24. Valsts kontrole
28. Augstākā tiesa

22. Kultūras ministrija

Pamatbudžets

Darbības galvenie mērķi:

Veidot labvēlīgus nosacījumus kultūras daudzveidīgai un līdzsvarotai attīstībai, lai palielinātu tās ieguldījumu indivīda, sabiedrības un nacionālas valsts ilgtspējīgā attīstībā, stiprināt nacionālo identitāti un Latvijas pilsoniskās sabiedrības saliedētību, uzturot un no jauna radot nacionālās kultūras vērtības, pilnveidot sadarbību starp kultūras un tautsaim­niecības nozarēm Latvijas kultūras daudzveidības veicināšanai un radošās ekonomikas ilgtspējīgai attīstībai, veidot uz zināšanām balstītu un uz rezultātiem virzītu kultūrpārvaldību un veicināt kultūras decentralizāciju.

Veicamie uzdevumi:

1) nodrošināt efektīvu politikas plānošanu, normatīvo aktu un politikas īstenošanas instrumentu izstrādi Kultūras ministrijas kompetences jomās, koordinēt politikas ieviešanu un uzraudzību, nodrošināt kultūras kā attīstību veicinoša resursa iekļaušanu Nacionālajā attīstības plānā un citu nozaru poli­tikas plānošanas dokumentos un normatīvajos aktos;

2) nodrošināt labvēlīgus apstākļus un vidi profesionālās mākslas attīstībai un pieejamībai;

3) sagatavot akadēmiski un profesionāli augsti kvalificētus nozaru speciālistus atbilstoši darba tirgus pieprasījumam, sekmēt kultūrizglītības pieejamību mūža garumā;

4) veicināt kultūras mantojuma saglabāšanu, bagātināšanu, izpēti un pieejamību, nodrošināt tā izmantošanu tautsaimniecības un sabiedrības attīstībā;

5) nodrošināt kultūras nozaru līdzsvarotu attīstību, veicinot jaunradi un inovācijas, kā arī jaunu nacionālas nozīmes kultūras infrastruktūras objektu izveidi;

6) nodrošināt ES struktūrfondu un ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu piesaisti kultūras projektu īstenošanai, lai uzlabotu kultūras infrastruktūru, tās pieejamību un ekonomisko atdevi, veicinātu radošo industriju un cilvēkresursu attīstību;

7) sekmēt sabiedrības līdzdalību kultūrpolitikas veidošanā un īstenošanā;

8) nodrošināt Latvijas starptautisko saistību izpildi saskaņā ar Latvijā ratificētajām starptautiskajām konvencijām kultūras jomā un parakstītajiem nolīgumiem par Latvijas dalību starptautiskajās kultūras organizācijās un programmās.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

47 019,2

5 750,5

10 191,2

4 440,7

9,4

51 459,9

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

40 475,3

3 239,8

9 963,7

6 723,9

16,6

47 199,2

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

6 351,6

2 318,4

227,5

-2 090,9

-32,9

4 260,7

Ārvalstu finanšu palīdzība

192,3

192,3

-

-192,3

-100,0

-

Izdevumi – kopā

48 458,2

7 189,5

10 191,2

3 001,7

6,5

51 459,9

Uzturēšanas izdevumi

47 262,1

6 844,5

8 810,0

1 965,5

4,2

49 227,6

Izdevumi kapitālieguldījumiem

1 196,1

345,0

1 381,2

1 036,2

98,7

2 232,3

Fiskālā bilance

1 439,0

×

×

×

×

-

Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

-1439,0

×

×

×

×

 

 

Strukturālās izmaiņas:

Sakarā ar jaunu politikas pamatdokumentu – “Valsts kultūrpolitikas vadlīnijas (pamatnostādnes) 2006.-2015. gadam” un “Kultūras ministrijas vidējā termiņa darbības stratēģija 2006.-2008. gada projektu izstrādi”, Kultūras ministrija 2006. gadam ir mainījusi ministrijas pamatbudžeta struktūru, tieši sasaistot politikas plānošanas dokumentos noteiktos stratēģiskos mērķus, rīcības virzienus un pasākumus ar to ieviešanai nepieciešamo budžeta finansējumu.

Lai varētu izvērtēt izmaiņas programmu finansējumā, tabulas ailē “2005. gada plāns” ir iekļauts 2006. gadā reorganizējamo programmu, apakšprogrammu un pārdalīto pasākumu finansējuma plāns 2005. gadam.

Kultūras ministrijas 2006. gada valsts pamatbudžeta struktūru veido 6 budžeta programmas:

·        18.00.00 programma „Kultūrpārvaldība”, kuras mērķis – nodrošināt efektīvu politikas plānošanu Kultūras ministrijas kompetences jomās, organizēt un koordinēt tās ieviešanu un uzraudzību;

·        19.00.00 programma „Profesionālā māksla”, kuras mērķis – nodrošināt labvēlīgus apstākļus un vidi profesionālās mākslas attīstībai un pieejamībai;

·        20.00.00 programma „Kultūrizglītība”, kuras mērķis – nodrošināt sabiedrības vajadzībām un darba tirgus prasībām atbilstošas profesionālās kultūrizglītības ieguves iespējas, sekmēt kultūrizglītības pieejamību mūža garumā;

·        21.00.00 programma „Kultūras mantojums”, kuras mērķis – veicināt kultūras mantojuma saglabāšanu, bagātināšanu, izpēti un pieejamību, nodrošināt tā izmantošanu tautsaimniecības un sabiedrības attīstībā;

·        22.00.00 programma „Kultūras projekti un investīcijas”, kuras mērķis – nodrošināt kultūras nozaru līdzsvarotu attīstību, veicinot jaunradi un inovācijas, kā arī investīcijas kultūras infrastruktūras attīstībai;

·        23.00.00 programma „ES fondi un ārvalstu finanšu palīdzība”, kuras mērķis – nodrošināt ES struktūrfondu un ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu piesaisti kultūras projektu īstenošanai, lai uzlabotu kultūras infrastruktūru un tās pieejamību, veicinātu radošo industriju atbalstu un cilvēkresursu attīstību.

18.00.00. Programma Kultūrpārvaldība

          Jaunajā programmā “Kultūrpārvaldība” tiek paredzētas četras apakšprogrammas:

1) apakšprogramma „Centrālais aparāts” (iekļauta programma 08.00.00 „Latvijas atašeja ES darbības nodrošināšana” un apakšprogrammas: 04.01.00 „Centrālais aparāts”, 04.03.00 „Valsts nozīmes datu pārraides tīkls”);

2) apakšprogramma „Valsts kultūras inspektori” (iekļauta apakšprogramma 04.02.00 „Valsts kultūras inspektori”);

3) apakšprogramma „Dotācija nevalstiskajām organizācijām” (iekļautas apakšpro­grammas: 01.07.00 „Dotācijas radošajām savienībām” un 01.44.00 „Dotācija I.Kozakēvičas Latvijas Nacionālo kultūras biedrību asociācijai”);

4) apakšprogramma „UNESCO Latvijas Nacionālā komisija” (iekļauta apakšprogramma 01.43.00 „UNESCO Latvijas Nacionālā komisija”).

Darbības galvenie mērķi:

veidot uz zināšanām balstītu un uz rezultātiem virzītu kultūrpārvaldību un sekmēt kultūras decentralizāciju.

Veicamie uzdevumi:

1) uzlabot stratēģisko vadību un izveidot līdzsvarotu institucionālo sistēmu atbilstoši jaunajiem plānošanas dokumentiem;

2) izstrādāt politikas dokumentu, normatīvo aktu un politikas īstenošanas instrumentu projektus Kultūras ministrijas kompetences jomās;

3) nodrošināt kultūras kā attīstību veicinoša resursa iekļaušanu Nacionālajā attīstības plānā un citu nozaru poli­tikas plānošanas dokumentos un normatīvajos;

4) definēt kultūras attīstības intereses un pārstāvniecību nacionālā, ES un starptautiskā mērogā; piedalīties ES un UNESCO politikas veidošanā Kultūras ministrijas kompetences jomās, izstrādājot nacionālās pozīcijas u.c. dokumentus;

5) nodrošināt valsts, pašvaldību un nevalstisko institūciju sadarbību līdzsvarotas un decentralizētas kultūrpolitikas īstenošanai;

6) celt kultūrpārvaldības administratīvo kapacitāti un darbinieku kompetenci.

Sagaidāmais rezultāts:

1) efektīvāka kultūras nozarei piešķirto resursu izlietošana, saistot ieguldīto finansējumu ar nozares politikas rezultātiem;

2) sagatavotas nacionālās pozīcijas par ES politikas dokumentiem un tiesību aktiem;

3) nodrošināta Latvijas aktīva līdzdalība ES un starptautiskajās organizācijās,

4) nodrošināta UNESCO Latvijas Nacionālās komisijas darbība;

5) nodrošināta nevalstisko organizāciju līdzdalība valsts kultūrpolitikas īstenošanā;

6) nodrošināta saskaņota valsts, pašvaldību un nevalstisko organizāciju sadarbība līdzsvarotas kultūrpolitikas veidošanā;

7) nodrošināta kultūras politikas integrācija valsts attīstības un citu nozaru politikas dokumentos.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

1 327,3

10,0

148,2

138,2

10,4

1 465,4

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 327,3

10,0

148,2

138,2

 

10,4

1 465,4

Izdevumi - kopā

1 327,3

10,0

148,2

138,2

10,4

1 465,4

Uzturēšanas izdevumi

1 276,2

10,0

141,3

131,3

10,3

1 407,4

Izdevumi kapitālieguldījumiem

51,1

-

6,9

6,9

13,5

58,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 138,2 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 10 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

10,0 tūkst. latu – 2005. gadā papildu piešķirtie līdzekļi sabiedriskajai organizācijai „Latvijas teātra darbinieku savienība” sociālās palīdzības vajadzību nodrošināšanai.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 148,2 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

·        70,0 tūkst. latu – atalgojuma palielināšanai valsts kultūras inspektoriem.

·        51,6 tūkst. latu – valsts pārvaldes institucionālās kapacitātes nodrošināšanai;

·        21,1 tūkst. latu – saimnieciski-administratīvo funkciju nodrošināšanai.

Citas izmaiņas:

5,5 tūkst. latu – Latvijas atašeja Eiropas Savienībā (Briselē) darbības nodrošināšanai.

19.00.00. Programma Profesionālā māksla

Jaunajā programmā „Profesionālā māksla” tiek paredzētas sešas apakšprogrammas:

            1) apakšprogramma „Skatuves mākslas” (iekļautas apakšprogrammas: 01.03.00 „Teātru darbība” , 01.05.00 „Koncertorganizāciju darbība”);

            2) apakšprogramma „Latvijas Nacionālā opera” (iekļauta apakšprogramma 01.17.00 „Latvijas Nacionālā opera”);

            3) apakšprogramma „Filmu nozare” (iekļauta programma 03.00.00 „Filmu nozare”);

            4) apakšprogramma „Vizuālās mākslas” (iekļauta apakšprogramma 01.28.00 „Latvijas laikmetīgās mākslas atbalsts”);

            5) apakšprogramma „Literatūra” (iekļauta apakšprogramma 01.14.00 „Latvijas Literatūras centrs” un programma 16.00.00 „Starptautiskais rakstnieku un tulkotāju centrs Ventspilī”);

            6) apakšprogramma „Izdienas pensijas profesionālajiem skatuves māksliniekiem” (iekļauta programma 12.00.00 „Izdienas pensijas profesionālajiem skatuves māksliniekiem”).

Darbības galvenie mērķi:

veidot labvēlīgu vidi radošā procesa daudzveidībai un stimulēt tiekšanos pēc izcilības, nodrošināt labvēlīgus apstākļus profesionālās mākslas pieejamībai, nodrošināt profesionālajā mākslā strādājošiem atalgojumu un sociālo aizsardzību.

Veicamie uzdevumi:

1) veicināt profesionālās mākslas pieejamību visā Latvijas teritorijā;

2) veicināt mākslinieku iesaisti starptautiskajos procesos;

3) atbalstīt radošo industriju attīstību un veicināt mākslas ieguldījumu tautsaimnie­cības attīstībā un valsts konkurētspējas nodrošināšanā.

Sagaidāmais rezultāts:

1) sabiedrībai ir pieejami daudzveidīgi un kvalitatīvi dažādu žanru mākslas produkti un pakalpojumi;

2) Latvijā ir attīstīts un konkurētspējīgs mākslas un radošo industriju tirgus;

3) pieaudzis starptautisko kopprodukciju skaits, kuros piedalās Latvijas mākslinieki.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

10 606,7

2 926,6

2 085,5

-841,1

-7,9

9 765,6

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

7 118,7

876,6

1 968,4

1 091,8

 

15,3

8 210,5

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

3 488,0

2 050,0

117,1

-1 932,9

-55,4

1 555,1

Izdevumi - kopā

10 606,7

2 926,6

2 085,5

-841,1

-7,9

9 765,6

Uzturēšanas izdevumi

10 494,1

2 853,2

2 084,4

-768,8

-7,3

9 725,3

Izdevumi kapitālieguldījumiem

112,6

73,4

1,1

-72,3

-64,1

40,3

 

19.01.00. Skatuves mākslas

Darbības galvenie mērķi:

1) radīt apstākļus dinamiska, mūsdienīga, radoši un tematiski daudzveidīga skatuves mākslas procesa attīstībai Latvijā;

2) veicināt profesionālās skatuves mākslas pieejamību visiem Latvijas iedzīvotājiem;

3) stiprināt nacionālo identitāti un lat­viešu valodu, saglabāt un veidot nacionālās kultūras vērtības; izmantot teātra mākslas iespējas latviešu valodas kultūras nostiprināšanā un sabiedrības integrācijas procesu veicināšanā;

4) veicināt interesi par mūziku, deju un teātra mākslu un tās izpratni bērnu un jauniešu auditorijā, tā sekmējot personības pilnvērtīgu attīstību;

5) iesaistīt Latvijas profesionālos skatuves mākslas kolektīvus starptautiskos teātra un mūzikas procesos, veicināt infor­mācijas apriti starptautiskā līmenī par Latvijas mūziku un teātra mākslu.

Veicamie uzdevumi:

1) nodrošināt profesionālo teātru un koncertorganizāciju māksliniecisko darbību, veicinot tās kvalitāti un izcilību;

2) nodrošināt teātru un koncertorganizāciju infrastruktūru un administratīvo darbību;

3) nodrošināt profesionālās skatuves mākslas pieejamību visiem Latvijas iedzīvotā­jiem;

4) organizēt Latvijas skatuves mākslas reprezentāciju starptautiskā arēnā;

5) veidot izglītojošas programmas un izrādes bērnu un jaunatnes auditorijai, sekmējot kulturāli izglītotas sabied­rības veidošanos.

Sagaidāmais rezultāts:

1) nodrošināta profesionālās skatuves mākslas pieejamība pilsētu un lauku iedzīvo­tājiem;

2) palielināts latviešu mūzikas un oriģināldramaturģijas iestudējumu skaits;

3) nodrošināta Latvijas mākslinieku un kolektīvu dalība starptautiskos pasākumos;

4) notikušas 2211 izrādes, 75 pirmizrādes, 343 koncerti.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

4 962,5

2 105,4

1 673,5

-431,9

-8,7

4 530,6

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

2 913,2

56,1

1 673,5

1 617,4

55,5

4 530,6

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

2 049,3

2 049,3

-

-2 049,3

-100,0

-

Izdevumi - kopā

4 962,5

2 105,4

1 673,5

-431,9

-8,7

4 530,6

Uzturēšanas izdevumi

4 889,3

2 032,2

1 673,5

-358,7

-7,3

4 530,6

Izdevumi kapitālieguldījumiem

73,2

73,2

-

-73,2

-100,0

-

Resursi:

Samazinājums: 2 049,3 tūkst. latu

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

2 049,3 tūkst. latu – ieņēmumu samazinājums saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likumu, likumu “Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām” un Valdības pieņemto lēmumu par teātru juridiskā statusa maiņu uz valsts sabiedrībām ar ierobežotu atbildību.

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): -431,9 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 2105,4 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

·        36,1 tūkst. latu – 2005. gadā papildu piešķirtie līdzekļi Valsts Akadēmiskā kora „Latvija” reģionālās koncertdarbības nodrošināšanai;

·        20,0 tūkst. latu – 2005. gadā papildu piešķirtie līdzekļi Latvijas Nacionālā teātra un Dailes teātra izrāžu iestudēšanas nodrošināšanai.

Citas izmaiņas:

2049,3 tūkst. latu – izdevumu samazinājums sakarā ar pašu ieņēmumu samazi­nājumu.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 1673,5 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

·        67,2 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas paaugstināšanai no 80 latiem uz 90 latiem ar 2006. gada 1. janvāri atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 16.augusta protokollēmuma Nr.46, 27.§;

·        814,5 tūkst. latu – atalgojuma palielināšanai teātru darbiniekiem;

·        60,0 tūkst. latu – Latvijas Nacionālā teātra darbības nodrošināšanai pēc ēkas rekonstrukcijas un paplašināšanas.

Citas izmaiņas:

·        608,0 tūkst. latu – atalgojuma palielināšanai visu Latvijas simfonisko orķestru māksliniekiem;

·        90,8 tūkst. latu – atalgojuma palielināšanai Valsts Akadēmiskā kora „Latvija” māksliniekiem;

·        19,4 tūkst. latu – Valkas kamerorķestra nodibināšanas izdevumiem;

·        13,6 tūkst. latu – Latvijas Nacionālā simfoniskā orķestra telpu Vecrīgā nomas maksas papildus izdevumiem.

19.02.00. Latvijas Nacionālā opera

Darbības galvenais mērķis:

nacionālā kultūras mantojuma saglabāšana ope­ras un baleta žanrā, latviešu nacionālās operas, operetes, baleta un mūzikas kultūras nostipri­nāšana un attīstīšana, aktualizēšana un popularizēšana Latvijā un ārvalstīs, kā arī pasaules operas, baleta un mūzikas kultūras sasniegumu pieejamības nodrošināšana Latvijā.

Veicamie uzdevumi:

1) iestudēt operas, operetes, baleta izrādes un koncertus;

2) organizēt operas, operetes, baleta izrādes un koncertus Latvijā un ārvalstīs;

3) veicināt jaunu latviešu oriģināldarbu radīšanu operas, operetes un baleta žanrā;

4) pārstāvēt Latviju dažādos starptautiskajos festivālos, konkursos, reprezentēt Lat­vijas kultūru ārvalstīs;

5) paplašināt skatītāju auditoriju, jo īpaši bērnus un jauniešus.

Sagaidāmais rezultāts:

1) nodrošināta kvalitatīva un daudzveidīga mūzikas un dejas mākslas attīstība;

      2) nodrošināta 250 izrādes un 8 jauniestudējumi;

      3) īstenota bērnu un jauniešu izglītības programma;

      4) nodrošināta Latvijas operas un baleta mākslas reprezentācija ārvalstīs.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

3 747,1

130,0

385,4

255,4

6,8

4 002,5

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

2 316,8

130,0

269,0

139,0

6,0

2 455,8

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

1 430,3

-

116,4

116,4

8,1

1 546,7

Izdevumi - kopā

3 747,1

130,0

385,4

255,4

6,8

4 002,5

Uzturēšanas izdevumi

3 717,1

130,0

385,4

255,4

6,8

3 972,5

Izdevumi kapitālieguldījumiem

30,0

-

-

-

-

30,0

Resursi:

Palielinājums: 116,4 tūkst. latu, tai skaitā:

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

116,4 tūkst. latu – ieņēmumi no biļešu realizācijas sakarā ar apmeklētāju skaita pieaugumu.

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 255,4 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile):130,0 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

130,0 tūkst. latu – 2005. gadā papildu piešķirtie līdzekļi jauniestudējumu sagatavošanai.

Palielinājums izdevumos (4. aile):385,4 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

16,0 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas paaugstināšanai no 80 latiem uz 90 latiem ar 2006. gada 1. janvāri atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 16.augusta protokollēmuma Nr.46, 27.§.

Citas izmaiņas:

·        253,0 tūkst. latu – atalgojuma palielināšanai tehniskajam personālam, solistiem vokālistiem un orķestra māksliniekiem;

·        116,4 tūkst. latu – sakarā ar maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu pieaugumu uzturēšanas izdevumu palielināšanai.

19.03.00. Filmu nozare

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt kultūras procesa nepārtrauktību un kultūridentitātes saglabāšanu filmu nozarē;

2) attīstīt nacionālo filmu mākslu: veicināt Latvijas filmu ražošanu un izplatīšanu, kāpināt to konkurētspēju starptau­tiskā mērogā;

3) nodrošināt Latvijas filmu pieejamību iespējami lielākam skatītāju skaitam Latvijā;

4) veicināt Latvijas līdzdarbību Eiropas audiovizuālās jomas atbalsta program­mās;

5) popularizēt Latvijas filmu mākslu starptautiskos filmu festivālos un tirgos.

Veicamie uzdevumi:

1) izstrādāt, īstenot un koordinēt vienotu valsts iekšējo un ārējo politiku un stratēģiju filmu nozarē;

2) atbalstīt mākslinieciski un kultūrvēsturiski augstvērtīgu filmu ražošanu un izplatīšanu;

3) līdzdarboties starptautiskajās organizācijās, programmās un fondos, kas darbojas audiovizuālajā jomā, pirmām kārtām Baltic Films, Media, Eurimages;

4) sniegt finansiālo, informatīvo un organizatorisko atbalstu Latvijas filmu dalībai starptautiskajos filmu festivālos un tirgos, kā arī citos kultūras pasākumos ārzemēs.

Sagaidāmais rezultāts:

1) nodrošināta filmu nozares pastāvēšana un attīstība Latvijā;

2) 3 pilnmetrāžas un 7 dokumentālās filmas, 5 animācijas filmas tiks demonstrētas Latvijas kinoteātros un televīzijā;

3) pieaudzis starptautisko kopražojumu skaits un piesaistītā ārzemju kapitāla apjoms filmu nozarē;

4) augusi Latvijas filmu konkurētspēja starptautiskā arēnā.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

1 425,0

416,8

26,6

-390,2

-27,4

1 034,8

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 417,3

416,8

25,9

-390,9

-27,6

1 026,4

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

7,7

-

0,7

0,7

0,9

8,4

Izdevumi - kopā

1 425,0

416,8

26,6

-390,2

-27,4

1 034,8

Uzturēšanas izdevumi

1 415,8

416,8

25,5

-391,3

-27,6

1 024,5

Izdevumi kapitālieguldījumiem

9,2

-

1,1

1,1

12,0

10,3

Resursi:

Palielinājums: 0,7 tūkst. latu

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

            0,7 tūkst. latu – ieņēmumi no biļešu realizācijas Kino muzejā.

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): -390,2 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 416,8 tūkst. latu

Vienreizējie pasākumi:

416,8 tūkst. latu – 2005. gadā papildu piešķirtie līdzekļi filmu nozarei sešu plānoto spēlfilmu projektiem SIA “IK Studija”, pilnmetrāžas dokumentālās filmas “Zemnieki” uzņemšanai, SIA filmu studijas “TRĪS” dokumentālās filmas “Ar Dievu divdesmitais gadsimt” pabeigšanai.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 26,6 tūkst. latu

Strukturālas izmaiņas:

26,4 tūkst. latu – Rīgas Kino muzeja pievienošanai Valsts aģentūrai „Nacionālais kino centrs” nodrošināšanai.

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

0,2 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas paaugstināšanai no 80 latiem uz 90 latiem ar 2006. gada 1.janvāri atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 16.augusta protokollēmuma Nr.46, 27.§.

20.00.00 Programma Kultūrizglītība

Programmā „ Kultūrizglītība” tiek paredzētas piecas apakšprogrammas:

1) apakšprogramma „Kultūrizglītības pārvaldība” (iekļauta apakšprogramma 02.05.00 „Kultūrizglītības nozares pārvalde”);

2) apakšprogramma „Augstākā un koledžas izglītība” (iekļautas apakšprogrammas: 02.02.00 „Augstākā izglītība”, 02.10.00 „Koledžas izglītība”);

3) apakšprogramma „Profesionālā izglītība” (iekļauta apakšprogramma 02.01.00 „Profesionālā izglītība”);

4) apakšprogramma „Profesionālās ievirzes izglītība” (iekļauta apakšprogramma 02.03.00 „Profesionālās ievirzes izglītības programmas”);

5) apakšprogramma „Dotācija pašvaldību izglītības iestāžu profesionālās ievirzes mākslas, mūzikas un kultūras izglītības programmu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām” (iekļauta apakšprogramma 02.08.00 „Dotācija pašvaldību izglītības iestāžu profesionālās ievirzes mākslas, mūzikas un kultūras izglītības programmu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām”).

Darbības galvenie mērķi:

1) veidot mūsdienīgu, uz sabiedrības attīstības un darba tirgus vajadzībām vērstu un kultūrpolitikas prasībām atbilstošu profesionālo kultūrizglītību (profesionālās izglītības sistēmu);

2) sagatavot izglītotus un konkurētspējīgus speciālistus kultūras un kultūrizglītības nozarēs.

Veicamie uzdevumi:

nodrošināt vienotu, pēctecīgu un nepārtrauktu kultūrizglītības sistēmu.

Sagaidāmais rezultāts:

            nodrošināta vienotas profesionālās un profesionālās ievirzes kultūrizglītības politikas īstenošana Latvijas kultūrizglītības sistēmā: 3 mākslas augstskolās, 1 kultūras koledžā, 14 mākslas vidusskolās, 147 profesionālās ievirzes mūzikas un mākslas skolās, no kurām 138 pašvaldību pārziņā.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

17 030,2

140,3

2 345,1

2 204,8

12,9

19 235,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

16 206,1

 

139,9

2 242,8

2 102,9

13,0

18 309,0

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

824,1

0,4

102,3

101,9

12,4

926,0

Izdevumi - kopā

17 030,2

140,3

2 345,1

2 204,8

12,9

19 235,0

Uzturēšanas izdevumi

16 743,8

0,4

2 345,1

2 344,7

14,0

19 088,5

Izdevumi kapitālieguldījumiem

286,4

139,9

-

-139,9

-48,8

146,5

 

20.02.00 Augstākā un koledžas izglītība

Darbības galvenais mērķis:

sagatavot konkurētspējīgus speciālistus kultūras, kultūrizglītības un citām nozarēm atbilstoši mūsdienu darba tirgus prasībām.

Veicamie uzdevumi:

1) nodrošināt augstākās izglītības studiju programmu izstrādāšanu un īstenošanu, saga­tavojot profesionālus māksliniekus, mūzikas nozaru un humanitāro zinātņu nozaru spe­ciālistus;

2) veicināt tālākizglītības studijas.

Sagaidāmais rezultāts:

sagatavoti izglītoti mākslinieki, dizaineri, mūziķi, mākslas pedagogi, kultūras me­nedžeri, starptautisko kultūras sakaru speciālisti, teātra, masu mēdiju, mākslas un citu kultūrnozaru speciālisti, kritiķi un akadēmiski izglītoti pētnieki.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

3 741,6

21,8

136,4

114,6

3,1

3 856,2

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

3 091,0

21,8

48,6

26,8

0,9

3 117,8

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

650,6

-

87,8

87,8

13,5

738,4

Izdevumi - kopā

3 741,6

-21,8

136,4

114,6

3,1

3 856,2

Uzturēšanas izdevumi

3 617,7

-

136,4

136,4

3,8

3 754,1

Izdevumi kapitālieguldījumiem

123,9

-21,8

0

-21,8

-17,6

102,1

Resursi:

Palielinājums: 87,8 tūkst. latu

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

87,8 tūkst. latu – pašu ieņēmumu palielinājums sakarā ar maksas studentu skaita pieaugumu.

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 114,6 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 21,8 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

3,3 tūkst. latu – nodrošināti izdevumi vētras postījumu likvidācijai.

Citas izmaiņas:

18,5 tūkst. latu – sekmēta informācijas tehnoloģijas ieviešanai augstskolās un iegādātas tehnoloģiskās iekārtas mācību-ražošanas telpām.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 136,4 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

30,1 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas paaugstināšanai no 80 latiem uz 90 latiem ar 2006. gada 1. janvāri atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 16.augusta protokollēmuma Nr.46, 27.§.

Citas izmaiņas:

106,3 tūkst. latu – mācību procesa nodrošināšanai sakarā ar maksas studentu skaita pieaugumu.

20.03.00 Profesionālā izglītība

Darbības galvenie mērķi:

1) sagatavot konkurētspējīgus speciālistus kultūras un kultūrizglītības nozarēs;

2) sagatavot audzēkņus izglītības turpināšanai un kvalifikācijas pilnveidei mākslu un humanitāro zinātņu augstskolās.

Veicamie uzdevumi:

nodrošināt profesionālās izglītības programmu mūzikā, mākslā un horeogrāfijā īstenošanu 14 mūzikas un mākslas vidusskolās atbilstoši jaunajām prasībām darba tirgū.

Sagaidāmais rezultāts:

sagatavoti izglītoti, konkurētspējīgi speciālisti kultūras un kultūrizglītības nozarē.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

4 511,3

117,2

603,8

486,6

10,8

4 997,9

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

4 338,2

117,2

589,3

472,1

10,9

4 810,3

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

173,1

-

14,5

14,5

8,4

187,6

Izdevumi - kopā

4 511,3

117,2

603,8

486,6

10,8

4 997,9

Uzturēšanas izdevumi

4 349,7

-

603,8

603,8

13,9

4 953,5

Izdevumi kapitālieguldījumiem

161,6

117,2

-

-117,2

-72,5

44,4

Resursi:

Palielinājums: 14,5 tūkst. latu

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

14,5 tūkst. latu – pašu ieņēmumu palielinājums no dienesta viesnīcu pakalpojumiem, kustamā īpašuma nomas, sagatavošanas klašu audzēkņu apmācības.

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 486,6 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 117,2 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

·        90,0 tūkst. latu – 2005. gadā papildu piešķirtie līdzekļi Rīgas Doma kora skolai sporta halles I kārtas būvniecībai;

·        27,2 tūkst. latu – veiktas kapitālās iegādes J.Rozentāla Rīgas Mākslas vidusskolā multimediju dizaina izglītības programmas īstenošanai.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 603,8 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

·        98,0 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas paaugstināšanai no 80 latiem uz 90 latiem ar 2006. gada 1. janvāri atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 16.augusta protokollēmuma Nr.46, 27.§;

·        493,9 tūkst. latu – pedagogu darba samaksas palielinājuma nodrošināšanai ar 2006. gada 1. janvāri saskaņā ar Izglītības likuma 53.panta 2.daļu, ņemot vērā minimālās mēneša darba algas paaugstināšanu no 80 uz 90 latiem.

Citas izmaiņas:

11,9 tūkst. latu – izdevumi mācību procesa nodrošināšanai sakarā ar maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu pieaugumu.

20.05.00 Dotācija pašvaldību izglītības iestāžu profesionālās ievirzes mākslas, mūzikas un kultūras izglītības programmu pedagogu darba samaksai un valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksām

Darbības galvenais mērķis:

nodrošināt Latvijas novadu skolniekiem iespēju apgūt mūzikas un mākslas profesionālās ievirzes izglītības programmas.

Veicamie uzdevumi:

īstenot profesionālās ievirzes izglītības programmas mūzikā, mākslā un horeogrāfijā 138 pašvaldību mūzikas un mākslas skolās un nodrošināt tādu izglītības kvalitāti, lai spējīgā­kie absolventi varētu turpināt izvēlēto profesionālo izglītību mūzikas un mākslas vidusskolās.

Sagaidāmais rezultāts:

nodrošināta iespēja Latvijas pašvaldību mākslas un mūzikas skolas audzēkņiem apgūt mūzikas un mākslas profesionālās ievirzes programmas.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

7 859,6

-

1 432,4

1 432,4

18,2

9 292,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

7 859,6

-

1 432,4

1432,4

18,2

9 292,0

Izdevumi - kopā

7 859,6

-

1 432,4

1 432,4

18,2

9 292,0

Uzturēšanas izdevumi

7 859,6

-

1 432,4

1 432,4

18,2

9 292,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 1 432,4 tūkst. latu

tai skaitā:

Palielinājums izdevumos (4. aile): 1 432,4 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

1432,4 tūkst. latu – pedagogu darba samaksas palielinājuma nodrošināšanai ar 2006. gada 1. janvāri saskaņā ar Izglītības likuma 53.panta 2.daļu, ņemot vērā minimālās mēneša darba algas paaugstināšanu no 80 uz 90 latiem.

21.00.00. Programma Kultūras mantojums

Programmā “Kultūras mantojums” tiek paredzētas sešas apakšprogrammas:

1) apakšprogramma „Muzeji” (iekļautas apakšprogrammas: 01.01.00 „Muzeju valsts pārvalde un muzeji”, 01.15.00 „Dotācija 1991. gada barikāžu dalībnieku atbalsta fondam”, 01.10.00 „Okupācijas muzeja fonds”, 01.20.00 „Dotācija Tautas frontes muzejam”, 01.25.00 „Muzejs un dokumentācijas centrs „Ebreji Latvijā””);

2) apakšprogramma „Bibliotēkas” (iekļautas apakšprogrammas: 01.02.00 „Latvijas Neredzīgo bibliotēka”, 01.27.00 „Literatūras izdošana Braila rakstā”, 01.08.00 „Latvijas Nacionālā bibliotēka”);

3) apakšprogramma „Kultūras pieminekļi” (iekļautas apakšprogrammas: 01.09.00 „Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības inspekcija un Kultūras pieminekļu glābšanas programma”, 01.13.00 „Brāļu kapu un Brīvības pieminekļa restaurācija un uzturēšana”; 01.32.00 „Rīgas Doma remonts”);

4) apakšprogramma „Arhīvi”(iekļauta programma 06.00.00 „Valsts arhīvu sistēma”);

5) apakšprogramma „Kultūras informācijas sistēmas” (iekļauta apakšprogramma 01.12.00 „Valsts aģentūra „Kultūras informācijas sistēmas””);

6) apakšprogramma „Nemateriālais kultūras mantojums” (iekļautas apakšprogrammas: 01.11.00 „XXIII Vispārējie latviešu Dziesmu svētki”, 01.22.00 „Valsts aģentūra „Tautas mākslas centrs”).

Darbības galvenie mērķi:

1) veicināt kultūras mantojuma saglabāšanu, bagātināšanu, izpēti un pieejamību, nodrošināt tā izmantošanu tautsaimniecības un sabiedrības attīstībā;

2) stiprināt nacionālo identitāti un Latvijas pilsoniskās sabiedrības saliedētību, uzturot un no jauna radot nacionālās kultūras vērtības;

3) sekmēt līdzsvarotu kultūras procesu attīstību un kultūras pieejamību visā Latvijas teritorijā, nodrošinot tiesības uz kvalitatīvu dzīves telpu visiem valsts iedzīvotājiem;

4) attīstīt un pilnvērtīgi izmantot kultūras potenciālu indivīdu izglītošanai visa mūža garumā, sekmējot uz humānām vērtībām balstītas zināšanu sabiedrības veidošanos;

5) paplašināt kultūrizglītības nozares attīstību mūžizglītības perspektīvā;

6) pastiprināti iesaistīt un izglītot kultūras procesos bērnus un jauniešus;

7) attīstīt un uzturēt zināšanu sabiedrības vajadzībām atbilstošu un pieejamu kultūras informācijas sistēmu.

Veicamie uzdevumi:

1) apzināt, saglabāt, pētīt un aizsargāt kultūras mantojumu;

2) popularizēt Latvijas mantojumu un nozares pakalpojumus, veidot marketinga politiku;

3) veidot pieejamību mantojumam Internetā un ar to saistītos pakalpojumus;

4) izglītot nozares speciālistus darbam tirgus apstākļos;

5) veicināt sabiedrībā interesi un popularizēt mantojumu;

6) īstenot kultūras pieminekļu glābšanas programmu;

7) nodrošināt nemateriālā kultūras mantojuma, t.sk. dziesmu un deju svētku tradīcijas, saglabāšanu un pārmantojamību.

Sagaidāmais rezultāts:

1) aktīvi apzināts, izpētīts un aprakstīts, efektīvi pārvaldīts, saglabāts un aizsargāts kultūras mantojums;

2) Latvijas kultūras mantojuma vērtības ir zināmas gan Latvijas iedzīvotājiem, gan ārvalstīs;

3) kultūras mantojums ir pieejams sabiedrībai ērtā veidā gan interesentiem, gan profesionāļiem. Ar mantojuma palīdzību tiek radīti daudzveidīgi kultūras projekti un pakal­pojumi;

4) kultūras mantojums tiek aktīvi izmantots gan izglītības procesā, gan tautsaim­niecības attīstībā un mākslinieku radošajā darbībā.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

10 047,8

1 109,2

2 594,6

1 485,4

14,8

11 533,2

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

8 008,3

841,2

2 586,5

1 745,3

21,8

9 753,6

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

2 039,5

268,0

8,1

-259,9

-12,7

1 779,6

Izdevumi - kopā

10 047,8

1 109,2

2 594,6

1 485,4

14,8

11 533,2

Uzturēšanas izdevumi

9 846,0

1 034,5

2 593,4

1 558,9

15,8

11 404,9

Izdevumi kapitālieguldījumiem

201,8

74,7

1,2

-73,5

-36,4

128,3

 

21.01.00. Muzeji

Darbības galvenais mērķis:

realizēt valsts kultūrpolitiku valsts, pašvaldību un akreditētajos privātajos muzejos.

Veicamie uzdevumi:

1) koordinēt Latvijas muzeju darbību un sekmēt to pilnveidošanu neatkarīgi no muzeju pakļautības;

2) veikt Nacionālā muzeju krājuma (NMK) pārraudzību;

3) nodrošināt muzeju darbības un muzeju personāla profesionalizāciju;

4) veikt ar nozari saistītās informācijas apkopošanu un analīzi;

5) vākt, dokumentēt un saglabāt muzeja priekšmetus;

6) veikt muzeju krājumu izpēti;

7) nodrošināt muzeja krājumu pieejamību sabiedrībai.

Sagaidāmais rezultāts:

1) nodrošināta Nacionālajā muzeju krājumā iekļauto 5 miljonu muzeja priekšmetu uzturēšana, muzeju krājumi papildināti un zinātniski apstrādāti;

2) zinātniski pētnieciskā darba rezultātā veidotas un atjaunotas muzeju ekspozīcijas, organizētas izstādes;

3) eksponētas 226 muzeju krājumu un kolekciju izstādes;

4) apmeklētājiem nodrošināta pieejamība uzkrātajām kultūrvēsturiskajām vērtībām;

5) sagaidāmais muzeju apmeklētāju skaits – 725 550 apmeklētāju.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

4 004,1

559,4

885,5

326,1

8,1

4 330,2

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

2 986,9

423,7

885,5

461,8

15,5

3 448,7

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

1 017,2

135,7

-

-135,7

-13,3

881,5

Izdevumi - kopā

4 004,1

559,4

885,5

326,1

8,1

4 330,2

Uzturēšanas izdevumi

3 851,9

502,3

885,5

383,2

9,9

4 235,1

Izdevumi kapitālieguldījumiem

152,2

57,1

-

-57,1

-37,5

95,1

Resursi:

Samazinājums: 135,7 tūkst. latu

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

135,7 tūkst. latu – plānoto ieņēmumu samazinājums no arheoloģiskajiem izraku­miem, no ieņēmumiem no biļešu realizācijas u.c.

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 326,1 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 559,4 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

·        9,0 tūkst. latu – izgatavotas Ainažu jūrskolas muzeja koka skulptūras;

·        29,3 tūkst. latu – likvidēti vētras postījumi muzejos;

·        152,9 tūkst. latu – nodrošināts zinātniskais darbs muzejos;

·        10,0 tūkst. latu – veikts remonts E.Dārziņa muzejā;

·        147,0 tūkst. latu – piešķirta dotācija 1991. gada barikāžu dalībnieku biedrībai;

·        4,0 tūkst. latu – nodrošināti līdzekļi Latvijas Etnogrāfiskais brīvdabas muzejam;

·        63,0 tūkst. latu – nodrošināts Okupācijas muzeja pārbūves projekts;

·        8,5 tūkst. latu – nodrošināta Tautas frontes muzeja darbība.

Citas izmaiņas, tai skaitā:

135,7 tūkst. latu – izdevumu samazinājums sakarā ar plānoto pašu ieņēmumu samazinājumu.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 885,5 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

·        121,3 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas paaugstināšanai no 80 latiem uz 90 latiem ar 2006. gada 1. janvāri atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 16.augusta protokollēmuma Nr.46, 27.§;

·        14,5 tūkst. latu – atalgojuma palielināšanai Muzeju valsts pārvaldes darbiniekiem.

Citas izmaiņas, tai skaitā:

·        717,0 tūkst. latu – atalgojuma palielināšanai muzeju darbiniekiem;

·        14,8 tūkst. latu – Vecpiebalgas muzeju uzturēšanas izdevumiem;

·        17,9 tūkst. latu – Doma baznīcas elektroapgādes sistēmas remontam.

21.02.00 Bibliotēkas

Darbības galvenie mērķi:

1) bibliotēku fondu un informācijas resursu atbilstības nodrošināšana lietotāju vaja­dzībām, kultūras mantojuma saglabāšana un tā pieejamības nodrošināšana;

2) informācijas un komunikāciju tehnoloģiju attīstība bibliotēkās;

3) bibliotēku pakalpojumu attīstība;

4) bibliotēku personāla attīstība.

Veicamie uzdevumi:

1) veidot bibliotēku fondus un informācijas resursus atbilstoši lietotāju vajadzībām, veikt esošo bibliotēku krājumu izvērtēšanu un optimizēt to glabāšanas kārtību repozitārā režīmā;

2) sekmēt informācijas pieejamību, nodrošinot bibliotekāros pakalpojumus atbilstoši lasītāju vajadzībām, tajā skaitā paplašināt bibliotekāro un informatīvo pakalpojumu pieejamību redzes invalīdiem;

3) digitalizēt bibliotēkās esošo kultūras mantojumu, veidot digitālo bibliotēku;

4) paaugstināt bibliotēku darbinieku profesionālās kvalifikācijas līmeni un motivāciju darbam, celt bibliotēku darbinieku atalgojumu atbilstoši kvalifikācijai un darba pieredzei.

Sagaidāmais rezultāts:

1) paaugstināta bibliotēku fondu un informācijas resursu kvalitāte un to atbilstība lietotāju vajadzībām, optimizēta bibliotēku krājumu glabāšana repozitārā režīmā;

2) palielināta bibliotēku pakalpojumu daudzveidība un uzlabota to kvalitāte;

3) digitalizēts bibliotēkās esošais kultūras mantojums un nodrošināta tā plaša pieejamība;

4) paaugstināta personāla profesionālā kvalifikācija atbilstoši darbam jauno informācijas tehnoloģiju izmantošanas apstākļos.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

1 756,2

145,3

473,8

328,5

18,7

2 084,7

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 598,9

18,0

473,8

455,8

28,5

2 054,7

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

157,3

127,3

-

-127,3

-80,9

30,0

Izdevumi - kopā

1 756,2

145,3

473,8

328,5

18,7

2 084,7

Uzturēšanas izdevumi

1 752,6

143,0

473,8

330,8

18,9

2 083,4

Izdevumi kapitālieguldījumiem

3,6

2,3

-

-2,3

-63,9

1,3

Resursi:

Samazinājums:

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi:

127,3 tūkst. latu – plānoto ieņēmumu samazinājums no kopēšanas darbiem.

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 328,5 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 145,3 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

18,0 tūkst. latu – nodrošināts Latvijas Nacionālās bibliotēkas darbiniekiem atalgojums sakarā ar valsts vienotās bibliotēku informācijas sistēmas ieviešanu (autoritatīvie ieraksti, digitalizācija, retrokonversija u.c.).

Citas izmaiņas:

127,3 tūkst. latu – nodrošināti līdzekļi Latvijas Nacionālajai bibliotēkai sakarā ar valsts vienotās bibliotēku informācijas sistēmas elektronisko ierakstu īstenošanu.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 473,8 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

·        48,2 tūkst. latu – Latvijas Neredzīgo bibliotēkas darbinieku atalgojuma palielināšanai;

·        35,5 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas paaugstināšana no 80 latiem uz 90 latiem ar 2006. gada 1. janvāri atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 16.augusta protokollēmuma Nr.46, 27.§.

Citas izmaiņas, tai skaitā:

390,1 tūkst. latu – atalgojuma palielināšanai Latvijas Nacionālās bibliotēkas darbiniekiem.

21.04.00 Arhīvi

Darbības galvenie mērķi:

1) valsts arhīvu fonda dokumentu saglabāšanas un aizsardzības nodrošināšana, efektīvi izmantojot pieejamos resursus;

2) valsts arhīvu fonda dokumentu pieejamības nodrošināšana, veicinot zināšanu un informācijas sabiedrības veidošanu;

3) Nacionāla arhīvu fonda veidošanas pārvaldība.

Veicamie uzdevumi:

1) veikt Latvijas Nacionālā arhīva fonda veidotāju uzraudzību un kontroli, arhīvu darba nor­matīvo dokumentu izstrādi, ievērojot ES un Starptautiskās arhīvu padomes rekomendācijas;

2) institūciju un fizisko personu sociāli tiesisko pieprasījumu izpildes nodrošināšana (viena mēneša termiņā), pieejamības nodrošināšana un sabiedrības informēšana par dokumen­tiem valsts arhīvos, Nacionālā arhīva fonda reģistra veidošana, Valsts arhīvu fonda saglabā­šana un izmantošana, dokumentu pieņemšana, izvērtējot un sakārtojot valsts un reģionālas nozīmes informāciju un autentiskos dokumentus;

3) uzsākt elektroniskās lietvedības valsts arhīvu sistēmā ieviešanu un sekmēt dokumentu projektu saskaņu ar valsts un pašvaldību institūcijām elektroniskā formā līdz elektroniskā paraksta ieviešanai;

4) nodrošināt arhīvu darbinieku profesionālās kompetences paaugstināšanu informācijas tehnoloģiju un elektroniskās arhivēšanas jomā;

Sagaidāmais rezultāts:

1) precizētas fondu kategorijas 25,7 tūkst. arhīva fondiem, apzināti sevišķi vērtīgie un unikālie dokumenti aptuveni 360 tūkst. glabājamās vienībās;

2) izveidots nodrošinājuma un izmantošanas fonds – 780 tūkst. kadru mikrofilmu (260 tūkst. negatīvu kadru un 520 tūkst. pozitīvu kadru), 3,8 tūkst. glabājamo vienību digitālās kopijas;

3) veikta 10 tūkst. lapu restaurācija un konservācija;

4) sagatavoti 2 arhīvu dokumentu krājumi, izdots žurnāls “Latvijas Arhīvi” un sagatavotas 50 publikācijas, kas popularizē arhīvus un uzkrāto dokumentāro mantojumu, citos plašsaziņas līdzekļos;

5) valsts glabāšanā pieņemts 61,1 tūkst. dokumentu.


tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

3 028,1

251,7

812,6

560,9

18,5

3 589,0

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

2 351,0

251,7

812,6

560,9

23,9

2 911,9

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

677,1

-

-

-

-

677,1

Izdevumi - kopā

3 028,1

251,7

812,6

560,9

18,5

3 589,0

Uzturēšanas izdevumi

3 013,3

241,4

812,6

571,2

32,6

3 584,5

Izdevumi kapitālieguldījumiem

14,8

10,3

-

-10,3

-6,9

4,5

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 560,9 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 251,7 tūkst. latu

Citas izmaiņas:

251,7 tūkst. latu – nodrošināti valsts arhīvu sistēmas darbinieku zinātniskie pētījumi.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 812,6 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

23,8 tūkst. latu – minimālās mēneša darba algas paaugstināšanai no 80 uz 90 latiem ar 2006. gada 1. janvāri atbilstoši Ministru kabineta 2005. gada 16.augusta protokollēmuma Nr.46, 27.§.

Citas izmaiņas:

788,8 tūkst. latu – atalgojuma palielināšanai valsts arhīvu sistēmas darbiniekiem.

22.00.00. Kultūras projekti un investīcijas

Programmu “Kultūras projekti un investīcijas” veido trīs apakšprogrammas:

1) apakšprogramma „Valsts kultūrkapitāla fonds” (VKKF) (iekļauta programma 05.00.00 „Valsts Kultūrkapitāla fonds”);

2) apakšprogramma „Kultūras pasākumi, sadarbības līgumi un programmas” (iekļauta apakšprogramma 01.04.00 „Kultūras pasākumi un programmas”);

3) apakšprogramma „Kultūras infrastruktūras attīstība” (iekļautas programmas 11.00.00 „Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta īstenošana” un 17.00.00 „Valsts aģentūra „Jaunie „Trīs brāļi””).

Darbības galvenie mērķi:

1) nodrošināt radošās daudzveidības un kultūras nozaru līdzsvarotu attīstību, atbalstot kultūras projektu īstenošanu;

2) veicināt nozīmīgu kultūras pasākumu norisi Latvijā un Latvijas kultūras reprezentāciju ārvalstīs; realizēt noslēgtās starpvalstu sadarbības programmas kultūras jomā;

3) veicināt kvalitatīvas kultūrvides veidošanos, modernizējot un attīstot mūsdienīgu kultūras infrastruktūru.

Veicamie uzdevumi:

1) atbilstoši Valsts Kultūrkapitāla fonda likumam un kultūrpolitikas vadlīnijām organizēt VKKF projektu un mērķprogrammu konkursus un finansēt projektus un pasākumu;

2) nodrošināt līdzekļus starptautiskās un starpvalstu sadarbības projektu īstenošanai, veicināt kultūrapmaiņu;

3) nodrošināt jaunu nacionālas nozīmes kultūras infrastruktūras objektu attīstību.

Sagaidāmais rezultāts:

1) nodrošināta efektīva VKKF darbība un finansējuma pieaugums jaunu kultūrpolitikas iniciatīvu īstenošanai;

2) nodrošināta valstiski nozīmīgu kultūras pasākumu īstenošana, veicināta starpvalstu sadarbība un Latvijas reprezentācija pasaulē;

3) uzlabota kultūrvide un kultūras pieejamība, attīstot jaunus nozīmīgus kultūras infrastruktūras objektus.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

7 158,8

1 306,5

1 710,4

403,9

5,6

7 562,7

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

7 158,8

1 306,5

1 710,4

403,9

5,6

7 562,7

Izdevumi - kopā

8 597,8

2 745,5

1 710,4

-1 035,1

-12,0

7 562,7

Uzturēšanas izdevumi

8 530,8

2 688,5

1 638,4

-1 050,1

-12,3

7 480,7

Izdevumi kapitālieguldījumiem

67,0

57,0

72,0

15,0

22,4

82,0

Fiskālā bilance

-1 439,0

×

×

×

×

×

Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

1 439,0

×

×

×

×

×

 

22.01.00. Valsts Kultūrkapitāla fonds

Darbības galvenais mērķis:

veicināt līdzsvarotu visu kultūras un mākslas nozaru jaunrades attīstību un kultūras mantojuma saglabāšanu valstī saskaņā ar valsts kultūrpolitikas vadlīnijām.

Veicamie uzdevumi:

1) piesaistīt, uzkrāt, pārvaldīt un sadalīt līdzekļus kultūras projektu īstenošanai un mūža stipendijām izciliem kultūras un mākslas darbiniekiem par mūža ieguldījumu kultūras un mākslas attīstībā;

2) veicināt kultūras atjaunotnes un mākslas jaunrades procesu;

3) finansēt fizisko un juridisko personu jaunrades un pētniecības projektus kultūras jomā;

4) veicināt starptautisku sakaru attīstību, Latvijas kultūras un mākslas popularizēšanu pasaulē;

7) sekmēt jaunradīto kultūras vērtību izplatīšanu, to pieejamību plašai sabiedrībai;

8) sekmēt tradicionālās kultūras attīstību.

Sagaidāmais rezultāts:

1) noorganizēti Valsts kultūrkapitāla fonda kultūras un mākslas projektu 4 konkursi;

2) noorganizēti Valsts kultūrkapitāla fonda mērķprogrammu konkursi;

3) noorganizēta Valsts kultūrkapitāla fonda mūža stipendiju piešķiršana izciliem kultūras un mākslas darbiniekiem;

4) noorganizēti izglītojošie semināri Latvijas reģionos.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

5 722,7

6,0

571,7

565,7

9.9

6 288,4

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

5 722,7

6,0

571,7

565,7

9,9

6 288,4

Izdevumi - kopā

6 547,7

831,0

571,7

-259,3

3,9

6 288,4

Uzturēšanas izdevumi

6 537,7

831,0

571,7

-269,3

4,1

6 268,4

Izdevumi kapitālieguldījumiem

10,0

 

10,0

10,0

100

20,0

Fiskālā bilance

-825,0

×

×

×

×

×

Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

825,0

×

×

×

×

×

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): -259,3 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 831,0 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

6,0 tūkst. latu – nodrošināta radošo profesiju pārstāvju projektu īstenošana.

Citas izmaiņas:

825,0 tūkst. latu – Valsts kultūrkapitāla fonda 2004. gada līdzekļu atlikumi.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 571,7 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

571,7 tūkst. latu – Valsts kultūrkapitāla fonda programmu un projektu konkursa finansējumam – 10% pieaugums.

22.03.00. Kultūras infrastruktūras attīstība

Darbības galvenie mērķi:

1) veicināt kvalitatīvas kultūrvides veidošanu un kultūras pieejamību, plānojot un īstenojot jaunu kultūras objektu celtniecību;

2) atjaunot un modernizēt kultūras infrastruktūru atbilstoši mūsdienu prasībām.

Veicamie uzdevumi:

1) nodrošināt Valsts Kultūrpolitikas vadlīnijās un Valdības deklarācijā noteikto jauno nacionālās nozīmes kultūras infrastruktūras attīstības projektu īstenošanu;

2) atbilstoši valsts prioritātēm īstenot kultūras infrastruktūras objektu uzlabošanu un rekonstrukciju.

Sagaidāmais rezultāts:

1) ar valsts aģentūras „Jaunie „Trīs brāļi”” darbību nodrošināta Latvijas Nacionālās bibliotēkas jaunbūves, akustiskās koncertzāles un laikmetīgā mākslas muzeja celtniecības projektu īstenošana;

2) īstenots Jāņa Rozentāla Rīgas Mākslas vidusskolas pārbūves projekts.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

986,8

986,8

993,2

6,4

0,6

993,2

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

986,8

986,8

993,2

6,4

0,6

993,2

Izdevumi - kopā

1 600,8

1 600,8

993,2

-607,6

38,0

993,2

Uzturēšanas izdevumi

1 543,8

1 543,8

931,2

612,6

39,7

931,2

Izdevumi kapitālieguldījumiem

57,0

57,0

62,0

5,0

8,8

62,0

Fiskālā bilance

-614,0

×

×

×

×

×

Maksas pakalpojumu un citu pašu ieņēmumu naudas līdzekļu atlikumu izmaiņas palielinājums (-) vai samazinājums (+)

614,0

×

×

×

×

×

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): -607,6 tūkst. latu:

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 1600,8 tūkst. latu.

Citas izmaiņas:

·        986,8 tūkst. latu – nodrošināti valsts budžeta līdzekļi Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta īstenošanai;

·        614,0 tūkst. latu – nodrošināti valsts aģentūras “Jaunie “Trīs brāli”” administrēšanas izdevumi.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 993,2 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

50,0 tūkst. latu – Audiovizuālā dizaina izglītības materiālās bāzes nodrošinājumam atbilstoši Eiropas Savienības standartiem Jāņa Rozentāla Rīgas Mākslas vidusskolā.

Citas izmaiņas:

·        330,0 tūkst. latu – atbilstoši Latvijas Nacionālās bibliotēkas projekta īstenošanas likuma 5.pantam – 2006. gada plānotie valsts budžeta ieņēmumi no maksājumiem par valsts kapitāla izmantošanu un likuma „Par Latvijas Banku” 18.1. pantā paredzētajiem Latvijas Bankas maksājumiem valsts budžetā;

·        613,2 tūkst. latu – valsts aģentūras “Jaunie “Trīs brāli”” administrēšanas izdevumi.

23.00.00. ES fondi un ārvalstu finanšu palīdzība

Programmu “ES fondi un ārvalstu finanšu palīdzība” veido četras apakšprogrammas:

1) apakšprogramma „Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) kultūras projektu nodrošināšana” (iekļauta programma 11.00.00 „Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) – kultūras projektu līdzfinansēšana un priekšfinansēšanas nodrošināšana”);

2) apakšprogramma „Eiropas Sociālā fonda (ESF) kultūras un izglītības projektu nodrošināšana” (iekļauta programma 15.00.00 „Eiropas Sociālā fonda (ESF) – kultūras un izglītības projektu līdzfinansēšana un priekšfinansēšanas nodrošināšana”);

3) apakšprogramma „Kultūra 2000” projektu nodrošināšana” (iekļauta apakšpro­gramma 01.19.00 „Dalība Eiropas Kopienas programmā „Kultūra 2000””);

4) apakšprogramma „Citu ES programmu un ārvalstu finanšu palīdzības projektu nodrošināšana” (iekļauta programma 09.00.00 „Sadarbības projekti” un apakšprogramma 02.09.00 „Līdzdalība Eiropas Savienības programmā „Leonardo da Vinci””).

Darbības galvenie mērķi:

1) koordinēt ES fondu un ārvalstu finanšu palīdzības ieviešanu kultūras jomā;

2) nodrošināt ES fondu un ārvalstu finanšu palīdzības plānošanas un projektu izstrādes koordināciju un sniegt atbalstu projektu pieteikumu sagatavošanā un īstenošanā.

Veicamie uzdevumi:

1) organizēt un koordinēt ES fondu un ārvalstu finanšu palīdzības aktivitāšu vadību atbilstoši kultūras nozares politikai;

2) nodrošināt kultūras nozares projektu īstenošanai nepieciešamo līdzfinansējumu;

3) organizēt, koordinēt un īstenot informācijas un publicitātes pasākumus.

Sagaidāmais rezultāts:

1) nodrošināta kultūras nozares projektu izstrāde un īstenošana ES fondu un ārvalstu finanšu palīdzības ietvaros;

2) sagatavoti kvalitatīvi projekti ES fondu un ārvalstu finanšu palīdzības piesaistei.

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

848,4

258,0

1 307,4

1 049,4

123,7

1 897,8

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

656,1

65,7

1 307,4

1 241,7

189,3

1 897,8

Ārvalstu finanšu palīdzība

192,3

192,3

-

-192,3

-100,0

-

Izdevumi - kopā

848,4

258,0

1 307,4

1 049,4

1 23,7

1 897,8

Uzturēšanas izdevumi

371,2

258,0

7,4

-250,6

-67,5

120,6

Izdevumi kapitālieguldījumiem

477,2

 

1 300,0

1 300,0

2,7 reizes

1 777,2

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 1049,4 tūkst. latu:

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): -258,0 tūkst. latu:

Ilgtermiņa saistības:

·        11,4 tūkst. latu – atbilstoši plānotajām aktivitātēm struktūrfondu nacionālā pro­grammai „Atbalsts programmas vadībai” un „Informācija un publicitāte”;

·        246,6 tūkst. latu – sakarā ar Phare projekta “Intelektuālā un rūpnieciskā īpašuma tiesību aizsardzība” īstenošanas pabeigšanu.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 1307,4 tūkst. latu:

Ilgtermiņa saistības:

·        7,1 tūkst. latu – atbilstoši plānotajām aktivitātēm struktūrfondu nacionālajai programmai „Atbalsts programmas vadībai”;

·        1300,0 tūkst. latu – atbilstoši plānotajām aktivitātēm Eiropas Reģionālās attīstības fonda (ERAF) kultūras projektu nodrošināšanai;

·        0,3 tūkst. latu – atbilstoši plānotajām aktivitātēm “Eiropas Sociālā fonda (ESF) kultūras un izglītības projektu nodrošināšanai”.

 


24. Valsts kontrole

Pamatbudžets

Darbības galvenie mērķi:

sniegt patiesu informāciju un pārliecību Latvijas sabiedrībai, Saeimai, valdībai un Eiropas Savienības institūcijām par valsts un pašvaldību finanšu resursiem un valstij piešķirtajiem Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju līdzekļiem un valsts administrācijas darbu.

Veicamie uzdevumi:

veicot finanšu un lietderības revīzijas, kā arī pārbaudot darījumu un darbības atbilstību normatīvajiem aktiem un plānotajiem rezultātiem:

1) kontrolēt valsts budžeta un pašvaldību budžetu līdzekļu ieņēmumus un izdevumus;

2) kontrolēt valsts budžetā vai pašvaldību budžetos iekļauto Eiropas Savienības un citu starptautisko organizāciju vai institūciju līdzekļu izlietošanu;

3) kontrolēt rīcību ar valsts un pašvaldību mantu vai tās daļu;

4) sniegt rekomendācijas atklāto trūkumu novēršanai.

Sagaidāmais rezultāts:

pārliecība par efektīvu valsts un pašvaldību resursu kontroles sistēmu, un tiesisku, pareizu un ekonomisku valsts pārvaldes un pašvaldību rīcību ar valsts un pašvaldību finanšu resursiem un mantu.

01.00.00 “Valsts kontrole”

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

2 770,2

457,5

823,9

366,4

13,2

3 136,6

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

2 444,4

131,7

731,9

600,2

24,6

3 044,6

Ārvalstu finanšu palīdzība

325,8

325,8

92,0

-233,8

-71,8

92,0

Izdevumi – kopā

2 770,2

457,5

823,9

366,4

13,2

3 136,6

Uzturēšanas izdevumi

2 564,1

326,4

803,9

477,5

18,6

3 041,6

Izdevumi kapitālieguldījumiem

206,1

131,1

20,0

-111,1

-53,9

95,0

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 366,4 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile): 457,5 tūkst. latu:

Ilgtermiņa saistības: 326,4 tūkst. latu

Ārvalstu finanšu palīdzība:

325,8 tūkst. latu Valsts kontroles Phare 2003 projekta „Valsts līdzekļu ārējais audits” aktivitāšu īstenošanai 2005. gadā.

Pārējās ilgtermiņa saistības:

0,6 tūkst. latu – finansējums iemaksām starptautiskajās organizācijās (INTOSAI un EUROSAI) 2005. gadā.

Citas izmaiņas:

131,1 tūkst. latu – novirzīti finanšu līdzekļi no izdevumiem kapitālieguldījumiem uzturēšanas (kārtējiem) izdevumiem.

Palielinājums izdevumos (4. aile): 823,9 tūkst. latu:

            Ilgtermiņa saistības: 92,6 tūkst, latu

Ārvalstu finanšu palīdzība:

92,0 tūkst. latu – Phare 2003 projekta „Valsts līdzekļu ārējais audits” aktivitāšu pabeigšanai 2006. gadā.

            Pārējās ilgtermiņa saistības:

0,6 tūkst. latu – finansējums iemaksām starptautiskajās organizācijās (INTOSAI un EUROSAI) 2006. gadam.

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

107,0 tūkst. latu – IT nodrošinājumam – integrētas informācijas sistēmas ieviešanai un informācijas tehnoloģiju atbalsta nodrošināšanai revīziju procesa plānošanas un analīzes, personāla vadības, finanšu plānošanas un grāmatvedības uzskaites, dokumentu vadības procesos, tajā skaitā kārtējiem izdevumiem 87,0 tūkst. latu un 20,0 tūkst. latu izdevumiem kapitālieguldījumiem.

Citas izmaiņas:

624,3 tūkst. latu – atalgojumiem (tajā skaitā Valsts sociālās apdrošināšanas obligātajām iemaksā) 2005. gadā uzsāktā revīziju procesa nodrošināšanai nepieciešamā Valsts kontroles štata vietu nokomplektēšanai un citiem uzturēšanas (kārtējiem) izdevumiem Valsts kontroles saimnieciskās darbības nodrošināšanai, darbinieku apmācībām un darbinieku ikgadējās novērtēšanas nodrošināšanai, kā arī lai organizētu ikgadējās Baltijas un Ziemeļvalstu augstāko revīzijas institūciju tikšanos Rīgā.

 


28. Augstākā tiesa

Pamatbudžets

Darbības galvenie mērķi:

realizēt zemāko instanču tiesu pieņemto nolēmumu likumību un pamatotības pārbaudi apelācijas un kasācijas kārtībā.

Veicamie uzdevumi:

1) organizēt tiesu sēdes;

2) organizēt Augstākās tiesas tiesnešu kopsapulces-plēnumus;

3) organizēt apgabaltiesu tiesnešu seminārus;

4) publiskot tiesu nolēmumus;

5) apkopot un vispārināt tiesu praksi un sagatavot vispārinājumus, kurus ir iespējams izmantot tiesas darbā, analizējot kļūdas un veidojot vienotu tiesu praksi.ntot tiesas darbot visp

Sagaidāmais rezultāts:

1) stipra un neatkarīga tiesu vara;

2) nodrošināta tiesu lēmumu savlaicīga izskatīšana.

01.00.00 Tiesa

tūkst. latu

Finansiālie rādītāji

2005. gada plāns

Izmaiņas izdevumos

2006. gada projekts

Samazi­nājums (-)

Palieli­nājums (+)

Kopā

Ls

%

1

2

3

4

5

6

7

Resursi izdevumu segšanai

1 722,6

115,9

797,7

681,8

39,6

2 404,4

Dotācija no vispārējiem ieņēmumiem

1 722,4

115,9

797,7

681,8

39,6

 2 404,2

Maksas pakalpojumi un citi pašu ieņēmumi

0,2

-

-

-

-

0,2

 

Izdevumi - kopā

1 722,6

115,9

797,7

681,8

39,6

 2 404,4

Uzturēšanas izdevumi

1 632,3

28,0

797,7

769,7

47,2

 2 402,0

Izdevumi kapitālieguldījumiem

90,3

87,9

-

-87,9

-97,3

2,4

Izdevumi:

Izmaiņas izdevumos pret 2005. gadu kopā (5. aile): 681,8 tūkst. latu

tai skaitā:

Samazinājums izdevumos (3. aile):_115,9 tūkst. latu

Vienreizēji pasākumi:

·        87,9 tūkst. latu – kapitālie izdevumi, kas paredzēti materiāltehniskās bāzes atjaunošanai 2005. gadā;

·        28,0 tūkst. latu – kārtējie izdevumi 2005. gadā, t.i. 20,0 tūkst. latu starptautiskas zinātniskas konferences rīkošanai (sakarā ar Augstākās tiesas 10 gadu jubileju) un 8,0 tūkst. latu Augstākās tiesas portāla koncepcijas un projekta izstrādei, tehniskai realizācijai un ieviešanai;

Palielinājums izdevumos (4. aile): 797,7 tūkst. latu

Prioritātes saskaņā ar Ministru kabineta lēmumu:

·        355,0 tūkst. latu – tiesnešu atalgojuma palielinājums saskaņā ar grozījumiem likumā "Par tiesu varu", kas stājās spēkā 2003. gada 1.jūlijā, paredzot tiesnešu atalgojuma palielinājumu 20 procentu apmērā no šī likuma 119.1 un 119.2 pantā noteiktās mēneša amatalgas. No 2006. gada Augstākās tiesas tiesnešu atalgojums vidēji palielināsies par 452 latiem un sastādīs vidēji 1 589 latus mēnesī;

·        340,9 tūkst. latu – Tiesas darbinieku atalgojuma pakāpenisks palielinājums saskaņā ar 2004. gada 23.novembra Ministru kabineta noteikumiem Nr.960
"Prokuratūras un tiesu darbinieku darba samaksas noteikumi". No 2006. gada Augstākās tiesas darbinieku atalgojums vidēji palielināsies par 139 latiem un sastādīs vidēji 348 latus mēnesī;

·        12,0 tūkst. latu – saskaņā ar likuma "Par tiesu varu" 105.1 pantu, tiesas priekšsēdētājam ir tiesības pieņemt darbā speciālistus uz nenoteiktu laiku konkrētu uzdevumu veikšanai, nosakot algu, kas nepārsniedz attiecīgās tiesas tiesneša amatalgu. 2006. gadā Augstākās tiesas Judikatūras nodaļā paredzēts veikt 10 (desmit) tiesu prakses pētījumus un katram no tiem nepieciešams pieaicināt tiesību speciālistus;

·        50,0 tūkst. latu – tiesnešu mācībām par specifisku ar ekonomiskajiem noziegumiem saistītu lietu izskatīšanu un jaunā Kriminālprocesa likuma ieviešanu, kā arī dalībai starptautiskos semināros un konferencēs.

Citas izmaiņas:

·        14,7 tūkst. latu – Augstākās tiesas administratīvās kapacitātes stiprināšanai Eiropas tiesību, likumu piemērošanas un tiesnešu disciplinārās atbildības jautājumos;

·        16,2 tūkst. latu – Operatīvās darbības likuma izpildei, lai nodrošinātu Ministru kabineta 2004. gada 6.janvāra noteikumu Nr.21 "Valsts noslēpuma, Ziemeļatlantijas līguma organizācijas, Eiropas Savienības un ārvalstu institūciju klasificētās informācijas aizsardzības noteikumi" prasības;

·        8,9 tūkst. latu – kārtējo izdevumu segšanai (sakaru, pasta pakalpojumu, kancelejas preču, degvielas u.c. materiālu iegādei).