Deputāti aicina vērtēt pirmsskolām paredzētos mācību līdzekļus par dzimumu līdztiesību

(22.05.2013.)

Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas un Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas kopsēdē, diskutējot par dzimumu līdztiesības jautājumiem izglītības kontekstā, deputāti vienojās aicināt Izglītības un zinātnes ministriju (IZM) vērtēt Labklājības ministrijas izdoto pirmsskolas metodisko mācību līdzekļu „Diena, kad Rūta bija Rihards” un „Diena, kad Kārlis bija Karlīna” piemērotību izmantošanai bērnudārzos. Tāpat deputāti aicināja bērnudārzus šos materiālus neizmantot, kamēr tie nav pietiekami izvērtēti.

Komisiju deputāti lēma arī aicināt Labklājības ministriju atklāt, kuros bērnudārzos šie mācību līdzekļi tiek izmantoti.

Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas deputāte Inguna Rībena (Vienotība) uzsvēra, ka nav pieļaujama slepenība, kādā dzimumu līdztiesībai veltītie pasākumi bērnudārzos tiek īstenoti, savukārt Raivis Dzintars (VL-TB/LNNK), nenoliedzot, ka dzimumu līdztiesības problēmas pastāv visā pasaulē, akcentēja, ka būtiskākais ir ― dzimumu līdztiesības programmas ietvaros notiek pasākumi, par kuriem eksperti pauž bažas par iespējamo iespaidu uz bērnu psihi. Deputāts uzsvēra, ka nav pieļaujams, ka bērnudārzos tiek eksperimentēts ar bērniem, un nav iespējams uzzināt kuros tieši.

„Ne vienmēr vecāki zina, kas notiek skolās, piemēram, dažās bez vecāku atļaujas tiek aicināti teologi, kas bērniem stāsta savus pasaules uzskatus. Tādēļ diskusija par to, kas skolās tiek mācīts, noteikti jāturpina, tajā piedaloties arī ekspertiem un Izglītības un zinātnes ministrijai, kas ir atbildīga par mācību kvalitāti,” sacīja Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas deputāte Daina Kazāka (RP), vienlaikus uzsverot, ka sabiedrībā jāveicina dzimumu līdztiesības izpratne, tolerance un empātija.

Savukārt Izglītības komisijas priekšsēdētājas biedre Vineta Poriņa uzsvēra, ka visām izglītības aktivitātēm – tostarp arī tām, kuras īsteno citas ministrijas – jābūt IZM pārraudzībā.

Vispārizglītojošajās skolās dzimumu līdztiesības jautājumi ir vēl vairāk jāintegrē jau esošajos mācību priekšmetos, informējot par IZM nostāju, sacīja ministrijas parlamentārā sekretāre Inga Vanaga. Savukārt attiecībā uz dzimumu līdztiesības politikas īstenošanu bērnudārzos, ņemot vērā sabiedrības neviennozīmīgo attieksmi pret mācību līdzekļiem „Diena, kad Rūta bija Rihards” un „Diena, kad Kārlis bija Karlīna”, par to izmantošanu būtu jālemj pedagogiem kopā ar bērnu vecākiem, pauda I.Vanaga.

Tāpat komisijas sēdē tika diskutēts par darba grupas, kas lemtu jautājumus saistībā ar dzimumu līdztiesības politikas īstenošanu, izveidi, tomēr vēl netika panākts kompromiss, vai šai darba grupai jābūt kādā no ministrijām vai Saeimā. Deputāti vienojās šo jautājumu vēlreiz pārrunāt abās komisijās.

Foto no komisijas sēdes: https://www.flickr.com/photos/saeima/sets/72157633565376579/with/8775247667/
Izmantošanas noteikumi: www.saeima.lv/lv/autortiesības



Saeimas Preses dienests

Piektdien, 29.martā