Rīgā
02.06.2009. Nr.90/TA-1673,
TA-1677, TA-1690,
TA-1764,
TA-1708, TA-1709,
TA-1717,
TA-1711, TA-1712,
TA-1710,
TA-1721, TA-1724,
TA-1726,
TA-1695, TA-1681,
TA-1643, TA-1728,
TA-1836,
TA-1686,
TA-1786, TA-1754,
TA-1621,
TA-1596, TA-1636,
TA-1762, TA-1696,
TA-1746,
TA-1858,
TA-1765, TA-1694,
TA-1835,
TA-1748
Saeimas Prezidijam
Nosūtām
izskatīšanai Ministru kabineta š.g. 27.maija, 29.maija un 1.jūnija sēdē
atbalstītos likumprojektus, kuri iekļauti valsts budžeta 2009.gadam grozījumu
likumprojekta paketē:
likumprojektu "Grozījumi Augstskolu likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880, Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Profesionālās izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880, Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840, Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Zinātniskās darbības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840, Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums likumā "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Kriminālprocesa likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Dundurs 67036931, Zigmunds.Dundurs@tm.gov.lv).
likumprojektu "Grozījumi Krimināllikumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Gratkovska 67036961, Indra.Gratkovska@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Papsujevičs 67021128, Mihails.Papsujevics@vpd.gov.lv);
likumprojektu "Par likuma "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67162676, Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Novožilova 67162697, Linda.Novozilova@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67162676, Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes dzīlēm"", kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Ozola 67026518, Dace.Ozola@vidm.gov.lv);
likumprojektu "Par Izglītības inovācijas fonda
likuma atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja
Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Depkovska 67047945, Anita.Depkovska@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Ciltsdarba likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Ingiļāvičute 67027661, Biruta.Ingilavicute@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Plūmiņa 67223131, signe.plumina@dvi.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Avota 67083954, aiva.avota@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Civilprocesa likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs 67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas likumā", kuru izstrādāja Valsts kanceleja (atbildīgā amatpersona - Osvalde 67082971, rudite.osvalde@mk.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Tūrisma likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Beļskis 67013113, Edmunds.Belskis@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009.gadā"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ošiņa 67095622, Inga.Osina@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Būvniecības likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Gurecka 67027063, Linda.Gurecka@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Orlovskis 67027370, Andris.Orlovskis@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Vispārējās izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Grīnis 67047910, edgars.grinis@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Rajonu pašvaldību reorganizācijas likumā", kuru izstrādāja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Jaunzeme 67770464, kristine.jaunzeme@raplm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Lauku atbalsta dienesta likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Pastare 67027029, Inese.Pastare@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rudzīte 67028984, Agnese.Rudzite@vid.gov.lv);
likumprojektu "Par likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā", kuru izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Girucka 67028381, iveta.girucka@sam.gov.lv);
Pielikumā: 1. Likumprojekts
"Grozījumi Augstskolu likumā" uz 1 lpp.
2. Likumprojekta "Grozījumi Augstskolu
likumā" anotācija uz 5 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 8.§ izraksts uz 1 lp.
4. Likumprojekts "Grozījumi
Profesionālās izglītības likumā" uz 1 lpp.
5. Likumprojekta "Grozījumi Profesionālās
izglītības likumā" anotācija uz 4 lpp.
6. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 9.§ izraksts uz 1 lp.
7. Likumprojekts "Grozījumi
Izglītības likumā" uz 2 lpp.
8. Likumprojekta "Grozījumi Izglītības
likumā" anotācija uz
6 lpp.
9. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 11.§ izraksts uz 1 lp.
10. Likumprojekts "Grozījumi
Zinātniskās darbības likumā" uz 3 lpp.
11. Likumprojekta "Grozījumi Zinātniskās
darbības likumā" anotācija uz 4 lpp.
12. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 12.§ izraksts uz 1 lp.
13. Likumprojekts "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"" uz
1 lpp.
14. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību""
anotācija uz 6 lpp.
15. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 15.§ izraksts uz 1 lp.
16. Likumprojekts "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" uz 1 lpp.
17. Likumprojekta "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" anotācija uz 9 lpp.
18. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 16.§ izraksts uz 1 lp.
19. Likumprojekts "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" uz 3 lpp.
20. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" anotācija uz 13 lpp.
21. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 17.§ izraksts uz 1 lp.
22. Likumprojekts "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" uz
3 lpp.
23. Likumprojekta "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" anotācija uz 10 lpp.
24. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 18.§ izraksts uz 1 lp.
25. Likumprojekts "Grozījumi
Krimināllikumā" uz 3 lpp.
26. Likumprojekta "Grozījumi
Krimināllikumā" anotācija uz 10 lpp.
27. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 19.§ izraksts uz 1 lp.
28. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" uz 2 lpp.
29. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" anotācija uz 17 lpp.
30. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 20.§ izraksts uz 1 lp.
31. Likumprojekts "Par likuma
"Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu"
uz 1 lpp.
32. Likumprojekta "Par likuma "Par
tiesu piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija
uz 4 lpp.
33. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 21.§ izraksts uz 1 lp.
34. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 4 lpp.
35. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par tiesu varu"" anotācija uz 26 lpp.
36. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 22.§ izraksts uz 1 lp.
37. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"" uz
1 lpp.
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par pašvaldībām"" anotācija uz 4 lpp.
39. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 23.§ izraksts uz 1 lp.
40. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" uz 3 lpp.
41. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" anotācija uz 12 lpp.
42. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 27.§ izraksts uz 1 lp.
43. Likumprojekts "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
44. Likumprojekta "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija uz 7 lpp.
45. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 13.§ izraksts uz 1 lp.
46. Likumprojekts "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" uz 4 lpp.
47. Likumprojekta "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" anotācija uz 8 lpp.
48. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 29.§ izraksts uz 1 lp.
49. Likumprojekts "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
50. Likumprojekta "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" anotācija uz 9 lpp.
51. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 66.§ izraksts uz 1 lp.
52. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"" uz 2
lpp.
53. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju""
anotācija uz 10 lpp.
54. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 32.§ izraksts uz 1 lp.
55. Likumprojekts "Grozījumi Likumā
par budžetu un finanšu vadību" uz 4 lpp.
56. Likumprojekta "Grozījumi Likumā par
budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lpp.
57. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 6.§ izraksts uz 1 lp.
58. Likumprojekts "Grozījumi
Civilprocesa likumā" uz 2 lpp.
59. Likumprojekta "Grozījumi Civilprocesa
likumā" anotācija uz 11 lpp.
60. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 81.§ izraksts uz 1 lp.
61. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" uz 6 lpp.
62. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" anotācija uz 7 lpp.
63. Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes
protokola Nr.33 70.§ izraksts uz 1 lp.
64. Likumprojekts "Grozījumi Tūrisma
likumā" uz 1 lpp.
65. Likumprojekta "Grozījumi Tūrisma
likumā" anotācija
uz 7 lpp.
66. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 1.§ izraksts uz 1 lp.
67. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" uz 2 lpp.
68. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" anotācija uz 5 lpp.
69. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 18.§ izraksts uz 2 lp.
70. Likumprojekts "Grozījumi
Būvniecības likumā" uz 2 lp.
71. Likumprojekta "Grozījumi Būvniecības
likumā" anotācija uz 6 lpp.
72. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 5.§ izraksts uz 1 lp.
73. Likumprojekts "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 3 lpp.
74. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 8 lpp.
75. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 10.§ izraksts uz 1 lp.
76. Likumprojekts "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" uz 3 lpp.
77. Likumprojekta "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" anotācija uz 14 lpp.
78. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 25.§ izraksts uz 1 lp.
79. Likumprojekts "Grozījumi
Vispārējās izglītības likumā" uz 1 lpp.
80. Likumprojekta "Grozījumi Vispārējās
izglītības likumā" anotācija uz 7 lpp.
81. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 42.§ izraksts uz 1 lp.
82. Likumprojekts "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" uz 1 lpp.
83. Likumprojekta "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" anotācija uz 4 lpp.
84. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 7.§ izraksts uz 1 lp.
85. Likumprojekts "Grozījums Lauku
atbalsta dienesta likumā" uz 2 lpp.
86. Likumprojekta "Grozījums Lauku atbalsta
dienesta likumā" anotācija uz 7 lpp.
87. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 74.§ izraksts uz 2 lp.
88. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 4 lpp.
89. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija uz 8 lpp.
90. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 7.§ izraksts uz 1 lp.
91. Likumprojekts "Par likuma
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu
par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
92. Likumprojekta "Par likuma "Par
valsts un
pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku
zaudējušu" anotācija uz 12 lpp.
93. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 1.§ izraksts uz 1 lp.
94. Likumprojekts "Grozījumi
Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
95. Likumprojekta "Grozījumi Sabiedriskā
transporta pakalpojumu likumā" anotācija uz 7 lpp.
96. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 2.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents, bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Milenberga 67082895
Grozījumi Lauksaimniecības un
lauku attīstības likumā
Izdarīt Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 10.nr.; 2006,
9.nr.; 2007, 3., 23.nr.; 2008, 8.nr.) šādus grozījumus:
1. 5.pantā:
papildināt 5.panta 4.1daļu aiz vārdiem
pakalpojumu sniedzējus ar vārdiem mežsaimniecības konsultāciju pakalpojumu
sniedzējus,;
izteikt 7.1daļas
pirmo teikumu šādā redakcijā:
(71) Valsts
un Eiropas Savienības atbalsta administrēšanā iesaistītā institūcija lēmumu par
atbalsta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu pieņem ne vēlāk kā piecu
mēnešu laikā pēc projekta iesnieguma iesniegšanas. Ja projekta iesnieguma
izvērtēšanai papildus nepieciešams laiks faktu konstatācijai, projekta
iesnieguma izvērtēšanas un lēmuma pieņemšanas termiņu pagarina, bet ne ilgāk kā
līdz 12 mēnešiem.
2.
Izteikt 7.panta otro daļu šādā redakcijā:
(2) Ministru kabinets nosaka piena kvotu administrēšanas noteikumus. Piena
kvotu administrēšanas noteikumi reglamentē kārtību, kādā veic darījumus ar
piena kvotām, piena kvotu administrēšanu un kontroli, kā arī samaksas kārtību
par pārsniegto piena kvotu un par termiņā neiesniegtu tiešās tirdzniecības un
piegādes kvotas gada deklarāciju.
3. 9.pantā:
izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā:
9. pants.
Ražotāju grupas un ražotāju organizācijas;
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Ražotāju grupa vai ražotāju
organizācija ir juridiska persona, kas atzīta atbilstoši normatīvajiem aktiem
par ražotāju grupu vai ražotāju organizāciju darbību un izveidota, lai
nodrošinātu lauksaimniecības produktu kvantitāti un kvalitāti, ražošanas
plānošanu un pielāgošanu pieprasījumam, veicinātu piedāvājuma koncentrēšanu un
minēto grupu biedru vai organizāciju saražotās produkcijas realizāciju, sniegtu
pakalpojumus, samazinātu ražošanas izmaksas, stabilizētu ražotāju cenas un
veicinātu videi draudzīgu ražošanas atkritumu pārstrādi, kā arī ainavas
saglabāšanu un vides bioloģisko daudzveidību.;
papildināt pantu ar trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Ražotāju organizāciju atzīšanas kritērijus un
atzīšanas kārtību, darbības nosacījumus un darbības kontroli nosaka Ministru
kabinets.
4. Papildināt
III nodaļas nosaukumu pēc vārda politikas ar vārdu nodrošināšanai,.
5. 13.pantā:
izteikt panta nosaukumu šādā redakcijā:
13.pants. Lauksaimniecības informācijas nodrošināšana un uzskaite;
izteikt trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Lauku saimniecību uzskaites datu tīkla
izveidošanas, uzturēšanas un darbības kārtību nosaka Ministru kabinets.
Zemkopības ministrija lauku saimniecību uzskaites datu tīkla grāmatvedības
biroja uzdevumus, izņemot finanšu resursu kontroli, Valsts pārvaldes iekārtas
likumā noteiktajā kārtībā var deleģēt ar līgumu privāto vai publisko tiesību subjektam.;
papildināt pantu ar piekto, sesto un septīto daļu šādā
redakcijā:
(5) Kultūraugu ražību prognozēšanas un
lauksaimniecības statistikas izlases apsekojumus veikšanas kārtību, kā arī
bruto segumu aprēķināšanas kārtību par augkopības kultūru un lopu grupām nosaka
Ministru kabinets. Zemkopības ministrija kultūraugu ražību prognozēšanu,
lauksaimniecības statistikas izlases apsekojumu veikšanu un bruto segumu
aprēķināšanu par augkopības kultūru un lopu grupām Valsts pārvaldes iekārtas
likumā noteiktajā kārtībā var deleģēt ar līgumu privāto vai publisko tiesību
subjektam.
(6) Lauksaimniecības un lauku attīstības politikas
nodrošināšanai nepieciešamās informācijas izplatīšanu pašvaldībās Valsts
pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā Zemkopības ministrija var deleģēt
ar līgumu privāto vai publisko tiesību subjektam.
(7) Padomes 2005.gada 20.septembra Regulā (EK)
Nr.1698/2005 par atbalstu lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda
lauku attīstībai (ELFLA) noteikto atbalsta maksājumu pamatojumu sagatavošanai
nepieciešamo datu apkopošanas kārtību nosaka Ministru kabinets. Zemkopības
ministrija Padomes 2005.gada 20.septembra Regulā (EK) Nr.1698/2005 par atbalstu
lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA)
noteikto atbalsta maksājumu pamatojumu sagatavošanai nepieciešamo datu
apkopošanu Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā var deleģēt ar
līgumu privāto vai publisko tiesību subjektam.
1. Likums stājas spēkā 2009.gada
1.jūlijā.
2. Ministru kabinets līdz 2010.gada 31.decembrim
izdod šā likuma 9.panta 3.daļā paredzētos noteikumus.
Zemkopības ministrs J.Dūklavs
Vīza: Zemkopības ministrijas valsts sekretāre D.Lucaua
29.05.2009. 16:17
544
Orlovskis
67027370, Andris.Orlovskis@zm.gov.lv
Likumprojekta Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto
darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots
uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Nav attiecināms |
|||||||
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
1. Likumprojekta 1.panta pirmā daļa (likuma 5. panta
4.1 daļa). Lai īstenotu Lauku attīstības programmas 2007.2013.gadam pasākumu
Lauksaimniekiem un mežsaimniekiem paredzēto konsultāciju pakalpojumu
izmantošana pilnā apjomā, nepieciešams noteikt kārtību, kādā atzīst
mežsaimniecības pakalpojumu sniedzējus. Pasākumā Lauksaimniekiem un
mežsaimniekiem paredzēto konsultāciju pakalpojumu izmantošana atbalsta
saņēmējs ir lauksaimnieciskā darbībā iesaistīta fiziska vai juridiska
persona, kas izmanto konsultāciju sniegšanai atzītas organizācijas
konsultantu pakalpojumus, vai meža īpašnieks, kas var saņemt atzītu organizāciju
konsultantu pakalpojumus par meža apsaimniekošanas jautājumiem. Attiecībā uz
lauksaimniekiem paredzētajām konsultācijām konsultāciju sniedzēju atzīšanas
kārtību nosaka 2008.gada 30.jūnija Ministru kabineta noteikumi Nr.463
Kārtība, kādā atzīst savstarpējās atbilstības konsultāciju pakalpojuma
sniedzējus, kas izdoti saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības
likuma 5. panta 4.1daļu. Tomēr šajā pantā esošais deleģējums
nepieļauj sagatavot kārtību, kādā atzīst mežsaimniecības konsultāciju pakalpojumu
sniedzējus. 2. Likumprojekta 1.panta otrā daļa (likuma 5.panta
7.1daļa). Zemkopības ministrija, izvērtējusi atbalsta
iesniegumu administrēšanas procesu, konstatēja, ka nepieciešams izdarīt
grozījumus, precizējot nosacījumus attiecībā uz atbalsta iesniegumu
vērtēšanas termiņu. Likumā noteiktā
pašreizējā kārtība paredz, ka valsts un Eiropas Savienības atbalsta administrēšanā iesaistītā
institūcija lēmumu par atbalsta iesnieguma apstiprināšanu vai noraidīšanu
pieņem ne vēlāk kā piecu mēnešu laikā pēc atbalsta iesnieguma saņemšanas,
taču, tā kā administrēšanas procesā atbalsta iesniegumi tiek izvērtēti
atbilstoši kvalitātes kritērijiem, tad atbalsta iesniegumu vērtēšanu var sākt
pēc visu attiecīgajā kārtā iesniegto atbalsta iesniegumu saņemšanas. 3.
Likumprojekta 2. pants (likuma 7.panta otrā daļa). Līdz šim piena kvotu sistēmas piena
ražotāju un piena pircēju kontrole, tiešās tirdzniecības un piegādes piena
kvotas gada deklarāciju iesniegšanas kārtība un samaksas iekasēšana par laikā
neiesniegtu piena kvotas deklarāciju normatīvajos aktos par piena kvotām
noteiktajā kārtībā bija Ciltsdarba valsts inspekcijas pārziņā. Saskaņā ar
Ministru kabineta 2009.gada 11.marta rīkojumu Nr.184 Par Ciltsdarba valsts
inspekcijas reorganizāciju Ciltsdarba valsts inspekcijas funkciju, tiesību
un saistību pārņēmēji ir Pārtikas un veterinārais dienests un valsts aģentūra
Lauksaimniecības datu centrs. Piena kvotu jomā Pārtikas un veterinārais
dienests pārņem piena kvotu sistēmas piena ražotāju un piena pircēju kontroli,
bet valsts aģentūra Lauksaimniecības datu centrs pārņem piena pircēju
apstiprināšanu un tiešās tirdzniecības un piegādes piena kvotas gada
deklarāciju administrēšanu normatīvajos aktos par piena kvotām noteiktajā
kārtībā. 4. Likumprojekta 3.pants (likuma 9.pants). Saskaņā ar Padomes 22.oktobra Regulas (EK)
Nr.1234/2007, ar ko izveido lauksaimniecības tirgu kopīgu organizāciju un paredz
īpašus noteikumus dažiem lauksaimniecības produktiem (Vienotā TKO regula)
122.panta a punkta iii apakšpunktu dalībvalstij ir jāatzīst augļu un
dārzeņu ražotāju organizācijas. Pašlaik Latvijā nav nevienas atzītas ražotāju
organizācijas, taču ir atzītas divas ražotāju grupas, kurām saskaņā ar
normatīvajiem aktiem par augļu un dārzeņu ražotāju grupu atzīšanu,
to darbības nosacījumiem un kontroli, kā arī kārtību, kādā piešķir,
administrē un uzrauga valsts un Eiropas Savienības atbalstu augļu un dārzeņu
ražotāju grupām, jāiegūst
atzītas ražotāju organizācijas statuss 2011.gadā, tāpēc ir jāizstrādā
atzīšanai nepieciešamais juridiskais pamats. 5. Likumprojekta 5.pants (3. daļa). Zemkopības ministrija ir atbildīga par
Latvijas lauku saimniecību uzskaites datu tīkla (turpmāk SUDAT) izveidošanu
saskaņā ar Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 13.panta Lauksaimniecības
informācijas uzskaite otro daļu un atbilstoši Padomes 1965.gada 15.jūnija
Regulas 79/65/EEK, ar ko izveido tīklu grāmatvedības datu savākšanai par
ienākumiem un saimniecisko darbību lauku saimniecībās Eiropas Ekonomikas
kopienā (turpmāk Regula 79/65/EEK), prasībām. Saskaņā ar Ministra kabineta 2004.gada
29.aprīļa noteikumu Nr.465 Lauku saimniecību uzskaites datu tīkla
izveidošanas, uzturēšanas un darbības kārtība 3.punktu tīkla darbību
nodrošina valsts aģentūra Latvijas valsts agrārās ekonomikas institūts, kas
savukārt slēdza ikgadējo līgumu ar SIA Latvijas lauku konsultāciju un
izglītības centrs (turpmāk LLKC) kā grāmatvedības biroju atbilstoši
Regulas 79/65/EEK 8.pantam. Minētais Regulas 79/65/EEK
pants nosaka, ka lauksaimnieks, kura saimniecība ir izvēlēta par saimniecību,
kas iesniedz pārskatu, izvēlas no sadarbības aģentūras sagatavota saraksta
grāmatvedības biroju, kas vēlētos sagatavot pārskatu viņa saimniecībai. Lai turpmāk nodrošinātu nepārtrauktību un
sekmīgu SUDAT grāmatvedības biroja darbību, sagatavojot saimniecību pārskatus
un veicot to pirmreizējo pārbaudi, Zemkopības ministrija, paredz turpmāk
pastāvīgi šī uzdevuma izpildi deleģēt privāto vai publisko tiesību subjektam. 6. Likumprojekta 5.pants (piektā daļa). Dalībvalstīm statistikas
sagatavošanu par zemes izmantošanu un kultūraugiem reglamentē Padomes 1990.gada 26.marta Regula (EEK) Nr.837/90 par
statistikas informāciju, kas dalībvalstīm jāiesniedz attiecībā uz graudaugu
ražošanu un Padomes 1993.gada 5.aprīļa Regula (EEK) Nr. 959/93 par statistikas informāciju, kas dalībvalstīm jāiesniedz attiecībā uz
augkopības produktiem, kuri nav labības produkti. I. Kultūraugu ražību prognozēšana
nepieciešamība. 1. Nacionālo vajadzību nolūkā, lai
nodrošinātu informāciju (prognozes) augkopības produkcijas tirgus
uzraudzībai. 2. Latvijai kā ES dalībvalstij 5 reizes
gadā (veģetācijas periodā) jāsniedz Eiropas statistikas birojam EUROSTAT
iesēto platību un ražu prognozes galvenajiem augkopības produktiem
graudaugiem, rapsim, kartupeļiem u.c. saskaņā ar 2008.gada COMPENDIUM
Module 4.01.01 Crop products statistics noteikto. 3. Līdz šim ražu prognozes sagatavoja
Zemkopības ministrija, pamatojoties uz apsekojuma datiem: a) 2007.gadā tas bija LLKC
izmēģinājuma projekts; b) 2008.gadā LLKC prognozēja desmit
galveno Latvijā audzēto kultūraugu ražību Latvijas rajonos. Sagatavotas 10
galveno kultūraugu ražu prognozes 3 reizes sezonā par katru kultūraugu (divas
reizes lauku apsekojuma dati, vienreiz dati pēc ražas novākšanas); c) turpmāk šo funkciju paredzēts
nodot LLKC vai citam privāto vai publisko tiesību subjektam kā pastāvīgu
funkciju. II. Lauksaimniecības statistikas izlases
apsekojuma veikšana ir nepieciešama: 1) lai sniegtu informāciju Eiropas
statistikas birojam (EUROSTAT); 2) nacionālajām vajadzībām
lauksaimniecības politikas izstrādāšanai un novērtēšanai, Lauksaimniecības
ekonomiskajam kopaprēķinam (LEK); 3) lai plānotu lauku saimniecību ilgtermiņa
darbību. Līdz šim pēc Centrālās statistikas
pārvaldes un Zemkopības ministrijas Starpresoru vienošanās par informācijas
apmaiņu ikgadējos izlases apsekojumus augkopībā un
lopkopībā veica Lauku atbalsts dienests (turpmāk LAD), kas atbilstoši
2004.gada 19.oktobra Ministru kabineta noteikumiem Nr.876 Lauku atbalsta
dienesta nolikums, pildot dienesta funkcijas un uzdevumus, saskaņā ar
3.panta 3.12.apakšpunktu nodrošināja lauksaimniecības statistiskos
apsekojumus. Tā kā LAD pēdējos gados bija grūtības
piesaistīt intervētājus statistiskajiem apsekojumiem, ministrija turpmāk šo
funkciju pastāvīgi deleģēs privāto vai publisko tiesību subjektam. Darbs pie
statistiskajiem apsekojumiem tiks atvieglots, datus apkopojot elektroniski.
Tāpēc to nevajadzēs aizpildīt lauku saimniecību pārstāvjiem, tā noņemot
viņiem papildus uzlikto administratīvo slogu. Pašvaldību lauku attīstības
speciālisti visus datus un informāciju nodos apkopošanai Centrālajā
statistikas pārvaldē (turpmāk CSP). Sākot ar 1995.gadu, LLKC tiek sagatavoti
ikgadējie bruto segumu aprēķini Latvijā plašāk audzētajām lauksaimniecības
kultūrām un lopu grupām. 2008.gadā tika apkopoti 72 augkopības kultūru un
lopu grupu bruto segumu aprēķini par 2007.gadu lauksaimniecības uzņēmumā, kas
atšķiras pēc ražošanas intensifikācijas pakāpes un ražošanas specifikas.
Katrā bruto seguma aprēķinā ir izmantota konkrēta optimāla ražošanas
tehnoloģija. Turpmāk šo funkciju paredzēts nodot LLKC vai citam privāto vai
publisko tiesību subjektam kā pastāvīgu funkciju. 7. Likumprojekta 5.pants (sestā daļa). Zemkopības ministrija ir atbildīga par sabiedrības informēšanu par
lauksaimniecības un lauku attīstības jautājumiem, pieejamo Eiropas Savienības
un valsts atbalstu lauksaimniecībai un lauku attīstībai un pieņemto normatīvo
aktu skaidrošanu sabiedrībai. No 1991.gada LLKC nodrošina informācijas izplatīšanu Latvijā par
lauksaimniecības un lauku attīstības aktuāliem jautājumiem. Aktuālo jautājumu
loku nosaka Zemkopības ministrija, ietverot to ikgadējā līgumā starp
ministriju un LLKC. Saskaņā ar Latvijas Republikas Zemkopības ministrijas, Latvijas
Pašvaldību savienības un SIA Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības
centrs 2004.gada 31.augustā parakstīto nodomu protokolu tika izveidota Lauku
konsultatīvā un informācijas apmaiņas sistēma, kas sāka darboties 2005.gadā.
Līdz ar tās izveidi tiek nodrošināta aktuālas un svarīgas papildu
informācijas izplatīšana visās pašvaldībās vai to teritoriālajā vienībā
maksimāli tuvu informācijas saņēmējam, šo pienākumu uzticot pašvaldību lauku
attīstības speciālistiem. Iedzīvotājiem tiek dota iespēja saņemt bezmaksas konsultācijas,
apmeklēt bezmaksas informatīvus seminārus par aktuāliem lauksaimniecības un
lauku attīstības jautājumiem savā dzīvesvietā vai tuvu tai. Iespējams
darboties (veidot) vietējās iniciatīvas grupas, kas var risināt vietējās
lauku teritorijas attīstībai interesējošus jautājumus. Turpmāk šo funkciju
paredzēts nodot LLKC vai citam privāto vai publisko tiesību subjektam kā
pastāvīgu funkciju. 8. Likumprojekta 5.pants
(septītā daļa). Saskaņā
ar Komisijas 2006.gada 15.decembra Regulas Nr.1974/2006, ar ko paredz sīki
izstrādātus piemērošanas noteikumus Padomes Regulai Nr.1698/2005 par atbalstu
lauku attīstībai no Eiropas Lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA),
48.panta otro daļu dalībvalstij ir jānodrošina dažu lauku attīstības pasākumu
(piemēram, Mazāk labvēlīgie apvidi, Natura 2000 maksājumi un maksājumi,
kas saistīti ar Direktīvu 2000/60/EK un Agrovides maksājumi) paredzēto
maksājumu aprēķinu atbilstība un pareizība, sniedzot atbilstošu ekspertīzi.
Lai nodrošinātu, ka atbalsta maksājumu pamatojumu sagatavo no Zemkopības
ministrijas funkcionāli neatkarīga iestāde un kompetenti eksperti, ir
paredzēts šo uzdevumu nodot LLKC vai citam privāto vai publisko tiesību
subjektam kā pastāvīgu funkciju. |
|||||||
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
1) Likumprojekta 1.panta pirmā daļa paredz papildināt
Lauksaimniecības un lauku attīstības likuma 5. panta 4.1daļu, lai
deleģētu Ministru kabinetam noteikt kārtību, kādā atzīst mežsaimniecības
konsultāciju pakalpojumu sniedzējus. 2) Likumprojekta 1.panta otrā daļa paredz precizēt kārtību
attiecībā uz lēmuma pieņemšanu par atbalsta iesnieguma apstiprināšanu vai
noraidīšanu, nosakot, ka valsts un Eiropas Savienības atbalsta administrēšanā
iesaistītā institūcija lēmumu par atbalsta iesnieguma apstiprināšanu vai
noraidīšanu pieņems ne vēlāk kā piecu mēnešu laikā pēc tās kārtas
noslēgšanas, kurā atbalsta iesniegums iesniegts. 3) Likumprojekta 2.pants paredz noteikt deleģējumu Ministru
kabineta noteikumu izstrādei, kuri noteiks kārtību, kādā veic darījumus ar piena kvotām,
piena kvotu administrēšanu un kontroli, kā arī maksāšanas kārtību par
pārsniegto piena kvotu un par termiņā neiesniegtu tiešās tirdzniecības un
piegādes kvotas gada deklarāciju. 4) Likumprojekta 3.pants. Likumprojekts paredz noteikt
deleģējumu Ministru kabineta noteikumu izstrādei, kuri noteiks ražotāju
organizāciju atzīšanas kārtību, darbības nosacījumus un kontroli, kā arī
ražotāju organizāciju. 5) Ar Likumprojekta 5.pantu likums tiek papildināts ar
vairākām jaunām daļām, kas paredz, ka turpmāk ir iespēja deleģēt privāto vai
publisko tiesību subjektiem šādas funkcijas: trešā daļa: Lauku saimniecību uzskaites datu tīkla (SUDAT)
grāmatvedības biroja funkcijas; piektā daļa: kultūraugu ražības prognozēšana, lauksaimniecības statistikas izlases apsekojums, - bruto seguma aprēķināšana augkopības kultūrām un lopu grupām. sestā daļa: lauksaimniecības un lauku attīstības politikas nodrošināšanai
nepieciešamās informācijas izplatīšana lauku pašvaldībās saskaņā ar
Zemkopības ministrijas sagatavoto pasūtījumu, izmantojot lauku konsultatīvo
un informācijas apmaiņas sistēmu. Informācijas izplatība tiek nodrošināta
lauku pašvaldībās un to teritoriālajās vienībās; septītā daļa:
lauku attīstības pasākumu atbalsta maksājumu
aprēķināšana, tā nodrošinot, ka atbalsta maksājumus visā programmēšanas
periodā aprēķina viens izpildītājs; viena kompetenta izpildītāja
piesaisti atbalsta maksājuma pamatojuma izstrādei visā programmēšanas
periodā. |
|||||||
4. Cita informācija |
Nav. |
|||||||
|
|
|||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
pārmaiņām |
Likumprojekta 1.panta otrā daļa. Likumprojektā noteiktā kārtība nodrošinās, ka atbalsta iesniegumu
administrēšanas procesā tiks apstiprināti kvalitatīvākie atbalsta iesniegumi. Likumprojekta 3.pants. Likumprojektā tiek paplašināts subjektu loks, kuri var saņemt
atbalstu augļu un dārzeņu nozarē. Likumprojekta 5.pants (sestā daļa). Informācijas izplatīšana visā Latvijas teritorijā dod iespējas
iedzīvotājiem ātri saņemt nepieciešamo informāciju par lauksaimniecības un
lauku attīstības aktuāliem jautājumiem, tā veicinot plašāku Eiropas
Savienības un valsts atbalsta lauksaimniecībai un lauku attīstībai
izmantošanu no lauku uzņēmēju puses. Likumprojekta 5.pants (astotā daļa). Nodrošinās nepārtrauktu atbalsta maksājumu pārskatīšanu atbilstoši
ekonomiskajai situācijai . |
|||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu
ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7.augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Normatīvā
akta projekts šo jomu neskar.
|
|||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Likumprojekta 2.pants. Piena kvotu jomā tiks samazināts administratīvais slogs divu
kontrolējošo institūciju vietā būs viena. Likumprojekta 5.pants (piektā daļa). Statistisko apsekojumu darbs tiks atvieglots, datus apkopojot
elektroniski. To nevajadzēs darīt lauku saimniecību pārstāvjiem, un tas
viņiem noņem papildus uzlikto administratīvo slogu. |
|||||||
4.
Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām
personām |
Likumprojekta 5.pants (piektā daļa). Statistisko apsekojumu darbs tiks atvieglots, datus apkopojot
elektroniski. Tie automātiski tiks nosūtīti uz CSP apkopošanai, tā mazinot
administratīvo slogu fiziskām personām lauku saimniecību pārstāvjiem. |
|||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas
izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo
vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie
atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu
ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši
aizsargājamām sugām vai biotopiem;6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām
teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
|||||||
7. Cita ietekme |
Nav |
|||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||
(tūkst. latu) |
||||||||
|
Kārtējais gads |
Turpmākie trīs gadi |
||||||
Rādītāji |
2009. |
2010. |
2011. |
2012. |
||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā
skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.1.1. Lauku saimniecību
uzskaites datu tīkla grāmatvedības biroja funkcijām 1.1.2. Kultūraugu ražību
prognozēšana 1.1.3. Lauksaimniecības
statistikas ikgadējie izlases apsekojumi augkopībā un lopkopībā 1.1.4. Lauksaimniecības bruto
seguma aprēķināšana 1.1.5. Lauksaimniecības un
lauku attīstības politikas nodrošināšanai nepieciešamās informācijas
izplatīšana lauku pašvaldībās 1.1.6. Atbalsts ražotāju
organizācijām 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību
budžets |
1606,8 32,0 35,6 54,6 30,0 1454,6 0 0 0 |
0 0 0 0 0 0 0 0 0 |
0 0 0 0 0 0 0 0 0 |
0 0 0 0 0 0 0 0 0 |
||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, 2.1.1. Lauku saimniecību
uzskaites datu tīkla grāmatvedības biroja funkcijām 2.1.2. Kultūraugu ražību
prognozēšana 2.1.3. Lauksaimniecības
statistikas ikgadējie izlases apsekojumi augkopībā un lopkopībā tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no
maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.1.4. Lauksaimniecības bruto
seguma aprēķināšana 2.1.5. Lauksaimniecības un
lauku attīstības politikas nodrošināšanai nepieciešamās informācijas
izplatīšana lauku pašvaldībās 2.1.6. Atbalsts ražotāju
organizācijām 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību
budžets |
1606,8 32,0 35,6 54,6 30,0 1454,6
0 |
- 161,3 - 3,2 - 3,6 - 5,5 - 3,0 - 146,0 0 |
- 161,3 0 0 0 0 0 0 |
0 0 0 0 0 0 0 |
||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
0 |
+161,3 |
+161,3 |
0 |
||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
0 |
0 |
0 |
0 |
||||
5. Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
||||||||
6. Cita informācija |
LLKC saskaņā ar
dotāciju līgumu jau saņem finansējumu no Valsts budžeta. 2009.gadā ir
paredzēts finansējuma no Valsts budžeta samazinājums 161,3 tūkstoši latu
apmērā. |
|||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī
ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Pēc likumprojekta pieņemšanas Saeimā Zemkopības ministrija trīs mēnešu laikā sagatavos: 1. Ministru kabineta noteikumu projektu par kultūraugu ražību
prognozēšanu, lauksaimniecības statistikas izlases apsekojumu veikšanu un
bruto seguma aprēķināšanu. 2. Ministru kabineta noteikumu projektu par ražotāju organizāciju
atzīšanas kritērijiem, atzīšanas kārtību, darbības nosacījumiem un darbības
kontroli; 3. Ministru kabineta noteikumu projektus: 3.1. par kārtību, kādā atzīst
mežsaimniecības konsultāciju pakalpojumu sniedzējus 3.2. par kārtību,
kādā veic darījumus ar piena kvotām, piena kvotu administrēšanu un kontroli,
kā arī maksāšanas kārtību par pārsniegto piena kvotu un par termiņā
neiesniegtu tiešās tirdzniecības un piegādes kvotas gada deklarāciju,
aizvietojot jau esošos Ministru kabineta 2008.gada 1.aprīļa noteikumus
Nr.238 Noteikumi par kārtību, kādā tiek veikti darījumi ar piena kvotām,
kvotu administrēšanas un kontroles kārtību, kā arī soda naudas aprēķināšanas
un iekasēšanas kārtību. |
|||||||
2. Cita informācija |
Nav. |
|||||||
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Likumprojekts paredz šādu Eiropas Savienības regulu piemērošanu (bez
likumprojektā paredzētiem ierobežojumiem): Padomes 1965.gada 15.jūnija Regula 79/65/EEK, ar ko izveido tīklu
grāmatvedības datu savākšanai par ienākumiem un saimniecisko darbību lauku
saimniecībās Eiropas Ekonomikas kopienā. Padomes 1990.gada 26.marta Regula (EEK) Nr.837/90 par statistikas
informāciju, kas dalībvalstīm jāiesniedz attiecībā uz graudaugu ražošanu. Padomes 1993.gada 5.aprīļa Regula (EEK) Nr.959/93 par statistikas
informāciju, kas dalībvalstīm jāiesniedz attiecībā uz augkopības produktiem,
kas nav labības produkti. Padomes 2007.gada
22.oktobra Regula (EK) Nr.1234/2007, ar ko izveido lauksaimniecības tirgu
kopīgu organizāciju un paredz īpašus noteikumus dažiem lauksaimniecības
produktiem (Vienotā TKO regula). Komisijas 2006.gada
15.decembra Regula (EK) Nr.1974/2006, ar ko paredz sīki izstrādātus
piemērošanas noteikumus Padomes Regulai Nr.1698/2005 par atbalstu lauku
attīstībai no Eiropas lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA). Komisijas 2004.gada 30.marta Regula (EK) Nr.595/2004, ar kuru paredz
sīki izstrādātus noteikumus par to, kā piemērojama Padomes Regula (EK) Nr.
1788/2003, ar ko nosaka maksājumu piena un piena produktu nozarē. |
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Eiropas statistikas birojs (EUROSTAT), Pārtikas un lauksaimniecības
organizācija (FAO). |
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
4. Atbilstības
izvērtējums
1.tabula |
||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Padomes 1965.gada 15.jūnija Regula 79/65/EEK, ar ko izveido tīklu
grāmatvedības datu savākšanai par ienākumiem un saimniecisko darbību lauku
saimniecībās Eiropas Ekonomikas kopienā. Padomes 1990.gada 26.marta Regula (EEK) Nr.837/90 par statistikas informāciju,
kas dalībvalstīm jāiesniedz attiecībā uz graudaugu ražošanu. Padomes 1993.gada 5.aprīļa Regula (EEK) Nr.959/93 par statistikas
informāciju, kas dalībvalstīm jāiesniedz attiecībā uz augkopības produktiem,
kas nav labības produkti. Padomes 2007.gada
22.oktobra Regula (EK) Nr.1234/2007, ar ko izveido lauksaimniecības tirgu
kopīgu organizāciju un paredz īpašus noteikumus dažiem lauksaimniecības
produktiem (Vienotā TKO regula). Attiecībā uz ražotāju grupām Eiropas
Savienības tiesību aktu normas tiek pārņemtas pilnībā un augstākas prasības
netiek paredzētas. Komisijas 2006.gada
15.decembra Regula (EK) Nr.1974/2006, ar ko paredz sīki izstrādātus
piemērošanas noteikumus Padomes Regulai Nr.1698/2005 par atbalstu lauku
attīstībai no Eiropas lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA). Komisijas 2004.gada 30.marta Regula (EK) Nr.595/2004, ar kuru paredz
sīki izstrādātus noteikumus par to, kā piemērojama Padomes Regula (EK)
Nr.1788/2003, ar ko nosaka maksājumu piena un piena produktu nozarē. Eiropas Parlamenta un Padomes regulas projekts par kultūraugu
statistiku. Šo regulu piemēros ar 2010.gada 1.janvāri. |
|||
2.tabula |
||||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas
pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
||
Padomes 2007.gada
22.oktobra Regula (EK) Nr.1234/2007, ar ko izveido lauksaimniecības tirgu
kopīgu organizāciju un paredz īpašus noteikumus dažiem lauksaimniecības
produktiem (Vienotā TKO regula), 122.panta a punkta iii apakšpunkts |
2.panta otrā daļa |
Atbilst. |
||
Padomes 2007.gada
22.oktobra Regulas (EK) Nr.1234/2007, ar ko izveido lauksaimniecības tirgu
kopīgu organizāciju un paredz īpašus noteikumus dažiem lauksaimniecības
produktiem (Vienotā TKO regula), 55.pants un III iedaļa un Komisijas 2004.gada 30.marta Regula (EK)
Nr.595/2004, ar kuru paredz sīki izstrādātus noteikumus par to, kā piemērojama
Padomes Regula (EK) Nr.1788/2003, ar ko nosaka maksājumu piena un piena
produktu nozarē |
3.pants |
Atbilst. |
||
Padomes 1965.gada 15.jūnija Regula 79/65/EEK, ar ko izveido tīklu
grāmatvedības datu savākšanai par ienākumiem un saimniecisko darbību lauku
saimniecībās Eiropas Ekonomikas kopienā |
5.pants (3.¹daļa) |
Atbilst. |
||
Padomes 1990.gada 26.marta Regula (EEK) Nr.837/90 par statistikas
informāciju, kas dalībvalstīm jāiesniedz attiecībā uz graudaugu ražošanu;
forma 2-ls, B iedaļa |
5.pants (piektā daļa) |
Atbilst. |
||
Padomes 1993.gada 5.aprīļa Regula (EEK) Nr.959/93 par statistikas
informāciju, kas dalībvalstīm jāiesniedz attiecībā uz augkopības produktiem,
kas nav labības produkti |
5.pants (piektā daļa) |
Atbilst. |
||
Eiropas Parlamenta un Padomes regulas projekts par kultūraugu
statistiku. Atsauce uz 2007/ESTAT/029. Šo regulu piemēros ar 2010.gada
1.janvāri. |
5. pants (piektā daļa) |
Atbilst. |
||
Komisijas 2006.gada
15.decembra Regula (EK) Nr.1974/2006, ar ko paredz sīki izstrādātus
piemērošanas noteikumus Padomes Regulai Nr.1698/2005 par atbalstu lauku
attīstībai no Eiropas lauksaimniecības fonda lauku attīstībai (ELFLA) |
5.pants (septītā daļa) |
Atbilst. |
||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
|||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu |
||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām
un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Likumprojekta 1.panta otrā daļa. Konsultācijas notikušas ar Lauku atbalsta dienestu un lauksaimnieku
organizācijām. Par likumprojekta 2.pantu konsultācijas nav notikušas ar pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizācijām, jo šī likumprojekta grozījumi
nosaka deleģējumu institūcijām Pārtikas un veterinārajam dienestam un
Valsts aģentūrai Lauksaimniecības datu centrs, tieši neskarot pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizāciju intereses. Par likumprojekta 3.pantu ir notikušas konsultācijas ar asociāciju
Latvijas Augļkopju asociācija, biedrību Latvijas dārznieks, kā arī ar
atzītajām ražotāju grupām Mūsmāju dārzeņi un Baltijas dārzeņi. Konsultācijas nav notikušas par 5.pantu ar pilsoniskās sabiedrības un
sociālo partneru organizācijām, jo šī likumprojekta grozījumi nosaka
deleģējumu privāto vai publisko tiesību subjektiem, tieši neskarot
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju intereses.
Konsultācijas notikušas ar LLKC, LAD un valsts aģentūras Latvijas Valsts
agrārās ekonomikas institūts (LVAEI) pārstāvjiem. |
|||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Sociālie partneri atbalsta likumprojekta 1.panta tālāku virzību
esošajā redakcijā. |
|||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi
ir izmantoti |
Likumprojekts ir nosūtīts sociālajiem
partneriem. |
|||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Notikušas konsultācijas ar
Somijas projekta Transition Facilities Pielāgošanās kopējās
lauksaimniecības reformas prasībām un attiecīgās statistikas kvalitātes
uzlabošana Nr.2005/017-495-01-01 vadītājiem par metodiku, kā laukaugu
platību un ražības prognozēšanas sistēma darbojas Somijā. |
|||
5. Cita informācija |
Nav. |
|||
VII.
Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde |
||||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumprojekta īstenošanai netiek radītas jaunas institūcijas. LAD veiks augļu un dārzeņu ražotāju organizāciju atzīšanu, darbības
kontroli, kā arī uzraudzīs šo organizāciju atbalstu. Šī LAD funkcija ir
paredzēta LAD likumā. Piena kvotu jomā likumprojekta īstenošanai netiek radītas jaunas
institūcijas, bet tiks paplašinātas esošās Pārtikas un veterināra dienesta un
valsts aģentūras Lauksaimniecības datu centrs funkcijas. 1.panta otrā daļa. Likumprojekta īstenošanai netiek radītas jaunas institūcijas un
netiek paplašinātas Lauku atbalsta dienesta funkcijas. LAD projektu iesniegumus administrēs saskaņā ar LAD likumā noteiktajām
funkcijām. |
|||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums pēc pieņemšanas Saeimā tiks publicēts likumā Par likumu un
citu Saeimas, Valsts prezidenta un Ministru kabineta pieņemto aktu
izsludināšanas, publicēšanas, spēkā stāšanās kārtību un spēkā esamību
noteiktajā kārtībā. |
|||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais
akts viņu ierobežo |
Ja normatīvais akts ierobežo indivīda tiesības, indivīds Satversmes
tiesas likuma noteiktajā kārtībā var iesniegt pieteikumu Satversmes tiesā par
lietas ierosināšanu par normatīvā akta atbilstību Satversmei (Satversmē
noteikto pamattiesību aizskāruma gadījumā). Indivīds savas tiesības varēs
aizstāvēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā. |
|||
4. Cita informācija |
Nav. |
|||
Zemkopības ministrs J.Dūklavs
Vīza: Zemkopības ministrijas
valsts sekretāre D.Lucaua
28.05.2009. 12:51
3527
Orlovskis
67027370, Andris.Orlovskis@zm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Ārkārtas sēde
Rīgā |
Nr.35 |
2009.gada 29.maijā |
25.§
Likumprojekts "Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā"
TA-1696
___________________________________________________________
(J.Dūklavs, V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta grozījumu
likumprojekta paketē.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir zemkopības ministrs.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-35-2905-#25.doc
1