta bērni, ir brīdinājums un 15 eiro.

Un tāpēc CSDD, izvērtējusi šo situāciju, ierosināja šo sodu palielināt no 25 līdz 140 eiro.

Tā ka katrs lai balso pēc sirdsapziņas!

Sēdes vadītāja. Vārds deputātam Gunāram Kūtrim.

G.Kūtris (NSL).

Cienījamie kolēģi! Man...

Sēdes vadītāja. Kolēģi! Vienu mirkli, Kūtra kungs! Kolēģi, es aicinu pārtraukt sarunas un sekot līdzi Saeimas sēdei!

G.Kūtris. Cienījamie kolēģi! Man par šo normu arī jārunā kaut vai tikai tāpēc, ka es apakškomisijā kopā ar kolēģiem izdiskutēju šo Satiksmes ministrijas piedāvāto grozījumu. Mēs to noraidījām, un arī Juridiskā komisija to noraidīja vairāku apsvērumu dēļ.

Pirmkārt. Kolēģes nupat pieminētais piemērs par traģēdiju uz Vidzemes šosejas diemžēl “neierīmējas” šajā konkrētajā normā. Tur bija krimināla rakstura nodarījums, un Krimināllikumā ir paredzēta par to atbildība, ja šīs sekas ir iestājušās.

Otra lieta. Es saprotu, ka formāli mēs gribam prasīt, lai ievērotu distanci. Autovadītāja galvai ir jābūt kā labam datoram, kas rēķina un ņem vērā gan ceļa segumu, gan savas mašīnas ātrumu, pretī... priekšā braucošās mašīnas riepu kvalitāti, izrēķina, kādā attālumā jābrauc... Pēc vispārējās formulas - apmēram puse no ātruma... Pamēģiniet Rīgā braukt ar pusi no ātruma, lai distanci ievērotu! Visu laiku jums būs jābremzē, lai kāds, kas lien jums priekšā visu laiku, atkal ievērotu to vajadzīgo distanci. Šobrīd likumā jau ir paredzēta atbildība par distances neievērošanu. Tas - pirmkārt.

Otrkārt. Es nedomāju, ka cilvēks, kas nav ievērojis distanci, izraisījis negadījumu un sabojājis sev un citam cilvēkam mašīnu, to visu ir darījis tikai prieka pēc un lai samaksātu naudas sodu. Viņam lielāks kreņķis ir par mašīnas remontēšanu, un tas jau viņam ir zināms sods.

Un visbeidzot - būtiskākais moments, kāpēc komisijā arī mēs neatbalstījām. Proti, uzreiz deviņas reizes palielināt naudas sodu - tas nudien ir pārmērīgi šāda rakstura pārkāpumiem!

Tā ka, protams, mēs varam balsot un iebalsot jebkuru sodu, bet varbūt tomēr vajag mierīgi pārrunāt un izdiskutēt, vai tas ir adekvāti.

Paldies.

Sēdes vadītāja. Debates slēdzu.

Vai ziņotāja komisijas vārdā ko piebildīs?

J.Stepaņenko. Jā, Kūtra kungs jau teica, ka apakškomisijā šis priekšlikums netika atbalstīts, jo radās ļoti daudz diskusiju par to, kādā veidā tiks mērīta šī distance. Jo arī policija atzīst, ka distanci var noteikt... ka distances pārkāpumus var noteikt tikai pēc notikušās avārijas.

Tā ka komisijas vārdā aicinu šo priekšlikumu neatbalstīt.

Sēdes vadītāja. Lūdzu zvanu! Balsosim par 9. - Satiksmes ministrijas parlamentārās sekretāres Kornas iesniegto priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu!... Balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 31, pret - 40, atturas - 15. Priekšlikums nav atbalstīts.

J.Stepaņenko. Godātie kolēģi, turpinām skatīt priekšlikumus!

10. ir Juridiskās komisijas priekšlikums, tehniskas dabas grozījums. Atbalstīts komisijā.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. 11. - Satiksmes ministrijas parlamentārās sekretāres Karinas Kornas priekšlikums, kas ir precizējums saistībā ar veloceliņiem. Atbalstīts komisijā.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. Arī 12.priekšlikums ir Satiksmes ministrijas parlamentārās sekretāres Karinas Kornas priekšlikums. Bija atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. 13. - arī ir Satiksmes ministrijas parlamentārās sekretāres Karinas Kornas tehniskas dabas priekšlikums. Bija atbalstīts komisijā.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. Arī 14. ir Satiksmes ministrijas parlamentārās sekretāres Karinas Kornas priekšlikums. Atbalstīts komisijā. Tas arī ir tehniskas dabas priekšlikums, kas saistīts ar Ceļu satiksmes likuma precizējumiem par ceļa zīmēm.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. 15. ir tieslietu ministra Dzintara Rasnača priekšlikums, kas ir saistīts ar izmaiņām sodu politikā. Komisijā ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. Arī 16. ir tieslietu ministra Dzintara Rasnača priekšlikums. Komisijā guva atbalstu. Tīri tehniskas dabas priekšlikums.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. 17. - tieslietu ministra Dzintara Rasnača priekšlikums. Komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. 18. - Juridiskā biroja priekšlikums, tehniskas dabas grozījums. Juridiskajā komisijā tika atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. 19. - tieslietu ministra Dzintara Rasnača priekšlikums, kas ir saistīts ar grozījumiem par sodu iekasēšanu uz vietas. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. 20. ir iekšlietu ministra Riharda Kozlovska priekšlikums, kas ir saistīts ar nosacītu daļēju atbrīvošanu no naudas soda samaksas. Komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. 21. - tieslietu ministra Dzintara Rasnača priekšlikums, tehniskas dabas grozījums. Atbalstīts komisijā.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. 22. - tieslietu ministra Dzintara Rasnača tehnisks priekšlikums. Komisijā atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. 23. - tieslietu ministra Dzintara Rasnača priekšlikums. Atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. 24. - iekšlietu ministra Riharda Kozlovska priekšlikums. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. Daļēji atbalstīts ir 25. - iekšlietu ministra Riharda Kozlovska priekšlikums, kurš iekļauts 27.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti piekrīt.

J.Stepaņenko. 26. - iekšlietu ministra Riharda Kozlovska priekšlikums. Daļēji atbalstīts un iekļauts 27.priekšlikumā.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. Tātad 27. - Juridiskās komisijas priekšlikums - Juridiskajā komisijā tika atbalstīts, un tas paredz ieviest administratīvo sodu politikā jaunu principu: tas, kurš atzīst sevi par vainīgu un sodu samaksā savlaicīgi, maksā mazāk. Tātad likuma izmaiņas paredz: ja persona atzīst savu vainu un apņemas naudas sodu brīvprātīgi samaksāt 15 dienu laikā, tad amatpersona var pieņemt lēmumu samazināt naudas sodu par 50 procentiem.

Tātad Juridiskajā komisijā šis priekšlikums tika atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. 28. - tieslietu ministra Dzintara Rasnača priekšlikums. Arī tas tika atbalstīts komisijā.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. 29. - iekšlietu ministra Riharda Kozlovska priekšlikums. Komisijā netika atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti neiebilst.

J.Stepaņenko. 30. - Juridiskās komisijas priekšlikums, kas paredz pārejas noteikumus. Ir atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. Un 31. - Juridiskās komisijas priekšlikums. Arī tas tika atbalstīts.

Sēdes vadītāja. Deputāti atbalsta.

J.Stepaņenko. Juridiskās komisijas vārdā aicinu atbalstīt likumprojektu trešajā, galīgajā, lasījumā.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā” atbalstīšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 91, pret un atturas - nav. Likums ir pieņemts.

Darba kārtībā - likumprojekts “Grozījumi Aizturēto personu turēšanas kārtības likumā”, pirmais lasījums.

Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas vārdā - deputāte Zenta Tretjaka.

Z.Tretjaka (SASKAŅA).

Augsti godājamais Prezidij! Cienījamie kolēģi! Likumprojekts izstrādāts, pamatojoties uz Eiropas Parlamenta un Padomes 2013.gada 22.oktobra Direktīvu par tiesībām uz advokāta palīdzību kriminālprocesā un Eiropas apcietināšanas ordera procesā, par tiesībām uz to, ka pēc brīvības atņemšanas informē trešo personu, un par tiesībām, kamēr ir atņemta brīvība, sazināties ar trešajām personām un konsulārajām iestādēm.

Direktīvas un Norvēģijas finanšu instrumenta programmas “Latvijas korekcijas dienestu un Valsts policijas īslaicīgās aizturēšanas vietu reforma” projekta ietvaros likumprojekts paredz noteikt, ka meklēšanā esošās apcietinātās un ar brīvības atņemšanu notiesātās personas pēc to aizturēšanas var ievietot īslaicīgās aizturēšanas vietās uz laiku, kas nepieciešams to pārvietošanai uz izmeklēšanas cietumu vai brīvības atņemšanas iestādi, bet ne ilgāku par septiņām darba dienām.

Tāpat paredzēts, ka īslaicīgās aizturēšanas vietā varēs ievietot arī Imigrācijas likumā noteiktajā kārtībā aizturētos ārzemniekus, izņemot mazāk aizsargātās personas - nepilngadīgus ārzemniekus, invalīdus, ārzemniekus vecumā, kuru sasniedzot Latvijas Republikā piešķir vecuma pensiju, grūtnieces, nepilnas ģimenes ar nepilngadīgiem bērniem un personas, kas ir cietušas no smagas psiholoģiskas, fiziskas un seksuālas vardarbības.

Ārzemnieku izmitinās īslaicīgās aizturēšanas vietā, ja pastāv bēgšanas iespējamība, viņš rada draudus valsts drošībai vai sabiedriskajai kārtībai un drošībai un nav iespējams viņu izmitināt Valsts robežsardzes struktūrvienībās straujas aizturēto izraidāmo ārzemnieku skaita palielināšanās dēļ.

Bez tam likumprojekts paredz noteikt, ka īslaicīgās aizturēšanas vietās iekārto iežogotu laukumu, kura platība nav mazāka par 15 kvadrātmetriem, aizturēto pastaigām svaigā gaisā. Šobrīd Valsts policijā izveidoto īslaicīgās aizturēšanas vietu pastaigu laukumu vidējā platība ir 18,7 kvadrātmetri.

Ņemot vērā minēto, esošos īslaicīgās aizturēšanas vietu pastaigu laukumus, lai tos pielāgotu likumprojektā paredzētajai minimālajai platībai, nebūs jāpārbūvē.

Likumprojekts paredz noteikt, ka īslaicīgās aizturēšanas vietā iekārto telpu biometrijas datu iegūšanai un iekļaušanai biometrijas datu apstrādes sistēmā, kā arī aizturētā un tā sevišķo pazīmju fotografēšanai un kriminālistiskā raksturojuma sagatavošanai.

Lai nodrošinātu normatīvajos aktos noteiktās cilvēka tiesības uz tīru un labvēlīgu, ar tabakas un augu smēķēšanas produktu dūmiem, kā arī elektronisko smēķēšanas ierīču tvaikiem nepiesārņotu vidi, paredzēts noteikt aizturētajiem aizliegumu smēķēt īslaicīgās aizturēšanas vietās.

Likumprojekts paredz papildināt likumu ar normu, kas noteic, ka īslaicīgās aizturēšanas vietā tiek veikta videonovērošana. Tas ir vienīgais efektīvais līdzeklis, kas pilnīgi nodrošinātu īslaicīgās aizturēšanas vietās esošo personu drošību, maksimālu viņu uzvedības uzraudzību un iekšējās kārtības nodrošināšanu. Videonovērošanas mērķis ir ne tikai aizsargāt kārtības nodrošināšanas intereses īslaicīgās aizturēšanas vietā, bet arī pašu īslaicīgās aizturēšanas vietā ievietoto personu tiesības.

Likumprojekts paredz noteikt, ka īslaicīgās aizturēšanas vietu drīkst apmeklēt diplomātiskās vai konsulārās pārstāvniecības pārstāvji, lai tiktos ar tajā ievietoto ārzemnieku vienatnē bez ierobežojuma.

Ņemot vērā Valsts policijā no īslaicīgās aizturēšanas vietā ievietotajām un turētajām personām saņemto sūdzību skaitu un šo sūdzību saturu, kā arī tiesās iesniegto prasību saturu un spriedumu izvērtējumu, likumprojekts paredz uzdot Ministru kabinetam noteikt vienotas higiēnas prasības īslaicīgās aizturēšanas vietās.

Komisijas vārdā aicinu atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi Aizturēto personu turēšanas kārtības likumā” atbalstīšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 89, pret un atturas - nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā ir atbalstīts.

Lūdzu noteikt termiņu priekšlikumu iesniegšanai otrajam lasījumam.

Z.Tretjaka. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam - 3.marts.

Sēdes vadītāja. Paldies. Priekšlikumi iesniedzami līdz šā gada 3.martam.

Darba kārtībā - likumprojekts “Grozījums Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā”, pirmais lasījums.

Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas vārdā - deputāte Zenta Tretjaka.

Z.Tretjaka (SASKAŅA).

Cienījamie kolēģi! Likumprojektā paredzēts noteikt, ka meklēšanā esošo apcietināto pēc tā aizturēšanas var ievietot īslaicīgās aizturēšanas vietā uz laiku, kas nepieciešams tā pārvietošanai uz izmeklēšanas cietumu, proti, līdz septiņām dienām. Īslaicīgās aizturēšanas vietā apcietinātajam nodrošināmi sadzīves apstākļi un uz viņu attiecināmi iekšējās kārtības noteikumi. Jo izmeklēšanas cietuma iekšējās kārtības noteikumi un apcietinātās personas tiesību apjoms atšķiras no īslaicīgās aizturēšanas vietas iekšējās kārtības noteikumiem un tajā ievietoto personu tiesību apjoma.

Septiņu dienu termiņš ir noteikts, ņemot vērā to, ka apcietināto personu transportēšana no īslaicīgās aizturēšanas vietas uz izmeklēšanas cietumu notiek saskaņā ar starppilsētu konvojēšanas maršruta grafiku, ko ir apstiprinājis Valsts policijas priekšnieks un kas ir saskaņots ar Ieslodzījuma vietu pārvaldi.

Komisijas vārdā aicinu atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījums Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā” atbalstīšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 91, pret un atturas - nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā ir atbalstīts.

Lūdzu noteikt termiņu priekšlikumu iesniegšanai otrajam lasījumam.

Z.Tretjaka. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam - 3.marts.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Priekšlikumi iesniedzami līdz šā gada 3.martam.

Darba kārtībā - likumprojekts “Grozījums Latvijas Sodu izpildes kodeksā”, pirmais lasījums.

Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas vārdā - deputāte Zenta Tretjaka.

Z.Tretjaka (SASKAŅA).

Likumprojekts paredz papildināt Latvijas Sodu izpildes kodeksu ar 15.2 pantu “Notiesāto ievietošana speciāli aprīkotās policijas telpās”, kas noteic, ka meklēšanā esošo, ar brīvības atņemšanu notiesāto pēc tā aizturēšanas var ievietot speciāli aprīkotā policijas telpā, tas ir, īslaicīgās aizturēšanās vietā, uz laiku, kas nepieciešams tā pārvietošanai uz brīvības atņemšanas iestādi, bet ne ilgāku par septiņām darba dienām. Notiesātajam tur nodrošināmi īslaicīgās aizturēšanas vietas sadzīves apstākļi, un uz viņu attiecināmi īslaicīgās aizturēšanas vietas iekšējās kārtības noteikumi.

Komisijas vārdā aicinu atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījums Latvijas Sodu izpildes kodeksā” atbalstīšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 86, pret un atturas - nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā ir atbalstīts.

Lūdzu noteikt termiņu priekšlikumu iesniegšanai otrajam lasījumam.

Z.Tretjaka. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam - 3.marts.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Priekšlikumi iesniedzami līdz šā gada 3.martam.

Darba kārtībā - likumprojekts “Grozījumi likumā “Par policiju””, pirmais lasījums.

Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas vārdā - deputāte Zenta Tretjaka. (Sēdes vadītāja noklaudzina ar āmuru. Dep. M.Bondars: “Koalīcija traucē kārtību!”)

Z.Tretjaka (SASKAŅA).

Cienījamie kolēģi! Likumprojekts paredz deleģējumu Ministru kabinetam noteikt aizturētās, apcietinātās un notiesātās personas konvojēšanas kārtību.

Latvijas regulārie zaudējumi Eiropas Cilvēktiesību tiesā ir saistīti ar nespēju iztiesāt lietas saprātīgos termiņos. Viens no lielākajiem lietu izskatīšanas atlikšanas iemesliem ir saistīts ar lietas dalībnieku neierašanos uz tiesas sēdēm. Piespiedu atvešanu kā galējo procesuālo piespiedu līdzekli tiesas, tiesneši vai prokurori piemēro, lai atrastu lietas dalībnieku, kurš izvairās no ierašanās uz tiesas sēdēm, un nodrošinātu viņa piedalīšanos tiesvedības procesā.

Ņemot vērā to, ka absolūts vairākums personu, par kurām ir pieņemts tiesas, tiesneša vai prokurora lēmums par piespiedu atvešanu, no rīta ir sastopamas savās dzīvesvietās, bet uz piespiedu atvešanas laiku nav sasniedzamas, likumprojekts paredz paplašināt likuma “Par policiju” 12.panta pirmajā daļā paredzēto policijas darbinieka vispārējo tiesību kopumu ar tiesībām, izpildot tiesas, tiesneša vai prokurora lēmumu par personas piespiedu atvešanu, nogādāt personu uz tiesu vai prokuratūru; ja nepieciešams, nogādāt personu policijas iestādē un turēt līdz tās nogādāšanai uz tiesu vai prokuratūru ne ilgāk kā četras stundas.

Arī policijas darbinieka vispārējās tiesības papildinātas ar tiesībām, izmantojot tehniskus līdzekļus, novērot policijas ēkas, telpas, teritoriju un policijas apsargājamos objektus, lai nodrošinātu aizturēto personu drošību, proti, veikt videonovērošanu īslaicīgās aizturēšanas vietā. Paredzēts arī deleģējums Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā veicama policijas ēku, telpu, teritoriju, publisko vietu un tajās esošo personu un policijas apsargājamo objektu novērošana, izmantojot tehniskus līdzekļus, kā arī izstrādāt šādas novērošanas rezultātā iegūto datu apstrādes noteikumus.

Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas vārdā aicinu atbalstīt likumprojektu pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Grozījumi likumā “Par policiju”” atbalstīšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 89, pret un atturas - nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā ir atbalstīts.

Lūdzu noteikt termiņu priekšlikumu iesniegšanai otrajam lasījumam.

Z.Tretjaka. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam - 3.marts.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Priekšlikumi iesniedzami līdz šā gada 3.martam.

Darba kārtībā - likumprojekts “Latgales speciālās ekonomiskās zonas likums”, pirmais lasījums.

Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā - deputāts Anrijs Matīss.

A.Matīss (VIENOTĪBA).

Ļoti cienījamā priekšsēdētājas kundze! Kolēģi! Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija ir izskatījusi un atbalstījusi pirmajā lasījumā Latgales speciālās ekonomiskās zonas likuma projektu, ar ko paredzēts izveidot Latgales speciālo ekonomisko zonu. Likumprojekta mērķis ir veicināt Latgales reģiona attīstību, piesaistīt investīcijas - ieguldījumus gan ražošanas un infrastruktūras attīstībai, gan, protams, jaunu darba vietu radīšanai Latgales reģionā.

Likumprojekta ietvaros ir noteikti kritēriji, pēc kuriem tiek vērtēta šī teritorija, kurai tiek piešķirts speciālās ekonomiskās zonas statuss. Un galvenie kritēriji ir teritorijas piederība, infrastruktūras tehniskais stāvoklis, plānotās investīcijas teritorijas stāvokļa uzlabošanai, kā arī plānotie rezultāti.

Vienlaikus ir paredzēts, ka Ministru kabinets noteiks precīzu teritoriju un konkrētus rezultātus, kādi ir jāsasniedz šīs ekonomiskās zonas darbībā.

Ņemot vērā to, ka komisija ir atbalstījusi, es aicinu kolēģus atbalstīt šo likumprojektu pirmajā lasījumā.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta “Latgales speciālās ekonomiskās zonās likums” atbalstīšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 91, pret un atturas - nav. Likumprojekts pirmajā lasījumā ir atbalstīts.

Lūdzu noteikt termiņu priekšlikumu iesniegšanai otrajam lasījumam.

A.Matīss. Paldies.

Priekšlikumus gaidīsim līdz šī gada 3.martam.

Sēdes vadītāja. Paldies.

Priekšlikumi iesniedzami līdz šā gada 3.martam.

Godātie kolēģi! Lēmums saistībā ar Žerāra Renno uzņemšanu Latvijas pilsonībā ir pieņemts Saeimas 2016.gada 11.februāra otrajā ārkārtas sēdē.

Sēdes darba kārtība ir izskatīta, un ir pienācis laiks reģistrācijai.

Lūdzu zvanu! Lūdzu deputātu klātbūtnes reģistrācijas režīmu! Lūdzu rezultātu!

Kamēr tiek apkopoti rezultāti, man ir prieks paziņot, ka šodien dzimšanas dienu svin mūsu kolēģis Valters Dambe. Mēs sirsnīgi viņu sveicam! (Aplausi.) Mēs vēlreiz sveicam! (Aplausi.)

Paldies.

Vārds reģistrācijas rezultātu nolasīšanai Saeimas sekretāra biedram Gunāram Kūtrim.

G.Kūtris (12.Saeimas sekretāra biedrs).

Cienījamie kolēģi! Uz šo brīdi nav reģistrējušies: Hosams Abu Meri, Jānis Ādamsons, Andrejs Elksniņš, Romāns Mežeckis, Sergejs Potapkins, Jānis Ruks, Kārlis Seržants un Jūlija Stepaņenko... ir.

Paldies.

SATURA RĀDĪTĀJS
12. Saeimas ziemas sesijas 6. sēdes turpinājums
2016. gada 18. februārī

Par darba kārtību
   
Paziņojums par Laimdotas Straujumas 12.Saeimas deputāta pilnvaru atjaunošanu
(Dok. Nr. 1802)
   
Ziņo - dep. V.Orlovs
   
Lēmuma projekts “Par Edvarda Smiltēna 12. Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu uz laiku, kamēr no partijas “VIENOTĪBA” kandidātu saraksta Vidzemes vēlēšanu apgabalā ievēlētie deputāti pilda ministru pienākumus” (Nr. 300/Lm12)
(Dok. Nr. 1803)
   
Ziņo - dep. V.Orlovs
   
Svinīgais solījums
  - E.Smiltēns
   
Lēmuma projekts “Par Valda Kalnozola 12. Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu uz laiku, kamēr no Zaļo un Zemnieku savienības kandidātu saraksta Rīgas vēlēšanu apgabalā ievēlētie deputāti pilda ministru pienākumus” (Nr. 301/Lm12)
(Dok. Nr. 1804)
   
Ziņo - dep. V.Orlovs
   
Svinīgais solījums
  - V.Kalnozols
   
Likumprojekts “Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā” (Nr. 31/Lp12) (3.lasījums)
(Dok. Nr. 1769)
   
Ziņo - dep. J.Stepaņenko
   
Debates - dep. S.Āboltiņa
  - dep. A.Bērziņš
  - dep. G.Kūtris
  - dep. S.Āboltiņa
   
Atkārtota balsošana par lēmuma projektu “Par Edvarda Smiltēna 12. Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu uz laiku, kamēr no partijas “VIENOTĪBA” kandidātu saraksta Vidzemes vēlēšanu apgabalā ievēlētie deputāti pilda ministru pienākumus” (Nr. 300/Lm12)
(Dok. Nr. 1803)
   
Atkārtota balsošana par lēmuma projektu “Par Valda Kalnozola 12. Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu uz laiku, kamēr no Zaļo un Zemnieku savienības kandidātu saraksta Rīgas vēlēšanu apgabalā ievēlētie deputāti pilda ministru pienākumus” (Nr. 301/Lm12)
(Dok. Nr. 1804)
   
Debašu turpinājums - dep. S.Āboltiņa
  - dep. G.Kūtris
   
Likumprojekts “Grozījumi Aizturēto personu turēšanas kārtības likumā” (Nr. 478/Lp12) (1.lasījums)
(Dok. Nr. 1650, 1751)
   
Ziņo - dep. Z.Tretjaka
   
Likumprojekts “Grozījums Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā” (Nr. 476/Lp12) (1. lasījums)
(Dok. Nr. 1648, 1752)
   
Ziņo - dep. Z.Tretjaka
   
Likumprojekts “Grozījums Latvijas Sodu izpildes kodeksā” (Nr. 477/Lp12) (1.lasījums)
(Dok. Nr. 1649, 1753)
   
Ziņo - dep. Z.Tretjaka
   
Likumprojekts “Grozījumi likumā “Par policiju”” (Nr. 475/Lp12) (1.lasījums)
(Dok. Nr. 1647, 1754)
   
Ziņo - dep. Z.Tretjaka
   
Likumprojekts “Latgales speciālās ekonomiskās zonas likums” (Nr. 486/Lp12) (1.lasījums)
(Dok. Nr. 1693, 1766)
   
Ziņo - dep. A.Matīss
   
Reģistrācijas rezultāti
Nolasa - Saeimas sekretāra biedrs G.Kūtris

Balsojumi

Datums: 18.02.2016 09:07:23 bal001
(atkartots balsojums).
Par - 86, pret - 0, atturas - 0. (Reģistr. - 87)
Balsošanas motīvs: Par Edvarda Smiltēna 12. Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu uz laiku, kamēr no partijas “VIENOTĪBA” kandidātu saraksta Vidzemes vēlēšanu apgabalā ievēlētie deputāti pilda ministru pienākumus (300/Lm12)

Datums: 18.02.2016 09:10:08 bal002
(atkartots balsojums).
Par - 82, pret - 0, atturas - 0. (Reģistr. - 87)
Balsošanas motīvs: Par Valda Kalnozola 12. Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu uz laiku, kamēr no Zaļo un Zemnieku savienības kandidātu saraksta Rīgas vēlēšanu apgabalā ievēlētie deputāti pilda ministru pienākumus (301/Lm12)

Datums: 18.02.2016 09:23:59 bal003
Par - 36, pret - 34, atturas - 12. (Reģistr. - 90)
Balsošanas motīvs: Par priekšlikumu Nr.7. Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (31/Lp12), 3.lasījums

Datums: 18.02.2016 09:25:10 bal004
Par - 84, pret - 0, atturas - 0. (Reģistr. - 90)
Balsošanas motīvs: Par Edvarda Smiltēna 12. Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu uz laiku, kamēr no partijas “VIENOTĪBA” kandidātu saraksta Vidzemes vēlēšanu apgabalā ievēlētie deputāti pilda ministru pienākumus (300/Lm12)

Datums: 18.02.2016 09:25:46 bal005
Par - 85, pret - 0, atturas - 0. (Reģistr. - 89)
Balsošanas motīvs: Par Valda Kalnozola 12. Saeimas deputāta pilnvaru apstiprināšanu uz laiku, kamēr no Zaļo un Zemnieku savienības kandidātu saraksta Rīgas vēlēšanu apgabalā ievēlētie deputāti pilda ministru pienākumus (301/Lm12)

Datums: 18.02.2016 09:31:06 bal006
Par - 31, pret - 40, atturas - 15. (Reģistr. - 92)
Balsošanas motīvs: Par priekšlikumu Nr.9. Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (31/Lp12), 3.lasījums

Datums: 18.02.2016 09:36:06 bal007
Par - 91, pret - 0, atturas - 0. (Reģistr. - 92)
Balsošanas motīvs: Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā (31/Lp12), 3.lasījums

Datums: 18.02.2016 09:42:07 bal008
Par - 89, pret - 0, atturas - 0. (Reģistr. - 92)
Balsošanas motīvs: Grozījumi Aizturēto personu turēšanas kārtības likumā (478/Lp12), 1.lasījums

Datums: 18.02.2016 09:44:10 bal009
Par - 91, pret - 0, atturas - 0. (Reģistr. - 92)
Balsošanas motīvs: Grozījums Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā (476/Lp12), 1.lasījums

Datums: 18.02.2016 09:45:48 bal010
Par - 86, pret - 0, atturas - 0. (Reģistr. - 92)
Balsošanas motīvs: Grozījums Latvijas Sodu izpildes kodeksā (477/Lp12), 1.lasījums

Datums: 18.02.2016 09:49:04 bal011
Par - 89, pret - 0, atturas - 0. (Reģistr. - 92)
Balsošanas motīvs: Grozījumi likumā “Par policiju” (475/Lp12), 1.lasījums

Datums: 18.02.2016 09:51:20 bal012
Par - 91, pret - 0, atturas - 0. (Reģistr. - 92)
Balsošanas motīvs: Latgales speciālās ekonomiskās zonas likums (486/Lp12), 1.lasījums