Rīgā
02.06.2009. Nr.90/TA-1673,
TA-1677, TA-1690,
TA-1764,
TA-1708, TA-1709,
TA-1717,
TA-1711, TA-1712,
TA-1710,
TA-1721, TA-1724,
TA-1726,
TA-1695, TA-1681,
TA-1643, TA-1728,
TA-1836,
TA-1686,
TA-1786, TA-1754,
TA-1621,
TA-1596, TA-1636,
TA-1762, TA-1696,
TA-1746,
TA-1858,
TA-1765, TA-1694,
TA-1835,
TA-1748
Saeimas Prezidijam
Nosūtām
izskatīšanai Ministru kabineta š.g. 27.maija, 29.maija un 1.jūnija sēdē
atbalstītos likumprojektus, kuri iekļauti valsts budžeta 2009.gadam grozījumu
likumprojekta paketē:
likumprojektu
"Grozījumi Augstskolu likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes
ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880,
Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Profesionālās izglītības likumā", kuru izstrādāja
Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880,
Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes
ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840,
Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Zinātniskās darbības likumā", kuru izstrādāja Izglītības
un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840,
Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums likumā "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas
kārtību"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā
amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616,
Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā", kuru izstrādāja Tieslietu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616,
Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Kriminālprocesa likumā", kuru izstrādāja Tieslietu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Dundurs 67036931,
Zigmunds.Dundurs@tm.gov.lv).
likumprojektu
"Grozījumi Krimināllikumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija
(atbildīgā amatpersona - Gratkovska 67036961,
Indra.Gratkovska@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Papsujevičs 67021128,
Mihails.Papsujevics@vpd.gov.lv);
likumprojektu
"Par likuma "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par
spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā
amatpersona - Kušķe 67162676, Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par tiesu varu"", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Novožilova 67162697,
Linda.Novozilova@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67162676,
Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par zemes dzīlēm"", kuru izstrādāja
Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Ozola 67026518,
Dace.Ozola@vidm.gov.lv);
likumprojektu
"Par Izglītības inovācijas fonda likuma atzīšanu par spēku
zaudējušu", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā
amatpersona - Depkovska 67047945,
Anita.Depkovska@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Ciltsdarba likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija
(atbildīgā amatpersona - Ingiļāvičute 67027661,
Biruta.Ingilavicute@zm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā", kuru
izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Plūmiņa 67223131,
signe.plumina@dvi.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu
privatizāciju"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā
amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību",
kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Avota 67083954,
aiva.avota@fm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Civilprocesa likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un
sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas likumā", kuru izstrādāja Valsts
kanceleja (atbildīgā amatpersona - Osvalde 67082971,
rudite.osvalde@mk.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Tūrisma likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija
(atbildīgā amatpersona - Beļskis 67013113,
Edmunds.Belskis@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu
un darbinieku atlīdzību 2009.gadā"", kuru izstrādāja Finanšu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Ošiņa 67095622,
Inga.Osina@fm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Būvniecības likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija
(atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028,
andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā", kuru
izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Gurecka 67027063, Linda.Gurecka@zm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā", kuru
izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Orlovskis 67027370,
Andris.Orlovskis@zm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Vispārējās izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības
un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Grīnis 67047910,
edgars.grinis@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Rajonu pašvaldību reorganizācijas likumā", kuru izstrādāja
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona -
Jaunzeme 67770464, kristine.jaunzeme@raplm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums Lauku atbalsta dienesta likumā", kuru izstrādāja
Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Pastare 67027029,
Inese.Pastare@zm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"", kuru
izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rudzīte 67028984,
Agnese.Rudzite@vid.gov.lv);
likumprojektu
"Par likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas
fondiem" atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Ekonomikas
ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207,
Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā", kuru
izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Girucka 67028381,
iveta.girucka@sam.gov.lv);
Pielikumā: 1. Likumprojekts
"Grozījumi Augstskolu likumā" uz 1 lpp.
2. Likumprojekta
"Grozījumi Augstskolu likumā" anotācija uz 5 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 8.§ izraksts uz 1 lp.
4. Likumprojekts "Grozījumi
Profesionālās izglītības likumā" uz 1 lpp.
5. Likumprojekta
"Grozījumi Profesionālās izglītības likumā" anotācija uz 4 lpp.
6. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 9.§ izraksts uz 1 lp.
7. Likumprojekts "Grozījumi
Izglītības likumā" uz 2 lpp.
8. Likumprojekta
"Grozījumi Izglītības likumā" anotācija uz
6 lpp.
9. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 11.§ izraksts uz 1 lp.
10. Likumprojekts "Grozījumi
Zinātniskās darbības likumā" uz 3 lpp.
11. Likumprojekta
"Grozījumi Zinātniskās darbības likumā" anotācija uz 4 lpp.
12. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 12.§ izraksts uz 1 lp.
13. Likumprojekts "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"" uz
1 lpp.
14. Likumprojekta
"Grozījums likumā "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas
kārtību"" anotācija uz 6 lpp.
15. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 15.§ izraksts uz 1 lp.
16. Likumprojekts "Grozījumi
Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā" uz 1 lpp.
17. Likumprojekta
"Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā" anotācija uz 9
lpp.
18. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 16.§ izraksts uz 1 lp.
19. Likumprojekts "Grozījumi
Latvijas Sodu izpildes kodeksā" uz 3 lpp.
20. Likumprojekta
"Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā" anotācija uz 13 lpp.
21. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 17.§ izraksts uz 1 lp.
22. Likumprojekts "Grozījumi
Kriminālprocesa likumā" uz
3 lpp.
23. Likumprojekta
"Grozījumi Kriminālprocesa likumā" anotācija uz 10 lpp.
24. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 18.§ izraksts uz 1 lp.
25. Likumprojekts "Grozījumi
Krimināllikumā" uz 3 lpp.
26. Likumprojekta "Grozījumi
Krimināllikumā" anotācija uz 10 lpp.
27. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 19.§ izraksts uz 1 lp.
28. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" uz 2 lpp.
29. Likumprojekta
"Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā" anotācija uz 17 lpp.
30. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 20.§ izraksts uz 1 lp.
31. Likumprojekts "Par likuma
"Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu"
uz 1 lpp.
32. Likumprojekta "Par
likuma "Par tiesu piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku
zaudējušu" anotācija uz 4 lpp.
33. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 21.§ izraksts uz 1 lp.
34. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 4 lpp.
35. Likumprojekta "Grozījumi
likumā "Par tiesu varu"" anotācija uz 26 lpp.
36. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 22.§ izraksts uz 1 lp.
37. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"" uz
1 lpp.
38. Likumprojekta
"Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"" anotācija uz 4 lpp.
39. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 23.§ izraksts uz 1 lp.
40. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" uz 3 lpp.
41. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" anotācija uz 12 lpp.
42. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 27.§ izraksts uz 1 lp.
43. Likumprojekts "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
44. Likumprojekta "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija uz 7 lpp.
45. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 13.§ izraksts uz 1 lp.
46. Likumprojekts "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" uz 4 lpp.
47. Likumprojekta "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" anotācija uz 8 lpp.
48. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 29.§ izraksts uz 1 lp.
49. Likumprojekts "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
50. Likumprojekta
"Grozījumi Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā" anotācija uz
9 lpp.
51. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 66.§ izraksts uz 1 lp.
52. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"" uz 2
lpp.
53. Likumprojekta
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu
privatizāciju"" anotācija uz 10 lpp.
54. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 32.§ izraksts uz 1 lp.
55. Likumprojekts "Grozījumi Likumā
par budžetu un finanšu vadību" uz 4 lpp.
56. Likumprojekta
"Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lpp.
57. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 6.§ izraksts uz 1 lp.
58. Likumprojekts "Grozījumi
Civilprocesa likumā" uz 2 lpp.
59. Likumprojekta
"Grozījumi Civilprocesa likumā" anotācija uz 11 lpp.
60. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 81.§ izraksts uz 1 lp.
61. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" uz 6 lpp.
62. Likumprojekta
"Grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas likumā" anotācija uz 7 lpp.
63. Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes
protokola Nr.33 70.§ izraksts uz 1 lp.
64. Likumprojekts "Grozījumi Tūrisma
likumā" uz 1 lpp.
65. Likumprojekta
"Grozījumi Tūrisma likumā" anotācija
uz 7 lpp.
66. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 1.§ izraksts uz 1 lp.
67. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" uz 2 lpp.
68. Likumprojekta
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu
un darbinieku atlīdzību 2009.gadā"" anotācija uz 5 lpp.
69. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 18.§ izraksts uz 2 lp.
70. Likumprojekts "Grozījumi
Būvniecības likumā" uz 2 lp.
71. Likumprojekta
"Grozījumi Būvniecības likumā" anotācija uz 6 lpp.
72. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 5.§ izraksts uz 1 lp.
73. Likumprojekts "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 3 lpp.
74. Likumprojekta
"Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 8
lpp.
75. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 10.§ izraksts uz 1 lp.
76. Likumprojekts "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" uz 3 lpp.
77. Likumprojekta
"Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" anotācija uz
14 lpp.
78. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 25.§ izraksts uz 1 lp.
79. Likumprojekts "Grozījumi
Vispārējās izglītības likumā" uz 1 lpp.
80. Likumprojekta
"Grozījumi Vispārējās izglītības likumā" anotācija uz 7 lpp.
81. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 42.§ izraksts uz 1 lp.
82. Likumprojekts "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" uz 1 lpp.
83. Likumprojekta
"Grozījumi Rajonu pašvaldību reorganizācijas likumā" anotācija uz 4
lpp.
84. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 7.§ izraksts uz 1 lp.
85. Likumprojekts "Grozījums Lauku
atbalsta dienesta likumā" uz 2 lpp.
86. Likumprojekta
"Grozījums Lauku atbalsta dienesta likumā" anotācija uz 7 lpp.
87. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 74.§ izraksts uz 2 lp.
88. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 4 lpp.
89. Likumprojekta
"Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija
uz 8 lpp.
90. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 7.§ izraksts uz 1 lp.
91. Likumprojekts "Par likuma
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu
par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
92. Likumprojekta "Par
likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem"
atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija uz 12 lpp.
93. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 1.§ izraksts uz 1 lp.
94. Likumprojekts "Grozījumi
Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
95. Likumprojekta
"Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā" anotācija uz 7
lpp.
96. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 2.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents, bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Milenberga 67082895
Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu
vadību
Izdarīt Likumā par budžetu un finanšu vadību (Latvijas Republikas Saeimas
un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994., 8.nr.; 1996., 24.nr.; 1997., 21.nr.;
1998., 9.nr.; 1999., 24.nr.; 2001., 1.nr.; 2002., 23.nr.; 2003., 2., 23.nr.;
2005., 2., 24.nr.; 2007., 3.nr.; 2008., 1.nr.; 2008., nr.24) šādus grozījumus:
1. Papildināt 5. pantu ar
trīspadsmito daļa šādā redakcijā:
(13) Ministru kabinets
nosaka kārtību, kādā budžeta finansēta institūcija piedalās Eiropas Savienības
un starptautisko institūciju finansēto programmu īstenošanā citā valstī un
plāno un uzskaita projekta finansējumu..
2. 9.pantā:
aizstāt septītajā daļā vārdus Ministru kabinetam ar vārdiem Finanšu
ministram;
aizstāt astotajā daļā vārdus Ministru kabinets ar vārdiem finanšu
ministrs;
izteikt devīto daļu šādā redakcijā:
(9) Ministrijas
un citas centrālās valsts iestādes izstrādā pieprasījumus par apropriācijas
pārdali starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši
ekonomiskajām kategorijām un iesniedz Finanšu ministrijai. Finanšu ministram ir
tiesības apropriāciju starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem
atbilstoši ekonomiskajām kategorijām sadalīt atbilstoši Ministru kabineta noteiktajai
kārtībai.
papildināt pantu ar vienpadsmito daļu šādā redakcijā:
(11) Ja ministrija vai
cita centrālā valsts iestāde nepiekrīt finanšu ministra lēmumam par
apropriācijas pārdales apjomu starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu
kodiem atbilstoši ekonomiskajām kategorijām un Finanšu ministrijas budžetā
atsevišķā apakšprogrammā plānotajam apropriācijas apjomam Eiropas Savienības
politiku instrumentiem un citu ārvalstu finanšu palīdzības projektu un pasākumu
īstenošanai, tad pēc motivētu iebildumu saņemšanas finanšu ministrs piecu
darbdienu laikā vienojas ar attiecīgo ministriju. Ja vienošanās netiek panākta,
jautājumu nodod izlemšanai Ministru kabinetam..
3. 9.1pantā:
aizstāt ceturtajā un piektajā daļā vārdus Ministru kabinets ar vārdiem
Finanšu ministrs;
papildināt pantu ar sesto daļu šādā redakcijā:
(6) Ja ministrija vai cita
centrālā valsts iestāde nepiekrīt finanšu ministra lēmumam par apropriācijas
rezerves pārdales apjomu starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem
atbilstoši ekonomiskajām kategorijām, tad pēc motivētu iebildumu saņemšanas
finanšu ministrs piecu darbdienu laikā vienojas ar attiecīgo ministriju. Ja
vienošanās netiek panākta, jautājumu nodod izlemšanai Ministru kabinetam..
4. Izslēgt 16.1
panta trešās daļas otro teikumu.
5. Papildināt 16.2
pantu ar 1.1 daļu šādā redakcijā:
(11) Finanšu
ministrs sadarbībā ar ekonomikas ministru un konsultējoties ar Latvijas Banku
ne retāk kā vienu reizi ceturksnī izvērtē un nepieciešamības gadījumā pārskata
šā likuma 16.2 panta otrās
daļas 1. punktā minētās prognozes..
6. Papildināt
25.pantu ar 2.7 daļu šādā redakcijā:
(27) Ministru
kabinetam ir tiesības noteikt papildus valsts un pašvaldību
budžeta plānošanas un izpildes nosacījumus, lai nodrošinātu makroekonomisko
procesu izraisīto paaugstināto fiskālo, ekonomisko un sociālo risku ietekmes
mazināšanas un novēršanas pasākumus un nodrošinātu starptautiskajās saistībās
noteikto fiskālo kritēriju izpildi. Šīs tiesības Ministru kabinets drīkst
izmantot ar nosacījumu, ka Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisija triju
darba dienu laikā no attiecīgās sniegtās informācijas saņemšanas brīža nav
iebildusi pret papildu nosacījumu noteikšanu..
7. Papildināt likumu ar 28.1 pantu
šādā redakcijā:
28.1 pants. Sadarbība ar Saeimas
Budžeta un finanšu (nodokļu) komisiju
Finanšu ministrs informē Saeimas Budžeta un finanšu
(nodokļu) komisiju gadskārtējā valsts budžeta likumprojekta vai tā grozījumu
izstrādes procesa laikā par valsts budžeta plānošanas gaitu, kā arī ne retāk kā
reizi ceturksnī par valsts budžeta izpildes gaitu..
8. 34.pantā:
izteikt otro
daļu šādā redakcijā:
(2) Budžeta
izpildītājiem attiecībā uz speciālo budžetu, ārvalstu finanšu palīdzību ir
tiesības noslēgt vienošanos ar Valsts kasi par speciālā budžeta, ārvalstu
finanšu palīdzības līdzekļu atlikuma ieguldīšanu noguldījumu veidā, kā arī
ieguldīt šo līdzekļu atlikumu Latvijas valsts vērtspapīros.;
papildināt trešo daļu aiz vārda pašvaldībām
ar vārdiem valsts kapitālsabiedrībām.
9. 36.pantā:
izslēgt pirmās daļas 6.punktā vārdus studējošo
un studiju kreditēšanas programmas īstenošanai;
izslēgt piektajā daļā vārdus studējošo un
studiju kreditēšanas programmas izpildītājiem.
10. Papildināt
likumu ar 37¹. pantu šādā redakcijā:
37.¹ pants. Tiesiskais atzinums par aizņēmuma
vai aizdevuma un galvojuma līgumu
Atzinumu par finanšu ministra valsts vārdā
noslēgtā aizņēmuma vai aizdevuma un galvojuma līguma noslēgšanas un atsevišķu
līguma normu tiesiskumu un saistošo raksturu pēc finanšu ministra lūguma sniedz
tieslietu ministrs, ja šāda atzinuma sniegšanu paredz minētā līguma
noteikumi..
11. Izteikt 41.panta sesto daļu šādā
redakcijā:
(6) Lai nodrošinātu konsolidētā kopbudžeta
kopsavilkuma sagatavošanu, pašvaldības ne vēlāk kā triju mēnešu laikā pēc
gadskārtējā valsts budžeta likuma izsludināšanas un ne vēlāk kā divu mēnešu
laikā pēc grozījumu gadskārtējā valsts budžeta likumā izsludināšanas, ja
grozījumi gadskārtējā valsts budžeta likumā ietekmē pašvaldības budžetu,
iesniedz Finanšu ministrijai informāciju par apstiprinātajiem budžetiem..
12. Pārejas
noteikumos:
aizstāt
17. un 26.punktā skaitli 2009. ar skaitli 2010.;
papildināt
pārejas noteikumus ar 38. un 39.punktu šādā redakcijā:
38. Līdz
šā likuma 9.panta devītajā daļā paredzēto Ministru kabineta noteikumu spēkā
stāšanās dienai, bet ne ilgāk kā līdz 2009.gada 20.oktobrim piemēro Ministru
kabineta 2007.gada 28.augusta noteikumus Nr.584 Kārtība, kādā ministrijas un citas centrālās valsts iestādes izstrādā un
Finanšu ministrija izvērtē pieprasījumus par apropriācijas pārdali starp
programmām, apakšprogrammām un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem,
ciktāl tie nav pretrunā ar šo likumu.
Likums
stājas spēkā ar tā izsludināšanas dienu.
Vīza:
Finanšu
ministrs E.Repše
Vīza:
Valsts sekretārs M.Bičevskis
28.05.2009 15:45
807
A.Avota
67083954, aiva.avota@fm.gov.lv
Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs
|
|
||||||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju
par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un
citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Lai
nodrošinātu Ministru kabineta iekārtas likuma pārejas noteikumu 6.punkta
izpildi, nepieciešams pilnvarot Ministru kabinetu izdot Ministru kabineta
noteikumus, kas izdoti saskaņā ar 1993.gada 15.jūlijā pieņemtā Ministru
kabineta iekārtas likuma 14.panta pirmās daļas 3.punktu. Ministru
kabineta 2009.gada 3.marta sēdes protokola Nr.15 60.§ Par
fiskālās disciplīnas un uzraudzības nodrošināšanas pasākumiem 3.punkts
nosaka, ka Finanšu ministrijai jāizstrādā un jāiekļauj
likumprojekta Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2009.gadam paketes
sastāvā likumprojektu Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību, paredzot
atcelt 16.1 panta trešajā daļā minēto deleģējumu - izstrādāt
ministriju un citu centrālo valsts iestāžu jauno politikas iniciatīvu
iesniegšanas, izvērtēšanas un vienota starpnozaru jauno politikas iniciatīvu
prioritārā saraksta izveidošanas kārtību. Ministru kabineta 2009.gada 7.aprīļa sēdes protokola
Nr.23 51. § Informatīvais ziņojums Par Starptautiskā Valūtas fonda un
Eiropas Komisijas tehniskās palīdzības 2009.gada 24.-30.martam misijas
rezultātiem 4.punkts. |
|
|||||||||
2. Pašreizējās situācijas
raksturojums |
Tā
kā Latvijas budžeta finansētām institūcijām ir iespējas piedalīties Eiropas
Savienības un starptautisko institūciju finansēto programmu īstenošanā citās
valstīs, ir nepieciešams paredzēt pilnvarojumu, kas nosaka kārtību, kādā
budžeta finansētas institūcijas ir tiesīgas piedalīties šo programmu
īstenošanā un kā plāno un uzskaita projekta finansējumu. Šāds pilnvarojums
ļaus Ministru kabinetam pārizdot Ministru kabineta noteikumus Nr.819
Noteikumi par tiešās pārvaldes iestādes dalību Eiropas Savienības finansēto
institūciju stiprināšanas programmu īstenošanā (turpmāk tekstā 2005.gada
1.novembra MK noteikumi Nr.819) un 2006.gada 9.maija Ministru kabineta
noteikumus Nr.379 Noteikumi par tiešās pārvaldes iestādes dalību
starptautisku organizāciju finansēto institūciju stiprināšanas programmu
īstenošanā (turpmāk tekstā 2006.gada 9.maija MK noteikumi Nr.379). Šobrīd, lai nodrošinātu precīzāku un
kvalitatīvāku vidēja termiņa valsts makroekonomiskās situācijas prognozes un Vidēja termiņa makroekonomiskās attīstības
un fiskālās politikas ietvara izstrādāšanu, atbilstoši Likumam par budžetu un
finanšu vadību, paredzēts izstrādāt saimnieciskā gada valsts budžeta likuma projekta (budžeta likumprojektu paketes) un vidēja
termiņa makroekonomiskās attīstības un fiskālās politikas ietvara izstrādes un iesniegšanas grafiku. Nepieciešams noteikt skaidrus un saprotamus
rīcības pasākumus saistībā ar budžeta izdevumu ierobežošanu Makroekonomisko
rādītāju un ieņēmumu prognožu pārskatīšanas gadījumos. Pamatojoties uz Likuma par
budžetu un finanšu vadību 36. un 37. pantu, finanšu ministrs ir tiesīgs slēgt
ar finanšu institūcijām un citām organizācijām aizņēmumu/ aizdevumu līgumus,
kā arī slēgt galvojuma līgumus. Šādu līgumu nosacījumi parasti paredz arī
tiesiskā atzinuma sagatavošanu, kas ietver apliecinājumu, ka līgums ir
noslēgts atbilstoši Latvijas Republikā spēkā esošajiem normatīvajiem aktiem
un to ir parakstījusi pilnvarotā persona, kā arī uzņemtās saistības būs
saistošas Latvijas Republikai. Līdz šim šādus tiesiskos atzinumus jau kopš
1992.gada bez speciāla pilnvarojuma ir sniegusi Tieslietu ministrija.
Nepieciešams Likumā par budžetu un finanšu vadību nostiprināt Tieslietu
ministrijai tiesisku pamatu šādam atzinuma sniegšanas pienākumam. |
|
|||||||||
Ir papildināts likuma 5.pants
ar trīspadsmito daļu, nosakot pilnvarojumu, ka budžeta finansēta institūcija
piedalās Eiropas Savienības un starptautisko institūciju finansēto programmu
īstenošanā citā valstī, plāno un uzskaita projekta finansējumu Ministru kabineta noteiktajā kārtībā. Ar
likumprojektu tiek izdarīti grozījumi, lai iestrādātu pilnvarojumu Ministru
kabinetam jaunā redakcijā pieņemt šos noteikumus, jo tie šobrīd darbojas uz
spēku zaudējušā 1993.gada 15.jūlijā pieņemtā Ministru kabineta iekārtas
likuma pamata. Lai nodrošinātu
nepieciešamības gadījumā operatīvu valsts budžetā noteikto apropriāciju
pārdali, ir mainīta likuma 9.
pantā noteiktie deleģējumi, kas paredzēs finanšu ministram
šādas tiesības: 1. pārdalīt
apropriāciju starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem atbilstoši
ekonomiskajām kategorijām, ievērojot gadskārtējā valsts budžeta likumā
noteiktos ierobežojumus. 2.
pārdalīt gadskārtējā valsts budžeta likumā noteikto apropriāciju
Eiropas Savienības politiku instrumentiem un citu ārvalstu finanšu palīdzības
projektu un pasākumu īstenošanai. Lai nodrošinātu elastīgāku un brīvāku pieeju
ministrijām valsts budžetā noteiktai apropriācijas rezervei, likuma 9.1 pantā noteikts, ka
finanšu ministram ir tiesības noteikt apropriācijas rezerves sadalījumu
ministrijām, citām centrālajām valsts iestādēm un pašvaldībām pa programmām,
apakšprogrammām un izdevumu ekonomiskās klasifikācijas kodiem. Ņemot vērā ekonomisko
situāciju valstī, kad nav iespējams paredzēt līdzekļus ministriju un citu
centrālo valsts iestāžu jauno
politikas iniciatīvu finansēšanai, kā arī tuvākajā laikā
Starptautiskais Valūtas fonds sniegs konsultācijas Latvijai par valsts
budžeta vidējā termiņa plānošanas uzlabošanu, pašlaik nav lietderīgi
izstrādāt un apstiprināt jauno politikas iniciatīvu iesniegšanas,
izvērtēšanas un vienota starpnozaru jauno politikas iniciatīvu prioritārā
saraksta izveidošanas kārtību atbilstoši Likuma par budžetu un finanšu vadību
16.1 panta trešajā daļā minētajam deleģējumam. Ņemot vērā straujās ekonomiskās izmaiņas valstī,
16.2 pants papildināts ar 1.1daļu, dodot tiesības finanšu
ministram aktualizēt vidēja termiņa valsts makroekonomiskās situācijas
prognozi un valsts budžeta ieņēmumu prognozes vidējam termiņam biežāk kā
reizi gadā. Grozījumi 25.pantā
nepieciešami, lai dotu Ministru kabinetam tiesības noteikt papildus valsts un
pašvaldību budžeta plānošanas un izpildes nosacījumus, gadījumos, kad
nepieciešams pieņemt nekavējošus lēmumus, lai novērstu makroekonomisko
procesu izraisīto paaugstināto fiskālo, ekonomisko un sociālo risku un
nodrošinātu starptautiskajās saistībās noteikto fiskālo kritēriju izpildi. 28.pants papildināts ar 28.1pantu,
lai veidotu ciešāku sadarbību starp Finanšu ministriju un Saeimas Budžeta un
finanšu (nodokļu) komisiju budžeta jautājumos. Tā kā gadskārtējā
likumā par valsts budžetu Eiropas Savienības politiku instrumentu līdzekļi
budžeta izpildītājiem tiek plānoti kā vispārējā kārtībā sadalāmā dotācija no
vispārējiem ieņēmumiem, tad šo līdzekļu ieguldīšana noguldījumu veidā nav
iespējama. Līdz ar to redakcionāli
precizēta 34.panta otrā daļa. Saistībā ar to, ka ir
nepieciešams Likumā par budžetu un finanšu vadību nostiprināt Tieslietu
ministrijai tiesisku pamatu sniegt aizņēmuma vai aizdevuma un galvojuma
līguma tiesiskuma atzinumu, likums papildināts ar jaunu 37.1
pantu. Lai samazinātu vispārējos
ekonomiskos riskus, izvairītos no sociālekonomiskas krīzes vai mazinātu tās
ietekmi un nodrošinātu finanšu līdzekļu pieejamību ārkārtas situācijas
gadījumā, nepieciešams paplašināt to personu loku, ar kurām Valsts kasei ir
tiesības vienoties par to naudas līdzekļu ieguldīšanu, kuri nav saņemti no
valsts budžeta. Līdz ar to ir papildināta 34.panta trešā daļa. Tā kā gadskārtējais valsts
budžeta likums neparedz valsts aizdevumus studējošo un studiju kreditēšanas
programmai, Likuma par budžetu un finanšu
vadību 36.panta piektajā daļā ir precizēts to subjektu loks, kam ir tiesības
saņemt valsts aizdevumu. Savukārt Likuma par budžetu un finanšu vadību
36.panta pirmās daļas 6.punktā ir noteikti mērķi, kādiem finanšu ministrs
sniedz valsts aizdevumus. Līdz ar to ir nepieciešams arī precizēt valsts
aizdevuma mērķus, izslēdzot studējošo un studiju kreditēšanas programmas
īstenošanai no definētajiem valsts aizdevuma mērķiem. Lai
nodrošinātu konsolidētā kopbudžeta kopsavilkuma sagatavošanu arī pēc grozījumiem gadskārtējā valsts budžeta
likumā, 41.panta sestā daļa ir
papildināta ar normu, ka pašvaldības iesniedz informāciju par
apstiprinātajiem budžetiem ne
tikai pēc gadskārtējā valsts budžeta likuma izsludināšanas, bet arī pēc grozījumu
gadskārtējā valsts budžeta likumā izsludināšanas, ja grozījumi gadskārtējā
valsts budžeta likumā ietekmē pašvaldības budžetu. Sakarā ar to, ka tiek apzinātas budžeta institūciju sniegto
maksas pakalpojumu kvalitātes uzlabošanas veicināšanas problēmas, pirmām
kārtām ir nepieciešama valsts pārvaldes institūciju sniedzamo publisko un
pārējo maksas pakalpojumu koncepcijas izstrāde. Līdz ar to ir mainīti termiņi
pārejas noteikumu 17. un 26.punktos. Tā kā
Saeimā ir iesniegts likumprojekts Grozījumi Ilgtermiņa stabilizācijas
rezerves likumā ar mērķi apturēt līdzekļu
ieskaitīšanu ilgtermiņa stabilizācijas rezervē līdz 2012.gadam un tajā
uzkrātos līdzekļus izlietot valsts budžeta finansiālā deficīta segšanai, likumprojekts papildināts ar
pārejas noteikumu, ka līdz 2012.gada
31.decembrim saimnieciskā gada pārskatā neietver ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves bilanci un tās pielikumus. Anotācijas I sadaļas 2.punktā minētās
problēmas tiks atrisinātas pilnībā. |
|
||||||||||
4. Cita
informācija |
Likumprojektā ir iekļautas jaunas tiesību normas
atbilstoši Starptautiskā Valūtas fonda un Eiropas Komisijas tehniskās
palīdzības 2009.gada 24.- 30.marta misijas
rekomendācijām un EK dokumentā A Law
of fiscal Resposibility for Latvia a trough reform of the current fiscal
framevork izteikto viedokli (turpmāk - rekomendācijas). Pašlaik jau ir ieviestas šādas
rekomendācijas: - Ministru kabinets
2009.gada 30.aprīlī apstiprināja likumprojektu Grozījumi Likumā par budžetu
un finanšu vadību, kurā atbilstoši rekomendācijām par nepieciešamību noteikt
lielākas pilnvaras finanšu ministram, lai uzlabotu fiskālo
disciplīnu, ieskaitot efektīvu aizlieguma spēku lēmumiem ar fiskālo ietekmi,
tika paredzētas finanšu ministram papildus pilnvaras
veikt asignējumu apturēšanu vai aizkavēšanu; - Ministru kabinets
2009.gada 19.maijā apstiprināja likumprojektu Grozījumi Ilgtermiņa
stabilizācijas rezerves likumā, kurā atbilstoši rekomendācijām tiek
paredzēts apturēt ilgtermiņa stabilizācijas rezerves veidošanu līdz 2012.gada
31.decembrim. |
|
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz sabiedrības un tautsaimniecības attīstību |
|
||||||||||
Nav attiecināms |
|
||||||||||
Nav attiecināms |
|
||||||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības
vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem,
pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
4. Ietekme uz administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas
izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2.ietekme uz piesārņojošo
vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu
ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām
sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši
aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma
emisija vidē |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
Nav attiecināms |
|
||||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem |
|
||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
|||||||||
Rādītāji |
2009. gads |
Turpmākie trīs gadi |
|
||||||||
|
|
2010.gads |
2011.gads |
2012.gads |
|
||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
||||||
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā
skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||||||
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā
skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā
skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||||||
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||||||
5. Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja
nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot
anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
6. Cita informācija |
|
|
|||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti
(likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti
to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir atbildīga par tā
sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) - norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Atbilstoši likumprojekta 2.panta trešajā daļā
minētajam deleģējumam, Finanšu ministrijai nepieciešams izstrādāt Ministru
kabineta noteikumus par kārtību, kādā
ministrijas un citas centrālās valsts iestādes izstrādā pieprasījumus par
apropriācijas pārdali starp programmām, apakšprogrammām un izdevumu kodiem
atbilstoši ekonomiskām kategorijām. Ministru kabinetam noteikumi ir jāizdod līdz 2009.gada 20.oktobrim. Finanšu ministrijai ir nepieciešams izstrādāt
grozījumus Ministru kabineta 2008.gada 10.jūnija noteikumos Nr.430 Noteikumi
par Finanšu ministrijas budžeta apakšprogrammas "Finansējums Eiropas
Savienības politiku instrumentu un pārējās ārvalstu finanšu palīdzības
līdzfinansēto projektu un pasākumu īstenošanai" līdzekļu pārdali,
paredzot finanšu ministram tiesības pārdalīt gadskārtējā
valsts budžeta likumā noteikto apropriāciju Eiropas Savienības politiku
instrumentiem un citu ārvalstu finanšu palīdzības projektu un pasākumu
īstenošanai. Ministru
kabinetam noteikumi ir jāapstiprina līdz 2009.gada 20.oktobrim. Atbilstoši likumprojekta
3.pantā papildus noteiktajām pilnvarām finanšu ministram, Finanšu ministrijai
ir nepieciešams izstrādāt grozījumus Ministru kabineta 2007.gada 28.augusta
noteikumos Nr.594 Noteikumi par
valsts budžeta apropriācijas rezerves izmantošanu. Ministru kabinetam
noteikumi ir jāapstiprina līdz 2009.gada 20.oktobrim. Jāizdod jaunā
redakcijā 2005.gada 1.novembra MK noteikumi Nr.819 un 2006.gada 9.maija MK
noteikumi Nr.379. Atbildīgā par abu Ministru
kabineta noteikumu izdošanu ir Finanšu ministrija. 2005.gada 1.novembra MK
noteikumu Nr.819 mērķis ir noteikt kārtību, kādā tiešās pārvaldes iestāde
piedalās Eiropas Savienības finansēto institūciju stiprināšanas programmu
īstenošanā citā valstī, ieviešot valstu administrāciju mērķsadarbības un
neliela apjoma mērķsadarbības projektus. Saskaņā ar 2008.gada 1.jūlijā
Ministru kabineta iekārtas likums pārejas noteikumu 6.punktā noteikto,
2005.gada 1.novembra MK noteikumi Nr.819 jaunā redakcijā tiks izdoti ne vēlāk
kā līdz 2010.gada 1.jūlijam. Izdodot MK noteikumus jaunā redakcijā to būtība
netiks mainīta, taču tie tiks pārskatīti lai uzlabotu un skaidrāk noteiktu
valstu administrāciju mērķsadarbības projektu ieviešanas nosacījumus. 2006.gada 9.maija MK noteikumu Nr.379 mērķis ir
noteikt kārtību, kādā tiešās valsts pārvaldes iestādes piedalās starptautisku
organizāciju finansēto institūciju stiprināšanas projektu īstenošanā. Saskaņā
ar 2008.gada 1.jūlijā Ministru kabineta iekārtas likums pārejas noteikumu
6.punktā noteikto, 2006.gada 9.maija MK noteikumi Nr.379 jaunā redakcijā tiks
izdoti ne vēlāk kā līdz 2010.gada 1.jūlijam. Uz jaunā deleģējuma pamata
pārizdodot MK noteikumus Nr.379, to redakciju nav plānots mainīt. |
|
|||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām
saistībām atbilst normatīvais akts |
|
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas
Savienību |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
2. Saistības pret citām valstīm
un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|
||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids
(piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums,
vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek
pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
2.tabula |
|
||||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā
panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas
pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|
||||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
||||||||
5.Saistības sniegt paziņojumu Eiropas
Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē
informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un
finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas,
sagatavojot normatīvā akta projektu |
|
||||||||||
Konsultācijas nav notikušas, jo
likumprojekta subjektu loks nav pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizācijas. |
|
||||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti tās iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
|
|||||||||
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti. |
|
||||||||||
Konsultācijas nav notikušas. |
|
||||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde |
|
||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses - vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas. |
Jaunas valsts
institūcijas netiek radītas, kā
arī netiek paplašinātas esošo institūciju funkcijas ārpus 2005.gada
1.novembra Ministru kabineta noteikumos Nr.819 un 2006.gada 9.maija Ministru
kabineta noteikumos Nr.379 noteiktajam.
Likumprojekta pilnīga izpilde iespējama ar likumprojekta spēkā stāšanos,
ievērojot anotācijas IV sadaļā noteikto. |
|
|||||||||
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumprojekts tiks
publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejams Normatīvo aktu informācijas sistēmā (NAIS)
un datu bāzē www.likumi.lv. |
|
|||||||||
3. Kā indivīds var
aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumā ietvertās
normas neierobežo indivīda tiesības. Ja likuma normas neatbilst Latvijas
republikas Satversmei, var vērsties ar pieteikumu Satversmes tiesā. |
|
|||||||||
Nav attiecināms |
|
||||||||||
Finanšu ministrs E.Repše
Vīza:
Valsts sekretārs M.Bičevskis
21.05.2009. 15:37
2344
A.Avota
67083954, aiva.avota@fm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA
SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Ārkārtas sēde
Rīgā |
Nr.35 |
2009.gada 29.maijā |
6.§
Likumprojekts
"Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību"
TA-1686
___________________________________________________________
(E.Repše, M.Bičevskis,
V.Dombrovskis)
1.
Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
Valsts
kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta grozījumu
likumprojekta paketē.
2.
Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir finanšu
ministrs.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts
kancelejas direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-35-2905-#06.doc
1