Kam cēla Saeimas namu?
Vispirms ēka bija paredzēta vācu muižnieku vajadzībām. |
To dēvēja par bruņinieku namu. |
![]() R.Pflūga un J.Baumaņa projektētais nams Jēkaba ielā, 1871.gads. Foto no Rīgas Vēstures un kuģniecības muzeja fotogrāfiju arhīva. |
Līdz 1934.gadam tajā strādāja Latvijas likumdevēji. |
![]() Saeimas nams, 1932.gads. Foto no Rīgas Vēstures un kuģniecības muzeja fotogrāfiju arhīva. |
Vēlāk namā darbojās Valsts prezidenta administrācija. |
Padomju okupācijas laikā ēkā darbojās Augstākā padome. |
![]() Saeimas nams padomju okupācijas laikā, 1947.gads. Foto no Kara muzeja fotogrāfiju krājuma. |
Otrā pasaules kara laikā tur atradās vācu okupācijas dienesti. |
Jēkaba ielas namu vairākas reizes pārbūvēja. |
Pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas 1990.gadā namā strādāja Augstākā padome. |
![]() Saeimas nams, 1990.gada 4.maijs. Foto: Uldis Pāže, Saeima. |
Pēc tam un patlaban namā darbojas atjaunotā Saeima. |