Saeima ceturtdien, 29.maijā, grozīja Valsts civildienesta likumu, paplašinot Valsts kancelejas (VK) kompetenci ar pienākumu organizēt iestāžu vadītāju centralizētu atlasi.
Saskaņā ar grozījumiem VK būs jāizstrādā atlases kārtība un kritēriji, jāizsludina amatu konkursi un jāizvērtē pretendentu pieteikumi. Tāpat VK veiks kompetenču vērtēšanu, kā arī ieteiks piemērotākos pretendentus vērtēšanas komisijai.
Grozījumi nosaka, ka pretendentu pieteikšanās termiņš vakantajiem amatiem turpmāk nedrīkstēs būt īsāks par desmit dienām līdzšinējo 20 vietā un garāks par 20 dienām līdzšinējo 30 dienu vietā no konkursa izsludināšanas dienas.
Ņemot vērā nepieciešamību efektivizēt civildienestu, grozījumi nosaka, ka turpmāk ierēdnim, ko amatā ieceļ pirmo reizi, pārbaudes laiku varēs noteikt no trim līdz sešiem mēnešiem. Patlaban tas ir seši mēneši, kas atsevišķiem amatiem ir pārāk ilgs laiks.
Līdz šim iestāžu vadītāju atlase bija katras iestādes kompetencē, un ar VK tika saskaņoti tikai ierēdņa amata pārbaudes kritēriji. Grozījumi bija nepieciešami, lai nodrošinātu iespēju īsākā laikā aizpildīt vakantās amata vietas iestādēs, tādējādi veicinot valsts funkciju kvalitatīvu īstenošanu valsts pārvaldē. Pastāvošā kārtība neveicināja vienotu pieeju, labās prakses pārmantojamību un resursu efektīvu izmantošanu, norāda grozījumu autori.
Izmaiņas civildienesta likumā nosaka, ka centralizēta iestāžu vadītāju atlase VK būs jānodrošina, sākot ar 2015.gada 1.septembri. Jaunā kārtība neattieksies uz diplomātisko un konsulāro dienestu.
Saeimas Preses dienests