LATVIJAS REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA UN FINANŠU (NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba
iela 10/12 LV 1811 tālr.
708 7318, fakss 708 7317
________________________________________________________________
Rīgā
2009. gada ____. jūnijs
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija lūdz pavairot un
izdalīt deputātiem komisijas apkopotos priekšlikumus likumprojekta Grozījums
Lauku atbalsta dienesta likumā (Nr.1324/Lp9)
izskatīšanai 2.lasījumā.
Pielikumā: Komisijas apkopotie
priekšlikumi uz _____ lpp.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētājs G.Bērziņš
Budžeta un finanšu (nodokļu)
komisija
Likumprojekts
(steidzams) otrajam lasījumam
Grozījums
Lauku atbalsta dienesta likumā
(Nr.1324/Lp9)
Spēkā esošā redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija
|
Nr |
Priekšlikumi ( 2 ) |
Ministru kabineta
atzinums |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā
redakcija |
|
Izdarīt Lauku atbalsta dienesta likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 11.nr.;
2001, 13.nr.; 2003, 9.nr.; 2004, 10.nr.; 2005, 2.nr.; 2006, 22.nr.; 2008,
8.nr.) šādu grozījumu: |
|
|
|
|
Izdarīt Lauku atbalsta dienesta likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2000, 11.nr.;
2001, 13.nr.; 2003, 9.nr.; 2004, 10.nr.; 2005, 2.nr.; 2006, 22.nr.; 2008,
8.nr.) šādu grozījumu: |
(1) Dienests
savas kompetences ietvaros pilda šādas funkcijas: 1) (izslēgts
ar 07.04.2004. likumu); 2)
administrē valsts atbalstu un Eiropas Savienības atbalstu laukiem,
lauksaimniecībai, mežsaimniecībai un zivsaimniecībai [pieņem un izvērtē
pieteikumus (projektus) atbalsta saņemšanai, pieņem lēmumu par finansējuma
piešķiršanu vai atteikumu to piešķirt, lemj par atbalsta izmaksu vai
atteikumu to izmaksāt un veic izmaksātā atbalsta uzskaiti un izlietošanas
kontroli]; 3) (izslēgts
ar 07.04.2004. likumu); 4)
pieprasa no fiziskajām un juridiskajām personām normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā reģistru un datu bāzu uzturēšanai nepieciešamo informāciju; 5)
izsniedz normatīvajos aktos noteiktās atļaujas, apliecinājumus, speciālās
atļaujas (licences), to skaitā meliorācijas sistēmu būvatļaujas, un citus
dokumentus; 6) (izslēgts
ar 07.04.2004. likumu); 7) (izslēgts
ar 07.04.2004. likumu); 8)
nodod vietējas nozīmes meliorācijas sistēmu būves un ierīces zemes īpašnieku
īpašumā; 9)
sniedz atzinumus par lauksaimniecībā izmantojamās zemes transformāciju citos
zemes lietošanas veidos; 10) (izslēgts
ar 07.04.2004. likumu); 11) (izslēgts
ar 07.04.2004. likumu); 12)
pārstāv nepārstrādātās lauksaimniecības produkcijas ražotāju intereses tiesā; 13)
iesniedz tiesā prasības, kas izriet no fizisko un juridisko personu saistībām
attiecībā uz valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta izlietošanu, ja
tas tiek darīts neatbilstoši normatīvajiem aktiem; 14) (izslēgts
ar 07.04.2004. likumu); 15) (izslēgts
ar 07.04.2004. likumu); 16)
likumā noteiktajos gadījumos izskata administratīvo pārkāpumu lietas un
uzliek administratīvos sodus; 17)
īsteno intervences pasākumus lauksaimniecības produktu tirgū un Ministru
kabineta noteiktajā kārtībā pieprasa no fiziskajām un juridiskajām personām
ražošanas un patēriņa bilances sastādīšanai nepieciešamo informāciju par
saražoto, iepirkto, pārstrādāto un realizēto lauksaimniecības produktu
daudzumu un atlikumu; 18)
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē lauksaimniecības produktu un
pārstrādāto lauksaimniecības produktu ārējās tirdzniecības režīmu; 19) (izslēgts
ar 16.12.2004. likumu); 20)
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē soda naudas par valstij
piešķirtās piena ražošanas kvotas pārsniegšanu; 21)
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē augkopības produkcijas
kvotas; 22)
veic ražotāju grupu atzīšanu un to atzīšanas kontroli; 23)
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā sniedz informāciju Eiropas Komisijai; 24)
normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā administrē lauksaimniecības risku
fondu. (2) (Izslēgta
ar 07.04.2004. likumu). (3) (Izslēgta
ar 07.04.2004. likumu). (4) (Izslēgta
ar 07.04.2004. likumu). (5) Dienests
ir atbrīvots no tiesas izdevumiem prasībās, kas izriet no fizisko un juridisko
personu saistībām attiecībā uz valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta
izlietošanu, ja tas tiek darīts neatbilstoši normatīvajiem aktiem. Piedziņa
šajos gadījumos tiek veikta par labu valstij. |
1. izteikt likuma 4.pantu šādā
redakcijā: 4.pants. Dienesta funkcijas (1) Dienests savas kompetences ietvaros
pilda šādas funkcijas: 1) administrē valsts atbalstu un Eiropas
Savienības atbalstu laukiem, lauksaimniecībai, mežsaimniecībai un
zivsaimniecībai [pieņem un izvērtē iesniegumus (projektus) atbalsta
saņemšanai, pieņem lēmumu par finansējuma piešķiršanu vai atteikumu to
piešķirt, lemj par atbalsta izmaksu vai atteikumu to izmaksāt un veic
izmaksātā atbalsta uzskaiti un izlietošanas kontroli]; 2) pieprasa no fiziskajām un
juridiskajām personām normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistru un datu
bāzu uzturēšanai nepieciešamo informāciju; 3) izsniedz normatīvajos aktos noteiktās
atļaujas, apliecinājumus un speciālās atļaujas (licences); 4) pārstāv nepārstrādātās
lauksaimniecības produkcijas ražotāju intereses tiesā; 5) iesniedz tiesā prasības, kas izriet
no fizisko un juridisko personu saistībām attiecībā uz valsts atbalsta un
Eiropas Savienības atbalsta izlietošanu, ja tas tiek darīts neatbilstoši
normatīvajiem aktiem; 6) likumā noteiktajos gadījumos izskata
administratīvo pārkāpumu lietas un uzliek administratīvos sodus; 7) īsteno intervences pasākumus
lauksaimniecības produktu tirgū; 8) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā
administrē lauksaimniecības produktu un pārstrādāto lauksaimniecības produktu
ārējās tirdzniecības režīmu; 9) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā
administrē soda naudas par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas
pārsniegšanu; 10) normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā administrē augkopības produkcijas kvotas; 11) normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā sniedz informāciju Eiropas Komisijai; (2) Dienests ir atbrīvots no tiesas
izdevumiem prasībās, kas izriet no fizisko un juridisko personu saistībām
attiecībā uz valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta izlietošanu, ja
tas tiek darīts neatbilstoši normatīvajiem aktiem. Piedziņa šajos gadījumos
tiek veikta par labu valstij.. |
|
|
|
|
1. izteikt likuma 4.pantu šādā
redakcijā: 4.pants. Dienesta funkcijas (1) Dienests savas kompetences ietvaros
pilda šādas funkcijas: 1) administrē valsts atbalstu un Eiropas
Savienības atbalstu laukiem, lauksaimniecībai, mežsaimniecībai un
zivsaimniecībai [pieņem un izvērtē iesniegumus (projektus) atbalsta
saņemšanai, pieņem lēmumu par finansējuma piešķiršanu vai atteikumu to
piešķirt, lemj par atbalsta izmaksu vai atteikumu to izmaksāt un veic
izmaksātā atbalsta uzskaiti un izlietošanas kontroli]; 2) pieprasa no fiziskajām un
juridiskajām personām normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā reģistru un datu
bāzu uzturēšanai nepieciešamo informāciju; 3) izsniedz normatīvajos aktos noteiktās
atļaujas, apliecinājumus un speciālās atļaujas (licences); 4) pārstāv nepārstrādātās
lauksaimniecības produkcijas ražotāju intereses tiesā; 5) iesniedz tiesā prasības, kas izriet
no fizisko un juridisko personu saistībām attiecībā uz valsts atbalsta un
Eiropas Savienības atbalsta izlietošanu, ja tas tiek darīts neatbilstoši
normatīvajiem aktiem; 6) likumā noteiktajos gadījumos izskata
administratīvo pārkāpumu lietas un uzliek administratīvos sodus; 7) īsteno intervences pasākumus
lauksaimniecības produktu tirgū; 8) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā
administrē lauksaimniecības produktu un pārstrādāto lauksaimniecības produktu
ārējās tirdzniecības režīmu; 9) normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā
administrē soda naudas par valstij piešķirtās piena ražošanas kvotas
pārsniegšanu; 10) normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā administrē augkopības produkcijas kvotas; 11) normatīvajos aktos noteiktajā
kārtībā sniedz informāciju Eiropas Komisijai; (2) Dienests ir atbrīvots no tiesas izdevumiem
prasībās, kas izriet no fizisko un juridisko personu saistībām attiecībā uz
valsts atbalsta un Eiropas Savienības atbalsta izlietošanu, ja tas tiek
darīts neatbilstoši normatīvajiem aktiem. Piedziņa šajos gadījumos tiek
veikta par labu valstij.. |
|
|
1 2 |
Juridiskais birojs
Papildināt
likumprojektu ar noteikumu par likuma spēkā stāšanos šādā redakcijā: Likums stājas spēkā vienlaikus ar 2009.
gada jūnijā pieņemtajiem grozījumiem likumā Par valsts budžetu 2009.
gadam". Ministru
kabinets
Papildināt
likumprojektu ar noteikumu par likuma spēkā stāšanos šādā redakcijā: Likums stājas spēkā 2009.gada
1.jūlijā.. |
Neatbalstīs Atbalstīts |
Neatbalstīs Atbalstīts |
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā. |