Kā ievēlē Saeimu?
| Saeimu ievēlē vēlēšanās. |
| Vēlēšanas notiek vienu reizi četros gados. |
| Tās norisinās oktobra pirmajā sestdienā. |
| No jauna ievēlētā Saeima uz pirmo sēdi sanāk novembra pirmajā otrdienā. |
![]() 14. Saeimas pirmā sēde, 2022. gada 1. novembris. |
| Saeimas vēlēšanās var piedalīties Latvijas pilsoņi no 18 gadu vecuma. |
| Katram vēlētājam ir viena balss. |
| Vēlētājs savu balsi var atdot par kādas partijas kandidātu, ko atbalsta. |
| Kandidāti, kurus vēlētāji atbalsta visvairāk, kļūst par Saeimas deputātiem. |
| Par deputātu var kļūt pilsoņi no 21 gada vecuma. |
| Deputātus vēlētāji ievēlē no Rīgas, Vidzemes, Latgales, Kurzemes un Zemgales vēlēšanu apgabaliem. |
| Vēlēšanas organizē Centrālā vēlēšanu komisija. |

