Rīgā
02.06.2009. Nr.90/TA-1673,
TA-1677, TA-1690,
TA-1764,
TA-1708, TA-1709,
TA-1717,
TA-1711, TA-1712,
TA-1710,
TA-1721, TA-1724,
TA-1726,
TA-1695, TA-1681,
TA-1643, TA-1728,
TA-1836,
TA-1686,
TA-1786, TA-1754,
TA-1621,
TA-1596, TA-1636,
TA-1762, TA-1696,
TA-1746,
TA-1858,
TA-1765, TA-1694,
TA-1835, TA-1748
Saeimas Prezidijam
Nosūtām
izskatīšanai Ministru kabineta š.g. 27.maija, 29.maija un 1.jūnija sēdē
atbalstītos likumprojektus, kuri iekļauti valsts budžeta 2009.gadam grozījumu
likumprojekta paketē:
likumprojektu "Grozījumi Augstskolu likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880, Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Profesionālās izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880, Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840, Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Zinātniskās darbības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840, Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums likumā "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Kriminālprocesa likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Dundurs 67036931, Zigmunds.Dundurs@tm.gov.lv).
likumprojektu "Grozījumi Krimināllikumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Gratkovska 67036961, Indra.Gratkovska@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Papsujevičs 67021128, Mihails.Papsujevics@vpd.gov.lv);
likumprojektu "Par likuma "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67162676, Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Novožilova 67162697, Linda.Novozilova@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67162676, Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes dzīlēm"", kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Ozola 67026518, Dace.Ozola@vidm.gov.lv);
likumprojektu "Par Izglītības inovācijas fonda
likuma atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja
Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Depkovska 67047945, Anita.Depkovska@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Ciltsdarba likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Ingiļāvičute 67027661, Biruta.Ingilavicute@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Plūmiņa 67223131, signe.plumina@dvi.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Avota 67083954, aiva.avota@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Civilprocesa likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs 67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas likumā", kuru izstrādāja Valsts kanceleja (atbildīgā amatpersona - Osvalde 67082971, rudite.osvalde@mk.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Tūrisma likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Beļskis 67013113, Edmunds.Belskis@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009.gadā"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ošiņa 67095622, Inga.Osina@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Būvniecības likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Gurecka 67027063, Linda.Gurecka@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Orlovskis 67027370, Andris.Orlovskis@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Vispārējās izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Grīnis 67047910, edgars.grinis@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Rajonu pašvaldību reorganizācijas likumā", kuru izstrādāja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Jaunzeme 67770464, kristine.jaunzeme@raplm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Lauku atbalsta dienesta likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Pastare 67027029, Inese.Pastare@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rudzīte 67028984, Agnese.Rudzite@vid.gov.lv);
likumprojektu "Par likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā", kuru izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Girucka 67028381, iveta.girucka@sam.gov.lv);
Pielikumā: 1. Likumprojekts
"Grozījumi Augstskolu likumā" uz 1 lpp.
2. Likumprojekta "Grozījumi Augstskolu
likumā" anotācija uz 5 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 8.§ izraksts uz 1 lp.
4. Likumprojekts "Grozījumi
Profesionālās izglītības likumā" uz 1 lpp.
5. Likumprojekta "Grozījumi Profesionālās
izglītības likumā" anotācija uz 4 lpp.
6. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 9.§ izraksts uz 1 lp.
7. Likumprojekts "Grozījumi
Izglītības likumā" uz 2 lpp.
8. Likumprojekta "Grozījumi Izglītības
likumā" anotācija uz
6 lpp.
9. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 11.§ izraksts uz 1 lp.
10. Likumprojekts "Grozījumi
Zinātniskās darbības likumā" uz 3 lpp.
11. Likumprojekta "Grozījumi Zinātniskās
darbības likumā" anotācija uz 4 lpp.
12. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 12.§ izraksts uz 1 lp.
13. Likumprojekts "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"" uz
1 lpp.
14. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību""
anotācija uz 6 lpp.
15. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 15.§ izraksts uz 1 lp.
16. Likumprojekts "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" uz 1 lpp.
17. Likumprojekta "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" anotācija uz 9 lpp.
18. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 16.§ izraksts uz 1 lp.
19. Likumprojekts "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" uz 3 lpp.
20. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" anotācija uz 13 lpp.
21. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 17.§ izraksts uz 1 lp.
22. Likumprojekts "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" uz
3 lpp.
23. Likumprojekta "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" anotācija uz 10 lpp.
24. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 18.§ izraksts uz 1 lp.
25. Likumprojekts "Grozījumi
Krimināllikumā" uz 3 lpp.
26. Likumprojekta "Grozījumi
Krimināllikumā" anotācija uz 10 lpp.
27. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 19.§ izraksts uz 1 lp.
28. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" uz 2 lpp.
29. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" anotācija uz 17 lpp.
30. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 20.§ izraksts uz 1 lp.
31. Likumprojekts "Par likuma
"Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu"
uz 1 lpp.
32. Likumprojekta "Par likuma "Par
tiesu piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija
uz 4 lpp.
33. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 21.§ izraksts uz 1 lp.
34. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 4 lpp.
35. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par tiesu varu"" anotācija uz 26 lpp.
36. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 22.§ izraksts uz 1 lp.
37. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"" uz
1 lpp.
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par pašvaldībām"" anotācija uz 4 lpp.
39. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 23.§ izraksts uz 1 lp.
40. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" uz 3 lpp.
41. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" anotācija uz 12 lpp.
42. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 27.§ izraksts uz 1 lp.
43. Likumprojekts "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
44. Likumprojekta "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija uz 7 lpp.
45. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 13.§ izraksts uz 1 lp.
46. Likumprojekts "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" uz 4 lpp.
47. Likumprojekta "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" anotācija uz 8 lpp.
48. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 29.§ izraksts uz 1 lp.
49. Likumprojekts "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
50. Likumprojekta "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" anotācija uz 9 lpp.
51. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 66.§ izraksts uz 1 lp.
52. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"" uz 2
lpp.
53. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju""
anotācija uz 10 lpp.
54. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 32.§ izraksts uz 1 lp.
55. Likumprojekts "Grozījumi Likumā
par budžetu un finanšu vadību" uz 4 lpp.
56. Likumprojekta "Grozījumi Likumā par
budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lpp.
57. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 6.§ izraksts uz 1 lp.
58. Likumprojekts "Grozījumi
Civilprocesa likumā" uz 2 lpp.
59. Likumprojekta "Grozījumi Civilprocesa
likumā" anotācija uz 11 lpp.
60. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 81.§ izraksts uz 1 lp.
61. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" uz 6 lpp.
62. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" anotācija uz 7 lpp.
63. Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes
protokola Nr.33 70.§ izraksts uz 1 lp.
64. Likumprojekts "Grozījumi Tūrisma
likumā" uz 1 lpp.
65. Likumprojekta "Grozījumi Tūrisma
likumā" anotācija
uz 7 lpp.
66. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 1.§ izraksts uz 1 lp.
67. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" uz 2 lpp.
68. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" anotācija uz 5 lpp.
69. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 18.§ izraksts uz 2 lp.
70. Likumprojekts "Grozījumi
Būvniecības likumā" uz 2 lp.
71. Likumprojekta "Grozījumi Būvniecības
likumā" anotācija uz 6 lpp.
72. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 5.§ izraksts uz 1 lp.
73. Likumprojekts "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 3 lpp.
74. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 8 lpp.
75. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 10.§ izraksts uz 1 lp.
76. Likumprojekts "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" uz 3 lpp.
77. Likumprojekta "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" anotācija uz 14 lpp.
78. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 25.§ izraksts uz 1 lp.
79. Likumprojekts "Grozījumi
Vispārējās izglītības likumā" uz 1 lpp.
80. Likumprojekta "Grozījumi Vispārējās
izglītības likumā" anotācija uz 7 lpp.
81. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 42.§ izraksts uz 1 lp.
82. Likumprojekts "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" uz 1 lpp.
83. Likumprojekta "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" anotācija uz 4 lpp.
84. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 7.§ izraksts uz 1 lp.
85. Likumprojekts "Grozījums Lauku
atbalsta dienesta likumā" uz 2 lpp.
86. Likumprojekta "Grozījums Lauku atbalsta
dienesta likumā" anotācija uz 7 lpp.
87. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 74.§ izraksts uz 2 lp.
88. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 4 lpp.
89. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija uz 8 lpp.
90. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 7.§ izraksts uz 1 lp.
91. Likumprojekts "Par likuma
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu
par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
92. Likumprojekta "Par likuma "Par
valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku
zaudējušu" anotācija uz 12 lpp.
93. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 1.§ izraksts uz 1 lp.
94. Likumprojekts "Grozījumi
Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
95. Likumprojekta "Grozījumi Sabiedriskā
transporta pakalpojumu likumā" anotācija uz 7 lpp.
96. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 2.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents, bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Milenberga 67082895
Par likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma
privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku zaudējušu
Atzīt par spēku zaudējušu
likumu "Par valsts un pašvaldību īpašuma
privatizācijas fondiem" (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta
Ziņotājs, 1993, 1.nr.; 1994, 6.nr.; 1996, 3.nr.; 1997, 21.nr.; 1999, 5.,
24.nr.; 2003, 23.nr.; 2005, 24.nr.; 2008, 1.nr.).
Pārejas
noteikumi
1. Ministru kabinets līdz 2009.gada 1.septembrim
slēdz valsts īpašuma privatizācijas fondu un ieskaita va
lsts budžetā
privatizācijas fonda naudas līdzekļu atlikumu.
2. Attiecīgā pašvaldība līdz 2009.gada
1.septembrim slēdz pašvaldības īpašuma privatizācijas fondu un ieskaita pašvaldības
budžetā privatizācijas fonda naudas līdzekļu atlikumu.
3. No valsts un pašvaldību īpašuma
privatizācijas fonda līdzekļiem privātpersonai sniegto finansiālo atbalstu
(līdzekļus, kas piešķirti komercdarbības atbalstam un komersanta sanācijas
procesam, kā arī privātpersonai izsniegtos aizdevumus) administrē Ministru kabineta
un pašvaldības noteikta institūcija. Administrēšanas rezultātā iegūtie līdzekļi
tiek ieskaitīti valsts vai attiecīgās pašvaldības budžetā.
4. Pamatojoties uz likuma "Par
valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" 5.panta pirmo daļu, ar Ministru kabineta
lēmumiem (kas pieņemti līdz 2009.gada 30.jūnijam) noteiktie maksājumi no
valsts īpašumu privatizācijā gūtajiem ieņēmumiem tiek izlietoti atbilstoši Ministru
kabineta lēmumos noteiktajiem mērķiem. Ministru kabinetam nodrošināt, ka
neizmantotie līdzekļi pēc visu Ministru kabineta lēmumos noteikto pasākumu
finansēšanas tiek ieskaitīti valsts budžetā. Ministru kabinetam ir tiesības pārskatīt
Ministru kabineta lēmumos (kas pieņemti līdz 2009.gada 30.jūnijam) minētos
mērķus.
5. Ienākumi no valsts un pašvaldību īpašumu
privatizācijas tiek ieskaitīti attiecīgi valsts vai attiecīgās pašvaldības
budžetā likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu
privatizāciju" noteiktajā kārtībā.
Likums stājas
spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Ekonomikas ministrs
A.Kampars
Likumprojekta Par likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma
privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku zaudējušu anotācija
I. Kādēļ normatīvais
akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Likumprojekts izstrādāts atbilstoši Ministru
kabineta 2009.gada 7.aprīļa sēdē (prot.Nr. 23 51.§ 2.punkts) uzdotajam,
proti, Ekonomikas ministrijai izvērtēt iespēju slēgt valsts īpašuma
privatizācijas fondu. Tāpat likumprojekts izstrādāts, lai
nodrošinātu Ministru kabineta 2009.gada 30.aprīļa sēdē (prot.Nr. 28 3.§
7.punkts) lemto lai
nodrošinātu izdevumu samazināšanu, ministrijām līdz 2009.gada 15.maijam
izstrādāt un iesniegt Ministru kabinetā likumprojekta Grozījumi likumā Par
valsts budžetu 2009.gadam paketē iekļaujamos grozījumus normatīvajos aktos. |
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
Likums Par valsts un
pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem (turpmāk Fondu likums) nosaka
valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondu izveidošanas un to līdzekļu
uzkrāšanas, pārvaldīšanas un izlietošanas kārtību. Valsts īpašuma privatizācijas
fonds ir Latvijas Republikas Ministru Padomes izveidots naudas līdzekļu
fonds, kurā ieskaitāmi valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizācijas
rezultātā iegūtie līdzekļi atbilstoši Fondu likumā noteiktajam sadalījumam un
kārtībai. Tāpat katrai pašvaldībai ir savs privatizācijas fonds. Fondu likuma 2.pants nosaka
gan valsts, gan pašvaldību privatizācijas fondu līdzekļu avotus. Valsts
īpašuma privatizācijas fondā tiek ieskaitīti: 1) līdzekļi, kas iegūti no
valsts īpašuma objektu, apbūvētu un neapbūvētu zemesgabalu privatizācijas (90
procenti no iekasētajām summām); 2) līdzekļi, kas iegūti no pašvaldību
īpašuma objektu privatizācijas (10 procenti no iekasētajām summām); 3) visi
blakusienākumi, kuri iegūti atsevišķu valsts īpašuma objektu privatizācijas
rezultātā; 4) mērķieguldījumi un citi
Latvijas Republikas likumos paredzētie maksājumi; 5) zemes izpirkšanas
procesā gūtie ienākumi (90 procenti no iekasētajām summām). Savukārt pašvaldības
īpašuma privatizācijas fondā tiek ieskaitīti: 1) valsts un pašvaldību
dzīvojamo māju pārdošanas rezultātā iegūtie līdzekļi (60 procenti no
ieņemtajām summām), kas izlietojami vienīgi dzīvojamo māju privatizācijas
procesa finansēšanai; 2) pašvaldības īpašuma objektu (izņemot dzīvojamās
mājas) privatizācijas rezultātā iegūtie līdzekļi. No šiem līdzekļiem valsts
īpašuma privatizācijas fondā ieskaitāmi 10 procenti, ja sertifikātu
izmantošanas apmērs nepārsniedz 50 procentus, vai 5 procenti, ja sertifikātu
izmantošanas apmērs pārsniedz 50 procentus; 3) 10 procenti no attiecīgās
pilsētas vai attiecīgā pagasta teritorijā esošo valsts īpašuma objektu
privatizācijas rezultātā iegūtajiem līdzekļiem. Valsts īpašuma privatizācijas
fonda līdzekļi tiek izlietoti saskaņā ar privatizācijas fonda līdzekļu
izlietošanas programmu, ko apstiprina ministru kabinets. Fondu likuma 3.pants
nosaka šādus valsts īpašuma privatizācijas fonda izlietošanas mērķus: 1) uzņēmējdarbībai sniegtajam valsts
atbalstam (saskaņā ar likumu Grozījumi likumā Par valsts un pašvaldību
īpašumu privatizācijas fondiem, kas pieņemti Saeimā 2008.gada 9.oktobrī, izslēgts ar 2009.gada 1.jūliju); 2) privātuzņēmējdarbību apkalpojošās
infrastruktūras izveides, darbības un attīstības veicināšanai (saskaņā ar
likumu Grozījumi likumā Par valsts un pašvaldību īpašumu privatizācijas
fondiem, kas pieņemti Saeimā 2008.gada 9.oktobrī, izslēgts ar 2009.gada
1.jūliju); 3) ilgtermiņa kredītresursu veidošanai,
hipotekārās kreditēšanas attīstībai un mērķkreditēšanai Latvijas Hipotēku un
zemes bankā (saskaņā ar likumu Grozījumi likumā Par valsts un pašvaldību
īpašumu privatizācijas fondiem, kas pieņemti Saeimā 2008.gada 9.oktobrī,
izslēgts ar 2009.gada 1.jūliju); 4) privatizēto un privatizējamo uzņēmumu, kā
arī zemnieku saimniecību sanācijas procesam (saskaņā ar likumu Grozījumi
likumā Par valsts un pašvaldību īpašumu privatizācijas fondiem, kas
pieņemti Saeimā 2008.gada 9.oktobrī,
izslēgts ar 2009.gada 1.jūliju); 5) valsts īpašuma privatizācijas procesa
organizatoriskajam un tiesiskajam nodrošinājumam, kā arī izdevumiem, kas
saistīti ar privatizācijas fonda līdzekļu administrēšanu; 6) kompensācijas izmaksai naudā par zemes
īpašuma kompensācijas sertifikātiem, kas piešķirti par bijušajiem zemes
īpašumiem lauku apvidos; 7) valsts parāda atmaksai un pārfinansēšanai; 8) atlīdzības izmaksai par saimnieciskās
darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un
mikroliegumos; 9) ilgtermiņa stabilizācijas rezerves
veidošanai. Fondu likuma 3.panta ceturtā
daļa nosaka, ka valsts īpašuma privatizācijas fonda līdzekļus neizlieto
valsts pamatbudžeta izdevumu finansēšanai, izņemot atsevišķus gadījumus, kad
pēc ekonomikas ministra un finansu ministra saskaņota ieteikuma ir pieņemts
Ministru kabineta rīkojums par nozīmīgu valsts pamatbudžetā paredzētu konkrētu
pasākumu finansēšanu no šiem līdzekļiem. Kopš 2004.gada valsts īpašuma
privatizācijas fonda līdzekļi izlietoti vienīgi ilgtermiņa stabilizācijas rezerves
veidošanai un valsts parāda samaksai un pārfinansēšanai. 1)
uzņēmējdarbībai sniegtajam atbalstam; 2)
privātuzņēmējdarbību apkalpojošās infrastruktūras izveides, darbības un
attīstības veicināšanai; 3)
privatizēto un privatizējamo uzņēmumu sanācijas procesam; 4)
pašvaldības īpašuma privatizācijas procesa organizatoriskajam un tiesiskajam
nodrošinājumam, kā arī izdevumiem, kas saistīti ar privatizācijas fonda
līdzekļu administrēšanu; 5)
dzīvojamo māju privatizācijas procesa finansēšanai. Starptautiskā Valūtas fonda un
Eiropas Komisijas tehniskās palīdzības 2009.gada 24.-30.marta misija ir piedāvājusi
noteikt, ka pašvaldības var atvērt kontus tikai Valsts Kasē, lai uzlabotu
finanšu monitoringu un uzraudzību, kā arī slēgt ārpusbudžeta fondus
(Privatizācijas fondu un Ilgtermiņa Stabilizācijas Rezervi). Turklāt Valsts kontroles Ceturtā
revīzijas departamenta 2008. gada 19.novembra revīzijas ziņojumā Nr.
5.1-2-17/2008 Valsts īpašuma objektu privatizācijas procesā iegūto un valsts
īpašuma privatizācijas fondā iemaksāto līdzekļu uzkrāšanas, pārvaldīšanas un
izlietošanas atbilstība spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem ir iekļauts
ieteikums Ekonomikas ministrijai izstrādāt grozījumus Fondu likumā un likumā
Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju, izslēdzot iespēju
Ministru kabinetam novirzīt privatizācijas ieņēmumus pirms to ieskaitīšanas
valsts īpašuma privatizācijas fondā dažādu izdevumu finansēšanai. Lai gan atbilstoši Fondu
likuma 7.panta pirmajai un otrajai daļai Ministru kabinets un pašvaldība ir
tiesīgas slēgt valsts un pašvaldības īpašuma privatizācijas fondu, uzskatām,
ka bez speciāla likuma par Fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu nebūs
iespējams likvidēt valsts un pašvaldība fondus vienlaicīgi. |
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
Par
likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma
privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku zaudējušu paredz atzīt par spēku zaudējušu likumu "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem",
kas nosaka valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas
fondu izveidošanas un to līdzekļu uzkrāšanas, pārvaldīšanas un izlietošanas kārtību. Vienlaicīgi, tiek noteikts Ministru
kabinetam un pašvaldībām pienākums līdz 2009.gada 1.septembrim slēgt valsts
un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondus un privatizācijas fonda naudas
līdzekļu atlikumu ieskaitīt valsts vai attiecīgās pašvaldības budžetā. Tāpat
likumprojekts nosaka, ka saskaņā ar Fonda likumu
līdz 2009.gada 1.jūlijam Ministru kabineta noteiktie maksājumi no valsts
īpašumu privatizācijā gūtiem ieņēmumiem tiek izlietoti Ministru kabineta
lēmumā noteikto mērķu izpildei. |
4. Cita informācija |
Likumprojekts Par likuma
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem"
atzīšanu par spēku zaudējušu jāskata
kopā ar likumprojektu Grozījumi likumā Par valsts un pašvaldību īpašuma
objektu privatizāciju, kas precizē kārtību kā tiek veiktas iemaksas valsts
vai attiecīgās pašvaldības budžetā no ienākumiem, kas gūti attiecīgi no
valsts vai pašvaldības īpašumu privatizācijas. |
II. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
pārmaiņām |
Nav attiecināms |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
fiziskām personām |
Nav attiecināms |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7. Cita ietekme |
Ierobežos Ministru kabineta un pašvaldības rīcības brīvību saistībā ar ieņēmumu no valsts vai pašvaldību īpašumu privatizāciju novirzīšana steidzamu pasākumu finansēšanai, t.s. privatizācijas procesa organizēšanai. |
III. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2009. gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
2010. gads |
2011.gads |
2012.gads |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams,
detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav
attiecināms |
|||
6. Cita informācija |
Ietekme uz pašvaldību budžetiem nav iespējams noteikt, jo pašvaldība
nesniedz nevienai no valsts institūcijām vispārēju informāciju par kopējiem
ieņēmumiem no pašvaldības īpašumu privatizācijas. Savukārt uz valsts budžetu likumprojektam nav
ietekmes, jo kopš 2004.gada
valsts īpašuma privatizācijas fonda līdzekļi izlietoti vienīgi ilgtermiņa stabilizācijas rezerves
veidošanai un valsts parāda samaksai un pārfinansēšanai. Turklāt, saskaņā ar
likumu Par valsts budžetu 2009.gadam 33.pantu valsts īpašuma privatizācijas
fondā iemaksātie līdzekļi Ministru kabineta noteiktajā apmērā tiek ieskaitīti
Finanšu ministrijas norādītajā kontā ilgtermiņa stabilizācijas rezerves
papildināšanai, valsts parāda nomaksai un pārfinansēšanai. Vienlaicīgi ir
jānorāda, ka ar likumprojektu tiek izslēgta tiesība Ministru kabinetam
novirzīt privatizācijas ieņēmumus pirms to ieskaitīšanas valsts īpašuma
privatizācijas fondā dažādu izdevumu finansēšanai, kas pēdējos gados būtiski
samazināja ieņēmumus valsts īpašuma privatizācijas fondos un attiecīgi
ieskaitījumus ilgtermiņa stabilizācijas rezerves veidošanai un valsts parāda
samaksai un pārfinansēšanai. |
IV. Kāda var būt
normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī
ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Jāveic grozījumi likumā Par valsts un pašvaldību
īpašuma objektu privatizāciju, Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likumā, likumā
Par valsts budžetu 2009.gadam, likumā Par zemes reformu Latvijas
Republikas pilsētās, likumā Par īpašuma privatizāciju agroservisa
uzņēmumos, likumā Par īpašuma
tiesību atjaunošanu uz uzņēmumiem un citiem īpašuma objektiem, likumā Par nodokļiem
un nodevām, likumā Par uzņēmuma ienākumu nodokli, likumā Par valsts un
pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju, likumā Par interešu
konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā un likumā Par zemes
īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem
īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos. |
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav attiecināms |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Atbilstoši 2009.gada 28.janvāra saprašanās memorandam starp Eiropas
kopienu un Latvijas Republiku 16.pantu Eiropas komisija vai tās pilnvarotie
pārstāvji var veikt atsevišķu novērtējumu par paveikto. Latvijas atbildīgajām
institūcijām ir jāsniedz visa novērtēšanai nepieciešamā informācija. Tām tiks
iesniegts novērtēšanas ziņojuma projekts komentāru sniegšanai. Starptautiskā Valūtas fonda un Eiropas Komisijas tehniskās palīdzības
2009.gada 24.-30.marta misija ir piedāvājusi noteikt, ka pašvaldības var
atvērt kontus tikai Valsts Kasē, lai uzlabotu finanšu monitoringu un
uzraudzību, kā arī slēgt ārpusbudžeta fondus (Privatizācijas fondu un
Ilgtermiņa Stabilizācijas Rezervi). |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot
katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs
tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta
projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
Nav attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav attiecināms |
|
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Nav attiecināms |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav notikušas konsultācijas |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir
izmantoti |
Konsultācijas un
sabiedrības informēšanas pasākumi nav nepieciešami. |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas ar
ekspertiem nav veikti. |
5. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunu institūciju
veidošana nav paredzēta. Likumprojekta izpilde tiks nodrošināta esošo
institūciju un piešķirtā finansējuma ietvaros. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks
publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejami Interneta
tīklā: Normatīvo aktu informācijas
sistēmā (NAIS) un bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts
viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
Ekonomikas ministrs A.Kampars
Vīza: valsts sekretārs A.Matīss
28.05.2009. 18:54
2054
Lore
67013207;
Kaspars.Lore@em.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.36 |
2009.gada 1.jūnijā |
1.§
Likumprojekts "Par likuma
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu
par spēku zaudējušu"
TA-1835
______________________________________________________
(A.Kampars, D.Zepa, I.Dālderis, M.Bičevskis,
I.Gailīte, V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
2. Valsts kancelejai
kopīgi ar Ekonomikas ministriju precizēt likumprojektu, paredzot 4.panta pēdējā
teikumā, ka Ministru kabinets var pārskatīt jautājumu par attiecīgo mērķu izpildi.
3. Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta grozījumu
likumprojekta paketē.
4. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir ekonomikas ministrs.
5. Atsaukt no valsts
budžeta grozījumu likumprojekta paketes un no izskatīšanas Saeimā Finanšu
ministrijas sagatavoto likumprojektu "Grozījums likumā "Par valsts un
pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem"" (TA-1561).
Ministru prezidents, bērnu,
ģimenes un sabiedrības integrācijas
lietu ministrs V.Dombrovskis
Valsts kancelejas direktore G.Veismane