Rīgā
02.06.2009. Nr.90/TA-1673,
TA-1677, TA-1690,
TA-1764,
TA-1708, TA-1709,
TA-1717,
TA-1711, TA-1712,
TA-1710,
TA-1721, TA-1724,
TA-1726,
TA-1695, TA-1681,
TA-1643, TA-1728,
TA-1836,
TA-1686,
TA-1786, TA-1754,
TA-1621,
TA-1596, TA-1636,
TA-1762, TA-1696,
TA-1746,
TA-1858,
TA-1765, TA-1694,
TA-1835,
TA-1748
Saeimas Prezidijam
Nosūtām
izskatīšanai Ministru kabineta š.g. 27.maija, 29.maija un 1.jūnija sēdē
atbalstītos likumprojektus, kuri iekļauti valsts budžeta 2009.gadam grozījumu
likumprojekta paketē:
likumprojektu "Grozījumi Augstskolu likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880, Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Profesionālās izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880, Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840, Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Zinātniskās darbības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840, Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums likumā "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Kriminālprocesa likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Dundurs 67036931, Zigmunds.Dundurs@tm.gov.lv).
likumprojektu "Grozījumi Krimināllikumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Gratkovska 67036961, Indra.Gratkovska@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Papsujevičs 67021128, Mihails.Papsujevics@vpd.gov.lv);
likumprojektu "Par likuma "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67162676, Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Novožilova 67162697, Linda.Novozilova@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67162676, Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes dzīlēm"", kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Ozola 67026518, Dace.Ozola@vidm.gov.lv);
likumprojektu "Par Izglītības inovācijas fonda
likuma atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja
Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Depkovska 67047945, Anita.Depkovska@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Ciltsdarba likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Ingiļāvičute 67027661, Biruta.Ingilavicute@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Plūmiņa 67223131, signe.plumina@dvi.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Avota 67083954, aiva.avota@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Civilprocesa likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs 67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas likumā", kuru izstrādāja Valsts kanceleja (atbildīgā amatpersona - Osvalde 67082971, rudite.osvalde@mk.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Tūrisma likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Beļskis 67013113, Edmunds.Belskis@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009.gadā"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ošiņa 67095622, Inga.Osina@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Būvniecības likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Gurecka 67027063, Linda.Gurecka@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Orlovskis 67027370, Andris.Orlovskis@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Vispārējās izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Grīnis 67047910, edgars.grinis@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Rajonu pašvaldību reorganizācijas likumā", kuru izstrādāja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Jaunzeme 67770464, kristine.jaunzeme@raplm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Lauku atbalsta dienesta likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Pastare 67027029, Inese.Pastare@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rudzīte 67028984, Agnese.Rudzite@vid.gov.lv);
likumprojektu "Par likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā", kuru izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Girucka 67028381, iveta.girucka@sam.gov.lv);
Pielikumā: 1. Likumprojekts
"Grozījumi Augstskolu likumā" uz 1 lpp.
2. Likumprojekta "Grozījumi Augstskolu
likumā" anotācija uz 5 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 8.§ izraksts uz 1 lp.
4. Likumprojekts "Grozījumi
Profesionālās izglītības likumā" uz 1 lpp.
5. Likumprojekta "Grozījumi Profesionālās
izglītības likumā" anotācija uz 4 lpp.
6. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 9.§ izraksts uz 1 lp.
7. Likumprojekts "Grozījumi
Izglītības likumā" uz 2 lpp.
8. Likumprojekta "Grozījumi Izglītības
likumā" anotācija uz
6 lpp.
9. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 11.§ izraksts uz 1 lp.
10. Likumprojekts "Grozījumi
Zinātniskās darbības likumā" uz 3 lpp.
11. Likumprojekta "Grozījumi Zinātniskās
darbības likumā" anotācija uz 4 lpp.
12. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 12.§ izraksts uz 1 lp.
13. Likumprojekts "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"" uz
1 lpp.
14. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību""
anotācija uz 6 lpp.
15. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 15.§ izraksts uz 1 lp.
16. Likumprojekts "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" uz 1 lpp.
17. Likumprojekta "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" anotācija uz 9 lpp.
18. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 16.§ izraksts uz 1 lp.
19. Likumprojekts "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" uz 3 lpp.
20. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" anotācija uz 13 lpp.
21. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 17.§ izraksts uz 1 lp.
22. Likumprojekts "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" uz
3 lpp.
23. Likumprojekta "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" anotācija uz 10 lpp.
24. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 18.§ izraksts uz 1 lp.
25. Likumprojekts "Grozījumi
Krimināllikumā" uz 3 lpp.
26. Likumprojekta "Grozījumi
Krimināllikumā" anotācija uz 10 lpp.
27. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 19.§ izraksts uz 1 lp.
28. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" uz 2 lpp.
29. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" anotācija uz 17 lpp.
30. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 20.§ izraksts uz 1 lp.
31. Likumprojekts "Par likuma
"Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu"
uz 1 lpp.
32. Likumprojekta "Par likuma "Par
tiesu piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija
uz 4 lpp.
33. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 21.§ izraksts uz 1 lp.
34. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 4 lpp.
35. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par tiesu varu"" anotācija uz 26 lpp.
36. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 22.§ izraksts uz 1 lp.
37. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"" uz
1 lpp.
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par pašvaldībām"" anotācija uz 4 lpp.
39. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 23.§ izraksts uz 1 lp.
40. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" uz 3 lpp.
41. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" anotācija uz 12 lpp.
42. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 27.§ izraksts uz 1 lp.
43. Likumprojekts "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
44. Likumprojekta "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija uz 7 lpp.
45. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 13.§ izraksts uz 1 lp.
46. Likumprojekts "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" uz 4 lpp.
47. Likumprojekta "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" anotācija uz 8 lpp.
48. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 29.§ izraksts uz 1 lp.
49. Likumprojekts "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
50. Likumprojekta "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" anotācija uz 9 lpp.
51. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 66.§ izraksts uz 1 lp.
52. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"" uz 2
lpp.
53. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju""
anotācija uz 10 lpp.
54. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 32.§ izraksts uz 1 lp.
55. Likumprojekts "Grozījumi Likumā
par budžetu un finanšu vadību" uz 4 lpp.
56. Likumprojekta "Grozījumi Likumā par
budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lpp.
57. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 6.§ izraksts uz 1 lp.
58. Likumprojekts "Grozījumi
Civilprocesa likumā" uz 2 lpp.
59. Likumprojekta "Grozījumi Civilprocesa
likumā" anotācija uz 11 lpp.
60. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 81.§ izraksts uz 1 lp.
61. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" uz 6 lpp.
62. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" anotācija uz 7 lpp.
63. Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes
protokola Nr.33 70.§ izraksts uz 1 lp.
64. Likumprojekts "Grozījumi Tūrisma
likumā" uz 1 lpp.
65. Likumprojekta "Grozījumi Tūrisma
likumā" anotācija
uz 7 lpp.
66. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 1.§ izraksts uz 1 lp.
67. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" uz 2 lpp.
68. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" anotācija uz 5 lpp.
69. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 18.§ izraksts uz 2 lp.
70. Likumprojekts "Grozījumi
Būvniecības likumā" uz 2 lp.
71. Likumprojekta "Grozījumi Būvniecības
likumā" anotācija uz 6 lpp.
72. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 5.§ izraksts uz 1 lp.
73. Likumprojekts "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 3 lpp.
74. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 8 lpp.
75. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 10.§ izraksts uz 1 lp.
76. Likumprojekts "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" uz 3 lpp.
77. Likumprojekta "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" anotācija uz 14 lpp.
78. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 25.§ izraksts uz 1 lp.
79. Likumprojekts "Grozījumi
Vispārējās izglītības likumā" uz 1 lpp.
80. Likumprojekta "Grozījumi Vispārējās
izglītības likumā" anotācija uz 7 lpp.
81. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 42.§ izraksts uz 1 lp.
82. Likumprojekts "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" uz 1 lpp.
83. Likumprojekta "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" anotācija uz 4 lpp.
84. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 7.§ izraksts uz 1 lp.
85. Likumprojekts "Grozījums Lauku
atbalsta dienesta likumā" uz 2 lpp.
86. Likumprojekta "Grozījums Lauku atbalsta
dienesta likumā" anotācija uz 7 lpp.
87. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 74.§ izraksts uz 2 lp.
88. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 4 lpp.
89. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija uz 8 lpp.
90. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 7.§ izraksts uz 1 lp.
91. Likumprojekts "Par likuma
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu
par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
92. Likumprojekta "Par likuma "Par
valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku
zaudējušu" anotācija uz 12 lpp.
93. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 1.§ izraksts uz 1 lp.
94. Likumprojekts "Grozījumi
Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
95. Likumprojekta "Grozījumi Sabiedriskā
transporta pakalpojumu likumā" anotācija uz 7 lpp.
96. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 2.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents, bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Milenberga 67082895
Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā
Izdarīt Informācijas sabiedrības pakalpojumu
likumā (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2004, 23.;
2005, 24.nr.) šādus grozījumus:
1. 9.pantā:
Izteikt ceturto daļu šādā
redakcijā:
(4) Elektronisko pastu vai cita veida komunikāciju,
izmantojot publiski pieejamus elektronisko sakaru pakalpojumus, aizliegts
izmantot komerciāla paziņojuma sūtīšanai, ja tiek lietota nederīga elektroniskā
pasta adrese, nederīgs tālruņa vai faksa numurs, uz kuru pakalpojuma saņēmējs
varētu sūtīt pieprasījumu pārtraukt komunikāciju vai ja netiek ņemta vērā
pakalpojuma saņēmēja atteikšanās no turpmāku komerciālu paziņojumu saņemšanas;
Papildināt ar sesto daļu šādā
redakcijā:
(6) Šā panta pirmā, otrā un trešā daļa attiecas tikai uz
komerciālu paziņojumu sūtīšanu fiziskām personām.
2. Papildināt 13.pantu ar
sesto daļu šādā redakcijā:
(6) Uzraudzības iestādei ir pienākums veikt pārbaudi par
šā likuma 9.panta ievērošanu, ja viena gada laikā viens pakalpojuma saņēmējs ir
saņēmis vismaz desmit komerciālus paziņojumus no viena pakalpojuma sniedzēja un
ja pakalpojuma saņēmējs ir iesniedzis uzraudzības iestādei par to sūdzību.
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Iesniedzējs:
Tieslietu ministrs M.Segliņš
Vīza:
Valsts sekretārs M.Lazdovskis
27.05.2009. 16:00
172
S.Plūmiņa
67223131, signe.plumina@dvi.gov.lv
Likumprojekta Grozījumi
Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||
1. Atsauce
uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Ministru kabineta 2009.gada 30.aprīļa sēdes
protokola Nr.28 3.§ Par likumprojektu "Grozījumi likumā "Par
valsts budžetu 2009.gadam. |
|||||||||
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
1.
Eiropas
Parlamenta un Padomes Direktīvas 2002/58/EK par personas datu apstrādi un privātās
dzīves aizsardzību elektronisko komunikāciju nozarē (direktīva par privāto
dzīvi un elektronisko komunikāciju) 13.pants nosaka, ka Eiropas Savienības
dalībvalstīm ir pienākums veikt šajā direktīvā noteiktos pasākumus, lai
aizsargātu no aizliegtu komerciālu paziņojumu saņemšanas abonentus, kas ir fiziskas
personas, tomēr dalībvalstīm ir pienākums nodrošināt pienācīgu
aizsardzību no aizliegtu komerciālu paziņojumu saņemšanas arī abonentus, kas
ir juridiskas personas. Tādējādi attiecībā uz juridiskām personām šī
direktīva ļauj dalībvalstīm pašām izvēlēties pasākumus, kas nodrošinātu šo
personu pienācīgu aizsardzību no aizliegtu komerciālu paziņojumu saņemšanas.
Piemēram, saskaņā ar šīs direktīvas 13.pantu Eiropas Savienības dalībvalstīm
ir tiesības noteikt, ka komerciālus paziņojumus juridiskām personām var
sūtīt, neiegūstot piekrišanu, bet, nodrošinot iespēju atteikties no turpmāku
komerciālu paziņojumu saņemšanas. Informācijas sabiedrības pakalpojumu likuma
9.pants paredz, ka katra aizliegta komerciāla paziņojuma sūtīšana ir
atsevišķs pārkāpums neatkarīgi no tā vai tas nosūtīts juridiskai personai vai
fiziskai personai. Šis likuma pants nosaka vienādus nosacījumus komerciālu
paziņojumu sūtīšanai gan fiziskām, gan juridiskām personām komerciālu
paziņojumu ir atļauts sūtīt, ja iepriekš ir saņemta piekrišana vai ja pastāv
visi Informācijas sabiedrības pakalpojumu likuma 9.panta otrās daļas
nosacījumi. Tādējādi šobrīd Informācijas sabiedrības pakalpojumu likums
nosaka stingrāku regulējumu nekā to pieļauj direktīva. Pasliktinoties ekonomiskajai situācijai,
komersanti arvien vairāk sūta komerciālus paziņojumus, jo tas nodrošina
iespēju par nelieliem finansiāliem izdevumiem reklamēt to piedāvātās preces
vai pakalpojumus. Tādējādi Datu valsts inspekcija saņem arvien vairāk sūdzības
no fiziskām un juridiskām personām par aizliegtu komerciālu paziņojumu
saņemšanu. Šo sūdzību izskatīšana Administratīvā procesa likumā un Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā noteiktajā kārtībā ir ilgstošs process, kura
ietvaros tiek tērēta ievērojama daļa Datu valsts inspekcijas ierobežotās
kapacitātes. Sūtot komerciālus paziņojumus fiziskām
personām, tiek veikta arī personas datu apstrāde un to privātuma aizskārums,
tādējādi Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā būtu jānosaka stingrāki
nosacījumi komerciālu paziņojumu sūtīšanai fiziskām personām, salīdzinājumā
ar komerciālu paziņojumu sūtīšanu juridiskām personām. Līdz ar to
Informācijas sabiedrības pakalpojumu likuma 9.pantā jāveic grozījumi, šī
panta ceturtajā un sestajā daļā nosakot, ka juridiskām personām aizliegts
sūtīt komerciālus paziņojumus, ja tām netiek nodrošināta iespēja atteikties
no turpmāku komerciālu paziņojumu saņemšanas vai ja to atteikšanās netiek
ņemta vērā. Tādējādi samazinātos Datu valsts
inspekcijai iesniegto sūdzību skaits par aizliegtu komerciālu paziņojumu
sūtīšanu, samazinātos resursu izlietojums sūdzību izskatīšanai un
komersantiem tiktu nodrošinātas plašākas iespējas, ievērojot direktīvu,
reklamēt to preces un pakalpojumus. 2.
Aizliegtu
komerciālu paziņojumu sūtīšana ir pārkāpums, kuru katru dienu izdara milzīgs
skaits komerciālu paziņojumu sūtītāju. Katra aizliegta komerciāla paziņojumu
nosūtīšana Informācijas sabiedrības pakalpojumu likuma izpratnē ir pārkāpums,
par kuru Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā ir paredzēta
administratīvā atbildība. Šobrīd saskaņā ar Administratīvā procesa likumu,
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksu un Informācijas sabiedrības
pakalpojumu likuma 13.pantu personai ir tiesības pieprasīt pārbaudes veikšanu
un vainīgās personas saukšanu pie administratīvās atbildības par katru
aizliegtu komerciālu paziņojumu. Sabiedrības informētība par šādām tiesībām
pieaug, līdz ar to būtiski pieaug arī Datu valsts inspekcijā iesniegto
sūdzību skaits. Tādējādi liela daļa Datu valsts inspekcijas kapacitātes tiek
tērēta, izskatot individuālas sūdzības par aizliegtu komerciālu paziņojumu
saņemšanu, un līdz ar to tiek risināti individuāli gadījumi, nevis situācija
kopumā - netiek veiktas preventīvas pārbaudes un sabiedrības informēšana par
pienākumiem, kas izriet no Informācijas sabiedrības pakalpojumu likuma. Tādējādi, lai nodrošinātu iespēju Datu
valsts inspekcijai veikt efektīvāku aizliegtu komerciālu paziņojumu sūtīšanas
uzraudzību, veicot preventīvus pasākumus, novēršot nākotnē iespējamus pārkāpumus,
normatīvajos aktos būtu jāierobežo tie gadījumi, kuros Datu valsts
inspekcijai ir pienākums veikt pārbaudi. Līdzīgs regulējums tiek piemērots
arī citās valstīs. Piemēram, Lielbritānijā, Īrijā, aizliegta komerciāla
paziņojuma saņēmējam nav tiesības pieprasīt pārbaudes veikšanu un vainīgās
personas saukšanu pie atbildības par aizliegta komerciāla paziņojuma sūtīšanu
un šāda lēmuma pieņemšana ir noteikta tikai uzraudzības iestādes
kompetencē. Pilnīga iestādes rīcības brīvība izlemt par
pārbaudes veikšanu/neveikšanu un vainīgās personas saukšanu/nesaukšanu pie
administratīvās atbildības nebūtu atbilstoša un radītu iespēju subjektīvai
rīcībai. Tādējādi Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā būtu jānosaka
kritērijs, kādam pastāvot uzraudzības iestādei ir pienākums veikt pārbaudi.
Par šādu kritēriju vajadzētu atzīt regulāru aizliegtu komerciālu paziņojumu
sūtīšanu, ar regularitāti saprotot aizliegtu komerciālu paziņojumu sūtīšanu
vienai personai gada laikā 10 reizes. Ņemot vērā iepriekš minēto un lai nodrošinātu
Datu valsts inspekcijai iespēju izmantot tās kapacitāti lietderīgi (veikt
preventīvus pasākumus, novēršot nākotnē iespējamus pārkāpumus (komerciālu
paziņojumu sūtītāju informēšanu, izglītošanu par komerciālu paziņojumu
sūtīšanas kārtību), atklāt un piemērot atbildību par būtiskiem pārkāpumiem
(regulāru un atkārtotu aizliegtu komerciālu paziņojumu sūtīšanu)),
Informācijas sabiedrības pakalpojumu likuma 13.panta sestajā daļā būtu
jānosaka Datu valsts inspekcijai pienākums (nevis tiesības) veikt pārbaudi,
ja viena gada laikā viens pakalpojuma saņēmējs ir saņēmis vismaz desmit
komerciālus paziņojumus no viena pakalpojuma sniedzēja un ja pakalpojuma
saņēmējs ir iesniedzis uzraudzības iestādei par to sūdzību. Tādējādi pārējos
gadījumus Datu valsts inspekcijai, ņemot vērā lietderību, būtu tiesības pašai
lemt par pārbaudes veikšanu un par vainīgās personas saukšanu pie
administratīvās atbildības. |
|||||||||
3.
Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekts
Grozījumi Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā paredz: 1.
tiek precizēta likuma 9.panta ceturtā daļa
un 9.pants tiek papildināts ar sesto daļu, nosakot, ka komerciālu paziņojumu
sūtīšanas aizliegums, nesaņemot piekrišanu vai nepastāvot visiem šī likuma
9.panta otrās daļas nosacījumiem, attiecas tikai uz komerciālu paziņojumu
saņēmējiem, kas ir fiziskas personas, un ka komerciālo paziņojumu saņēmējiem,
kas ir juridiskas personas, ir aizliegts sūtīt komerciālus paziņojumus, ja
tām netiek nodrošināta iespēja atteikties no turpmāku komerciālu paziņojumu saņemšanas
vai ja šāda atteikšanās netiek ņemta vērā. Tādejādi tiks ieviests Direktīvas
2002/58/EK 13.pantam atbilstošs regulējums, vienlaicīgi tiek precizēti
tehniskie līdzekļi un nosacījumi komerciāla paziņojuma sūtīšanas aizliegumam,
kā arī samazināsies Datu valsts inspekcijai iesniegto sūdzību skaitu par
aizliegtiem komerciāliem paziņojumiem. 2.
likuma 13.pants tiek papildināts ar sesto
daļu, paredzot, ka uzraudzības iestādei ir pienākums veikt pārbaudi par šā
likuma 8. vai 9.panta ievērošanu, ja viena gada laikā viens pakalpojuma
saņēmējs ir saņēmis vismaz desmit komerciālus paziņojumus no viena
pakalpojuma sniedzēja un ja pakalpojuma saņēmējs ir iesniedzis uzraudzības
iestādei par to sūdzību. Tādējādi samazināsies Datu valsts inspekcijā
iesniegto sūdzību skaits par aizliegtiem komerciāliem paziņojumiem. Samazinoties Datu valsts inspekcijai
iesniegto sūdzību skaitam, tiks nodrošināta iespēja Datu valsts inspekcijai
tās kapacitāti izmantot lietderīgāk un efektīvāk ietaupīt resursus, kas
tiek tērēti sūdzību izskatīšanai, veikt preventīvus pasākumus, samazinot
nākotnē iespējamos pārkāpumus, un atklāt un piemērot atbildību par būtiskiem
pārkāpumiem. |
|||||||||
4. Cita
informācija |
Saistībā
ar 2009.gada valsts budžeta samazinājumu sadaļā 27.00.00 Datu aizsardzībā
tiek virzīti likumprojekti Grozījumi Fizisko personu datu aizsardzības
likumā, Grozījums Informācijas atklātības likumā, Grozījums likumā Par
nodokļiem un nodevām. |
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme
uz |
|
|||||||||
1. Vispārēja
ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav
attiecināms |
|
||||||||
2. Ekonomiskā
ietekme: 2.1. makroekonomiskā
vide; 2.2. preču un
pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un
importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un
pētījumi; 2.7. augstāka resursu
izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms |
|
||||||||
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
|
||||||||
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
|
||||||||
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās
situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms |
|
||||||||
6. Ietekme uz
vidi: 6.1. dabas resursu
lietošana; 6.2. ietekme uz
piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie
atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu
produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši
aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši
aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida
piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms |
|
||||||||
7. Cita ietekme |
Nav
attiecināms |
|
||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
|||||||||
|
(tūkst. latu) |
|
||||||||
Rādītāji |
2009. gads |
Turpmākie trīs
gadi |
|
|||||||
2010 |
n+2 2011 |
2012 |
|
|||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
|||||
1. Izmaiņas
budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais
budžets; 1.3. pašvaldību
budžets |
11.9 |
0 |
0 |
0 |
|
|||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem
un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais
budžets; 2.3. pašvaldību
budžets |
11.9 |
-11.9 |
-11.9 |
-11.9 |
|
|||||
3. Finansiālā
ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi
no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais
budžets; 3.3. pašvaldību
budžets |
Nav attiecināms |
11.9 |
11.9 |
11.9 |
|
|||||
4. Prognozējamie
kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
|||||
|
|
|||||||||
|
|
|||||||||
5. Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
2009.gads. Saskaņā ar Likumu par valsts budžetu 2009.
gadam funkcijas nodrošināšanai paredzētais finansējums - LVL 11 889, tais skaitā: EKK 1000 Atlīdzība LVL 7445 (EKK 1100 Atalgojums LVL
6000 ) 1.darbinieka atbrīvošana (juriskonsults)
500LVL*12.mēn*VSAOI= 7445 LVL Kārtējie izdevumi kopā 4444 LVL, tai skaitā: EKK 2250 IT pakalpojumi, sistēmas administrēšana
1440 LVL EKK 2210 Sakaru pakalpojumi 216 LVL EKK 2310 Biroja preces 180 LVL EKK 2320 Transports, degviela, remonts 1154 LVL EKK 2239 Prese, speciālā literatūra 874 LVL EKK 2100 Komandējumi (gadā paredzētie 15 komandējumi
6 darbinieki) -580 LVL Izdevumu samazinājums
2009.gadā - 9957 LVL, tai skaitā: EKK 1000 Atlīdzība LVL 7445 (EKK 1100 Atalgojums LVL
6000 ) 1.darbinieka atbrīvošana (juriskonsults)
500LVL*6.mēn*VSAOI= 3723 LVL Bezalgas atvaļinājums pārējiem darbiniekiem ( 15
darbinieki 5 dienas), lai 2009.gadā nodrošinātu noteikto atlīdzības
samazinājumu - 3722 LVL Kārtējie izdevumi kopā 2512 LVL, tai skaitā: EKK 2250 IT pakalpojumi, sistēmas administrēšana
720 LVL EKK 2210 Sakaru pakalpojumi 108 LVL EKK 2310 Biroja preces 90 LVL EKK 2320 Transports, degviela, remonts 577 LVL EKK 2239 Prese, speciālā literatūra 437 LVL EKK 2100 Komandējumi (gadā paredzētie 15 komandējumi
6 darbinieki) -580 LVL Izdevumu samazinājums
2010.gadā un turpmāk 11889 LVL, tai skaitā: EKK 1000 Atlīdzība LVL 7445 (EKK 1100 Atalgojums LVL
6000 ) 1.darbinieka atbrīvošana (juriskonsults)
500LVL*12.mēn*VSAOI= 7445 LVL Kārtējie izdevumi kopā 4444 LVL, tai skaitā: EKK 2250 IT pakalpojumi, sistēmas administrēšana
1440 LVL EKK 2210 Sakaru pakalpojumi 216 LVL EKK 2310 Biroja preces 180 LVL EKK 2320 Transports, degviela, remonts 1154 LVL EKK 2239 Prese, speciālā literatūra 874 LVL EKK 2100 Komandējumi
(gadā paredzētie 15 komandējumi 6 darbinieki) -580 LVL |
|
||||||||
6. Cita
informācija |
Priekšlikumus par
izdevumu samazināšanu iekļaut grozījumos likumā Par valsts budžetu
2009.gadam, kā arī ņemt vērā turpmāko gadu valsts budžeta likumprojektu
izstrādē |
|
||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
|||||||||
1. Kādi
normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un
vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura ir
atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī tiem,
kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to izdošanas
mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts šos
noteikumus izstrādāt |
Nav attiecināms |
|
||||||||
2. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
|
||||||||
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
|||||
1. Saistības
pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||||
2. Saistības
pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav
attiecināms |
||||
3. Saistības,
kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Nav
attiecināms |
||||
4.
Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||
Attiecīgo
Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas
līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums,
datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo
aktu |
Nav attiecināms |
||||
2.tabula |
|||||
Eiropas
Savienības tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas
normatīvā akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto
direktīvas vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||
5. Saistības
sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem
aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts
atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||||
6. Cita
informācija |
Nav
attiecināms |
||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
|||||
1. Ar kurām
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām un citām
iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas |
||||
2. Kāda ir šo
pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto
institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi,
mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Konsultācijas
nav notikušas |
||||
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav veikti |
||||
4. Konsultācijas
ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas |
||||
5. Cita
informācija |
Citas informācijas nav |
||||
|
|||||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Normatīvā akta projekts šo jomu neskar. |
||||
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Pēc pieņemšanas Saeimā likums tiks publicēts oficiālajā
laikrakstā Latvijas Vēstnesis, periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājā, Normatīvo aktu informācijas sistēmā
(NAIS). Informācija tiks ievietota Datu valsts inspekcijas interneta mājas
lapā www.dvi.gov.lv. |
||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds var vērsties
ar konstitucionālo sūdzību Satversmes tiesā. |
||||
4. Cita
informācija |
Citas
informācijas nav |
||||
Tieslietu ministrs M. Segliņš
Valsts
sekretārs M.Lazdovskis
27.05.2009. 16:15
2077
S.Plūmiņa
67223131,
signe.plumina@dvi.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Ārkārtas sēde
Rīgā |
Nr.34 |
2009.gada 27.maijā |
66.§
Likumprojekts "Grozījumi
Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā"
TA-1728
___________________________________________________________
(L.Medina,
V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
2. Tieslietu ministrijai
precizēt likumprojektu, paredzot tā spēkā stāšanos ar 2009.gada 1.jūliju,
precizēt likumprojekta anotāciju un precizēto likumprojektu un anotāciju
iesniegt Valsts kancelejā līdz š.g. 28.maijam plkst.12.00.
3. Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta grozījumu
likumprojekta paketē.
4. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas
direktora vietā - Tiesību aktu redakcijas departamenta vadītāja |
|
D.Vaivare |
|
2009-MK-PROT-34-2705-#66.doc
1