LATVIJAS REPUBLIKAS SAEIMA

BUDŽETA UN FINANŠU (NODOKĻU) KOMISIJA

 

Jēkaba iela 10/12        LV 1811                  tālr. 708 7318, fakss 708 7317

________________________________________________________________

Rīgā

 

2009. gada ____. jūnijs

Nr.9/2 – 2 – 

 

Saeimas Prezidijam

 

Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija lūdz pavairot un izdalīt deputātiem komisijas apkopotos priekšlikumus likumprojekta “Grozījums Lauku atbalsta dienesta likumā” (Nr.1324/Lp9) izskatīšanai 2.lasījumā.

 

 

Pielikumā: Komisijas apkopotie priekšlikumi uz _____ lpp.

 

 

 

Ar cieņu,

 

komisijas priekšsēdētājs                                                 G.Bērziņš

Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija

            Likumprojekts (steidzams) otrajam lasījumam

Grozījums Lauku atbalsta dienesta likumā

(Nr.1324/Lp9)

 

Spēkā esošā redakcija

Pirmā lasījuma redakcija

Nr

Priekšlikumi

( 2 )

Ministru kabineta atzinums

Komisijas atzinums

Komisijas atbalstītā redakcija

 

Izdarīt Lauku atbalsta dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 11.nr.; 2001, 13.nr.; 2003, 9.nr.; 2004, 10.nr.; 2005, 2.nr.; 2006, 22.nr.; 2008, 8.nr.) šādu grozījumu:

 

 

 

 

Izdarīt Lauku atbalsta dienesta likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 11.nr.; 2001, 13.nr.; 2003, 9.nr.; 2004, 10.nr.; 2005, 2.nr.; 2006, 22.nr.; 2008, 8.nr.) šādu grozījumu:

4.pants. Dienesta funkcijas

(1) Dienests savas kompetences ietvaros pilda šādas funkcijas:

1) (izslēgts ar 07.04.2004. likumu);

2) administrē valsts atbalstu un Eiropas Savienības atbalstu laukiem, lauksaimniecībai, mežsaimniecībai un zivsaimniecībai [pieņem un izvērtē pieteikumus (projektus) atbalsta saņemšanai, pieņem lēmumu par finansējuma piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt, lemj par atbalsta izmaksu vai atteikumu to izmaksāt un veic izmaksātā atbalsta uzskaiti un izlietošanas kontroli];

3) (izslēgts ar 07.04.2004. likumu);

4) pieprasa no fiziskajām un juridiskajām personām normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistru un datu bāzu uzturēšanai nepieciešamo informāciju;

5) izsniedz normatīvajos aktos noteiktās atļaujas, apliecinājumus, speciālās atļaujas (licences), to skaitā meliorācijas sistēmu būvatļaujas, un citus dokumentus;

6) (izslēgts ar 07.04.2004. likumu);

7) (izslēgts ar 07.04.2004. likumu);

8) nodod vietējas nozīmes meliorācijas sistēmu būves un ierīces zemes īpašnieku īpašumā;

9) sniedz atzinumus par lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformāciju citos zemes lietošanas veidos;

10) (izslēgts ar 07.04.2004. likumu);

11) (izslēgts ar 07.04.2004. likumu);

12) pārstāv nepārstrādātās lauksaimniecības produkcijas ražotāju intereses tiesā;

13) iesniedz tiesā prasības, kas izriet no fizisko un juridisko personu saistībām attiecībā uz valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta izlietošanu, ja tas tiek darīts neatbilstoši normatīvajiem aktiem;

14) (izslēgts ar 07.04.2004. likumu);

15) (izslēgts ar 07.04.2004. likumu);

16) likumā noteiktajos gadījumos izskata administratīvo pārkāpumu lietas un uzliek administratīvos sodus;

17) īsteno intervences pasākumus lauksaimniecības produktu tirgū un Ministru kabineta noteiktajā kārtībā pieprasa no fiziskajām un juridiskajām personām ražošanas un patēriņa bilances sastādīšanai nepieciešamo informāciju par saražoto, iepirkto, pārstrādāto un realizēto lauksaimniecības produktu daudzumu un atlikumu;

18) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē lauksaimniecības produktu un pārstrādāto lauksaimniecības produktu ārējās tirdzniecības režīmu;

19) (izslēgts ar 16.12.2004. likumu);

20) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē soda naudas par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu;

21) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē augkopības produkcijas kvotas;

22) veic ražotāju grupu atzīšanu un to atzīšanas kontroli;

23) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz informāciju Eiropas Komisijai;

24) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē lauksaimniecības risku fondu.

(2) (Izslēgta ar 07.04.2004. likumu).

(3) (Izslēgta ar 07.04.2004. likumu).

(4) (Izslēgta ar 07.04.2004. likumu).

(5) Dienests ir atbrīvots no tiesas izdevumiem prasībās, kas izriet no fizisko un juridisko personu saistībām attiecībā uz valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta izlietošanu, ja tas tiek darīts neatbilstoši normatīvajiem aktiem. Piedziņa šajos gadījumos tiek veikta par labu valstij.

1. izteikt likuma 4.pantu šādā redakcijā:

„4.pants. Dienesta funkcijas

(1) Dienests savas kompetences ietvaros pilda šādas funkcijas:

1) administrē valsts atbalstu un Eiropas Savienības atbalstu laukiem, lauksaimniecībai, mežsaimniecībai un zivsaimniecībai [pieņem un izvērtē iesniegumus (projektus) atbalsta saņemšanai, pieņem lēmumu par finansējuma piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt, lemj par atbalsta izmaksu vai atteikumu to izmaksāt un veic izmaksātā atbalsta uzskaiti un izlietošanas kontroli];

2) pieprasa no fiziskajām un juridiskajām personām normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistru un datu bāzu uzturēšanai nepieciešamo informāciju;

3) izsniedz normatīvajos aktos noteiktās atļaujas, apliecinājumus un speciālās atļaujas (licences);

4) pārstāv nepārstrādātās lauksaimniecības produkcijas ražotāju intereses tiesā;

5) iesniedz tiesā prasības, kas izriet no fizisko un juridisko personu saistībām attiecībā uz valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta izlietošanu, ja tas tiek darīts neatbilstoši normatīvajiem aktiem;

6) likumā noteiktajos gadījumos izskata administratīvo pārkāpumu lietas un uzliek administratīvos sodus;

7) īsteno intervences pasākumus lauksaimniecības produktu tirgū;

8) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē lauksaimniecības produktu un pārstrādāto lauksaimniecības produktu ārējās tirdzniecības režīmu;

9) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē soda naudas par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu;

10) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē augkopības produkcijas kvotas;

11) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz informāciju Eiropas Komisijai;

(2) Dienests ir atbrīvots no tiesas izdevumiem prasībās, kas izriet no fizisko un juridisko personu saistībām attiecībā uz valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta izlietošanu, ja tas tiek darīts neatbilstoši normatīvajiem aktiem. Piedziņa šajos gadījumos tiek veikta par labu valstij.”.

 

 

 

 

 

1. izteikt likuma 4.pantu šādā redakcijā:

„4.pants. Dienesta funkcijas

(1) Dienests savas kompetences ietvaros pilda šādas funkcijas:

1) administrē valsts atbalstu un Eiropas Savienības atbalstu laukiem, lauksaimniecībai, mežsaimniecībai un zivsaimniecībai [pieņem un izvērtē iesniegumus (projektus) atbalsta saņemšanai, pieņem lēmumu par finansējuma piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt, lemj par atbalsta izmaksu vai atteikumu to izmaksāt un veic izmaksātā atbalsta uzskaiti un izlietošanas kontroli];

2) pieprasa no fiziskajām un juridiskajām personām normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistru un datu bāzu uzturēšanai nepieciešamo informāciju;

3) izsniedz normatīvajos aktos noteiktās atļaujas, apliecinājumus un speciālās atļaujas (licences);

4) pārstāv nepārstrādātās lauksaimniecības produkcijas ražotāju intereses tiesā;

5) iesniedz tiesā prasības, kas izriet no fizisko un juridisko personu saistībām attiecībā uz valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta izlietošanu, ja tas tiek darīts neatbilstoši normatīvajiem aktiem;

6) likumā noteiktajos gadījumos izskata administratīvo pārkāpumu lietas un uzliek administratīvos sodus;

7) īsteno intervences pasākumus lauksaimniecības produktu tirgū;

8) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē lauksaimniecības produktu un pārstrādāto lauksaimniecības produktu ārējās tirdzniecības režīmu;

9) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē soda naudas par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu;

10) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē augkopības produkcijas kvotas;

11) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz informāciju Eiropas Komisijai;

(2) Dienests ir atbrīvots no tiesas izdevumiem prasībās, kas izriet no fizisko un juridisko personu saistībām attiecībā uz valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta izlietošanu, ja tas tiek darīts neatbilstoši normatīvajiem aktiem. Piedziņa šajos gadījumos tiek veikta par labu valstij.”.

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

2

Juridiskais birojs

Papildināt likumprojektu ar noteikumu par likuma spēkā stāšanos šādā redakcijā:

“Likums stājas spēkā vienlaikus ar 2009. gada jūnijā pieņemtajiem grozījumiem likumā “Par valsts budžetu 2009. gadam".

 

Ministru kabinets

Papildināt likumprojektu ar noteikumu par likuma spēkā stāšanos šādā redakcijā:

“Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.”.

Neatbalstīs

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīts

Neatbalstīs

 

 

 

 

 

 

 

 

Atbalstīts

Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.