Rīgā
Saeimas Prezidijam
Lūdzam sasaukt
Papildus informējam, ka, uzsākot
darbu pie valsts budžeta grozījumu sagatavošanas š.g. martā, sadarbībā ar
Latvijas Bankas un Ekonomikas ministrijas ekspertiem, Finanšu ministrija
sagatavoja makroekonomiskās attīstības scenāriju, kas paredzēja iekšzemes
kopprodukta (IKP) samazinājumu salīdzināmās cenās par 12 %. Tomēr, izvērtējot
ekonomiskās attīstības faktiskās tendences gada pirmajos mēnešos, kā arī
gaidāmo politikas izmaiņu ietekmi uz ekonomisko attīstību, sadarbībā ar
Starptautiskā Valūtas fonda, Eiropas Komisijas un Latvijas Bankas ekspertiem
Ministru kabinets šobrīd ir akceptējis makroekonomiskās attīstības scenāriju,
kas 2009.gadā paredz iekšzemes kopprodukta samazinājumu salīdzināmās cenās par
18 %, pieaugot arī negatīvā deflatora lielumam. Salīdzinot ar iepriekšējo
makroekonomiskās attīstības scenāriju, nodokļu ieņēmumu prognoze valsts budžetā
tika samazināta vēl par 229,5 milj
2009.gada
budžeta grozījumu izstrādes gaitā notika vairākas diskusijas ar Starptautiskā
Valūtas fonda un Eiropas Komisijas ekspertiem par š.g. valsts finanšu attīstības
perspektīvām, kurās tika izveidots arī "bāzes
scenārijs", atbilstoši kuram, neveicot būtiskas strukturālās
reformas un būtiskus finanšu resursu taupības pasākumus, tiek prognozēts vēl
lielāks konsolidētā kopbudžeta deficīts.
Lai
veiktu tālāku valsts budžeta deficīta samazināšanu, kas ir ilgtspējīgas
fiskālās politikas priekšnosacījums, Ministru kabineta
Likumprojekta pakete sastāv no šādiem likumprojektiem:
likumprojekts "Grozījumi likumā "Par
valsts budžetu 2009.gadam"";
likumprojekts
"Grozījumi Militārā dienesta likumā", kuru izstrādāja Aizsardzības
ministrija (atbildīgā amatpersona - Žukovs
likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par radiācijas drošību un kodoldrošību"",
kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Šatrovska
likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par
saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un
mikroliegumos"", kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā
amatpersona - Vilkaste
likumprojekts
"Grozījumi Sugu un biotopu aizsardzības likumā", kuru izstrādāja
Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Vilkaste
likumprojekts
"Grozījums likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas
fondiem"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Čablis
likumprojekts
"Grozījumi Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likumā", kuru izstrādāja
Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Čablis
likumprojekts
"Grozījums Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa "Eiropas
teritoriālā sadarbība" programmu vadības likumā", kuru izstrādāja
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Burmistrovs
likumprojekts
"Grozījums Valsts informācijas sistēmu likumā", kuru izstrādāja
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Burmistrovs
likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par maternitātes un slimības apdrošināšanu"",
kuru izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā amatpersona - Baranovska
likumprojekts
"Grozījums Elektroenerģijas nodokļa likumā", kuru izstrādāja
Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons
likumprojekts
"Grozījums Ieroču aprites likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas
ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons
likumprojekts
"Grozījums likumā "Par hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju
drošumu"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā
amatpersona - Jēkabsons
likumprojekts
"Grozījums Enerģētikas likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija
(atbildīgā amatpersona - Jēkabsons
likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"",
kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons
likumprojekts
"Grozījumi Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā", kuru
izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Fomina
likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju
privatizāciju"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā
amatpersona - Fomina
likumprojekts
"Grozījums likumā "Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes
un pagasta padomes deputāta statusu"", kuru izstrādāja Finanšu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Ošiņa
likumprojekts
"Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā", kuru izstrādāja Vides
ministrija (atbildīgā amatpersona - Vesere
likumprojekts
"Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu
pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā",
kuru izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Strode
likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par akcīzes nodokli"", kuru izstrādāja Finanšu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Pužule
likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"", kuru izstrādāja
Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Mačivka
likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes
gadījumiem darbā un arodslimībām"", kuru izstrādāja Labklājības
ministrija (atbildīgā amatpersona - Krastiņa
likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu"", kuru
izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā amatpersona - Liepa
likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"", kuru
izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Tralmaks
likumprojekts
"Grozījumi
Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas
likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"",
kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Tralmaks
likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to
nostiprināšanu zemesgrāmatās"", kuru izstrādāja Tieslietu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Augstmane
likumprojekts
"Grozījumi
Pārtikas aprites uzraudzības likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija
(atbildīgā amatpersona - Sviķe
likumprojekts
"Grozījumi
Veterinārmedicīnas likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija
(atbildīgā amatpersona - Gurecka
likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam"", kuru
izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā amatpersona - Baranovska
likumprojekts
"Grozījums
Civilprocesa likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā
amatpersona - Timpare
likumprojekts
"Grozījumi Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Tralmaks
likumprojekts
"Grozījumi Fizisko personu datu aizsardzības likumā", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Plūmiņa
likumprojekts
"Grozījums
likumprojekts
"Grozījums likumā "Par nekustamā īpašuma nodokli"", kuru
izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Tralmaks
likumprojekts
"Grozījumi Valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības likumā", kuru
izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Tverjanoviča-Bore
likumprojekts
"Grozījums Elektronisko sakaru likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas
ministrija (atbildīgā amatpersona - Andrukoviča
likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"", kuru
izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Andrukoviča
likumprojekts
"Grozījums Vides aizsardzības likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas
ministrija (atbildīgā amatpersona - Andrukoviča
likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un
lietošanas ierobežošanu"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija
(atbildīgā amatpersona - Innusa
likumprojekts
"Grozījumi Standartizācijas likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas
ministrija (atbildīgā amatpersona - Andrukoviča
likumprojekts
"Grozījumi Ceļu satiksmes likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas
ministrija (atbildīgā amatpersona - Andrukoviča
likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par mērījumu vienotību"", kuru
izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Skribnovska
likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par nodokļiem un nodevām"", kuru izstrādāja
Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Ruško
likumprojekts
"Grozījums likumā "Par valsts pensijām"", kuru izstrādāja
Labklājības ministrija (atbildīgā amatpersona - Upīte
likumprojekts
"Grozījumi
Tiesībsarga likumā", kuru izstrādāja Tiesībsarga birojs (atbildīgā
amatpersona - Bojāre
likumprojekts
"Grozījums
Bāriņtiesu likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
likumprojekts
"Grozījumi
Bērnu tiesību aizsardzības likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
likumprojekts
"Grozījumi
Jaunatnes likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
likumprojekts
"Grozījumi
Uzturlīdzekļu garantiju fonda likumā", kuru izstrādāja Bērnu,
ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
likumprojekts
"Grozījumi
Valsts sociālo pabalstu likumā", kuru izstrādāja Labklājības
ministrija (atbildīgā amatpersona - Baranovska
likumprojekts
"Grozījumi
Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā
finanšu instrumenta vadības likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
likumprojekts
"Grozījums
likumā "Par Eiropas Konvenciju par bērnu adopciju"", kuru
izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija
(atbildīgā amatpersona - Rāgs
likumprojekts
"Grozījums
likumā "Par Eiropas Padomes Konvenciju par bērnu tiesību piemērošanu"",
kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija
(atbildīgā amatpersona - Rāgs
likumprojekts
"Grozījums
likumā "Par Hāgas
likumprojekts
"Grozījums
likumā "Par Hāgas konvenciju par jurisdikciju, piemērojamiem tiesību
likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par Hāgas konvenciju par bērnu aizsardzību un sadarbību
starpvalstu adopcijas jautājumos"", kuru izstrādāja Bērnu,
ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
likumprojekts
"Grozījums
likumā "Par Hāgas konvenciju par starptautiskās bērnu nolaupīšanas
civiltiesiskajiem aspektiem"", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
likumprojekts
"Grozījums
likumā "Par Latvijas Republikas valdības un Kanādas valdības
likumprojekts
"Grozījums
likumā "Par Konvencijas par bērna tiesībām papildu
likumprojekts
"Grozījums
likumā "Par Vispārējo konvenciju par nacionālo minoritāšu aizsardzību",
kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija
(atbildīgā amatpersona - Rāgs
likumprojekts
"Grozījums
Sabiedrības integrācijas fonda likumā", kuru izstrādāja Bērnu,
ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
likumprojekts
"Grozījums
likumā "Par zemes komisijām"", kuru izstrādāja Tieslietu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Tralmaks
likumprojekts
"Grozījumi Augstskolu likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes
ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe
likumprojekts
"Grozījumi Profesionālās izglītības likumā", kuru izstrādāja
Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe
likumprojekts
"Grozījumi Izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes
ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš
likumprojekts
"Grozījumi Zinātniskās darbības likumā", kuru izstrādāja Izglītības
un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš
likumprojekts
"Grozījums likumā "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas
kārtību"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā
amatpersona - Ķipēna
likumprojekts
"Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna
likumprojekts
"Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā", kuru izstrādāja Tieslietu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna
likumprojekts
"Grozījumi Kriminālprocesa likumā", kuru izstrādāja Tieslietu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Dundurs
likumprojekts
"Grozījumi Krimināllikumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija
(atbildīgā amatpersona - Gratkovska
likumprojekts
"Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Papsujevičs
likumprojekts
"Par likuma "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par
spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā
amatpersona - Kušķe
likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par tiesu varu"", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Novožilova
likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe
likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par zemes dzīlēm"", kuru izstrādāja
Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Ozola
likumprojekts
"Par Izglītības inovācijas fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu",
kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Depkovska
likumprojekts
"Grozījumi Ciltsdarba likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija
(atbildīgā amatpersona - Ingiļāvičute
likumprojekts
"Grozījumi Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā", kuru
izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Plūmiņa
likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu
privatizāciju"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā
amatpersona - Lore
likumprojekts
"Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību", kuru izstrādāja
Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Avota
likumprojekts
"Grozījumi Civilprocesa likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un
sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
likumprojekts
"Grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas likumā", kuru izstrādāja Valsts
kanceleja (atbildīgā amatpersona - Osvalde
likumprojekts
"Grozījumi Tūrisma likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija
(atbildīgā amatpersona - Beļskis
likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu
un darbinieku atlīdzību 2009.gadā"", kuru izstrādāja Finanšu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Ošiņa
likumprojekts
"Grozījumi Būvniecības likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija
(atbildīgā amatpersona - Jēkabsons
likumprojekts
"Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā", kuru
izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Gurecka
likumprojekts
"Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā", kuru
izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Orlovskis
likumprojekts
"Grozījumi Vispārējās izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības
un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Grīnis
likumprojekts
"Grozījumi Rajonu pašvaldību reorganizācijas likumā", kuru izstrādāja
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Jaunzeme
likumprojekts
"Grozījums Lauku atbalsta dienesta likumā", kuru izstrādāja
Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Pastare
likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"", kuru
izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rudzīte
likumprojekts
"Par likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem"
atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija
(atbildīgā amatpersona - Lore
likumprojekts
"Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā", kuru
izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Girucka
Vienlaikus lūdzam atsaukt no valsts
budžeta grozījumu likumprojekta paketes un no izskatīšanas Saeimā ar Ministru
kabineta
Papildus nosūtām arī Ministru
kabineta komitejas
Pielikumā: 1. Likumprojekts "Grozījumi
likumā "Par valsts budžetu 2009.gadam"" uz lpp.
2. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par
valsts budžetu 2009.gadam""
3. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par
valsts budžetu 2009.gadam"" anotācija uz lpp.
4. Ministru kabineta
5. Vienošanās projekts "Par papildu
vienošanos pie
6. Ministru kabineta komitejas
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka
67082931
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola
Rīgā |
Nr.36 |
2009.gada 1.jūnijā |
8.§
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par valsts
budžetu 2009.gadam""
TA-1856,
SAN-1666/9309, SAN-1654/9323, SAN-2014
______________________________________________________
(E.Repše, M.Bičevskis, E.Zalāns, M.Segliņš,
V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts budžetu
2009.gadam"" un tā paskaidrojumus.
2. Atļaut Finanšu
ministrijai līdz likumprojekta "Grozījumi likumā "Par valsts budžetu
2009.gadam"" un tā paskaidrojumu iesniegšanai Saeimā veikt tajā
tehniskus precizējumus.
3. Finanšu ministrijai
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts budžetu
2009.gadam"" (budžeta likumprojekta paketi) un paskaidrojumus
iesniegt Saeimā.
4. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu ministrs.
5. Ministrijām un citām
centrālajām valsts iestādēm priekšlikumus likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts budžetu 2009.gadam"" otrajam lasījumam Saeimā
iesniegt Finanšu ministrijā līdz 2009.gada 11.jūnijam.
6. Labklājības
ministrijai atbilstoši precizētajai sociālās apdrošināšanas iemaksu prognozei
sagatavot un šī protokollēmuma 5.punktā norādītajā termiņā iesniegt
nepieciešamos priekšlikumus likumprojekta "Grozījumi likumā "Par
valsts budžetu 2009.gadam"" otrajam lasījumam Saeimā un priekšlikumus
valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta bāzes projektam 2010. un
2011.gadam.
7. Noteikt, ka
ilgtspējīgas fiskālās politikas īstenošanai un valsts budžeta deficīta
turpmākai mazināšanai tiks sagatavoti priekšlikumi papildu izdevumu samazināšanai
un iekļauti likumprojekta "Grozījumi likumā "Par valsts budžetu
2009.gadam"" izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā.
8. Saskaņā ar Ministru
kabineta kārtības ruļļa 193.punktu atzīmēt, ka Tautas partijas deleģētajiem
ministriem nav iebildumu pret likumprojekta "Grozījumi likumā "Par
valsts budžetu 2009.gadam"" iesniegšanu Saeimā, bet ir atšķirīgs
viedoklis par likumprojekta sagatavošanas procesu.
Ministru prezidents, bērnu,
ģimenes un sabiedrības integrācijas
lietu ministrs V.Dombrovskis
Valsts kancelejas direktore G.Veismane
Papildu vienošanās pie 2008.gada 3.oktobrī
noslēgtā Ministru kabineta un Latvijas
Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un vienošanās protokola
Rīgā |
|
2009.gada ___.jūnijā |
Saskaņā ar likuma "Par
pašvaldībām" 86.pantu, likuma "Par pašvaldību budžetiem"
13.pantu un Ministru kabineta 2004.gada 6.jūlija noteikumiem Nr.585
"Kārtība, kādā
I. Pašvaldību pamatbudžets
1. Ieņēmumi un izdevumi
Ministru
kabineta viedoklis:
Ņemot vērā koriģēto makroekonomiskās attīstības
scenāriju, pašvaldību ieņēmumi no iedzīvotāju ienākuma nodokļa 2009. gadā
tiek prognozēti (pie 83 % iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu daļas
pašvaldību budžetos) 595,65 milj
t.sk.:
Valsts kases sadales
kontā |
354,79 milj |
tieši Rīgas pilsētas
budžetā |
220,02 milj |
tieši Liepājas pilsētas
budžetā |
12,86 milj |
tieši Ventspils pilsētas
budžetā |
7,98 milj |
|
|
Saglabāt šobrīd noteikto Rīgas Domei, Ventspils
pilsētas domei, Liepājas pilsētas domei un Valsts kases sadales kontam
proporciju no kopējiem prognozētajiem iedzīvotāja ienākuma nodokļa ieņēmumiem
pašvaldībām.
Latvijas Pašvaldību savienības viedoklis:
Ņemot vērā, ka pašvaldību sniegtie pakalpojumi veido
iedzīvotājiem visbūtiskāko pakalpojumu daļu un ir saistīti ar izdzīvošanu
krīzes apstākļos, nav pieļaujams, ka pašvaldību budžeta ieņēmumi samazinās
straujāk nekā valsts budžeta ieņēmumi. Prognozēto nodokļu ieņēmumu
samazinājumam valsts un pašvaldību pamatbudžetos attiecībā pret faktiskajiem
nodokļu ieņēmumiem 2008.gadā jābūt vismaz vienādam. Atbilstoši Finanšu
ministrijas koriģētajām prognozēm nodokļu ieņēmumi valsts pamatbudžetā
2009.gadā salīdzinājumā ar 2008.gadu samazināsies par 21,8%, savukārt
pašvaldību pamatbudžetā par 25,5%.
Arī pašvaldību pamatbudžeta izdevumu samazinājums
2009.gadā salīdzinājumā ar 2008.gadu nevar būt lielāks kā izdevumu samazinājums
valsts pamatbudžetā. 2009.gada valsts budžeta grozījumu projekts paredz, ka
valsts pamatbudžeta bruto izdevumi 2009.gadā salīdzinājumā ar 2008.gadu
samazināsies par 11,25%, bet pašvaldību pamatbudžeta bruto izdevumi (neņemot
vērā definētus izlietojuma transfertus no valsts budžeta) par 16,14%. Lai
valsts pamatbudžeta un pašvaldību pamatbudžeta izdevumu samazinājums būtu
vienāds, pašvaldībām jānodrošina resursu pieaugums par 62 milj
Lai izdevumu
samazinājumu valsts un pašvaldību pamatbudžetos būtu vienāds, straujāku pašvaldību pamatbudžeta izdevumu
samazinājumu nepieciešams kompensēt ar
dotāciju vai iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārdali. Ja izvēlētais kompensācijas
mehānisms ir iedzīvotāju ienākuma nodokļa pārdale, tad pašvaldību budžetā
ieskaitāmā nodokļa daļa būtu 91,6%
(657,5 milj
2. Dotācijas no valsts budžeta
Ministru kabineta viedoklis:
Paredzēt dotācijas no valsts budžeta:
Valsts programmas bērnu un ģimenes stāvokļa
uzlabošanai, Jaunatnes politikas valsts programmas īstenošanai un
Eiropas programmas Jaunatne darbībā projektu īstenošanai |
0,1 milj 0,1 milj |
Brīvpusdienu nodrošināšanai
pirmās klases skolēniem |
2,8 milj |
Vienreizēja
dotācija novadu pašvaldību infrastruktūras attīstībai |
3,15 milj |
Dzīvojamo
telpu atbrīvošanas pabalstiem |
2,0 milj |
|
|
Kopā |
8,15 milj |
Latvijas Pašvaldību savienības viedoklis:
Paredzēt dotācijas no valsts budžeta
Ministru kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un
vienošanās protokolā fiksētajā apmērā :
Valsts programmas bērnu un
ģimenes stāvokļa uzlabošanai, Jaunatnes politikas valsts programmas
īstenošanai un Eiropas programmas Jaunatne darbībā projektu īstenošanai |
0,61 milj |
Nodrošināt finansējumu
brīvpusdienām 2.klases skolēniem no 2009.gada 1.septembra.
Paredzēt dotāciju no valsts
budžeta dzīvojamo telpu atbrīvošanas pabalstiem 5,0 milj
3. Mērķdotācijas no valsts budžeta
Ministru
kabineta viedoklis:
Izglītības un kultūras pasākumiem no
valsts budžeta 296,71 milj
Pašvaldību pamata un vispārējās vidējās
izglītības iestāžu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas
obligātajām iemaksām |
204,12 milj |
Interešu izglītības programmu pedagogu daļējai
darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām |
10,02 milj |
Pašvaldību speciālās izglītības iestāžu pedagogu
darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām |
2,97 milj |
Pašvaldību profesionālās izglītības iestāžu
pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām
iemaksām |
0,53 milj |
Pašvaldību speciālajām pirmsskolas iestādēm,
internātskolām un sanatorijas tipa internātskolām, speciālajām internātskolām
bērniem ar fiziskās un garīgās attīstības traucējumiem pedagogu darba
samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām |
33,90 milj |
Pašvaldību
speciālajām pirmsskolas iestādēm, internātskolām, sanatorijas tipa
internātskolām un speciālajām internātskolām bērniem ar fiziskās un garīgās
attīstības traucējumiem uzturēšanas izdevumiem |
26,91 milj |
|
|
Pašvaldību izglītības iestādēs piecgadīgo un |
17,38 milj |
|
|
Pašvaldību tautas mākslas kolektīvu vadītāju darba samaksai un valsts
sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām |
0,88 milj |
Kopā |
296,71 milj |
- Kultūras ministrijas
2008.gada budžeta programmai Kultūrizglītība pašvaldību izglītības iestāžu
profesionālās ievirzes mākslas, mūzikas un kultūras izglītības programmu
pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām
iemaksām paredzēt dotāciju 16,2 milj
- Izglītības
un zinātnes ministrijas 2009.gada budžetā apakšprogrammai "Mērķdotācija
pašvaldību izglītības iestāžu profesionālās ievirzes sporta izglītības
programmu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām
iemaksām" paredzēt 7,1 milj
|
|
Pārējās
mērķdotācijas: |
|
Pašvaldību investīcijām
infrastruktūras sakārtošanai |
16,77 milj |
Pašvaldību vienreizējiem
pasākumiem |
1,30 milj |
Plānošanas reģionu, rajonu
un vietējo pašvaldību teritorijas plānojumu un to grozījumu izstrādei |
0,35 milj |
Pašvaldību publiskajām
bibliotēkām bezmaksas interneta un datoru izmantošanai |
0,40 milj |
Kopā |
18,82 milj |
Latvijas Pašvaldību savienības
viedoklis:
Atjaunot
2009.gadā pārtraukto finansējumu pašvaldību pirmskolas izglītības iestādēs
nodarbināto pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas
obligātajām iemaksām, paredzot 22,8 milj
Līdz šā gada
8.jūnijam nodrošināt precīzu informāciju par pedagogu darba samaksai plānoto
finansējumu 2009.gada otrajā pusē katrai pašvaldībai, tai skaitā par laika
periodu no 1.septembra līdz 31.decembrim.
Sniegt precīzu
informāciju par plānotajiem grozījumiem normatīvajos aktos saistībā ar pedagogu
darba samaksas izmaiņām.
Izglītības un
zinātnes ministrijas budžetā paredzēt finansējumu pedagogu atlaišanas
pabalstiem.
Ņemot vērā, ka
atbilstoši principam Nauda seko skolēnam finansējums izglītības iestādēm
mazapdzīvotās teritorijās būtiski samazināsies un skolu darbība var tikt
pārtraukta, kā rezultātā būs apgrūtināta skolēnu nokļūšana mācību iestādē un
atgriešanās dzīvesvietā, nodrošināt valstisku risinājumu radušos problēmu
novēršanai.
Puses vienojās:
II. Pašvaldību speciālais budžets
Ministru kabineta viedoklis:
Atbilstoši valsts budžeta Valsts autoceļu
fonda programmai piešķiramo līdzekļu samazinājumam, plānot pašvaldību speciālo
budžetu ieņēmumus no valsts budžeta Valsts autoceļu fonda programmas
apakšprogrammas Mērķdotācija pašvaldību autoceļiem (ielām) 2009.gadam 29,3 milj
Paredzēt Satiksmes ministrijas
apakšprogrammas 31.06.00 Dotācija zaudējumu segšanai sabiedriskā transporta
pakalpojumu sniedzējiem finansējumu 2009.gadam 70,9 milj
Atbilstoši valsts budžeta Valsts autoceļu
fonda programmai piešķiramo līdzekļu samazinājumam, Satiksmes ministrijas
budžetā 2009.gadam nav paredzēts finansējums valsts 2.šķiras autoceļu
sakārtošanai novadu atbalstam
Latvijas Pašvaldību savienības
viedoklis:
Šā gada 27.janvārī valdības atbalstītie
grozījumi Ministru kabineta 11.03.2008. noteikumos Nr.173 Valsts
pamatbudžeta valsts autoceļu fonda programmai piešķirto līdzekļu izlietošanas
kārtība paredz pašvaldību daļas Valsts autoceļu programmā samazinājumu no 30%
līdz 22,8%. Pārdalot 2009.gada valsts budžeta grozījumu projekta programmai
paredzētos līdzekļus atbilstoši šai proporcijai, finansējums pašvaldību
autoceļiem (ielām) ir tikai 29,3 milj
Ņemot vērā, ka Latvijas valdības deklarācijā ir pausta
apņemšanās pārskatīt kārtību un aprēķinu metodiku par valsts mērķdotāciju
sadali pašvaldībām un valsts autoceļu attīstībai, atjaunojot mērķdotācijas
sadalījumu starp valsti un pašvaldībām attiecībā 70:30, nepieciešams izdarīt
grozījumus Ministru kabineta 11.03.2008. noteikumos Nr.173 Valsts
pamatbudžeta valsts autoceļu fonda programmai piešķirto līdzekļu izlietošanas
kārtība, atjaunojot līdzšinējo autoceļu fonda programmas sadales proporciju starp valsti un pašvaldībām
70:30. Tā rezultātā finansējums pašvaldību autoceļiem būtu 38,6 milj
Valsts nenokārtotās parādsaistības pret sabiedriskā
transporta pakalpojumu sniedzējiem 2009.gadā ir 5,5 milj
III. Pašvaldību aizņēmumi,
galvojumi un ilgtermiņa saistības
Puses
vienojās, ka panāktā vienošanās stāsies spēkā pēc diskusijām ar Starptautisko
Valūtas fondu un Eiropas Komisijas ekspertiem.
Noteikt, ka pašvaldībām ir tiesības ņemt īstermiņa
aizņēmumus budžeta un finanšu vadībai.
Noteikt pašvaldību aizņēmumu kopējo pieļaujamo
palielinājumu 50 milj
Noteikt pašvaldību aizņēmumu kopējo palielinājumu 8 milj
Noteikt pašvaldību sniegto galvojumu kopējo pieļaujamo
palielinājumu noteikt 40 milj
Noteikt, ka pašvaldībām nav tiesību uzņemties ilgtermiņa saistības, atbilstoši likuma Par pašvaldību budžetiem 22.pantam, izņemot valstiski svarīgu infrastruktūras objektu īstenošanai Ministru kabineta noteiktajā kārtībā ar finanšu ministra atļauju, Eiropas Savienības un pārējo ārvalstu finanšu palīdzības līdzfinansēto projektu īstenošanai un publiskās un privātās partnerības projektu īstenošanai, ja saņemta Ministru kabineta atļauja iepirkuma līguma slēgšanai.
Lai neaizkavētu Eiropas Savienības līdzfinansēto
projektu īstenošanu atļaut finanšu ministram pašvaldībai piešķirt aizņēmumu vai
sniegt galvojumu arī gadījumos, ja pašvaldības saistības (aizņēmumi, galvojumi,
citas ilgtermiņa saistības) pārsniedz 20 procentus no pašvaldības saimnieciskā
gada pamatbudžeta ieņēmumiem bez mērķdotācijām un iemaksām pašvaldību finanšu izlīdzināšanas
fondā, ar nosacījumu, ka pašvaldība būs spējīga pildīt savas saistības un veikt maksājumus, kuriem
iestājies atmaksāšanas termiņš.
Noteikt, ka pašvaldībām ir tiesības plānot budžetā
aizņēmumu kā izdevumu finansēšanas avotu tikai pēc tam, kad pašvaldībai ir
atbalstīts attiecīgais aizņēmuma pieprasījums.
Noteikt,
ka finanšu ministram ir tiesības dzēst pašvaldību Valsts kasē ņemto aizņēmumu
neatmaksāto daļu, lai nodrošinātu Administratīvi teritoriju un apdzīvoto vietu
likuma Pārejas noteikumu 15. un 16.punktā, kā arī Ministru kabineta
IV. Pašvaldību finanšu izlīdzināšana
Ministru
kabineta viedoklis:
Noteikt,
ka pašvaldību finanšu izlīdzināšanas pārrēķins 2009.gadam netiek veikts un
noteiktā pašvaldību finanšu nepieciešamība netiek mainīta.
Noteikt, ka sākot no 2009.gada 1.jūlija
pašvaldības veic iemaksas Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondā,
atbilstoši Ministru kabineta 2008.gada
16.decembra noteikumi Nr.1064 Noteikumi
par pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fonda ieņēmumiem un to sadales kārtību 2009.gadā
1.pielikumā noteiktajam procentam no iedzīvotāju ienākuma nodokļa faktiskās mēneša izpildes un saņem dotāciju
atbilstoši šo noteikumu 2.pielikumā minētajam procentam no faktiskās mēnesī
iemaksātās Pašvaldību finanšu izlīdzināšanas fondā summas.
Finanšu ministrija
regulāri izvērtē faktisko iedzīvotāju ienākuma nodokļa ieņēmumu izpildi
salīdzinājumā ar prognozēto un gadījumā, ja tiek konstatēta iedzīvotāju
ienākuma nodokļa ieņēmumu neizpilde vairāk kā par 5 % apmēru, Finanšu
ministrija sniedz Ministru kabinetam priekšlikumus par iedzīvotāju ienākuma
nodokļu ieņēmumu neizpildes kompensāciju tām pašvaldībām, kurām faktiskie vērtētie ieņēmumi uz
1 iedzīvotāju pēc pašvaldību finanšu izlīdzināšanas veikšanas nenodrošina
minimālo finansējuma līmeni pašvaldības autonomo funkciju veikšanai.
Latvijas
Pašvaldību savienības viedoklis:
Ņemot vērā, ka līdz šā gada
1.jūlijam pašvaldības veic iemaksas pašvaldību izlīdzināšanas fondā atbilstoši
šobrīd spēkā esošajai iedzīvotāju ienākuma nodokļa prognozei, paredzēt, ka
iedzīvotāju ienākuma nodokļa
ieņēmumu jūnija plāna neizpildes gadījumā pašvaldībām no valsts budžeta tiek
kompensēta trūkstošā summa, tai skaitā Rīgai, Liepājai un Ventspilij arī tai
daļai, ko atbilstoši šo pašvaldību un Finanšu ministrijas vienošanās protokolam
tās iekasē pašas.
Lai varētu nodrošināt vismaz
minimālu finanšu stabilitāti pašvaldībās šā gada 2.pusē (tādējādi garantējot
pakalpojumu sniegšanu iedzīvotājiem vismaz samazinātā apmērā atbilstoši krīzes
situācijas iespējām) un valdības viedokli, ka pašvaldību finanšu izlīdzināšanas
pārrēķins 2009.gadam netiek veikts, likuma Par valsts budžetu 2009.gadam
grozījumos
- noteikt
pašvaldībām faktisko minimālo ieņēmumu summu pēc izlīdzināšanas uz
1 iedzīvotāju. Priekšlikums kā minimālo ieņēmumu summu uz 1 iedzīvotāju
noteikt 277 latus gadā, kas ir vienāda ar 2009.gadā pašvaldībai aprēķināto
finanšu nepieciešamību vidēji valstī uz 1 iedzīvotāju;
- paredzēt dotāciju
no valsts budžeta tām pašvaldībām, kurām faktiski ieņēmumi uz
1 iedzīvotāju (iedzīvotāju ienākuma un nekustamā īpašuma nodokļu kopsumma
plus dotācija no izlīdzināšanas fonda vai mīnus iemaksa izlīdzināšanas fondā)
šā gada 2.pusē būs mazāki par noteikto minimālo līmeni (summu).
V. Eiropas Savienības finansējums
Latvijas Pašvaldību savienības
viedoklis:
Rast risinājumu problēmai, kad
ministrijas neslēdz vienošanās ar pašvaldībām par ES fonda projektu īstenošanu,
jo tām nav pieejami finanšu resursi līguma vai vienošanās saistību izpildei.
Nodrošināt, ka priekšfinansējums
projektiem valsts un pašvaldību budžetos netiek ieskaitīts valsts konsolidētajā
budžetā.
Ministru kabineta viedoklis:
Ministru kabineta noteikumos Nr.419 (ES fondu vadības
noteikumi) ir noteikts, ka:
1. Ja iestādei ir pieejams finansējums līguma slēgšanai, tā slēdz līgumu 30 darbdienu laikā pēc projekta apstiprināšanas;
2. Ja iestādei nav pieejams finansējums līguma slēgšanai, tā slēdz līgumu piecu darbdienu laikā pēc tam, kad ir pieejams finansējums.
3. Izmaksas projektā var būt attiecināmas no Ministru kabineta noteikumu par aktivitātes īstenošanu spēkā stāšanās dienas (ja aktivitātes īstenošanas noteikumos nav atrunāts citādi).
Iekļaujot šādus nosacījumus augstākminētajos
noteikumos, to mērķis bija izvairīties no tādu saistību uzņemšanās, kurām nav
finansiālā seguma un tādējādi Likuma par budžetu un finanšu vadību noteikto
normu pārkāpuma, proti, ka saistības, kuras no budžeta finansētu institūciju
vadītāji uzņēmušies attiecībā uz budžeta līdzekļiem bez asignējuma, pārsniedzot
piešķirto asignējumu vai pilnvaras plānotajām saistībām nākotnē, nav uzskatāmas
par valsts saistībām (likuma 46.panta trešā daļa).
Ņemot vērā pašreizējo situāciju, kā arī to, ka šāda
pieeja liedz slēgt līgumus arī tad, ja līdzekļi projekta īstenošanai ir
pieejami finansējuma saņēmējam, Finanšu ministrija sniegs informāciju Ministru
kabinetam par nepieciešamajiem grozījumiem normatīvajos aktos, kas jāveic, lai
atļautu līgumu slēgšanu pirms iestādei ir pieejami finanšu resursi līguma
saistību izpildei. Līdz tam aicinām pašvaldības piemērot Ministru kabineta
noteikumos noteikto, ka izmaksas var būt attiecināmas no Ministru kabineta noteikumu
par aktivitātes īstenošanu spēkā stāšanās brīža, savukārt, ja ministrijas savos
noteikumos ir noteikušas citādāk, aicināt tās precizēt nosacījumus izdevumu
attiecināmībai.
Puses
vienojās:
Finanšu ministrijai sadarbībā ar
attiecīgo atbildīgo iestādi izstrādāt un līdz 2009.gada 18.jūnijam iesniegt
noteiktā kārtībā Ministru kabinetā priekšlikumus par iespējām slēgt līgumus vai
vienošanās par Eiropas Savienības
struktūrfondu un Kohēzijas fonda projektu ieviešanu gadījumos, kad projekta iesniedzējs pilnā apmērā no
saviem līdzekļiem nodrošina finansējumu projekta īstenošanai, neparedzot
izdevumus valsts budžetā līdz atmaksu saņemšanai no Eiropas Komisijas, kā arī
par iespējām pašvaldību, valsts un pašvaldību kapitālsabiedrību
un komercsabiedrību projektos atmaksas veikt pēc izdevumu deklarēšanas un
atmaksas saņemšanas no Eiropas Komisijas.
Finanšu ministrijai sagatavot un iesniegt Valsts
kancelejā Ministru kabineta rīkojumu projektu, nosakot, ka par Eiropas Savienības struktūrfondu un
Kohēzijas fonda ieviešanu atbildīgajām nozares ministrijām jāsagatavo un
jāiesniedz izskatīšanai Ministru kabinetā informatīvais
VI. Strukturālo reformu ietekme uz
pašvaldību budžetu
Latvijas Pašvaldību savienības
viedoklis:
Ekonomiskā un finanšu situācija valstī, valsts
pārvaldē plānotās strukturālās reformas
un cita veida izdevumu samazinājums būtiski ietekmē pašvaldību budžetu apjomu.
Atbilstoši 2009.gada valsts budžeta grozījumu
projektam, nodokļu ieņēmumi pašvaldību budžetā 2009.gadā salīdzinājumā ar
2008.gadu samazinās par 25,5% jeb 231 milj
Valsts
pārvaldē veiktajām strukturālajām izmaiņām būs arī netieša ietekme uz
pašvaldību budžetu izdevumu daļu. Piemēram:
1) Papildu izdevumi pašvaldībām otrajā pusgadā veselības
aprūpes un sociālajā jomās:
·
atlaišanas
pabalstu izmaksu kompensācijai, reorganizējot vai slēdzot diennakts stacionāra
nodaļas 13 aprūpes slimnīcās, no kurām VOAVA no 1.aprīļa nepērk diennakts stacionāra
pakalpojumus;
·
atlaišanas
pabalstu izmaksai, optimizējot lokālās daudzprofilu slimnīcas no 59 līdz
10-11;
·
sociālās
palīdzības pabalstiem, lai ne vien palīdzētu trūcīgajiem apmaksāt ārstēšanās
izdevumus un iegādāties zāles (2008.gadā tam tika izlietoti
Trūcīgā statusu persona vai ģimene ir tiesīga iegūt,
ja ienākumi uz katru ģimenes locekli pēdējo 3 mēnešu laikā ir mazāki nekā puse
no valstī noteiktās minimālās algas. 2009. gadā minimālā alga
2)
3) Veselības ministrija atbilstoši sagatavotajam
dokumentam Veselības aprūpes sistēmas reformas ieviešanas
·
nepieciešama
dotācija (mērķdotācija) no valsts budžeta, lai veiktu pacienta iemaksas un
līdzmaksājumus par pašvaldību ilgstošas sociālās aprūpes un sociālās
rehabilitācijas institūciju klientiem. Pašlaik šādi klienti ir 5 723. Līdz
šim visos spēkā esošajos normatīvajos aktos šīs grupas pacienta iemaksas tika
segtas no valsts veselības aprūpes līdzekļiem un līdzmaksājumi netika iekasēti.
Pacienta iemaksas par gultas dienu pašlaik ir
·
nepieciešams
papildus finansējums sociālās palīdzības pabalstu izmaksai, jo trūcīgajām
personām pašlaik ir jāmaksā 50 % no pacienta iemaksas. Ja tiek realizēts plāna
projekts, tad trūcīgie nemaksā pacienta iemaksas, bet līdzmaksājumu 10% apmērā
no pakalpojuma cenas.
4) Profesionālo izglītības iestāžu nodošana pašvaldībām
(ietekme 2,5 milj
5) Finansējums lauku attīstības speciālistu darba
samaksai šā gada otrajā pusē varētu tikt samazināts par 40%;
6) Plānots slēgt vairākas Naturalizācijas pārvaldes nodaļas;
7) Likumprojekts "Grozījumi Tūrisma likumā"
paredz likvidēt reģionālos tūrisma birojus;
u.c.
Ministru
kabineta viedoklis:
Saskaņā ar Sociālo pakalpojumu un
sociālās palīdzības likumu pašvaldībai no pamatbudžeta ir jānodrošina divi
galvenie pabalsti pabalsts garantētā minimālā ienākuma līmeņa nodrošināšanai
un dzīvokļa pabalsts. Pašvaldībai ir tiesības izmaksāt arī citus pabalstus, ja
ir apmierināts pamatots pašvaldības iedzīvotāju pieprasījums pēc iepriekš
minētajiem pabalstiem.
Pēc pašvaldību pamatbudžeta izpildes uz 30.04.2009.
pašvaldību faktiskie izdevumi pabalstiem garantētā minimālā ienākuma līmeņa
nodrošināšanai sastāda tikai 8,68% no kopējiem faktiskajiem izdevumiem
sociālajiem palīdzībai un dzīvokļa pabalstiem 10,04% no kopējiem faktiskajiem izdevumiem sociālajiem palīdzībai.
Nosaukums |
2008.gada fakts |
2009.gada plāns |
2009./ 2008.g |
Izpilde uz
01.05.2009. |
Kopējie izdevumi |
1 888 704 220 |
1 571 268 368 |
83,19 |
496 765 297 |
Sociālie pabalsti (kods 6000) |
56 233 862 |
47 608 839 |
84.66 |
18 288 773 |
GMI
pabalsti naudā (kods 6260) |
1 913 049 |
1 456 138 |
76.12 |
1 587 721 |
% no kopējiem izdevumiem soc. pabalstiem |
3.40 |
3.06 |
|
8.68 |
Dzīvokļa
pabalsti naudā (kods 6270) |
0 |
1 536 225 |
|
1 836 011 |
% no kopējiem izdevumiem soc. pabalstiem |
0 |
3.23 |
|
10.04 |
Ministru kabineta 2005.gada 27.decembra noteikumu
Nr.1031 Noteikumi par budžetu izdevumu klasifikāciju atbilstoši ekonomiskajām
kategorijām 4.1 punktā ir noteikts, ka
pašvaldības budžeta plānošanai klasifikāciju pielieto atbilstoši saviem
ieskatiem, nodrošinot kopējo izdevumu sadalījumu vismaz starp uzturēšanas un
kapitālajiem izdevumiem, bet budžeta uzskaitei pilnā apjomā. Pašvaldībām
izdevumu plānošanas un uzskaites nodrošināšanai ir tiesības sadalīt izdevumu
kodus atbilstoši ekonomiskajām kategorijām sīkākā sadalījumā. Līdz ar to
pašvaldības faktisko izdevumu salīdzinājums pret plānotajiem izdevumiem
mazākajos izdevumu kodos nav objektīvs un nesniedz patieso informāciju.
Puses vienojās:
Reģionālās attīstības un pašvaldību
lietu ministrija sadarbībā ar Latvijas Pašvaldību savienību izvērtēs valsts pārvaldē veikto
strukturālo izmaiņu ietekmi uz pašvaldībām un Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrija iesniegs attiecīgo informatīvo ziņojumu Ministru kabinetā.
Ministru prezidents |
Latvijas Pašvaldību savienības priekšsēdis |
|
|
|
|
V.Dombrovskis |
A.Jaunsleinis |
|
|
Vīza:
Finanšu ministrs E.Repše
Vīza:
Valsts
sekretārs M.Bičevskis
31.05.2009 13:47
3338 J. Plūme 67095471 jolanta.plume@fm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA KOMITEJAS SĒDE
___________________________________________________________
protokola
Ārkārtas sēde
Rīgā |
Nr.18 |
2009.gada 1.jūnijā |
1.§
Par papildu vienošanos pie 2008.gada
3.oktobrī noslēgtā Ministru kabineta un Latvijas Pašvaldību savienības
2009.gada domstarpību un vienošanās protokola
TA-1855
___________________________________________________________
(E.Repše,
A.Jaunsleinis, B.Bāne, J.Birks, T.Koķe, E.Zalāns, M.Gruškevics, S.Šķiltere,
V.Dombrovskis)
1. Finanšu ministrijai
izskatīt iespējas panākt vienošanos ar Latvijas Pašvaldību savienību par
pašvaldībām būtiskākajiem jautājumiem un turpināt darbu pie vienošanās projekta
"Par papildu vienošanos pie 2008.gada 3.oktobrī noslēgtā Ministru kabineta
un Latvijas Pašvaldību savienības 2009.gada domstarpību un vienošanās
protokola" izstrādes.
2. Valsts kancelejai
Finanšu ministrijas sagatavoto vienošanās projektu "Par Papildu vienošanos
pie 2008.gada 3.oktobrī noslēgtā Ministru kabineta un Latvijas Pašvaldību
savienības 2009.gada domstarpību un vienošanās protokola", par kuru netika
panākta vienošanās ar Latvijas Pašvaldību savienību, nosūtīt Saeimai kopā ar
2009.gada valsts budžeta grozījumu likumprojektu paketi, pievienojot to kā
informatīvu materiālu.
Ministru prezidents, bērnu,
ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas direktora
vietnieka tiesību aktu lietās vietā - Juridiskā departamenta vadītāja |
|
I.Gailīte |
|
2009-MKK-PROT-18-0106-#01.doc