Rīgā
02.06.2009. Nr.90/TA-1673,
TA-1677, TA-1690,
TA-1764,
TA-1708, TA-1709,
TA-1717,
TA-1711, TA-1712,
TA-1710,
TA-1721, TA-1724,
TA-1726,
TA-1695, TA-1681,
TA-1643, TA-1728,
TA-1836,
TA-1686,
TA-1786, TA-1754,
TA-1621,
TA-1596, TA-1636,
TA-1762, TA-1696,
TA-1746,
TA-1858,
TA-1765, TA-1694,
TA-1835,
TA-1748
Saeimas Prezidijam
Nosūtām
izskatīšanai Ministru kabineta š.g. 27.maija, 29.maija un 1.jūnija sēdē
atbalstītos likumprojektus, kuri iekļauti valsts budžeta 2009.gadam grozījumu
likumprojekta paketē:
likumprojektu
"Grozījumi Augstskolu likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes
ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880,
Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Profesionālās izglītības likumā", kuru izstrādāja
Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880,
Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes
ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840,
Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Zinātniskās darbības likumā", kuru izstrādāja Izglītības
un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840,
Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums likumā "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas
kārtību"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā
amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616,
Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā", kuru izstrādāja Tieslietu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616,
Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Kriminālprocesa likumā", kuru izstrādāja Tieslietu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Dundurs 67036931,
Zigmunds.Dundurs@tm.gov.lv).
likumprojektu
"Grozījumi Krimināllikumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija
(atbildīgā amatpersona - Gratkovska 67036961,
Indra.Gratkovska@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Papsujevičs 67021128,
Mihails.Papsujevics@vpd.gov.lv);
likumprojektu
"Par likuma "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par
spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā
amatpersona - Kušķe 67162676, Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par tiesu varu"", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Novožilova 67162697,
Linda.Novozilova@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67162676,
Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par zemes dzīlēm"", kuru izstrādāja
Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Ozola 67026518,
Dace.Ozola@vidm.gov.lv);
likumprojektu
"Par Izglītības inovācijas fonda likuma atzīšanu par spēku
zaudējušu", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā
amatpersona - Depkovska 67047945,
Anita.Depkovska@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Ciltsdarba likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija
(atbildīgā amatpersona - Ingiļāvičute 67027661,
Biruta.Ingilavicute@zm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā", kuru
izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Plūmiņa 67223131,
signe.plumina@dvi.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma
objektu privatizāciju"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija
(atbildīgā amatpersona - Lore 67013207,
Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību", kuru izstrādāja
Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Avota 67083954,
aiva.avota@fm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Civilprocesa likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un
sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas likumā", kuru izstrādāja Valsts
kanceleja (atbildīgā amatpersona - Osvalde 67082971,
rudite.osvalde@mk.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Tūrisma likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija
(atbildīgā amatpersona - Beļskis 67013113,
Edmunds.Belskis@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu
un darbinieku atlīdzību 2009.gadā"", kuru izstrādāja Finanšu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Ošiņa 67095622,
Inga.Osina@fm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Būvniecības likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija
(atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028,
andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā", kuru
izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Gurecka 67027063, Linda.Gurecka@zm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā", kuru
izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Orlovskis 67027370,
Andris.Orlovskis@zm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Vispārējās izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības
un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Grīnis 67047910,
edgars.grinis@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Rajonu pašvaldību reorganizācijas likumā", kuru izstrādāja
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona -
Jaunzeme 67770464, kristine.jaunzeme@raplm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums Lauku atbalsta dienesta likumā", kuru izstrādāja
Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Pastare 67027029,
Inese.Pastare@zm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"", kuru
izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rudzīte 67028984,
Agnese.Rudzite@vid.gov.lv);
likumprojektu
"Par likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas
fondiem" atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Ekonomikas
ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207,
Kaspars.Lor
e@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā", kuru
izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Girucka 67028381,
iveta.girucka@sam.gov.lv);
Pielikumā: 1. Likumprojekts
"Grozījumi Augstskolu likumā" uz 1 lpp.
2. Likumprojekta "Grozījumi Augstskolu
likumā" anotācija uz 5 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 8.§ izraksts uz 1 lp.
4. Likumprojekts "Grozījumi
Profesionālās izglītības likumā" uz 1 lpp.
5. Likumprojekta "Grozījumi Profesionālās
izglītības likumā" anotācija uz 4 lpp.
6. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 9.§ izraksts uz 1 lp.
7. Likumprojekts "Grozījumi
Izglītības likumā" uz 2 lpp.
8. Likumprojekta "Grozījumi Izglītības
likumā" anotācija uz
6 lpp.
9. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 11.§ izraksts uz 1 lp.
10. Likumprojekts "Grozījumi
Zinātniskās darbības likumā" uz 3 lpp.
11. Likumprojekta "Grozījumi Zinātniskās
darbības likumā" anotācija uz 4 lpp.
12. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 12.§ izraksts uz 1 lp.
13. Likumprojekts "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"" uz
1 lpp.
14. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību""
anotācija uz 6 lpp.
15. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 15.§ izraksts uz 1 lp.
16. Likumprojekts "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" uz 1 lpp.
17. Likumprojekta "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" anotācija uz 9 lpp.
18. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 16.§ izraksts uz 1 lp.
19. Likumprojekts "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" uz 3 lpp.
20. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" anotācija uz 13 lpp.
21. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 17.§ izraksts uz 1 lp.
22. Likumprojekts "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" uz
3 lpp.
23. Likumprojekta "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" anotācija uz 10 lpp.
24. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 18.§ izraksts uz 1 lp.
25. Likumprojekts "Grozījumi
Krimināllikumā" uz 3 lpp.
26. Likumprojekta "Grozījumi
Krimināllikumā" anotācija uz 10 lpp.
27. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 19.§ izraksts uz 1 lp.
28. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" uz 2 lpp.
29. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" anotācija uz 17 lpp.
30. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 20.§ izraksts uz 1 lp.
31. Likumprojekts "Par likuma
"Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu"
uz 1 lpp.
32. Likumprojekta "Par likuma "Par
tiesu piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija
uz 4 lpp.
33. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 21.§ izraksts uz 1 lp.
34. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 4 lpp.
35. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par tiesu varu"" anotācija uz 26 lpp.
36. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 22.§ izraksts uz 1 lp.
37. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"" uz
1 lpp.
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par pašvaldībām"" anotācija uz 4 lpp.
39. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 23.§ izraksts uz 1 lp.
40. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" uz 3 lpp.
41. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" anotācija uz 12 lpp.
42. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 27.§ izraksts uz 1 lp.
43. Likumprojekts "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
44. Likumprojekta "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija uz 7 lpp.
45. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 13.§ izraksts uz 1 lp.
46. Likumprojekts "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" uz 4 lpp.
47. Likumprojekta "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" anotācija uz 8 lpp.
48. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 29.§ izraksts uz 1 lp.
49. Likumprojekts "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
50. Likumprojekta "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" anotācija uz 9 lpp.
51. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 66.§ izraksts uz 1 lp.
52. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"" uz 2
lpp.
53. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju""
anotācija uz 10 lpp.
54. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 32.§ izraksts uz 1 lp.
55. Likumprojekts "Grozījumi Likumā
par budžetu un finanšu vadību" uz 4 lpp.
56. Likumprojekta "Grozījumi Likumā par
budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lpp.
57. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 6.§ izraksts uz 1 lp.
58. Likumprojekts "Grozījumi
Civilprocesa likumā" uz 2 lpp.
59. Likumprojekta "Grozījumi Civilprocesa
likumā" anotācija uz 11 lpp.
60. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 81.§ izraksts uz 1 lp.
61. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" uz 6 lpp.
62. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" anotācija uz 7 lpp.
63. Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes
protokola Nr.33 70.§ izraksts uz 1 lp.
64. Likumprojekts "Grozījumi Tūrisma
likumā" uz 1 lpp.
65. Likumprojekta "Grozījumi Tūrisma
likumā" anotācija
uz 7 lpp.
66. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 1.§ izraksts uz 1 lp.
67. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" uz 2 lpp.
68. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" anotācija uz 5 lpp.
69. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 18.§ izraksts uz 2 lp.
70. Likumprojekts "Grozījumi
Būvniecības likumā" uz 2 lp.
71. Likumprojekta "Grozījumi Būvniecības
likumā" anotācija uz 6 lpp.
72. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 5.§ izraksts uz 1 lp.
73. Likumprojekts "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 3 lpp.
74. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 8 lpp.
75. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 10.§ izraksts uz 1 lp.
76. Likumprojekts "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" uz 3 lpp.
77. Likumprojekta "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" anotācija uz 14 lpp.
78. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 25.§ izraksts uz 1 lp.
79. Likumprojekts "Grozījumi
Vispārējās izglītības likumā" uz 1 lpp.
80. Likumprojekta "Grozījumi Vispārējās
izglītības likumā" anotācija uz 7 lpp.
81. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 42.§ izraksts uz 1 lp.
82. Likumprojekts "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" uz 1 lpp.
83. Likumprojekta "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" anotācija uz 4 lpp.
84. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 7.§ izraksts uz 1 lp.
85. Likumprojekts "Grozījums Lauku
atbalsta dienesta likumā" uz 2 lpp.
86. Likumprojekta "Grozījums Lauku atbalsta
dienesta likumā" anotācija uz 7 lpp.
87. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 74.§ izraksts uz 2 lp.
88. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 4 lpp.
89. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija uz 8 lpp.
90. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 7.§ izraksts uz 1 lp.
91. Likumprojekts "Par likuma
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu
par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
92. Likumprojekta "Par likuma "Par
valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku
zaudējušu" anotācija uz 12 lpp.
93. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 1.§ izraksts uz 1 lp.
94. Likumprojekts "Grozījumi
Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
95. Likumprojekta "Grozījumi Sabiedriskā
transporta pakalpojumu likumā" anotācija uz 7 lpp.
96. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 2.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents, bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Milenberga 67082895
Grozījumi likumā Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu
privatizāciju
Izdarīt
likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"
(Latvijas Repub
likas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1994, 6., 14.nr.;
1996, 23.nr.; 1997, 15.nr.; 1998, 9.nr.; 1999, 8., 24.nr.; 2002, 5.nr.; 2003,
23.nr.; 2005, 15.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 3.panta
vienpadsmito daļu šādā redakcijā:
11. Ja ir pieņemts
lēmums par privatizējamās valsts vai pašvaldības kapitālsabiedrības bankrota
procedūras uzsākšanu, tad likvidācijas procesā pārdodot šīs kapitālsabiedrības
nekustamo īpašumu, minimālais izsoles izsludināšanas termiņš ir viens mēnesis.
2. Izslēgt 3.panta
divpadsmito daļu.
3. 6.pantā:
izteikt trešo daļu
šādā redakcijā:
3. Ienākumi no
valsts īpašumu objektu privatizācijas pēc Ministru kabineta noteikto
privatizācijas izdevumu atskaitīšanas un ieskaitījuma 10 procentu apmērā,
rezerves fonda veidošanai, izdarīšanas ieskaitāmi valsts budžetā, bet ieņēmumi,
kas gūti, kapitalizējot valsts budžeta maksājumu pamatparādus, ieskaitāmi
attiecīgajā budžetā likumā "Par nodokļiem un nodevām" noteiktajā
kārtībā.
papildināt ar trešo
prim daļu šādā redakcijā:
3.1
Ienākumi no pašvaldības īpašumu objektu privatizācijas ieskaitāmi attiecīgās
pašvaldības budžetā, bet ieņēmumi, kas gūti, kapitalizējot valsts budžeta
maksājumu pamatparādus, ieskaitāmi attiecīgajā budžetā likumā "Par
nodokļiem un nodevām" noteiktajā kārtībā.
4. 8.pantā:
aizstāt pirmās daļas 12.punktā vārdus un pašvaldību īpašuma
privatizācijas fondiem ar vārdu budžetu;
izslēgt otrās daļas 4.punktu;
aizstāt sestās daļas 3.punktā vārdus un pašvaldību īpašuma
privatizācijas fondos saskaņā ar likumu "Par valsts un pašvaldību īpašuma
privatizācijas fondiem" ar vārdiem budžetu saskaņā ar šā likuma
noteikumiem.
5. Izteikt 11.panta
trešo daļu šādā redakcijā:
3. Privatizācijas
aģentūra ir šā likuma 6.panta trešajā daļā noteiktā rezerves fonda turētāja.
Rezerves fonda līdzekļi ir izmantojami valsts īpašuma privatizācijas procesa
(pirkuma līgumu atcelšana, atpakaļpirkuma veikšana, nodokļu parādu
kapitalizācija, denacionalizācija un citi izdevumi), privatizācijas sertifikātu
piešķiršanu, dzēšanu un apgrozību un valsts kapitāla daļu atsavināšanas procesa
organizatoriskajam nodrošinājumam saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem.
6. Svītrot 30.panta
otrās daļas 2.teikumu.
7. 63.pantā:
Izteikt trešo daļu
šādā redakcijā:
3. Maksājumi par
privatizēto zemesgabalu latos atbilstoši šā likuma 6.panta trešajā daļā un
trešās prim daļā noteiktai kārtībai ieskaitāmi valsts vai attiecīgajos
pašvaldību budžetos.
svītrot ceturto un piekto daļu.
8. Svītrot 81.panta
otrās daļas 3. un 4.teikumu.
9. Svītrot 86.panta
otrās daļas 3. un 4.teikumu.
10. Papildināt
pārejas noteikumus ar 12.punktu šādā redakcijā:
12. Ja valsts
kapitālsabiedrības maksātnespējas process uzsākts pirms 2003.gada 1.janvāra,
Privatizācijas aģentūra veic valsts kapitālsabiedrības administratora
pienākumus likumā Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju noteiktajā
kārtībā.
Likums stājās spēkā
2009.gada 1.jūlijā
Iesniedzējs:
Ekonomikas
ministrs A.Kampars
Vīza: Valsts
sekretārs A.Matīss
28.05.2009. 19:35
392
Lore
67013207,Kaspars.Lore@em.gov.lv
Likumprojekta Grozījumi
likumā Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto
darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots
uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Likumprojekts izstrādāts atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 7.aprīļa
sēdē (prot.Nr. 23 51.§ 2.punkts) uzdotajam, proti, Ekonomikas ministrijai
izvērtēt iespēju slēgt valsts īpašuma privatizācijas fondu, kā arī atbilstoši
Ministru kabineta 2009.gada 30.aprīļa sēdē (prot.Nr. 28 3.§ 7.punkts)
lemtajam lai nodrošinātu izdevumu
samazināšanu, ministrijām līdz 2009.gada 15.maijam izstrādāt un iesniegt
Ministru kabinetā likumprojekta Grozījumi likumā Par valsts budžetu
2009.gadam paketē iekļaujamos grozījumus normatīvajos aktos. Tāpat likumprojekts Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu
privatizāciju sagatavots, lai izpildītu Ministru kabineta 2008. gada
30.septembra sēdē uzdoto (Prot.Nr.70 5.§ 2.1.1.punkts) līdz 2009. gada
1.februārim izstrādāt un iesniegt izsludināšanai Valsts sekretāru sanāksmē
grozījumus likumā Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju. |
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likuma Par valsts un pašvaldību īpašuma
objektu privatizāciju 3.panta vienpadsmitā daļa nosaka, ka, ja
privatizējamais valsts vai pašvaldības kapitālsabiedrība ir atzīta par
bankrotējušu, tad, likvidācijas procesā pārdodot šīs kapitālsabiedrības
nekustamo īpašumu, minimālais izsoles izsludināšanas termiņš ir viens
mēnesis. Savukārt likuma Par valsts un pašvaldību
īpašuma objektu privatizāciju 3.panta divpadsmitā daļa nosaka, ka ja
privatizējamais valsts vai pašvaldības kapitālsabiedrība tiek pasludināta par
maksātnespējīgu, šīs kapitālsabiedrības maksātnespējas process notiek saskaņā
ar likumu "Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību maksātnespēju". 2008. gada 1.janvārī stājās spēkā
Maksātnespējas likums, ar kura spēkā stāšanos spēku zaudē likums Par uzņēmumu un
uzņēmējsabiedrību maksātnespēju. Likuma Par valsts un
pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju 6.panta trešā daļa nosaka, ka
ienākumi no valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizācijas pēc
privatizācijas izdevumu atskaitīšanas, likumā "Par valsts un pašvaldību
īpašuma privatizācijas fondiem" paredzēto ieskaitījumu izdarīšanas
rezerves fondā, kā arī pēc Ministru kabineta noteikto izdevumu atskaitīšanas
ieskaitāmi valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondos likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem"
noteiktajā kārtībā, bet ieņēmumi, kas gūti, kapitalizējot valsts budžeta
maksājumu pamatparādus, ieskaitāmi attiecīgajā budžetā likumā "Par
nodokļiem un nodevām" noteiktajā kārtībā. Šī likuma 63.panta trešā daļa
nosaka, ka maksājumi par
privatizēto zemesgabalu latos ieskaitāmi attiecīgajos valsts vai pašvaldību
īpašuma privatizācijas fondos. Starptautiskā
Valūtas fonda un Eiropas Komisijas tehniskās palīdzības 2009.gada
24.-30.marta misija ir piedāvājusi noteikt, ka pašvaldības var atvērt kontus
tikai Valsts Kasē, lai uzlabotu finanšu monitoringu un uzraudzību, kā arī
slēgt ārpusbudžeta fondus (Privatizācijas fondu un Ilgtermiņa Stabilizācijas
Rezervi). Turklāt Valsts
kontroles Ceturtā revīzijas departamenta 2008. gada 19.novembra revīzijas
ziņojumā Nr. 5.1-2-17/2008 Valsts īpašuma objektu privatizācijas procesā
iegūto un valsts īpašuma privatizācijas fondā iemaksāto līdzekļu uzkrāšanas,
pārvaldīšanas un izlietošanas atbilstība spēkā esošajiem normatīvajiem
aktiem ir iekļauts ieteikums Ekonomikas ministrijai izstrādāt grozījumus
Fondu likumā un likumā Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu
privatizāciju, izslēdzot iespēju Ministru kabinetam novirzīt privatizācijas
ieņēmumus pirms to ieskaitīšanas valsts īpašuma privatizācijas fondā dažādu
izdevumu finansēšanai. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts Grozījumi likumā Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu
privatizāciju sagatavots, lai tajā esošo terminoloģiju saskaņotu ar
Maksātnespējas likumu. Pārejas noteikumi tiks papildināti ar jaunu punktu, kas nosaka, ka, ja
valsts kapitālsabiedrības maksātnespējas process uzsākts pirms 2003.gada
1.janvāra, Privatizācijas aģentūra veic valsts kapitālsabiedrības
administratora pienākumus likumā Par uzņēmumu un uzņēmējsabiedrību
maksātnespēju noteiktajā kārtībā. Likumprojekts paredz, ka ienākumi
no valsts īpašumu objektu privatizācijas pēc Ministru kabineta noteikto privatizācijas
izdevumu atskaitīšanas un ieskaitījuma 10 procentu apmērā, Privatizācijas
aģentūras rezerves fonda veidošanai, izdarīšanas ieskaitāmi valsts budžetā,
kā arī tiek svītrota tiesība Ministru
kabinetam novirzīt privatizācijas ieņēmumus neparedzētu izdevumu finansēšanai
pirms to ieskaitīšanas valsts budžetā. Vienlaicīgi, ienākumi no pašvaldības īpašumu objektu
privatizācijas ieskaitāmi valsts budžetā, |
4. Cita informācija |
Likumprojekts Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju
jāskata kopā ar likumprojektu Grozījumi likumā Par likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem"
atzīšanu par spēku zaudējušu, kas nosaka kārtību kādā tiek likvidēts valsts un
pašvaldību īpašumu privatizācijas fondi. |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
pārmaiņām |
Nav attiecināms |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
fiziskām personām |
Nav attiecināms |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7. Cita ietekme |
Ierobežos Ministru
kabineta un pašvaldības rīcības brīvību saistībā ar ieņēmumu no valsts vai
pašvaldību īpašumu privatizāciju novirzīšana steidzamu pasākumu finansēšanai,
t.s. privatizācijas procesa organizēšanai. |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
2009. gads |
Turpmākie trīs gadi |
||
2010. gads |
2011.gads |
2012.gads |
||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams,
detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms |
|||
6. Cita informācija |
Ietekme uz pašvaldību budžetiem nav iespējams noteikt, jo pašvaldība
nesniedz nevienai no valsts institūcijām vispārēju informāciju par kopējiem
ieņēmumiem no pašvaldības īpašumu privatizācijas. Savukārt uz valsts budžetu likumprojektam nav ietekmes, jo kopš 2004.gada valsts īpašuma privatizācijas
fonda līdzekļi izlietoti vienīgi ilgtermiņa stabilizācijas rezerves
veidošanai un valsts parāda samaksai un pārfinansēšanai. Turklāt, saskaņā ar
likumu Par valsts budžetu 2009.gadam 33.pantu valsts īpašuma privatizācijas
fondā iemaksātie līdzekļi Ministru kabineta noteiktajā apmērā tiek ieskaitīti
Finanšu ministrijas norādītajā kontā ilgtermiņa stabilizācijas rezerves
papildināšanai, valsts parāda nomaksai un pārfinansēšanai. Vienlaicīgi ir
jānorāda, ka ar likumprojektu tiek izslēgta tiesība Ministru kabinetam
novirzīt privatizācijas ieņēmumus pirms to ieskaitīšanas valsts īpašuma
privatizācijas fondā dažādu izdevumu finansēšanai, kas pēdējos gados būtiski
samazināja ieņēmumus valsts īpašuma privatizācijas fondos un attiecīgi
ieskaitījumus ilgtermiņa stabilizācijas rezerves veidošanai un valsts parāda
samaksai un pārfinansēšanai. |
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī
ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Nepieciešams atzīst par spēku
zaudējušu likumu Par valsts un pašvaldību īpašumu privatizācijas
fondiem, kā arī jāveic grozījumi Ilgtermiņa stabilizācijas
rezerves likumā, likumā Par valsts budžetu 2009.gadam, likumā Par valsts budžetu 2009.gadam, likumā Par zemes reformu
Latvijas Republikas pilsētās, likumā Par īpašuma privatizāciju agroservisa
uzņēmumos, likumā Par īpašuma
tiesību atjaunošanu uz uzņēmumiem un citiem īpašuma objektiem, likumā Par
nodokļiem un nodevām, likumā Par uzņēmuma ienākumu nodokli, likumā Par
valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju, likumā Par
interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā un likumā Par zemes
īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem
īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos. Vienlaicīgi atbilstoši likumprojekta 3. Un 5.apnatam Ministru kabineta ir
jāizdod Ministru kabineta noteikumi, kas privatizācijas izdevumu atskaitījumi no ienākumiem,
kas gūti valsts īpašumu privatizācijas rezultātā, kā arī rezerves fonda
izmantošanas noteikumus. |
|
2. Cita informācija |
Nav |
|
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
|
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav attiecināms |
|
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Atbilstoši
2009.gada 28.janvāra saprašanās memorandam starp Eiropas kopienu un Latvijas
Republiku 16.pantu Eiropas komisija vai tās pilnvarotie pārstāvji var veikt
atsevišķu novērtējumu par paveikto. Latvijas atbildīgajām institūcijām ir
jāsniedz visa novērtēšanai nepieciešamā informācija. Tām tiks iesniegts
novērtēšanas ziņojuma projekts komentāru sniegšanai. Starptautiskā
Valūtas fonda un Eiropas Komisijas tehniskās palīdzības 2009.gada
24.-30.marta misija ir piedāvājusi noteikt, ka pašvaldības var atvērt kontus
tikai Valsts Kasē, lai uzlabotu finanšu monitoringu un uzraudzību, kā arī
slēgt ārpusbudžeta fondus (Privatizācijas fondu un Ilgtermiņa Stabilizācijas
Rezervi). |
|
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot
katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs
tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta
projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu
projektiem |
Nav attiecināms |
|
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Nav attiecināms |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav attiecināms |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir
izmantoti |
Konsultācijas un sabiedrības informēšanas pasākumi nav
nepieciešami. |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas ar ekspertiem nav nepieciešamas. |
5. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunu institūciju veidošana nav paredzēta. Likumprojekta izpilde tiks
nodrošināta esošo institūciju un piešķirtā finansējuma ietvaros. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likums tiks publicēts laikrakstā Latvijas Vēstnesis un būs pieejami
Interneta tīklā: Normatīvo aktu
informācijas sistēmā (NAIS) un bezmaksas datu bāzē www.likumi.lv. |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts
viņu ierobežo |
Nav attiecināms |
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
Ekonomikas
ministrs A.Kampars
Vīza: valsts sekretārs A.Matīss
28.05.2009. 19:38
1699
Lore
67013207Kaspars
Lore, Kaspars.Lore@em.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Ārkārtas sēde
Rīgā |
Nr.35 |
2009.gada 29.maijā |
32.§
Likumprojekts "Grozījumi
likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju""
TA-1836
___________________________________________________________
(A.Kampars,
K.Lore, M.Bičevskis, I.Bergmane, V.Dombrovskis)
1.
Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
Valsts
kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta grozījumu
likumprojekta paketē.
Pieņemt
zināšanai, ka Tieslietu ministrijai un Finanšu ministrijai nav iebildumu pret
likumprojekta turpmāko virzību.
2.
Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir ekonomikas
ministrs.
3.
Ministriem:
3.1.
nodrošināt, lai par budžeta grozījumu likumprojekta paketes sagatavošanu
atbildīgās amatpersonas būtu pieejamas arī ārpus darba laika un brīvdienās līdz
budžeta grozījumu iesniegšanai un izskatīšanai Saeimā;
3.2.
piedalīties valsts budžeta grozījumu likumprojekta paketes izskatīšanā Saeimā.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas
direktore |
|
G.Veismane |
|
2009-MK-PROT-35-2905-#32.doc 1