Artuss Kaimiņš: sabiedriskajiem medijiem plānots piešķirt 5,5 miljonus eiro, lai sagatavotos iziešanai no reklāmas tirgus

(22.10.2019.)

“Sabiedrisko mediju iziešanai no reklāmas tirgus 2020.gadā plānots piešķirt 5,5 miljonus eiro. Tas gan nenozīmē, ka tajos vairs nevarēs dzirdēt nevienu reklāmu, taču nauda paredzēta, lai sagatavotos šim procesam,” otrdien, 22.oktobrī, pēc sēdes sacīja Saeimas Cilvēktiesību un sabiedrisko lietu komisijas priekšsēdētājs Artuss Kaimiņš.

Sēdē deputāti ar jomas pārstāvjiem pārrunāja 2020.gada valsts budžeta projektā plānoto finansējumu mediju nozarei. Budžeta projektā sabiedrisko mediju iziešanai no reklāmas tirgus plānots piešķirt 5,5 miljonus eiro, satura veidošanai bezmaksas zemes apraidē raidošajām komerctelevīzijām – 200 tūkstošus eiro, informatīvās telpas drošības pasākumiem – 142 tūkstošus, savukārt Latgales mediju telpas stiprināšanai plānots piešķirt 71 tūkstoti eiro.

Savukārt, lai risinātu ilgstošās problēmas ar darbinieku atalgojumu un noslodzi, deputāti sabiedrisko mediju pārstāvjus aicināja pārskatīt saražotā mediju satura un investīciju attiecību. “Mēs neaicinām vienkārši samazināt sabiedrisko mediju darbinieku skaitu, bet pašlaik Latvijas Radio un Latvijas Televīzijā, kā arī interneta portālā LSM darbojas vairāk nekā 740 darbinieku. Komisija ļoti labi saprot, ka abu uzņēmumu arodbiedrībām ir uzdevums aizsargāt savu biedru intereses, bet, manuprāt, tām jāatbalsta arī savu biedru darba vietu attīstība, jābūt ieinteresētiem, lai tās būtu modernas un darbotos efektīvi,” akcentēja A.Kaimiņš.

Tāpat sēdē spriests arī par nepieciešamo atbalstu komercmedijiem satura veidošanai. A.Kaimiņš norādīja, ka arī šī problēma komisijā ir sadzirdēta un tai tiks meklēts risinājums.

 

Saeimas Preses dienests

Piektdien, 19.aprīlī
09:00  Saeimas 2024.gada 19.aprīļa ārkārtas sēde