Latvijas Republikas 6. Saeimas ārkārtas sēde
1995. gada 9. novembrī.
Sēdi vada Latvijas Republikas 6. Saeimas priekšsēdētāja
Ilga Kreituse.
Sēdes vadītāja. Cienījamās kolēģes un kolēģi! Paziņoju par atklātu 6. Saeimas pirmās rudens sesijas 9. novembra ārkārtas sēdi, kuru saskaņā ar Kārtības ruļļa 38. pantu pēc sava ierosinājuma sasauca Saeimas Prezidijs, ņemot vērā 10 deputātu, kā arī Saeimas Frakciju padomes pārstāvju priekšlikumus.
Bet, tā kā Kārtības rullis paredz,
ka mums ir trīs reizes dienā jāreģistrējas...
bet, kā jūs redzat, darba kārtībā ir tikai
viens jautājums, tādēļ lūdzu tagad reģistrēties.
Lūdzu reģistrācijas režīmu! Lūdzu
rezultātu! Paldies. Lūdzu Kušneres kundzi nolasīt
reģistrācijas rezultātus.
J.Kušnere (6. Saeimas sekretāra biedre).
Labrīt, cienījamie kolēģi! Šodien reģistrējušies, kā jūs redzējāt, ir 95 deputāti un 5 nav reģistrējušies. Es nosaukšu. Ja kāds tomēr ir, tad, lūdzu, atsaucieties!
Kārlis Čerāns,
Modris Plāte,
Jānis Rubulis,
Anatolijs Tučs,
Gundars Valdmanis. Paldies par uzmanību.
Sēdes vadītāja. Cienījamie kolēģi,
kā jūs redzējāt, šodienas sēdes darba
kārtībā ir viens jautājums - Saeimas lēmuma
projekts ¿Par Saeimas komisiju izveidošanas noteikumiem¿.
Uz šo brīdi lēmuma projekts ir pieņemts sakarā
ar 10 deputātu parakstiem. Iesniedzēji: Lagzdiņš,
Kreituse, Rugāte, Seile, Kuprijanova, Lujāns, Bāns, Čepānis,
Straume, Sinka. Vai no iesniedzējiem kāds vēlas vārdu?
Jānis Lagzdiņš - ¿Latvijas ceļa¿ frakcija.
J.Lagzdiņš (LC).
Godātie kolēģi deputāti! Kā jūs zināt, Frakciju pagaidu padome izveidoja darba grupu, kurā ietilpa no katras frakcijas pa vienam deputātam. Šī darba grupa izstrādāja lēmuma projektu, kurš ir jūsu priekšā. Bet, pirms runājam par šo lēmuma projektu, godātie kolēģi, es gribētu atgādināt, ka Saeimas komisiju darbību reglamentē Kārtības ruļļa sestā nodaļa un komisiju skaitlisko sastāvu un principus, pēc kādiem tiek veidotas komisijas, nosaka, pirmkārt, 153. panta otrā daļa, kura nosaka, ka deputāts vienā un tajā pašā laikā var būt ne vairāk kā divu pastāvīgo komisiju loceklis. Savukārt 149. panta otrā daļa nosaka, ka katras komisijas skaitlisko sastāvu, kā arī komisijas izveidošanas principus nosaka Saeima. Frakciju padomes izveidotā darba grupa nolēma, ka nebūtu jāaprobežojas tikai ar šiem noteikumiem, šiem diviem noteikumiem, bet jāizveido īpašs lēmums, kas sīkāk reglamentētu komisiju izveidošanas principus. Es gribētu atgādināt, ka šāds lēmums bija arī... tika pieņemts arī tad, kad sāka darboties 5. Saeima, tas bija ļoti līdzīgs pēc sava satura tam lēmumam, kas šobrīd jums ir izsniegts kā projekts. Tātad par ko vienojās darba grupa?
Darba grupa vienojās, pirmkārt, par to, ka Kārtības ruļļa 149. pantā uzskaitītās 16 komisijas būtu nosacīti jāsadala divās grupās. No 1. līdz 9. komisijai būtu jāatzīmē nosacīti kā likumdošanas komisijas, savukārt no 11. līdz 16. komisijai nosacīti būtu jānosauc kā organizatoriskās jeb speciālās komisijas. Darba grupa vienojās par šādu vienu ļoti svarīgu principu, ka viens deputāts var darboties tikai vienā likumdošanas komisijā un vienā speciālā komisijā. Nevar būt tā, ka deputāts vienlaikus ir, piemēram, Sociālo un darba lietu komisijā un Juridiskajā komisijā. Bet deputāts var būt, piemēram, Juridiskajā komisijā un Pilsonības likuma izpildes komisijā.
Tāpat darba grupa vienojās par otru ļoti svarīgu principu, ka divi deputāti no vienas frakcijas var ietilpt vienā likumdošanas komisijā vai vienā speciālajā komisijā tikai tad, ja no šīs frakcijas katrā likumdošanas komisijā ir vismaz viens deputāts. Kādēļ ir šāds princips? Tādēļ, godātie kolēģi, lai nesakoncentrētu viena frakcija, piemēram, kādā vienā komisijā pārāk daudz savus deputātus un tādā veidā negodīgi vai kaut kādu subjektīvu citu apsvērumu dēļ un nenodrošinātu pārsvaru. Šie divi principi, mūsuprāt, rada zināmu proporcionalitāti komisijas veidošanas gaitā.
Darba grupa vienojās arī par to, ka būtu nepieciešams, pirms notiek balsošana par komisiju personālsastāvu, saņemt no katra deputāta rakstveida apliecinājumu, ka viņš vēlas kļūt par attiecīgās komisijas locekli. Tādēļ lēmuma projektā ir 5. pants.
Tālāk. Mēs vienojāmies par to, ka, lai saīsinātu balsošanas procesu, lai pārāk ilgi nenoritētu balsošanas process, būtu nepieciešams noteikt, ka gadījumos, ja frakcijas ir izvirzījušas deputātus pastāvīgajām komisijām atbilstoši Kārtības rullim un šim lēmumam, kurš ir nodots jūsu apspriešanai, balsošana notiek nevis par katru deputātu atsevišķi, bet par attiecīgajām komisijām kopumā. Tādējādi mēs saīsinātu šo laiku.
Turklāt, ņemot vērā atsevišķus darba grupas priekšlikumus, tika lēmuma projektā ietverts 7. pants, kurš nosaka, ka izņēmuma gadījumos deputātu var ievēlēt komisijā, neievērojot šos noteikumus, kas minēti no 2. līdz 5. punktam. Kā liecina 5. Saeimas darbība, nereti rodas situācijas, ka frakcijas tomēr apmainās gan vietām komisijās, gan arī kādu citu apsvērumu un apstākļu dēļ netiek ievēroti šie noteikumi.
Svarīgs ir arī 8. punkts, kurš nosaka, ka par to deputātu ievēlēšanu komisijās, kuri nepieder pie frakcijām, lemj Saeima. Tas nozīmē, ka šobrīd, kad mūsu Saeimā ir viens deputāts, kurš nepieder pie frakcijām, par viņa ievēlēšanu vienā vai otrā komisijā mēs lemsim atsevišķi - balsojot .
Godātie kolēģi, lūdzu jūs
principā atbalstīt šo Saeimas lēmuma projektu, bet,
ņemot vērā to, ka ir iesniegti jau šobrīd
divi priekšlikumi par šo lēmuma projektu, acīmredzot
būs jāizveido pagaidu komisija šo priekšlikumu izvērtēšanai
un sagatavošanai galīgai nobalsošanai un pieņemšanai.
Paldies par uzmanību!
Sēdes vadītāja. Paldies. Atklājam
debates. Pirmais ir pieteicies Anatolijs Gorbunovs - ¿Latvijas ceļa¿
frakcijas deputāts.
A.Gorbunovs (LC).
Cienījamo Prezidij! Godātie deputāti! Par lēmuma projektu. Diemžēl Kārtības rullī lēmuma projekta procedūra nav precīzi fiksēta, un līdz ar to dažādi var pielietot jeb attiecināt procedūru, kura ir likumprojektiem, - patstāvīgo priekšlikumu apspriešanai un arī citādi. Es iesniedzu Sekretariātā priekšlikumu un ceru, ka jūs jau esat to saņēmuši.
Un man faktiski ir divi jautājumi. Pirmais. Man liekas, ka katrs deputāts ir suverēns šajā namā un šajā zālē (es ar to domāju balsojumus, piedalīšanos komisijās un cita veida viņa darbības), un faktiski šeit visu frakciju pārstāvji ir to arī apliecinājuši ar lēmuma projekta 5. punktu: ¿Deputātu komisijā var ievēlēt tikai tad, ja viņš Saeimas Prezidijam rakstveidā apliecinājis, ka vēlas kļūt par attiecīgās komisijas locekli.¿ Protams, šo apliecināšanu varētu izdarīt dažādi. Lai atceramies: kad mēs vēlējām amatpersonas, tad šī deputātu piekrišana balotēties vai kandidēt attiecīgās amatpersonas amatā bija apliecināta ar iesniedzēja parakstu. Protams, ka varētu būt arī varianti, ka to apliecina frakcijas vadītājs vai arī katrs deputāts atsevišķi, bet katrā ziņā es domāju, ka tāds punkts šeit ir ierakstīts un tas ir arī pareizi, un to ir lēmuši visu frakciju pārstāvji.
Bet lasiet nākamo, tas ir, 6., pēc tam lasiet, lūdzu, 7. punktu: ¿Izņēmuma gadījumā, ja Saeima tā nolēmusi, deputātu var ievēlēt komisijā, neievērojot šā lēmuma 2. - 5. punkta noteikumus.¿ Tātad Saeima izņēmuma gadījumos... tas ir mans nākamais diskusiju temats - par izņēmuma gadījumiem. Tātad Saeima tomēr pretēji deputāta gribai var likt viņam strādāt Sociālo lietu komisijā vai Cilvēktiesību komisijā, kurā viņš negrib, bet viņš grib Ārlietu komisijā, un Ārlietu komisijā daudzi grib. Tā ir deputāta griba, lai tas tā notiek. Bet tātad Saeima var attiecībā uz vienu varbūt nepopulāru komisiju pieņemt lēmumu - izveidot šo komisiju pret deputātu gribu. Es domāju, ka tas nekādā gadījumā nevar notikt, jo tad mēs sāksim savu darbību ar precedentiem, kuri diez vai būtu atbalstāmi.
Tāpēc es ierosinu svītrot 7. punktu. Ierosinu to svītrot arī otra apsvēruma dēļ. Es nezinu, kā jums, bet man personīgi jau sen kaut kādā veidā ir izveidojies tomēr varbūt cits stereotips, kas arī nav tas labākais, bet katrā ziņā šie izņēmuma gadījumi mūsu, dažādu šeit sanākušo tautas priekšstāvju, darbībā jau tika pamazām izskausti un netika lietots tāds termins kā ¿izņēmuma gadījumā¿, jo ¿izņēmuma gadījumu¿ nekad nevar noformulēt. Ko nozīmē - ¿izņēmuma gadījums¿? Izņēmuma gadījums paver iespējas, ar vienu vārdu sakot, tādai likumīgai lietai - visu uzskatīt par izņēmuma gadījumu.
Es saprotu, ka Saeima tiešām var lemt arī citādi, ja tas ir nepieciešams katrā konkrētajā gadījumā, bet tad katru konkrētu gadījumu izskata - un bez šā ¿izņēmuma gadījuma¿.
Tāpēc, protams, redakcija arī varbūt nav tā labākā, es te ierosināju papildināt 3. un 4. punktu: ¿ja Saeima nav lēmusi citādi¿. Ja šeit komisijas locekļi nav līdz galam visus iespējamos variantus šajos punktos atainojuši, ļoti iespējams, ka Saeimai ir jālemj citādi, bet tad varbūt tā arī papildināt 3. un 4. punktu.
Un pēdējais. Es ierosinu Sekretariātam
- vai nu sekretāra, vai sekretāra biedres vadībā
tad, kad ir plenārsēde, uzsākt šeit darbu vismaz
pusstundu pirms sēdes sākuma.
Sēdes vadītāja. Paldies. Lūdzu,
vārds Modrim Lujānam - Latvijas Sociālistiskās
partijas frakcija.
M.Lujāns (LSP).
Cienījamie kolēģi! Sakarā ar
to, ka šeit mēs izskatījām šo jautājumu
un nebijām ņēmuši vērā tādu
iespēju, ka varētu arī neizveidoties uz kādu
laiku frakcija, tad, kā es iesniedzu lūgumu, teiksim, 3. un
4. punktā aiz vārda ¿frakcija¿ jāieliek
vai nu iekavās, vai aiz komata ¿deputātu grupa¿
- jo deputātu grupu es tomēr neuzskatītu par pareizu
pielīdzināt individuāliem deputātiem, kas tiek
individuāli arī izskatīti. Un attiecīgi tāds
būs iesniegts jums izskatīšanai arī papildinājums
- tas ir, 3. un 4. punktā aiz vārda ¿frakcija¿
ielikt vai nu iekavās, vai aiz komata ¿deputātu grupa¿.
Paldies.
Sēdes vadītāja. Lūdzu! Lagzdiņa kungs? Lūdzu! Jānis Lagzdiņš - ¿Latvijas ceļa¿ frakcija. Es atvainojos! Endziņa kungs, jūs? Lagzdiņš jūs palaiž pa priekšu, ja? Pēc abpusējas vienošanās.
Aivars Endziņš - ¿Latvijas ceļa¿
frakcija.
A.Endziņš (LC).
Cienījamā priekšsēdētāja!
Cienījamie kolēgas! Es aicinu cienījamo Saeimu atbalstīt
gan Gorbunova kunga priekšlikumu, gan arī frakcijas ¿Tēvzemei
un Brīvībai¿ priekšsēdētāja
Straumes kunga priekšlikumu par šā lēmuma projekta
redakcijas pilnveidošanu. Kāpēc? Pirmām kārtām
7. punkts tādā redakcijā, kā viņš ir
pašreiz uzrakstīts, te paliek diezgan neskaidrs. Tīri no
tāda, man liekas, valodas viedokļa, no juridiskā viedokļa.
Kā mums būtu jārīkojas? Vai mums šajos gadījumos
- izņēmuma gadījumos vajadzētu divus lēmumus.
Vienu lēmumu, ka mēs pieļaujam izņēmumu
un pēc tam - ievēlēšanu. Ja šajā gadījumā
ir Gorbunova kunga priekšlikums par šā punkta svītrošanu
un attiecīgi par 3. un 4.punkta papildināšanu ¿ja
Saeima nav lēmusi citādi¿... tātad Saeima katrā
gadījumā individuāli izvērtē un lemj. Un
arī Straumes kunga priekšlikums - šeit rakstīt 3. un
4. punktā ¿no katras frakcijas¿... Jo tad iznāk
tā, ka, ja frakcijā ir 5 vai 8, bet komisiju mums ir daudz,
daudz vairāk, tad atkal paliek jautājums. Tik tiešām
- kā tas ir? Tad obligāti katrai frakcijai ir jābūt
un līdz ar to uzreiz paši par sevi šie izņēmumi
rodas automātiski. Tīri loģiski. Tāpēc
būtu pareizāk, ja tā vietā rakstītu nevis
¿no katras frakcijas¿, bet ¿no vienas frakcijas¿.
Tad, es domāju, kopumā mēs varētu šo lēmuma
projektu pieņemt. Paldies.
Sēdes vadītāja. Jānis Lagzdiņš
- ¿Latvijas ceļa¿ frakcija.
J. Lagzdiņš (LC).
Godātie kolēģi deputāti! Paldies
par izteiktajiem ierosinājumiem un priekšlikumiem. Tā kā
tie ir nopietni, it īpaši tas priekšlikums, ko izteica priekšpēdējais
debatētājs, proti, sociālistu pārstāvis
Modris Lujāns, un tie ir iesniegti rakstveidā, tad Kārtības
rullis paredz, ka šādos gadījumos jebkurš priekšlikums
ir jāizskata komisijai. Tad es lūgtu atbilstoši Kārtības
rullim Saeimas Prezidiju izveidot pagaidu komisiju; varbūt šajā
komisijā varētu ietilpt tie paši pārstāvji,
kas ietilpa darba grupā, ko izveidoja pagaidu Frakciju padome, un
stundas laikā uzdot šai pagaidu Frakciju komisijai izvērtēt
priekšlikumus un likt priekšā Saeimai savu atzinumu. Paldies
par uzmanību!
Sēdes vadītāja. Paldies. Vārds
Jurim Kaksītim - Demokrātiskās partijas Saimnieks frakcija.
J.Kaksītis (DPS).
Cienījamie kolēģi! Es ierosinu, lai
lēmumā izskanētu komisijas tādā tekstā,
kā tas ir norādīts Kārtības rullī,
un līdz ar to 2. punktā tā vietā, lai rakstītu
¿vienā komisijā¿, mēs minētu vienu
pastāvīgo komisiju. Tad tas būtu kontekstā ar Kārtības
ruļļa 153. pantu, ka deputāti vienā un tajā
pašā laikā var būt ne vairāk kā divu
pastāvīgo komisiju locekļi, jo pretējā gadījumā
var rasties domstarpības. Tās komisijas, kas sākas ar
11. un tālākās, tiks atzītas par pastāvīgajām.
Paldies.
Sēdes vadītāja. Paldies. Lūdzu! Vairs debatēs neviens nevēlas uzstāties, tad mums ir jāvienojas par deputāta Jāņa Lagzdiņa priekšlikumu - izveidot pagaidu komisiju darbam pie likumprojekta ¿Par Saeimas komisiju izveidošanas noteikumiem¿. Kāds vēlas izteikties? Ja nevēlas, tad, lūdzu, balsosim par šo Jāņa Lagzdiņa priekšlikumu! Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātus! Par - 87, pret - 1, atturas - 3. Lēmums ir pieņemts.
Lūdzu, vai kāds vēlas izteikties par
Jāņa Lagzdiņa ierosinātajiem principiem, pēc
kādiem veidojama komisija? Tātad, cik es sapratu, tad Lagzdiņa
kungs lūdz komisijā iekļaut tos pašus cilvēkus,
kas jau strādāja pagaidu darba grupā, kad izstrādāja
šo 10 cilvēku priekšlikumu. Man vienīgi ir lūgums
Demokrātiskās partijas Saimnieks frakcijai: varbūt jūs
varētu izvirzīt citu pārstāvi?
I.Ķezbers (DPS).
Godājamie kolēģi! Mūsu frakcija
- ¿Demokrātiskā partija Saimnieks¿ izvirzīja
Juri Kaksīti šim darbam. (Starpsauciens no zāles: ¿Skaļāk!¿)
Mēs izvirzām Juri Kaksīti šim darbam. Es vēlreiz
atkārtoju, kolēģi, - tātad izvirzām Juri
Kaksīti.
Sēdes vadītāja. Es ceru, ka kolēģi neapvainosies, ja es atkārtošu priekš tiem, kas nedzirdēja, ka Demokrātiskās partijas Saimnieks frakcija izvirza savu pārstāvi - deputātu Juri Kaksīti. Vai ir nepieciešams citām frakcijām atkārtot tos cilvēkus, kas strādāja komisijā? (Starpsauciens no zāles: ¿Nevajag!¿) Vai visiem deputātiem tas ir zināms? Tomēr ir priekšlikums. Lagzdiņa kungs, lūdzu jūs...
Jānis Lagzdiņš - ¿Latvijas ceļa¿
frakcija.
J.Lagzdiņš (LC).
Godātie kolēģi! Es varbūt ne
tādēļ nācu tribīnē, lai nosauktu pēc
atmiņas tos deputātus, kas strādāja darba grupā,
bet tādēļ, lai aicinātu šos deputātus
tad, kad tiks izsludināts pārtraukums, pulcēties Prezidija
zālē uz īsu darba grupas sēdi. Paldies par uzmanību!
Sēdes vadītāja. Te gan izskan arī cits viedoklis - ka vajadzētu sasaukt vēlreiz visus tos, kas strādāja šajā grupā no katras frakcijas, lai precīzi zinātu, kur tie cilvēki ir. Tāpēc man ir lūgums frakciju vadītājiem - iznākt priekšā un nosaukt savas frakcijas pārstāvjus, kas strādās šajā pagaidu komisijā.
Odisejs Kostanda...
O.Kostanda (TKL, ZP).
Frakcija ¿Latvijai¿ izvirza darbam šajā
pagaidu darba grupā Janīnu Kušneri.
Sēdes vadītāja. Jirgena kungs - frakcijas
¿Tēvzemei un Brīvībai¿ deputāts.
A.Jirgens (TB).
Frakcija ¿Tēvzemei un Brīvībai¿
izvirza Jāni Straumi darba grupā.
Sēdes vadītāja. Andrejs Panteļējevs
- ¿Latvijas ceļa¿ frakcija.
A.Panteļējevs (LC).
Frakcija ¿Latvijas ceļš¿ izvirza
Jāni Lagzdiņu šeit darba grupā.
Sēdes vadītāja. Aivars Kreituss - Demokrātiskās
partijas Saimnieks frakcija.
A.Kreituss. Frakcija ¿Demokrātiskā partija Saimnieks¿ izvirza Juri Kaksīti šim darbam.
A.Bartaševičs (LSP).
Latvijas Sociālistiskā partija darba grupā
izvirza deputātu Modri Lujānu.
Sēdes vadītāja. Es atvainojos! Jāpiesaka,
kas runā, jo arī stenogrammai ir vajadzīgs ieraksts.
A.Bartaševičs. Deputāts Aleksandrs Bartaševičs.
Sēdes vadītāja. Jūs izvirzāt...
A.Bartaševičs. Mēs izvirzām Modri
Lujānu.
Sēdes vadītāja. Tātad Latvijas
Sociālistiskās partijas frakcijas pārstāvji izvirza
Modri Lujānu.
A.Bartaševičs. Jā.
Sēdes vadītāja. Nacionālās
frakcijas pārstāvis Aleksandrs Kiršteins.
A.Kiršteins (NF).
Godājamie deputāti! Mūsu frakcija izvirza
Annu Seili.
Sēdes vadītāja. Latvijas Zemnieku savienības,
Kristīgo demokrātu savienības, Latgales Demokrātiskās
partijas frakcijas vadītājs Pauls Putniņš.
P.Putniņš (LZS, KDS, LDP).
Godātais Prezidij! Cienījamie kolēģi!
Mūsu frakcija izvirza Antu Rugāti.
Sēdes vadītāja. Tautas saskaņas
partijas frakcija. Vārds Dozorceva kungam!
V.Dozorcevs (TSP).
Tautas saskaņas partijas frakcija izvirza Ludmilu
Kuprijanovu.
Sēdes vadītāja. Latvijas Vienības
partijas frakcijas vadītājs Bāna kungs.
E.Bāns (LVP).
Latvijas Vienības partija uzticēja Edgaram
Bānam šo pienākumu.
Sēdes vadītāja. Paldies. Tātad, lai nebūtu pārpratumu, es vēlreiz atļaušos nolasīt šo sarakstu.
Tātad Pagaidu komisijai tiek izvirzīti šādi deputāti: Juris Kaksītis, Janīna Kušnere, Jānis Straume, Jānis Lagzdiņš, Modris Lujāns, Anna Seile, Anta Rugāte, Ludmila Kuprijanova, Edgars Bāns.
Tā kā vienošanās bija, ka frakcija izvirza vienu, es domāju, ka mēs varam balsot par sarakstu kopumā, ja nav iebildumu. (No zāles deputāts J.Dobelis: ¿Man ir jautājums.¿)
Dobeļa kungs, jautājumi neeksistē! Ja jūs gribat runāt debatēs... Jūs gribat par procedūru? Lūdzu!
Juris Dobelis - Nacionālā frakcija. Par procedūru.
J.Dobelis (NF).
Godātie kolēģi! No rīta mēs
reģistrējāmies, un nosauca piecus cilvēkus,
kuri nav reģistrējušies. Es zālē neredzu
Ziedoni Čeveru un Jāni Jurkānu un neredzēju viņus
arī no rīta. Kā var būt, ka viņi ir reģistrējušies?
(Starpsauciens no zāles: ¿Viņi ir zālē.¿)
Sēdes vadītāja. Dobeļa kungs! Cik es saprotu, Dobeļa kungs atsauc savas pretenzijas, jo zālē atrodas gan Jānis Jurkāns, gan Ziedonis Čevers. (Zālē smiekli.) Vēl kāds grib runāt par procedūru? Ja nav, lūdzu, deputāti pievērsiet uzmanību tagad balsošanas aparatūrai. Lūdzu balsot par Pagaidu komisijas izveidošanu darbam pie likumprojekta ¿Par Saeimas komisiju izveidošanas noteikumiem¿ 9 cilvēku sastāvā, par sarakstu kopumā. Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu rezultātu! Par - 94, pret - nav, atturas - 3. Lēmums ir pieņemts.
Izmantojot Kārtības ruļļa 49. pantu, ierosinu izsludināt pārtraukumu uz 45 minūtēm.
Cienījamie kolēģi! Neleciet uzreiz
kājās! Tie, kas pirmoreiz piedalās šajā praktiskā
darba sēdē. Mums par šo lēmumu ir jānobalso.
(No zāles deputāts A.Endziņš: ¿Nav jabalso!¿)
Paldies, Endziņa kungs mani tikko kā laboja, ka ir jābalso.
Paldies. Es zinu, ka jūs esat šā Kārtības ruļļa
autors un to lieliski pārzināt. Atvainojos pārējiem
deputātiem par šo tehnisko kļūdu. Paldies un uz redzēšanos
pēc 45 minūtēm. Pievērsiet uzmanību, tas
ir 10.15.
(P ā r t r a u k u m s )
Sēdi vada Latvijas Republikas 6.Saeimas priekšsēdētāja
Ilga Kreituse.
Sēdes vadītāja. Cienījamie kolēģi!
Tika izsludināts 45 minūšu ilgs pārtraukums. Tā
kā komisija nav varējusi iekļauties šinīs 45
minūtēs... Es atvainojos, Lagzdiņa kungs! Mēs
tikko kā gribējām teikt, ka jūs neesat iekļāvušies
laikā. Bet, tā kā jūs esat ieradies, vai jūs,
lūdzu, varat ziņot par komisijas darba rezultātiem?
J.Lagzdiņš (LC).
Godātie kolēģi deputāti! Tūlīt
jums pavairos tabulu, kurai ir jābūt sagatavotai. Tātad
pēc pāris minūtēm tabula būs gatava.
Sēdes vadītāja. Lagzdiņa kungs!
Jūs vēlaties runāt? Paldies. Tad ierosinu sēdes
pārtraukumu uz 10 minūtēm. Lūdzu deputātus...
Lagzdiņa kungs, vai es pareizi sapratu jūs, ka jūs lūdzāt
10 minūtes? Lūdzu! Jūs varbūt varētu tribīnē
to pateikt. Es jūs šeit nedzirdu no zāles.
J.Lagzdiņš. Godātie kolēģi
deputāti! Likumdošanas darbs - tā ir nopietna lieta. Saskaņā
ar Kārtības rulli visi priekšlikumi ir jāizvērtē,
ir jāsagatavo tabula. Tātad šajā ziņā
nekāda steiga nebūtu pieļaujama. Pirms stundas es tribīnē,
runādams par šo projektu, lūdzu stundu ilgu pārtraukumu.
Tika noteikts 45 minūšu ilgs pārtraukums, tādēļ
mēs nevarējām iekļauties šajā grafikā,
un tāpēc acīmredzot vajadzētu vēl 15 minūšu
ilgu pārtraukumu. Paldies par uzmanību.
Sēdes vadītāja. Lagzdiņa kungs!
Lūdzu, precizējiet vēlreiz - cik minūšu jūs
lūdzat tagad?
J.Lagzdiņš. Lūdzu 15 minūšu
ilgu pārtraukumu.
Sēdes vadītāja.Lūdzu, balsosim
par 15 minūšu ilgu pārtraukumu! Lūdzu balsošanas
režīmu. Lūdzu rezultātu! Par - 89, pret - 4, atturas
- 3. Pārtraukums - 15 minūtes.
(Pārtraukums)
Sēdi vada Latvijas Republikas 6.Saeimas priekšsēdētāja
Ilga Kreituse.
Sēdes vadītāja. Kolēģi!
Pirms sākam darbu pie mūsu komisijas iesniegtā lēmuma
projekta labojumiem, lūdzu reģistrēties. Lūdzu
reģistrācijas režīmu. Lūdzu rezultātu!
Lūdzu Saeimas Prezidija sekretāra biedri Kušneres kundzi
nolasīt reģistrācijas rezultātus.
J.Kušnere (6.Saeimas Prezidija sekretāra biedre).
Nav reģistrējušies: Romāns Apsītis,
Aleksandrs Kiršteins...
Sēdes vadītāja. Atvainojos. Apsīša
kungs ir zālē. Lūdzu jūs enerģiskāk
parādīt, ka jūs esat klāt!
J.Kušnere. Aleksandrs Kiršteins, Aristids Jēkabs
Lambergs, Modris Plāte, Jānis Rubulis, Anatolijs Tučs.
Paldies par uzmanību.
Sēdes vadītāja. Paldies. Komisijas
vārdā - Jānis Lagzdiņš, ¿Latvijas ceļa¿
deputāts.
J.Lagzdiņš (LC).
Godātie kolēģi deputāti! Tātad
lēmuma projektā tika izdarīti... tātad ir iesniegti
un izskatīti seši priekšlikumi. Pirmais priekšlikums
ir par lēmuma projekta nosaukumu. Komisija ierosina izteikt lēmuma
projekta nosaukumu šādi: ¿Par Saeimas pastāvīgi
darbojošos komisiju izveidošanas noteikumiem¿. Atbilstoši
Kārtības ruļļa 149.panta pirmajai daļai.
Sēdes vadītāja. Iebildumu nav? Paldies.
Pieņemts.
J.Lagzdiņš. Frakcija ¿Tēvzemei
un Brīvībai¿ iesniedza priekšlikumu 3. un 4.punktā
vārdkopu ¿no katras frakcijas¿ izteikt ar vārdiem
¿no vienas frakcijas¿. Deputāts Modris Lujāns
ierosināja lēmuma projekta 3. un 4.punktu aiz vārda
¿frakcijas¿ papildināt ar vārdiem ¿deputātu
grupa¿. Komisija pieņēma pilnībā frakcijas
¿Tēvzemei un Brīvībai¿ priekšlikumu,
kā arī konceptuāli atbalstīja deputāta Modra
Lujāna priekšlikumu, izsakot 3. un 4.punkta sākumdaļu
šādā redakcijā: ¿No vienas frakcijas vai politiskā
bloka, kurā ietilpst pie frakcijām nepiederoši deputāti...¿
Un tālāk seko iepriekšējā redakcija.
Sēdes vadītāja. Iebildumu nav? Pieņemts.
J.Lagzdiņš. Komisija diezgan ilgi diskutēja...
(No zāles deputāts J.Straume: ¿Par procedūru.¿)
Sēdes vadītāja. Atvainojos, Lagzdiņa
kungs! Tikko kā... Par procedūru? Lūdzu! Frakcijas ¿Tēvzemei
un Brīvībai¿ deputāts Jānis Straume.
J.Straume (TB).
Mūsu frakcijai ir priekšlikums - ņemot
vērā to, ka šajā tabulā iekļautais 5.punkts...
šā priekšlikuma būtība ir radikālāka
nekā 4. priekšlikuma, tāpēc vajadzētu par
šo balsot pirms 4.priekšlikuma.
Sēdes vadītāja. Vārds Anatolijam
Gorbunovam - ¿Latvijas ceļa¿ frakcijas deputātam!
A.Gorbunovs (LC).
Godātie deputāti! Te nu gan sēdes vadītājai
būtu jāizlemj šis jautājums, jo Kārtības
rullī šīs gradācijas attiecībā uz radikālumu
nav. Radikāls - tas ir visai nenoteikti. Bet šeit varētu
pielietot citu. Deputāta Gorbunova priekšlikums ir plašāks.
Jā, svītrot - tas ir radikāls, bet 4.priekšlikums
ir - svītrot 7.punktu, vienlaikus papildinot 3. un 4. punktu ar vārdiem
¿ja Saeima nav lēmusi citādi¿. No šā
viedokļa, es personīgi uzskatu, ka, protams, šis priekšlikums
ir plašāks. Un, ja mēs sākam diskutēt, mums
vispirms jāatklāj diskusijas un pēc tam jādara
tas, ko mēs katrs gribam darīt ar šīm lietām,
kuras ir ierosinātas. Bet katrā ziņā vispirms
ir jāatklāj diskusijas un pēc tām sēdes
vadītājai jālemj, par kuru balsos vispirms.
Sēdes vadītāja. Lūdzu! Jānis
Lagzdiņš - ¿Latvijas ceļa¿ frakcijas deputāts.
J.Lagzdiņš (LC).
Godātie kolēģi deputāti! Ļoti
uzmanīgi izskatījām abus šos priekšlikumus, un,
ņemot vērā to, ka frakcijas ir tomēr ieinteresētas,
lai darba gaitā būtu iespējas ¿pārbīdīt¿
kādus deputātus no vienas komisijas uz otru komisiju, lai vajadzības
gadījumā, ņemot vērā deputātu izglītību,
profesionālismu, pieredzi, iepriekšējo darbu, pieļautu
iespēju strādāt vienas nelielas frakcijas deputātiem
tātad vienā likumdošanas komisijā vai speciālajā
komisijā... tādēļ vairākums atbalstīja
priekšlikumu - atstāt 7.punktu. Vienlaikus komisija ņēma
vērā to domu, ko izteica deputāts Anatolijs Gorbunovs,
- ka būtu jāprecizē 7.punkta redakcija un nebūtu
pieļaujams, ka deputāts tiktu ievēlēts pastāvīgajā
komisijā bez viņa rakstveida piekrišanas. Tādēļ
arī tika izdarīts grozījums. Mēs ierosinām
izdarīt grozījumus 7.punktā. To jūs varat redzēt
arī no 6.priekšlikuma, kuru komisija pati izstrādāja
un arī, neapšaubāmi, ir atbalstījusi. Aicinu balsot
par tādu redakciju un tādā secībā, kādā
priekšlikumi ir sakārtoti priekšlikumu tabulā.
Sēdes vadītāja. Lūdzu - Anatolijs
Gorbunovs. Atklājam debates par Jāņa Lagzdiņa
priekšlikumu. Lūdzu, vārds Anatolijam Gorbunovam - ¿Latvijas
ceļa¿ frakcijas deputātam.
A.Gorbunovs (LC).
Cienījamais Prezidij! Cienījamā sēdes
vadītāja - Saeimas priekšsēdētāja!
Godātie kolēģi! Tātad mīļā miera
labad es varu pateikt tūlīt, ka es piekrītu savam kolēģim
Lagzdiņam, bet man diemžēl tad jāsaka, ka viņš
kā jurists, uzsākot šo darbu, parasti to darīja ļoti
principiāli juridiskajās lietās, bet tagad tātad
viņš piekrīt šim vārdam ¿izņēmuma
gadījumos¿. Endziņa kungs jau formulē. Šeit
principā komisija ir ievērojusi to, ko es esmu iesniedzis,
bet tā juridiskā valoda ir cita - tā nav juridiskā
valoda ¿izņēmuma gadījumā¿. Juridiskā
valoda tomēr ir ¿ja Saeima nav lēmusi citādi¿.
Tāpēc katrā ziņā man personīgi liekas,
ka, ja Saeima nobalso par manu priekšlikumu, tad viss tas, ko komisija
lēma un par ko balsoja, tas viss tur ir, viņš tikai ir
uzrakstīts juridiskā valodā. Daudzmaz juridiskā
valodā. Bet katrā ziņā tās lielās
pretrunas, kura bija šajā komisijas lēmuma projektā,
šeit vairs nav. Tāpēc es tiešām tajā ziņā
piekrītu komisijai, bet par savu priekšlikumu es aicinu balsot.
Sēdes vadītāja. Paldies. Juris Kaksītis
- Demokrātiskās partijas Saimnieks frakcijas deputāts.
Lūdzu!
J.Kaksītis (DPS).
Cienījamie kolēģi! Es uzskatu, ka
šis priekšlikums, ja viņš realizēsies balsojumā,
izsauks tālāk nepieciešamību mainīt likumu,
jo praktiski tas ir pretrunā ar likumu - pretrunā ar Kārtības
ruļļa 153.pantu, kas ir noteicis, reglamentējis katra
deputāta garantētas tiesības piedalīties komisijā.
Un, izlemjot šo jautājumu, mums ir jādomā par to,
lai tās frakcijas, kuru sastāvā ir mazāk deputātu
nekā komisiju, būtu tomēr garantētas, ka tiek
pārstāvētas viņu intereses komisijās un
tanī komisijā, kurā viņš grib darboties un
kur viņu atbalsta. Pretējā gadījumā mums
iznāks tā, ka Kārtības ruļļa 153.pants
nosaka, kā var darboties komisijās, bet iznāk, ka Saeima
pēc tam izlemj savādāk. Līdz ar to es uzskatu,
ka atbilstoši Kārtības ruļļa nosacījumam
ir komisijas izstrādātais variants, un es lūdzu balsot
par to.
Sēdes vadītāja. Ja vairāk pieteikušos
nav, debates slēdzam. (No zāles deputāts A.Gorbunovs:
¿5 minūtes lūdzu¿.) Lūdzu, Gorbunova kungs!
Anatolijs Gorbunovs - ¿Latvijas ceļa¿ frakcija.
A.Gorbunovs (LC).
Godātie kolēģi, man ir tiesības
piecas minūtes otrreiz runāt. Un deputāta Kaksīša
teiktais mani stipri pārsteidza. Šis ¿izņēmuma
gadījumā¿ ir atbilstoši Kārtības rullim,
un pat pants tika nosaukts, un tas mani stipri pārsteidza. Katrā
ziņā mani šis arguments galīgi nepārliecina,
bet ir taisni otrādi - tātad izrādās, ka šeit
nav juridiskā puse, bet ar ¿izņēmuma gadījumu¿
tā ir kaut kāda politiskā puse. Ja tā frakcija
ierosina, tad, protams, tā ir frakcijas politiskā lieta, bet
ne juridiskā puse.
Sēdes vadītāja. Debates gan bija pasludinātas par pārtrauktām, āmura sitiens bija noskanējis. Gorbunova kungs kā ierosinātājs saņēma vārdu, par cik mēs šo procedūru pārkāpām.
Lūdzu, Anna Seile - Nacionālā frakcija.
A. Seile (NF).
Cienījamie deputāti! Mēs šodien
sākām tādas lielas debates par būtībā
ļoti skaidru jautājumu, un to var saprast, tāpēc
ka Saeima ir jauna un mēs varbūt visi pietiekami neesam iedziļinājušies
Kārtības ruļļa noteiktajās normās. Vispirms
es gribu teikt, ka man gribētos runāt par visiem šiem
priekšlikumiem kopā, kuri būtībā visi runā
par vienu tematu - tātad no trešā līdz sestajam priekšlikumam.
Jo viņi visi runā par to, vai pieļaut kādam deputātam
vai tikai kādam blokam piederošam deputātam strādāt
komisijā, ja Saeima par to nobalso. Es atbalstu Gorbunova kunga izteikto
priekšlikumu, kas ir juridiski korekts, precīzs, ka katra frakcija
izvirza savus pārstāvjus komisijām, bet, ja ir citi priekšlikumi,
tad Saeima par to var lemt. Tādas tiesības vienmēr Saeimai
ir bijušas, arī 5.Saeimai. Es ceru, ka būs arī 6.Saeimai,
un tādēļ šis priekšlikums izsaka visu būtību.
Ja mēs atbalstītu Gorbunova kunga priekšlikumu, tad, protams,
nav vajadzīgs šis 7.punkts, kurš ir ierosināts kā
5.priekšlikums, jo tur tiek noteiktas tās garantijas, kādos
gadījumos Saeima var lemt atsevišķi. Bet es iebilstu pret
3.priekšlikumu un iebildu pret viņu jau komisijā. Diemžēl
vairākums nebija mana ierosinājuma pusē, ka nevajag
pieņemt tā, kā Lujāna kungs ir ierosinājis,
- ka ¿no vienas frakcijas vai politiskā bloka, kurā
ietilpst pie frakcijām nepiederoši deputāti¿, ka
tikai tad viņi var strādāt kādā komisijā.
Un, ja nu šis deputāts, nepiederēdams ne vienam, ne otram
blokam, ir skaidri paudis savu pārliecību, ka viņš
ir neatkarīgs, - pagaidām šāds mums ir viens deputāts
-, kas tad viņam atliek? Mēs viņu ar varu grūžam
vienā vai otrā blokā, kurš būs vinnētājs
par vienu balsi vai kurš - zaudētājs. Es domāju,
ka jāsaglabā šī demokrātiskā norma -
neatkarīgajam deputātam atļaut palikt patiesi neatkarīgam.
Tādēļ es ierosinu balsot cienījamos kolēģus
pret 3.punktu, balsot par Gorbunova kunga ierosinājumu, un līdz
ar to atkritīs arī balsojums par to, ka būtu jāatstāj
tekstā 7.punkts. Paldies par uzmanību.
Sēdes vadītāja. Valdis Krisbergs -
Demokrātiskās partijas ¿Saimnieks¿ frakcijas
deputāts.
V.Krisbergs (DPS).
Augsti godātā priekšsēdētāja!
Prezidij! Kolēģes un kolēģi! Nupat ir strādājusi
komisija, komisijā šie jautājumi ir izvērtēti,
un man grūti saprast, kāpēc Saeimā, demokrātiskā
institūcijā, vēlreiz tiek apstrīdēts vienas
demokrātiski veidotas komisijas lēmums. Tauta gaida mūsu
Saeimas ātrākus lēmumus, un mēs ierosinām
balsot par šo. (No zāles deputāts J.Dobelis: ¿Lai
dzīvo Krisbergs! Urā!¿)
Sēdes vadītāja. Lūdzu, Ludmila
Kuprijanova - Tautas saskaņas partijas frakcijas deputāte.
L.Kuprijanova (TSP).
Es negribētu piekrist Seiles kundzei vienā
argumentā, ka rodas strīdi tādēļ, ka ir daudz
jaunu deputātu. Man šķiet, ka šie strīdi radušies
tieši tādēļ, ka komisijā piedalās pārsvarā
vecie deputāti un ļoti labi saprot, par ko ir runa, bet neviens
par to nerunā šobrīd no tribīnes. Es gribētu
pieskarties tātad no 4.līdz 6.priekšlikumam, būtībā
par 7.punktu. Ir starpība, vai ierakstīt 7.punktā izņēmuma
gadījumus vai 4.un 5. ja ¿Saeima nav lēmusi citādi¿.
Jo mums ir pieredze, ka tādā gadījumā, kā
tiks vēlētas komisijas, būs momentā no tā
vai cita spēka... nav svarīgi, no kuras puses... kam būs
īpašas intereses piedāvāt alternatīvu lēmumu,
un Saeima viņu lems. Bet, ja ir 7.punkts, tad patiešām
būs vajadzīga ļoti spēcīga motivācija,
ka tas ir izņēmuma gadījums. (No zāles deputāts
A.Gorbunovs: ¿Tāpat Saeima lems.¿) Saeima lems, Gorbunova
kungs, bet paskaidrot izņēmuma gadījumu, es domāju,
būs grūtāk, nekā automātiski katram balsojumam
iesniegt alternatīvu. Un man šķiet, dāmas un kungi,
cienījamie kolēģi, ka tieši iekš tā ir
šobrīd šis cīniņš - vai 4.un 5.punkta labojumus...
vai 7.punkts. Un man gribējās varbūt padalīties
ar jums savās domās, lai, arī balsojot, jūs ņemtu
to vērā. Paldies.
Sēdes vadītāja. Jānis Lagzdiņš,
¿Latvijas ceļa¿ frakcijas deputāts.
J.Lagzdiņš (LC).
Godātie kolēģi deputāti! Paskatīsimies,
kāds ir lēmuma projekts. Ja mēs gadījumā
pieņemtu Gorbunova priekšlikumu, tas nedotu tos rezultātus,
par kuriem runāja Anna Seile, jo 2.punkts lēmuma projektā
saka, ka katrs Saeimas deputāts var būt tikai vienā komisijā,
kas minēts Saeimas kārtības ruļļa 149.panta
pirmās daļas 1.-9.punktā, kā arī vienā
komisijā, kas minēta šā paša panta pirmās
daļas 11.līdz 16.punktā. Un diemžēl Gorbunova
kunga priekšlikumā nav atsauces uz 2.punktu un nav šī
piebildes - 2.punkts netiek papildināts ar analogu piebildi kā
3.un 4.punkts - ¿ja Saeima lemj citādi¿. Tātad
rezultāti, Seiles kundze, nebūs tādi, par kādiem
jūs vēlaties un par kādiem jūs šeit runājat.
Tā ka, godātie kolēģi, rezultāts var būt
tikai tāds, Seiles kundze, proti, ir dotas tiesības vienam
Saeimas deputātam ieiet Tautsaimniecības komisijā un
ieiet, teiksim, Juridiskajā komisijā tikai tad, ja nobalsos
par septīto... respektīvi, par 7.punktu. Es aicinātu
godātos kolēģus balsot par komisijas redakciju. (No
zāles deputāts A.Gorbunovs: ¿Pēc šiem vārdiem
es noņemu savu priekšlikumu, bet kas būs šie izņēmuma
gadījumi?¿)
Sēdes vadītāja. Jūs noņemat?
Gorbunova kungs, jums būtu jāizmanto tribīne, bet es
zinu, ka jūs esat divas reizes runājis, jūs vairs tribīnē
iziet nevarat, jūs izmantojāt šīs tiesības.
Endziņa kungs, jūs vārdu lūdzat? Aivars Endziņš
- ¿Latvijas ceļa¿ frakcijas deputāts.
A.Endziņš (LC).
Cienījamo sēdes vadītāj! Cienījamie
kolēģi! Es jau uzdevu jautājumu pirms tam Lagzdiņa
kungam: bet kā tad paliek ar desmito komisiju, kas ir Kārtības
rullī? Tā ir Mandātu un iesniegumu komisija. Un kontekstā
ar to, ko piezīmēja cienījamais Kaksīša kungs?
Šeit ir atsauce 2.punktā, ka katrs Saeimas deputāts var
būt tikai vienā komisijā, kas minēta Saeimas Kārtības
ruļļa 149.panta pirmās daļas 1.-9.punktā...
Tātad komisijas ir uzskaitītas... kā arī vienā
komisijā, kas minēta šā paša panta pirmās
daļas 11.un 16.punktā. Kārtības ruļļa
153.panta otrā daļa pasaka kaut ko citu vēl - ka deputāts
vienā un tajā pašā laikā var būt ne vairāk
kā divu pastāvīgo komisiju loceklis. Mandātu un
iesniegumu komisija arī ir pastāvīgā komisija.
Man gan Lagzdiņa kungs teica, ka par Mandātu un iesniegumu
komisiju ir atsevišķs lēmums par tās izveidošanu.
Jā, bet deputāts tad strādās... tad iznāk
tā, ka galu galā mēs pārkāpsim Kārtības
ruļļa 153.panta otro daļu, ka faktiski var rasties situācija,
ka viens un tas pats deputāts ir gan Mandātu un iesniegumu
komisijas loceklis, gan tajā pašā laikā varbūt
vēl kādas pastāvīgās komisijas (no 1. līdz
9 un vēl no 11.līdz 16.) loceklis, un iznāk, ka viņš
būtībā ir trīs pastāvīgo komisiju loceklis,
jo būtība šeit, ko... Rullī ir ierakstīts,
ka ir šīs divas pastāvīgās komisijas, vai nu
tīrās likumdošanas komisijas, vai, teiksim, Saeimas Revīzijas
komisija vai Saimnieciskā komisija. Kā arī, ja Saeima
savas darbības gaitā izveido kādas speciālās
komisijas - vai tā ir Parlamentārās izmeklēšanas
komisija vai kāda cita īpaša, kaut kāda jautājuma
gatavošanai veidota komisija -, tad tur deputāts var būt
iekšā. Tā ka šeit zināmā mērā
vispār rodas jau pretruna ar likumu, ar šo lēmumu izslēdzot
ārā un nedodot nekādu atsauci par 149.panta 10.punktu,
proti, par Mandātu un iesniegumu komisiju. Var būt, ka mums
vēl tomēr būtu nepieciešams pārdomāt,
varbūt vēl vienu pārtraukumu paņemt, un darba
grupa tomēr apsvērtu varbūt, arī novērstu
šo trūkumu, kas ir. Paldies.
Sēdes vadītāja. Andrejs Požarnovs
- frakcijas¿Tēvzemei un Brīvībai¿ deputāts.
A.Požarnovs (TB).
Man nav saprotama... tāda šis te procedūras
jautājums, tas ir 4.un 5.punkts. Tie abi divi ir līdzīgi,
bet, ja mēs par abiem diviem nobalsosim ¿par¿, tad
tas nozīmē, ka tabulas 5.punkts izslēgs 4., jo tabulas
4.punkts tomēr ir garāks un plašāks. Es domāju,
ka jautājums sākumā jārisina tādā veidā
- vispār svītrot vai nesvītrot. Ja svītrot, tad
balsot par 4., ar noteikumiem vai bez noteikumiem. Ja nesvītrot,
tādā gadījumā - par tabulas 6.punktu. Mainīt
lēmuma projekta 7.punktu vai nemainīt., Tad tas būtu
loģiski, pretējā gadījumā šī
kārtība ir tiešām neloģiska.
Sēdes vadītāja. Paziņoju debates
par pabeigtām. Komisijas vārdā - Jānis Lagzdiņš,
¿Latvijas ceļa¿ deputāts.
J.Lagzdiņš (LC).
Godātie kolēģi! Tātad lēmuma
projekta 1.punkts skaidri un gaiši nosaka, ka, veidojot komisijas,
tiek ievēroti Kārtības ruļļa un vēl
papildus šā lēmuma noteikumi. Tādējādi
nekādā gadījumā viens deputāts nevar būt
trijās vai četrās pastāvīgajās komisijās.
Nevar būt. Turklāt 7.punktā ir atsauce, ka izņēmuma
gadījumā var neievērot šā lēmuma 2.un
4.punkta noteikumus. Nevis Kārtības ruļļa noteikumus,
Endziņa kungs! Paldies par uzmanību. Aicinu balsot par 4.,
5.un 6.priekšlikumu. (No zāles deputāts A.Panteļējevs:
¿3. arī jābalso!¿)
Sēdes vadītāja. Trešais nav balsojams, jo tad, kad paziņoja, ka ir pieņemts, pretenziju zālē nebija un sākās diskusijas jau par 7.punktu. Cik es sapratu, Gorbunova kungs, jūs noņemat un neprasāt balsojumu. Vai paturat spēkā?.. (No zāles deputāts A.Gorbunovs: ¿Es noņemu!¿) Noņemat un neprasāt balsojumu. Tātad līdz ar to mums ir jābalso šobrīd par tabulas 5.punktu - svītrot lēmuma projekta 7.punktu (frakcijas ¿Tēvzemei un Brīvībai¿ ierosinājums). Lūdzu balsošanas režīmu. Lūdzu, balsosim! Lūdzu rezultātu! Par - 25, pret - 53, atturas - 14. Priekšlikums nav pieņemts.
Par 6.punktu. Komisija... Lagzdiņa kungs, jūs
ziņosiet?
J.Lagzdiņš. Tātad, ņemot vērā
deputāta Anatolija Gorbunova izteiktos ierosinājumus debatēs,
komisija precizēja lēmuma projekta 7. punktu - ierosināja
vārdus ¿neievērojot šā lēmuma 2. -
5. punkta noteikumus¿ aizstāt ar vārdiem ¿neievērojot
šā lēmuma 2. - 4. punkta noteikumus¿. Tādējādi
tika izlabota tā kļūda, kas tika pieļauta, sagatavojot
šo projektu, - proti, tiek novērsta iespēja, ka deputātu
bez viņa rakstveida piekrišanas varētu ievēlēt
kādā no Saeimas pastāvīgajām komisijām.
Aicinu šo priekšlikumu atbalstīt.
Sēdes vadītāja. Citu priekšlikumu nav? Pieņemts.
Tagad lūdzu Saeimu balsot kopumā par lēmuma projektu ¿Par Saeimas pastāvīgi darbojošos komisiju izveidošanas noteikumiem¿. Lūdzu balsošanas režīmu! Lūdzu balsot! Lūdzu rezultātu! Par - 80, pret - 1, atturas - 14. Lēmums ir pieņemts.
Pirms sēdes slēgšanas paziņoju, ka nākamā sēde, saskaņā ar Saeimas Prezidija lēmumu, notiks 16. novembrī pulksten 9.00.
Pirms reģistrācijas Saeimas Prezidijs lūdz frakciju vadītājus pievērst uzmanību tam, ka saskaņā ar tikko kā pieņemtajiem komisiju veidošanas noteikumiem frakcijām ir jāiesniedz atbilstošie dokumenti Prezidijā līdz pirmdienai pulksten 10.00.
Tātad precizējam vēlreiz: pirmdien, 13. novembrī, pulksten 10.00.
Tāpat Saeimas Prezidijs lūdz frakciju vadītājus - tiem, kas to vēl nav izdarījuši, līdz šā paša datuma, 13. novembra, pulksten 10.00 vajag iesniegt Saeimas frakciju nolikumu.
Lūdzu reģistrēties! Lūdzu reģistrācijas
režīmu! Lūdzu rezultātu! Lūdzu Saeimas sekretāra
biedri Kušneres kundzi nolasīt reģistrācijas rezultātus!
J.Kušnere (6. Saeimas sekretāra biedre).
Cienījamie kolēģi! Sēdes beigu daļā nav reģistrējušies:
Modris Plāte,
Jānis Rubulis,
Anatolijs Tučs,
Gundars Valdmanis.
Sēdes vadītāja. Valdmanis ir zālē.
J.Kušnere. Paldies.
Sēdes vadītāja. 9. novembra ārkārtas
sēdi pasludinu par slēgtu.
Redaktores: J.Kravale, L.Bumbura
Datoroperatores: B.Strazdiņa, S.Bērziņa, M.Ceļmalniece, I.Kuzņecova
Korektores: D.Kraule, J.Kurzemniece, S.Stikute
SATURA RĀDĪTĀJS
1995.gada 9.novembra rudens sesijas
ārkārtas sēde
Reģistrācijas rezultāti
Nolasa - Saeimas sekretāra
biedre J.Kušnere - 1.lpp.
Lēmuma projekts ¿Par Saeimas komisiju izveidošanas
noteikumiem¿
(1.dok.)
Ziņo - dep. J.Lagzdiņš - 2.lpp.
Debates - dep. A.Gorbunovs - 4.lpp.
- dep. M.Lujāns - 6.lpp.
- dep. A.Endziņš - 6.lpp.
- dep. J.Kaksītis - 7.lpp.
Pagaidu komisijas izveidošana darbam pie lēmuma
projekta ¿Par Saeimas komisiju izveidošanas¿ - 8.lpp.
noteikumiem
Priekšlikums - dep. I.Ķezbers - 8.lpp.
Paziņojums - dep. J.Lagzdiņš - 9.lpp.
Priekšlikumi - dep. O.Kostanda - 9.lpp.
- dep. A.Jirgens - 9.lpp.
- dep. A.Panteļējevs - 9.lpp.
- dep. A.Kreituss - 9.lpp.
- dep. A.Bartaševičs - 10.lpp.
- dep. A.Kiršteins - 10.lpp.
- dep. P.Putniņš - 10.lpp.
- dep. V.Dozorcevs - 11.lpp.
- dep. E.Bāns - 11.lpp.
Par procedūru - dep. J.Dobelis - 11.lpp.
- dep. J.Lagzdiņš - 12.lpp.
Reģistrācijas rezultāti
Nolasa - Saeimas sekretāra
biedre J.Kušnere - 14.lpp.
Lēmuma projekta ¿Par Saeimas komisiju izveidošanas
noteikumiem¿ izskatīšanas turpinājums
Ziņo - dep. J.Lagzdiņš - 14.lpp.
Par procedūru - dep. J.Straume - 15.lpp.
Debates - dep. A.Gorbunovs - 15.lpp.
- 16.lpp.
- dep. J.Kaksītis - 17.lpp.
- dep. A.Gorbunovs - 18.lpp.
- dep. A.Seile - 18.lpp.
- dep. V.Krisbergs - 19.lpp.
- dep. L.Kuprijanova - 19.lpp.
- dep. J.Lagzdiņš - 20.lpp.
- dep. A.Endziņš - 21.lpp.
- dep. A.Požarnovs - 22.lpp.
Reģistrācijas rezultāti
Nolasa - Saeimas sekretāra
biedre J.Kušnere - 24.lpp.