LATVIJAS REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA UN FINANŠU (NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba
iela 10/12 LV 1811 tālr.
708 7318, fakss 708 7317
________________________________________________________________
Rīgā
2009. gada ____. jūnijs
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija lūdz pavairot un
izdalīt deputātiem komisijas apkopotos priekšlikumus likumprojekta Grozījumi
likumā Par Valsts ieņēmumu dienestu
(Nr.1325/Lp9) izskatīšanai 2.lasījumā.
Pielikumā: Komisijas apkopotie
priekšlikumi uz _____ lpp.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētājs G.Bērziņš
Budžeta un finanšu (nodokļu)
komisija
Likumprojekts
(steidzams) otrajam lasījumam
Grozījumi
likumā Par Valsts ieņēmumu dienestu
(Nr.1325/Lp9)
Spēkā esošā redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr |
Priekšlikumi ( 2 ) |
Ministru kabineta
atzinums |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā
redakcija |
|
Izdarīt likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu" (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1993, 34.nr.; 1995, 23.,
24.nr.; 1997, 4.nr.; 1998, 2., 15.nr.; 1999, 22.nr.; 2001, 15., 23.nr.; 2002,
16.nr.; 2003, 6., 8.nr.; 2005, 14.nr.; 2006,
22. nr.; 2008, 14.nr.; 2008, 24.nr.; 2009., 2.nr.) šādus
grozījumus: |
|
|
|
|
Izdarīt likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu" (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1993, 34.nr.; 1995, 23.,
24.nr.; 1997, 4.nr.; 1998, 2., 15.nr.; 1999, 22.nr.; 2001, 15., 23.nr.; 2002,
16.nr.; 2003, 6., 8.nr.; 2005, 14.nr.; 2006,
22. nr.; 2008, 14.nr.; 2008, 24.nr.; 2009., 2.nr.) šādus
grozījumus: |
3.pants. Valsts ieņēmumu dienesta struktūra un ierēdņi 1. (Izslēgta ar 25.10.2001. likumu). 2. Valsts ieņēmumu dienestā ir centrālais aparāts un teritoriālās
iestādes. 3. Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta sastāvā ir Galvenā nodokļu
pārvalde, Galvenā muitas pārvalde, Muitas kriminālpārvalde, Finanšu policijas
pārvalde, kā arī Lielo nodokļu maksātāju pārvalde, Akcīzes preču pārvalde un
citas struktūrvienības, kas nodrošina dienesta vispārējo darbību. 4. Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes izveido Valsts ieņēmumu
dienesta ģenerāldirektors saskaņā ar šo likumu un citiem normatīvajiem
aktiem. 5. Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņi, kas nodrošina dienesta galveno
uzdevumu izpildi, šā likuma izpratnē ir Valsts ieņēmumu dienesta
ģenerāldirektors, ģenerāldirektora vietnieki, pārvalžu direktori un viņu
vietnieki, teritoriālo iestāžu direktori un viņu vietnieki, citu
struktūrvienību vadītāji un viņu vietnieki, galvenie nodokļu inspektori,
vecākie nodokļu inspektori, nodokļu inspektori, galvenie inspektori, vecākie
inspektori, inspektori; finanšu policijas vecākie izmeklētāji, izmeklētāji,
jaunākie izmeklētāji, kā arī teritoriālo muitas iestāžu vadītāji un viņu
vietnieki, muitas maiņas priekšnieki, visu pakāpju muitas eksperti, muitas
virsuzraugi, vecākie muitas uzraugi, muitas uzraugi, jaunākie muitas uzraugi,
kā arī citas personas, kas veic Valsts civildienesta likuma 3.panta pirmajā
daļā minētās funkcijas Valsts ieņēmumu dienestā. |
1. Izteikt 3.pantu šādā redakcijā: "3.pants. Valsts ieņēmumu dienesta struktūra Valsts ieņēmumu dienesta struktūru, kuras sastāvā ir muitas iestādes,
finanšu policija, nodokļu administrēšanas un citas struktūrvienības, kas
nodrošina dienesta darbību, nosaka Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors
saskaņā ar šo likumu un citiem normatīvajiem aktiem." |
|
|
|
|
1. Izteikt 3.pantu šādā redakcijā: "3.pants. Valsts ieņēmumu dienesta struktūra Valsts ieņēmumu dienesta struktūru, kuras sastāvā ir muitas iestādes,
finanšu policija, nodokļu administrēšanas un citas struktūrvienības, kas
nodrošina dienesta darbību, nosaka Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors
saskaņā ar šo likumu un citiem normatīvajiem aktiem." |
4.pants. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors 2. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors: 2) nosaka Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora vietnieku, centrālā
aparāta struktūrvienību vadītāju un teritoriālo iestāžu direktoru
kompetenci un atbildību, kā arī visu Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu
tiesības saskaņā ar šo likumu; |
2. 4.pantā: izslēgt otrās daļas 2.punktā vārdus "centrālā aparāta
struktūrvienību vadītāju un teritoriālo iestāžu direktoru"; |
|
|
|
|
2. 4.pantā: izslēgt otrās daļas 2.punktā vārdus "centrālā aparāta
struktūrvienību vadītāju un teritoriālo iestāžu direktoru"; |
4) ieceļ amatā un atbrīvo no amata, pieņem darbā un atlaiž no darba
centrālā aparāta ierēdņus un darbiniekus, kā arī ieceļ amatā uz noteiktu vai
nenoteiktu laiku un atbrīvo no amata teritoriālo iestāžu direktorus. Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora vietnieka, Finanšu policijas pārvaldes
direktora, Galvenās muitas pārvaldes direktora un Galvenās nodokļu pārvaldes
direktora kandidatūras pirms iecelšanas amatā Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors
saskaņo ar finanšu ministru; |
izteikt otrās daļas 4.punktu šādā redakcijā: "4) ieceļ amatā un atbrīvo no amata, pieņem darbā un atlaiž no
darba Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņus un darbiniekus. Valsts ieņēmumu
dienesta ģenerāldirektora vietnieku kandidatūras pirms iecelšanas amatā
Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors saskaņo ar finanšu ministru;"; |
|
|
|
|
izteikt otrās daļas 4.punktu šādā redakcijā: "4) ieceļ amatā un atbrīvo no amata, pieņem darbā un atlaiž no
darba Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņus un darbiniekus. Valsts ieņēmumu
dienesta ģenerāldirektora vietnieku kandidatūras pirms iecelšanas amatā
Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors saskaņo ar finanšu ministru;"; |
5) pārceļ Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālo iestāžu direktorus no
vienas teritoriālās iestādes uz citu teritoriālo iestādi; |
izslēgt otrās daļas 5.punktu; |
|
|
|
|
izslēgt otrās daļas 5.punktu; |
8) ierosina vai pieprasa ierosināt disciplinārlietu pret jebkuru Valsts
ieņēmumu dienesta ierēdni, pieņem lēmumu disciplinārlietā, var atstādināt
jebkuru Valsts ieņēmumu dienesta ierēdni no amata pienākumu izpildes uz
laiku, bet ne ilgāk kā līdz disciplinārsoda izpildes uzsākšanai, saglabājot
mēnešalgu, piemaksu par speciālo dienesta pakāpi un sociālās garantijas, kā
arī var pārņemt jebkuru Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes
direktora ierosināto disciplinārlietu; |
izslēgt otrās daļas 8.punktā vārdus "kā arī var pārņemt jebkuru
Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes direktora ierosināto
disciplinārlietu;"; |
|
|
|
|
izslēgt otrās daļas 8.punktā vārdus "kā arī var pārņemt jebkuru
Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes direktora ierosināto
disciplinārlietu;"; |
10) nosaka teritoriālo iestāžu darbības teritoriju. |
izslēgt otrās daļas 10.punktu; |
|
|
|
|
izslēgt otrās daļas 10.punktu; |
111) pilnvaro Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta
nodokļu administrēšanas struktūrvienību vadītājus un viņu vietniekus
pieprasīt, lai tiktu veikta attiecīgās struktūrvienības kontrolei pakļautā
nodokļu maksātāja nodokļu (nodevu) aprēķinu un nodokļu (nodevu) maksājumu
revīzija (audits). 12) pilnvaro Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta ierēdņus
pieņemt lēmumus par nodokļu (nodevu) maksājumu revīzijas (audita) rezultātā
budžetā papildus ieskaitāmo maksājumu noteikšanu; |
izslēgt otrās daļas 11.1 un 12.punktā vārdus "centrālā
aparāta"; |
|
|
|
|
izslēgt otrās daļas 11.1 un 12.punktā vārdus "centrālā
aparāta"; |
|
papildināt otro daļu ar 18.punktu šādā redakcijā: "18) pilnvaro Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņus izskatīt
administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus par
pārkāpumiem, kuru izskatīšana ir piekritīga Valsts ieņēmumu dienestam.". |
|
|
|
|
papildināt otro daļu ar 18.punktu šādā redakcijā: "18) pilnvaro Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņus izskatīt
administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus par
pārkāpumiem, kuru izskatīšana ir piekritīga Valsts ieņēmumu dienestam.". |
5.pants. Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes direktors 1. Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes direktoru ieceļ amatā
uz noteiktu vai nenoteiktu laiku un atbrīvo no amata Valsts ieņēmumu dienesta
ģenerāldirektors. 2. Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes direktors: 1) vada teritoriālās iestādes darbu un atbild par to; 2) apstiprina teritoriālās iestādes struktūru, kā arī ierēdņu un
darbinieku sarakstu (štatu sarakstu); 3) ieceļ amatā un atbrīvo no amata, pieņem darbā un atlaiž no darba
teritoriālās iestādes ierēdņus un darbiniekus; 4) pieprasa veikt jebkura Valsts ieņēmumu dienesta attiecīgās
teritoriālās iestādes kontrolei pakļautā nodokļu maksātāja nodokļu (nodevu)
aprēķinu un nodokļu (nodevu) maksājumu revīziju (auditu); 41) pieprasa veikt jebkuras Valsts ieņēmumu dienesta
teritoriālās iestādes kontrolei pakļautā nodokļu maksātāja muitas nodokļa un
citu valsts vai Eiropas Savienības noteikto obligāto maksājumu, kas saskaņā
ar normatīvajiem aktiem nomaksājami uz muitas robežas, nodokļu (nodevu)
aprēķinu un nodokļu (nodevu) maksājumu revīziju (auditu) saskaņā ar Valsts
ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora vai Galvenās muitas pārvaldes direktora
pilnvarojumu; 5) izskata sūdzības par pakļauto struktūrvienību vadītāju pieņemtajiem
lēmumiem un izdotajiem rīkojumiem un atceļ minēto ierēdņu nepamatoti
pieņemtos lēmumus un izdotos rīkojumus; 6) izskata administratīvo pārkāpumu lietas un uzliek administratīvos
sodus par pārkāpumiem, kuru izskatīšana saskaņā ar likumu ir piekritīga
Valsts ieņēmumu dienestam; 7) pilnvaro Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes ierēdņus
pieņemt lēmumus par nodokļu maksājumu revīzijas (audita) rezultātā budžetā
papildus ieskaitāmo maksājumu noteikšanu; 8) ierosina disciplinārlietu pret jebkuru teritoriālās iestādes ierēdni,
pieņem lēmumu disciplinārlietā, var atstādināt jebkuru teritoriālās iestādes
ierēdni no amata pienākumu izpildes uz laiku, bet ne ilgāk kā līdz
disciplinārsoda izpildes uzsākšanai, saglabājot mēnešalgu, piemaksu par
speciālo dienesta pakāpi un sociālās garantijas. |
3. Izslēgt 5.pantu. |
|
|
|
|
3. Izslēgt 5.pantu. |
10.pants. Ierēdņu tiesības nodokļu administrēšanā 1. Visiem ierēdņiem, pildot dienesta pienākumus nodokļu administrēšanā,
ir tiesības: 10) savas kompetences ietvaros un saskaņā ar šā likuma 4.panta otrās
daļas 12.punkta un 5.panta otrās daļas 7.punkta nosacījumiem pieņemt
lēmumus par nodokļu maksājumu revīzijas (audita) rezultātā budžetā papildus
ieskaitāmo maksājumu noteikšanu; |
4. 10.pantā: izslēgt pirmās daļas 10.punktā vārdus un skaitļus "un 5.panta otrās
daļas 7.punkta"; |
|
|
|
|
4. 10.pantā: izslēgt pirmās daļas 10.punktā vārdus un skaitļus "un 5.panta otrās
daļas 7.punkta"; |
2. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram un viņa vietniekiem,
ģenerāldirektora pilnvarotajiem centrālā aparāta nodokļu administrēšanas
struktūrvienību vadītājiem un viņu vietniekiem, teritoriālo iestāžu
direktoriem un viņu vietniekiem, teritoriālo iestāžu direktoru pilnvarotajiem
pakļauto struktūrvienību vadītājiem ir tiesības: |
izteikt otrās daļas ievaddaļu šādā redakcijā: "2. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram un viņa
vietniekiem, nodokļu administrēšanas struktūrvienību vadītājiem un viņu
vietniekiem ir tiesības:"; |
|
|
|
|
izteikt otrās daļas ievaddaļu šādā redakcijā: "2. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram un viņa
vietniekiem, nodokļu administrēšanas struktūrvienību vadītājiem un viņu
vietniekiem ir tiesības:"; |
6. Ja nodokļu maksātājs nodokļu maksājumu revīzijas (audita) laikā
maina juridisko adresi vai deklarēto dzīvesvietu un līdz ar to mainās
kontrolējošā Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālā iestāde, lēmumu par nodokļu
maksājumu revīzijas (audita) rezultātā budžetā papildus ieskaitāmo maksājumu
noteikšanu pieņem tās Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes
ierēdnis, kuras kontrolē nodokļu maksātājs bija nodokļu maksājumu revīzijas
(audita) uzsākšanas dienā. |
izslēgt sesto daļu. |
|
|
|
|
izslēgt sesto daļu. |
13.pants. Muitas ierēdņu (darbinieku) tiesības 3. Muitas iestāžu ierēdņiem, pildot dienesta pienākumus nodokļu
administrēšanā, ir tiesības, kas noteiktas šā likuma 10.panta pirmajā daļā, kā
arī tiesības veikt jebkuras Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes
kontrolei pakļauta nodokļu maksātāja teritoriālo muitas iestāžu administrēto
nodokļu (nodevu) aprēķinu un nodokļu (nodevu) maksājumu revīziju (auditu). |
5. 13.pantā: izslēgt trešajā daļā vārdus "kā arī tiesības veikt jebkuras Valsts
ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes kontrolei pakļauta nodokļu maksātāja
teritoriālo muitas iestāžu administrēto nodokļu (nodevu) aprēķinu un nodokļu
(nodevu) maksājumu revīziju (auditu)"; |
|
|
|
|
5. 13.pantā: izslēgt trešajā daļā vārdus "kā arī tiesības veikt jebkuras Valsts
ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes kontrolei pakļauta nodokļu maksātāja
teritoriālo muitas iestāžu administrēto nodokļu (nodevu) aprēķinu un nodokļu
(nodevu) maksājumu revīziju (auditu)"; |
7. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora vai Galvenās muitas
pārvaldes direktora speciāli pilnvarotiem muitas iestāžu ierēdņiem
(darbiniekiem) ir tiesības likumā noteiktajā kārtībā veikt operatīvās
darbības pasākumus, lai atklātu un novērstu noziedzīgus nodarījumus muitas
iestāžu kompetencē esošajos jautājumos. |
aizstāt
septītajā daļā vārdus "Galvenās muitas pārvaldes direktora" ar
vārdiem "Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora vietnieka". |
|
|
|
|
aizstāt
septītajā daļā vārdus "Galvenās muitas pārvaldes direktora" ar
vārdiem "Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora vietnieka". |
16.pants. Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijas ierēdņu tiesības likumpārkāpumu atklāšanā valsts ieņēmumu jomā 1. Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijas ierēdņiem ir tiesības
likumā noteiktajā kārtībā veikt operatīvo darbību Valsts ieņēmumu dienesta
kompetencē esošajos jautājumos. Sevišķā veidā veicamos operatīvās darbības
pasākumus finanšu policijas ierēdņi ir tiesīgi veikt likumā noteiktajā
kārtībā un ar attiecīgu finanšu policijas pārvaldes direktora
pilnvarojumu. 3. Lai atklātu un novērstu noziedzīgus nodarījumus un citus
likumpārkāpumus, Valsts ieņēmumu dienesta finanšu policijas ierēdņiem ir
tiesības, kas noteiktas šā likuma 10.panta pirmās daļas 1., 2., 3. (izņemot
tiesības noteikt maksājumu apmēru un soda naudas summu), 4., 5., 6., 7., 9.
un 11.punktā, otrās daļas 8.punktā un 13.panta otrajā daļā, kā arī tiesības: 7) saņemt no ministrijām, citām valsts pārvaldes institūcijām, finanšu
iestādēm un kredītiestādēm, un pašvaldībām to veikto pārbaužu un revīziju
aktus, kā arī jebkuras citas ziņas, kas saistītas ar nodokļu maksātāju
uzskaiti un viņu saimniecisko un finansiālo darbību, ja attiecīgo ierēdni tam
rakstveidā ir pilnvarojis Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors, viņa
vietnieks vai finanšu policijas pārvaldes direktors vai viņa
vietnieks. |
6. Aizstāt 16.panta pirmajā daļā un trešās daļas 7.punktā vārdus
"pārvaldes direktors" (attiecīgajā locījumā) ar vārdu "vadītājs"
(attiecīgajā locījumā). |
|
|
|
|
6. Aizstāt
16.panta pirmajā daļā un trešās daļas 7.punktā vārdus "pārvaldes
direktors" (attiecīgajā locījumā) ar vārdu "vadītājs"
(attiecīgajā locījumā). |
17.pants. Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņiem un darbiniekiem izvirzāmās
prasības 1. Par Valsts ieņēmumu dienesta ierēdni var būt persona, kura atbilst
šādām prasībām: 10) nav Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora, teritoriālās iestādes
direktora vai tiešā priekšnieka radinieks (persona, kura ar ierēdni ir
laulībā, svainībā vai radniecībā līdz pirmajai pakāpei, kā arī brāļi un
māsas) un neatrodas viņa tiešajā pakļautībā; |
7. 17.pantā: izteikt pirmās daļas 10.punktu šādā redakcijā: |
|
|
|
|
7. 17.pantā: izteikt pirmās daļas 10.punktu šādā redakcijā: "10) nav Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora, viņa
vietnieka vai tiešā vadītāja radinieks (persona, kura ar ierēdni ir laulībā,
svainībā vai radniecībā līdz pirmajai pakāpei, kā arī brāļi un māsas) un
neatrodas viņa tiešajā pakļautībā;" |
2. Par Valsts ieņēmumu dienesta darbinieku var būt persona, kura atbilst
šādām prasībām: 9) nav Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora, teritoriālās iestādes
direktora vai tiešā priekšnieka radinieks (persona, kura ar darbinieku ir
laulībā, svainībā vai radniecībā līdz pirmajai pakāpei, kā arī brāļi un
māsas) un neatrodas viņa tiešajā pakļautībā. |
izteikt otrās daļas 9.punktu šādā redakcijā: |
|
|
|
|
izteikt otrās daļas 9.punktu šādā redakcijā: "9) nav Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora, viņa
vietnieka vai tiešā vadītāja radinieks (persona, kura ar darbinieku ir
laulībā, svainībā vai radniecībā līdz pirmajai pakāpei, kā arī brāļi un
māsas) un neatrodas viņa tiešajā pakļautībā." |
18.pants. Kārtība, kādā izraugāmi vakanto ierēdņu amatu pretendenti un
pārbaudāma atbilstība ierēdņa amatam 1. Uz vakantajiem ierēdņu amatiem Valsts ieņēmumu dienestā izsludina
konkursu šādā kārtībā: 2) atklātu pretendentu konkursu uz pārējiem Valsts ieņēmumu dienesta
ierēdņu amatiem laikrakstā Latvijas Vēstnesis izsludina Valsts ieņēmumu
dienesta ģenerāldirektors vai teritoriālās iestādes direktors. |
8. 18.pantā: izslēgt pirmās daļas 2.punktā vārdus "vai teritoriālās iestādes direktors"; |
|
|
|
|
8. 18.pantā: izslēgt pirmās daļas 2.punktā vārdus "vai teritoriālās iestādes
direktors"; |
4. Uz vakanto ierēdņa amatu pretendentu konkursu var neizsludināt, ja ar
Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora vai teritoriālās iestādes direktora
rīkojumu Valsts ieņēmumu dienesta ierēdni attiecīgajā amatā pārceļ no citas
struktūrvienības vai teritoriālās iestādes. |
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā: |
|
|
|
|
izteikt ceturto daļu šādā redakcijā: "4. Uz vakanto ierēdņa amatu pretendentu konkursu var
neizsludināt, ja ar Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora rīkojumu Valsts
ieņēmumu dienesta ierēdni attiecīgajā amatā pārceļ no citas
struktūrvienības."; |
5. Pretendentu atbilstību vakantajam ierēdņa amatam izvērtē pretendentu
un ierēdņu vērtēšanas komisija, kuru izveido: 2) Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors konkursam uz Valsts
ieņēmumu dienesta centrālā aparāta ierēdņu amatiem un teritoriālo iestāžu
direktoru amatiem; |
izteikt piektās daļas 2.punktu šādā redakcijā: |
|
|
|
|
izteikt piektās daļas 2.punktu šādā redakcijā: "2) Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors konkursam uz Valsts
ieņēmumu dienesta ierēdņu amatiem; |
3) Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes direktors konkursam
uz Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes ierēdņu amatiem. |
izslēgt piektās daļas 3.punktu; |
|
|
|
|
izslēgt piektās daļas 3.punktu; |
6. Pretendentu un ierēdņu vērtēšanas komisija izvēlas pretendentu, kas
vislabāk atbilst ierēdņa amata aprakstā izvirzītajām prasībām, un, motivējot
savu izvēli, iesaka attiecīgo kandidatūru finanšu ministram, Valsts ieņēmumu
dienesta ģenerāldirektoram vai teritoriālās iestādes direktoram. Attiecīgā
amatpersona izvērtē pretendentu un ierēdņu vērtēšanas komisijas ieteikumu un
šajā likumā noteiktajā kārtībā pieņem lēmumu par pretendenta iecelšanu
ierēdņa amatā. |
izteikt sestās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā: "Pretendentu
un ierēdņu vērtēšanas komisija izvēlas pretendentu, kas vislabāk atbilst
ierēdņa amata aprakstā izvirzītajām prasībām, un, motivējot savu izvēli,
iesaka attiecīgo kandidatūru finanšu ministram vai Valsts ieņēmumu dienesta
ģenerāldirektoram."; |
|
|
|
|
izteikt sestās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā: "Pretendentu
un ierēdņu vērtēšanas komisija izvēlas pretendentu, kas vislabāk atbilst
ierēdņa amata aprakstā izvirzītajām prasībām, un, motivējot savu izvēli,
iesaka attiecīgo kandidatūru finanšu ministram vai Valsts ieņēmumu dienesta
ģenerāldirektoram."; |
8. Pretendentam, kurš piedalījies konkursā, ir tiesības iepazīties ar
pretendentu un ierēdņu vērtēšanas komisijas ieteikumu un finanšu ministra,
Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora vai teritoriālās iestādes
direktora lēmumu. Pretendentam ir tiesības apstrīdēt un pārsūdzēt šo
lēmumu Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
izslēgt astotajā daļā vārdus "vai teritoriālās iestādes
direktora". |
|
|
|
|
izslēgt astotajā daļā vārdus "vai teritoriālās iestādes
direktora". |
19.pants. Pretendenta iecelšana ierēdņa amatā 1. Pretendentu ierēdņa amatā uz nenoteiktu laiku ar rīkojumu ieceļ
attiecīgi Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors vai teritoriālās iestādes
direktors. Pretendentu var iecelt ierēdņa amatā uz noteiktu laiku. Šajā
gadījumā norāda dienesta apstākļus, kas nosaka pretendenta iecelšanu amatā uz
noteiktu laiku. |
9. 19.pantā: izteikt pirmās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā: |
|
|
|
|
9. 19.pantā: izteikt pirmās daļas pirmo teikumu šādā redakcijā: "Pretendentu ierēdņa amatā uz nenoteiktu laiku ar rīkojumu ieceļ
Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektors."; |
3. Ieceļot pretendentu ierēdņa amatā, Valsts ieņēmumu dienesta
ģenerāldirektors vai teritoriālās iestādes direktors var noteikt
pārbaudes laiku, kas nedrīkst būt garāks par sešiem mēnešiem. 4. Ieceļot pretendentu ierēdņa amatā pirmo reizi, Valsts ieņēmumu
dienesta ģenerāldirektors vai teritoriālās iestādes direktors nosaka
sešu mēnešu pārbaudes laiku. |
izslēgt trešajā un ceturtajā daļā vārdus "vai teritoriālās iestādes
direktors". |
|
|
|
|
izslēgt trešajā un ceturtajā daļā vārdus "vai teritoriālās iestādes
direktors". |
22.pants. Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu lēmumu un rīkojumu
apstrīdēšanas un pārsūdzēšanas kārtība 1. Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu pieņemtos lēmumus (izņemot lēmumus
par administratīvo sodu uzlikšanu, kas apstrīdami un pārsūdzami attiecīgajos
likumos noteiktajā kārtībā) un izdotos rīkojumus 30 kalendāra dienu laikā pēc
šo lēmumu vai rīkojumu saņemšanas var apstrīdēt rakstveidā: 1) Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālo iestāžu ierēdņu pieņemtos lēmumus
un izdotos rīkojumus attiecīgās teritoriālās iestādes direktoram; 2) Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālo iestāžu direktoru pieņemtos
lēmumus un izdotos rīkojumus Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram; 3) Valsts ieņēmumu dienesta centrālā aparāta ierēdņu pieņemtos lēmumus un
izdotos rīkojumus Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektoram. |
10. 22.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: "1. Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu pieņemtos lēmumus (izņemot
lēmumus par administratīvo sodu uzlikšanu, kas apstrīdami un pārsūdzami
attiecīgajos likumos noteiktajā kārtībā) un izdotos rīkojumus viena mēneša
laikā pēc šo lēmumu vai rīkojumu saņemšanas var apstrīdēt Valsts ieņēmumu
dienesta ģenerāldirektoram."; |
|
|
|
|
10. 22.pantā: izteikt pirmo daļu šādā redakcijā: "1. Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņu pieņemtos lēmumus (izņemot
lēmumus par administratīvo sodu uzlikšanu, kas apstrīdami un pārsūdzami
attiecīgajos likumos noteiktajā kārtībā) un izdotos rīkojumus viena mēneša
laikā pēc šo lēmumu vai rīkojumu saņemšanas var apstrīdēt Valsts ieņēmumu
dienesta ģenerāldirektoram."; |
3. Kārtību, kādā apstrīdami un izpildāmi Valsts ieņēmumu dienesta ierēdņa
veiktās kontroles (pārbaudes, revīzijas) rezultātā pieņemtie lēmumi, arī
pārbaudes un revīzijas aktā minētie priekšlikumi nodokļu maksātājam, lēmums
par pārmaksāto nodokļu summu atmaksāšanu, lēmums par nokavēto nodokļu
maksājumu piedziņu, lēmums par nokavēto nodokļu maksājumu piedziņas bezstrīda
kārtībā izdevumu segšanu no nodokļu maksātāja līdzekļiem vai lēmums par
lēmuma izpildes nodrošinājuma līdzekļu piemērošanu, nosaka likums Par nodokļiem un
nodevām. |
izslēgt trešo daļu. |
|
|
|
|
izslēgt trešo daļu. |
26.pants. Valsts ieņēmumu dienesta simboli un zīmogs 2. Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālajai iestādei ir zīmogs ar
papildinātā mazā Latvijas valsts ģerboņa attēlu un iestādes nosaukumu. |
11. Izslēgt 26.panta otro daļu. |
|
|
|
|
11. Izslēgt 26.panta otro daļu. |
28.pants. Disciplinārā atbildība 2. Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes direktora lēmumu
par disciplinārsoda piemērošanu ierēdnis var apstrīdēt Valsts ieņēmumu
dienesta ģenerāldirektoram viena mēneša laikā no lēmuma spēkā stāšanās
dienas. Valsts ieņēmumu dienesta ģenerāldirektora lēmumu, kas pieņemts
attiecībā uz lēmumu par disciplinārsoda piemērošanu, ierēdnis var pārsūdzēt
tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
12. Izslēgt 28.panta otro daļu. |
|
|
|
|
12. Izslēgt 28.panta otro daļu. |
Pārejas noteikumi |
13. Papildināt pārejas noteikumus ar 24.punktu šādā redakcijā: "24. Līdz attiecīgu grozījumu izdarīšanai citos normatīvajos aktos
ar terminu "Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālā iestāde" saprot
terminu "Valsts ieņēmumu dienests". |
1 2 |
Finanšu ministrs E.Repše Papildināt pārejas
noteikumus ar 25.punktu šādā redakcijā: 25. Līdz Valsts
ieņēmumu dienesta reorganizācijas pilnīgai pabeigšanai, bet ne ilgāk kā līdz
2009.gada 1.novembrim, Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes turpina
pildīt tām noteiktos uzdevumus un īstenot normatīvajos aktos noteiktās
tiesības saskaņā ar tiem normatīvajiem aktiem, kuri bija spēkā līdz šā likuma
spēkā stāšanās dienai. Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes beidz
pastāvēt ar pilnīgu funkciju, uzdevumu un lietu nodošanu Valsts ieņēmumu
dienesta ģenerāldirektora noteiktajām struktūrvienībām. Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisija Izteikt pārejas
noteikumu 25.punktu šādā redakcijā: 25. Līdz Valsts
ieņēmumu dienesta reorganizācijas pilnīgai pabeigšanai, bet ne ilgāk kā līdz
2009.gada 1.novembrim, Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes turpina
pildīt tām noteiktos uzdevumus un īstenot normatīvajos aktos noteiktās
tiesības saskaņā ar tiem normatīvajiem aktiem, kuri bija spēkā dienā, kad
stājās spēkā 2009. gada jūnijā pieņemtie grozījumi likumā Par valsts budžetu
2009. gadam. Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes beidz pastāvēt
ar pilnīgu funkciju, uzdevumu un lietu nodošanu Valsts ieņēmumu dienesta
ģenerāldirektora noteiktajām struktūrvienībām. |
Atbalstīts |
Daļēji atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšlikumā Nr.2 Atbalstīts |
13. Papildināt pārejas noteikumus ar 24., 25. punktu šādā redakcijā: "24. Līdz attiecīgu grozījumu izdarīšanai citos normatīvajos aktos
ar terminu "Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālā iestāde" saprot
terminu "Valsts ieņēmumu dienests. 25. Līdz
Valsts ieņēmumu dienesta reorganizācijas pilnīgai pabeigšanai, bet ne ilgāk
kā līdz 2009.gada 1.novembrim, Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes
turpina pildīt tām noteiktos uzdevumus un īstenot normatīvajos aktos
noteiktās tiesības saskaņā ar tiem normatīvajiem aktiem, kuri bija spēkā
dienā, kad stājās spēkā 2009. gada jūnijā pieņemtie grozījumi likumā Par
valsts budžetu 2009. gadam. Valsts ieņēmumu dienesta teritoriālās iestādes
beidz pastāvēt ar pilnīgu funkciju, uzdevumu un lietu nodošanu Valsts ieņēmumu
dienesta ģenerāldirektora noteiktajām struktūrvienībām. |
|
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā. |
|
|
|
|
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā. |