LATVIJAS
REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA UN FINANŠU (NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba ielā 10/12, Rīgā,
LV-1811 tālr. 7087318 fax 7087317
|
Rīgā
2009.gada 18.jūnijs
Nr.9/2
Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija lūdz izdarīt izmaiņas šā gada 18.jūnija Saeimas sēdes darba kārtībā iekļaut nodošanai Budžeta un
finanšu (nodokļu) komisijas izstrādāto likumprojektu Grozījums likumā Par valsts un pašvaldību institūciju
amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009.gadā pirms I darba kārtības sadaļas Amatpersonu
ievēlēšana, apstiprināšana, iecelšana, atbrīvošana vai atlaišana no amata,
uzticības vai neuzticības izteikšana.
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija lūdz nodot minēto likumprojektu tikai Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijai, nosakot, ka tā ir atbildīgā komisija.
Saskaņā ar Saeimas kārtības ruļļa 86.pantu komisija lūdz virzīt minēto likumprojektu izskatīšanai 1.lasījumā bez atkārtotas izskatīšanas atbildīgajā komisijā 18.jūnija Saeimas sēdē sadaļā II Likumprojektu izskatīšana kā pirmo punktu.
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija lūdz atzīt minēto likumprojektu par steidzamu.
Pielikumā: 1. Likumprojekts Grozījums likumā Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009.gadā uz 1 lp;
2. Likumprojekta anotācija uz 4 lp.
Cieņā,
komisijas priekšsēdētājs G.Bērziņš
Iesniedz Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija
Likumprojekts
Grozījums likumā Par valsts un pašvaldību
institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009.gadā
Izdarīt likumā Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009.gadā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2009, 2.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt likumu ar 12.pantu šādā redakcijā:
12.pants.
Pašvaldību deputātiem, kuriem kompensācija vai pabalsts izmaksājams saskaņā ar
likuma Par pilsētas domes, rajona
padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta statusu 15.panta pirmo un otro
daļu, kompensācija vai pabalsts nedrīkst pārsniegt vienas amatalgas apmēru..
Likums stājas spēkā 2009.gada 29.jūnijā.
Grozījums likumā
Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā
anotācija
1. Kādēļ
likums ir vajadzīgs |
Šobrīd likuma Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta statusu 15.pants paredz, ja deputātu, kurš ir atbrīvots no iepriekšējā darba sakarā ar ievēlēšanu algotā amatā domē (padomē), pēc tam, kad viņš līdz ar deputāta pilnvaru izbeigšanos ir beidzis pildīt šā amata pienākumus, divu nedēļu laikā nevar nodrošināt ar iepriekšējo darbu, tad attiecīgajai pašvaldībai viņam jāizmaksā kompensācija trīs amatalgu apmērā. Šāda kompensācija izmaksājama arī deputātam, kas atbilst šā panta trešās daļas nosacījumiem, ja viņu atbrīvo no amata sakarā ar tādu domes (padomes) lēmumu, kurš netiek pamatots ar likumā vai vietējās pašvaldības nolikumā noteikto pienākumu, attiecīgās pašvaldības domes (padomes) lēmumu, tiesas spriedumu nepildīšanu vai likumu vai Ministru kabineta noteikumu neievērošanu. Deputātam, kurš ir bijis ievēlēts algotā domes (padomes) amatā un beidzis pildīt šo amatu sakarā ar pašvaldību apvienošanos, ja viņam netiek piedāvāts līdzvērtīgs amats, no jaunizveidotās pašvaldības budžeta izmaksā pabalstu triju amatalgu apmērā. Likumprojekts
izstrādāts, lai ekonomiskās krīzes apstākļos nodrošinātu finansējuma
atlīdzībai samazinājumu valsts un pašvaldību budžetos. Likumprojekts
Grozījums likumā "Par valsts
un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"paredz papildināt likumu ar 12.pantu, kas nosaka
ierobežojumu kompensācijas vai pabalsta izmaksai pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputātiem
sakarā ar deputāta pilnvaru izbeigšanos, ja viņš divu nedēļu laikā netiek
nodrošināts ar iepriekšējo darbu, kā arī sakarā ar pašvaldību apvienošanos,
ja deputātam netiek piedāvāts līdzvērtīgs amats. Tādējādi šobrīd esošais
kompensācijas un pabalsta apmērs trīs amatalgas tiek aizstāts ar vienu
amatalgu. |
2. Kāda var būt likuma
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
Likumprojekts ļaus pielāgot izmaiņas
atlīdzībā ekonomiskās situācijas izmaiņām. |
3. Kāda var būt likuma
ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
Tiks ierobežoti izdevumi
pašvaldību budžetā. |
4. Kāda var būt likuma
ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
5. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām atbilst likumprojekts |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
6. Kādas konsultācijas
notikušas, sagatavojot likumprojektu |
Sagatavojot likumprojektu
veiktas Saeimas konsultācijas ar Saeimas Juridisko biroju. |
7. Kā tiks nodrošināta
likuma izpilde |
Likuma izpilde tiks
nodrošināta ar esošo valsts institūciju palīdzību. Jaunu institūciju
dibināšana nav nepieciešama. |
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētājs G.Bērziņš