12. Ekonomikas ministrija
Ekonomikas ministrijas virsmērķis ir panākt, lai Latvijas tautsaimniecība būtu konkurētspējīga Eiropā, veicinot ilgtspējīgu strukturāli un reģionāli līdzsvarotas tautsaimniecības attīstību, izstrādājot ekonomisko politiku un organizējot un koordinējot tās īstenošanu, kā arī attīstot un pilnveidojot dialogu ar uzņēmējus pārstāvošajām nevalstiskajām organizācijām.
Darbības
galvenie mērķi:
1) veidot saskaņotu tautsaimniecības struktūrpolitiku, nodrošinot ilgtermiņa mērķu sasniegšanu un iekļaušanu vidēja termiņa struktūrpolitikas uzdevumos;
2) nodrošināt pievilcīgu uzņēmējdarbības vidi un MVU attīstību;
3) sekmēt uz zināšanām balstītas ekonomikas attīstību;
4) veicināt Latvijas uzņēmumu ārējās konkurētspējas pieaugumu;
5) pilnveidot patērētāju tiesību aizsardzību, nodrošinot efektīvu uzraudzības sistēmas izveidošanu un normatīvo aktu ieviešanu patērētāju tiesību aizsardzības jomā;
6) veicināt drošu, līdzsvarotu un kvalitatīvu patērētāju apgādi ar enerģiju;
7) veicināt konkurētspējīgas būvniecības nozares attīstību;
8) veicināt tūrisma nozares attīstību;
9) veicināt Valsts atbalsta politiku;
10) veicināt mājokļu nozares attīstību.
20.00.00 Būvniecība
Darbības
galvenie mērķi:
1) attīstīt konkurētspējīgu būvniecības nozari;
2) radīt apstākļus līdzsvarota, droša, konkurētspējīga un efektīva enerģijas tirgus funkcionēšanai Latvijā.
Politikas
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) samazināts pārkāpumu skaits būvniecībā (konstatēti būtiskie pārkāpumi % attiecībā pret pārbaudītajiem objektiem) 25;
2) panākta būvobjektu atbilstība būvniecību reglamentējošo normatīvo aktu prasībām (% no kopējā pārbaudīto objektu skaita ar VID un VDI) 70;
3) samazināta būvobjektos iebūvējamo un tirdzniecības vietās konstatēto būvizstrādājumu neatbilstība tehniskajai dokumentācijai (% attiecībā pret pārbaudītajiem objektiem) 15;
4) nodrošināta energoapgādes objektu atbilstība spēkā esošo normatīvo aktu un valsts standartu prasībām (objektu skaits, %) 1500/62.
Darbības
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) pārbaudītās būves (būvju skaits) 2000;
2) organizēti apmācību semināri būvvalžu vadītājiem, būvinspektoriem un arhitektiem (semināru skaits/dalībnieku skaits) 1/120;
3) pārbaudīta būvvalžu darbība un sagatavoti atzinumi (atzinumu skaits) 100;
4) veiktas kompleksās būvobjektu pārbaudes kopīgi ar VID un VDI (pārbaužu skaits) 40;
5) veiktas hidroelektrostaciju hidrotehniskās būvju pārbaudes (pārbaužu skaits) 29;
6) veiktas būvizstrādājumu atbilstības novērtēšanas dokumentu pārbaudes būvobjektos (pārbaužu skaits) 100;
7) pārbaudīti būvizstrādājumu atbilstības apliecināšanas dokumenti vairumtirdzniecības, mazumtirdzniecības vietās un būvizstrādājumu ražotnēs kopīgi ar PTAC (pārbaužu skaits) 22;
8) energoapgādes komersantu objektu un enerģijas lietošanas iekārtu un ietaišu montāžas kvalitātes, drošības un ekspluatācijas kontroles pārbaudes (pārbaužu skaits) 122;
9) elektroenerģijas, siltumenerģijas un gāzes kvalitātes prasību izpildes un atbilstības kontroles (pārbaužu skaits) 50;
10) energoapgādes komersantu sprādzienbīstamā vidē lietojamo iekārtu un aizsargsistēmu pārbaužu kontrole (pārbaužu skaits) 10;
11) apsekotie uzņēmumi saistībā ar bīstamo iekārtu kontroli un uzraudzību (uzņēmumu skaits) 240;
12) apsekotas bīstamās iekārtas (skaits) 1200.
tūkst
Finansiālie rādītāji |
2008. gada |
Izmaiņas |
2009. gada projekts |
||
Samazinājums (-) |
Palielinājums (+) |
Kopā |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Resursi izdevumu
segšanai |
778,4 |
28,3 |
44,2 |
15,9 |
794,3 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
778,4 |
28,3 |
44,2 |
15,9 |
794,3 |
Izdevumi - kopā |
778,7 |
28,6 |
44,2 |
15,6 |
794,3 |
Finansiālā bilance |
-0,3 |
× |
× |
× |
× |
Naudas līdzekļi |
0,3 |
× |
× |
× |
× |
Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+) |
0,3 |
× |
× |
× |
× |
Izdevumi:
Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 15,6 tūkst. latu
tai skaitā:
Samazinājums izdevumos (3. aile): 28,6 tūkst. latu
Citas izmaiņas:
·
0,3 tūkst. latu izdevumi precēm un pakalpojumiem, kas segti no maksas pakalpojumu un
citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumiem uz 2008. gada 01. janvāri;
·
28,3 tūkst. latu samazinājums, ievērojot MK 2008. gada 4.septembra sēdē
nolemto (protokols Nr.62 1.§), t.sk. precēm
un pakalpojumiem 3,3 tūkst. latu, atlīdzībai 20,5 tūkst. latu (atalgojums 16,5
tūkst. latu). Paredzēts samazināt 3 amatu vietas.
Palielinājums izdevumos (4. aile): 44,2 tūkst. latu
Strukturālas izmaiņas:
44,2 tūkst. latu pārdalīti līdzekļi no Labklājības ministrijas budžeta Valsts būvinspekcijai, pārņemot no Valsts darba inspekcijas bīstamo iekārtu tehniskās uzraudzības funkciju (Industriālo iekārtu nodaļa ar četrām amatu vietām). Pārdalītie līdzekļi novirzīti atlīdzības nodrošināšanai.
24.00.00 Statistiskās
informācijas nodrošināšana
Darbības
galvenie mērķi:
1) sekmēt Latvijas tautsaimniecības un sociālo attīstību, analizēt tās stāvokli un attīstības tendences;
2) nodrošināt iekšzemes un ārvalstu datu lietotājus ar savlaicīgu, precīzu, pilnīgu, viegli saprotamu un starptautiski salīdzināmu statistisko informāciju par Latvijas ekonomiskajām, demogrāfiskajām, sociālajām un vides parādībām un procesiem, izmantojot mūsdienīgus informācijas tehnoloģiju risinājumus un labāko pieredzi nozarē;
3) ieviest jaunus statistiskos rādītājus, kas veicinātu valdības prioritāšu noteikšanu, Nacionālā attīstības plāna pasākumu izpildes uzraudzību un Eiropas Savienības fondu sekmīgu apguvi;
4) sekmīgi integrēties Eiropas statistikas sistēmā.
Politikas
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) sasniegts statistiskās informācijas lietotāju apmierinātības vērtējuma kopindekss +0,40;
2) nodrošināta statistiskās informācijas atbilstība ES normatīvajiem aktiem (%) 94%.
Darbības
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) abonentiem nosūtīti izdevumi (eksemplāru skaits) 8 500;
2) sniegtas atbildes uz informācijas pieprasījumiem (atbilžu skaits) 2 800;
3) apkalpoti klienti CSP informācijas centrā (klientu skaits) 6 000;
4) pieejami rādītāji Interneta datu bāzēs (rādītāju skaits, tūkst.) 9 500;
5) apmeklēta statistikas mājas lapa internetā (apmeklējumu skaits, tūkst.) 8 000;
6) apskatītas tabulas interneta datu bāzē (skaits, tūkst.) 650;
7) nosūtīti EK ikmēneša rūpniecības, būvniecības, mazumtirdzniecības un pakalpojumu sektora konjunktūras informācijas datu masīvi (datu masīvu skaits) 48.
tūkst
Finansiālie rādītāji |
2008. gada |
Izmaiņas |
2009. gada projekts |
||
Samazinājums (-) |
Palielinājums (+) |
Kopā |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Resursi izdevumu
segšanai |
9 914,2 |
4 134,7 |
4 698,8 |
564,1 |
10 478,3 |
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi |
171,7 |
17,7 |
|
-17,7 |
154,0 |
Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos |
623,0 |
623,0 |
116,7 |
-506,3 |
116,7 |
Transferti |
88,9 |
88,9 |
|
-88,9 |
|
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
9 030,6 |
3 405,1 |
4 582,1 |
1 177,0 |
10 207,6 |
Izdevumi kopā |
10 043,8 |
4 264,3 |
4 698,8 |
434,5 |
10 478,3 |
Finansiālā bilance |
-129,6 |
× |
× |
× |
|
Naudas līdzekļi |
129,6 |
× |
× |
× |
|
Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+) |
19,4 |
× |
× |
× |
|
Ārvalstu finanšu palīdzības naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+) |
110,2 |
× |
× |
× |
|
Resursi:
Samazinājums:
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi:
17,7 tūkst
Izdevumi:
Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 434,5 tūkst. latu
tai skaitā:
Samazinājums izdevumos (3. aile): 4 264,3 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
·
2 073,9 tūkst
Ārvalstu finanšu
palīdzība: 733,2 tūkst
·
360,4 tūkst
·
45,1 tūkst
·
49,9 tūkst
·
135,7 tūkst
·
105,1 tūkst
·
32,0 tūkst
·
0,2 tūkst
·
4,8 tūkst
Līdzfinansējums: 1 159,4
tūkst
·
74,2 tūkst
·
5,2 tūkst
·
1 080,0 tūkst
Citas izmaiņas: 297,8 tūkst. latu
·
110,2
tūkst
·
75,7
tūkst
·
88,9
tūkst
·
19,4
tūkst
· 3,6 tūkst. latu izdevumu samazinājums atlīdzībai ievērojot MK 2008. gada 4.septembra sēdē nolemto (protokols Nr.62 1.§).
Palielinājums izdevumos (4. aile): 4 698,8 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības: 3 414,5 tūkst. latu
·
2 707,7 tūkst
Ārvalstu finanšu
palīdzība: 116,7 tūkst
·
30,4 tūkst
·
24,4 tūkst
·
61,9 tūkst
Līdzfinansējums un
priekšfinansējums: 590,1 tūkst
·
570,0 tūkst
·
12,1 tūkst
·
8,0 tūkst
Prioritārie pasākumi:
1195,4 tūkst. latu
·
1,2
tūkst. latu minimālās mēneša darba algas paaugstināšanai no 160 latiem uz
180 latiem ar 2009. gada 1.janvāri saskaņā ar 2008. gada 23.septembra
Ministru kabineta noteikumiem Nr.791;
· 194,0 tūkst. latu 2011. gada Tautas skaitīšanai, t.sk. precēm un pakalpojumiem 45,9 tūkst. latu, atlīdzībai 143,6 tūkst. latu (atalgojumam 115,7 tūkst. latu), kapitāliem izdevumiem 4,5 tūkst. latu (3 darbavietu iekārtošanai, datortehnikas iegādei);
· 1 000,2 tūkst. latu 2010. gada lauku saimniecību skaitīšanas sagatavošanas darbiem, t. sk. precēm un pakalpojumiem 20,6 tūkst. latu, atlīdzībai 179,6 tūkst. latu (atalgojumam 132,7 tūkst. latu), kapitāliem izdevumiem 800,0 tūkst. latu (programmatūras izstrādei 2010. gada lauku un 2011. gada Tautas skaitīšanām).
Citas izmaiņas:
·
88,9
tūkst. latu finansējums konjunktūras zinātnisko pētījumu nodrošināšanai
t.sk. precēm un pakalpojumiem 16,2 tūkst. latu, atlīdzībai 72,7 tūkst. latu
(atalgojumam 55,9 tūkst. latu);
25.00.00 Uzņēmējdarbības
un uz zināšanām balstītas ekonomikas veicināšana
Darbības
galvenie mērķi:
1) nodrošināt uzņēmējdarbības vides uzlabošanu:
―
sekmējot
Latvijas konkurētspēju ES,
―
kvalitatīvi
izvērtējot tiesību
―
izstrādājot
un apkopojot priekšlikumus par regulējuma sloga samazināšanu uzņēmējiem;
―
veicinot
valdības un privātā sektora strukturētu dialogu problēmu identificēšanā un
reformu īstenošanā.
2) sekmēt uz zināšanām balstītas ekonomikas attīstību:
―
veidojot
inovatīvai darbībai labvēlīgu institucionālo vidi;
―
uzlabojot
zinātnes, izglītības un privātā sektora sadarbību;
―
atbalstot
zināšanu un tehnoloģiju pārnesi;
―
atbalstot
jaunu produktu un tehnoloģiju izstrādi;
―
veicinot
cilvēkresursu efektīvu izmantošanu.
Politikas
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) pilnveidota uzņēmējdarbības vide, sekmēts komersantu un komercsabiedrību skaita pieaugums (ekonomiski aktīvo komersantu un komercsabiedrību (skaits uz 1000 iedzīvotājiem) 30;
2) veicināts apgrozījuma pieaugums inovatīvajos rūpniecības komersantos (% no kopējā rūpniecības komersantu apgrozījuma) 30%;
3) sekmēts produktivitātes pieaugums apstrādājošā rūpniecībā (pievienotā vērtība salīdzināmās cenās/ produkcijas izlaide, %) 5%.
Darbības
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) tehniski un saturiski noorganizēta Vadības grupas uzņēmējdarbības vides uzlabošanai sēde (pēc nepieciešamības) 3-4;
2) īstenoti inovāciju motivāciju semināri Latvijas reģionos 4;
3) organizēti apmācību semināri par riska kapitālu inovatīvo biznesa ideju autoriem 2;
4) organizēti apmācību semināri studentiem biznesa ideju izstrādei 4;
5) organizēti apmācību semināri tehnoloģiju pārneses speciālistiem 1;
6) atbalstīta tehnoloģiju pārneses kontaktpunktu darbība 9;
7) organizēti inovāciju veicināšanas un popularizēšanas pasākumi 8;
8) īstenots Inovāciju gada balvas konkurss 1;
9) īstenots inovatīvo biznesa ideju konkurss Ideju
kauss 2008 (jaunas biznesa idejas/mārketinga
10) īstenota pilota programma Ražošanas konsultācijas MVU (atbalstīti MVU 20);
11) atbalstīti augstas pievienotās vērtības uzņēmējdarbības attīstības projekti (atbalstītie projekti) 2;
12) uzņēmējdarbības un inovācijas motivācijas programmā iesaistīto personu skaits (inovatīvie uzņēmēji, uzņēmumu vadītāji reģionos, potenciālie uzņēmēji) 250;
13) nodrošināta ES vienotā uzņēmējdarbības tīkla darbība Latvijā.
tūkst
Finansiālie rādītāji |
2008. gada |
Izmaiņas |
2009. gada projekts |
||
Samazinājums (-) |
Palielinājums (+) |
Kopā |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Resursi izdevumu
segšanai |
2 774,5 |
1 799,3 |
472,0 |
-1 327,3 |
1 447,2 |
Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos |
|
|
272,0 |
272,0 |
272,0 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
2 774,5 |
1 799,3 |
200,0 |
-1 599,3 |
1 175,2 |
Izdevumi kopā |
2 774,5 |
1 799,3 |
472,0 |
-1 327,3 |
1 447,2 |
Izdevumi:
Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): -1 327,3 tūkst. latu
tai skaitā:
Samazinājums izdevumos (3. aile): 1 799,3 tūkst. latu
Citas izmaiņas:
1 641,6 tūkst
·
199,8 tūkst
·
150,6 tūkst
·
200,0 tūkst
·
200,0 tūkst
·
50,4 tūkst
·
60,0 tūkst
·
200,0 tūkst
·
116,2 tūkst
·
145,0 tūkst
·
119,6 tūkst
·
200,0 tūkst
157,7 tūkst
Palielinājums izdevumos (4. aile): 472,0 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
Ārvalstu finanšu palīdzība:
272,0 tūkst. latu Eiropas Kopienas Iniciatīvu konkurētspējas un inovāciju programmas projekta Eiropas Biznesa atbalsta tīkls izmaksas.
Līdzfinansējums:
200,0 tūkst. latu
Eiropas Kopienas Iniciatīvu konkurētspējas un inovāciju programmas projekta Eiropas
Biznesa atbalsta tīkls īstenošanai.
26.00.00 Godīgas
konkurences nodrošināšana, iekšējā tirgus un patērētāju tiesību aizsardzība
Darbības
galvenie mērķi:
1) īstenot patērētāju tiesību un interešu aizsardzību:
―
veicot
adekvātu tirgus uzraudzību, nodrošināt patērētāju drošību,
―
veicinot
labvēlīgu uzņēmējdarbības vidi, godīgu konkurenci,
―
veicinot
patērētāju informētības līmeņa paaugstināšanos,
―
veicinot
patērētāju tiesību īstenošanu;
2) aizsargāt, saglabāt un attīstīt brīvu, godīgu un vienlīdzīgu konkurenci visās tautsaimniecības nozarēs Latvijas patērētāju un tirgus dalībnieku interesēs;
3) nodrošināt sabiedrisko pakalpojumu lietotājiem iespēju saņemt nepārtrauktus, drošus un kvalitatīvus sabiedriskos pakalpojumus par ekonomiski pamatotām cenām, kā arī veicināt attīstību un ekonomiski pamatotu konkurenci regulējamās nozarēs;
4) nodrošināt vienotu atbilstības novērtēšanas sistēmas pamatprincipu ievērošanu un tās atbilstību Latvijas tautsaimniecības vajadzībām, veicināt brīvu produktu/pakalpojumu apriti ES tirgū un uzņēmēju konkurētspējas pieaugumu.
26.01.00 Iekšējais
tirgus un patērētāju tiesību aizsardzība
Darbības
galvenie mērķi:
1) nodrošināt patērētāju aizsardzību no nedrošām un normatīvajiem aktiem neatbilstošām precēm un pakalpojumiem, veicot adekvātu un efektīvu tirgus uzraudzību;
2) nodrošināt labvēlīgu uzņēmējdarbības vidi un godīgu konkurenci, aizsargājot patērētāju ekonomiskās intereses, kā arī pārrobežu pārkāpumu novēršana ES kontekstā;
3) veicināt patērētāju informētības līmeņa paaugstināšanos;
4) nodrošināt patērētāju tiesības uz atlīdzību un efektīvu patērētāju tiesību īstenošanu un nodrošināt patērētāju kolektīvo interešu aizsardzību;
5) pilnveidot un nodrošināt mērīšanas līdzekļu metroloģisko uzraudzību un fasēto preču kontroli.
Politikas
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) paaugstināta patērētājiem pieejamo preču un
pakalpojumu atbilstība drošuma un citu normatīvo
2) samazināti patērētāju tiesību pārkāpumi, netaisnīgu komerciālu prakšu pielietošana (gadījumu, kad komersanti brīvprātīgi vienojas ar Patērētāju tiesību aizsardzības centru par patērētāju tiesību pārkāpumu novēršanu, skaita pieauguma temps, % vidēji gadā) 10%;
3) uzlabota patērētāju strīdu izskatīšanas kvalitāte (patērētāju, kas ir veiksmīgi realizējuši patērētāju tiesības saistībā ar līguma noteikumiem neatbilstošas preces vai pakalpojuma iegādi, skaita pieauguma temps, % vidēji gadā) 12%;
4) veicināta uzņēmumu skaita, kuri ražo fasētās preces ar normatīvajām prasībām atbilstošu satura daudzumu tajās, palielināšanās (uzņēmumu skaita pieauguma temps, % gadā no pārbaudīto uzņēmumu skaita) 5%.
Darbības
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) veikta konkrētu preču vai pakalpojumu grupu tirgus sakārtošana, īstenojot projektus drošuma un atbilstības uzlabošanai vismaz 9 jomās, organizējot vismaz 4 uzņēmēju informēšanas pasākumus;
2) sniegta palīdzība patērētājiem, izskatot vismaz 1250 patērētāju iesniegumus un sūdzības, sniedzot konsultācijas vismaz 15000 patērētājiem, kā arī atbalstu pārrobežu problēmu risināšanā vismaz 500 patērētājiem;
3) īstenoti projekti patērētāju ekonomisko interešu aizsardzībai, veicot ap 200 lietu izpētes reklāmas, e-komercijas un netaisnīgas komercprakses jomās;
4) nodrošināta valsts metroloģiskā uzraudzība, veicot lietošanai reglamentētajā jomā paredzēto konkrētu veidu mērīšanas līdzekļu tirgus izpēti un īstenojot 2 projektus šo mērīšanas līdzekļu atbilstības nodrošināšanai, kā arī veicot fasēto preču kontroli 62 uzņēmumos.
tūkst
Finansiālie rādītāji |
2008. gada |
Izmaiņas |
2009. gada projekts |
||
Samazinājums (-) |
Palielinājums (+) |
Kopā |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Resursi izdevumu
segšanai |
2 055,8 |
723,6 |
293,0 |
-430,6 |
1 625,2 |
Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos |
513,1 |
513,1 |
200,1 |
-313,0 |
200,1 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
1 542,7 |
210,5 |
92,9 |
-117,6 |
1 425,1 |
Izdevumi - kopā |
2 055,8 |
723,6 |
293,0 |
-430,6 |
1 625,2 |
Izdevumi:
Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): - 430,6 tūkst. latu
tai skaitā:
Samazinājums izdevumos (3. aile): 723,6 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
Ārvalstu finanšu palīdzība:
513,1 tūkst. latu Pārejas programmas projekta Nr.2006/018-118-04-01/0001 Tirgus uzraudzības sistēmas uzlabošana izmaksas.
Līdzfinansējums un
priekšfinansējums: 150,1 tūkst
·
88,2
tūkst. latu Pārejas perioda projekta Nr.2006/018-118-04-01/0001 Tirgus
uzraudzības sistēmas uzlabošana izmaksas;
·
61,9
tūkst. latu Eiropas Kopienas iniciatīvas projekta Eiropas patērētāju
informācijas centra uzturēšanas izdevumi.
Citas izmaiņas:
60,4 tūkst. latu
izdevumu samazinājums, ievērojot MK sēdē 2008. 4.septembrī nolemto (protokols
Nr.62 1§), t.sk. precēm un pakalpojumiem 37,3 tūkst. latu, atlīdzībai 23,1 tūkst.
latu (atalgojumi 18,6 tūkst. latu). Paredzēts likvidēt 5 amatu vietas.
Palielinājums izdevumos (4. aile): 293,0 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
Ārvalstu finanšu palīdzība:
200,1 tūkst. latu noslēguma izdevumi Pārejas programmas projektam Nr.2006/018-118-04-01/0001 Tirgus uzraudzības sistēmas uzlabošana.
Līdzfinansējums un
priekšfinansējums: 92,9 tūkst
·
79,8
tūkst. latu Eiropas Kopienas iniciatīvas projekta Eiropas patērētāju
informācijas centra uzturēšanas izdevumi;
·
13,1
tūkst. latu Pārejas perioda projekts Tirgus uzraudzības sistēmas
uzlabošana.
26.02.00 Konkurences
politikas ieviešana
Darbības
galvenie mērķi:
1) nodrošināt komercdarbības vidi, kur tirgus dalībnieki un patērētāji aizsargāti no smagākajām tirgus deformācijām, pārmērīgas tirgus koncentrācijas un to radītajiem zaudējumiem:
―
nodrošināt
Konkurences likuma normu visaptverošu un vienveidīgu piemērošanu, tādējādi
veicinot godīgas konkurences apstākļus, godīgi strādājošu uzņēmumu izaugsmi un
iedzīvotāju labklājību;
―
laikus
konstatēt pārmērīgu tirgus koncentrāciju un izstrādāt priekšlikumus
komercdarbības šķēršļu samazināšanai, kas veicina jaunu tirgus dalībnieku
ienākšanu tirgos ar augstu koncentrācijas līmeni;
―
izstrādājot
un ieviešot normatīvos
―
palielināt
sabiedrības izpratni par konkurences labvēlīgo ietekmi uz iedzīvotāju labklājību.
Politikas
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) veicināta godīga konkurence, samazināts Konkurences un Reklāmas likuma normu pārkāpumu skaits (konstatēto pārkāpumu skaita pret ierosināto lietu skaita samazināšanās, % pret iepriekšējo gadu) 4%.
Darbības
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) veiktas smagāko Konkurences likuma pārkāpumu (aizliegto vienošanos un dominējošā stāvokļa ļaunprātīgas izmantošanas) izmeklēšanas (maksimālo lietu skaits) 35;
2) samazināts smagāko Konkurences likuma pārkāpumu izmeklēšanas ilgums (vidējais mēnešu skaits) 15;
3) veiktas uzņēmumu apvienošanās kontroles (maksimālais lietu skaits) 30;
4) samazināts ziņojumu par tirgus dalībnieku apvienošanos izskatīšanas laiks (dienās) 100;
5) veikta konkurences situācijas izpēte (tirgus analīzes) autoceļu un inženiertehniskajā būvniecībā, farmācijas tirgū un mazumtirdzniecības sektorā, kā arī noteiktas tirgū ienākšanas barjeras nozarēs ar augstu koncentrācijas līmeni (pasākumu skaits) 6;
6) sagatavoti priekšlikumi tiesību aktos noteikto ierobežojumu novēršanai noteiktos sektoros (neelastīgā piedāvājuma, tīkla infrastruktūras, profesionālo pakalpojumu u.c.) (skaits) 5;
7) izvērtēti citu institūciju sagatavotie tiesību aktu projekti (Konkurences likuma 7.panta otrā daļa) (tiesību aktu projektu skaits) 30;
8) sniegtas konsultācijas konkurences tiesību jomā (skaits) 200;
9) sniegti paziņojumi plašsaziņas līdzekļiem (skaits) 200.
tūkst
Finansiālie rādītāji |
2008. gada |
Izmaiņas |
2009. gada projekts |
||
Samazinājums (-) |
Palielinājums (+) |
Kopā |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Resursi izdevumu
segšanai |
1 093,3 |
202,9 |
29,7 |
-173,2 |
920,1 |
Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos |
105,4 |
105,4 |
21,1 |
-84,3 |
21,1 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
987,9 |
97,5 |
8,6 |
-88,9 |
899,0 |
Izdevumi kopā |
1 093,3 |
202,9 |
29,7 |
-173,2 |
920,1 |
Izdevumi:
Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): -173,2 tūkst. latu
tai skaitā:
Samazinājums izdevumos (3. aile): 202,9 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
Ārvalstu finanšu palīdzība:
105,4 tūkst. latu Pārejas programmas Twinning light 2006. gada projekta Konkurences padomes ekonomiskās izpētes un analīzes spējas tālākās spējas tālāka stiprināšana izmaksas.
Līdzfinansējums:
13,9 tūkst. latu Pārejas programmas Twinning light 2006. gada projekta Konkurences padomes ekonomiskās izpētes un analīzes spējas tālākās spējas tālāka stiprināšana izmaksas.
Citas izmaiņas:
83,6 tūkst. latu izdevumu samazinājums, ievērojot MK sēdē 2008. gada 4.septembrī nolemto (protokols Nr.62 1.§), t.sk. precēm un pakalpojumiem 14,8 tūkst. latu, atlīdzība 68,8 tūkst. latu (atalgojums 55,4 tūkst. latu). Paredzēts likvidēt 11 amatu vietas.
Palielinājums izdevumos (4. aile): 29,7 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
Ārvalstu finanšu palīdzība:
21,1 tūkst. latu Pārejas programmas Twinning light 2006. gada projekta Konkurences padomes ekonomiskās izpētes un analīzes spējas tālākās spējas tālāka stiprināšana izmaksas.
Līdzfinansējums un
priekšfinansējums:
8,6 tūkst. latu
Pārejas programmas Twinning light
2006. gada projekta Konkurences padomes ekonomiskās izpētes un analīzes
spējas tālākās spējas tālāka stiprināšana izmaksas.
26.03.00 Sabiedrisko
pakalpojumu regulēšana
Darbības
galvenie mērķi:
1) nodrošināt patērētājus ar iespēju saņemt kvalitatīvus pakalpojumus par ekonomiski pamatotām cenām, vienlaikus stimulējot pakalpojumu sniedzēju efektīvu darbību un nodrošinot viņiem saprātīgu peļņu;
2) regulēt
sabiedrisko pakalpojumu sniegšanu kā komercdarbību šādās nozarēs:
―
enerģētika,
izņemot siltumapgādi, kur ražošanas procesā netiek izstrādāta elektroenerģija;
―
elektroniskie
sakari;
―
pasts;
― dzelzceļa transports.
Politikas
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) nodrošināta sabiedrisko pakalpojumu pieejamība visā valsts teritorijā (komersantu skaits, kuru darbības teritorija ir Latvijas Republika) 480;
2) nodrošināta konkurence starp sabiedrisko pakalpojumu sniedzējiem valsts regulējamās nozarēs un patērētājiem nodrošinātas izvēles iespējas (komersantu skaits enerģētikā/ komersantu skaits sakaru nozarē/ komersantu skaits transporta nozarē) 75/460/3.
Darbības
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) veikta regulējamo sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju uzraudzība atbilstoši normatīvo aktu prasībām, licenču un vispārējo atļauju nosacījumiem (pakalpojumu sniedzēju skaits) 850;
2) veikta regulējamo uzņēmumu apsekošana (uzņēmumu skaits) 150;
3) veiktas elektronisko sakaru pakalpojumu kvalitātes pārbaudes, t.sk.:
·
izsaukumi fiksētajā tīklā (izsaukumu skaits)
86 000;
·
izsaukumi mobilajā tīklā (izsaukumu skaits)
57 000;
·
taksofonu testēšana (testēšanu skaits) 379;
·
starpsavienojumu izsaukumi (izsaukumu skaits)
96 000;
·
īsziņu sūtīšanas pārbaude viena tīkla ietvaros
(pārbaužu skaits) 3 000;
·
īsziņu sūtīšanas pārbaude dažādu tīklu ietvaros
(pārbaužu skaits) 6 000;
·
citi izsaukumi (izsaukumu skaits) 1 600.
tūkst
Finansiālie rādītāji |
2008. gada |
Izmaiņas |
2009. gada projekts |
||
Samazinājums (-) |
Palielinājums (+) |
Kopā |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Resursi izdevumu
segšanai |
3 055,0 |
21,3 |
229,9 |
208,6 |
3 263,6 |
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi |
3 055,0 |
21,3 |
229,9 |
208,6 |
3 263,6 |
Izdevumi kopā |
3 055,0 |
21,3 |
229,9 |
208,6 |
3 263,6 |
Resursi:
Palielinājums:
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi:
208,6 tūkst. latu precizēti pašu ieņēmumi, kas veidojas kā sabiedriskā pakalpojumu sniedzēju valsts nodevas maksājums par sabiedrisko pakalpojumu regulēšanu atkarībā no pakalpojumu sniedzēja iepriekšējā gada apgrozījuma. Tā kā sagaidāms lielāks sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju apgrozījums, proporcionāli palielinās arī maksājamās valsts nodevas apmērs un Regulatora pašu ieņēmumi.
Izdevumi:
Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 208,6 tūkst. latu
tai skaitā:
Samazinājums izdevumos (3. aile): 21,3 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
21,3 tūkst. latu
iemaksas starptautiskajās organizācijās, tai skaitā:
·
7,0 tūkst
·
14,3 tūkst. latu Eiropas Savienības
Neatkarīgo Regulatoru Grupai (IRG/ERG).
Palielinājums izdevumos (4. aile): 229,9 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
25,1 tūkst. latu
iemaksas starptautiskajās organizācijās, tai skaitā:
·
2,1 tūkst
·
7,0 tūkst
·
16,0 tūkst. latu Eiropas Savienības
Neatkarīgo Regulatoru Grupai (IRG/ERG).
Citas izmaiņas: 204,8 tūkst. latu
·
150,0
tūkst. latu pieaugošo izmaksu uzskaites metodikas (LRIC) izstrāde un
ieviešana elektronisko sakaru nozarē;
·
54,8
tūkst
26.04.00 Atbilstības
novērtēšana un kvalitātes nodrošināšana
Darbības
galvenie mērķi:
1) nodrošināt vienotu atbilstības novērtēšanas sistēmu, un tās atbilstību Latvijas tautsaimniecības vajadzībām, kas sevī ietver testēšanas un kalibrēšanas laboratoriju, produktu, sistēmu un personāla sertificēšanas institūciju, inspicēšanas institūciju un vides verificētāju novērtēšanu, akreditāciju un uzraudzību;
2) nodrošināt iespēju apliecināt Latvijas uzņēmēju ražoto produktu un sniegto pakalpojumu atbilstību Eiropas un starptautiskajiem standartiem, kas sevī ietver vienotas ES un starptautiskām prasībām atbilstošas un starptautiski atzītas nacionālās akreditācijas sistēmas plānveidīgu uzturēšanu un attīstību;
3) attīstīt
nacionālos mērvienību etalonus atbilstoši tautsaimniecības vajadzībām,
nodrošinot to starptautisku atzīšanu.
Politikas
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) pieaugusi mērījumu dažādība, apgūstot un akreditējot jaunus mērījumus (mērījumu veidu skaita pieaugums vidēji gadā 3%);
2) nodrošināts tautsaimniecības vajadzībām nepieciešamo atbilstības novērtēšanas pakalpojumu skaita pieaugums, kas veicina tās konkurētspēju Eiropas un starptautiskajā tirgū (darbības sfēras) 76;
3) nodrošināta standartizācijas procesu gatavība darbam elektroniskā formā (% no kopējā standartu skaita) 80%.
Darbības
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) mērvienību etalonu starptautiska atzīšana 4;
2) kalibrēto mērīšanas līdzekļu skaits (tūkst.) 1,0.
3) nodrošināta Latvijas nacionālajā akreditācijas sistēmā novērtēto institūciju uzturēšana (institūciju skaits) 185;
4) pārstāvētas Latvijas intereses starptautiskajās akreditācijas institūcijās (institūciju skaits) 1;
5) apgūtas jaunas akreditācijas jomas (jomu skaits) 1;
6) organizēta ekspertu modulārā apmācība (mācību skaits) 4;
7) organizētas divpusējās prasmes pārbaudes (pārbaužu skaits) 10;
8) organizēta/ koordinēta starplaboratoriju salīdzinošā testēšana/ prasmes pārbaudes (pasākumu skaits) 2;
9) nodrošināta dalība Eiropas akreditācijas kooperācijas Ģenerālajā asamblejā (pasākumu skaits) 2;
10) adaptēti ES standarti (standartu skaits) 1 300;
11) veikta reglamentētajā sfērā obligāti piemērojamo standartu tulkošana (standartu skaits) 50.
tūkst
Finansiālie rādītāji |
2008. gada |
Izmaiņas |
2009. gada projekts |
||
Samazinājums (-) |
Palielinājums (+) |
Kopā |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Resursi izdevumu
segšanai |
1 240,4 |
140,7 |
8,5 |
-132,2 |
1 108,2 |
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi |
264,8 |
14,8 |
5,0 |
-9,8 |
255,0 |
Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos |
13,6 |
13,6 |
3,5 |
-10,1 |
3,5 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
962,0 |
112,3 |
|
-112,3 |
849,7 |
Izdevumi kopā |
1 282,8 |
183,1 |
8,5 |
-174,6 |
1 108,2 |
Finansiālā bilance |
-42,4 |
× |
× |
× |
|
Naudas līdzekļi |
42,4 |
× |
× |
× |
|
Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+) |
41,7 |
× |
× |
× |
|
Ārvalstu finanšu palīdzības naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+) |
0,7 |
× |
× |
× |
|
Resursi:
Samazinājums:
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi:
14,8 tūkst. latu
ieņēmumu no maksas pakalpojumiem izmaiņas sakarā ar pieprasījuma samazinājumu
pēc augstas precizitātes mērīšanas
līdzekļu (etalonu) kalibrēšanas.
Palielinājums:
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi:
5,0 tūkst. latu palielinājums saistīts ar akreditēto institūciju skaita pieaugumu un papildus apmācību kursu organizēšanu akreditācijas jomā.
Izdevumi:
Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): -174,6 tūkst. latu
tai skaitā:
Samazinājums izdevumos (3. aile): 183,1 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
Ārvalstu finanšu palīdzība:
13,6 tūkst. latu
Eiropas Savienības speciālā pētniecības projekta BALTICTIME Elektroniskās
pārvaldes pakalpojumu ieviešana Baltijas valstīs caur uzticamo laika zīmogu atlīdzībai
un preču un pakalpojumu iegādei.
Līdzfinansējums un
priekšfinansējums:
3,5 tūkst. latu
Eiropas Savienības speciālais pētniecības projekts BALTICTIME Elektroniskās
pārvaldes pakalpojumu ieviešana Baltijas valstīs caur uzticamo laika zīmogu.
Citas izmaiņas: 166,0 tūkst. latu
·
108,8 tūkst. latu izdevumu samazinājums,
ievērojot MK sēdē 2008. gada 4.septembrī nolemto (protokols Nr.62 1§), t.sk.
precēm un pakalpojumiem 89,7 tūkst. latu, atlīdzībai 19,1 tūkst. latu
(atalgojums 15,4 tūkst. latu). Paredzēts likvidēt 3 amatu vietas;
·
42,4 tūkst. latu izdevumi precēm un
pakalpojumiem, kas segti no naudas līdzekļu atlikuma uz 01.01.2008;
·
14,8 tūkst. latu izdevumu samazinājums sakarā
ar pieprasījuma samazinājumu pēc
augstas precizitātes mērīšanas līdzekļu (etalonu) kalibrēšanas.
Palielinājums izdevumos (4. aile): 8,5 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
Ārvalstu finanšu palīdzība:
3,5 tūkst. latu
Eiropas Savienības speciālais pētniecības projekts BALTICTIME Elektroniskās
pārvaldes pakalpojumu ieviešana Baltijas valstīs caur uzticamo laika zīmogu.
Citas izmaiņas:
5,0 tūkst. latu
izdevumi, kas segti no ieņēmumiem par sniegtajiem maksas pakalpojumiem, un
saistīti ar akreditēto institūciju skaita pieaugumu un papildus apmācību kursu
organizēšanu akreditācijas jomā.
27.00.00 Valsts atbalsta
politikas ieviešana
Darbības
galvenie mērķi:
1) nodrošināt 2004. 2006. gada struktūrfondu Vienotajā programmdokumentā noteikto pasākumu realizēšanu;
2) nodrošināt Valsts stratēģiskā ietvardokumenta 2007. 2013. gadu periodam pasākumu īstenošanu.
27.01.00 Eiropas
Savienības struktūrfondu ieviešana
Darbības
galvenie mērķi:
1) 2007.2013.plānošanas perioda ES struktūrfondu projektu ieviešanas vadības un kontroles sistēmas uzturēšana un pilnveidošana ar mērķi nodrošināt darbības programmu papildinājuma aktivitāšu efektīvu administrēšanu;
2) 2004.2006. plānošanas perioda ES struktūrfondu projektu uzraudzības nodrošināšana.
Politikas
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
nodrošināta Eiropas Savienības fondu 2007.-2013. gadam programmu apstiprināšana Ministru kabinetā un uzsākta aktivitāšu ieviešana (apstiprināto aktivitāšu finansējums % pret kopējo 2007.-2013. gada periodā paredzēto finansējumu) 75%.
Darbības
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) saņemts atzinums par vadības un kontroles sistēmas atbilstību;
2) iespējamo neatbilstību laicīga identificēšana un novēršana.
tūkst
Finansiālie rādītāji |
2008. gada |
Izmaiņas |
2009. gada projekts |
||
Samazinājums (-) |
Palielinājums (+) |
Kopā |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Resursi izdevumu
segšanai |
1 750,6 |
209,4 |
|
-209,4 |
1 541,2 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
1 750,6 |
209,4 |
|
-209,4 |
1 541,2 |
Izdevumi kopā |
1 750,6 |
209,4 |
|
-209,4 |
1 541,2 |
Izdevumi:
Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): -209,4 tūkst. latu
tai skaitā:
Samazinājums izdevumos (3. aile): 209,4 tūkst. latu
Citas izmaiņas:
209,4 tūkst. latu izdevumu samazinājums, ievērojot MK sēdē 2008. 4.septembrī nolemto (protokols Nr.62 1.§), t.sk. precēm un pakalpojumiem 80,0 tūkst. latu, atlīdzībai 124,0 tūkst. latu, kapitālām iegādēm 5,0 tūkst. latu.
27.04.00 Atbalsts valsts
un privātās partnerības īstenošanai
Darbības
galvenie mērķi:
izstrādāt priekšlikumus Valsts un privātās partnerības (turpmāk VPP) attīstības veicināšanai un atbalstīt attiecīgu projektu izstrādi un īstenošanu.
Politikas
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
palielinot īstenoto investīciju projektu skaitu ar privātā kapitāla piesaisti, 2009. gadā sasniegts īstenoto VPP projektu finansējuma apjoms vismaz 1% apmērā no IKP.
Darbības
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) ieviesta Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta projekta Valsts un privātās partnerības veicināšana Latvijā, veicot projektu priekšizpēti vai izstrādājot projektu dokumentāciju (projektu skaits) 20;
2) organizēti
3) veiktas konsultācijas par VPP projektu organizatoriskajiem, finansiālajiem un juridiskajiem jautājumiem 40;
4) izdots
tūkst
Finansiālie rādītāji |
2008. gada |
Izmaiņas |
2009. gada projekts |
||
Samazinājums (-) |
Palielinājums (+) |
Kopā |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Resursi izdevumu
segšanai |
231,9 |
121,3 |
193,9 |
72,6 |
304,5 |
Transferti |
20,4 |
20,4 |
115,9 |
95,5 |
115,9 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
211,5 |
100,9 |
78,0 |
-22,9 |
188,6 |
Izdevumi kopā |
231,9 |
121,3 |
193,9 |
72,6 |
304,5 |
Izdevumi:
Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 72,6 tūkst. latu
tai skaitā:
Samazinājums izdevumos (3. aile): 121,3 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
Ārvalstu finanšu palīdzība:
20,4 tūkst. latu
ārvalstu finanšu palīdzības transferts no Finanšu ministrijas Norvēģijas valdības
divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansētajam projektam Valsts un privātās
partnerības attīstības veicināšana Latvijā.
Līdzfinansējums un
priekšfinansējums:
63,1 tūkst. latu Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansētajam pasākumam Valsts un privātās partnerības attīstības veicināšana Latvijā.
Citas izmaiņas:
37,8 tūkst. latu izdevumu samazinājums, ievērojot MK sēdē 2008. 4.septembrī nolemto (protokols Nr.62 1§): 10,0 tūkst. latu atlīdzībai; 27,8 tūkst. latu izdevumi precēm un pakalpojumiem.
Palielinājums izdevumos (4. aile): 193,9 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
Ārvalstu finanšu palīdzība:
115,9 tūkst. latu ārvalstu finanšu palīdzības transferts no Finanšu ministrijas Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansētajam pasākumam Valsts un privātās partnerības attīstības veicināšana Latvijā.
Līdzfinansējums:
78,0 tūkst. latu
Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta līdzfinansētajam pasākumam Valsts
un privātās partnerības attīstības veicināšana Latvijā.
27.05.00 Tehniskā
palīdzība Eiropas Savienības fondu apgūšanai (2007-2013)
Darbības
galvenie mērķi:
kvalitatīvas un efektīvas Eiropas Savienības fondu darbības programmu Cilvēkresursi un nodarbinātība, Uzņēmējdarbība un inovācija un Infrastruktūra un pakalpojumi vadības funkciju un tiešā vadības procesa nodrošināšana.
Politikas
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
nodrošināt N+3 principa ievērošanu (ES struktūrfondi un Kohēzijas fonds tiek apgūti atbilstoši Darbības Programmā noteiktajām summām un termiņiem).
Darbības
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) 2009. gadā izvērtēti projektu
2) Eiropas Savienības projektu īstenošanas uzraudzība;
3) Eiropas Savienības fondu informatīvie un publicitātes pasākumi.
tūkst
Finansiālie rādītāji |
2008. gada |
Izmaiņas |
2009. gada projekts |
||
Samazinājums (-) |
Palielinājums (+) |
Kopā |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Resursi izdevumu
segšanai |
1 675,7 |
1 675,7 |
3 981,4 |
2 305,7 |
3 981,4 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
1 675,7 |
1 675,7 |
3 981,4 |
2 305,7 |
3 981,4 |
Izdevumi kopā |
1 675,7 |
1 675,7 |
3 981,4 |
2 305,7 |
3 981,4 |
Izdevumi:
Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 2 305,7 tūkst. latu
tai skaitā:
Samazinājums izdevumos (3. aile): 1 675,7 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
1 675,7 tūkst. latu 2007.2013. gada programmēšanas perioda Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekta VSID/TP/CFLA/08/18/P Tehniskās palīdzības projekts sadarbības iestādes funkciju nodrošināšanai finansējums saskaņā ar plānoto veicamo pasākumu plānu.
Palielinājums izdevumos (4. aile): 3 981,4 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
3 981,4 tūkst. latu 2007.-2013. gada programmēšanas perioda Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) projekta VSID/TP/CFLA/08/18/P Tehniskās palīdzības projekts sadarbības iestādes funkciju nodrošināšanai finansējums saskaņā ar plānoto veicamo pasākumu plānu, t.sk. preces un pakalpojumi 1705,3 tūkst. latu, atlīdzība 2161,8 tūkst. latu (atalgojumi 596,7 tūkst. latu), kapitālie izdevumi 114,2 tūkst. latu.
27.06.00 Eiropas
Reģionālā attīstības fonda (ERAF) projektu īstenošana (20072011)
Darbības
galvenie mērķi:
nodrošināt 2007-2013. gadu plānošanas perioda ERAF projektu starpposma/noslēguma pārskatu izvērtēšanu un maksājumu veikšanu finansējuma saņēmējiem.
Politikas
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
atbalstīti finansēšanas vadības instrumenti uzņēmumiem pirmkārt, maziem un vidējiem uzņēmumiem kā riska kapitāla fondus, garantiju fondus un aizdevumu fondus, un pilsētu attīstības fondiem (fondiem, kas iegulda valsts un privātā sektora partnerībās un citos projektos, kas iekļauti integrētā pilsētu ilgtspējīgas attīstības plānā).
Darbības
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) apmaksāto projektu skaits 2007.2013. gada plānošanas perioda programmās 64;
2) 2008. gadā noslēgtā Latvijas Republikas un Eiropas Investīciju fonda līguma par Eiropas Savienības struktūrfondu ieguldījumu fonda ieviešanu līdz 2010. gada 31.decembrim 183,0 milj. eiro apmērā izpilde.
tūkst
Finansiālie rādītāji |
2008. gada |
Izmaiņas |
2009. gada projekts |
||
Samazinājums (-) |
Palielinājums (+) |
Kopā |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Resursi izdevumu
segšanai |
|
|
67 624,3 |
3 187,0 |
67 624,3 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
|
|
67 624,3 |
67 624,3 |
67 624,3 |
Izdevumi - kopā |
|
|
67 624,3 |
67 624,3 |
67 624,3 |
Izdevumi:
Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 67 624,3 tūkst. latu
tai skaitā:
Palielinājums izdevumos (4. aile): 67 624,3 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
67 624,3 tūkst. latu projektu ieviešanai, tai skaitā 64 437,2 tūkst. latu Eiropas Ieguldījumu fondam investīcijām garantijās, paaugstināta riska aizdevumos, riska kapitāla fondos un cita veida finanšu instrumentos, 450,1 tūkst. latu Darbības programmas apakšaktivitātes 2.1.2.1.2. Tehnoloģiju pārneses kontaktpunkti projektu finansēšanai, 2 737 tūkst. latu Darbības programmas aktivitātes 2.3.2.2. Atbalsts ieguldījumiem mikro un mazo komersantu attīstībā īpaši atbalstāmajās teritorijās apstiprināto projektu finansēšanai.
27.08.00 Eiropas Sociālā
fonda (ESF) projektu īstenošana (20072013)
Darbības
galvenie mērķi:
nodrošināt 20072013. gadu plānošanas perioda ESF projektu starpposma/noslēguma pārskatu izvērtēšanu un maksājumu veikšanu finansējuma saņēmējiem.
Darbības
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
apmaksāto projektu skaits 2007.-2013. gada plānošanas perioda programmās 6.
tūkst
Finansiālie rādītāji |
2008. gada |
Izmaiņas |
2009. gada projekts |
||
Samazinājums (-) |
Palielinājums (+) |
Kopā |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Resursi izdevumu
segšanai |
|
|
191,3 |
191,3 |
191,3 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
|
|
191,3 |
191,3 |
191,3 |
Izdevumi - kopā |
|
|
191,3 |
191,3 |
191,3 |
Izdevumi:
Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 191,3 tūkst. latu
tai skaitā:
Palielinājums izdevumos (4. aile): 191,3 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
191,3 tūkst. latu darbības programmas Cilvēkresursi un nodarbinātība papildinājuma 1.3.prioritātes Nodarbinātības veicināšana un sabiedrības veselības pasākumi 1.3.1. pasākuma Nodarbinātība 1.3.1.9. aktivitātes Augstas kvalifikācijas darbinieku piesaiste apstiprināto projektu finansēšanai.
28.00.00 Ārējās
ekonomiskās politikas ieviešana
Darbības
galvenie mērķi:
1) piesaistīt ārvalstu investīcijas augsto, vidēji augsto un vidējo tehnoloģiju nozarēs, kā arī zināšanu ietilpīgo pakalpojumu nozarēs, palielināt Latvijas uzņēmumu konkurētspēju Latvijā un starptautiskajos tirgos, veicināt eksporta pieaugumu.
Politikas
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) veicināts Latvijas preču un pakalpojumu eksporta pieaugums (% pret iepriekšējo gadu) 15%;
2) veicināts ārvalstu tiešo investīciju pieaugums (% pret iepriekšējo gadu) 20%.
Darbības
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) nodrošināta Latvijas ārējo ekonomisko pārstāvniecību darbība ārvalstīs 12;
2) organizētas potenciālo sadarbības partneru vizītes Latvijā (kompāniju skaits) 60;
3) sniegtas konsultācijas Latvijas uzņēmumiem par ārvalstu tirgiem 1440;
4) apstrādāti eksporta projekti (skaits/ pret
prognozēto apjomu, milj
5) sniegtas konsultācijas ārvalstu investoriem, ārvalstu diplomātiskajām pārstāvniecībām u.c. ārvalstu institūcijām 300;
6) apstrādāti investīciju projekti (skaits/ pret prognozēto apjomu, milj. latu) 50/30;
7) sagatavotas Latvijas uzņēmēju eksporta veicināšanas un investīciju piesaistes misijas ārvalstīs (uzņēmēju skaits) 200.
tūkst
Finansiālie rādītāji |
2008. gada |
Izmaiņas |
2009. gada projekts |
||
Samazinājums (-) |
Palielinājums (+) |
Kopā |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Resursi izdevumu
segšanai |
2 950,3 |
196,4 |
|
-196,4 |
2 753,9 |
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi |
500,0 |
100,0 |
|
-100,0 |
400,0 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
2 450,3 |
96,4 |
|
-96,4 |
2 353,9 |
Izdevumi - kopā |
2 950,3 |
196,4 |
|
-196,4 |
2 753,9 |
Resursi:
Samazinājums:
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi:
100,0 tūkst. latu
ņemot vērā to, ka pēdējo divu gadu laikā Latvijas valsts amatpersonu oficiālo
ārvalstu vizīšu ar uzņēmēju delegāciju līdzdalību skaits bija mazāks nekā
plānots, samazināti pašu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem, ko plānots saņemt kā
dalības maksu oficiālajās ārvalstu vizītēs.
Izdevumi:
Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): -196,4 tūkst. latu
tai skaitā:
Samazinājums izdevumos (3. aile): 196,4 tūkst. latu
Citas izmaiņas:
·
100,0
tūkst. latu atbilstoši ieņēmumu samazinājumam atbilstoši samazināti no
tiem veiktie izdevumi precēm un pakalpojumiem;
·
96,4
tūkst. latu izdevumu samazinājums, ievērojot MK sēdē 2008. gada
4.septembrī nolemto (protokols Nr.62 1.§), t.sk. precēm un pakalpojumiem 72,0 tūkst.
latu, atlīdzībai 4,4 tūkst. latu, kapitālām iegādēm 20,0 tūkst. latu. Paredzēts
likvidēt 7 amatu vietas.
29.00.00 Enerģētikas
politika
Darbības
galvenie mērķi:
radīt apstākļus līdzsvarota, droša, konkurētspējīga un efektīva enerģijas tirgus funkcionēšanai Latvijā, kas nodrošina dzīves un vides kvalitāti, kā arī ekonomisko izaugsmi.
Politikas
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) īstenojot
enerģētikas politikā paredzētos pasākumus panākts no atjaunojamiem
energoresursiem saražotās elektroenerģijas īpatsvara pieaugums vidēji par 1%
gadā, lai 2010. gadā sasniegtu indikatīvo mērķi saražot no atjaunojamiem
energoresursiem 49,3% no Latvijā patērētās elektroenerģijas;
2) sasniegts Energointensitātes indikators 0,37 (toe/1000 eiro).
Darbības
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) sagatavoti publiskie informatīvie materiāli par enerģētiku 15;
2) nodrošināta naftas produktu valsts materiālo rezervju izveidošana un uzturēšana 6 patēriņa dienām;
3) jaunu pazemes gāzes krātuvju izveides potenciāla izpēte ES TEN-E programmas ietvaros. Nodrošināta TEN-E projekta īstenošana. Sagatavoti 6 ziņojumi un pārskati;
4) Nodrošināta Inteliģentā enerģija Eiropai (IEE) programmas koordinēšana;
5) nodrošināta jaunu elektroenerģijas ražošanas jaudu ieviešanas pasākumu īstenošana (pasākumu skaits) 3.
tūkst
Finansiālie rādītāji |
2008. gada |
Izmaiņas |
2009. gada projekts |
||
Samazinājums (-) |
Palielinājums (+) |
Kopā |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Resursi izdevumu
segšanai |
3 108,8 |
2 934,3 |
6 148,9 |
3 214,6 |
6 323,4 |
Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos |
|
|
632,1 |
632,1 |
632,1 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
3 108,8 |
2 934,3 |
5 516,8 |
2 582,5 |
5 691,3 |
Izdevumi - kopā |
3 108,8 |
2 934,3 |
6 148,9 |
3 214,6 |
6 323,4 |
Izdevumi:
Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): 3 214,6 tūkst. latu
tai skaitā:
Samazinājums izdevumos (3. aile): 2 934,3 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
Līdzfinansējums:
·
277,9
tūkst. latu ārvalstu finanšu palīdzības projekta TENE001 Latvijas
ģeoloģiskā potenciāla izmantošanas iespēju izpēte gāzes krātuvju iespējamai
izveidei Latvijā izmaksas.
Citas izmaiņas:
·
2 656,4
tūkst. latu pasākuma Naftas produktu rezervju izveide realizācijas
izmaksas.
Palielinājums izdevumos (4. aile): 6 148,9 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
Ārvalstu finanšu palīdzība: 632,1 tūkst. latu
·
616,0
tūkst. latu projekta TENE001 Latvijas ģeoloģiskā potenciāla izmantošanas
iespēju izpēte gāzes krātuvju iespējamai izveidei Latvijā ekonomiskajam
novērtējumam iespējamai dabas gāzes glabātuvei izmaksas;
·
6,1
tūkst. latu projekta IEE/CA/086/001/SI2.503473
Inteliģenta enerģija Eiropai izmaksas;
·
10,0
tūkst. latu projekta IEE/CA/07/333/SI2.482785 Otrā saskaņotā darbība ēku
energoefektivitātes direktīvas Nr.2002/91/EK ieviešanai izmaksas.
Līdzfinansējums un priekšfinansējums: 616,8 tūkst. latu
·
609,6
tūkst. latu projekts TENE001 Latvijas ģeoloģiskā potenciāla izmantošanas
iespēju izpēte gāzes krātuvju iespējamai izveidei Latvijā ekonomiskajam
novērtējumam iespējamai dabas gāzes glabātuvei;
·
7,2
tūkst. latu projekta IEE/CA/08/001/SI2.503473 Inteliģenta enerģija Eiropai
izmaksas.
Citas saistības:
·
4 900,0
tūkst. latu finansējums naftas produktu rezervju iepirkšanai un
uzglabāšanai.
30.00.00 Tūrisma
politikas ieviešana
Darbības
galvenie mērķi:
1) veicināt tūrisma nozares attīstību Latvijā;
2) uzlabot Latvijas kā pievilcīga tūrisma un darījumu braucienu galamērķa atpazīstamību.
Politikas
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) tūrisma pakalpojuma eksporta pieaugums vidēji par 10-15% gadā;
2) ārvalstu tūristu izdevumu Latvijā palielināšanās vidēji par 5-10% gadā;
3) ikgadējais ārvalstu tūristu skaits saglabā pozitīvu pieauguma tendenci vidējā Eiropas līmenī (3-5% gadā).
Darbības
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) dalība starptautiskajos gadatirgos 10;
2) izdoti tūrisma informatīvo materiālu veidi 18;
3) uzturēti Latvijas tūrisma biroji ārvalstīs un Latvijā 7;
4) noorganizētas plašsaziņas līdzekļu pārstāvju vizītes uz Latviju 50;
5) veikts vismaz viens vietējā tirgus pētījums un vismaz viens ārvalstu mērķa tirgus pētījums;
6) nodrošināta Latvijas dalība ES projektā Eiropas izcilākie tūristu galamērķi.
tūkst
Finansiālie rādītāji |
2008. gada |
Izmaiņas |
2009. gada projekts |
||
Samazinājums (-) |
Palielinājums (+) |
Kopā |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Resursi izdevumu
segšanai |
1 360,7 |
215,9 |
48,7 |
-167,2 |
1 193,5 |
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi |
80,8 |
40,8 |
|
-40,8 |
40,0 |
Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos |
24,4 |
24,4 |
36,5 |
12,1 |
36,5 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
1 255,5 |
150,7 |
12,2 |
-138,5 |
1 117,0 |
Izdevumi - kopā |
1 388,9 |
244,1 |
48,7 |
-195,4 |
1 193,5 |
Finansiālā bilance |
-28,2 |
× |
× |
× |
|
Naudas līdzekļi |
28,2 |
× |
× |
× |
|
Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+) |
3,6 |
× |
× |
× |
|
Ārvalstu finanšu palīdzības naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+) |
24,6 |
× |
× |
× |
|
Resursi:
Samazinājums:
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi:
40,8 tūkst. latu sakarā ar pieaugušām izmaksām dalībai gadatirgos samazinās piesaistīto dalībnieku skaits un izīrējamo stendu platība, krītas klientu/dalībnieku maksātspēja. Mainās mārketinga konjunktūra tūristi, lai iegūtu informāciju par ceļojuma galamērķi, aizvien mazāk izmanto tūrisma izstādes kā informācijas avotu ceļojuma plānošanai, bet to aizstāj ar pieejamiem resursiem internetā.
Izdevumi:
Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): -195,4 tūkst. latu
tai skaitā:
Samazinājums izdevumos (3. aile): 244,1 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
Ārvalstu finanšu palīdzība: 73,4 tūkst. latu
49,0 tūkst. latu
Eiropas Kopienas iniciatīvas Eiropas izcilākie tūristu galamērķi EDEN II
izmaksas, tai skaitā 24,6 tūkst
Līdzfinansējums:
24,4 tūkst. latu Eiropas Kopienas iniciatīvas Eiropas izcilākie tūristu galamērķi EDEN II izmaksas.
Citas izmaiņas: 170,7 tūkst. latu
·
40,8
tūkst. latu preces un pakalpojumu izmaksas, kas segtas no maksas
pakalpojumiem;
·
126,3
tūkst. latu izdevumu samazinājums, ievērojot MK sēdē 2008. gada
4.septembrī nolemto (protokols Nr.62 1§), t.sk. precēm un pakalpojumiem 114,4
tūkst. latu, atlīdzībai 11,9 tūkst. latu (atalgojums 9,6 tūkst. latu). Paredzēts
likvidēt 2 amatu vietas;
·
3,6
tūkst. latu maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu atlikumi uz gada
sākumu, kas novirzīti precēm un pakalpojumiem.
Palielinājums izdevumos (4. aile): 48,7 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
Ārvalstu finanšu palīdzība:
36,5 tūkst. latu
Eiropas Kopienas iniciatīvas Eiropas izcilākie tūristu galamērķi EDEN III izmaksas,
tai skaitā 3,6 tūkst
Līdzfinansējums:
12,2 tūkst. latu Eiropas Kopienas iniciatīvas Eiropas izcilākie tūristu galamērķi EDEN III izmaksas.
31.00.00 Nozares politiku veidošana un vadība
Darbības
galvenie mērķi:
programmas ietvaros nodrošināt normatīvo aktu un politikas dokumentu izstrādi, t.sk. EM budžeta projekta sagatavošanu, kā arī veikt uzraudzības un atbalsta pasākumus EM kompetences jomā
Politikas
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) nodrošināta ekonomikas politikas izstrāde;
2) radīti priekšnoteikumi politikas plānošanas tiesiskās vides nodrošināšanai ekonomikas jomā, lai palielinātu Latvijas tautsaimniecības konkurētspēju.
Darbības
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) sagatavots biļetens
2) sagatavots biļetens Latvijas tautsaimniecība: Makroekonomiskais apskats (skaits) 4;
3) izstrādāti politikas plānošanas dokumenti (skaits) 7;
4) veikti iekšējie auditi ministrijā, padotības iestādēs un kapitālsabiedrībās, kurās ministrija ir valsts kapitāla daļas turētāja (skaits) 14;
5) saskaņā ar Saeimā un MK pieņemtajiem lēmumiem un tautsaimniecības nozaru attīstības politikas īstenošanai izstrādāti nepieciešamie normatīvie akti;
6) noslēgti jauni līgumi par ekonomisko sadarbību vai uzlaboti esošo līgumu nosacījumi (līgumu skaits) 7;
7) sagatavoti un iesniegti MK ziņojumi par inflācijas procesiem valstī 6;
8) veikti pasākumi darba tirgus prognožu izstrādes nodrošināšanas jomā (pasākumu skaits) 5;
9) nodrošināti ES iekšējā tirgus informācijas sistēmas (IMI) projekta ieviešanas pasākumi (skaits) 2;
10) īstenoti pasākumi Būvniecības informācijas sistēmas izstrādes un ieviešanas nodrošināšanai (aktivitāšu skaits) 3.
tūkst
Finansiālie rādītāji |
2008. gada |
Izmaiņas |
2009. gada projekts |
||
Samazinājums (-) |
Palielinājums (+) |
Kopā |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Resursi izdevumu
segšanai |
5 998,9 |
1 332,8 |
1 633,3 |
300,5 |
6 299,4 |
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi |
280,0 |
280,0 |
|
-280,0 |
|
Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos |
66,5 |
66,5 |
52,1 |
-14,4 |
52,1 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
5 652,4 |
986,3 |
1 581,2 |
594,9 |
6 247,3 |
Izdevumi - kopā |
6 311,4 |
1 645,3 |
1 633,3 |
-12,0 |
6 299,4 |
Finansiālā bilance |
-312,5 |
× |
× |
× |
|
Naudas līdzekļi |
312,5 |
× |
× |
× |
|
Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+) |
312,5 |
× |
× |
× |
|
Resursi:
Samazinājums:
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi:
280,0 tūkst. latu sakarā ar valsts nekustamo īpašumu vienotas pārvaldīšanas un apsaimniekošanas koncepcijas realizēšanu no 2009. gada Ekonomikas ministrija nesaņems īres maksu par izīrētām telpām ēkā Brīvības ielā 55.
Izdevumi:
Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): -12,0 tūkst. latu
tai skaitā:
Samazinājums izdevumos (3. aile): 1 645,3 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
Ārvalstu finanšu palīdzība: 66,5 tūkst. latu
·
9,0 tūkst
·
57,5
tūkst. latu pārejas programmas projekta Transition Facility 2005 Eirokoda ieviešana nesošo konstrukciju
projektēšanas praksē izmaksas.
Pārējās saistības:
·
747,2
tūkst
Citas izmaiņas: 831,6
tūkst
·
280,0
tūkst
·
312,5
tūkst
·
239,1
tūkst. latu izdevumu samazinājums, ievērojot MK sēdē 2008. gada
4.septembrī nolemto (protokols Nr.62 1§), t.sk. precēm un pakalpojumiem (komandējumi)
122,6 tūkst. latu, atlīdzībai 67,1 tūkst
Palielinājums izdevumos (4. aile): 1 633,3 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
Ārvalstu finanšu palīdzība:
52,1 tūkst
Līdzfinansējums:
9,2 tūkst. latu
INTERREG IV Baltijas jūras reģiona programmas projekts ERRICA Risku
samazināšana pilsētvidē.
Pārējās saistības:
848,7 tūkst
·
1,5 tūkst
·
1,3 tūkst
·
3,5 tūkst
·
15,2 tūkst
·
14,9 tūkst
·
22,8 tūkst
·
12,6 tūkst
·
1,0 tūkst
·
8,6 tūkst
·
2,8 tūkst
·
3,0 tūkst
·
0,7 tūkst
·
1,6 tūkst
·
7,0 tūkst
·
3,0 tūkst
·
1,7 tūkst
·
1,0 tūkst
·
1,3 tūkst
·
18,9 tūkst
·
7,7 tūkst
·
0,6 tūkst
·
12,3 tūkst
·
37,0 tūkst
·
7,0 tūkst
·
661,7
tūkst
Strukturālās izmaiņas:
25,3 tūkst
Citas izmaiņas:
698,0 tūkst
32.00.00 Mājokļu
politikas ieviešana
Darbības
galvenie mērķi:
īstenot Latvijā vienotu valsts ilgtspējīgas attīstības politiku mājokļu jomā.
32.01.00 Būvniecības,
enerģētikas un mājokļu valsts aģentūra
Darbības
galvenie mērķi:
palielināt mājokļu kvalitātes, pieejamības un izvēles iespējas Latvijas iedzīvotājiem.
Politikas
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) veicināta energoresursu ekonomiska izmantošana, kā arī uzlabota dzīves kvalitāte un komforts mājokļos (% pret iepriekšējo gadu) 1%;
2) samazināta sociālā spriedze sabiedrībā, uzlabojot dzīves kvalitāti un mājokļa pieejamību koptā un ērtā vidē (% pret iepriekšējo gadu) 0,3.
Darbības
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
1) noslēgti dzīvokļu pirkuma
2) valsts dzīvojamām mājām dzēstas valsts īpašumtiesības 300;
3) atsavināti valsts īpašumā esošie dzīvokļu īpašumi 50;
4) nodotas dzīvojamās mājas dzīvokļu īpašnieku sabiedrībām vai pilnvarotām personām pārvaldīšanā un apsaimniekošanā 200;
5) nodotas valsts īpašumā esošo dzīvojamo māju neprivatizētās daļas attiecīgo pašvaldību īpašumā 200;
6) izstrādāti pētījumi un pārskati mājokļu jomā 6;
7) organizēti semināri un konferences par mājokļu apsaimniekošanas un energoefektivitātes paaugstināšanas jautājumiem 15;
8) organizēti semināri un konferences par būvniecības jautājumiem 2;
9) sagatavoti priekšlikumi standartiem un Eirokodeksa nacionāliem pielikumiem 4;
10) izgatavoti informatīvie bukleti sabiedriskās apziņas veidošanai mājokļu jomā 2.
tūkst
Finansiālie rādītāji |
2008. gada |
Izmaiņas |
2009. gada projekts |
||
Samazinājums (-) |
Palielinājums (+) |
Kopā |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Resursi izdevumu
segšanai |
1 153,5 |
104,5 |
13,2 |
-91,3 |
1 062,2 |
Ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi |
25,0 |
|
|
|
25,0 |
Ārvalstu finanšu palīdzība iestādes ieņēmumos |
6,1 |
6,1 |
7,0 |
0,9 |
7,0 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
1 122,4 |
98,4 |
6,2 |
-92,2 |
1 030,2 |
Izdevumi - kopā |
1 246,5 |
197,5 |
13,2 |
-184,3 |
1 062,2 |
Finansiālā bilance |
-93,0 |
× |
× |
× |
|
Naudas līdzekļi |
93,0 |
× |
× |
× |
|
Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+) |
91,5 |
× |
× |
× |
|
Ārvalstu finanšu palīdzības naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+) |
1,5 |
× |
× |
× |
|
Izdevumi:
Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): -184,3 tūkst. latu
tai skaitā:
Samazinājums izdevumos (3. aile): 197,5 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
Ārvalstu finanšu palīdzība:
6,1 tūkst
Līdzfinansējums:
5,0 tūkst. latu
projektam REBECEE Atjaunojamās enerģijas izmantošana un ēku izstādes paplašinātajā
Eiropas mērogā (REBECEE).
Strukturālas izmaiņas:
25,3 tūkst
Citas izmaiņas: 159,6 tūkst. latu
·
68,1 tūkst
·
91,5 tūkst
Palielinājums izdevumos (4. aile): 13,2 tūkst. latu
Ilgtermiņa saistības:
Ārvalstu finanšu palīdzība:
7,0 tūkst
Līdzfinansējums:
6,2 tūkst. latu
projektam REBECEE Atjaunojamās enerģijas izmantošana un ēku izstādes paplašinātajā
Eiropas mērogā (REBECEE).
32.03.00 Atbalsts
mājokļiem
Darbības
galvenie mērķi:
veicināt atsevišķu iedzīvotāju grupu iespējas iegādāties mājokli, sadalot pienākumus un atbildību starp valsti, pašvaldību un indivīdu; (īpašu uzmanību pievēršot valsts un pašvaldības atbalsta mehānismu pilnveidošanā mājokļa iegādei ģimenēm ar bērniem).
Politikas
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
samazināta sociālā spriedze sabiedrībā, uzlabojot dzīves kvalitāti un mājokļa pieejamību koptā un ērtā vidē (% pret iepriekšējo gadu) 0,3.
Darbības
rezultāti un to rezultatīvie rādītāji:
piešķirtie dzīvojamās telpas atbrīvošanas pabalsti (personu skaits) 1 000.
tūkst
Finansiālie rādītāji |
2008. gada |
Izmaiņas |
2009. gada projekts |
||
Samazinājums (-) |
Palielinājums (+) |
Kopā |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Resursi izdevumu
segšanai |
12 000,0 |
4 044,0 |
|
-4 044,0 |
7 956,0 |
Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem |
12 000,0 |
4 044,0 |
|
-4 044,0 |
7 956,0 |
Izdevumi kopā |
12 000,0 |
4 044,0 |
|
-4 044,0 |
7 956,0 |
Izdevumi:
Izmaiņas izdevumos pret 2008. gadu kopā (5. aile): -4 044,0 tūkst. latu
tai skaitā:
Samazinājums izdevumos (3. aile): 4 044,0 tūkst. latu
Citas izmaiņas:
4 044,0 tūkst. latu izdevumu samazinājums, ievērojot MK sēdē 2008. gada 4.septembrī nolemto (protokols Nr.62 1.§) mērķdotācijām pašvaldībām dzīvokļu jautājumu risināšanai: sociālo namu būvniecībai un renovācijai.