Rīgā
15.06.2009. Nr.90/TA-2122, TA-2111, TA-2119,
TA-2118, TA-2114, TA-2117,
TA-2124, TA-2132, TA-2133,
TA-2130, TA-2134, TA-2135,
TA-2138, TA-2137, TA-2123
Saeimas Prezidijam
Nosūtām Saeimai izskatīšanai Ministru kabineta sēdē atbalstītos ar 2009.gada valsts budžeta grozījumiem saistītus likumprojektus
"Par valsts pensiju
un valsts pabalstu izmaksu laika periodā no 2009.gada līdz 2012.gadam",
kuru
izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā
amatpersona - Korčagins 67021568, Edgars.Korcagins@lm.gov.lv);
"Grozījumi Militārpersonu izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Aizsardzības ministrija (atbildīgā amatpersona - Žukovs 67335027, Deniss.Zukovs@mod.gov.lv);
"Grozījums Diplomātu izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Ārlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Baiža 67016163, davis.baiza@mfa.gov.lv);
"Grozījumi likumā "Par izdienas pensijām Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta pakāpēm"", kuru izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Razna 67095662, Martins.Razna@iem.gov.lv);
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Zepa 67013142, dagnija.zepa@em.gov.lv);
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, kaspars.lore@em.gov.lv);
"Grozījumi likumā "Par izložu un azartspēļu nodevu un nodokli"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ungurs 67504952, Janis.ungurs@iaui.gov.lv);
"Grozījums Prokuroru izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Novožilova 67162697, Linda.Novozilova@tm.gov.lv);
"Grozījums Tiesnešu izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Novožilova 67162697, Linda.Novozilova@tm.gov.lv);
"Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (atbildīgā amatpersona - Zeppa-Priedīte 67356137, violeta.zeppa.priedite@knab.gov.lv);
"Grozījums
Satversmes aizsardzības biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā", kuru
izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā
amatpersona - Ilgaža 67162696, Inita.Ilgaza@tm.gov.lv);
"Grozījumi
likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"", kuru izstrādāja Finanšu
ministrija (atbildīgā amatpersona
- Kaļāne 67095491,
Astra.Kalane@fm.gov.lv);
"Grozījumi
Valsts un pašvaldību profesionālo orķestru, koru, koncertorganizāciju, teātru
un cirka mākslinieku izdienas pensiju likumā", kuru izstrādāja Kultūras
ministrija (atbildīgā amatpersona
- Āboliņa 67330267,
Daina.Abolina@km.gov.lv);
"Grozījums
Dziesmu un deju svētku likumā", kuru izstrādāja Kultūras ministrija
(atbildīgā amatpersona - Āboliņa 67330267, Daina.Abolina@km.gov.lv);
"Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā", kuru izstrādāja Valsts kanceleja (atbildīgā amatpersona - Osvalde 67082971, rudite.osvalde@mk.gov.lv).
Lūdzam izdarīt grozījumus
Saeimas š.g. 15.jūnija sēdes darba kārtībā un iekļaut jautājumu par minēto
likumprojektu nodošanu Saeimas komisijām, kā arī lūdzam likumprojektus izskatīt
kā steidzamus.
Pielikumā:
1. Likumprojekts "Par valsts pensiju un valsts pabalstu izmaksu laika periodā no
2009.gada līdz 2012.gadam" uz
2 lpp.
2. Likumprojekta "Par valsts pensiju un valsts pabalstu izmaksu laika
periodā no 2009.gada līdz 2012.gadam" anotācija uz 12 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes
protokola Nr.41 2.§ izraksts uz 1 lp.
4. Likumprojekts
"Grozījumi Militārpersonu izdienas pensiju
likumā" uz 2 lpp.
5. Likumprojekta "Grozījumi Militārpersonu izdienas pensiju likumā" anotācija uz 4 lpp.
6. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes
protokola Nr.41 3.§ izraksts uz 1 lp.
7. Likumprojekts
"Grozījums Diplomātu izdienas pensiju
likumā" uz 2 lpp.
8. Likumprojekta "Grozījums Diplomātu izdienas pensiju likumā" anotācija
uz 4 lpp.
9. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes
protokola Nr.41 4.§ izraksts uz 1 lp.
10. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par izdienas pensijām
Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta
pakāpēm"" uz 1
lpp.
11. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par izdienas pensijām
Iekšlietu ministrijas sistēmas darbiniekiem ar speciālajām dienesta
pakāpēm"" anotācija uz 5 lpp.
12. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes
protokola Nr.41 5.§ izraksts uz 1 lp.
13. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par valsts un
pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"" uz 1 lpp.
14. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību
īpašuma objektu privatizāciju"" anotācija uz 6 lpp.
15. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes
protokola Nr.41 17.§ izraksts uz 1 lp.
16. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par valsts un
pašvaldību kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām"" uz 5 lpp.
17. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību
kapitāla daļām un kapitālsabiedrībām"" anotācija uz 8 lpp.
18. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes
protokola Nr.41 18.§ izraksts uz 1 lp.
19. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par izložu un
azartspēļu nodevu un nodokli"" uz 2 lpp.
20. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par izložu un azartspēļu
nodevu un nodokli"" anotācija uz 8 lpp.
21. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes
protokola Nr.41 22.§ izraksts uz 1 lp.
22. Likumprojekts
"Grozījums Prokuroru izdienas pensiju likumā"
uz 1 lpp.
23. Likumprojekta "Grozījums Prokuroru izdienas pensiju likumā" anotācija
uz 6 lpp.
24. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes
protokola Nr.41 25.§ izraksts uz 1 lp.
25. Likumprojekts
"Grozījums Tiesnešu izdienas pensiju likumā"
uz 1 lpp.
26. Likumprojekta "Grozījums Tiesnešu izdienas pensiju likumā" anotācija
uz 6 lpp.
27. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes
protokola Nr.41 26.§ izraksts uz 1 lp.
28. Likumprojekts
"Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas
biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā" uz
1 lpp.
29. Likumprojekta "Grozījums Korupcijas novēršanas un apkarošanas
biroja amatpersonu izdienas pensiju likumā" anotācija uz 7 lpp.
30. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes
protokola Nr.41 27.§ izraksts uz 1 lp.
31. Likumprojekts
"Grozījums Satversmes aizsardzības biroja
amatpersonu izdienas pensiju likumā" uz 1 lpp.
32. Likumprojekta "Grozījums Satversmes aizsardzības biroja
amatpersonu izdienas pensiju likumā" anotācija uz 6 lpp.
33. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes
protokola Nr.41 28.§ izraksts uz 1 lp.
34. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma
nodokli"" uz 3
lpp.
35. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma
nodokli"" anotācija uz 4 lpp.
36. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes
protokola Nr.41 29.§ izraksts uz 1 lp.
37. Likumprojekts
"Grozījumi Valsts un pašvaldību profesionālo
orķestru, koru, koncertorganizāciju, teātru un cirka mākslinieku izdienas
pensiju likumā" uz 2
lpp.
38. Likumprojekta "Grozījumi Valsts un pašvaldību profesionālo
orķestru, koru, koncertorganizāciju, teātru un cirka mākslinieku izdienas
pensiju likumā" anotācija uz 6 lpp.
39. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes
protokola Nr.41 30.§ izraksts uz 1 lp.
40. Likumprojekts
"Grozījums Dziesmu un deju svētku likumā" uz 1 lpp.
41. Likumprojekta "Grozījums Dziesmu un deju svētku likumā" anotācija
uz 5 lpp.
42. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes
protokola Nr.41 31.§ izraksts uz 1 lp.
43. Likumprojekts
"Grozījumi Ministru kabineta iekārtas
likumā" uz 1 lpp.
44. Likumprojekta "Grozījumi Ministru kabineta iekārtas likumā" anotācija
uz 4 lpp.
45. Ministru kabineta 2009.gada 14.jūnija sēdes
protokola Nr.41 36.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un
sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Grozījums Tiesnešu izdienas
pensiju likumā
Izdarīt Tiesnešu izdienas pensiju likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2006, 15.nr.; 2007, 24.nr.;
2008, 5.nr.; 2009, 10.nr.) šādu grozījumu:
Papildināt pārejas noteikumus ar jaunu 2. 5.punktu
šādā redakcijā:
2. No 2009.gada 1.jūlija līdz 2012.gada 31.decembrim izdienas
pensijas saņēmējam, kuram izdienas pensija piešķirta līdz 2009.gada 30.jūnijam,
izdienas pensiju pārrēķina un samazina par 10% no aprēķinātā izdienas pensijas
apmēra. Tiesu administrācija tiesnešu izdienas pensijas pārrēķina līdz
2009.gada 3.jūlijam.
3. No 2009.gada 1.jūlija līdz 2012.gada 31.decembrim
izdienas pensiju nosaka 90% apmērā no šā likuma 4.pantā noteiktajā kārtībā
aprēķinātās izdienas pensijas.
4.
No 2009.gada 1.jūlija līdz 2012.gada 31.decembrim izdienas pensijas saņēmējam,
kurš uz 2009.gada 1.jūliju ir obligāti sociāli apdrošināta persona (darba
ņēmējs vai pašnodarbinātais), izdienas pensiju pārrēķina un samazina par 70% no
aprēķinātā izdienas pensijas apmēra. Izdienas pensijas apmērs atjaunojams ar tā
mēneša pirmo datumu, kas seko mēnesim, kurā zaudēts obligāti sociāli
apdrošināmās personas statuss.
5.
No 2009.gada 1.jūlija līdz 2012.gada 31.decembrim izdienas pensijas saņēmējam,
kurš kļūst par obligāti sociāli apdrošinātu personu (darba ņēmēju vai
pašnodarbināto), ar tā mēneša pirmo datumu, kas seko mēnesim, kurā izdienas
pensijas saņēmējs kļuvis par obligāti sociāli apdrošināmo personu, izdienas
pensiju pārrēķina un samazina par 70% no aprēķinātā izdienas pensijas apmēra.
Izdienas pensijas apmērs atjaunojams ar tā mēneša pirmo datumu, kas seko
mēnesim, kurā zaudēts obligāti sociāli apdrošināmās personas statuss.
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Tieslietu ministrs M. Segliņš
Vīza: Valsts sekretārs
M. Lazdovskis
15.06.2009.
11:21
240
Novožilova,
67162697
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
||||||
1. Atsauce uz
Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Saskaņā ar 2009.gada 11.jūnija vienošanos starp valdību veidojošajām
politiskajām partijām, Latvijas Brīvo arodbiedrību savienību, Latvijas Darba
devēju konfederāciju, Latvijas Pašvaldību savienību, Latvijas Tirdzniecības
un rūpniecības kameru un Latvijas Pensionāru federāciju par 2009.gada valsts
budžeta deficīta samazināšanu par 500 miljoniem latu, saskaņā ar kuru sociālā
nodrošinājuma jomā vecuma un izdienas pensijas samazināmas par 10%, bet
vecuma pensijas strādājošajiem samazināmas par 70%. |
|
|||||
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Tiesnešu izdienas pensijas tiek aprēķinātas atbilstoši likuma
4.pantam, proti, 65% apmērā no vidējās mēneša darba samaksas un par katru
izdienas stāža gadu, kas pārsniedz 20 gadus, to palielina par diviem
procentiem no šajā likumā noteiktās darba samaksas. Savukārt tiesnesim, kurš
neatkarīgi no vecuma atbrīvots no amata veselības stāvokļa dēļ atbilstoši
Veselības un darbspējas ekspertīzes ārstu komisijas atzinumam, izdienas
pensiju piešķir 40% apmērā no vidējās mēneša darba samaksas, kas noteikta
saskaņā ar šā likuma 5.pantu, un par katru izdienas stāža gadu, kas pārsniedz
20 gadus, to palielina par diviem procentiem no šā likuma 5.pantā minētās
darba samaksas. Maksimālais izdienas pensijas apmērs nedrīkst
pārsniegt 80% no šā likumā noteiktās darba samaksas, bet minimālais izdienas
pensijas apmērs nedrīkst būt mazāks par valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta
apmēru. |
|
|||||
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts paredz no 2009.gada 1.jūlija līdz 2012.gada
31.decembrim tiesnešu izdienas pensijas noteikt 90% apmērā no likuma 4.pantā
noteiktajā kārtībā aprēķinātās izdienas pensijas. Vienlaikus tiek noteikts, ka tiesnešu izdienas pensijas Tiesu
administrācija pārrēķina līdz 2009.gada 3.jūlijam. |
|
|||||
4. Cita informācija |
Latvijas Republikas Satversmes 109.pants
noteic, ka ikvienam ir tiesības uz sociālo nodrošinājumu vecuma,
darbnespējas, bezdarba un citos likumā noteiktajos gadījumos. Viens no
sociālā nodrošinājuma veidiem, ko likumdevējs, ņemot vērā amata pienākumu
raksturu un atbildību, ir noteicis attiecībā uz īpašām amatpersonu grupām ir
izdienas pensijas. Eiropas hartas par tiesneša statusu
6.4.punkts paredz, ka tiesnešiem, kuri nostrādājuši šajā amatā nepieciešamo
laiku, maksā attiecīgu pensiju. Pensijas lielumam pēc iespējas ir jābūt
tuvākam algas līmenim, ko tiesnesis saņēmis laikā, pirms pārtraucis pildīt
tiesneša pienākumus. Vienlaikus ņemot vērā valsts ekonomisko
situāciju, šīs garantijas ierobežošanu uz laiku ir pieļaujama, ievērojot sociālās
solidaritātes principu. |
|
|||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||
1. Vispārēja ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms |
|
|||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
|
|||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|
|||||
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
|||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
|||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
|
|||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
|
|||||
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||
|
(tūkst. latu) |
|
|||||
2009.gadā ar priekšlikumiem grozījumiem likumā Par
valsts budžetu 2009.gadam uz 1.lasījumu |
Turpmākie trīs gadi |
|
|||||
2010 |
2011 |
2012 |
|
||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets,
tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību
budžets |
163,2 |
0 |
0 |
0 |
|
||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi
no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību
budžets |
163,2 |
-16,3 |
-16,3 |
-16,3 |
|
||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
16,3 |
16,3 |
16,3 |
|
||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||
5. Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) 2009.gads Saskaņā ar Saeimā 1.lasījumā pieņemto likumprojektu Grozījumi
likumā Par valsts budžetu 2009.gadam finansējums izdienas pensiju izmaksai
39 tiesnešiem 2009.gada 6 mēnešiem ir plānots Ls 163 164 : 2 = Ls
81 582; Ar 2009.gada 1.jūliju atbilstīgi grozījumiem
Tiesnešu izdienas pensiju likumā paredzēts par 10 % samazināt tiesneša izdienas pensijas apmēru Ls 81 582 x 10% = Ls 8158,2. Finansējuma
2009.gadam pēc grozījumiem likumā Par valsts budžetu 2009.gadam Ls 163 164 8158,2 = Ls 155 006. 2010., 2011.gads un 2012.gads Finansējums 2010.,
2011. un 2012.gadam Ls 163 164 10% 16 316 = Ls 146 848. |
|||||||
6. Cita informācija |
Priekšlikums
izdevumu samazinājumam tiks iekļauts likumprojekta Grozījumi likumā Par
valsts budžetu 2009.gadam izskatīšanai Saeimā otrajā lasījumā. |
|
|||||
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī
ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms |
|
|||||
2. Cita informācija |
Nav |
|
|||||
|
|
||||||
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav |
2. Saistības pret citām valstīm un
starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav |
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Nav |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības
tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva,
regula, lēmumsrezolūcija, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un
numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības
tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta
projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas
vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Nav. |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav |
5. Saistības sniegt paziņojumu
Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē
informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un
finanšu noteikumu projektiem |
Nav |
|
6. Cita informācija |
Nav |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot
normatīvā akta projektu |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības
un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas
ir notikušas |
Nav |
2. Kāda ir šo pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav |
3. Kāds konsultāciju veids un
sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav |
5. Cita informācija |
Nav |
VII. Kā tiks nodrošināta
normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekta izpildi
nodrošinās Tiesu administrācija piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likuma Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un
Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās
kārtību un spēkā esamību 2.panta pirmo daļu likumprojekts tiks publicēts
oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis. Informācija par normatīvā akta
ieviešanu tiks ievietota informācijas sistēmā NAIS un bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv.
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts
viņu ierobežo |
Ja normatīvais akts ierobežo indivīda tiesības, indivīds Satversmes
tiesas likuma noteiktajā kārtībā var iesniegt Satversmes tiesā pieteikumu,
lai izvērtēta tiktu normatīvā akta atbilstība augstāka juridiska spēka
tiesību normām (aktiem). |
4. Cita informācija |
Nav |
Tieslietu ministrs M. Segliņš
Vīza: Valsts sekretārs
M. Lazdovskis
15.06.2009. 11:44
1 229
Novožilova, 67162697
Linda.Novozilova@tm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Ārkārtas sēde
Rīgā |
Nr.41 |
2009.gada 14.jūnijā |
26.§
Likumprojekts
"Grozījums Tiesnešu izdienas pensiju likumā"
TA-2133
______________________________________________________
(J.Šints, E.Repše)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
2. Tieslietu ministrijai
precizēt likumprojektu, paredzot, ka ierobežojumi ir spēkā līdz 2012.gada
31.decembrim, un līdz 2009.gada 15.jūnijam plkst.10.00 iesniegt precizēto
likumprojektu Valsts kancelejā.
3. Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā.
4. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.
5. Lūgt Saeimu atzīt likumprojektu
par steidzamu un izskatīt vienlaikus ar valsts budžeta grozījumu 2009.gadam
likumprojekta paketi.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu
ministrs V.Dombrovskis
Finanšu ministrs E.Repše
Valsts kancelejas direktore G.Veismane