Kam cēla Saeimas namu?

 

Vispirms ēka bija paredzēta vācu muižnieku vajadzībām.
To dēvēja par bruņinieku namu.

R.Pflūga un J.Baumaņa projektētais nams Jēkaba ielā, 1871.gads. Foto no Rīgas Vēstures un kuģniecības muzeja fotogrāfiju arhīva.
Līdz 1934.gadam tajā strādāja Latvijas likumdevēji.

Saeimas nams, 1932.gads. Foto no Rīgas Vēstures un kuģniecības muzeja fotogrāfiju arhīva.
Vēlāk namā darbojās Valsts prezidenta administrācija.
Padomju okupācijas laikā ēkā darbojās Augstākā padome.

Saeimas nams padomju okupācijas laikā, 1947.gads. Foto no Kara muzeja fotogrāfiju krājuma.
Otrā pasaules kara laikā tur atradās vācu okupācijas dienesti.
Jēkaba ielas namu vairākas reizes pārbūvēja.
Pēc Latvijas neatkarības atjaunošanas 1990.gadā namā strādāja Augstākā padome.

Saeimas nams, 1990.gada 4.maijs. Foto: Uldis Pāže, Saeima.
Pēc tam un patlaban namā darbojas atjaunotā Saeima.