LATVIJAS REPUBLIKAS SAEIMA
BUDŽETA UN FINANŠU (NODOKĻU) KOMISIJA
Jēkaba
iela 10/12 LV 1811 tālr.
708 7318, fakss 708 7317
________________________________________________________________
Rīgā
2009. gada ____. jūnijs
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija lūdz pavairot un
izdalīt deputātiem komisijas apkopotos priekšlikumus likumprojekta Grozījumi
Likumā par budžetu un finanšu vadību
(Nr.1314/Lp9) izskatīšanai 2.lasījumā.
Pielikumā: Komisijas apkopotie
priekšlikumi uz _____ lpp.
Ar cieņu,
komisijas priekšsēdētājs G.Bērziņš
Budžeta un finanšu (nodokļu)
komisija
Likumprojekts
(steidzams) otrajam lasījumam
Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību
(Nr.1314/Lp9)
Spēkā esošā redakcija |
Pirmā lasījuma redakcija |
Nr. |
Priekšlikumi ( 12 ) |
Ministru kabineta
atzinums |
Komisijas atzinums |
Komisijas atbalstītā redakcija |
|
Izdarīt Likumā par budžetu un finanšu vadību (Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994., 8.nr.; 1996., 24.nr.; 1997., 21.nr.;
1998., 9.nr.; 1999., 24.nr.; 2001., 1.nr.; 2002., 23.nr.; 2003., 2., 23.nr.;
2005., 2., 24.nr.; 2007., 3.nr.; 2008., 1.nr.; 2008., nr.24) šādus grozījumus: |
|
|
|
|
Izdarīt Likumā par budžetu un finanšu vadību (Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994., 8.nr.; 1996., 24.nr.; 1997., 21.nr.;
1998., 9.nr.; 1999., 24.nr.; 2001., 1.nr.; 2002., 23.nr.; 2003., 2., 23.nr.;
2005., 2., 24.nr.; 2007., 3.nr.; 2008., 1.nr.; 2008., nr.24) šādus grozījumus: |
5.pants. Valsts budžets |
1. Papildināt 5. pantu ar trīspadsmito daļa šādā redakcijā: (13) Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā budžeta finansēta institūcija piedalās Eiropas
Savienības un starptautisko institūciju finansēto programmu īstenošanā citā
valstī un plāno un uzskaita projekta finansējumu.. |
|
|
|
|
1. Papildināt 5. pantu ar trīspadsmito daļa šādā redakcijā: (13) Ministru
kabinets nosaka kārtību, kādā budžeta finansēta institūcija piedalās Eiropas
Savienības un starptautisko institūciju finansēto programmu īstenošanā citā
valstī un plāno un uzskaita projekta finansējumu.. |
9.pants. Apropriācijas (7) Ministru kabinetam
ir tiesības ministrijai vai citai centrālajai valsts iestādei gadskārtējā
valsts budžeta likumā noteiktās apropriācijas ietvaros pārdalīt apropriāciju
starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām
kategorijām. Apropriācijas pārdale, lai nodrošinātu gadskārtējā valsts
budžeta izpildes procesā veikto transfertu pārskaitīšanu, tiek veikta šā
panta sestajā daļā noteiktajā kārtībā. |
2. 9.pantā: aizstāt septītajā daļā vārdus Ministru kabinetam ar vārdiem Finanšu
ministram; |
|
|
|
|
2. 9.pantā: aizstāt septītajā daļā vārdus Ministru kabinetam ar vārdiem Finanšu
ministram; |
(8) Gadskārtējais
valsts budžeta likums ietver nosacījumus, ko Ministru kabinets ievēro, lemjot
par šā panta septītajā daļā paredzēto apropriācijas pārdali, kā arī
apropriācijas pārdales apjomu. |
aizstāt astotajā daļā vārdus Ministru kabinets ar vārdiem finanšu
ministrs; |
|
|
|
|
aizstāt astotajā daļā vārdus Ministru kabinets ar vārdiem finanšu
ministrs; |
(9) Ministrijas
un citas centrālās valsts iestādes izstrādā un Finanšu ministrija izvērtē
pieprasījumus par apropriācijas pārdali starp programmām, apakšprogrammām un
izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām atbilstoši Ministru
kabineta noteiktajai kārtībai. |
izteikt devīto daļu šādā redakcijā: (9) Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes izstrādā
pieprasījumus par apropriācijas pārdali starp programmām, apakšprogrammām un
izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām un iesniedz Finanšu
ministrijai. Finanšu ministram ir tiesības apropriāciju starp programmām,
apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām
sadalīt atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kārtībai. |
|
|
|
|
izteikt devīto daļu šādā redakcijā: (9) Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes izstrādā
pieprasījumus par apropriācijas pārdali starp programmām, apakšprogrammām un
izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām un iesniedz Finanšu
ministrijai. Finanšu ministram ir tiesības apropriāciju starp programmām,
apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām
sadalīt atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai kārtībai. |
|
papildināt pantu ar vienpadsmito daļu šādā redakcijā: (11) Ja ministrija vai cita centrālā valsts iestāde nepiekrīt finanšu ministra
lēmumam par apropriācijas pārdales apjomu starp programmām, apakšprogrammām
un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām un Finanšu
ministrijas budžetā atsevišķā apakšprogrammā plānotajam apropriācijas apjomam
Eiropas Savienības politiku instrumentiem un citu ārvalstu finanšu palīdzības
projektu un pasākumu īstenošanai, tad pēc motivētu iebildumu saņemšanas
finanšu ministrs piecu darbdienu laikā vienojas ar attiecīgo ministriju. Ja
vienošanās netiek panākta, jautājumu nodod izlemšanai Ministru kabinetam.. |
|
|
|
|
papildināt pantu ar vienpadsmito un divpadsmito daļu šādā redakcijā: (11) Ja ministrija vai cita centrālā valsts iestāde nepiekrīt finanšu ministra
lēmumam par apropriācijas pārdales apjomu starp programmām, apakšprogrammām
un izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām un Finanšu
ministrijas budžetā atsevišķā apakšprogrammā plānotajam apropriācijas apjomam
Eiropas Savienības politiku instrumentiem un citu ārvalstu finanšu palīdzības
projektu un pasākumu īstenošanai, tad pēc motivētu iebildumu saņemšanas
finanšu ministrs piecu darbdienu laikā vienojas ar attiecīgo ministriju. Ja
vienošanās netiek panākta, jautājumu nodod izlemšanai Ministru kabinetam. |
|
|
1 2 |
Ministru kabinets Papildināt likuma
9.pantu ar divpadsmito daļu šādā redakcijā: (12) Finanšu
ministram, lai nodrošinātu efektīvu valsts budžeta resursu vadību, ir
tiesības šā panta devītajā daļā noteiktajā kārtībā pārdalīt apropriāciju
Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējo ārvalstu finanšu palīdzības
projektu un pasākumu īstenošanai starp ministrijām, ja attiecīgā ministrija
savlaicīgi nenodrošina minēto projektu un pasākumu īstenošanu. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Papildināt likuma
9.pantu ar divpadsmito daļu šādā redakcijā: (12) Finanšu ministram, lai
nodrošinātu efektīvu valsts budžeta resursu vadību, ir tiesības šā panta
devītajā daļā noteiktajā kārtībā pārdalīt apropriāciju Eiropas Savienības
politiku instrumentu un pārējo ārvalstu finanšu palīdzības projektu un
pasākumu īstenošanai starp ministrijām, ja attiecīgā ministrija savlaicīgi
nenodrošina minēto projektu un pasākumu īstenošanu. Šīs tiesības finanšu ministrs drīkst izmantot ar nosacījumu, ka Saeimas
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija triju darba dienu laikā no attiecīgās
informācijas saņemšanas brīža nav iebildusi pret to. |
Atbalstīt |
Atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšliku-mā nr.2 Atbalstīts |
(12) Finanšu ministram, lai nodrošinātu efektīvu valsts budžeta resursu
vadību, ir tiesības šā panta devītajā daļā noteiktajā kārtībā pārdalīt
apropriāciju Eiropas Savienības politiku instrumentu un pārējo ārvalstu
finanšu palīdzības projektu un pasākumu īstenošanai starp ministrijām, ja
attiecīgā ministrija savlaicīgi nenodrošina minēto projektu un pasākumu
īstenošanu. Šīs tiesības finanšu ministrs
drīkst izmantot ar nosacījumu, ka Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu)
komisija triju darba dienu laikā no attiecīgās informācijas saņemšanas brīža
nav iebildusi pret to. |
9.1 pants.
Apropriācijas rezerve (4) Ministru kabinets
apropriācijas rezerves ietvaros piešķir ministrijām, citām centrālajām valsts
iestādēm un pašvaldībām apropriācijas, bet ne lielākā apjomā par to
neizlietoto dotāciju no vispārējiem ieņēmumiem iepriekšējā gada beigās. (5) Ministru kabinets
apstiprina kārtējā gada apropriācijas rezerves sadalījumu ministrijām, citām
centrālajām valsts iestādēm un pašvaldībām pa programmām, apakšprogrammām un
izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem. |
3. 9.1pantā: aizstāt ceturtajā un piektajā daļā vārdus Ministru kabinets ar vārdiem
Finanšu ministrs; |
|
|
|
|
3. 9.1pantā: aizstāt ceturtajā un piektajā daļā vārdus Ministru kabinets ar vārdiem
Finanšu ministrs; |
|
papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Ja ministrija
vai cita centrālā valsts iestāde nepiekrīt finanšu ministra lēmumam par
apropriācijas rezerves pārdales apjomu starp programmām, apakšprogrammām un
izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, tad pēc motivētu
iebildumu saņemšanas finanšu ministrs piecu darbdienu laikā vienojas ar
attiecīgo ministriju. Ja vienošanās netiek panākta, jautājumu nodod
izlemšanai Ministru kabinetam.. |
|
|
|
|
papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā: (6) Ja ministrija
vai cita centrālā valsts iestāde nepiekrīt finanšu ministra lēmumam par
apropriācijas rezerves pārdales apjomu starp programmām, apakšprogrammām un
izdevumu kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, tad pēc motivētu iebildumu
saņemšanas finanšu ministrs piecu darbdienu laikā vienojas ar attiecīgo
ministriju. Ja vienošanās netiek panākta, jautājumu nodod izlemšanai Ministru
kabinetam.. |
16.1 pants.
Vidēja termiņa budžeta mērķi un prioritārie attīstības virzieni (3) Ja attiecīgajiem
nākamajiem saimnieciskajiem gadiem atbilstoši vidēja termiņa makroekonomiskās
attīstības un fiskālās politikas ietvaram ir prognozēti līdzekļi jauno
politikas iniciatīvu finansēšanai, ministrijas un citas centrālās valsts
iestādes iesniedz jaunās politikas iniciatīvas saskaņā ar valsts budžeta
likuma projekta (budžeta likumprojektu paketes) un vidēja termiņa
makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvara izstrādes un
iesniegšanas grafiku. Ministriju un citu centrālo valsts iestāžu jauno
politikas iniciatīvu iesniegšanas, izvērtēšanas un vienota starpnozaru jauno
politikas iniciatīvu prioritārā saraksta izveidošanas kārtību nosaka Ministru
kabinets. |
4. Izslēgt 16.1
panta trešās daļas otro teikumu. |
|
|
|
|
4. Izslēgt 16.1
panta trešās daļas otro teikumu. |
16.2 pants.
Vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvara
izstrādāšana |
5. Papildināt 16.2
pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā: (11) Finanšu ministrs sadarbībā ar ekonomikas ministru
un konsultējoties ar Latvijas Banku ne retāk kā vienu reizi ceturksnī izvērtē
un nepieciešamības gadījumā pārskata šā likuma 16.2 panta otrās daļas 1. punktā minētās
prognozes.. |
3 |
Juridiskais birojs Ierosinām izteikt
likuma 16.2 panta 1.1 daļu kā likuma 16.2
panta 2.2 daļu. |
Atbalstīt |
Atbalstīts |
5. Papildināt 16.2
pantu ar 2.2 daļu šādā redakcijā: (22) Finanšu ministrs sadarbībā ar ekonomikas ministru un
konsultējoties ar Latvijas Banku ne retāk kā vienu reizi ceturksnī izvērtē un
nepieciešamības gadījumā pārskata šā likuma 16.2 panta otrās daļas 1. punktā minētās
prognozes.. |
25.pants. Ieņēmumu un
izdevumu kontrole |
6. Papildināt
25.pantu ar 2.7 daļu šādā redakcijā: (27) Ministru
kabinetam ir tiesības noteikt papildus valsts un pašvaldību
budžeta plānošanas un izpildes nosacījumus, lai nodrošinātu makroekonomisko
procesu izraisīto paaugstināto fiskālo, ekonomisko un sociālo risku ietekmes
mazināšanas un novēršanas pasākumus un nodrošinātu starptautiskajās saistībās
noteikto fiskālo kritēriju izpildi. Šīs tiesības Ministru kabinets drīkst
izmantot ar nosacījumu, ka Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija
triju darba dienu laikā no attiecīgās sniegtās informācijas saņemšanas brīža
nav iebildusi pret papildu nosacījumu noteikšanu.. |
4 |
Juridiskais birojs Ierosinām izslēgt
likumprojekta 6. pantu. |
Neatbalstīt |
Neatbalstīts |
6. Papildināt
25.pantu ar 2.7 daļu šādā redakcijā: (27) Ministru
kabinetam ir tiesības noteikt papildus valsts un pašvaldību
budžeta plānošanas un izpildes nosacījumus, lai nodrošinātu makroekonomisko
procesu izraisīto paaugstināto fiskālo, ekonomisko un sociālo risku ietekmes
mazināšanas un novēršanas pasākumus un nodrošinātu starptautiskajās saistībās
noteikto fiskālo kritēriju izpildi. Šīs tiesības Ministru kabinets drīkst
izmantot ar nosacījumu, ka Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija
triju darba dienu laikā no attiecīgās sniegtās informācijas saņemšanas brīža
nav iebildusi pret papildu nosacījumu noteikšanu.. |
|
7. Papildināt
likumu ar 28.1 pantu šādā redakcijā: 28.1 pants. Sadarbība ar Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu)
komisiju Finanšu ministrs informē Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju
gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta vai tā grozījumu izstrādes procesa
laikā par valsts budžeta plānošanas gaitu, kā arī ne retāk kā reizi ceturksnī
par valsts budžeta izpildes gaitu.. |
|
|
|
|
7. Papildināt
likumu ar 28.1 pantu šādā redakcijā: 28.1 pants. Sadarbība ar Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu)
komisiju Finanšu ministrs informē Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju
gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta vai tā grozījumu izstrādes procesa
laikā par valsts budžeta plānošanas gaitu, kā arī ne retāk kā reizi ceturksnī
par valsts budžeta izpildes gaitu.. |
34.pants. Valsts
budžeta naudas līdzekļu ieguldīšana (2) Budžeta
izpildītājiem attiecībā uz speciālo budžetu, ārvalstu finanšu palīdzību un
Eiropas Savienības politiku instrumentiem ir tiesības noslēgt vienošanos ar
Valsts kasi par speciālā budžeta, Eiropas Savienības politiku instrumentu un
pārējās ārvalstu finanšu palīdzības līdzekļu atlikuma ieguldīšanu noguldījumu
veidā, kā arī ieguldīt šo līdzekļu atlikumu Latvijas valsts vērtspapīros. |
8. 34.pantā: izteikt otro daļu šādā
redakcijā: (2) Budžeta
izpildītājiem attiecībā uz speciālo budžetu, ārvalstu finanšu palīdzību ir
tiesības noslēgt vienošanos ar Valsts kasi par speciālā budžeta, ārvalstu
finanšu palīdzības līdzekļu atlikuma ieguldīšanu noguldījumu veidā, kā arī
ieguldīt šo līdzekļu atlikumu Latvijas valsts vērtspapīros.; |
|
|
|
|
8. 34.pantā: izteikt otro daļu šādā
redakcijā: (2) Budžeta
izpildītājiem a
ttiecībā uz speciālo budžetu, ārvalstu finanšu palīdzību ir
tiesības noslēgt vienošanos ar Valsts kasi par speciālā budžeta, ārvalstu
finanšu palīdzības līdzekļu atlikuma ieguldīšanu noguldījumu veidā, kā arī
ieguldīt šo līdzekļu atlikumu Latvijas valsts vērtspapīros.; |
(3) Valsts kasei ir
tiesības vienoties ar pašvaldībām un tiem zinātniskajiem institūtiem
un augstskolām, kam ir noteikts atvasinātas publiskas personas statuss, par
to naudas līdzekļu ieguldīšanu, kuri nav saņemti no valsts budžeta. |
papildināt trešo daļu
aiz vārda pašvaldībām ar vārdiem valsts kapitālsabiedrībām. |
|
|
|
|
papildināt trešo daļu
aiz vārda pašvaldībām ar vārdiem valsts kapitālsabiedrībām. |
36.pants. Aizņēmuma vai aizdevuma pilnvarojums (1) Valsts aizņēmumu
vai aizdevumu lietas, darījumus ar atvasinātajiem finanšu instrumentiem, kā
arī citus darījumus valsts parāda vadības ietvaros saskaņā ar gadskārtējo
valsts budžeta likumu, ārvalstu finanšu institūciju aizdevuma līgumu
nosacījumiem, kā arī pamatojoties uz finanšu tirgus resursu izmaksām, kārto
finanšu ministrs. Finanšu ministrs: 6) izsniedz valsts
aizdevumus budžeta un finanšu vadībai, pašvaldību finanšu stabilizācijai, studējošo
un studiju kreditēšanas programmas īstenošanai, investīcijām,
komercdarbības atbalsta programmu īstenošanai, Eiropas Savienības
līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai, ārvalstu finanšu palīdzības
finansēto projektu īstenošanai, kā arī nosaka valsts aizdevumu un atmaksu
sarakstu. |
9. 36.pantā: izslēgt pirmās daļas
6.punktā vārdus studējošo un studiju kreditēšanas programmas īstenošanai; |
|
|
|
|
9. 36.pantā: izslēgt pirmās daļas
6.punktā vārdus studējošo un studiju kreditēšanas programmas īstenošanai; |
(5) Valsts aizdevumus
var izsniegt pašvaldībām, valsts speciālā budžeta izpildītājiem, studējošo
un studiju kreditēšanas programmas izpildītājiem, kapitālsabiedrībām,
kurās valsts vai pašvaldības daļa pamatkapitālā atsevišķi vai kopsummā
pārsniedz 50 procentus, un vairāku pašvaldību veidotām kapitālsabiedrībām,
kurās pašvaldību daļa pamatkapitālā kopsummā pārsniedz 65 procentus, kā arī
tiem zinātniskajiem institūtiem un augstskolām, kam ir noteikts atvasinātas
publiskas personas statuss. |
izslēgt piektajā daļā
vārdus studējošo un studiju kreditēšanas programmas izpildītājiem. |
|
|
|
|
izslēgt piektajā daļā
vārdus studējošo un studiju kreditēšanas programmas izpildītājiem. |
|
10. Papildināt
likumu ar 37¹. pantu šādā redakcijā: 37.¹ pants.
Tiesiskais atzinums par aizņēmuma vai aizdevuma un galvojuma līgumu Atzinumu par finanšu
ministra valsts vārdā noslēgtā aizņēmuma vai aizdevuma un galvojuma
līguma noslēgšanas un atsevišķu līguma normu tiesiskumu un saistošo
raksturu pēc finanšu ministra lūguma sniedz tieslietu ministrs, ja šāda
atzinuma sniegšanu paredz minētā līguma noteikumi.. |
5 6 7 8 9 |
Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt 37.1
pantā vārdus valsts vārdā noslēgtā ar vārdiem valsts vārdā slēgt
paredzētā. Ministru kabinets Papildināt pantu aiz
vārdiem valsts vārdā noslēgtā ar vārdiem vai valsts vārdā slēgt
paredzētā. Juridiskais birojs Ierosinām aizstāt 37.1
pantā vārdus atsevišķu līguma normu ar vārdiem līguma projektā
ietverto noteikumu . Ministru kabinets Aizstāt 37.1 pantā
vārdus atsevišķu līguma normu ar vārdiem līguma projektā vai līgumā
ietverto noteikumu. Juridiskais birojs Ierosinām izslēgt 37.1
pantā vārdus ja šāda atzinuma sniegšanu paredz minētā līguma noteikumi. |
Neatbalstīt Atbalstīt Neatbalstīt Atbalstīt Neatbalstīt |
Neatbalstīts Atbalstīts Neatbalstīts Atbalstīts Atbalstīts |
10. Papildināt
likumu ar 37¹. pantu šādā redakcijā: 37.¹ pants.
Tiesiskais atzinums par aizņēmuma vai aizdevuma un galvojuma līgumu Atzinumu par finanšu
ministra valsts vārdā noslēgtā vai valsts vārdā slēgt paredzētā aizņēmuma vai
aizdevuma un galvojuma līguma noslēgšanas un līguma projektā vai līgumā
ietverto noteikumu tiesiskumu un saistošo raksturu pēc finanšu ministra
lūguma sniedz tieslietu ministrs.. |
41.pants. Budžeta
tiesības (6) Lai nodrošinātu
konsolidētā kopbudžeta kopsavilkuma sagatavošanu, pašvaldības ne vēlāk kā
triju mēnešu laikā pēc gadskārtējā valsts budžeta likuma izsludināšanas
iesniedz Finanšu ministrijai informāciju par apstiprinātajiem budžetiem. |
11. Izteikt
41.panta sesto daļu šādā redakcijā: (6) Lai nodrošinātu
konsolidētā kopbudžeta kopsavilkuma sagatavošanu, pašvaldības ne vēlāk kā
triju mēnešu laikā pēc gadskārtējā valsts budžeta likuma izsludināšanas un ne
vēlāk kā divu mēnešu laikā pēc grozījumu gadskārtējā valsts budžeta likumā
izsludināšanas, ja grozījumi gadskārtējā valsts budžeta likumā ietekmē
pašvaldības budžetu, iesniedz Finanšu ministrijai informāciju par
apstiprinātajiem budžetiem.. |
|
|
|
|
11. Izteikt
41.panta sesto daļu šādā redakcijā: (6) Lai nodrošinātu
konsolidētā kopbudžeta kopsavilkuma sagatavošanu, pašvaldības ne vēlāk kā
triju mēnešu laikā pēc gadskārtējā valsts budžeta likuma izsludināšanas un ne
vēlāk kā divu mēnešu laikā pēc grozījumu gadskārtējā valsts budžeta likumā
izsludināšanas, ja grozījumi gadskārtējā valsts budžeta likumā ietekmē
pašvaldības budžetu, iesniedz Finanšu ministrijai informāciju par
apstiprinātajiem budžetiem.. |
46.pants.
Atbildība par budžeta izpildi (1) Budžeta finansētu institūciju vadītāji ir
atbildīgi par šajā likumā noteiktās kārtības un prasību ievērošanu, izpildi
un kontroli, kā arī par budžeta līdzekļu efektīvu un ekonomisku izlietošanu
atbilstoši paredzētajiem mērķiem. (2) Finanšu ministrs atbild par valsts budžeta
izpildes procesa organizāciju un vadību, kā arī uzrauga Valsts kases darbību
atbilstoši šā likuma prasībām. (3) Valsts kase atbilstoši savai kompetencei
ir atbildīga par finanšu vadību, ievērojot šā likuma prasības. (4) Saistības, kuras no budžeta finansētu
institūciju vadītāji uzņēmušies attiecībā uz budžeta līdzekļiem bez
asignējuma, pārsniedzot piešķirto asignējumu vai pilnvaras plānotajām
saistībām nākotnē, nav uzskatāmas par valsts saistībām. (5) Ministrijas un citas centrālās valsts
iestādes ir atbildīgas par gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās
apropriācijas izpildes kontroles sistēmas izveidi un par Valsts kases
norēķinu kontos ieskaitīto valsts budžeta līdzekļu izlietojuma kontroli. |
|
10 11 |
Ministru
kabinets Papildināt likuma 46.pantu ar
sesto un septīto daļu šādā redakcijā: (6) Ministrijas un
citas centrālās valsts iestādes, pildot dienesta pienākumus, no budžeta
līdzekļiem drīkst veikt transportlīdzekļu pakalpojumu apmaksu.
Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes vadītājs izdod iekšēju
normatīvo aktu, nosakot dienesta transportlīdzekļu izmantošanas
kārtību, transportlīdzekļu skaitu un degvielas patēriņu normas
atbilstoši iestādē veicamajām funkcijām un sasniedzamajam
rezultātam. Iekšējā normatīvajā aktā jānosaka detalizēta atskaitīšanās
kārtība par izdevumiem dienesta transportlīdzekļu izmantošanai. (7) Ministrijas un
citas centrālās valsts iestādes, pildot dienesta pienākumus, no budžeta
līdzekļiem drīkst veikt sakaru pakalpojumu apmaksu. Ministrijas
un citas centrālās valsts iestādes vadītājs izdod iekšēju
normatīvo aktu, nosakot saziņas līdzekļu lietderīgu un pamatotu
izlietošanu un detalizētu atskaitīšanās kārtību. Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija Papildināt likuma
46.pantu ar sesto un septīto daļu šādā redakcijā: (6) Ministrijas un citas
centrālās valsts iestādes, pildot normatīvajos aktos noteiktās funkcijas
un uzdevumus, no budžeta līdzekļiem drīkst veikt
transportlīdzekļu pakalpojumu apmaksu. Ministrijas un citas centrālās
valsts iestādes vadītājs izdod iekšēju normatīvo aktu, nosakot
dienesta transportlīdzekļu izmantošanas kārtību, transportlīdzekļu
skaitu un degvielas patēriņu normas atbilstoši iestādē veicamajām
funkcijām un sasniedzamajam rezultātam. Iekšējā normatīvajā aktā jānosaka
detalizēta atskaitīšanās kārtība par izdevumiem dienesta transportlīdzekļu
izmantošanai. (7) Ministrijas un
citas centrālās valsts iestādes, pildot normatīvajos aktos noteiktās
funkcijas un uzdevumus, no budžeta līdzekļiem drīkst veikt
sakaru pakalpojumu apmaksu. Ministrijas un citas centrālās valsts
iestādes vadītājs izdod iekšēju normatīvo aktu, nosakot saziņas
līdzekļu lietderīgu un pamatotu izlietošanu un detalizētu atskaitīšanās
kārtību. |
Atbalstīt |
Atbalstīts. Iekļauts komisijas priekšliku-mā nr.11 Atbalstīts |
12. Papildināt likuma 46.pantu ar sesto un septīto
daļu šādā redakcijā: (6) Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes,
pildot normatīvajos aktos noteiktās funkcijas un uzdevumus, no budžeta
līdzekļiem drīkst veikt transportlīdzekļu pakalpojumu apmaksu.
Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes vadītājs izdod iekšēju
normatīvo aktu, nosakot dienesta transportlīdzekļu izmantošanas
kārtību, transportlīdzekļu skaitu un degvielas patēriņu normas
atbilstoši iestādē veicamajām funkcijām un sasniedzamajam
rezultātam. Iekšējā normatīvajā aktā jānosaka detalizēta atskaitīšanās
kārtība par izdevumiem dienesta transportlīdzekļu izmantošanai. (7) Ministrijas un citas centrālās valsts iestādes,
pildot normatīvajos aktos noteiktās funkcijas un uzdevumus, no budžeta
līdzekļiem drīkst veikt sakaru pakalpojumu apmaksu. Ministrijas
un citas centrālās valsts iestādes vadītājs izdod iekšēju
normatīvo aktu, nosakot saziņas līdzekļu lietderīgu un pamatotu
izlietošanu un detalizētu atskaitīšanās kārtību. |
Pārejas noteikumi 17. Šā likuma 5.panta
divpadsmitajā daļā minētos noteikumus Ministru kabinets izdod līdz 2009.gada
31.decembrim. 26. Līdz šā likuma
5.panta divpadsmitajā daļā paredzēto Ministru kabineta noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2009.gada 31.decembrim piemēro Ministru
kabineta 1997.gada 6.maija instrukciju Nr.4 "Kārtība, kādā no valsts
budžeta finansējamās iestādes var sniegt maksas pakalpojumus", ciktāl tā
nav pretrunā ar šo likumu. |
12. Pārejas
noteikumos: aizstāt 17. un
26.punktā skaitli 2009. ar skaitli 2010.; |
|
|
|
|
13. Pārejas
noteikumos: aizstāt 17. un
26.punktā skaitli 2009. ar skaitli 2010.; |
|
papildināt pārejas
noteikumus ar 38. un 39.punktu šādā redakcijā: 38. Līdz šā
likuma 9.panta devītajā daļā paredzēto Ministru kabineta noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2009.gada 20.oktobrim piemēro Ministru
kabineta 2007.gada 28.augusta noteikumus Nr.584 Kārtība, kādā ministrijas un citas centrālās valsts iestādes izstrādā
un Finanšu ministrija izvērtē pieprasījumus par apropriācijas pārdali starp
programmām, apakšprogrammām un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem,
ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. |
|
|
|
|
papildināt pārejas
noteikumus ar 38. un 39.punktu šādā redakcijā: 38. Līdz šā
likuma 9.panta devītajā daļā paredzēto Ministru kabineta noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2009.gada 20.oktobrim piemēro Ministru
kabineta 2007.gada 28.augusta noteikumus Nr.584 Kārtība, kādā ministrijas un citas centrālās valsts iestādes izstrādā
un Finanšu ministrija izvērtē pieprasījumus par apropriācijas pārdali starp
programmām, apakšprogrammām un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem,
ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu. 39. Ministru
kabinets neietver šā likuma 31.panta otrās daļas 8.2punktā minēto
ilgtermiņa stabilizācijas rezerves bilanci un tās pielikumus saimnieciskā
gada pārskatā par periodu no 2010.gada 1.janvāra līdz 2012.gada
31.decembrim.. |
|
Likums stājas spēkā ar
tā izsludināšanas dienu. |
12 |
Juridiskais
birojs Ierosinām aizstāt
noteikumā par likuma spēkā stāšanos vārdus ar tā izsludināšanas dienu ar
vārdiem nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas.. |
Atbalstīt |
Atbalstīts |
Likums stājas spēkā
nākamajā dienā pēc tā izsludināšanas. |