Likumprojekta
Par Eiropas Kopienu un to dalībvalstu un Albānijas Republikas Stabilizācijas un asociācijas nolīgumu
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|
1. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Eiropas Savienības (turpmāk ES)
attiecības ar Albāniju, tāpat kā ar pārējām Rietumbalkānu valstīm, tiek
veidotas Stabilizācijas un asociācijas procesa (turpmāk SAP) ietvaros.
Būtisks solis ir Stabilizācijas un asociācijas nolīguma (turpmāk SAN) ar ES
noslēgšana un parakstīšana. Eiropas Komisija sarunas ar
Albāniju par SAN slēgšanu oficiāli uzsāka 2003.gada 31. janvārī. Sarunas tika
pabeigtas 2006. gada 18. februārī pēc septiņām oficiālām sarunu kārtām. Līgums tika parakstīts 2006. gada
12. jūnijā Briselē Vispārējo lietu un ārējo attiecību padomes ārlietu
ministru sanāksmē. Tas stāsies spēkā pēc ratifikācijas visās ES dalībvalstīs
un Albānijas Republikā. Latvija atbalstīja SAN slēgšanu
ar Albāniju, uzskatot, ka integrācija Eiropā ir vienīgais veids, kā
nodrošināt nākamo kandidātvalstu sekmīgu demokrātisko un ekonomisko
attīstību. Tālāka paplašināšanās ir ES un Latvijas interesēs. |
|
|
|
Laikā, kamēr vēl nav pabeigtas procedūras, lai šis
nolīgums stātos spēkā, dažu SAN daļu noteikumi, īpaši par preču brīvu apriti,
kā arī attiecīgie noteikumi par transportu, stājas spēkā ar pagaidu
nolīgumiem starp Kopienu un Albāniju, saskaņā ar SAN 136. pantu. SAN ar tā spēkā stāšanos aizstāj Briselē 1992. gada 11. maijā parakstīto
Nolīgumu starp Eiropas Ekonomikas Kopienu un Albānijas Republiku par
tirdzniecību un komerciālo un ekonomisko sadarbību. |
II. Kāda var būt normatīvā
akta ietekme uz |
|
1. Ietekme uz
makroekonomisko vidi |
|
2. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
|
|
Negatīvas sociālās sekas nav paredzamas, jo nolīgumā paredzēta iespēju
līdztiesība. Likumprojektam nebūs tiešas ietekmes uz Latvijas iedzīvotāju
dzīves līmeni un darba tirgu. Puses paredz sociālo sadarbību, lai veicinātu
reformas Albānijas nodarbinātības politikā, ekonomikas stiprināšanā un
integrācijas kontekstā, kā arī paredz atbalstu Albānijas sociālās sistēmas
pielāgošanai jaunajām ekonomiskajām un sociālajām prasībām, par standartu
ņemot Kopienas sociālās aizsardzības līmeni. |
4. Ietekme uz vidi |
Ietekme uz vidi
vērtējama pozitīvi, jo nolīgumā paredzēta sadarbība vides degradācijas
novēršanā, sekmējot tās ilgtspējību. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
III. Kāda var būt normatīvā akta
ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību
budžetiem |
|||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs
gadi |
|
Vidēji piecu
gadu laikā pēc kārtējā gada |
|
1 |
2006 |
2007 |
2008 |
2009 |
2010 |
|
|
|
|
|
|
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
3. Finansiālā
ietekme |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildus izdevumu finansēšanai |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
5. Detalizēts
finansiālā pamatojuma aprēķins |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
6. Cita
informācija |
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem
(arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt. |
||||
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts
atbilst saistībām pret Eiropas Savienību. |
|||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Nav. |
|||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav. |
|||
1.tabula |
||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un
citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās
doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un
publikāciju |
||||
2.tabula |
||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma
(attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā
panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Komentāri |
|
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||
VI. Kādas konsultācijas
notikušas, |
||||
Konsultācijas
nav notikušas. |
||||
2. Kāda ir šo nevalstisko organizāciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas
nav notikušas. |
|||
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
||||
Konsultācijas
nav notikušas. |
||||
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Nolīguma X sadaļa paredz ES Padomes un
Komisijas locekļiem, no vienas puses un Albānijas valdības locekļiem, no
otras puses, izveidot Stabilizācijas un asociācijas padomi, kas pārraudzīs šī
nolīguma piemērošanu un īstenošanu. Latvijā jaunas institūcijas netiek izveidotas. |
|||
Par normatīvo
aktu sabiedrība tiks informēta, to publicējot oficiālajā laikrakstā Latvijas
Vēstnesis. |
||||
|
Likumprojekts
šo jomu neskar. |
|||
Normatīvā akta
projekts šo jomu neskar. |
||||
Ārlietu ministrs |
Valsts
sekretārs |
Juridiskā
departamenta direktores p.i. |
Par
kontroli atbildīgā amatpersona |
Atbildīgā
amatpersona |
|
|
|
|
|
A. Pabriks |
N.
Penke |
I.Bīlmane |
E.
Vijupe |
V.
Erte |
12.09.2006.
15:00
1 119
E.
Poļanskis
7016294,
edgars.polanskis@mfa.gov.lv