Latvijas Republikas 7.Saeimas
2000.gada 16.novembrī
Sēdi vada Latvijas Republikas 7.Saeimas priekšsēdētājs Jānis
Straume.
Sēdes vadītājs. Labrīt, godātie kolēģi! Lūdzu, ieņemiet vietas! Sāksim 16.novembra sēdes darba kārtības izskatīšanu.
Vispirms jālemj par iespējamajām izmaiņām darba kārtībā. Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija lūdz izslēgt no šīsdienas sēdes darba kārtības likumprojektu Grozījumi Ķīmisko vielu un ķīmisko produktu likumā izskatīšanai otrajā lasījumā un iekļaut minēto likumprojektu 30.novembra sēdes darba kārtībā. Vai ir iebildumi? Paldies.
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija lūdz pagarināt priekšlikumu iesniegšanas termiņu likumprojekta Grozījumi Pasta likumā trešajam lasījumam. Ir sagatavots arī lēmuma projekts. Vai ir iebildumi pret šā lēmuma projekta iekļaušanu sēdes darba kārtības beigās? Nav. Paldies.
Izskatīsim sadaļu Prezidija ziņojumi. Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu Par Latvijas Republikas un Portugāles Republikas līgumu par sadarbību izglītībā, kultūrā, zinātnē un tehnoloģijā nodot Ārlietu komisijai un Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai, nosakot, ka Ārlietu komisija ir atbildīgā komisija. Iebildumu nav.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu Grozījumi likumā Par uzņēmumu ienākuma nodokļa atlaidi invalīdu biedrību uzņēmumiem (uzņēmējsabiedrībām) 1998., 1999. un 2000.gadā nodot Budžeta un finansu (nodokļu) komisijai, Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai un Sociālo un darba lietu komisijai un noteikt, ka Budžeta un finansu (nodokļu) komisija ir atbildīgā komisija. Iebildumu nav.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu Grozījumi likumā Latvijas Nacionālo Bruņoto spēku piedalīšanās starptautiskajās operācijās nodot Aizsardzības un iekšlietu komisijai un Ārlietu komisijai, nosakot, ka Ārlietu komisija ir atbildīgā komisija. (Starpsauciens: Balsot!) Deputāti pieprasa balsojumu. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta Grozījumi likumā Latvijas Nacionālo Bruņoto spēku piedalīšanās starptautiskajās operācijās nodošanu komisijām! Lūdzu rezultātu! Par - 66, pret - 13, neviens neatturas. Likumprojekts ir nodots komisijām.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu Grozījums likumā Ārvalstu bruņoto spēku statuss Latvijas Republikā nodot Aizsardzības un iekšlietu komisijai un Ārlietu komisijai, nosakot, ka Aizsardzības un iekšlietu komisija ir atbildīgā komisija. (Starpsauciens: Balsot!) Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta Grozījums likumā Ārvalstu bruņoto spēku statuss Latvijas Republikā nodošanu komisijām! Lūdzu rezultātu! Par - 72, pret - 11, neviens neatturas. Likumprojekts komisijām ir nodots.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu Grozījumi Enerģētikas likumā nodot Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka tā ir atbildīgā komisija. Iebildumu nav.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likums nodot Budžeta un finansu (nodokļu) komisijai, Juridiskajai komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai un noteikt, ka Juridiskā komisija ir atbildīgā komisija.
Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātam Dzintaram Ābiķim.
Dz.Ābiķis (Tautas partijas frakcija).
Cienījamie kolēģi! Šis likumprojekts reglamentē kultūrizglītojošo raidījumu demonstrēšanu, un tāpēc es lūdzu to nodot arī... Es atvainojos, tas ir nākamais likums.
Sēdes vadītājs. Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātei Kristiānai Lībanei.
K.Lībane (frakcija Latvijas ceļš).
Cienījamie kolēģi! Es runāšu par Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības likumu. Ierosinu to nenodot Budžeta un finansu (nodokļu) komisijai, jo Budžeta un finansu (nodokļu) komisija ir ļoti noslogota. Juridiskā komisija ir iecerējusi šo likumprojektu virzīt tā, lai Saeimā to varētu pieņemt līdz 1.janvārim, un tad tas stāsies arī spēkā līdz 1.janvārim. Un arī Aija Poča neiebilst.
Sēdes vadītājs. Deputāti arī neiebilst. Tātad šis likumprojekts tiek nodots Juridiskajai komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, nosakot, ka Juridiskā komisija ir atbildīgā komisija.
Saeimas Prezidijs ierosina Ministru kabineta iesniegto likumprojektu Grozījumi Radio un televīzijas likumā nodot Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai, Juridiskajai komisijai un Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijai, nosakot, ka Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisija ir atbildīgā komisija.
Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātam Ābiķim.
Dz.Ābiķis (Tautas partijas frakcija).
Cienījamie kolēģi! Es atvainojos, jo pārklausījos. Es ļoti lūdzu grozījumus Radio un televīzijas likumā, kuri reglamentē kultūrizglītojošo raidījumu demonstrēšanu, nodot kā līdzatbildīgajai arī Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai.
Sēdes vadītājs. Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātam Inkēnam.
E.Inkēns (frakcija Latvijas ceļš).
Cienījamie kolēģi! Es lūgtu tiešām šo likumprojektu dot tikai Seiksta kunga komisijai, tāpēc ka tas ir ļoti steidzams. Tas mums ir vajadzīgs sarunu sadaļas slēgšanai sarunās ar Eiropas Savienību. Teksts ir... Tas ir trijos lasījumos. Diskusija būs pietiekami ilga, un bez tam šis likumprojekts ir saskaņots ar Kultūras ministriju.
Sēdes vadītājs. Kristiāna Lībane.
K.Lībane (frakcija Latvijas ceļš).
Es gribētu atbalstīt Edvīnu Inkēnu un lūgt šo likumprojektu nodot tikai Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai un noteikt to par atbildīgo komisiju.
Sēdes vadītājs. Tātad pirmais priekšlikums - nodot šo likumprojektu arī Izglītības, kultūras un zinātnes komisijai. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par šo priekšlikumu! Lūdzu rezultātu! Par - 38, pret - 14, atturas - 29. Priekšlikums noraidīts.
Nākamais priekšlikums - nodot šo likumprojektu tikai Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijai. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par šo priekšlikumu! Lūdzu rezultātu! Par - 49, pret - 5, atturas - 30. Priekšlikums ir atbalstīts.
Izskatīsim sadaļu Amatpersonu ievēlēšana, apstiprināšana, iecelšana, atbrīvošana vai atlaišana no amata, uzticības vai neuzticības izteikšana.
Juridiskās komisijas vārdā - deputāts Dzintars Rasnačs.
Dz.Rasnačs (apvienības Tēvzemei un Brīvībai/LNNK frakcija).
Labrīt, godātie deputāti! Juridiskā komisija ir saņēmusi Tieslietu ministres Ingrīdas Labuckas ieteikumu - apstiprināt par Zemgales apgabaltiesas tiesnesi Visvaldi Sprudzānu. Komisija izskatīja minēto jautājumu un vienprātīgi pieņēma pozitīvu lēmumu.
Sēdes vadītājs. Lūdzu zvanu! Balsosim par Visvalda Sprudzāna apstiprināšanu par Zemgales apgabaltiesas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par - 73, pret - 1, atturas - 1. Lēmums ir pieņemts.
Tālāk, lūdzu!
Dz.Rasnačs. Juridiskā komisija ir saņēmusi tieslietu ministres Ingrīdas Labuckas ieteikumu apstiprināt Guntu Galiņu par Saldus rajona tiesas tiesnesi. Komisija izskatīja šo jautājumu. Tiesnese strādā jau desmit gadus - no 1990.gada. Komisija vienbalsīgi ar pozitīvu balsojumu atbalstīja apstiprināšanu.
Sēdes vadītājs. Lūdzu zvanu! Balsosim par Guntas Galiņas apstiprināšanu par Saldus rajona tiesas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par - 71, pret - nav, atturas - 2. Lēmums ir pieņemts.
Tālāk, lūdzu!
Dz.Rasnačs. Juridiskā komisija izskatīja tieslietu ministres Ingrīdas Labuckas ieteikumu atkārtoti iecelt Kārli Stārastu par Liepājas tiesas tiesnesi. Šim tiesnesim divu gadu termiņš ir beidzies, un viņš atkārtoti tiek iecelts amatā. Komisija atbalstīja šo priekšlikumu.
Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par lēmuma projektu: iecelt Kārli Stārastu par Liepājas tiesas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par - 72, pret - nav, atturas - 3. Lēmums ir pieņemts.
Tālāk, lūdzu!
Dz.Rasnačs. Juridiskā komisija izskatīja arī tieslietu ministres Ingrīdas Labuckas ieteikumu atkārtoti iecelt Guntu Gultnieci par Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesas tiesnesi. Gandrīz vienbalsīgi, ar balsu vairākumu arī šis lēmuma projekts tika atbalstīts.
Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par lēmuma projektu: iecelt Guntu Gultnieci par Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par - 72, pret - 1, atturas -1. Lēmums ir pieņemts.
Tālāk, lūdzu!
Dz.Rasnačs. Komisija izskatīja arī tieslietu ministres ieteikumu iecelt Itu Seisumu par Valkas rajona tiesas tiesnesi. Komisija vienprātīgi atbalstīja šo priekšlikumu.
Sēdes vadītājs. Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu: iecelt Itu Seisumu par Valkas rajona tiesas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par - 76, pret - nav, atturas - 2. Lēmums ir pieņemts.
Tālāk, lūdzu!
Dz.Rasnačs. Juridiskā komisija izskatīja arī tieslietu ministres Ingrīdas Labuckas ieteikumu iecelt Normundu Riņķi par Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesas tiesnesi. Komisija ar vienprātīgu pozitīvu lēmumu atbalstīja šo priekšlikumu.
Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par lēmuma projektu: iecelt Normundu Riņķi par Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par - 77, pret - 1, atturas - 1. Lēmums ir pieņemts.
Tālāk, lūdzu!
Dz.Rasnačs. Juridiskā komisija izskatīja arī tieslietu ministres Ingrīdas Labuckas ieteikumu iecelt Inetu Ozolu par Jelgavas tiesas tiesnesi. Komisija ar vienprātīgu pozitīvu lēmumu atbalstīja šo ieteikumu.
Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par lēmuma projektu: iecelt Inetu Ozolu par Jelgavas tiesas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par - 78, pret - nav, atturas - 2. Lēmums ir pieņemts.
Tālāk, lūdzu!
Dz.Rasnačs. Tieslietu ministre ieteikusi par Rīgas pilsētas zemesgrāmatu nodaļas tiesnesi iecelt Sandru Krūmiņu. Komisija šo ieteikumu atbalstīja.
Sēdes vadītājs. Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu: iecelt Sandru Krūmiņu par Rīgas pilsētas zemesgrāmatu nodaļas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par - 76, pret - 1, atturas - 1. Lēmums ir pieņemts.
Dz.Rasnačs. Komisija ir saņēmusi arī ieteikumu iecelt par Daugavpils tiesas tiesnesi Jūliju Kergeli. Komisija ar pozitīvu lēmumu atbalstīja šo ieteikumu.
Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par lēmuma projektu: iecelt Jūliju Kergeli par Daugavpils tiesas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par - 74, pret - nav, atturas - 1. Lēmums ir pieņemts.
Tālāk, lūdzu!
Dz.Rasnačs. Un visbeidzot Juridiskā komisija izskatīja arī tieslietu ministres priekšlikumu iecelt par Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesas tiesnesi Santu Dadzi. Komisija vienprātīgi atbalstīja šo ieteikumu.
Sēdes vadītājs. Lūdzu zvanu! Balsosim par lēmuma projektu: iecelt Santu Dadzi par Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesas tiesnesi. Lūdzu rezultātu! Par - 81, pret - nav, atturas - 3. Lēmums ir pieņemts.
Izskatīsim likumprojektu Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā. Otrais lasījums.
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā - deputāts Jānis Gailis.
J.Gailis (apvienības Tēvzemei un Brīvībai/LNNK frakcija).
Godājamais priekšsēdētāj! Godājamie kolēģi! Strādāsim ar dokumentu nr.2403-a. Otrajam un, kā mēs noteicām, steidzamajam lasījumam ir saņemti 14 priekšlikumi.
1. - politisko organizāciju apvienības Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā frakcijas deputātu priekšlikums. Atbildīgā komisija to noraidīja.
Sēdes vadītājs. Atklājam debates. Runās Ilmārs Geige... Geiges kungs tomēr nevēlas debatēt. Lūdzu zvanu! Balsosim par 1. - politisko organizāciju apvienības Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā frakcijas deputātu priekšlikumu. Lūdzu rezultātu! Par - 21, pret - 44, atturas - 16. Priekšlikums ir noraidīts.
J.Gailis. 2. - Aizsardzības ministrijas parlamentārā sekretāra Normunda Pēterkopa priekšlikums izslēgt likuma 10.panta pirmajā daļā vārdu obligātā. Komisija atbalstīja.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
J.Gailis. 3. - Juridiskās komisijas priekšlikums. Arī tas ir atbalstīts.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
J.Gailis. Atbalstīts ir arī 4. - Juridiskās komisijas priekšlikums.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
J.Gailis. 5. - atbalstīts. Lūdzu skatīt atbildīgās komisijas priekšlikumu.
Sēdes vadītājs. Deputāti piekrīt atbildīgās komisijas viedoklim par 5. un 6.priekšlikumu.
J.Gailis. 7. - deputāta Bartaševiča kunga priekšlikums - ir noraidīts.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
J.Gailis. Atbalstīts ir 8. - atbildīgās komisijas priekšlikums.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
J.Gailis. Līdz ar to, ka mēs neatbalstījām 1.priekšlikumu, automātiski netiek atbalstīts arī 9.priekšlikums.
Sēdes vadītājs. Paldies. Tālāk, lūdzu!
J.Gailis. Atbalstīts ir 10. - atbildīgās komisijas priekšlikums.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
J.Gailis. Un pēc būtības sakarā ar 1.priekšlikuma noraidīšanu nevar atbalstīt arī 11.priekšlikumu.
Sēdes vadītājs. Deputāti neiebilst.
J.Gailis. 12.priekšlikums - deputātu Rasnača un Gaiļa priekšlikums - ir atbalstīts un papildināts atbildīgās komisijas redakcijā.
Sēdes vadītājs. Deputāti piekrīt atbildīgās komisijas viedoklim par 12. un 13.priekšlikumu.
J.Gailis. Taču noraidīts ir 14. - politisko organizāciju apvienības Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā frakcijas deputātu priekšlikums. (Starpsauciens: Balsot!)
Sēdes vadītājs. Lūdzu zvanu! Balsosim par 14. - politisko organizāciju apvienības Par cilvēka tiesībām vienotā Latvijā frakcijas deputātu priekšlikumu! Lūdzu rezultātu! Par - 16, pret - 47, atturas - 20. Priekšlikums ir noraidīts.
J.Gailis. Līdz ar to visi priekšlikumi ir izskatīti, un es lūdzu pieņemt otrajā, galīgajā, lasījumā.
Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par likumprojekta Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā pieņemšanu otrajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par - 72, pret - 4, atturas - 8. Likums ir pieņemts.
Nākamais likumprojekts ir Grozījumi likumā Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju. Otrais lasījums. Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas vārdā - deputāts Pēteris Salkazanovs.
P.Salkazanovs (Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partijas frakcija).
Labdien, cienījamais Prezidij! Cienījamie deputāti! Strādāsim ar dokumentu nr.2454 - likumprojektu Grozījumi likumā Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju. Otrais lasījums. Ir iesniegti četri priekšlikumi.
1.priekšlikums saņemts no deputāta Salkazanova. Budžeta un finansu (nodokļu) komisija to atbalstīja.
Sēdes vadītājs. Deputāti arī atbalsta šo priekšlikumu.
P.Salkazanovs. 2.priekšlikums ir Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partijas frakcijas priekšlikums. Budžeta un finansu (nodokļu) komisija to atbalstīja.
Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.
P.Salkazanovs. 3.priekšlikums ir saņemts no Juridiskā biroja. Budžeta un finansu (nodokļu) komisija atbalstīja.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
P.Salkazanovs. Un 4.priekšlikums ir no Juridiskā biroja. Budžeta un finansu (nodokļu) komisija to atbalstīja.
Sēdes vadītājs. Arī pret to nav iebildumu.
Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par likumprojekta Grozījumi likumā Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju pieņemšanu otrajā lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par - 76, pret un atturas - nav. Otrajā lasījumā likumprojekts pieņemts.
Kāds varētu būt priekšlikumu iesniegšanas termiņš trešajam lasījumam?
P.Salkazanovs. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš trešajam lasījumam - 24.novembris.
Sēdes vadītājs. 24.novembris. Paldies.
Nākamais ir likumprojekts Grozījumi likumā Par privatizācijas sertifikātiem. Trešais lasījums.
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā ziņos deputāts Kārlis Leiškalns.
K.Leiškalns (frakcija Latvijas ceļš).
Priekšsēdētāja kungs! Dāmas un kungi! Dokuments nr.2450 ir trešajam lasījumam sagatavotais likumprojekts Grozījumi likumā Par privatizācijas sertifikātiem.
Minētā likumprojekta trešajam lasījumam ir iesniegts tikai viens priekšlikums. Tas ir par 18.pantu, un to ir iesniedzis deputāts Arnis Kalniņš. Priekšlikuma būtība ir pagarināt komisijas atbalstīto un otrajā lasījumā noteikto derīguma termiņu privatizācijas sertifikātiem. Deputāts Arnis Kalniņš ierosina to pagarināt ne tikai līdz 2001.gada 31.decembrim, bet vēl par pusgadu - līdz 2002.gada 30.jūnijam. Komisija deputāta priekšlikumu nav atbalstījusi.
Sēdes vadītājs. Atklājam debates. Arnis Kalniņš.
A.Kalniņš (Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partijas frakcija).
Godājamais priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Es gribētu izteikt savus apsvērumus, kuru dēļ šis priekšlikums ir šeit, šajā tabulā. Priekšlikums ir šo sertifikātu izmantošanas termiņu pagarināt vēl par pusgadu - līdz 2002.gada 30.jūnijam. Tas pamatojas uz esošās situācijas analīzi, uz to, kas notiek šobrīd šeit, Latvijā, ar dzīvokļu un dzīvojamo māju privatizāciju.
Vispirms es gribu ilustrēt to ar Rīgas pilsētu. Rīgas pilsētā no 5249 privatizējamām pašvaldību mājām uz šā gada 31.oktobri bija privatizētas 1516 mājas jeb 28%. Jāprivatizē vēl ir 3733 mājas jeb viena trešdaļa. Ja mēs skatāmies, kā praktiski notiek šis process, tad redzam, ka divos pēdējos mēnešos - tātad oktobrī un septembrī - privatizētas attiecīgi 89 mājas un 70 mājas jeb vidēji 80 mājas mēnesī. Tātad iecerētais temps ir šāds: ja mēs pieņemam Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšlikumu, tad iznāk, ka 80 māju vietā jāprivatizē mēnesī 266 mājas nākamā gada laikā, tātad līdz 2001.gada 31.decembrim, jeb 3,3 reizes vairāk māju. Faktiski 3,3 reizes vairāk nekā šā gada pēdējos divos mēnešos vidēji! Diez vai šāds uzdevums ir reāls. Liekas, ka iedzīvotāju rokās var palikt neizmantoti sertifikāti, un diez vai būs tāda burvju nūjiņa, kas varēs tā uzreiz šādu uzrāvienu veikt.
Tāpēc mūsu priekšlikums ir šo termiņu, šos 14 mēnešus, kas atlikuši līdz 2001.gada 31.decembrim, tas ir, līdz nākamā gada beigām, pagarināt, noteikt 20 mēnešus ilgu termiņu, un tad būtu Rīgas pilsētā jāprivatizē ik mēnesi 186 mājas jeb temps jāpalielina 2,3 reizes. Tātad, ja strādājam ar krietnu sasprindzinājumu un tālāk vienkāršojam dzīvojamo māju privatizācijas procesu, tad iespējams šo tempu vairāk nekā divas reizes palielināt un šo procesu nobeigt ar pieņemamu rezultātu.
Starp citu, Centrālās dzīvojamo māju privatizācijas komisijas aprēķini rāda: ja dzīvojamo māju privatizācijai arī turpmāk saglabātos tāds temps, kāds ir šobrīd, tad to pabeigtu tikai līdz 2005.gada 31.maijam. Protams, negribētos, ka nākamā gada nogalē atkal šie termiņi būtu jāpārskata. Protams, mēs visi vēlamies šos privatizācijas sertifikātus atprečot, ja tā var teikt, ātrāk. Taču, ja reiz izlaisti tādi vērtspapīri, tad vajadzētu nostrādāt korekti līdz galam, lai iedzīvotāji savas tiesības realizētu pienācīgi un pilnvērtīgi.
Protams, ir virkne institūciju tās bankas, kurās ir sertifikātu konti, grib ļoti ātri tikt galā ar šo procesu un no tā atvadīties, bet nu tāda ir reālā situācija.
Mums šo jautājumu būtu bijis vieglāk risināt tad, ja būtu precīzs, prognozējams grafiks pa mēnešiem. Mēs tad redzētu, kā mēs šos sertifikātus atprečotu, kas notiks, kāda būs līdzdalība Latvijas kuģniecības, Lattelekom vai varbūt kādu citu valsts lieluzņēmumu privatizācijā. Arī šāda grafika jeb šādas informācijas nav. Tāpēc ir mūsu priekšlikums, ka šis temps, ņemot vērā visu šo sasprindzinājumu, varētu tikt divkāršots. Vairāk nekā divkāršots, bet ne vairāk kā trīskāršots. Es domāju, ka tas ir nereāli attiecībā uz atlikušo laika sprīdi.
Protams, arī pašiem iedzīvotājiem šis jautājums būs jākārto ar citu enerģiju, neatliekot to visu uz pēdējo periodu.
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijā balsojums nebija pārliecinošs: par mūsu priekšlikumu bija 5 balsis, par komisijas - 6 balsis.
Paldies par uzmanību.
Sēdes vadītājs. Debates beidzam. Komisijas vārdā - Kārlis Leiškalns.
K.Leiškalns. Dāmas un kungi! Īpaši jau man nav ko piebilst deputāta Kalniņa teiktajam, un šobrīd mums jāizšķiras tikai par datumiem. Komisija ir atbalstījusi nākamā gada 31.decembri, uzskatot, ka tālāka privatizācijas sertifikātu izmantošanas termiņa pagarināšana izraisīs politisku spekulāciju un kļūs par zināmu vadmotīvu nākamajām parlamenta vēlēšanām. Es domāju, ka mēs labi atceramies, ka šis ir jau trešais termiņš, ko parlaments nosaka privatizācijai, un otrais pagarinājums privatizācijas sertifikātu izmantošanas termiņam. Komisija izšķīrās. Valdība iesniedza konceptuālu priekšlikumu pagarināt izmantošanas termiņu tikai un vienīgi kompensācijas sertifikātiem. Komisija izšķīrās par privatizācijas sertifikātu izmantošanas termiņa pagarināšanu dēļ viena iemesla - valsts institūcijas nebija spējīgas atprečot visus sertifikātus. Protams, daļa vainas jāuzņemas arī pašiem sertifikātu turētājiem, jo, vienmēr pagarinot termiņu, privatizācijas procesa tālāka virzīšana tiek atlikta uz pēdējo brīdi, attiecīgajās institūcijās rodas sastrēgumi un nekas nav izdarāms.
Es jūs komisijas vārdā aicinu atbalstīt nākamā gada 31.decembri kā pēdējo dienu jeb pēdējo termiņu privatizācijas sertifikātu izmantošanai. Un mums šobrīd sabiedrībai, visiem privatizācijas sertifikātu turētājiem konkrēti jāpasaka, ka pēc tam šie sertifikāti tiks dzēsti un nebūs vairs izmantojami valsts mantas vai pašvaldību mantas iegūšanai privatizācijas procesā, viss tālāk būs jādara par latiem. Es uzskatu, ka spekulācija ar arvien jauniem un jauniem termiņiem ir absolūti neauglīga - vēl jo vairāk tādēļ, ka sabiedrība ne tikai var atprečot sertifikātus, bet arī tāpēc, ka valstij jeb valsts budžetam, nodokļu maksātājiem jāuztur virkne institūciju, kas ar šo procesu nodarbojas. Nodokļu maksātājiem tas jau sāk kļūt par nastu.
Aicinu atbalstīt komisijas viedokli, tas ir, neatbalstīt 1.priekšlikumu, ko iesniedzis deputāts Arnis Kalniņš.
Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par 1. - deputāta Arņa Kalniņa priekšlikumu! Lūdzu rezultātu! Par - 31, pret - 31, atturas - 29. Priekšlikums nav pieņemts.
K.Leiškalns. Godātie deputāti! Man jūs jāinformē, ka komisija pati ir redakcionāli precizējusi otrā lasījuma redakciju, un jāaicina atbalstīt likumprojektu trešajā, galīgajā, lasījumā.
Sēdes vadītājs. Deputātiem iebildumu nav. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par likumprojekta Grozījumi likumā Par privatizācijas sertifikātiem pieņemšanu trešajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par - 91, pret un atturas - nav. Likums pieņemts.
Pirms izskatām nākamo likumprojektu, informēju, ka Saeimas Prezidijs ir saņēmis deputāta Guntara Krasta iesniegumu: Daru zināmu, ka balsojumā par likumprojekta Grozījumi Pilsētas domes, novada domes un pagasta padomes vēlēšanu likumā pirmo priekšlikumu kļūdījos, nobalsojot par. Mans balsojums ir pret.
Nākamais likumprojekts Grozījums likumā Par nodokļiem un nodevām. Pirmais lasījums.
Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas vārdā - deputāte Aija Poča.
A.Poča (frakcija Latvijas ceļš).
Cienījamais Prezidij! Cienījamie deputāti! Likumprojekts Grozījums likumā Par nodokļiem un nodevām faktiski satur tikai ļoti īsu 43.apakšpunkta precizējumu, kas nosaka, kādas nodevas mūsu valstī par dažādiem darbības veidiem ir jāmaksā. Tātad šeit ir precizējums, ka turpmāk šis valsts nodokļa maksājums būs par sertifikāta izsniegšanu un darbības laika pagarināšanu detektīvdarbības veikšanai. Komisija šo likumprojektu izskatīja un vienprātīgi atbalstīja. Lūdzu to darīt arī jums.
Sēdes vadītājs. Lūdzu, balsosim par likumprojekta Grozījums likumā Par nodokļiem un nodevām pieņemšanu pirmajā lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par - 78, pret un atturas - nav. Pirmajā lasījumā likumprojekts pieņemts. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš otrajam lasījumam...
A.Poča. Priekšlikumus lūdzu iesniegt Budžeta un finansu (nodokļu) komisijā līdz 24.novembrim.
Sēdes vadītājs. 24.novembris. Paldies.
Nākamais likumprojekts Grozījumi likumā Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un pašvaldību institūcijās. Pirmais lasījums.
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā - deputāte Kezika.
V.Kezika (frakcija Latvijas ceļš).
Godājamais priekšsēdētāj! Cienījamie deputāti! Strādāsim ar dokumentu nr.2219 - likumprojektu Grozījumi likumā Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un pašvaldību institūcijās. Lietas būtība ir sekojoša: 1999.gada 14.decembrī Ministru kabineta sēdē akceptēja koncepciju par iedzīvotājiem sniedzamo pakalpojumu kvalitātes uzlabošanu valsts un pašvaldību institūcijās. Precizējot ministru koncepciju, galvenā ideja ir uzlabot pakalpojumu kvalitāti iedzīvotāju interesēs. Likumprojekts dod tiesības ikvienai fiziskajai un juridiskajai personai griezties valsts un pašvaldību institūcijās ne tikai rakstveidā, bet arī mutvārdos ar iesniegumiem, sūdzībām un priekšlikumiem. Mutvārdu iesniegumus iestāde tūlīt noformē rakstveidā, iesniedzējs to paraksta, un iesniegums tiek fiksēts informācijas nesējā. Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija atbalstīja šādu darba kārtību ar iesniegumiem un atbalstīja likumprojektu pirmajā lasījumā. Aicinu deputātus atbalstīt komisijas lēmumu.
Sēdes vadītājs. Paldies. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta Grozījumi likumā Iesniegumu, sūdzību un priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un pašvaldību institūcijās pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par - 72, pret - 2, atturas - 6. Pirmajā lasījumā likumprojekts pieņemts. Noteiksim priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam!
V.Kezika. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš - 1.decembris.
Sēdes vadītājs. 1.decembris. Iebildumu nav. Paldies.
Nākamais likumprojekts Grozījums likumā Par kooperatīvo dzīvokļu privatizāciju. Pirmais lasījums.
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas vārdā - deputāte Jevgenija Stalidzāne.
J.Stalidzāne (Jaunās partijas frakcija).
Cienījamie kolēģi! Strādāsim ar dokumentu nr.2276. Tātad tas ir likumprojekts Grozījums likumā Par kooperatīvo dzīvokļu privatizāciju. Šo grozījumu ir paredzēts veikt sakarā ar to, ka ir nepieciešams saskaņot likumu Par kooperatīvo dzīvokļu privatizāciju ar likumprojektu par dzīvesvietas deklarēšanu, kas paredz atteikšanos no personas līdzšinējās pierakstīšanās un izrakstīšanās sistēmas. Ir ieteikts pieņemt normu, ka tas notiks likumos paredzētajā kārtībā. Līdz ar to šī norma būs pietiekami universāla, un arī šā Dzīvesvietas deklarēšanas likuma izmaiņu gadījumā šis likums būs normāli piemērojams.
Valsts pārvaldes un pašvaldības komisija nolēma virzīt likumprojektu pieņemšanai pirmajā lasījumā.
Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par likumprojekta Grozījums likumā Par kooperatīvo dzīvokļu privatizāciju pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par - 78, pret un atturas - nav. Pirmajā lasījumā likumprojekts pieņemts. Par priekšlikumu iesniegšanas termiņu otrajam lasījumam!
J.Stalidzāne. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš - 24.novembris.
Sēdes vadītājs. 24.novembris. Paldies.
Nākamais likumprojekts Līgums par starptautiskas organizācijas izveidošanu zivsaimniecības attīstībai Austrumu un Centrālajā Eiropā (EIROFISH). Pirmais lasījums.
Ārlietu komisijas vārdā - deputāts Guntars Krasts.
G.Krasts (apvienības Tēvzemei un Brīvībai/LNNK frakcija).
Godātie kolēģi! Šis likumprojekts ir nepieciešams, lai Latvija varētu pievienoties tai starptautiskajai organizācijai, kura apvieno Austrumu un Centrālās Eiropas valstis, un šīs organizācijas ietvaros Latvijai veidojas tādas priekšrocības, kādas ir starptautiskajām organizācijām zivsaimniecības valstu dažādu palīdzības programmu ietvaros. Atbildīgā komisija - Ārlietu komisija - ir atbalstījusi šā likumprojekta izskatīšanu pirmajā lasījumā.
Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par - 78, pret un atturas - nav. Pirmajā lasījumā likumprojekts pieņemts. Par priekšlikumu iesniegšanas termiņu!
G.Krasts. Priekšlikumu iesniegšanas termiņš varētu būt 25.novembris. Iebildumu nav. Paldies.
Nākamais likumprojekts Par Latvijas Republikas valdības un Gruzijas valdības līgumu par abu valstu muitas administrāciju savstarpēju administratīvu palīdzību. Pirmais lasījums.
Ārlietu komisijas vārdā - deputāts Guntars Krasts.
G.Krasts (apvienības Tēvzemei un Brīvībai/LNNK frakcija).
Šis ir tipveida likumprojekts, kas veido līgumtiesisko pamatu muitas administrāciju sadarbībai starp divām valstīm - starp Gruziju un Latviju. Šādus un līdzīgus likumprojektus mēs esam šeit, Saeimā, apstiprinājuši jau vairākkārt. Ārlietu komisija aicina izskatīt šo likumprojektu kā steidzamu.
Sēdes vadītājs. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta atzīšanu par steidzamu! Lūdzu rezultātu! Par - 81, pret - nav, atturas - 1. Likumprojekts par steidzamu atzīts.
G.Krasts. Komisija aicina izskatīt pirmajā lasījumā.
Sēdes vadītājs. Lūdzu zvanu! Balsosim par likumprojekta pieņemšanu pirmajā lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par - 76, pret un atturas - nav. Pirmajā lasījumā pieņemts.
G.Krasts. Ja neviens neiebilst, aicinu tūlīt izskatīt arī otrajā lasījumā.
Sēdes vadītājs. Deputāti iebildumus neceļ. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par likumprojekta Par Latvijas Republikas valdības un Gruzijas valdības līgumu par abu valstu muitas administrāciju savstarpēju administratīvu palīdzību pieņemšanu otrajā, galīgajā, lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par - 83, pret - nav, atturas - nav. Likums pieņemts.
G.Krasts. Paldies.
Sēdes vadītājs. Nākamais likumprojekts Veterinārmedicīnas likums. Otrais lasījums.
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā - deputāts Sprindžuks.
M.Sprindžuks (Tautas partijas frakcija).
Godātie deputāti! Prezidij! Strādāsim ar dokumentu nr.2456. Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija ir izskatījusi likumprojektu Veterinārmedicīnas likums. Par to kopumā ir iesniegti 76 priekšlikumi. Aicinu sākt strādāt pie likumprojekta.
Skatīsim 1.priekšlikumu! Iesniedzis Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs Māris Sprindžuks. Komisija iesaka atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.
M.Sprindžuks. 2.priekšlikums - iesniedzis deputāts Salkazanovs. Komisija neatbalsta.
Sēdes vadītājs. Deputāti neiebilst.
M.Sprindžuks. 1.pantā termins dzīvnieku infekcijas slimības tiek redakcionāli precizēts.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 3.priekšlikums - iesniedzis Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisijas slēdziens - atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. 4.priekšlikums - iesniedzis deputāts Šņepsts. Komisija atbalstījusi.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 5.priekšlikums - iesniedzis deputāts Šņepsts. Komisija atbalstījusi.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. 6.priekšlikums - iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija to ir atbalstījusi un lūdz sagatavot redakciju uz trešo lasījumu.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 7.priekšlikums - iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. 8.priekšlikums - iesniedzis Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs. Daļēji atbalstīts.
Un 9.priekšlikumā Tautsaimniecības, agrārās, vides...
Sēdes vadītājs. Par 8.priekšlikumu atklājam debates. Debatēs Anna Seile.
A.Seile (apvienības Tēvzemei un Brīvībai/LNNK frakcija).
Cienījamie deputāti! Es gribu pievērst jūsu uzmanību 8. un 9.priekšlikumam. Abi šie priekšlikumi ir iesniegti par vienu un to pašu pantu, un abi runā par to, kādā statusā turpmāk darbosies Sanitārā robežinspekcija. Es iesaku nevis daļēji atbalstīt, bet atbalstīt pilnībā 8.priekšlikumu, kas paredz Sanitārās robežinspekcijas patstāvību, kā tas ir bijis līdz šim, jo, ja mēs izdarām tā, kā ir paredzēts 9.priekšlikumā, kuru ar ļoti nelielu balsu vairākumu ir atbalstījusi un izstrādājusi Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija, tad Sanitārā robežinspekcija var nonākt interešu konfliktā, jo tā būs tieši pakļauta Valsts veterinārajam dienestam. Tās funkcijas tiek ļoti sašaurinātas, un es gribu paskaidrot, ka Sanitārā robežinspekcija nodarbojas ne tikai ar dzīvnieku izcelsmes produktiem, bet arī ar augu izcelsmes produktiem, un tās funkcijas uz robežas ir daudz plašākas. Te var rasties interešu konflikts starp Valsts veterinārā dienesta cilvēkiem un Sanitārās robežinspekcijas darbiniekiem.
Bez tam es gribu pateikt arī to, ka Ministru kabinetā šāda liela koncepcija par izmaiņām pārvaldes struktūrās līdz šim nav apspriesta un apstiprināta. Arī nākamā gada budžetā - 2001.gada budžetā - valdība nav paredzējusi šiem mērķiem papildu līdzekļus. Manuprāt, nebūtu pareizi, ja mēs Sanitārās robežinspekcijas statusu samazinātu līdz Valsts veterinārā dienesta vienas struktūrvienības statusam. Un tāpēc es aicinu atbalstīt 8.priekšlikumu un noraidīt 9.priekšlikumu, jo, ja mēs noraidīsim abus šos priekšlikumus, tad spēkā paliks iepriekšējā redakcija, kura arī nav pārāk slikta, bet katrā ziņā Zemkopības ministrijas parlamentārā sekretāra Sprindžuka priekšlikums ir daudz pozitīvāks. Es iesaku to atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Māris Sprindžuks.
M.Sprindžuks (Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs).
Cienījamie deputāti! Šis ir ļoti būtisks jautājums. Tātad Latvija ir izveidojusi pašlaik tādu sistēmu, ka mums ir Valsts veterinārais dienests un Sanitārā robežinspekcija. Šī ir dalīta sistēma, kad viena institūcija lēmumus pieņem neatkarīgi no otras, un tas pieļauj konfliktsituāciju, kas var radīt, teiksim, pretrunas no veterinārās uzraudzības viedokļa. Uz šo parādību ir norādījusi arī Eiropas Savienība, un Eiropas Savienības direktīvas paredz tādu institucionālo sistēmu, kas ir vienota un kur lēmumu pieņemšanā nav iespējama šāda pretruna. Līdz ar to Zemkopības ministrijas viedoklis ir tāds, ka vienotas sistēmas veidošana ir daudz labāka un efektīvāka, un tā arī atbilst Eiropas prasībām. Līdz ar to, ja mēs atbalstītu 9.priekšlikumu, mēs pilnībā būtu rīkojušies atbilstoši Eiropas prasībām un vienlaikus arī izveidojuši efektīvu sistēmu. Turklāt ar to vien nedrīkstētu apstāties. Valstij ir jāvirzās uz vienotu pārtikas uzraudzības sistēmas veidošanu, ir jāveido vienotas institūcijas Zemkopības ministrijai ar Labklājības ministriju pārtikas uzraudzības sfērā. Es šo uzskatītu par pirmo soli sakārtotības virzienā, un es ceru, ka deputāti to atbalstīs. Es atsaucu savu priekšlikumu, tātad 8.priekšlikumu, un lūdzu deputātus atbalstīt 9.priekšlikumu, ko ir iesniegusi Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija.
Sēdes vadītājs. Anna Seile, otro reizi.
A.Seile (apvienības Tēvzemei un Brīvībai/LNNK frakcija).
Cienījamie deputāti! Protams, Sprindžuka kungam ir tiesības atsaukt šo priekšlikumu, bet es gribu atgādināt, ka Ministru kabinetā par šīm lietām nav lemts, un tāpēc es aicinu noraidīt arī nākamo - 9.priekšlikumu. Lai tad paliek spēkā likumā līdz šim noteiktā kārtība.
Sēdes vadītājs. Leons Bojārs.
L.Bojārs (Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partijas frakcija).
Cienījamais Prezidij! Cienījamie kolēģi! Nav jau brīnums, ka mums viss notiek otrādi. Es nebrīnīšos arī par to, ka turpmāk visas funkcijas izpildīs veterinārie ārsti, jo viņi pārzinās arī tās funkcijas, kas ir jāveic Sanitāri epidemioloģiskā dienesta ārstiem vai medicīnas darbiniekiem, kuri strādā ar cilvēkiem. Tāpēc visi šie jauninājumi, kuri tiek ieviesti, tik tiešām nav pārdomāti un ir jocīgi. Paldies.
Sēdes vadītājs. Jāzeps Šņepsts.
J.Šņepsts (Tautas partijas frakcija).
Cienījamais Prezidij! Godātie deputāti! Es nekad nedomāju, ka šinī Saeimā ir tik daudz cilvēku, kuri orientējas tādās specifiskās lietās, kāda ir veterinārmedicīna, bet man ir prieks, ka daudzi to ir apguvuši neklātienes ceļā.
Ja runā par šo jautājumu, es gribētu, lai mēs nejauktu divas dažādas lietas. Par pārtikas uzraudzības sistēmu jāteic, ka pasaulē tā ir vai nu vienota, vai dalīta. Taču absolūti nevienā Eiropas Savienības valstī nav dalītas kontroles sistēmas - pārtikas produktu kontroles uz robežas un valsts iekšienē. Tā ir cita lieta. Atsevišķās valstīs pastāv dalītā pārtikas produktu kontroles sistēma, kāda pašlaik ir arī Latvijā: mazumtirdzniecību, slēgtās iestādes, skolas, bērnudārzus un tā tālāk kontrolē Labklājības ministrijas pārraudzībā esošās kontroles institūcijas, bet uz robežas pārtikas produktu izcelsmi kontrolē Valsts veterinārais dienests. Taču šādas dalītas sistēmas, kāda tā ir pašlaik Latvijā, kad uz robežas kontrolē viens, bet valsts iekšienē pārstrādi, vairumtirdzniecību kontrolē cits -, nav nevienā Eiropas Savienības valstī! Un ja paskatāmies vēsturē... Nevajag, Seiles kundze, baidīt ar Ministru kabinetu. Kā jūs atceraties, tieši Ministru kabinets uz pagaidu noteikumu pamata izveidoja Sanitāro robežinspekciju kā pārejas variantu. Tāda ir tā vēsture, ne citādāka. Un, ja tas viss ir Valsts veterinārā dienesta pakļautībā, tad nekādai reorganizācijai nekādi papildu līdzekļi absolūti nav vajadzīgi.
Visbeidzot es gribētu pateikt: ja mēs negribam sakārtot sistēmu kā tādu, ja negribam iekšējo tirgu aizsargāt, tad pēc tam nevajag apakškomisijas sēdēs runāt par nezināmas izcelsmes gaļu un pārējiem produktiem!
Paldies par uzmanību.
Sēdes vadītājs. Juris Dobelis.
J.Dobelis (apvienības Tēvzemei un Brīvībai/LNNK frakcija).
Cienītie kolēģi! Mēs esam nonākuši diezgan interesantā situācijā. Paldies Dievam, ka šis ir otrais lasījums! Jo faktiski pirmā lasījuma redakcijā 3.panta otro daļu vajadzēja nedaudz pilnveidot, un tas tika izdarīts. Godīgi sakot, 8.priekšlikums bija pilnīgi pieņemams, un tāpēc ir ļoti savādi, ka tieši izskatīšanas laikā šo priekšlikumu atsauc un piedāvā faktiski jau pavisam citu konceptuālu balsojumu. Tas jau ir konceptuāli atšķirīgs balsojums! Diemžēl nekas cits neatliek kā pagaidām atstāt pirmā lasījuma redakciju (lai varētu, gatavojot trešo lasījumu, to nedaudz uzlabot), nevis balsot par pavisam citu konceptuālu pieeju. Diemžēl, tā kā par 8.priekšlikumu vairs nevaram balsot - tas būtu vislabākais -, aicinu balsot pret 9.priekšlikumu un pagaidām atstāt pirmā lasījuma redakciju, un aicinu šo redakciju nedaudz papildināt, gatavojot trešo lasījumu.
Sēdes vadītājs. Debates beidzam. Komisijas vārdā - deputāts Māris Sprindžuks.
M.Sprindžuks. Cienījamie deputāti! Bija prieks dzirdēt šos ļoti kompetentos viedokļus veterinārajos jautājumos. Tiešām šis balsojums ir par Saeimas attieksmi - vai mēs gribam sakārtot pārtikas uzraudzības sistēmu vai nē. Vai mēs gribam aicināt valdību strādāt pie šā jautājuma un to konceptuāli lemt, vai negribam. Tas jautājums ir par to, vai mēs gribam iet uz priekšu vai gribam apstāties uz vietas. Un ja es gribētu komentēt kolēģu tēvzemiešu, teiksim, komentārus... nu, man ir sajūta, ka jūs baidāties šo reformu vīrusu ielaist pārtikas sistēmā, jo jūsu partijas uzraudzībā esošā Labklājības ministrija acīmredzot nevēlas šādas pārmaiņas. (Starpsauciens: Nevajag komentēt! Runā komisijas vārdā!) Žēl. Taču es lūdzu deputātus atbalstīt Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas iesniegto 9.priekšlikumu par Sanitārās robežinspekcijas iekļaušanu Valsts veterinārajā dienestā.
Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par 9. - Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšlikumu. Lūdzu rezultātu! Par - 24, pret - 29, atturas - 36. Priekšlikums nav pieņemts.
Tālāk, lūdzu!
M.Sprindžuks. 10.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija iesaka neatbalstīt.
Sēdes vadītājs. Deputāti neiebilst.
M.Sprindžuks. 11.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija iesaka neatbalstīt.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu. Atvainojiet! Atklājam debates par 11.priekšlikumu. Pēteris Salkazanovs.
P.Salkazanovs (Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partijas frakcija).
Cienījamie kolēģi! Attiecībā uz šo priekšlikumu, ka valsts amatpersonas tiek ieceltas uz pieciem gadiem, bija diskusijas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijā, apspriežot likumu par civildienestu. Koncepcija, pašlaik esošā prakse ir tāda, ka Valsts ieņēmumu dienesta vadītāju apstiprina uz noteiktu termiņu. Līdzīga prakse ir ieviesusies, ļoti daudzas amatpersonas apstiprinot amatā uz noteiktu termiņu, un parasti šis termiņš ir pieci gadi. Tas nenozīmē, ka šis termiņš nav pagarināms, jo arī Civildienesta likumā šī norma ir atrunāta. Vienkārši tā ir jāiestrādā šajā likumā. Lūdzu to atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Debates beidzam. Komisijas vārdā - deputāts Sprindžuks.
M.Sprindžuks. Aicinu neatbalstīt minēto priekšlikumu.
Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par 11. - deputāta Salkazanova priekšlikumu. Lūdzu rezultātu! Par - 29, pret - 27, atturas - 30. Priekšlikums nav pieņemts.
M.Sprindžuks. 12.priekšlikums. Iesniedzis ir Juridiskais birojs. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. 13.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija to daļēji atbalstījusi.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 14.priekšlikums. Iesniedzis Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija atbalstīja.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. 15.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija lūdz neatbalstīt.
Sēdes vadītājs. Deputāti neiebilst.
M.Sprindžuks. 16.priekšlikums. Iesniedzis Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. 17.priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 18.priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.
M.Sprindžuks. Redakcionāli ir precizēts 5.panta 5.punkts un 6.pants.
19.priekšlikums. Juridiskais birojs ir tekstu precizējis, un komisija lūdz atbalstīt šo priekšlikumu.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 20.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija lūdz neatbalstīt.
Sēdes vadītājs. Deputāti neiebilst.
M.Sprindžuks. 21.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija lūdz neatbalstīt.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 22.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija nav atbalstījusi.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 23.priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija to ir daļēji atbalstījusi, un pilnībā atbalstīt tātad ir Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas priekšlikums.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. 24.priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija to ir atbalstījusi, attiecīgi mainot apakšpunktu numerāciju, un ir redakcionāli precizēts viens apakšpunkts.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 25.priekšlikums, kuru iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.
M.Sprindžuks. 26.priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz to atbalstīt, un tas ir iestrādāts atbildīgās komisijas priekšlikumā - 27.priekšlikumā.
Sēdes vadītājs. Deputāti piekrīt.
M.Sprindžuks. 28.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 29.priekšlikums. Iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. Redakcionāli ir precizēts 14. un 15.pants un 17.pants.
Sēdes vadītājs. Tālāk, lūdzu!
M.Sprindžuks. 30.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. 31.priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija atbalsta.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 32.priekšlikums. Redakcionāli ir precizēts 19.pants.
32.priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt un redakcionāli precizēt.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. 33.priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. 34.priekšlikumu iesniedzis deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Iebildumu nav.
M.Sprindžuks. 35.priekšlikumu iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Arī pret to nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 36.priekšlikums. Iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija lūdz atbalstīt, redakcionāli precizējot 21.pantu.
Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.
M.Sprindžuks. 37.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. 38.priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 39.priekšlikums. Iesniedzis Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.
M.Sprindžuks. 40.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Atklājam debates par 40.priekšlikumu. Pēteris Salkazanovs.
P.Salkazanovs (Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partijas frakcija).
Cienījamie kolēģi! Attiecībā uz dažāda veida epizootiskajiem uzliesmojumiem iepriekš - pirms gadiem pieciem - karantīnu ļoti operatīvi varēja noteikt pašvaldības, reaģējot uz vetārsta, parasti uz rajona vetārsta, viedokli par to, ka ir jāievieš šī karantīna. Vēlāk šo procedūru padarīja attālinātu no pašvaldībām, deleģējot šo funkciju zemkopības ministram, lai gan rīcībai ir jābūt ļoti operatīvai, jo dažu stundu laikā šī kaite var izplatīties pārāk lielos apmēros. Pašlaik pirmajā lasījumā piedāvātā redakcija šo kompetenci zemkopības ministram saglabā, lai varētu rīkoties operatīvi. Ja viņš arī ir kaut kur izbraucis, tad piezvanot viņš operatīvi var pieņemt lēmumu. Jautājums par šo vetārstu rodas sakarā ar Šņepsta kunga piedāvājumu šo funkciju deleģēt Ministru kabinetam, jo tad šī operativitāte ir ierobežota, tad ir jāsasauc Ministru kabineta sēde. Ja tā tiek operatīvi sasaukta, tad viss kārtībā, taču parasti šī procedūra no brīža, kad vetārsts konstatē faktu, kopumā ilgst apmēram trīs dienas. Tā nav operatīva rīcība, jo Civilās aizsardzības likums paredz momentā reaģēt uz dažāda veida negadījumiem. Šinī gadījumā šāda operativitāte tiek ierobežota. Aicinu kolēģus neatbalstīt šo priekšlikumu.
Sēdes vadītājs. Debates slēdzu. Komisijas vārdā - deputāts Sprindžuks.
M.Sprindžuks. Paldies. Es varētu piekrist Salkazanova kungam tajā ziņā, ka epizootijas gadījumā lēmums ir jāpieņem ļoti ātri, jo kavēšanās vai kādas ilgstošas diskusijas nav iespējamas, bet, tā kā ir pieņemts Nacionālās drošības likums, kas paredz, ka tā ir Ministru kabineta kompetence, ka epizootijas gadījumā ārkārtas pasākumus veic Ministru kabineta līmenī, tad šajā gadījumā mums būtu jāatbalsta deputāta Jāzepa Šņepsta priekšlikums par to, ka šo darbību neveic vis zemkopības ministrs, bet gan tiek sasaukts Ministru kabinets.
Un tādēļ komisija lūdz atbalstīt Jāzepa Šņepsta priekšlikumu.
Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu. Balsosim par 40. - deputāta Šņepsta priekšlikumu! Lūdzu rezultātu! Par - 56, pret - 11, atturas - 6. Priekšlikums atbalstīts.
M.Sprindžuks. Turpināsim darbu! 41.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 42.priekšlikums. Iesniedzis Juridiskais birojs. Komisijas viedoklis ir tāds, ka minētais priekšlikums nav izskatāms, jo ir atbalstīts priekšlikums par 28.panta izslēgšanu.
Sēdes vadītājs. Paldies. Tālāk, lūdzu!
M.Sprindžuks. 43.priekšlikums. Iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija tāpat uzskata, ka arī šis priekšlikums nav izskatāms, jo ir atbalstīta 28.panta izslēgšana.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 44.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt, redakcionāli precizējot 29.pantu.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. Tiek precizēts arī 30.pants.
Sēdes vadītājs. Tālāk, lūdzu!
M.Sprindžuks. 45.priekšlikums. Juridiskais birojs iesniedzis šo priekšlikumu. Komisija lūdz atbalstīt, redakcionāli precizējot 31.pantu.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. 46.priekšlikums. To iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. Redakcionāli tiek precizēts 34.pants un 35.pants.
Sēdes vadītājs. Tālāk!
M.Sprindžuks. 47.priekšlikumu, ko iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts, komisija lūdz atbalstīt, mainot 37.panta daļu numerāciju.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. 48.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija neatbalsta.
Sēdes vadītājs. Deputāti piekrīt komisijas viedoklim.
M.Sprindžuks. 49.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz neatbalstīt.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 50.priekšlikums. Iesniedzis Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. Redakcionāli tiek precizēts 40.pants un 42.pants.
Sēdes vadītājs. Paldies. Tālāk, lūdzu.
M.Sprindžuks. 51.priekšlikums. To iesniedzis deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija lūdz atbalstīt, redakcionāli to precizējot.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. 52.priekšlikumu iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.
M.Sprindžuks. 53.priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 54.priekšlikums. Priekšlikumu iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija lūdz to atbalstīt 55.priekšlikumā.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. Tātad 55.priekšlikumu iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. 56.priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 57.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt, mainot turpmāko daļu numerāciju.
Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.
M.Sprindžuks. 58.priekšlikums. Iesniedzis deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija neatbalsta.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. Tiek precizēts 44.pants.
Sēdes vadītājs. Paldies. Tālāk!
M.Sprindžuks. 59.priekšlikumu iesniedzis deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija lūdz neatbalstīt.
Sēdes vadītājs. Deputāti iebildumus neceļ.
M.Sprindžuks. Tiek precizēts 48., 49. un 50.pants, kā arī 53.panta 3.daļa.
Sēdes vadītājs. Paldies. Tālāk, lūdzu!
M.Sprindžuks. 60.priekšlikumu iesniedzis deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija lūdz neatbalstīt.
Sēdes vadītājs. Deputāti piekrīt komisijas viedoklim.
M.Sprindžuks. 61.priekšlikumu iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 62.priekšlikumu iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija atbalsta, redakcionāli precizējot trešo daļu.
Sēdes vadītājs. Paldies. Tālāk, lūdzu!
M.Sprindžuks. 63.priekšlikumu iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. 64.priekšlikumu iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija atbalsta.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. 65.priekšlikumu iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija uzskata, ka priekšlikums nav izskatāms, jo tika atbalstīts priekšlikums par 11.nodaļas izslēgšanu.
Sēdes vadītājs. Tas pats attiecas arī uz 66. un 67.priekšlikumu. Deputāti neiebilst.
Tālāk, lūdzu!
M.Sprindžuks. Priekšlikumu nr.68 ir iesniedzis deputāts Pēteris Salkazanovs. Komisija lūdz neatbalstīt.
Sēdes vadītājs. Deputāti piekrīt komisijai.
M.Sprindžuks. 69.priekšlikumu ir iesniedzis deputāts Jāzeps Šņepsts. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. Komisija ir redakcionāli precizējusi panta 6.punktu.
Sēdes vadītājs. Paldies.
M.Sprindžuks. 70.priekšlikumu ir iesniedzis Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.
M.Sprindžuks. 71.priekšlikumu ir iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. Komisija ir redakcionāli precizējusi panta 7.punktu.
Sēdes vadītājs. Paldies.
M.Sprindžuks. 72.priekšlikumu, kuru iesniedzis Juridiskais birojs, komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. Redakcionāli ir precizēts panta d apakšpunkts un 62.pants, kā arī pārejas noteikumu 1. un 2.punkts.
Sēdes vadītājs. Paldies. Tālāk, lūdzu!
M.Sprindžuks. 73.priekšlikums. To ir iesniedzis Juridiskais birojs. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta.
M.Sprindžuks. 74.priekšlikumu ir iesniedzis Zemkopības ministrijas parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Iebildumu nav.
M.Sprindžuks. 75.priekšlikumu ir iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt.
Sēdes vadītājs. Tiek atbalstīts.
M.Sprindžuks. Redakcionāli ir precizēts pārejas noteikumu 7.punkts.
Sēdes vadītājs. Nav iebildumu.
M.Sprindžuks. Un visbeidzot - pēdējais priekšlikums. Iesniedzis parlamentārais sekretārs Sprindžuks. Komisija lūdz atbalstīt, redakcionāli precizējot.
Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta šo priekšlikumu. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par likumprojekta Veterinārmedicīnas likums pieņemšanu otrajā lasījumā. Lūdzu rezultātu! Par - 86, pret - 2, atturas - 1. Otrajā lasījumā likumprojekts pieņemts.
Kāds ir priekšlikumu iesniegšanas termiņš trešajam lasījumam?
M.Sprindžuks. Termiņš - 5.janvāris.
Sēdes vadītājs. 5.janvāris. Iebildumu nav. Paldies.
M.Sprindžuks. Paldies.
Sēdes vadītājs. Izskatīsim likumprojektu Grozījumi likumā Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās. Otrais lasījums.
Juridiskās komisijas vārdā - deputāts Linards Muciņš.
L.Muciņš (frakcija Latvijas ceļš).
Cienījamo priekšsēdētāj! Cienījamie kolēģi! Dokuments nr.2457 - likumprojekts Grozījumi likumā Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās. Otrajam lasījumam ir saņemti divi precizējoši Juridiskā biroja priekšlikumi.
Pirmais ir it kā redakcionāls priekšlikums nomainīt vārdu un ar vārdu vai, taču tas ir priekšlikums, kas skar būtību, jo lūgumu iesniedz nevis abi, tātad zemes īpašnieks un ieinteresētā persona, bet viens no viņiem. Juridiskā komisija atbalstīja šo priekšlikumu.
Sēdes vadītājs. Deputāti atbalsta šo priekšlikumu.
L.Muciņš. Otrais. Šis Juridiskā biroja priekšlikums ir redakcionāli precizējošs, tas sakārto pārejas noteikumu gan 1., gan 4.apakšpunktu. Komisija atbalstīja šo priekšlikumu.
Sēdes vadītājs. Iebildumu nav. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par likumprojekta Grozījumi likumā Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās pieņemšanu otrajā lasījumā! Lūdzu rezultātu! Par - 88, pret un atturas - nav. Otrajā lasījumā likumprojekts ir pieņemts.
Par priekšlikumu iesniegšanas termiņu trešajam lasījumam!
L.Muciņš. 21.novembris.
Sēdes vadītājs. 21.novembris. Iebildumu nav.
Izskatīsim lēmuma projektu Par piekrišanu priekšlikumu iesniegšanas un izskatīšanas termiņa pagarināšanai likumprojektam Grozījumi Pasta likumā trešajam lasījumam.
Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas vārdā - deputāts Kārlis Leiškalns.
K.Leiškalns (frakcija Latvijas ceļš).
Godātie deputāti! Aicinu jūs atbalstīt lēmumu par termiņa pagarinājumu, jo par Pasta likumu, kas ir paketes likums likumam Par sabiedrisko pakalpojumu regulatoriem, uz trešo lasījumu ir iesniegti ļoti daudzi un diezgan pretrunīgi priekšlikumi, kuru lietderība mums ir jāizvērtē kopā ar atbildīgo ministriju, kuru pantu redakcijas, kā arī kuri pārejas noteikumi šobrīd likumā ir jāpārstrādā. Tā ka aicinu jūs atbalstīt komisijas priekšlikumu par termiņa pagarināšanu. Paldies.
Sēdes vadītājs. Lūdzu balsošanas režīmu! Balsosim par lēmuma projektu: Pagarināt priekšlikumu iesniegšanas termiņu likumprojekta Grozījumi Pasta likumā trešajam lasījumam līdz šā gada 26.novembrim. Lūdzu rezultātu! Par - 86, pret un atturas - nav. Lēmums pieņemts.
Lūdzu reģistrācijas režīmu! Reģistrēsimies ar identifikācijas kartēm!
Kamēr tiek gatavoti reģistrācijas rezultāti, informēju jūs, ka šodien pulksten 17.00 ekonomikas ministrs Aigars Kalvītis sniegs atbildi uz Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partijas frakcijas deputātu jautājumiem.
Vārds paziņojumam Jurim Dobelim.
J.Dobelis (apvienības Tēvzemei un Brīvībai/LNNK frakcija).
Cienītie kolēģi! Top svētvieta Lestenē, tur veidojas Latviešu karavīru brāļu kapi. Kritušo karavīru piemiņas vietas izveidošana un kopšana ir katras sevi cienošas valsts goda pienākums. To vairākkārt uzsvērušas dažādas valstis, arī Vācija un Krievija. Latvijas Republikas Saeimas deputātiem būtu vēlams šādas ieceres atbalstīt ne tikai ar balsojumu par kādas daļas no valsts budžeta piešķiršanu, bet arī ar savu personīgo līdzekļu ziedošanu. Tāpēc apvienības Tēvzemei un Brīvībai/LNNK frakcija aicina savus Saeimas kolēģus piedalīties ziedojumu vākšanas organizēšanā tieši Saeimā. Papildu ziņas varēsiet saņemt mūsu frakcijā. Aicinu uz labvēlīgu un labdabīgu sadarbību! Paldies.
Sēdes vadītājs. ...Antonam Seikstam.
A.Seiksts (frakcija Latvijas ceļš).
Lūdzu uzmanību Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas locekļiem! Tieši pusstundu pēc sēdes beigām darba telpās komisijas sēde. Tātad bez 20 minūtēm vienpadsmitos.
Sēdes vadītājs. ...Aijai Počai.
A.Poča (frakcija Latvijas ceļš).
Cienījamie Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas locekļi un arī pārējie deputāti, kuri ir ieinteresēti Budžeta likumprojektu pavadošo likumu izskatīšanā! Mēs šodien skatīsim nodokļu likumus. Komisijas sēde notiks 12.00 Budžeta un finansu (nodokļu) komisijas telpās.
Sēdes vadītājs. ...Dzintaram Ābiķim.
Dz.Ābiķis (Tautas partijas frakcija).
Cienījamie kolēģi no Izglītības, kultūras un zinātnes komisijas! Es atgādinu, ka mums tūlīt būs komisijas telpās komisijas sēde.
Sēdes vadītājs. ...Edvīnam Inkēnam.
E.Inkēns (frakcija Latvijas ceļš).
Cienījamie kolēģi no Eiropas lietu komisijas! Tūlīt nekavējoties pulcēsimies tepat Sarkanajā zālē uz piecām minūtēm. Paldies.
Sēdes vadītājs. ...Linardam Muciņam.
L.Muciņš (frakcija Latvijas ceļš).
Juridiskās komisijas sēde pēc pusstundas Juridiskās komisijas telpās.
Sēdes vadītājs. Lūdzu nolasīt reģistrācijas rezultātus!
A.Bartaševičs (7.Saeimas sekretāres biedrs).
Cienījamie deputāti! Nav reģistrējušies: Boriss Cilevičs, Andrejs Panteļējevs, Rihards Pīks, Ainārs Šlesers, Ingrīda Ūdre, Roberts Jurdžs un Valdis Birkavs. Paldies.
Sēdes vadītājs. Paldies. Sēde ir slēgta.
Redaktores: J.Kravale, L.Bumbura
Datoroperatores: B.Strazdiņa, S.Bērziņa, M.Ceļmalniece, I.Kuzņecova
Korektores: D.Kraule, J.Kurzemniece, L.Andersone
Atbildes
uz deputātu iesniegtajiem jautājumiem
pēc
Latvijas Republikas 7.Saeimas
rudens
sesijas vienpadsmitās sēdes
2000.gada 16.novembrī
Sēdi vada Latvijas Republikas 7.Saeimas priekšsēdētājs
Jānis Straume.
Sēdes vadītājs. Labvakar! Pulkstenis ir 17.00. Ir pienācis laiks uzklausīt ministra atbildes uz deputātu jautājumiem.
Vārds
ekonomikas ministram Aigaram Kalvītim - atbildei uz deputātu Baldzēna,
Zvejsalnieka, Lauska, Arņa Kalniņa un Lejas jautājumu Par
Ojāra Kehra atbilstību Latvenergo valsts pilnvarnieka amatamB.
Latvijas Republikas ekonomikas ministrs Kalvīša kungs. Lūdzu!
A.Kalvītis (ekonomikas ministrs).
Labvakar! Pirmām kārtām es gribētu informēt klātesošos deputātus, ka Ojārs Kehris šodien neieņem Latvenergo pilnvarnieka amatu. Viņš to ir atstājis kopš brīža, kad Ekonomikas ministrija kļuva par kapitāla daļu turētāju.
Varbūt ir kādi papildu jautājumi?
Sēdes vadītājs. Lūdzu ieslēgt mikrofonu deputātam Leonam Bojāram - papildu jautājuma uzdošanai.
L.Bojārs (Latvijas Sociāldemokrātiskās strādnieku partijas frakcija).
Paldies.
Iedzīvotāji uzdod jautājumus: cik vēl amatu Kehra kungs izpilda jeb ieņem, ja viņam ir saskaitījuši kādus desmit vai vienpadsmit? Cik tad tagad to ir palicis viņam?
Sēdes vadītājs. Lūdzu, ministra kungs!
A.Kalvītis. Protams, tas nav manā kompetencē ietilpstošs jautājums - skaitīt Kehra kunga amatus. Cik man zināms, viņš ir padomes loceklis vienā no Latvijas Ekonomikas ministrijas pārraudzībā esošām institūcijām, tā ir bezpeļņas organizācija - akciju sabiedrība Privatizācijas aģentūra. Pārējie amati man nav zināmi, un tas nav arī manā kompetencē - tos kontrolēt.
L.Bojārs. Papildu jautājums. Kā iedzīvotāji ir noskaidrojuši no Iedzīvotāju reģistra, viņam tik tiešām ir tuvu pie desmit amatiem. Vai tad tik tiešām mums ir tik daudz tādu amatu? Un kā var viens cilvēks veikt diennaktī, 24 stundu laikā, tik daudz darba? Tas ir, kā saka, interesanti.
Tas ir no vienas puses.
Otrs jautājums. Mums taču bezdarbs ir diezgan nopietns, un tas pastāv arī starp augstas kvalifikācijas speciālistiem. Ja viņš ieņem tik daudzus amatus, varbūt mums kā latviešu patriotiem vajadzētu padomāt par to, ka ir jāievēro mērenība, ieņemot tik daudz amatu? Un kā jūs to kontrolējat? Jo ir jau vēl vairāki jūsu darbinieki, kas tik tiešām izpilda vairākus amatus.
Sēdes vadītājs. Paldies.
Lūdzu, ministra kungs!
A.Kalvītis. Cienījamais Bojāra kungs! Man nav pienākuma kontrolēt Ojāra Kehra darbību. Tas neietilpst manos pienākumos. Kā es jūs jau informēju, viņš ir tikai vienā organizācijā, kura ir mūsu ministrijas pārraudzībā, padomes loceklis. Ja viņš ieņem arī kādus citus amatus, tad es aicinātu Ojāru Kehri šeit un uzdotu viņam jautājumu, kā viņš spēj apvienot visus tos pienākumus 24 stundu laikā.
Sēdes vadītājs. Paldies. Atbilde uz jautājumu ir sniegta.
Redaktores: J.Kravale, L.Bumbura
Datoroperatores: B.Strazdiņa, S.Bērziņa, M.Ceļmalniece, I.Kuzņecova
Korektores: D.Kraule, J.Kurzemniece, L.Andersone
7.Saeimas rudens sesijas 11.sēde
2000.gada 16.novembrī
Par darba kārtību - 1.lpp.
Par likumprojektu Par Latvijas Republikas un Portugāles
Republikas līgumu par sadarbību izglītībā, kultūrā, zinātnē
un tehnoloģijā
(2428. un 2428-a dok.) - 1.lpp.
Par likumprojektu Grozījumi likumā Par uzņēmumu
ienākuma nodokļa atlaidi invalīdu biedrību uzņēmumiem
(uzņēmējsabiedrībām) 1998., 1999. un 2000.gadā
(2437. un 2437-a dok.) - 1.lpp.
Par likumprojektu Grozījumi likumā Latvijas Nacionālo
Bruņoto spēku piedalīšanās starptautiskajās operācijās
(2438. un 2438-a dok.) - 2.lpp.
Par likumprojektu Grozījums likumā Ārvalstu bruņoto spēku
statuss Latvijas Republikā
(2439. un 2439-a dok.) - 2.lpp.
Par likumprojektu Grozījumi Enerģētikas likumā
(2451. un 2451-a dok.) - 2.lpp.
Par likumprojektu Komerclikuma spēkā stāšanās kārtības
likums
(2452. un 2452-a dok.) - 2.lpp.
Priekšlikumi - dep. Dz.Ābiķis - 3.lpp.
- dep. K.Lībane - 3.lpp.
Par likumprojektu Grozījumi Radio un televīzijas likumā
(2453. un 2453-a dok.) - 3.lpp.
Priekšlikumi - dep. Dz.Ābiķis - 3.lpp.
- dep. E.Inkēns - 4.lpp.
- dep. K.Lībane - 4.lpp.
Lēmuma projekts Par Visvalda Sprudzāna apstiprināšanu
par Zemgales apgabaltiesas tiesnesi
(2440. dok.) - 4.lpp.
Ziņo - dep. Dz.Rasnačs - 5.lpp.
Lēmuma projekts Par Guntas Galiņas apstiprināšanu par
Saldus rajona tiesas tiesnesi
(2441. dok.) - 5.lpp.
Ziņo - dep. Dz.Rasnačs - 5.lpp.
Lēmuma projekts Par Kārļa Stārasta iecelšanu par
Liepājas tiesas tiesnesi
(2442. dok.) - 5.lpp.
Ziņo - dep. Dz.Rasnačs - 5.lpp.
Lēmuma projekts Par Guntas Gultnieces iecelšanu
par Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesas tiesnesi
(2443. dok.) - 6.lpp.
Ziņo - dep. Dz.Rasnačs - 6.lpp.
Lēmuma projekts Par Itas Seisumas iecelšanu par
Valkas rajona tiesas tiesnesi
(2444. dok.) - 6.lpp.
Ziņo - dep. Dz.Rasnačs - 6.lpp.
Lēmuma projekts Par Normunda Riņķa iecelšanu par
Rīgas pilsētas Ziemeļu rajona tiesas tiesnesi
(2445. dok.) - 6.lpp.
Ziņo - dep. Dz.Rasnačs - 6.lpp.
Lēmuma projekts Par Inetas Ozolas iecelšanu par
Jelgavas tiesas tiesnesi
(2446. dok.) - 7.lpp.
Ziņo - dep. Dz.Rasnačs - 7.lpp.
Lēmuma projekts Par Sandras Krūmiņas iecelšanu par
Rīgas pilsētas zemesgrāmatu nodaļas tiesnesi
(2447. dok.) - 7.lpp.
Ziņo - dep. Dz.Rasnačs - 7.lpp.
Lēmuma projekts Par Jūlijas Kergeles iecelšanu par
Daugavpils tiesas tiesnesi
(2448. dok.) - 7.lpp.
Ziņo - dep. Dz.Rasnačs - 7.lpp.
Lēmuma projekts Par Santas Dadzes iecelšanu par
Rīgas pilsētas Kurzemes rajona tiesas tiesnesi
(2449. dok.) - 7.lpp.
Ziņo - dep. Dz.Rasnačs - 7.lpp.
Likumprojekts Grozījumi Pilsētas domes, novada domes
un pagasta padomes vēlēšanu likumā (2.lasījums)
(Steidzams)
(2384. un 2403. dok.) - 8.lpp.
Ziņo - dep. J.Gailis - 8.lpp.
Likumprojekts Grozījumi likumā Par uzņēmumu un
uzņēmējsabiedrību maksātnespēju (2.lasījums)
(2182. un 2454. dok.) - 10.lpp.
Ziņo - dep. P.Salkazanovs - 11.lpp.
Likumprojekts Grozījumi likumā Par privatizācijas
sertifikātiem (3.lasījums)
(2450. dok.) - 12.lpp.
Ziņo - dep. K.Leiškalns - 12.lpp.
Debates - dep. A.Kalniņš - 12.lpp.
Deputāta G.Krasta paziņojums par balsojumu - 15.lpp.
Likumprojekts Grozījums likumā Par nodokļiem un
nodevām (1.lasījums)
(2400. un 2432. dok.) - 16.lpp.
Ziņo - dep. A.Poča - 16.lpp.
Likumprojekts Grozījumi likumā Iesniegumu, sūdzību un
priekšlikumu izskatīšanas kārtība valsts un pašvaldību
institūcijās (1.lasījums)
(2219. un 2433. dok.) - 16.lpp.
Ziņo - dep. V.Kezika - 17.lpp.
Likumprojekts Grozījums likumā Par kooperatīvo
dzīvokļu privatizāciju (1.lasījums)
(2276. un 2434. dok.) - 17.lpp.
Ziņo - dep. J.Stalidzāne - 18.lpp.
Likumprojekts Līgums par starptautiskas organizācijas
izveidošanu zivsaimniecības attīstībai Austrumu un
Centrālajā Eiropā (EUROFISH) (1.lasījums)
(2286. un 2435. dok.) - 18.lpp.
Ziņo - dep. G.Krasts - 18.lpp.
Likumprojekts Par Latvijas Republikas valdības un Gruzijas
valdības līgumu par abu valstu muitas administrāciju
savstarpēju administratīvu palīdzību (1.lasījums) (Steidzams)
(2365. un 2436. dok.) - 19.lpp.
Ziņo - dep. G.Krasts - 19.lpp.
Likumprojekts Par Latvijas Republikas valdības un Gruzijas
valdības līgumu par abu valstu muitas administrāciju
savstarpēju administratīvu palīdzību (2.lasījums) (Steidzams)
(2365. un 2436. dok.) - 20.lpp.
Ziņo - dep. G.Krasts - 20.lpp.
Likumprojekts Veterinārmedicīnas likums (2.lasījums)
(2161. un 2456. dok.) - 20.lpp.
Ziņo - dep. M.Sprindžuks - 20.lpp.
Debates - dep. A.Seile - 22.lpp.
- Zemkopības ministrijas parlamentārais
sekretārs M.Sprindžuks - 23.lpp.
- dep. A.Seile - 24.lpp.
- dep. L.Bojārs - 24.lpp.
- dep. J.Šņepsts - 24.lpp.
- dep. J.Dobelis - 25.lpp.
- dep. P.Salkazanovs - 27.lpp.
- 32.lpp.
Likumprojekts Grozījumi likumā Par nekustamā īpašuma
ierakstīšanu zemesgrāmatās (2.lasījums)
(2197. un 2457. dok.) - 41.lpp.
Ziņo - dep. L.Muciņš - 41.lpp.
Lēmuma projekts Par priekšlikumu iesniegšanas termiņa
pagarināšanu likumprojekta Grozījumi Pasta likumā
trešajam lasījumam - 42.lpp.
Priekšlikums - dep. K.Leiškalns - 42.lpp.
Paziņojumi - dep. J.Dobelis - 43.lpp.
- dep. A.Seiksts - 43.lpp.
- dep. A.Poča - 44.lpp.
- dep. Dz.Ābiķis - 44.lpp.
- dep. E.Inkēns - 44.lpp.
- dep. L.Muciņš - 44.lpp.
Reģistrācijas rezultāti
Nolasa - Saeimas sekretāres biedrs A.Bartaševičs - 45.lpp.
Atbildes uz deputātu iesniegtajiem jautājumiem
pēc Latvijas Republikas 7.Saeimas rudens sesijas
vienpadsmitās sēdes
2000.gada 16.novembrī
Ekonomikas ministra A.Kalvīša atbilde uz Saeimas
deputātu jautājumu Par Ojāra Kehra atbilstību
Latvenergo valsts pilnvarnieka amatam LR ekonomikas
ministra Aigara Kalvīša vērtējumā
(2459. dok.) - 1.lpp.
Papildus jautājums - dep. L.Bojārs - 1.lpp.
Atbilde - ekonomikas ministrs A.Kalvītis - 2.lpp.
Papildus jautājums - dep. L.Bojārs - 2.lpp.
Atbilde - ekonomikas ministrs A.Kalvītis - 2.lpp.