Deputāti izvērtēs radušās problēmas asistenta pakalpojuma sniegšanā

(20.05.2013.)

Saeimas Sociālās drošības apakškomisijas deputāti otrdien, 21.maijā, uz Saeimu aicinājuši atbildīgo ministriju un nevalstisko organizāciju pārstāvjus, lai izvērtētu aktuālo situāciju asistenta pakalpojuma pieejamībā cilvēkiem ar invaliditāti.

„Liels bija deputātu gandarījums, kad šī gada budžetā beidzot izdevās panākt finansējumu asistenta nodrošināšanai cilvēkiem ar invaliditāti. Plānojām, ka tas būs cilvēkam draudzīgs pakalpojums, kas atvieglos pārvietošanos ārpus mājokļa un iekļaušanos sabiedrībā. Diemžēl realitāte ir atšķirīga. Jau pusgads kā pakalpojums pieejams, taču no lietotājiem saņemam satraucošus signālus par pārlieku lielo birokrātiju un nepārdomātiem asistenta pakalpojuma saņemšanas nosacījumiem,” norāda apakškomisijas priekšsēdētāja.

Pakalpojuma saņēmēji un sniedzēji vēršas Sociālo un darba lietu komisijā, ziņojot par asistentu pieejamības problēmām izglītības iestādēs, kā arī birokrātisko atskaišu sistēmu, informē A.Barča. Apakškomisija aicinās atbildīgās iestādes vērtēt iedzīvotāju sūdzības un, ja nepieciešams, veikt izmaiņas Ministru kabineta noteikumos, kas nosaka asistenta pakalpojuma saņemšanu.

Saeimā 2012.gada beigās pieņemtie grozījumi Invaliditātes likumā paredz tiesības cilvēkiem ar I un II invaliditātes grupu un bērniem ar invaliditāti no piecu līdz 18 gadu vecumam pašvaldībā saņemt valsts budžeta apmaksātu asistenta pakalpojumu līdz 40 stundām nedēļā.

Apakškomisijas sēdē rītdien aicināti piedalīties Labklājības ministrijas, Izglītības un zinātnes ministrijas, Latvijas Pašvaldību savienības un nevalstisko organizāciju pārstāvji.

Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas Sociālās drošības apakškomisijas sēde notiks otrdien, 21.maijā, plkst.14.00 Jēkaba ielā 10/12, 210.telpā.



Saeimas Preses dienests

Piektdien, 29.martā