Rīgā
02.06.2009. Nr.90/TA-1673,
TA-1677, TA-1690,
TA-1764,
TA-1708, TA-1709,
TA-1717,
TA-1711, TA-1712,
TA-1710,
TA-1721, TA-1724,
TA-1726,
TA-1695, TA-1681,
TA-1643, TA-1728,
TA-1836,
TA-1686,
TA-1786, TA-1754,
TA-1621,
TA-1596, TA-1636,
TA-1762, TA-1696,
TA-1746,
TA-1858,
TA-1765, TA-1694,
TA-1835,
TA-1748
Saeimas Prezidijam
Nosūtām
izskatīšanai Ministru kabineta š.g. 27.maija, 29.maija un 1.jūnija sēdē
atbalstītos likumprojektus, kuri iekļauti valsts budžeta 2009.gadam grozījumu
likumprojekta paketē:
likumprojektu "Grozījumi Augstskolu likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880, Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Profesionālās izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880, Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840, Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Zinātniskās darbības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840, Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums likumā "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Kriminālprocesa likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Dundurs 67036931, Zigmunds.Dundurs@tm.gov.lv).
likumprojektu "Grozījumi Krimināllikumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Gratkovska 67036961, Indra.Gratkovska@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Papsujevičs 67021128, Mihails.Papsujevics@vpd.gov.lv);
likumprojektu "Par likuma "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67162676, Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Novožilova 67162697, Linda.Novozilova@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67162676, Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes dzīlēm"", kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Ozola 67026518, Dace.Ozola@vidm.gov.lv);
likumprojektu "Par Izglītības inovācijas fonda
likuma atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja
Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Depkovska 67047945, Anita.Depkovska@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Ciltsdarba likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Ingiļāvičute 67027661, Biruta.Ingilavicute@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Plūmiņa 67223131, signe.plumina@dvi.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Avota 67083954, aiva.avota@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Civilprocesa likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs 67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas likumā", kuru izstrādāja Valsts kanceleja (atbildīgā amatpersona - Osvalde 67082971, rudite.osvalde@mk.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Tūrisma likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Beļskis 67013113, Edmunds.Belskis@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009.gadā"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ošiņa 67095622, Inga.Osina@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Būvniecības likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Gurecka 67027063, Linda.Gurecka@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Orlovskis 67027370, Andris.Orlovskis@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Vispārējās izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Grīnis 67047910, edgars.grinis@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Rajonu pašvaldību reorganizācijas likumā", kuru izstrādāja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Jaunzeme 67770464, kristine.jaunzeme@raplm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Lauku atbalsta dienesta likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Pastare 67027029, Inese.Pastare@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rudzīte 67028984, Agnese.Rudzite@vid.gov.lv);
likumprojektu "Par likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā", kuru izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Girucka 67028381, iveta.girucka@sam.gov.lv);
Pielikumā: 1. Likumprojekts
"Grozījumi Augstskolu likumā" uz 1 lpp.
2. Likumprojekta "Grozījumi Augstskolu
likumā" anotācija uz 5 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 8.§ izraksts uz 1 lp.
4. Likumprojekts "Grozījumi
Profesionālās izglītības likumā" uz 1 lpp.
5. Likumprojekta "Grozījumi Profesionālās
izglītības likumā" anotācija uz 4 lpp.
6. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 9.§ izraksts uz 1 lp.
7. Likumprojekts "Grozījumi
Izglītības likumā" uz 2 lpp.
8. Likumprojekta "Grozījumi Izglītības
likumā" anotācija uz
6 lpp.
9. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 11.§ izraksts uz 1 lp.
10. Likumprojekts "Grozījumi
Zinātniskās darbības likumā" uz 3 lpp.
11. Likumprojekta "Grozījumi Zinātniskās
darbības likumā" anotācija uz 4 lpp.
12. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 12.§ izraksts uz 1 lp.
13. Likumprojekts "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"" uz
1 lpp.
14. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību""
anotācija uz 6 lpp.
15. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 15.§ izraksts uz 1 lp.
16. Likumprojekts "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" uz 1 lpp.
17. Likumprojekta "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" anotācija uz 9 lpp.
18. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 16.§ izraksts uz 1 lp.
19. Likumprojekts "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" uz 3 lpp.
20. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" anotācija uz 13 lpp.
21. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 17.§ izraksts uz 1 lp.
22. Likumprojekts "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" uz
3 lpp.
23. Likumprojekta "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" anotācija uz 10 lpp.
24. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 18.§ izraksts uz 1 lp.
25. Likumprojekts "Grozījumi
Krimināllikumā" uz 3 lpp.
26. Likumprojekta "Grozījumi
Krimināllikumā" anotācija uz 10 lpp.
27. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 19.§ izraksts uz 1 lp.
28. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" uz 2 lpp.
29. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" anotācija uz 17 lpp.
30. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 20.§ izraksts uz 1 lp.
31. Likumprojekts "Par likuma
"Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu"
uz 1 lpp.
32. Likumprojekta "Par likuma "Par
tiesu piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija
uz 4 lpp.
33. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 21.§ izraksts uz 1 lp.
34. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 4 lpp.
35. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par tiesu varu"" anotācija uz 26 lpp.
36. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 22.§ izraksts uz 1 lp.
37. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"" uz
1 lpp.
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par pašvaldībām"" anotācija uz 4 lpp.
39. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 23.§ izraksts uz 1 lp.
40. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" uz 3 lpp.
41. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" anotācija uz 12 lpp.
42. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 27.§ izraksts uz 1 lp.
43. Likumprojekts "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
44. Likumprojekta "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija uz 7 lpp.
45. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 13.§ izraksts uz 1 lp.
46. Likumprojekts "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" uz 4 lpp.
47. Likumprojekta "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" anotācija uz 8 lpp.
48. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 29.§ izraksts uz 1 lp.
49. Likumprojekts "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
50. Likumprojekta "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" anotācija uz 9 lpp.
51. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 66.§ izraksts uz 1 lp.
52. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"" uz 2
lpp.
53. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju""
anotācija uz 10 lpp.
54. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 32.§ izraksts uz 1 lp.
55. Likumprojekts "Grozījumi Likumā
par budžetu un finanšu vadību" uz 4 lpp.
56. Likumprojekta "Grozījumi Likumā par
budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lpp.
57. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 6.§ izraksts uz 1 lp.
58. Likumprojekts "Grozījumi
Civilprocesa likumā" uz 2 lpp.
59. Likumprojekta "Grozījumi Civilprocesa
likumā" anotācija uz 11 lpp.
60. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 81.§ izraksts uz 1 lp.
61. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" uz 6 lpp.
62. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" anotācija uz 7 lpp.
63. Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes
protokola Nr.33 70.§ izraksts uz 1 lp.
64. Likumprojekts "Grozījumi Tūrisma
likumā" uz 1 lpp.
65. Likumprojekta "Grozījumi Tūrisma
likumā" anotācija
uz 7 lpp.
66. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 1.§ izraksts uz 1 lp.
67. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" uz 2 lpp.
68. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" anotācija uz 5 lpp.
69. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 18.§ izraksts uz 2 lp.
70. Likumprojekts "Grozījumi
Būvniecības likumā" uz 2 lp.
71. Likumprojekta "Grozījumi Būvniecības
likumā" anotācija uz 6 lpp.
72. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 5.§ izraksts uz 1 lp.
73. Likumprojekts "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 3 lpp.
74. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 8 lpp.
75. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 10.§ izraksts uz 1 lp.
76. Likumprojekts "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" uz 3 lpp.
77. Likumprojekta "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" anotācija uz 14 lpp.
78. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 25.§ izraksts uz 1 lp.
79. Likumprojekts "Grozījumi
Vispārējās izglītības likumā" uz 1 lpp.
80. Likumprojekta "Grozījumi Vispārējās
izglītības likumā" anotācija uz 7 lpp.
81. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 42.§ izraksts uz 1 lp.
82. Likumprojekts "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" uz 1 lpp.
83. Likumprojekta "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" anotācija uz 4 lpp.
84. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 7.§ izraksts uz 1 lp.
85. Likumprojekts "Grozījums Lauku
atbalsta dienesta likumā" uz 2 lpp.
86. Likumprojekta "Grozījums Lauku atbalsta
dienesta likumā" anotācija uz 7 lpp.
87. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 74.§ izraksts uz 2 lp.
88. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 4 lpp.
89. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija uz 8 lpp.
90. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 7.§ izraksts uz 1 lp.
91. Likumprojekts "Par likuma
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu
par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
92. Likumprojekta "Par likuma "Par
valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku
zaudējušu" anotācija uz 12 lpp.
93. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 1.§ izraksts uz 1 lp.
94. Likumprojekts "Grozījumi
Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
95. Likumprojekta "Grozījumi Sabiedriskā
transporta pakalpojumu likumā" anotācija uz 7 lpp.
96. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 2.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents, bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Milenberga 67082895
Grozījumi Latvijas Administratīvo
pārkāpumu kodeksā
Izdarīt Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā šādus grozījumus:
1. Aizstāt 64.pantā
vārdus Valsts būvinspekcijai ar vārdiem Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai.
2. 90.pantā:
aizstāt pirmajā daļā
vārdus Valsts būvinspekcija ar vārdiem Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas
komisija;
aizstāt piektajā
daļā vārdus Valsts būvinspekcijai ar vārdiem Patērētāju tiesību aizsardzības
centram.
3. Izteikt 105.1 un 105.2pantu
šādā redakcijā:
105.1 pants.
Ciltsdarba noteikumu pārkāpšana
Par embriju transplantācijā noteikto tehnoloģiju
neievērošanu, mākslīgās apsēklošanas, pārraudzības vai citu ciltsdarba
noteikumu pārkāpšanu
uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz divdesmit
latiem, bet juridiskajām personām līdz septiņdesmit pieciem latiem.
Par tādu pašu pārkāpumu, ja tas izdarīts atkārtoti
gada laikā pēc administratīvā soda uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām no divdesmit
līdz piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām no divdesmit pieciem līdz
simt piecdesmit latiem.
105.2 pants. Noteiktu ciltsdarba
darbību veikšana bez apliecības vai sertifikāta un darbības neatbilstība
normatīvajiem aktiem
Par dzīvnieku pārraudzības un mākslīgās apsēklošanas
veikšanu bez ciltsdarbu regulējošos normatīvajos aktos noteiktās apliecības, kā
arī par nekvalitatīvu un nolaidīgu darba veikšanu, ja ir minētā apliecība,
uzliek naudas sodu no pieciem līdz piecdesmit latiem.
Par dzīvnieku vērtēšanas, pārraudzības, mākslīgās
apsēklošanas, olšūnu un embriju pārstādīšanas pakalpojumu sniegšanu bez
ciltsdarbu regulējošos normatīvajos aktos noteiktā sertifikāta, kā arī par
nekvalitatīvu un nolaidīgu pakalpojumu sniegšanu, ja ir minētais sertifikāts,
uzliek naudas sodu no divdesmit līdz simt piecdesmit latiem..
4. Papildināt 105.3pantu aiz vārda sodu
ar vārdiem no pieciem.
5. Izteikt 105.6pantu šādā redakcijā:
105.6 pants. Piena pirkšanas,
pārdošanas un informācijas sniegšanas noteikumu pārkāpšana
Par piena pirkšanas, pārdošanas un informācijas
sniegšanas noteikumu pārkāpšanu
uzliek naudas sodu
fiziskajām personām līdz piecdesmit latiem, bet juridiskajām personām līdz
divsimt piecdesmit latiem.
Par tādu pašu
pārkāpumu, ja tas izdarīts atkārtoti gada laikā pēc administratīvā soda
uzlikšanas,
uzliek naudas sodu fiziskajām personām līdz simt
latiem, bet juridiskajām personām līdz piecsimt latiem..
6. Izslēgt 105.8pantu.
7. Izslēgt 175.7pantu.
8. Aizstāt 210.pantā
vārdus Valsts būvinspekcijas ar vārdiem Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas
komisijas.
9. Papildināt
214.panta pirmo daļu aiz skaitļa 46., ar skaitli 91.,.
10. Papildināt 215.4panta
pirmo daļu aiz vārdiem kā arī ar skaitļiem un vārdiem 90.panta pirmajā,
trešajā, ceturtajā, piektajā, sestajā un septītajā daļā,;
11. Izteikt 215.10panta
pirmo daļu šādā redakcijā:
Sabiedrisko
pakalpojumu regulēšanas komisija izskata šā kodeksa 64.pantā, 90.panta otrajā
daļā, 95.panta otrajā un trešajā daļā, 148.1, 158.2, 158.3,
158.4, 175.7pantā un 197.pantā (lietās par gadījumiem,
kad zīmogu vai plombu uzlikusi Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas
amatpersona) paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas.
12. Izteikt 230.pantu šādā redakcijā:
230.pants. Pārtikas un veterinārais dienests
Pārtikas un veterinārais dienests izskata šā
kodeksa 42.2, 46.1 (par pārkāpumiem veterināro zāļu un
veterinārfarmaceitisko produktu apritē), 51.3, 78.1,
102., 102.2, 103.3, 103.6, 103.9, 105.,
105.1, 105.2, 105.3, 105.5,
105.6, 105.7, 106., 106.1, 106.2,
107., 108., 108.1, 108.2, 108.3, 108.4,
149.35 pantā, 155.panta pirmajā un otrajā daļā, 155.5,
166.2pantā, 166.9panta pirmajā un trešajā daļā, 166.10pantā,
166.12panta pirmajā un otrajā daļā, 166.14panta pirmajā
daļā, 166.15panta pirmajā daļā un 175.9pantā paredzēto
administratīvo pārkāpumu lietas.
Izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un
uzlikt administratīvos sodus Pārtikas un veterinārā dienesta vārdā ir tiesīgi:
1) valsts galvenais pārtikas un veterinārais
inspektors naudas sodu līdz trīstūkstoš latiem un piemērot konfiskāciju;
2) valsts vecākie inspektori naudas sodu
līdz tūkstoš latiem un piemērot konfiskāciju;
3) valsts inspektori naudas sodu līdz
divsimt piecdesmit latiem..
13. Izslēgt 230.3pantu.
14. Izteikt 231.2pantu šādā
redakcijā:
231.2 pants. Pašvaldību būvvaldes
Pašvaldību būvvaldes izskata šā kodeksa 152.pantā
paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas.
Izskatīt administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt
naudas sodu līdz divsimt latiem pašvaldību būvvalžu vārdā ir tiesīgi pašvaldību
būvvalžu būvinspektori.
Amatpersonas par to kompetences ietvaros izskatāmajiem
pārkāpumiem sastāda protokolu. Naudas sodu līdz divdesmit latiem, ja pārkāpējs
to neapstrīd, šajā pantā minētās amatpersonas var iekasēt pārkāpuma izdarīšanas
vai atklāšanas vietā..
15. Izteikt 236 9.pantu šādā redakcijā:
236 9.pants.
Izglītības kvalitātes valsts dienests
Izglītības kvalitātes valsts dienests izskata šā
kodeksa 201.49, 201.50, 201.51, 201.52,
201.53, 201.54, 201.55, 201.56,
201.57, 201.58, 201.59, 201.60,
201.61, 201.62, 201.64 un 201.65
pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas.
Izskatīt
administratīvo pārkāpumu lietas un uzlikt administratīvos sodus Izglītības
kvalitātes valsts dienesta vārdā ir tiesīgi:
1) Izglītības kvalitātes
valsts dienesta vadītājs uzlikt naudas sodu līdz piecsimt latiem;
2) Izglītības
kvalitātes valsts dienesta departamentu direktori, daļu vadītāji uzlikt naudas sodu
līdz divsimt latiem;
3) vecākie inspektori uzlikt naudas sodu līdz simt
latiem..
Likums stājas spēkā ar 2009.gada 1.jūliju.
Zemkopības ministrs J.Dūklavs
Vīza: Zemkopības ministrijas
valsts sekretāre D.Lucaua
29.05.2009. 13:37
705
L.Gurecka
67027063, Linda.Gurecka@zm.gov.lv
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību,
politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt
normatīvā akta projektu |
Ministru kabineta 2009.gada 30.aprīļa sēdes
protokola Nr.28 3.§ Par likumprojektu "Grozījumi likumā "Par
valsts budžetu 2009.gadam"" 7.punkts, kas izdevumu samazināšanas
nodrošināšanai paredz, ka ministrijām līdz 2009.gada 15.maijam jāsagatavo un
jāiesniedz Ministru kabinetā likumprojekta Grozījumi likumā Par valsts
budžetu 2009.gadam paketē iekļaujamie grozījumi normatīvajos aktos. Ministru kabineta 2009.gada 11.marta rīkojums Nr.184 Par Ciltsdarba
valsts inspekcijas reorganizāciju. Likumprojekts izstrādāts saistībā ar
likumprojektu Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2009.gadam, kura
ietvaros paredzēts likvidēt Valsts būvinspekciju, sadalot tās funkcijas starp
Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisiju, Patērētāju tiesību aizsardzības
centru un Iekšlietu ministriju, vienlaikus nosakot, ka atbilstoši likuma Par
pašvaldībām 15.panta 14.punktam būvniecības kontroli turpmāk veic vienīgi
pašvaldības. Kā arī ievērojot Ministru kabineta 2009.gada 31.marta protokollēmuma
Nr.22 56.§ un 2009.gada 14.aprīļa protokollēmuma Nr.24 41.§ noteikto. Likumprojekta izstrādes nepieciešamību nosaka Ministru kabineta
2009.gada 24.aprīļa sēdes protokollēmuma (prot. Nr.26 2.§) 8.punktā
Izglītības un zinātnes ministrijai (turpmāk ministrija) dotais uzdevums
līdz 2009.gada 1.jūlijam nodrošināt izglītības procesa organizēšanā un
pārvaldībā iesaistīto tiešās valsts pārvaldes iestāžu, aģentūru un to
darbinieku skaita samazināšanu. |
||||||||||
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Šobrīd tiesības piemērot administratīvos sodus par pārkāpumiem
robežkontroles punktos, muitas noliktavās un brīvajās zonās kompetences
robežās ir Pārtikas un veterinārā dienesta
Sanitārās robežinspekcijas inspektoriem. Tā kā ir nepieciešams reorganizēt
Pārtikas un veterināro dienestu, tika nolemts likvidēt Sanitārās
robežinspekcijas atsevišķas struktūrvienības statusu un to iekļaut Pārtikas
un veterinārā dienesta centrālajā aparātā. Šobrīd ciltsdarba normatīvo aktu ievērošanu valstī kontrolē
Ciltsdarba valsts inspekcija, kuru nolemts reorganizēt, tās funkcijas nododot
Pārtikas un veterinārajam dienestam un valsts aģentūrai Lauksaimniecības
datu centrs. Valsts būvinspekcija veicot Būvniecības
likumā, likumā Par hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju drošumu, Enerģētikas
likumā un likumā Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību noteiktās
funkcijas šobrīd izskata administratīvo pārkāpumu lietas par minētajos likumu
un tiem pakārtoto normatīvo aktu pārkāpumiem. Vienlaikus būvniecības kontroli veic arī vietējā pašvaldība, kā
rezultātā ir izveidojusies situācija, ka valsts un pašvaldību būvinspektoriem
piešķirtā kompetence būvniecības procesa kontrolē ir līdzīga tādējādi, vienu
un to pašu jomu uzrauga gan pašvaldības, gan Valsts būvinspekcijas
amatpersonas. Ievērojot valsts finanšu līdzekļu lietderīga izlietojuma apsvērumu
aspektu, un lai nodrošinātu valsts budžeta līdzekļu ekonomisku, pārdomātu
izlietojumu un plānošanu atbilstoši likumam Par valsts budžetu 2009.gadam,
konstatēts, ka ir nepieciešams veikt ministrijas padotībā esošo pārvaldes
iestāžu Profesionālās izglītības administrācijas (turpmāk administrācija)
un valsts aģentūras Vispārējās izglītības kvalitātes novērtēšanas valsts
aģentūra (turpmāk aģentūra) reorganizāciju, nododot to funkcijas
Izglītības valsts inspekcijai. Ņemot vērā iepriekšminēto, ir sagatavots
Ministru kabineta rīkojuma projekts Par Profesionālās izglītības
administrācijas un Vispārējās izglītības kvalitātes novērtēšanas valsts
aģentūras reorganizāciju. Minētais Ministru kabineta rīkojums arī nosaka, ka
ar 2009.gada 1.jūliju Izglītības valsts inspekcijas nosaukums būs Izglītības
kvalitātes valsts dienests. Pašlaik Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa
236 9.pants nosaka, ka Izglītības valsts inspekcija
izskata kodeksa 201.49, 201.50, 201.51, 201.52,
201.53, 201.54, 201.55, 201.56,
201.57, 201.58, 201.59, 201.60,
201.61, 201.62, 201.64 un 201.65
pantā paredzēto administratīvo pārkāpumu lietas. |
||||||||||
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Ministru kabineta 2009.gada 11.marta
rīkojums Nr.184 Par Ciltsdarba valsts inspekcijas reorganizāciju paredz ar
2009.gada 1.jūliju reorganizēt Zemkopības ministrijas pārraudzībā esošo
tiešās pārvaldes iestādi Ciltsdarba valsts inspekciju, nododot tās funkcijas
Pārtikas un veterinārajam dienestam un valsts aģentūrai Lauksaimniecības
datu centrs. Turpmāk ciltsdarba normatīvo aktu ievērošanu un piena kvotu
sistēmas piena ražotāju un piena pircēju kontroli normatīvajos aktos par
piena kvotām noteiktajā kārtībā
veiks Pārtikas un veterinārais dienests. Līdz ar to saskaņā ar Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksa 230.pantu Pārtikas un veterinārais dienests 105.1
pants. Ciltsdarba noteikumu pārkāpšana; 105.2 pants.
Noteiktu ciltsdarba darbību veikšana bez apliecības vai sertifikāta un
darbības neatbilstība normatīvajiem aktiem; 105.3 pants.
Vaislas materiāla pirkšanas un pārdošanas noteikumu pārkāpšana; 105.6
pants. Piena pirkšanas, pārdošanas un informācijas sniegšanas noteikumu
pārkāpšana; 105.7
pants. Piena uzskaites dokumentu neuzrādīšana un nepatiesu ziņu norādīšana
šajos dokumentos. Likuma 105.1pants, 105.2pants un 105.6pants
ir izteikti jaunā redakcijā: no 105.1panta svītrots sods par nesertificēta vaislas
materiāla izmantošanu, jo par šo pārkāpumu turpmāk tiks paredzēts nevis
naudas sods, bet gan vaislinieku pēcnācēju izcelšanās datu anulēšana.
Precizēts arī naudas sodu apmērs. Par atkārtotu pārkāpumu izdarīšanu noteikts
minimālais piemērojamais sods, jo kontrolējošā institūcija jau pirmajā soda
piemērošanas reizē ir vērsusi personas uzmanību uz darbību, kas ir pretrunā
ar normatīvajiem aktiem. Juridiskajām personām noteikts lielāks minimālais
piemērojamais sods nekā fiziskām personām, jo juridisko personu darbība
ietekmē citu fizisku un juridisku personu darbību un var nodarīt būtisku
materiālu kaitējumu, ja netiek ievērotas normatīvo aktu prasības (piemēram,
mākslīgās apsēklošanas staciju darba kvalitāte ietekmē citu fizisku un
juridisku personu darba rezultātus); 105.2pants izteikts jaunā redakcijā, vārdus kvalifikāciju
apliecinošs dokuments aizstājot ar vārdiem apliecība vai sertifikāts.
Saskaņā ar Ciltsdarba likumu ir precizētas darbības, par kuru neatbilstību
tiek noteikts administratīvais sods. Personām, kas strādā bez apliecības vai ciltsdarba darbības veic
nekvalitatīvi un nolaidīgi, paredzēts mazāks naudas sods nekā personām, kas
strādā bez sertifikāta vai sniedz nekvalitatīvu un nolaidīgu ciltsdarba
pakalpojumu ar sertifikātu. Minimālā un maksimālā soda apmērs ir dažāds, jo
personām, kas strādā ar apliecību, ciltsdarba darbības atļauts veikt tikai
vienā ganāmpulkā. Personām, kas strādā ar sertifikātu, pakalpojumu atļauts
sniegt vairākos ganāmpulkos, tāpēc negatīvās sekas ir lielākas nekā tad, ja
nekvalitatīvi tiek strādāts vienā ganāmpulkā. Piemēram, sertificēta slaucamo
govju pārrauga nekvalitatīvas darbības dēļ vairāku ganāmpulku īpašnieki saņem
kļūdainus govju produktivitātes datus, tāpēc ganāmpulkos nenotiek pareiza
labāko dzīvnieku izlase, ēdināšana un citi ganāmpulka menedžmenta pasākumi.
Nekvalitatīva sertificētu pārraugu darbība atstāj negatīvas sekas arī uz
kopējo valsts slaucamo govju pārraudzības datu bāzi un no tās izrietošo
vaislas buļļu vērtējumu. 105.6pantā precizēts, par kuru noteikumu pārkāpšanu tiek
uzlikts administratīvais sods. Likuma 105.3pantā precizēta naudas soda zemākā robeža, jo
šķirnes vaislas dzīvnieka pārdošana bez sertifikāta var ietekmēt dzīvnieka
pircēja darbu. 105.8pants
no likuma izslēgts, jo tas dublējas ar Administratīvo pārkāpumu kodeksa 108.1pantu. Tā kā reorganizācijas rezultātā Ciltsdarba
valsts inspekcija beidz pastāvēt, no Administratīvo pārkāpumu kodeksa
izslēgts 230.3pants. Tā kā reorganizācijas rezultātā Sanitārā
robežinspekcija beidz pastāvēt kā atsevišķa juridiska persona, no
Administratīvo pārkāpumu kodeksa 230.panta tiek izslēgta trešā daļa, kura
noteica Sanitārās robežinspekcijas amatpersonu kompetenci konkrētos kodeksa
pantos paredzēto administratīvo pārkāpumu lietās. Precizēti 230.panta otrajā daļā minētie
Pārtikas un veterinārā dienesta amatpersonu amata nosaukumi. Likumprojekts paredz, ka no
2009.gada 1.jūlija administratīvos lietvedību un sodu piemērošanu ko šobrīd
veic Valsts būvinspekcija veiks Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija,
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs un Valsts policija. Par energoapgādes iekārtu tehnisko
uzraudzību regulējošo normatīvo aktu un normatīvtehnisko dokumentu
pārkāpšanu, gāzes un elektroenerģijas izmantošanas noteikumu un normu
pārkāpumiem, tīšu zīmogu vai plombu bojāšana vai noraušana (lietās par
gadījumiem, kad zīmogu vai plombu uzlikusi Sabiedrisko pakalpojumu
regulēšanas komisijas amatpersona) un ūdens objektu lietošanas noteikumu
pārkāpšanu Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija. Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību regulējošo normatīvo
aktu un normatīvtehnisko dokumentu pārkāpšanu Patērētāju tiesību
aizsardzības centrs. Par sprāgstvielu glabāšanas, izlietošanas un
uzskaites noteikumu pārkāpšanu Valsts policija. Ņemot vērā to, ka
reorganizācijas rezultātā mainās Izglītības valsts inspekcijas nosaukums,
nemainoties tās funkcijām administratīvo pārkāpumu lietu izskatīšanā,
likumprojekts paredz Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksa 2369.pantā
norādīt jauno reorganizētās iestādes nosaukumu Izglītības kvalitātes valsts
dienests. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|||||||||||
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
||||||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un
kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms. |
||||||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Paredzams, ka administratīvais slogs samazināsies, jo zemnieku
saimniecībām tiek samazināts arī kontrolējošo iestāžu skaits. Pārtikas un
veterinārais dienests jau pašreiz veic uzraudzību un kontroli pārtikas apritē
un veterinārmedicīnā. Turpmāk dienesta funkcija būs arī Ciltsdarba normatīvo
aktu ievērošanas un piena kvotu sistēmas kontrole. |
||||||||||
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
||||||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
||||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai
biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
||||||||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms. |
||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem tūkst. Ls |
|||||||||||
Rādītāji
|
2009.gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||||||||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais
budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
||||||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais
budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
||||||||||
3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms. |
||||||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams,
detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms. |
||||||||||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta ietekmi uz valsts budžetu precīzi nav iespējams
prognozēt, jo tas atkarīgs no Pārtikas un veterinārā dienesta konstatēto
pārkāpumu skaita. Tā kā administratīvā sloga mazināšanai tiek izdarīti grozījumi
ciltsdarba jomu un piena kvotu jomu regulējošajos normatīvajos aktos,
turklāt, iespējams, kontrolējošajai institūcijai (Pārtikas un veterinārajam
dienestam) būs mazāka nozīme ciltsdarba procesā un kontroļu skaits tiks
samazināts, nav iespējams prognozēt grozījumos ietverto izmaiņu ietekmi uz
valsts budžeta ieņēmumiem. Līdz šim ciltsdarba jomas un piena kvotu jomas kontrole bija
Ciltsdarba valsts inspekcijas kompetencē. Turpmāk šīs jomas kontrolēs
Pārtikas un veterinārais dienests. Mainoties kontroles iestādei un inspektoriem,
nav iespējams precīzi prognozēt uzlikto naudas sodu skaitu un apmēru, jo
kontrolējošo institūciju darba stils var būt atšķirīgs. Izdarot grozījumus
ciltsdarba un piena kvotu jomu regulējošos normatīvajos aktos, ir ņemts vērā
faktors, ka lielāka nozīme uzraudzībā tiks paredzēta nevalstiskajām
organizācijām un ka personu uzraudzību iespējams veikt, arī izmantojot valsts
aģentūras Lauksaimniecības datu centrs datu bāzes. |
||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī
ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms. |
||||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
||||||||||
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
|
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms. |
||||||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav attiecināms. |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem
katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms. |
Nav attiecināms. |
|||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
||||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu
|
|||||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Notika konsultācijas ar Lauksaimnieku
organizāciju sadarbības padomi (LOSP), biedrību Zemnieku saeima, Latvijas
Pašvaldību savienību un būvniecības nozares nevalstiskajām organizācijām. |
||||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome (LOSP) atbalsta
inspekcijas funkciju nodošanu Pārtikas un veterinārajam dienestam, ja tas
nodrošina piemērotus speciālistus ar augstāko zootehnisko izglītību un pieredzi
atbilstošu darbu veikšanā. Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome
(LOSP) atbalsta izdarītos precizējumus Latvijas Administratīvo pārkāpumu
kodeksā. Zemnieku saeima ir sniegusi savus ieteikumus par piemērojamajiem
naudas sodiem. Zemnieku saeimas ieteikumi daļēji ir ņemti vērā, un Zemnieku
saeima ir informēta par izdarītajiem labojumiem. Latvijas Pašvaldību savienība konceptuāli atbalsta Valsts
būvinspekcijas reorganizāciju un būvniecības kontroles jautājuma sakārtošanu
atbilstoši likuma Par pašvaldībām 15.panta 14.punktam. Savukārt būvniecības
nozares nevalstiskās organizācijas neiebilst. |
||||||||||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir
izmantoti |
Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome (LOSP) ir informējusi
dalīborganizācijas par Ciltsdarba valsts inspekcijas funkciju pārdali un
grozījumiem Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā. Latvijas Pašvaldību savienības un ekonomikas
ministra sarunas. Diskusija par būvniecības valsts pārvaldes
reorganizāciju |
||||||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
||||||||||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un pašvaldību
puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Likumprojekta izpildei netiks izveidotas jaunas institūcijas,
ieviešanu nodrošinās: 1) Pārtikas un veterinārais dienests, kura funkcijas tiks
paplašinātas; 2) būvniecības jomā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija,
Patērētāju tiesību aizsardzības centrs, Valsts policija un vietējā
pašvaldība; 3) Izglītības valsts inspekcija (pēc reorganizācijas Izglītības
kvalitātes valsts dienests) turpina pildīt noteiktās funkcijas. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis,
bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv un normatīvo aktu informācijas sistēmā
www.NAIS.lv, kā arī tiks ievietots Ekonomikas ministrijas, Izglītības un
zinātnes ministrijas un Zemkopības ministrijas mājas lapā. |
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
||||||||||
Zemkopības ministrs J.Dūklavs
Vīza:
Zemkopības ministrijas
valsts
sekretāre D.Lucaua
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Ārkārtas sēde
Rīgā |
Nr.35 |
2009.gada 29.maijā |
10.§
Likumprojekts "Grozījums Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā"
TA-1688
___________________________________________________________
(V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
2. Zemkopības
ministrijai iekļaut likumprojekta tekstu Ministru kabineta 2009.gada 27.maija
sēdē (prot. Nr.34 72.§) atbalstītā likumprojekta tekstā, kopīgi ar Izglītības
un zinātnes ministriju precizēt likumprojekta anotāciju un līdz š.g. 1.jūnijam
plkst.9.00 iesniegt precizēto likumprojektu un anotāciju Valsts kancelejā.
3. Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta grozījumu
likumprojekta paketē.
4. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir zemkopības ministrs.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-35-2905-#10.doc
1
29.05.2009. 13:36
2195
L.Gurecka
67027063, Linda.Gurecka@zm.gov.lv