19. Tieslietu ministrija

Darbības galvenie mērķi:

1) likumdošanas sektora pilnveidošana, attīstība un kvalitātes uzlabošana;

2) efektīva un kvalitatīva politikas un tiesību aktu projektu izstrāde ministrijas kompetences jomās;

3) tiesu sistēmas attīstības politikas pilnveidošana;

4) sodu politikas pilnveidošana;

5) valsts nozīmes datu bāzu (reģistru) darbības pilnveidošana un attīstība.

2009. gadā Tieslietu ministrijas budžetā netiek plānots finansējums programmai 44.00.00 „Dotācijas reliģisko organizāciju darbības nodrošināšanai”.

01.00.00 Centrālais aparāts

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

5 650,9

127,3

70,8

-56,5

5 594,4

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

2,5

-

-

-

2,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

5 648,4

127,3

70,8

-56,5

5 591,9

Izdevumi - kopā

5 650,9

127,3

70,8

-56,5

5 594,4

 

01.01.00 Ministrijas vadība un administrācija

Darbības galvenie mērķi:

1) tiesību politikas veidošana;

2) saskaņotas un pārskatāmas tiesību sistēmas veidošana;

3) efektīvas tiesu sistēmas veidošana;

4) sodu politikas veidošana;

5) tieslietu sistēmas stratēģiskās attīstības nodrošināšana;

6) tiesiskās informācijas pieejamības nodrošināšana.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) notificēto direktīvu īpatsvars (%) – 99,1;

2) ierosināto Eiropas Savienības tiesību aktu pārņemšanas pārkāpumu procedūru par savlaicīgu nepaziņošanu īpatsvars valstī – 25;

3) advokātu skaits uz 10 tūkst. iedzīvotāju ārpus Rīgas – 1;

4) advokātu skaits uz 10 tūkst. iedzīvotāju Rīgā – 10,9;

5) notāru skaits ārpus Rīgas uz 25 tūkst. iedzīvotāju ārpus Rīgas – 0,9;

6) notāru skaits uz 25 tūkst. iedzīvotāju Rīgā – 2,3.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) izstrādāto politikas plānošanas dokumentu skaits – 10;

2) izstrādāto normatīvo aktu projektu skaits – 70;

3) Pozīciju skaits gadā Eiropas Savienības forumos – 50;

4) Eiropas Kopienu Tiesas lietu, kurās Latvija piedalās, skaits – 15;

5) sniegto atzinumu skaits citām ministrijām un īpašu uzdevumu ministru sekretariātiem – 2340;

6) starptautiskās tiesiskās palīdzības sniegšana (gadījumu skaits) – 1800.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

5 345,5

127,3

70,8

-56,5

5 289,0

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

2,5

-

-

-

2,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

5 343,0

127,3

70,8

-56,5

5 286,5

Izdevumi - kopā

5 345,5

127,3

70,8

-56,5

5 289,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): -56,5 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 127,3 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

·        44,8 tūkst. latu – izdevumu samazinājums no izdevumu pārdales no apakš­programmas 01.01.00 „Ministrijas vadība un administrācija” saistībā ar nepie­ciešamību nodrošināt Tieslietu ministrijas padotībā esošo iestāžu vienotas dokumentu pārvaldes sistēmas izveidošanu, kas tika veikta ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam””.

Ilgtermiņa saistības:

·        17,1 tūkst. latu – Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansētā individuālā projekta „Tehniskās palīdzības fonds 2006. – 2011. gadam” ieviešanai;

·        34,6 tūkst. latu – dalības maksājumi starptautiskajās institūcijās un organizācijās.

Citas izmaiņas:

·        30,8 tūkst. latu – 7 amata vietu samazinājums saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 1.jūlija protokolu Nr. 45, 31.§.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 70,8 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        10,1 tūkst. latu – Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansētā individuālā projekta „Tehniskās palīdzības fonds 2006. – 2011. gadam” ieviešanai;

·        34,6 tūkst. latu – dalības maksājumi starptautiskajās institūcijās un organizācijās.

Prioritārie pasākumi:

·        0,3 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas palielināšanai no 160 latiem uz 180 latiem ar 2009. gada 1.janvāri saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 23. septembra noteikumiem Nr.791.

Citas izmaiņas:

·          25,8 tūkst. latu – atjaunoti ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam”” samazinātie izdevumi, lai uzlabotu informācijas tehnoloģijas.

01.02.00 Atlīdzība tiesu izpildītājiem par izpildu darbībām

Darbības galvenie mērķi:

Nodrošināt Tiesu izpildītāju likuma 81. panta izpildi, kā arī Civilprocesa likuma 567. panta trešās daļas izpildi.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

305,4

-

-

-

305,4

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

305,4

-

-

-

305,4

Izdevumi - kopā

305,4

-

-

-

305,4

 

02.00.00 Uzņēmumu reģistra attīstība

Programmas izpildi nodrošina Uzņēmumu reģistrs.

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt likumā “Par Latvijas Republikas Uzņēmumu reģistru”, Komerclikumā un citos normatīvajos aktos noteikto subjektu un ziņu reģistrāciju;

2) organizēt Uzņēmumu reģistrā reģistrējamo subjektu un ziņu vienotu valsts uzskaiti;

3) nodrošināt informācijas sniegšanu par ziņām, kas ir Uzņēmumu reģistra pārziņā esošajos reģistros;

4) nodrošināt likumā noteiktās informācijas pieejamību, lai publisko tiesību jomā sniegtu atbalstu citām iestādēm;

5) nodrošināt valsts kontroli pār Uzņēmumu reģistrā iesniegto reģistrācijas dokumentu atbilstību likumiem un citiem normatīvajiem aktiem.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

komercdarbības uzsākšanai nepieciešamo dienu skaits – 16

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) reģistrēti jauni uzņēmumi un komersanti (tūkst.) – 11,8;

2) veikto grozījumu skaits komercreģistrā (tūkst.) – 45;

3) likvidēti uzņēmumi un komersanti (skaits) – 3200.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

2 211,6

75,0

61,4

-13,6

2 198,0

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

17,1

-

2,9

2,9

20,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

2 194,5

75,0

58,5

-16,5

2 178,0

Izdevumi - kopā

2 216,1

79,5

61,4

-18,1

2 198,0

Finansiālā bilance

-4,5

-

-

-

-

Naudas līdzekļi

4,5

-

-

-

-

Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmu­mu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

4,5

-

-

-

-

Resursi:

Palielinājums:

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi:

2,9 tūkst. latu – pašu ieņēmumu palielinājums, jo palielinājušās vairāku sniegto maksas pakalpojumu cenas.

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): -18,1 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 79,5 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

·        75,0 tūkst. latu – administratīvajai kapacitātei un darba vides risku novērtēšanas uzdevumu izpildei (kondicionēšana Ventspils reģionālā nodaļa, papildus telpas arhīvam un birojam Bauskas reģionālajā nodaļā, elektroinstalācijas un apgaismo­juma sakārtošana Rēzeknes reģionālajā nodaļā);

·        4,5 tūkst. latu – samazināti izdevumi maksas pakalpojumu sniegšanas nodrošināšanai, kas tika segti no līdzekļu atlikuma uz 2008. gada 1.janvāri.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 61,4 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

·          58,5 tūkst. latu – atjaunoti ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam”” samazinātie izdevumi, lai kompensētu ar inflāciju radīto pieaugumu precēm un pakalpojumiem;

·        2,9 tūkst. latu – palielināti izdevumi maksas pakalpojumu sniegšanas nodrošināšanai (kārtējie izdevumi 2,9 tūkst. latu, tai skaitā preces un pakalpojumi 2,9 tūkst. latu).

05.00.00 Naturalizācija

Programmas izpildi nodrošina Naturalizācijas pārvalde.

Darbības galvenie mērķi:

1) īstenot valsts politiku pilsonības jautājumos atbilstoši Pilsonības likuma un tam pakārtoto normatīvo aktu prasībām;

2) savas kompetences ietvaros veicināt sabiedrības integrācijas procesus;

3) pilnveidot vadības kvalitāti un nostiprināt atklātības principu valsts pārvaldē.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) naturalizācijas iesnieguma izskatīšanas ilgums (mēnešos) 8;

2) nepilsoņu un bezvalstnieku skaits (tūkst.) – 285.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

gada laikā pilsonībā uzņemto personu skaits (tūkst.) – 5,2.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

1 251,1

22,7

33,1

10,4

1 261,5

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

3,0

-

-

-

3,0

Transferti

20,4

20,4

-

-20,4

-

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 227,7

2,3

33,1

30,8

1 258,5

Izdevumi - kopā

1 251,1

22,7

33,1

10,4

1 261,5

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 10,4 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 22,7 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        20,4 tūkst. latu – izdevumi projekta „Pilsonība – mana atbildība, tiesības un iespējas” īstenošanai, kas 2008. gadā tika segti no transferta ieņēmumiem no Īpašu uzdevumu ministra sabiedrības integrācijas lietās sekretariāta apakšprogrammas 02.01.00 „Sabiedrības integrācijas fonda vadība Pārejas programma (Transition Facility)”, saskaņā ar Finanšu ministrijas 2008. gada 31.marta rīkojumu Nr.371.

Līdzfinansējums:

·        2,3 tūkst. latu – izdevumi projekta „Pilsonība – mana atbildība, tiesības un iespējas” īstenošanai.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 33,1 tūkst. latu

Prioritārie pasākumi:

·        3,0 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas palielināšanai no 160 latiem uz 180 latiem ar 2009. gada 1.janvāri saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 23. septembra noteikumiem Nr.791.

Citas izmaiņas:

·        30,1 tūkst. latu – atjaunoti ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam”” samazinātie izdevumi, lai kompensētu ar inflāciju radīto pieaugumu precēm un pakalpojumiem.

08.00.00 Valsts valodas funkciju atjaunošana un nostiprināšana

Programmas izpildi nodrošina Valsts valodas centrs.

Darbības galvenie mērķi:

1) normatīvo aktu ievērošanas uzraudzība valsts valodas lietošanas jomā;

2) valsts valodas lietotāju tiesību un interešu aizsardzība;

3) valsts valodas lietojuma noteikšana valsts un sabiedriskās dzīves jomās normatīvajos aktos noteiktos gadījumos;

4) valodas kultūrvides sakārtošanas sekmēšana, īpaši veicinot valstij raksturīgo vietvārdu atjaunošanu un aizsardzību.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

veikto valsts valodas lietojuma pārbaužu skaits (tūkst.) – 5,5.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

290,9

-

0,3

0,3

291,2

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

0,1

-

-

-

0,1

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

290,8

-

0,3

0,3

291,1

Izdevumi - kopā

290,9

-

0,3

0,3

291,2

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 0,3 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 0,3 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

·        0,3 tūkst. latu – atjaunoti ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam”” samazinātie izdevumi, lai iegādātos plauktus un skapjus dokumentu mapju novietošanai Valsts valodas centra telpās.

11.00.00 Tiesu ekspertīžu zinātniskā pētniecība

Programmas izpildi nodrošina Valsts tiesu ekspertīžu birojs.

Darbības galvenie mērķi:

1) akreditēt valsts tiesu ekspertīžu biroja ekspertīzēs izmantotās metodes atbilstoši starptautiskajam standartam ISO 17025, pakāpeniski palielināt akreditēto ekspertīžu jomu skaitu un nodrošināt resursus ekspertīžu veikšanai;

2) dalības Eiropas tiesu ekspertīžu institūciju asociācijā (European Network of Forensic Science Institutions – ENFSI) nodrošināšana un akreditācijas izmaksu segšana atbilstoši ISO 17025;

3) izveidot tiesu ekspertu reģistru un ieviest vienotu tiesu ekspertu sertifikāciju valstī.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

vidējais tiesu ekspertīzes ilgums gadā (dienas) – 60.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

Valsts tiesu ekspertīžu biroja veikto ekspertīžu skaits (tūkst.) – 3,0.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

1 062,7

310,6

69,7

-240,9

821,8

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

7,0

-

-

-

7,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 055,7

310,6

69,7

-240,9

814,8

Izdevumi - kopā

1 062,7

310,6

69,7

-240,9

821,8

 

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): -240,9 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 310,6 tūkst. latu

Vienreizējie pasākumi:

·        309,1 tūkst. latu – ekspertīžu laboratoriju izveidošanai, kas nodrošina ar nepieciešamo mikroklimatu sarežģītu un dārgu tehnisku iekārtu ekspluatāciju, standarta ISO 17025 kvalitātes prasībām atbilstošām telpām darbam ar lietiskajiem pierādījumiem un to glabāšanai, kā arī darba telpu izveidošanai atbilstoši darba drošības un veselības aizsardzības prasībām.

Ilgtermiņa saistības:

·        1,5 tūkst. latu – dalības maksām Eiropas tiesu ekspertīžu institūcijas asociācijā.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 69,7 tūkst. latu

Prioritārie pasākumi:

·        0,7 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas palielināšanai no 160 latiem uz 180 latiem ar 2009. gada 1.janvāri saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 23. septembra noteikumiem Nr.791.

Citas izmaiņas:

·        67,0 tūkst. latu – atjaunoti ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam”” samazinātie izdevumi, lai iegādātos mēbeles izremontētajām biroja 3.stāva laboratorijām, nepieciešamo zinātnisko literatūru, kas nepieciešama akreditējamām jomām, datorus un inventāru trīs jaunu darba vietu izveidošanai un nodrošinātu darbiniekus ar nepieciešamajiem darba apstākļiem; GRIM 3 un EAGLE III iekārtu tehniskajam remontam, kuru veic ārzemju speciālisti; lai kompensētu ar inflāciju radīto pieaugumu precēm un pakalpojumiem.

Ilgtermiņa saistības:

·        2,0 tūkst. latu – dalības maksām Eiropas tiesu ekspertīžu institūcijas asociācijā.

16.00.00 Patentu valde

Programmas izpildi nodrošina Patentu valde.

Darbības galvenie mērķi:

1) īstenot valsts politiku rūpnieciskā īpašuma aizsardzības jomā;

2) pastāvīgi pilnveidot rūpnieciskā īpašuma aizsardzības nacionālo sistēmu;

3) atbilstoši Eiropas Savienības, Eiropas Patentu organizācijas, Pasaules Tirdzniecības organizācijas un Pasaules Intelektuālā īpašuma organizācijas prasībām un ieteikumiem pilnveidot attiecīgos normatīvos aktus rūpnieciskā īpašuma aizsardzības jomā;

4) iespēju robežās informēt un izglītot iespējami plašu personu (skolnieki, studenti, speciālisti u.c.) loku par rūpnieciskā īpašuma un tā aizsardzības nozīmīgumu;

5) nodrošināt rūpnieciskā īpašuma objektu aizsardzības prasītājiem vislabvēlīgākos apstākļus;

6) aktīva līdzdalība intelektuālā īpašuma aizsardzības Valsts padomes uzdevumu īstenošanā;

7) nodrošināt patentu dokumentācijas un informācijas, patentsaistes literatūras un tehniskās dokumentācijas krājuma attīstību, digitalizēšanu, saglabāšanu, popularizēšanu un pieejamību sabiedrībai.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) dizainparauga reģistrācijas procedūras vidējais ilgums (mēnešos) Latvijas Republikā starptautiskajā procedūrā – 2;

2) Patentu tehniskās bibliotēkas apmeklējumu skaits (tūkst.) – 57,5.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

1 170,2

196,6

49,9

-146,7

1 023,5

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

65,0

5,0

-

-5,0

60,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 105,2

191,6

49,9

-141,7

963,5

Izdevumi - kopā

1 170,2

196,6

49,9

-146,7

1 023,5

Resursi:

Samazinājums:

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi:

5,0 tūkst. latu – ieņēmumu no maksas pakalpojumiem samazinājums.

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): -146,7 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 196,6 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

8,4 tūkst. latu – dalības maksām Eiropas Patentu organizācijā.

Citas izmaiņas:

·        183,2 tūkst. latu – administratīvajai kapacitātei (kārtējie izdevumi 183,2 tūkst. latu tai skaitā atalgojumam 98,9 tūkst. latu, preces un pakalpojumi 60,4 tūkst. latu) saistībā ar valsts pamatbudžetā iemaksāto nodevu par rūpnieciskā īpašuma aizsardzību;

·        5,0 tūkst. latu – samazināti izdevumi maksas pakalpojumu sniegšanas nodrošināšanai, jo samazinājušies ieņēmumi.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 49,9 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

19,9 tūkst. latu – dalības maksām Eiropas Patentu organizācijā.

Citas izmaiņas:

·        30,0 tūkst. latu – atjaunoti ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam”” samazinātie izdevumi, lai varētu nomaksāt nomas maksu par zemi Rīgā, Citadeles iela 7/70.

18.00.00 Zaudējumu atlīdzība nepamatoti aizturētajām,
arestētajām un notiesātajām personām

Darbības galvenie mērķi:

kompensāciju izmaksa saskaņā ar Tieslietu ministrijas un Ģenerālprokuratūras pie­ņemtajiem lēmumiem par zaudējuma atlīdzības piešķiršanu nepamatoti aizturētajiem, ares­tētajiem un notiesātajiem.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) zaudējumu atlīdzības saņemšanai iesniegto pieteikumu skaits 100;

2) apmierināto pieteikumu skaits 40;

3) daļēji apmierināto pieteikumu skaits 40;

4) noraidīto pieteikumu skaits 20.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

50,0

-

-

-

50,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

50,0

-

-

-

50,0

Izdevumi - kopā

50,0

-

-

-

50,0

 

24.00.00 Ieslodzījuma vietas

Programmas izpildi nodrošina Ieslodzījuma vietu pārvalde.

Darbības galvenie mērķi:

1) Realizēt valsts politiku ar brīvības atņemšanu saistītu kriminālsodu izpildes jomā un ieslodzīto uzturēšanu saskaņā ar Eiropas ieslodzījuma vietu noteikumiem;

2) nodrošināt likumības un cilvēktiesību principus Ieslodzījuma vietu pārvaldes darbībai.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) ieslodzīto (apcietināto un notiesāto) skaits (tūkst.) – 7,5;

2) izdevumi (bez investīcijām un ieņēmumiem no maksas pakalpojumiem) uz vienu ieslodzīto dienā (Ls) – 13,16;

3) notiesāto personu skaits, kas nodarbināti ieslodzījuma laikā (tūkst.) –1,4.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

36 772,1

900,0

1 314,2

414,2

37 186,3

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

1 150,0

-

-

-

1 150,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

35 622,1

900,0

 1 314,2

414,2

36 036,3

Izdevumi - kopā

36 791,7

919,6

1 314,2

394,6

37 186,3

Finansiālā bilance

-19,6

-

-

-

-

Naudas līdzekļi

 19,6

-

-

-

-

Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmu­mu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

 19,6

-

-

-

-

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 394,6 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 919,6 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

Eiropas sociālais fonds:

·        294,9 tūkst. latu – projekta „Ieslodzīto pedagoģiskās korekcijas programmu izstrāde, aprobācija un īstenošana” īstenošanai;

·        27,2 tūkst. latu – projekta „Alternatīvās sociālās rehabilitācijas programma personām, kuras tiks atbrīvotas no brīvības atņemšanas iestādēm” īstenošanai.

Vienreizējie pasākumi:

·        19,6 tūkst. latu – samazināti izdevumi maksas pakalpojumu sniegšanas nodrošināšanai, kas tika segti no līdzekļu atlikuma uz 2008. gada 1.janvāri;

·        440,3 tūkst. latu – samazināti izdevumi Satversmes tiesas sprieduma izpildes kompensējošiem pasākumiem.

Citas izmaiņas:

·        70,9 tūkst. latu – likvidētas 29 amata vietas saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 1.jūlija protokolu Nr. 45, 31.§;

·        66,7 tūkst. latu – samazināti uzturēšanas izdevumi saistībā ar Pārlielupes cietuma slēgšanu.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 1 314,2 tūkst. latu

Prioritārie pasākumi:

·        564,0 tūkst. latu – palielināti izdevumi 2008. gadā uzsāktā prioritārā pasākuma „Īstenot efektīvu sodu politiku, ieviešot izmaiņas nosacītā soda piemērošanā – papildus 200 ieslodzīto uzturēšanai” īstenošanai un ieslodzīto uzturēšanai saskaņā ar Grozījumiem Krimināllikuma 55.pantā, kas paredz nosacītās notiesāšanas iespēju samazināšanu un līdz ar to ieslodzīto skaita palielināšanos (200 ieslodzīto uzturēšanai);

·        200,0 tūkst. latu – palielināti izdevumi 2008. gadā uzsāktā prioritārā pasākuma „Nodrošināt kriminālsodu izpildes institūciju efektīvu darbību – jaunu štata vietu izveidei Ieslodzījuma vietu pārvaldē” īstenošanai – papildus 18 amata vietu izveidošanai 2009. gadā (kārtējie izdevumi 200,0 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumam 33,5 tūkst. latu, preces un pakalpojumi 148,6 tūkst. latu), lai nodrošinātu kriminālsodu izpildes institūciju efektīvu darbību, saskaņā ar Ministru kabineta 2007. gada 27.novembra noteikumiem Nr.800 „Izmeklēšanas cietuma iekšējās kārtības noteikumi”;

·        200,0 tūkst. latu – palielināti izdevumi 2008. gadā uzsāktā prioritārā pasākuma „Ieslodzīto režīma nodrošināšana normatīvajos aktos noteiktajā apmērā – ieslodzīto personu uztura un sadzīves vajadzību materiālajam nodrošinājumam” īstenošanai;

·        0,7 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas palielināšanai no 160 latiem uz 180 latiem ar 2009. gada 1.janvāri saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 23. septembra noteikumiem Nr.791;

·        199,2 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas palielināšanai cietumu saimnieciskajā apkalpē nodarbinātajiem ieslodzītajiem saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 25. maija protokolu Nr. 34, 12.§.

Citas izmaiņas:

·        32,0 tūkst. latu – no 2008. gada 1.septembra uzsāktā pedagogu darba samaksas palielinājuma par 60 latiem nodrošināšanai saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 4.augusta noteikumiem Nr.622;

·        118,3 tūkst. latu – atjaunoti ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam”” samazinātie izdevumi, lai segtu cietumu uzturēšanas izmaksas, jo saskaņā ar 2008. gada 12.janvāra grozījumiem likumā „Latvijas Sodu izpildes kodekss” tika atcelta vienreizējo materiālo pabalstu izmaksa notiesātajiem.

27.00.00 Datu aizsardzība

Programmas izpildi nodrošina Datu valsts inspekcija.

Darbības galvenie mērķi:

1) veicināt labu datu apstrādes praksi, nodrošinot normatīvo aktu datu aizsardzības un informācijas atklātības jomās ievērošanu;

2) nodrošināt pilnvērtīgu personas datu aizsardzības uzraudzību, atbilstoši Fizisko personu datu aizsardzības likuma un Eiropas Savienības prasībām;

3) izveidot DVI kā uzticamu un kompetentu palīgu privātuma aizsardzības un informācijas atklātības jomās;

4) paaugstināt efektivitāti un kvalitāti, veicot DVI deleģēto funkciju izpildi;

5) DVI deleģēto starptautisko funkciju efektīva izpilde.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) gada laikā reģistrētas personas datu apstrādes (skaits) 950;

2) personas datu apstrādes pārbaudes gadā (skaits) 350.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

536,0

3,4

49,3

45,9

581,9

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

32,4

-

31,3

31,3

63,7

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

503,6

3,4

18,0

14,6

518,2

Izdevumi - kopā

536,0

3,4

49,3

45,9

581,9

Resursi:

Palielinājums:

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi:

31,3 tūkst. latu – pašu ieņēmumu palielinājums, jo palielinājies pieprasījums pēc Datu valsts inspekcijas sniegtajiem pakalpojumiem.

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 45,9 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 3,4 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

3,4 tūkst. latu – 1 amata vietas samazinājums saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 1.jūlija protokolu Nr. 45, 31. §.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 49,3 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

·        18,0 tūkst. latu – atjaunoti ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam”” samazinātie izdevumi, lai uzraudzītu datu aizsardzību Šengenas informācijas sistēmas ietvaros, izvērtējot iestādes, kam ir piekļuve Šengenas informācijas sistēmai;

·        31,3 tūkst. latu – palielināti izdevumi maksas pakalpojumu sniegšanas nodrošināšanai (atlīdzībai 31,3 tūkst. latu tai skaitā atalgojumam 25,2 tūkst. latu).

28.00.00 Reliģiskās lietas

Programmas izpildi nodrošina Reliģisko lietu pārvalde.

Darbības galvenie mērķi:

1) reģistrēt reliģiskās organizācijas un to iestādes;

2) sniegt Tieslietu ministrijai priekšlikumus par politiku reliģisko tiesību jomā;

3) sekot valsts tiesiskā regulējuma efektivitātei reliģijas praktizēšanā;

4) izteikt priekšlikumus par pasākumiem, kas veicami, lai novērstu LR Satversmē un starptautiskajos līgumos reliģijas jomā garantēto cilvēktiesību pārkāpumus un to veicinošos apstākļus.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

reliģisko organizāciju pārreģistrācija (organizāciju skaits) 90.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

71,4

-

-

-

71,4

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

71,4

-

-

-

71,4

Izdevumi - kopā

71,4

-

-

-

71,4

 

34.00.00 Probācijas dienests

Programmas izpildi nodrošina Valsts probācijas dienests.

Darbības galvenie mērķi:

attīstīt Valsts probācijas dienestu, sekmējot sabiedrības drošību un noziedzības novēršanu valstī, nodrošinot sabiedrībā izciešamo sodu kvalitatīvu izpildi un koordināciju, organizējot palīdzību personām, kas atbrīvotas no ieslodzījuma.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

resocializācijā iesaistīto notiesāto īpatsvars pret kopējo ar brīvības atņemšanu notiesāto skaitu 4 %.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) Valsts probācijas dienesta īstenoto probācijas programmu skaits – 8;

2) probācijas klientu skaits (uzraudzība) (tūkst.) – 13,5;

3) Valsts probācijas dienesta ierosināto izlīgumu skaits kriminālprocesā – 1000;

4) probācijas klientu skaits (piespiedu darbs) (tūkst.) – 4.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

5 830,7

216,6

404,6

188,0

6 018,7

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

5 830,7

216,6

404,6

188,0

6 018,7

Izdevumi - kopā

5 830,7

216,6

404,6

188,0

6 018,7

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 188,0 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 216,6 tūkst. latu

Prioritārie pasākumi:

·        85,9 tūkst. latu – prioritārā pasākuma „Izveidot vienotu Ieslodzījuma vietu pārvaldes un Valsts probācijas dienesta informācijas sistēmu par notiesātajām personām – informācijas sistēmas izstrādes pabeigšanai” datu bāzes izstrādei;

Ilgtermiņa saistības:

Eiropas sociālais fonds:

·        12,9 tūkst. latu – nacionālās programmas „Motivāciju programmas sociālās atstumtības riska grupām” projektam „Caur sidraba birzi gāju”;

·        21,1 tūkst. latu – nacionālās programmas „Sociālās rehabilitācijas programmu izstrāde un ieviešana” projektam „Vienkārši par sarežģīto”.

Pārējās ilgtermiņa saistības

·        1,9 tūkst. latu – izdevumi iemaksām starptautiskajā nevalstiskā organizācijā Eiropas probācijas konference (CEP) 2008. gadā;

·        13,6 tūkst. latu – projekta „Projekta sagatavošana dzimumnoziedznieku uzraudzības sistēmas attīstīšanai” īstenošanai.

Citas izmaiņas:

·        81,2 tūkst. latu – samazināti izdevumi kapitālajiem izdevumiem saskaņā ar Ministru kabienta 2008. gada 4.septembra protokolu Nr. 62.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 404,6 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

1,9 tūkst. latu – iemaksām starptautiskajā nevalstiskā organizācijā Eiropas probācijas konference (CEP).

Prioritārie pasākumi:

·        353,3 tūkst. latu – palielināti izdevumi 2008. gadā uzsāktā prioritārā pasākuma „Nodrošināt kriminālsodu izpildes institūciju efektīvu darbību – papildus 38 jaunu štata vietu izveidei Valsts probācijas dienestā, kas uzraudzīs nosacīti pirms termiņa no soda izciešanas atbrīvotas personas, īpaši, dzimumnoziedzniekus, likumpārkā­pējus ar garīgas veselības traucējumiem” īstenošanai, izdevumi Probācijas dienesta darbinieku atalgojumam un kārtējiem izdevumiem pilnam 2009. gadam (2008. ga­dā izveidotajām 38 štata vietām), kas nodrošinās uzraudzību sabiedrībā un sociālās uzvedības korekcijas attīstību nosacīti pirms termiņa no soda izciešanas atbrīvotas personas, īpaši, dzimumnoziedzniekus un likumpārkāpējus ar garīgas veselības traucējumiem, saskaņā ar Ministru kabineta 2007. gada 27.novembra noteikumiem Nr.804 „Nosacīti notiesāto, nosacīti pirmstermiņa no soda izciešanas atbrīvoto personu un nosacīti no kriminālatbildības atbrīvoto personu uzraudzības kārtība”;

·        2,4 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas paaugstināšanai no 160 latiem uz 180 latiem ar 2009. gada 1.janvāri saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 23. septembra noteikumiem Nr.791.

Citas izmaiņas:

47,0 tūkst. latu – atjaunoti ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam”” samazinātie izdevumi, lai nomainītu nolietojušos biroja tehniku un kompensētu ar inflāciju radīto pieaugumu precēm un pakalpojumiem.


35.00.00 Maksātnespējīgo darba devēju darbinieku prasījumu apmierināšana

Programmas izpildi nodrošina valsts aģentūra „Maksātnespējas administrācija”.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

2 653,6

185,6

643,6

458,0

3 111,6

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

1 691,6

175,5

579,7

404,2

2 095,8

Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos

-

-

1,5

1,5

1,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

962,0

10,1

62,4

52,3

1 014,3

Izdevumi - kopā

3 622,2

189,9

198,3

8,4

3 630,6

Finansiālā bilance

-968,6

-

-

-

-519,0

Naudas līdzekļi

968,6

-

-

-

519,0

Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmu­mu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

968,6

-

-

-

519,0

 

35.01.00 Maksātnespējas administrācija

Darbības galvenie mērķi:

nodrošināt likumīgu un efektīvu maksātnespējas norises gaitu, kā arī nodrošināt efektīvu un pārskatāmu maksātnespējas norisi, veicinot komersantu maksātspējas atjaunošanu un aizsargāt kreditoru kopuma intereses parādnieka ierobežotas maksātspējas vai maksātnespējas gadījumā, paaugstinot administratoru kvalifikāciju un uzraugot viņu darbību.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

uzņēmumu sanācijas īstenošanas ilgums (gadi) – 10.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) maksātnespējas procesu skaits gadā – 1500;

2) gadā pārbaudīto maksātnespējas procesu skaits – 150.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

981,7

21,3

63,9

42,6

1 024,3

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

19,7

11,2

-

-11,2

8,5

Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos

-

-

1,5

1,5

1,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

962,0

10,1

62,4

52,3

1 014,3

Izdevumi - kopā

986,0

25,6

63,9

38,3

1 024,3

Finansiālā bilance

-4,3

-

-

-

-

Naudas līdzekļi

4,3

-

-

-

-

Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmu­mu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

4,3

-

-

-

-

Resursi:

Samazinājums:

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi:

11,2 tūkst. latu – pašu ieņēmumu samazinājums, jo samazinājies pieprasījums pēc Maksātnespējas administrācijas rīkotajiem kursiem un semināriem.

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 38,3 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 25,6 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

0,9 tūkst. latu – dalības maksām Eiropas maksātnespējas procesu administrējošo speciālistu asociācijā.

Citas izmaiņas:

·        9,2 tūkst. latu – 2 amata vietu samazinājums saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 4.septembra protokolu Nr. 62;

·        11,2 tūkst. latu – samazināti izdevumi maksas pakalpojumu sniegšanas nodrošināšanai;

·        4,3 tūkst. latu – samazināti izdevumi maksas pakalpojumu sniegšanas nodrošināšanai, kas tika segti no līdzekļu atlikuma uz 2008. gada 1.janvāri.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 63,9 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

0,9 tūkst. latu – dalības maksām Eiropas maksātnespējas procesu administrējošo speciālistu asociācijā.

Ārvalstu finanšu palīdzība:

1,5 tūkst. latu – projekta „Pārrobežu sadarbība maksātspējas tiesību jomā Ziemeļu Ministru padomes Ierēdņu apmaiņas programmas ietvaros” īstenošanai.

Citas izmaiņas:

61,5 tūkst. latu – atjaunoti ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam”” samazinātie izdevumi, lai kompensētu ar inflāciju radīto pieaugumu precēm un pakalpojumiem, iegādātos Tildes antivīrusa programmas datoru aizsardzībai un nodrošinātu Ministru kabineta 2005. gada 20.decembra noteikumu Nr.995 nosacījumus par piemaksām ierēdņiem vai darbiniekiem, pildot papildus pienākumus vai aizvietojot prombūtnē esošus ierēdņus vai darbiniekus.

35.02.00 Darbinieku prasījumu garantiju fonds

Darbības galvenie mērķi:

aizsargāt maksātnespējīgo komersantu darbinieku intereses maksātnespējas procesā, tādējādi mazinot maksātnespējas radītās sociālās sekas.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

no darbinieku prasījumu garantiju fonda apmierināto darbinieku prasījumu skaits – 1087.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

385,7

-

445,3

445,3

831,0

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

385,7

-

445,0

445,3

831,0

Izdevumi - kopā

1 350,0

-

-

-

1 350,0

Finansiālā bilance

-964,3

-

-

-

-519,0

Naudas līdzekļi

964,3

-

-

-

519,0

Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmu­mu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

964,3

-

-

-

519,0

Resursi:

Palielinājums:

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi:

·        445,3 tūkst. latu – pašu ieņēmumu palielinājums atbilstoši Ministru kabineta 2007. gada 20.augusta rīkojumam Nr.524 „Par koncepciju par maksātnespējas procesa administratoru atlīdzību”, atbilstoši apstiprinātajam minētās koncepcijas 4.pielikumam tiek palielināta 2009. gadā ieskaitāmās uzņēmējdarbības riska valsts nodevas daļa.

35.03.00 Maksātnespējas procesa izmaksas

Darbības galvenie mērķi:

nodrošināt finansējumu maksātnespējas procesa administrācijas izmaksu segšanai maksātnespējīgajiem komersantiem, kuriem nav aktīvu, sekmējot faktiski maksātnespējīgo komersantu izslēgšanu no aprites, tādējādi uzlabojot un stabilizējot visu komercdarbības vidi valstī.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

1 286,2

164,3

134,4

-29,9

1 256,3

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

 1 286,2

164,3

134,4

-29,9

1 256,3

Izdevumi - kopā

1 286,2

164,3

134,4

-29,9

1 256,3

Resursi:

Samazinājums:

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi:

·        164,3 tūkst. latu – maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu samazinājums atbilstoši valsts pamatbudžetā ieskaitāmās uzņēmējdarbības riska valsts nodevas ieņēmumu samazinājumam.

Palielinājums:

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi:

·        134,4 tūkst. latu – pašu ieņēmumu palielinājums atbilstoši Ministru kabineta 2007. gada 20.augusta rīkojumam Nr.524 „Par koncepciju par maksātnespējas procesa administratoru atlīdzību”, atbilstoši apstiprinātajam minētās koncepcijas 4.pielikumam tiek palielināta 2009. gadā ieskaitāmās uzņēmējdarbības riska valsts nodevas daļa.

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): -29,9 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 164,3 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

·        164,3 tūkst. latu – samazinājums maksātnespējas procesa izdevumu un maksātnespējas procesa administratoru atlīdzības segšanai 2008. gadā.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 134,4 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

·        134,4 tūkst. latu – maksātnespējas procesa administrācijas izmaksām (subsīdijas un dotācijas 134,4 tūkst. latu) saistībā ar Ministru kabineta 2007. gada 20.augusta rīkojumu Nr.524 „Par koncepciju par maksātnespējas procesa administratoru atlīdzību” un minētās koncepcijas 4.pielikumu, tiek palielināta 2009. gadā ieskaitāmās uzņēmējdarbības riska valsts nodevas daļa

36.00.00 Tiesas

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

31 867,0

283,4

3 244,5

2 961,1

34 828,1

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

1 587,5

200,0

-

-200,0

1 387,5

Transferti

16,1

16,1

-

-16,1

-

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

30 263,4

67,3

3 244,5

3 177,2

33 440,6

Izdevumi - kopā

32 025,4

441,8

3 244,5

2 802,7

34 828,1

Finansiālā bilance

-158,4

-

-

-

 

Naudas līdzekļi

158,4

-

-

-

 

Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmu­mu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

158,4

-

-

-

 

 

36.01.00 Tiesu administrācija

Darbības galvenie mērķi:

1) efektīvas tiesu administrēšanas institūcijas darbība valstī;

2) zemesgrāmatu lēmumu publiska ticamība un caurspīdīgums;

3) zemesgrāmatu sistēmas tehniskā funkcionēšana valstī.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) pilnveidota tiesu organizatoriskā vadība un administrēšana;

2) zemesgrāmatu tiesnešu lēmumu publiska ticamība, kā arī lēmumu pieņemšanas procesa caurspīdīgums;

3) nepārtraukta un funkcionējoša zemesgrāmatu informācijas reģistrācijas un izplatīšanas sistēma.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

2 389,7

263,9

55,9

-208,0

2 181,7

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

1 380,0

200,0

-

-200,0

1 180,0

Transferti

16,1

16,1

-

-16,1

-

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

993,6

47,8

55,9

8,1

1 001,7

Izdevumi - kopā

2 389,7

263,9

55,9

-208,0

2 181,7

Resursi:

Samazinājums:

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi:

·        200,0 tūkst. latu – pašu ieņēmumu samazinājums, jo samazinājušies informācijas pieprasījumi no valsts vienotās datorizētās zemesgrāmatas.

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): -208,0 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 263,9 tūkst. latu

Vienreizējie izdevumi:

31,5 tūkst. latu – samazināti izdevumi atlīdzinājuma par neizmaksāto mēnešalgu izmaksai I.Beierbahai atbilstoši tieslietu ministra 2008. gada 29.aprīļa lēmumam Nr.1-12/56 „Par Ilonas Beierbahas pārcelšanu Valsts zemes dienesta Stratēģijas un attīstības departamenta direktora vietnieka amatā”.

Ilgtermiņa saistības:

16,1 tūkst. latu – izdevumi Eiropas bēgļu fonda 2005.-2007. gada programmas projekta „Bēgļu un patvēruma meklētāju tiesību un taisnīgu tiesu ieviešanas pasākumi” īstenošanai, kas 2008. gadā tika segti no transferta ieņēmumiem no Iekšlietu ministrijas budžeta apakšprogrammas 11.03.00 “Eiropas Bēgļu fonds” saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 12.marta rīkojumu Nr.137.

Līdzfinansējums

5,4 tūkst. latu – Eiropas bēgļu fonda 2005.–2007. gada programmas projekta „Bēgļu un patvēruma meklētāju tiesību un taisnīgu tiesu ieviešanas pasākumi” īstenošanai.

Citas izmaiņas:

·        10,9 tūkst. latu – 2 amata vietu samazinājums saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 4.septembra protokolu Nr. 62;

·        200,0 tūkst. latu – samazināti izdevumi maksas pakalpojumu sniegšanas nodrošināšanai.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 55,9 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

55,9 tūkst. latu – atjaunoti ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam”” samazinātie izdevumi, lai īstenotu tiesu informatīvās sistēmas attīstības pasākumus un kompensētu ar inflāciju radīto pieaugumu precēm un pakalpojumiem.


36.02.00 Apgabaltiesas un rajonu (pilsētu) tiesas

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt efektīvu un objektīvu tiesas procesu;

2) nodrošināt indivīda tiesību un interešu aizsardzību objektīvā un neatkarīgā tiesā;

3) nodrošināt tiesu varas kontroli pār izpildvaras darbībām, kuras attiecas uz konkrētām publiski tiesiskajām attiecībām starp valsti un personu;

4) garantēt un aizsargāt īpašnieku, kreditoru, nomnieku un citu ieinteresēto personu tiesības uz nekustamo īpašumu;

5) nodrošināt zemesgrāmatu lēmumu publisku ticamību un caurspīdīgumu.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) administratīvo pārkāpumu lietās atcelto vai grozīto pirmās instances nolēmumu skaits (%) – 13;

2) vidēji svērtais administratīvo lietu izskatīšanas ilgums pirmās instances tiesā (mēneši) – 18,6;

3) vidēji svērtais administratīvo lietu izskatīšanas ilgums apelācijas instances tiesā (mēneši) – 10;

4) administratīvajās lietās atcelto vai grozīto pirmās instances nolēmumu skaits (%) – 29;

5) vidēji svērtais lietu izskatīšanas ilgums pirmās instances tiesā civillietās (mēneši) – 1,6;

6) vidēji svērtais lietu izskatīšanas ilgums apelācijas instances tiesā civillietās (mēneši) – 3;

7) apelācijas instancē atcelto vai grozīto pirmās instances nolēmums skaits civillietās (%) – 15;

8) vidēji svērtais lietu izskatīšanas ilgums pirmās instances tiesā krimināllietās (mēneši) – 1,5;

9) vidēji svērtais lietu izskatīšanas ilgums apelācijas instances tiesā krimināllietās (mēneši) – 1,6;

10) apelācijas instancē atcelto vai grozīto pirmās instances nolēmums skaits krimināllietās (%) – 29;

11) tiesas atcelto zemesgrāmatu tiesnešu lēmumu skaits salīdzinājumā ar 2008. gadu ir par 13,5 % mazāks;

12) samazinās zemesgrāmatu tiesnešu lēmumu pieņemšanas ilgums nekustamā īpašuma nostiprināšanai par 2,1 dienu.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) pirmās instances tiesā izskatīto administratīvo pārkāpumu lietu skaits pieaug par 0,8 tūkstošiem lietu;

2) apelācijas instances tiesā pieaug izskatīto administratīvo pārkāpumu lietu skaits par 0,1 tūkstoti;

3) pirmās instances tiesā izskatīto administratīvo lietu skaits (tūkst.) – 2,8;

4) apelācijas instances tiesā pieaug izskatīto administratīvo lietu skaits par 0,4 tūkstoti;

5) pirmās instances tiesās izskatīto civillietu skaits saglabājas (tūkst.) – 70;

6) apelācijas instances tiesās pieaug izskatīto civillietu skaits (tūkst.) – 0,5;

7) pirmās instances tiesās pirmās instances tiesā izskatīto krimināllietu skaits (tūkst.) – 11;

8) apelācijas instances tiesās izskatīto krimināllietu skaits (tūkst.) – 1,7;

9) zemesgrāmatu tiesnešu lēmumu skaits samazinās par 102 tūkstošiem;

10) tiesnešu skaits uz 100 000 iedzīvotājiem – 21,2 tiesneši.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

29 268,8

19,5

3 188,6

3 169,1

32 437,9

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

207,5

-

-

-

207,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

29 061,3

19,5

3 188,6

3 169,1

32 230,4

Izdevumi - kopā

29 427,2

177,9

3 188,6

3 010,7

32 437,9

Finansiālā bilance

-158,4

-

-

-

-

Naudas līdzekļi

158,4

-

-

-

-

Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmu­mu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

158,4

-

-

-

-

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 3 010,7 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 177,9 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

·        19,5 tūkst. latu – 9 amata vietu samazinājums saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 4.septembra protokolu Nr. 62;

·        158,4 tūkst. latu – samazināti izdevumi maksas pakalpojumu sniegšanas nodrošināšanai.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 3 188,6 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        134,9 tūkst. latu – Jūrmalas tiesas ēkas nomas maksas segšanai saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 16.septembra sēdes protokolu Nr.66, 5.§ „Informatīvais ziņojums „Par Jūrmalas pilsētas tiesas, Madonas rajona tiesas un Administratīvās rajona tiesas nodrošināšanu ar darba telpām””. Finansējums pārdalīts no pasākumam „Rīgas apgabaltiesas un administratīvās tiesas nodrošināšana ar darba telpām” paredzētā finansējuma 2009. gadam.

Prioritārie pasākumi:

·        51,5 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas paaugstināšanai no 160 latiem uz 180 latiem ar 2009. gada 1.janvāri saskaņā ar 2008. gada 23. septembra Ministru kabineta noteikumiem Nr.791;

·        987,8 tūkst. latu – palielināti izdevumi 2008. gadā uzsāktā prioritārā pasākuma „Jaunu 16 tiesnešu amata vietu un 52 darbinieku amata vietu izveidei Administra­tīvajā rajona tiesā” īstenošanai, papildus izdevumi 44 štata vietu izveidošanai 2009. gadā (atlīdzībai 427,7 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumam 325,7 tūkst. latu). Administratīvo rajonu tiesu namos ar 2009. gada 1.janvāri strādās 16 tiesneši un 52 tiesneša palīgi;

·        293,6 tūkst. latu – palielināti izdevumi 2008. gadā uzsāktā prioritārā pasākuma „Nodrošināt tiesu infrastruktūras un materiāltehniskās bāzes attīstību – tiesu telpu nomas maksas segšanai no 2008. gada 1.jūlija, tai skaitā, Administratīvās apgabaltiesas telpu nomas maksas sadārdzinājumam” īstenošanai, telpu nomas maksas pieauguma segšanai Administratīvās apgabaltiesas vajadzībām saskaņā ar Ministru kabineta 2007. gada 22.maija protokolu Nr.30, 29.§ „Par tiesu ēkas Rīgā, Jēzusbaznīcas ielā 6, celtniecības gaitu”;

·        884,0 tūkst. latu – palielināti izdevumi prioritārā pasākuma „Administratīvās kapacitātes stiprināšanai” īstenošanai (atlīdzībai 781,0 tūkst. latu, tai skaitā 293,1 tūkst. latu veselības apdrošināšanas polišu iegādei tiesu darbiniekiem un atvaļinājuma pabalsta izmaksai tiesu darbiniekiem 393,2 tūkst. latu, kā arī darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām 94,7 tūkst. latu, precēm un pakalpojumiem 83,0 tūkst. latu, kapitālajiem izdevumiem- fiziski nove­cojušu mēbeļu nomaiņai, paredzot atjaunot aptuveni 40 darba vietas). Finansējuma avots – ieņēmumu palielinājums no nodevas par darbību veikšanu tiesu iestādēs.

Citas izmaiņas:

·        31,5 tūkst. latu – atjaunoti ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam”” pārdalītie izdevumi atlīdzībai uz budžeta apakšprogrammu 36.01.00 „Tiesu administrācija”, lai nokomplektētu vienu vakanto apgabaltiesas tiesneša un vienu vakanto tiesu darbinieka amata vietu (atlīdzībai 31,5 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumam 25,3 tūkst. latu);

·        18,1 tūkst. latu – Jūrmalas tiesas ēkas komunālo pakalpojumu, uzturēšanas un apsaimniekošanas izdevumu segšanai saskaņā Ministru kabineta 2008. gada 16.septembra sēdes protokolu Nr.66, 5.§ „Informatīvais ziņojums „Par Jūrmalas pilsētas tiesas, Madonas rajona tiesas un Administratīvās rajona tiesas nodrošināšanu ar darba telpām””. Finansējums pārdalīts no pasākumam „Rīgas apgabaltiesas un administratīvās tiesas nodrošināšana ar darba telpām” paredzētā finansējuma 2009. gadam.

Vienreizējie izdevumi:

·        137,4 tūkst. latu – Jūrmalas tiesas pārcelšanās izdevumu, mēbeļu un aprīkojuma iegādes izdevumu segšanai saskaņā Ministru kabineta 2008. gada 16.septembra sēdes protokolu Nr.66, 5.§ „Informatīvais ziņojums „Par Jūrmalas pilsētas tiesas, Madonas rajona tiesas un Administratīvās rajona tiesas nodrošināšanu ar darba telpām””. Finansējums pārdalīts no ilgtermiņa saistībām pasākumam „Rīgas apgabaltiesas un administratīvās tiesas nodrošināšana ar darba telpām” paredzētā finansējuma 2009. gadam;

·        649,8 tūkst. latu – atjaunoti ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam”” samazinātie izdevumi atlīdzībai, lai nokomplektētu vakantās 12 tiesnešu, 74 tiesu un zemesgrāmatu nodaļu darbinieku amata vietas (atlīdzībai 649,8 tūkst. latu, tai skaitā atalgojumam 544,8 tūkst. latu).


36.04.00 Veselības un dzīvības apdrošināšana

Darbības galvenie mērķi:

likuma “Par tiesu varu” 125.panta sestajā daļā noteiktais – nodrošināt tiesnešu dzīvības un veselības apdrošināšanu.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

90,0

-

-

-

90,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

90,0

-

-

-

90,0

Izdevumi - kopā

90,0

-

-

-

90,0

 

36.05.00 Tiesnešu izdienas pensija

Darbības galvenie mērķi:

Tiesnešu izdienas pensiju likumā noteiktais – tiesnešu sociālo garantiju nodrošināšana veicot izdienas pensijas izmaksu.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

118,4

-

-

-

118,4

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

118,4

-

-

-

118,4

Izdevumi - kopā

118,4

-

-

-

118,4

 

39.00.00 Dotācija Latvijas Politiski represēto biedrībai

Darbības galvenie mērķi:

saskaņā ar likumā “Par politiski represētās personas statusa noteikšanu komunistiskajā un nacistiskajā režīmā cietušajiem” noteikto – politiski represēto personu sociālo un mantisko tiesību nodrošināšana.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

7,5

-

-

-

7,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

7,5

-

-

-

7,5

Izdevumi - kopā

7,5

-

-

-

7,5

 

42.00.00 Valsts zemes dienests

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt sabiedrību ar nekustamo īpašumu (zemes tiesisko valdījumu) pārvaldībai, nekustamā īpašuma nodokļu administrēšanai nepieciešamo aktuālo oficiālo valsts kadastra informāciju, veicot tās reģistrāciju, uzturēšanu vienotā sistēmā un izplatīšanu;

2) nodrošināt sabiedrību ar aktuālām kadastrālām vērtībām nekustamā īpašuma nodokļa un tautsaimniecības ekonomiskās vadības vajadzībām, veicot to aprēķinu vienotā sistēmā;

3) piedalīties zemes reformas īstenošanā;

4) nodrošināt Kadastra darbību;

5) nodrošināt Valsts adrešu reģistra darbību;

7) modernizēt Valsts zemes dienesta informāciju sistēmas.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

18 099,8

2 302,7

464,6

-1 838,1

16 261,7

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

10 600,3

1 599,0

-

-1 599,0

9 001,3

Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos

-

-

8,4

8,4

8,4

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

7 499,5

703,7

456,2

-247,5

7 252,0

Izdevumi - kopā

18 099,8

2 302,7

464,6

-1 838,1

16 261,7

 

42.01.00 Vispārējā vadība

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt Dienesta kompetencē esošos darbības virzienus ar nepieciešamajiem normatīvajiem aktiem;

2) nodrošināt Dienesta funkciju un uzdevumu efektīvu un kvalitatīvu izpildi.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

854,6

-

-

-

854,6

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

854,6

-

-

-

854,6

Izdevumi - kopā

854,6

-

-

-

854,6

 

42.02.00 Valsts finansētās kadastrālās darbības un nekustamā īpašuma nodokļu datu nodrošināšana

Darbības galvenie mērķi:

1) izmantojot progresīvas tehnoloģijas un citu valsts informācijas sistēmu atbalstu, nodrošināt ticamas un precīzas informācijas uzkrāšanu NĪVK IS, kā arī nodrošināt sabiedrību ar pilnīgu un aktuālu informāciju par nekustamo īpašumu objektiem;

2) izveidot un uzturēt ekonomiski pamatotu un objektīvu, uz nekustamā īpašuma tirgus informācijas balstītu nekustamo īpašumu vērtības noteikšanas sistēmu, aptverot visus nekustamos īpašumus;

3) nodrošināt adrešu informācijas apkopošanu, uzturēšanu un izplatīšanu visā valsts teritorijā pa visiem adresācijas objektiem un administratīvajām teritorijām;

4) nodrošināt licencēto personu veikto zemes kadastrālo uzmērīšanas darbu kontroli un veicināt zemes kadastrālās uzmērīšanas kvalitātes paaugstināšanu;

5) nodrošināt zemes reformas un nekustamā īpašuma veidojošās informācijas arhīva dokumentu saglabāšanu;

6) veicināt zemes reformas un zemes privatizācijas pabeigšanu dienesta kompetences ietvaros.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) nekustamā īpašuma tirgus datu analīze, darījumu skaits (tūkst.) – 40;

2) ar nekustamā īpašuma nodokli apliekamo objektu skaits (tūkst.) – 970.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

5 591,4

692,0

456,1

-235,9

5 355,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

5 591,4

692,0

456,1

-235,9

5 355,5

Izdevumi - kopā

5 591,4

692,0

456,1

-235,9

5 355,5

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): -235,9 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 692,1 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        687,7 tūkst. latu – investīciju projekta „Nekustamā īpašuma datorizētais reģistrs” (OP-5) īstenošanai 2008. gadā;

·        4,3 tūkst. latu – dalības maksai starptautiskajā organizācijā „Euro Geographic”.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 456,1 tūkst. latu

Prioritārie pasākumi:

14,2 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas paaugstināšanai no 160 latiem uz 180 latiem ar 2009. gada 1.janvāri saskaņā ar Ministru kabineta 2008. gada 23. septembra noteikumiem Nr.791.

Ilgtermiņa saistības:

·        188,0 tūkst. latu – investīciju projekta „Nekustamā īpašuma datorizētais reģistrs” (OP-5) turpināšanai;

·        4,3 tūkst. latu – dalības maksai starptautiskajā organizācijā „EuroGeographic”.

Citas izmaiņas:

·        193,2 tūkst. latu – atjaunoti ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam” samazinātie izdevumi prioritārajam pasākumam „Attīstīt Valsts zemes dienesta kompetencē esošo valsts nozīmes reģistru informācijas sistēmu darbību” ( Kadastra, Adrešu un Apgrūtināto teritoriju IS) un preču un pakalpojumu apmaksai paredzētais finansējums;

·        44,8 tūkst. latu – izdevumu pārdale no apakšprogrammas 01.01.00 „Ministrijas vadība un administrācija” saistībā ar nepieciešamību nodrošināt Tieslietu ministrijas padotībā esošo iestāžu vienotas dokumentu pārvaldes sistēmas izveidošanu, kas tika veikta ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam””.

Strukturālās izmaiņas:

11,6 tūkst. latu – izdevumu pārdale saistībā ar funkciju pārdali divām amata vietām (atalgojums – 9,4 tūkst. latu) no apakšprogrammas 42.04.00 „Pasūtītāju finansētās kadastrālās darbības”.


42.04.00 Pasūtītāju finansētās kadastrālās darbības

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt ātru un efektīvu pakalpojumu izpildi zemes reformas realizācijai un nekustamā īpašuma tirgus attīstībai;

2) pilnveidot klientu apkalpošanu un attīstīt informācijas izplatīšanas sistēmu, lai nodrošinātu nekustamā īpašuma tirgus attīstību un informāciju valsts funkciju realizācijai;

3) pakāpeniski ieviest elektroniskos pakalpojumus.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) jaunu kadastra objektu un to datu reģistrācija NĪVKIS (pēc subjekta pieprasījuma), īpašumu skaits (tūkst.) – 26;

2) jaunu kadastra objektu un to datu reģistrācija NĪVKIS, ilgums (darba dienas) – 9;

3) kadastra objektu un to datu izmaiņu reģistrācija (aktualizācija) (pēc subjekta pieprasījuma), īpašumu skaits (tūkst.) – 70;

4) kadastra objektu un to datu izmaiņu reģistrācija (aktualizācija), ilgums (darba dienas) – 9.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

11 653,8

1 610,6

8,4

-1 602,2

10 051,6

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi

10 600,3

1 599,0

-

-1 599,0

9 001,3

Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos

-

-

8,4

8,4

8,4

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 053,5

11,6

-

-11,6

1 041,9

Izdevumi - kopā

11 653,8

1 610,6

8,4

-1 602,2

10 051,6

Resursi:

Samazinājums:

Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi:

·        1 599,0 tūkst. latu – pašu ieņēmumu samazinājums, jo strauji samazinājušies pasūtījumi par nekustamā īpašuma formēšanas darbiem.

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): -1 602,2 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 1 610,6 tūkst. latu

Strukturālās izmaiņas:

11,6 tūkst. latu – izdevumu samazinājums, pārdalot funkcijas un izdevumus divām amata vietām (atalgojumam – 9,4 tūkst. latu) uz apakšprogrammu 42.02.00 „Valsts finansētās kadastrālās darbības un nekustamā īpašuma nodokļu datu nodrošināšana”;

Citas izmaiņas:

1 599,0 tūkst. latu – samazināti izdevumi saistībā ar ieņēmumu no maksas pakalpojumu sniegšanas samazināšanos.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 8,4 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

Ārvalstu finanšu palīdzība:

8,4 tūkst. latu – Eiropas Komisijas (EURADIN) projekta „Nodrošināt klientiem iespēju iegūt informāciju par projektā iesaistīto Eiropas valstu adresēm un to atrašanās vietu ģeogrāfiskā telpā” īstenošanai.

43.00.00 Satversmes aizsardzība

Darbības galvenie mērķi:

1) nosargāt valsts konstitucionālo iekārtu, valstisko neatkarību un teritoriālo neaizskaramību pret ārējiem un iekšējiem apdraudējumiem,

2) aizsargāt valsts militāro, ekonomisko, zinātnisko un tehnisko potenciālu un valsts noslēpumu.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

4 313,8

58,8

2,9

-55,9

4 257,9

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

4 313,8

58,8

2,9

-55,9

4 257,9

Izdevumi - kopā

4 313,8

58,8

2,9

-55,9

4 257,9

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): -55,9 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 58,8 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

·        58,8 tūkst. latu – Satversmes aizsardzības biroja darbības nodrošināšanai.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 2,9 tūkst. latu

Prioritārie pasākumi:

2,9 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas paaugstināšanai no 160 latiem uz 180 latiem ar 2009. gada 1.janvāri saskaņā ar 2008. gada 23. septembra Ministru kabineta noteikumiem Nr.791.

45.00.00 Juridiskās palīdzības nodrošināšana

Programmas izpildi nodrošina Juridiskās palīdzības administrācija.

Darbības galvenie mērķi:

1) juridiskās palīdzības mērķis ir nodrošināt maznodrošināto, trūcīgo un personu, kas atrodas īpašā personas situācijā, pieeju taisnīgai tiesas aizsardzībai;

2) izveidot taisnīgu un atbilstīgu valsts kompensācijas mehānismu vardarbīgos, noziedzīgos nodarījumos cietušajiem;

3) līdzekļu, kas paredzēti valsts nodrošinātai juridiskai palīdzībai, apsaimniekošana;

4) līdzekļu, kas paredzēti valsts kompensācijām cietušajiem, apsaimniekošana;

5) līdzekļu, kas paredzēti administrācijas izveidei un attīstībai, apsaimniekošana.

Politikas rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

Juridiskās palīdzības administrācijas pozitīvo lēmumu īpatsvars (%) – 75.

Darbības rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:

1) apmaksāto juridiskās palīdzības gadījumu skaits gadā (tūkst.) –19;

2) personu, kuras saņēmušas valsts kompensāciju cietušajiem, skaits – 125.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

2 075,8

75,6

152,7

77,1

2 152,9

Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos

26,8

26,8

17,9

-8,9

17,9

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

2 049,0

48,8

134,8

86,0

2 135,0

Izdevumi - kopā

2 075,8

75,6

152,7

77,1

2 152,9

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 77,1 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 75,6 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

Ārvalstu finanšu palīdzība:

26,8 tūkst. latu – projekta „Labākās prakses apkopošana par noziegumu upuru apkalpošanu un piekļūšanas ES valstu tiesību institūcijām atvieglošanu” īstenošanai.

Līdzfinansējums:

8,8 tūkst. latu – projekta „Labākās prakses apkopošana par noziegumu upuru apkalpošanu un piekļūšanas ES valstu tiesību institūcijām atvieglošanu” īstenošanai.

Citas izmaiņas:

40,0 tūkst. latu – sabiedrības informēšanas pasākumiem.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 152,7 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

Ārvalstu finanšu palīdzība:

17,9 tūkst. latu – projekta „Labākās prakses apkopošana par noziegumu upuru apkalpošanu un piekļūšanas ES valstu tiesību institūcijām atvieglošanu” īstenošanai.

Līdzfinansējums:

10,8 tūkst. latu – projekta „Labākās prakses apkopošana par noziegumu upuru apkalpošanu un piekļūšanas ES valstu tiesību institūcijām atvieglošanu” īstenošanai.

Citas izmaiņas:

124,0 tūkst. latu – atjaunoti ar likumu „Grozījumi likumā „Par valsts budžetu 2008. gadam”” samazinātie izdevumi, lai īstenotu obligātās aizstāvības sistēmas nodrošināšanu, kas tiks veikta saskaņā ar Latvijas Republikas Advokatūras likuma 12.panta trešo daļu, kā arī tiek gatavots noteikumu projekts „Noteikumi par zvērinātu advokātu vecākā atlīdzības un atlīdzināmo izdevumu noteikšanas kārtību un apmēriem”, kas stāsies spēkā ar 2009. gada 1.janvāri.


46.00.00 Valsts nozīmes pasākumu starptautiskas nozīmes svētvietā Aglonā norises nodrošināšana

Darbības galvenie mērķi:

nodrošināt valsts nozīmes pasākumu starptautiskas nozīmes svētvietā Aglonā norisi.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

33,0

-

-

-

33,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

33,0

-

-

-

33,0

Izdevumi - kopā

33,0

-

-

-

33,0

 

50.00.00 Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta finansētie projekti

Darbības galvenie mērķi:

nodrošināt projektu Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta realizēšanu.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2008. gada plāns

Izmaiņas

2009. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

1

2

3

4

5

6

Resursi izdevumu segšanai

470,4

470,4

1 909,3

1 438,9

1 909,3

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

470,4

470,4

1 909,3

1 438,9

1 909,3

Izdevumi - kopā

470,4

470,4

1 909,3

 1 438,9

1 909,3

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 1 438,9 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 470,4 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        17,5 tūkst. latu – Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansētā individuālā projekta „Tehniskā palīdzība Acquis communautaire ieviešanā” (LV0009) īstenošanai;

·        340,2 tūkst. latu – Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansētā individuālā projekta „Valsts tiesu ekspertīžu biroja kapacitātes palielināšana, nodrošinot atbilstību labas prakses un strptautiskiem kvalitātes standartiem un stiprinot tiesiskumu Latvijā” (LV0022) īstenošanai;

·        50,6 tūkst. latu – Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansētā individuālā projekta „Ieslodzījuma vietu ēku standarta izstrādāšana” (LV0019) īstenošanai;

·        62,1 tūkst. latu – Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansētā individuālā projekta „Latvijas probācijas un ieslodzījumu vietu sistēmas personāla kapacitātes celšana” (LV0024) īstenošanai.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 1 909,3 tūkst. latu

Ilgtermiņa saistības:

·        173,5 tūkst. latu – Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansētā individuālā projekta „Valsts tiesu ekspertīžu biroja kapacitātes palielināšana, nodrošinot atbilstību labas prakses un starptautiskiem kvalitātes standartiem un stiprinot tiesiskumu Latvijā” (LV0022) īstenošanai;

·        623,3 tūkst. latu – Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansētā individuālā projekta „Ieslodzījuma vietu ēku standarta izstrādāšana” (LV0019) īstenošanai;

·        246,5 tūkst. latu – Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansētā individuālā projekta „Tehniskā palīdzība Acquis communautaire ieviešanā” (LV0009) īstenošanai;

·        538,2 tūkst. latu – Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansētā individuālā projekta „Zemgales cietumos ieslodzīto resocializācija” (LV0020) īstenošanai;

·        327,8 tūkst. latu – Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansētā individuālā projekta „Latvijas probācijas un ieslodzījumu vietu sistēmas personāla kapacitātes celšana” (LV0024) īstenošanai.