2009.
gada 4.jūnijā
Nr.______________
Latvijas Republikas
Saeimas Prezidijam
Saskaņā ar Saeimas Kārtības ruļļa 79.pantu iesniedzam
izskatīšanai likumprojektu Grozījumi likumā Par pievienotās vērtības
nodokli ".
Pielikumā: Grozījumi likumā Par pievienotās vērtības nodokli ".
Partijas Pilsoniskā Savienība
Saeimas frakcijas deputāti:
1. _______________________________
2. _______________________________
3. _______________________________
4. _______________________________
5. _______________________________
Grozījumi likumā Par pievienotās vērtības nodokli
Izdarīt likumā Par pievienotās vērtības nodokli (Latvijas Vēstnesis, 1995, 49.,
170.nr.; 1996, 82.nr.; 1997, 309/310.nr.; 1999, 133/135., 406/407. nr.; 2000,
448/449.nr.; 2001, 39., 178., nr.; 2002, 150., 187., nr.; 2003, 97., 164.,
182., nr.; 2004, 35., 50., 64.,183., 206., nr.; 2005., 99., 179., nr.; 2006,
94., 207., nr.; 2008, 23., 186., 200., nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt likuma 62 panta 5. punktu šādā redakcijā:
5) grāmatu un kartogrāfisko izdevumu piegādēm
2. Izteikt likuma 62 panta 7. punktu šādā redakcijā:
7)viesu izmitināšanas pakalpojumiem viesu izmitināšanas mītnēs (viesnīcās, moteļos, viesu mājās, lauku tūrismam izmantojamās mājās, kempingos, tūrisma mītnēs)
3. Izteikt likuma 62 panta 17. punktu šādā redakcijā:
17)dabasgāzes piegādēm iedzīvotājiem, izņemot dabasgāzi autotransportam, un no atjaunojamiem energoresursiem iegūtās biogāzes piegādēm.
4. Izteikt likuma 62 panta 20. punktu šādā redakcijā:
20) šādas malkas un koksnes kurināmā piegādēm iedzīvotājiem:
a) pagaļu, zaru, žagaru saišķu vai tamlīdzīgā
veidā,
b) koksnes šķeldas vai skaidas,
c) zāģskaidas un koksnes atlikumi,
d) zāģskaidu un koksnes atlikumi aglomerētu vai
neaglomerētu brikešu, granulu vai tamlīdzīgā veidā.
Grozījumi Par
pievienotās vērtības nodokli
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||||
1.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
Spēkā esošā likuma Par pievienotās vērtības nodokli redakcija paredz 10 procentu likmes piemērošanu dabasgāzes piegādēm iedzīvotājiem ( izņemot dabasgāzi autotransportam). Likums neparedz pazeminātās nodokļa likmes piemērošanu alternatīvajām enerģijas piegādēm. Pirms 2008. gada 19. decembra likuma Par pievienotās vērtības nodokli pieņemšanas, pazeminātās
pievienotās vērtības nodokļa likmes piemērošana tika paredzēta grāmatu un kartogrāfisko
izdevumu piegādēm, viesu izmitināšanas pakalpojumiem viesu izmitināšanas
mītnēs (viesnīcās, moteļos, viesu mājās, lauku tūrismam izmantojamās mājās,
kempingos, tūrisma mītnēs), malkas un koksnes kurināmā piegādēm iedzīvotājiem.
Paredzams, ka 2008. gada 19. decembrī pieņemtie grozījumi likumā nozīmēs
kopējā grāmatu izdevēju metiena samazināšanos aptuveni par 45 procentiem. Pašlaik
spēkā esošā redakcija, kas paredz viesnīcu pakalpojumiem piemērot pievienotās
vērtības nodokļa likumi 21% apmērā, nozīmē Latvijas naktsmītņu konkurētspējas
zaudēšanu Eiropas valstu vidū. |
|||||||||||
2. Normatīvā akta projekta būtība |
Lai sekmētu
alternatīvās enerģijas ražošanu partijas Pilsoniskā
Savienība deputāti ierosina papildināt likuma Par pievienotās vērtības
nodokli 62 panta 17. punktu, paredzot, ka
10 procentu likme tiek
piemērota no atjaunojamiem energoresursiem iegūtās biogāzes
piegādēm. Šādi grozījumi sekmētu labvēlīgākus apstākļus alternatīvās
enerģijas ražošanai. Partijas Pilsoniskā Savienība Saeimas frakcijas
deputātu iesniegtais likumprojekts paredz 10 procentu likmes piemērošanu grāmatu
un kartogrāfisko izdevumu piegādēm, viesu izmitināšanas pakalpojumiem viesu
izmitināšanas mītnēs (viesnīcās, moteļos, viesu mājās, lauku tūrismam
izmantojamās mājās, kempingos, tūrisma mītnēs), malkas un koksnes kurināmā
piegādēm iedzīvotājiem. |
|||||||||||
3. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Ietekme uz makroekonomisko vidi |
Nenozīmīgs valsts budžeta ieņēmumu samazinājums. Sekmē vietējo resursu izmantošanu tautsaimniecībā, radot jaunas darba vietas. |
|||||||||||
2. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi un administratīvo procedūru vienkāršošanu |
Nodrošina vienlīdzīgus apstākļus videi draudzīgas enerģijas ražošanai Latvijā salīdzinājumā ar fosilās enerģijas veidiem. Mazina zaudējumus Latvijas tūrisma biznesam. Mazina zaudējumus grāmatizdevējiem un samazina grāmatu pārdošanas cenas tirdzniecībā. |
|||||||||||
3. Sociālo seku izvērtējums |
Mazina apdraudējumu vairākām tautsaimniecības nozarēm, tādējādi saglabājot darba vietas |
|||||||||||
4. Ietekme uz vidi |
Sekmē videi draudzīgas enerģijas ražošanu |
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
|
(tūkst. Latu) |
|||||||||||
Rādītāji |
Kārtējais gads |
Nākamie trīs gadi |
Vidēji piecu gadu laikā pēc kārtējā gada |
|||||||||
1 |
2009 |
2010. |
2011. |
2012. |
|
|||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos |
nenozīmīgas |
nenozīmīgas |
nenozīmīgas |
nenozīmīgas |
nenozīmīgas |
|||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos |
- |
- |
- |
- |
- |
|||||||
Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus normatīvie akti nav jāizdod. Jāizdara grozījumi vairākos Ministru kabineta noteikumos:
|
|||||||||||
2. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts sekmē Eiropas Savienības nostādņu par alternatīvās enerģijas ražošanu ieviešanu praksē. |
|||||||||||
2. Saistības pret citām starptautiskajām organizācijām |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||||
Attiecīgie Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Likumprojekts šo jomu neskar. |
|||||||||||
2.tabula |
||||||||||||
Latvijas normatīvā akta projekta norma (attiecīgā panta, punkta Nr.) |
Eiropas Savienības normatīvais akts un attiecīgā panta Nr. |
Atbilstības pakāpe (atbilst/ |
Likumprojekts šo jomu neskar |
|||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Latvijas Grāmatizdevēju asociācija |
|||||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas Grāmatizdevēju asociācija atbalsta PVN 10% likmes piemērošanu grāmatu un kartogrāfisko izdevumu piegādēm |
|||||||||||
3. Kādi sabiedrības informēšanas pasākumi ir veikti un kāds ir sabiedriskās domas viedoklis |
|
|||||||||||
4. Konsultācijas ar starptautiskajiem konsultantiem |
|
|||||||||||
5. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un (vai) pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
Jaunas institūcijas netiek radītas. |
|||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Saskaņā ar likumu Par likumu un citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību normatīvais akts tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis. |
|||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds savas tiesības varēs aizstāvēt normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā. |
|||||||||||
4. Cita informācija |
Nav |
|||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|