Arvils Ašeradens: izglītības sistēmai jāseko darba tirgus tendencēm

(21.05.2021.)

Latvijas izglītības sistēma ir liela, un tajā ir daudz dalībnieku. Vai šī sistēma mūs apmierina, cik tā ir efektīva un vai tas ir tas, ko gribam? Šie jautājumi ir šodienas foruma dienaskārtībā, jo neapšaubāmi, ka mūsu plāniem par izglītības nākotni ir jāsaskan ar darba tirgus prasībām un attīstības tendencēm. To piektdien, 21.maijā, attālināti uzrunājot foruma “Vai Latvijas izglītības sistēma sasniedz savu mērķi?” pirmās diskusijas dalībniekus, sacīja Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas priekšsēdētājs Arvils Ašeradens.

“Pēc statistikas datiem darba tirgū vērojams liels darbaspēka pārpalikums humanitārajā izglītībā, savukārt iztrūkums - eksaktajās zinātnēs. Vai mēs cilvēkiem mācām pareizās lietas un to, kas vajadzīgs? Vai mēs viņus pietiekami orientējam uz vajadzīgajām profesijām? Tie ir ļoti būtiski aspekti. Tāpēc, raugoties nākotnē, jau tagad jādomā, kā veicināt digitālās prasmes, kā uzlabot skolu tīklu un ko darīt, lai skolotāja profesija tuvākajā nākotnē kļūtu tiešām prestiža,” pauda A.Ašeradens un atzīmēja, ka risinājumi šiem jautājumiem kalpos par izglītības attīstības politiku nākotnē.

Šodien, 21.maijā, norisinājās pirmā no trim foruma “Izglītības sistēma un darba tirgus: vai Latvijas izglītības sistēma sasniedz savu mērķi?” diskusijām. Digitālā foruma uzdevums ir veicināt diskusiju par šo jautājumu, definējot konkrētus priekšlikumus dažādos izglītības sistēmas līmeņos, kas palīdzētu pilnveidot izglītības sistēmu ar mērķi nodrošināt valsts tautsaimniecības attīstībai nepieciešamo speciālistu sagatavošanu.

Forumu rīko Saeimas Izglītības, kultūras un zinātnes komisija sadarbībā ar Izglītības un zinātnes ministriju un Rīgas Tehnisko universitāti. 

Nākamā diskusija plānota 28.maijā, un tā būs veltīta augstākajai un profesionālajai izglītībai. Savukārt trešajā dienā, 4.jūnijā, uzmanības lokā būs jautājumi par pieaugušo izglītības nodrošināšanu un pārkvalifikāciju.

 

Saeimas Preses dienests

Otrdien, 24.decembrī