Rīgā
02.06.2009. Nr.90/TA-1673,
TA-1677, TA-1690,
TA-1764,
TA-1708, TA-1709,
TA-1717,
TA-1711, TA-1712,
TA-1710,
TA-1721, TA-1724,
TA-1726,
TA-1695, TA-1681,
TA-1643, TA-1728,
TA-1836,
TA-1686,
TA-1786, TA-1754,
TA-1621,
TA-1596, TA-1636,
TA-1762, TA-1696,
TA-1746,
TA-1858,
TA-1765, TA-1694,
TA-1835,
TA-1748
Saeimas Prezidijam
Nosūtām
izskatīšanai Ministru kabineta š.g. 27.maija, 29.maija un 1.jūnija sēdē
atbalstītos likumprojektus, kuri iekļauti valsts budžeta 2009.gadam grozījumu
likumprojekta paketē:
likumprojektu
"Grozījumi Augstskolu likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes
ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880,
Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Profesionālās izglītības likumā", kuru izstrādāja
Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880,
Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes
ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840,
Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Zinātniskās darbības likumā", kuru izstrādāja Izglītības
un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840,
Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums likumā "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas
kārtību"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā
amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616,
Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā", kuru izstrādāja Tieslietu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616,
Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Kriminālprocesa likumā", kuru izstrādāja Tieslietu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Dundurs 67036931,
Zigmunds.Dundurs@tm.gov.lv).
likumprojektu
"Grozījumi Krimināllikumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija
(atbildīgā amatpersona - Gratkovska 67036961,
Indra.Gratkovska@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Papsujevičs 67021128,
Mihails.Papsujevics@vpd.gov.lv);
likumprojektu
"Par likuma "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par
spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā
amatpersona - Kušķe 67162676, Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par tiesu varu"", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Novožilova 67162697,
Linda.Novozilova@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67162676,
Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par zemes dzīlēm"", kuru izstrādāja
Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Ozola 67026518,
Dace.Ozola@vidm.gov.lv);
likumprojektu
"Par Izglītības inovācijas fonda likuma atzīšanu par spēku
zaudējušu", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā
amatpersona - Depkovska 67047945,
Anita.Depkovska@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Ciltsdarba likumā", kuru izstrādāja
Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Ingiļāvičute 67027661,
Biruta.Ingilavicute@zm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā", kuru
izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Plūmiņa 67223131,
signe.plumina@dvi.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu
privatizāciju"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā
amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību", kuru izstrādāja
Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Avota 67083954,
aiva.avota@fm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Civilprocesa likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un
sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas likumā", kuru izstrādāja Valsts
kanceleja (atbildīgā amatpersona - Osvalde 67082971,
rudite.osvalde@mk.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Tūrisma likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija
(atbildīgā amatpersona - Beļskis 67013113,
Edmunds.Belskis@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu
un darbinieku atlīdzību 2009.gadā"", kuru izstrādāja Finanšu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Ošiņa 67095622,
Inga.Osina@fm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Būvniecības likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija
(atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028,
andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā", kuru
izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Gurecka 67027063, Linda.Gurecka@zm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā", kuru
izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Orlovskis 67027370,
Andris.Orlovskis@zm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Vispārējās izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības
un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Grīnis 67047910,
edgars.grinis@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Rajonu pašvaldību reorganizācijas likumā", kuru izstrādāja
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona -
Jaunzeme 67770464, kristine.jaunzeme@raplm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums Lauku atbalsta dienesta likumā", kuru izstrādāja
Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Pastare 67027029,
Inese.Pastare@zm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"", kuru
izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rudzīte 67028984,
Agnese.Rudzite@vid.gov.lv);
likumprojektu
"Par likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas
fondiem" atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Ekonomikas
ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207,
Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā", kuru
izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Girucka 67028381,
iveta.girucka@sam.gov.lv);
Pielikumā: 1. Likumprojekts
"Grozījumi Augstskolu likumā" uz 1 lpp.
2. Likumprojekta "Grozījumi Augstskolu
likumā" anotācija uz 5 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 8.§ izraksts uz 1 lp.
4. Likumprojekts "Grozījumi
Profesionālās izglītības likumā" uz 1 lpp.
5. Likumprojekta "Grozījumi Profesionālās
izglītības likumā" anotācija uz 4 lpp.
6. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 9.§ izraksts uz 1 lp.
7. Likumprojekts "Grozījumi
Izglītības likumā" uz 2 lpp.
8. Likumprojekta "Grozījumi Izglītības
likumā" anotācija uz
6 lpp.
9. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 11.§ izraksts uz 1 lp.
10. Likumprojekts "Grozījumi
Zinātniskās darbības likumā" uz 3 lpp.
11. Likumprojekta "Grozījumi Zinātniskās
darbības likumā" anotācija uz 4 lpp.
12. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 12.§ izraksts uz 1 lp.
13. Likumprojekts "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"" uz
1 lpp.
14. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību""
anotācija uz 6 lpp.
15. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 15.§ izraksts uz 1 lp.
16. Likumprojekts "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" uz 1 lpp.
17. Likumprojekta "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" anotācija uz 9 lpp.
18. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 16.§ izraksts uz 1 lp.
19. Likumprojekts "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" uz 3 lpp.
20. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" anotācija uz 13 lpp.
21. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 17.§ izraksts uz 1 lp.
22. Likumprojekts "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" uz
3 lpp.
23. Likumprojekta "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" anotācija uz 10 lpp.
24. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 18.§ izraksts uz 1 lp.
25. Likumprojekts "Grozījumi
Krimināllikumā" uz 3 lpp.
26. Likumprojekta "Grozījumi
Krimināllikumā" anotācija uz 10 lpp.
27. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 19.§ izraksts uz 1 lp.
28. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" uz 2 lpp.
29. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" anotācija uz 17 lpp.
30. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 20.§ izraksts uz 1 lp.
31. Likumprojekts "Par likuma
"Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu"
uz 1 lpp.
32. Likumprojekta "Par likuma "Par
tiesu piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija
uz 4 lpp.
33. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 21.§ izraksts uz 1 lp.
34. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 4 lpp.
35. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par tiesu varu"" anotācija uz 26 lpp.
36. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 22.§ izraksts uz 1 lp.
37. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"" uz
1 lpp.
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par pašvaldībām"" anotācija uz 4 lpp.
39. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 23.§ izraksts uz 1 lp.
40. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" uz 3 lpp.
41. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" anotācija uz 12 lpp.
42. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 27.§ izraksts uz 1 lp.
43. Likumprojekts "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
44. Likumprojekta "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija uz 7 lpp.
45. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 13.§ izraksts uz 1 lp.
46. Likumprojekts "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" uz 4 lpp.
47. Likumprojekta "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" anotācija uz 8 lpp.
48. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 29.§ izraksts uz 1 lp.
49. Likumprojekts "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
50. Likumprojekta "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" anotācija uz 9 lpp.
51. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 66.§ izraksts uz 1 lp.
52. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"" uz 2
lpp.
53. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju""
anotācija uz 10 lpp.
54. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 32.§ izraksts uz 1 lp.
55. Likumprojekts "Grozījumi Likumā
par budžetu un finanšu vadību" uz 4 lpp.
56. Likumprojekta "Grozījumi Likumā par
budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lpp.
57. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 6.§ izraksts uz 1 lp.
58. Likumprojekts "Grozījumi
Civilprocesa likumā" uz 2 lpp.
59. Likumprojekta "Grozījumi Civilprocesa
likumā" anotācija uz 11 lpp.
60. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 81.§ izraksts uz 1 lp.
61. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" uz 6 lpp.
62. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" anotācija uz 7 lpp.
63. Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes
protokola Nr.33 70.§ izraksts uz 1 lp.
64. Likumprojekts "Grozījumi Tūrisma
likumā" uz 1 lpp.
65. Likumprojekta "Grozījumi Tūrisma
likumā" anotācija
uz 7 lpp.
66. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 1.§ izraksts uz 1 lp.
67. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" uz 2 lpp.
68. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" anotācija uz 5 lpp.
69. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 18.§ izraksts uz 2 lp.
70. Likumprojekts "Grozījumi
Būvniecības likumā" uz 2 lp.
71. Likumprojekta "Grozījumi Būvniecības
likumā" anotācija uz 6 lpp.
72. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 5.§ izraksts uz 1 lp.
73. Likumprojekts "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 3 lpp.
74. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 8 lpp.
75. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 10.§ izraksts uz 1 lp.
76. Likumprojekts "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" uz 3 lpp.
77. Likumprojekta "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" anotācija uz 14 lpp.
78. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 25.§ izraksts uz 1 lp.
79. Likumprojekts "Grozījumi
Vispārējās izglītības likumā" uz 1 lpp.
80. Likumprojekta "Grozījumi Vispārējās
izglītības likumā" anotācija uz 7 lpp.
81. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 42.§ izraksts uz 1 lp.
82. Likumprojekts "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" uz 1 lpp.
83. Likumprojekta "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" anotācija uz 4 lpp.
84. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 7.§ izraksts uz 1 lp.
85. Likumprojekts "Grozījums Lauku
atbalsta dienesta likumā" uz 2 lpp.
86. Likumprojekta "Grozījums Lauku atbalsta
dienesta likumā" anotācija uz 7 lpp.
87. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 74.§ izraksts uz 2 lp.
88. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 4 lpp.
89. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija uz 8 lpp.
90. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 7.§ izraksts uz 1 lp.
91. Likumprojekts "Par likuma
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu
par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
92. Likumprojekta "Par likuma "Par
valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku
zaudējušu" anotācija uz 12 lpp.
93. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 1.§ izraksts uz 1 lp.
94. Likumprojekts "Grozījumi
Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
95. Likumprojekta "Grozījumi Sabiedriskā
transporta pakalpojumu likumā" anotācija uz 7 lpp.
96. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 2.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents, bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Milenberga 67082895
Grozījumi Ciltsdarba likumā
Izdarīt Ciltsdarba likumā
(Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1998, 10.nr.; 1999,
2.nr.; 2000, 8.nr.; 2004, 2., 23.nr.; 2006, 1.nr.; 2007, 3., 15.nr.; 2008,
21.nr.) šādus grozījumus:
1. 1.pantā:
izteikt 10.punktu šādā
redakcijā:
10) šķirnes materiāls
ciltsdarbā izmantojamie dzīvnieki un to bioprodukts (sperma, olšūnas un
embriji);;
papildināt pantu ar 15. un
16.punktu šādā redakcijā:
15) virspārraudzība
individuālās dzīvnieku pārraudzības sistēmas sastāvdaļa, kuras laikā pārbauda
piena ražības un kvalitātes datu
ticamību;
16) resertifikācija
atkārtota sertifikāta izsniegšana bez sertifikācijas eksāmena kārtošanas.
2. 5.pantā:
izteikt pirmās daļas pirmo
teikumu šādā redakcijā:
(1) Dzīvnieku vērtēšanu, pārraudzību,
mākslīgo apsēklošanu, olšūnu un embriju pārstādīšanu atļauts veikt fiziskajām
personām, kas ir saņēmušas attiecīgu sertifikātu, (turpmāk sertificēta
persona) un dzīvnieku pārraudzību un mākslīgo apsēklošanu vienā ganāmpulkā
fiziskajām personām, kas saņēmušas attiecīgu apliecību.;
papildināt pantu ar otro un trešo daļu šādā
redakcijā:
(2) Dzīvnieku
vērtēšanas, pārraudzības, mākslīgās apsēklošanas, olšūnu un embriju
pārstādīšanas speciālista kvalifikācijas iegūšanas, sertifikāta izsniegšanas,
resertifikācijas un anulēšanas kārtību nosaka Ministru kabinets. Valsts
aģentūra Lauksaimniecības datu centrs sertifikāta izsniegšanu,
resertifikāciju un anulēšanu Valsts pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā
kārtībā var deleģēt ar līgumu privāto vai publisko tiesību subjektam.
(3) Ministru kabinets
nosaka kārtību, kādā izsniedzama un anulējama apliecība dzīvnieku pārraudzības
un mākslīgās apsēklošanas darba veikšanai.
3. Izteikt 6.pantu šādā
redakcijā:
6.pants
Šā likuma un normatīvo aktu par ciltsdarbu
ievērošanu uzrauga un kontrolē Pārtikas un veterinārais dienests.
4. Izteikt 8.pantu šādā redakcijā:
8.pants
Pārtikas un veterinārajam dienestam ir
tiesības:
1) kontrolēt komersantu uzņēmumu, šķirnes dzīvnieku
audzētāju organizāciju, sertificētu personu, to personu, kurām ir apliecība
pārraudzības un mākslīgās apsēklošanas darba veikšanai vienā ganāmpulkā, un
citu ar ciltsdarbu saistītu personu darbību, ja tā neatbilst normatīvajos aktos
par ciltsdarbu noteiktajai kārtībai;
2) ārējos normatīvajos aktos noteiktajos
gadījumos pieprasīt un bez maksas saņemt no privātpersonām informāciju un
dokumentus, kas nepieciešami ar ciltsdarbu saistīto pārvaldes uzdevumu
izpildei.
5. Izteikt 11.pantu šādā redakcijā:
(1) Valsts
aģentūra Lauksaimniecības datu centrs (turpmāk Datu centrs):
1) uztur un
kārto dzīvnieku īpašnieku, ganāmpulku, novietņu un dzīvnieku vienotu reģistru,
individuāli apzīmējamu dzīvnieku vērtēšanas sistēmu un ciltsdarba arhīvu;
2) piešķir
identifikācijas numurus valstī audzējamiem dzīvniekiem;
3) sagatavo
datus augstvērtīgu individuāli apzīmējamu dzīvnieku ierakstīšanai Valsts
ciltsgrāmatā un datus ciltsapliecību izsniegšanai;
4) sniedz
dzīvnieku turētājiem konsultācijas, kas saistītas ar ciltsdarba informācijas
datu apstrādi;
5) atbilstoši šā likuma 10.panta pirmās daļas
2.punktam izvērtē biedrības un nodibinājumus un piešķir šķirnes dzīvnieku
audzētāju organizāciju statusu;
6) saskaņā ar zootehniskām prasībām mākslīgās
apsēklošanas organizēšanā izvērtē komersanta uzņēmumu, kas nodarbojas ar
mākslīgo apsēklošanu un embriju transplantāciju, atbilstību un to reģistrē;
7) nodrošina šā likuma 5.pantā noteikto
personu sertifikāciju;
8) atbilstoši šā likuma 19.1pantam
nodrošina jaunu lauksaimniecības dzīvnieku šķirņu apstiprināšanu un
reģistrēšanu;
9) atbilstoši šā likuma 13.panta trešajai
daļai nodrošina slaucamo govju un piena šķirņu kazu virspārraudzību.
(2) Datu centram ir šādas tiesības:
1) anulēt normatīvajiem aktiem par
ciltsdarbu neatbilstošus ciltsdokumentus;
2) anulēt normatīvajiem aktiem par liellopu,
cūku, aitu, kazu, zirgu un medus bišu pārraudzību neatbilstošus dzīvnieka
individuālās pārraudzības datus un pārraudzību ganāmpulkam;
3) anulēt ierakstu par dzīvnieka izcelšanos no
tēva puses, ja dzīvnieks ir iegūts no nesertificēta vaislinieka;
4) apturēt uz laiku līdz vienam gadam vai
anulēt šķirnes dzīvnieku audzētāju organizāciju, sertificētu personu, to
personu, kurām ir apliecība pārraudzības un mākslīgās apsēklošanas darba veikšanai
vienā ganāmpulkā, un citu ar ciltsdarbu saistītu personu darbību, ja to darbība
neatbilst normatīvajos aktos par ciltsdarbu noteiktajai kārtībai.
6. 13.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Dzīvnieku individuālās ražības un ar to
saistīto pazīmju pārbaudes nolūkos veic pārraudzību, dzīvnieku vērtēšanu,
dzīvnieku mērīšanu un eksterjera novērtēšanu, iegūstot datus ciltsvērtības un
šķirnes ģenētiskā potenciāla noteikšanai. Dzīvnieku pārraudzību ganāmpulkā
nodrošina ganāmpulka īpašnieks.;
svītrot otro daļu;
papildināt trešo daļu ar otro teikumu šādā
redakcijā:
(3) Datu centrs Valsts pārvaldes iekārtas
likumā noteiktajā kārtībā var deleģēt ar līgumu privāto vai publisko tiesību
subjektam piena šķirņu govju un kazu virspārraudzību.
7. 16.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Dzīvnieku atražo, dzīvniekus mākslīgi
apsēklojot, pārstādot embrijus un olšūnas vai arī dabiskā ceļā lecinot ar
augstvērtīgiem sertificētiem vaisliniekiem.;
izteikt trešās daļas pirmo teikumu šādā
redakcijā:
(3) Vaislinieku bioproduktu atļauts
iegūt komersanta uzņēmumam, kas ir reģistrēts Datu centrā.
8. 17.pantā:
svītrot pirmo daļu;
izteikt otrās daļas 1. un
2.punktu šādā redakcijā:
1) juridiskajām personām, kas atbilstoši to
statūtiem veic ar ciltsdarbu saistītās funkcijas, sertificētām personām, kas
saņēmušas sertifikātu mākslīgās apsēklošanas veikšanai, ir
reģistrējušās kā saimnieciskās darbības veicējas vai pārstāv juridisko personu,
un fiziskajām personām, kas saņēmušas apliecību mākslīgās apsēklošanas darba
veikšanai vienā ganāmpulkā;
2)
dzīvnieku īpašniekiem lietošanai tikai savā ganāmpulkā;.
9. Izteikt 19.1panta otro teikumu
šādā redakcijā:
Datu centrs Valsts
pārvaldes iekārtas likumā noteiktajā kārtībā privāto vai publisko tiesību
subjektam ar līgumu var deleģēt dzīvnieku šķirņu reģistrāciju un
apstiprināšanu.
10. Svītrot VI nodaļu un VII nodaļas 22. un
23.pantu.
11. Izteikt 24.pantu šādā redakcijā:
24.pants
(1) Pārtikas un veterinārā dienesta lēmumu var
apstrīdēt vai pārsūdzēt Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
(2) Administratīvos aktus, kas attiecas uz
sertifikāta vai apliecības izsniegšanu, atjaunošanu, dzīvnieku šķirņu
reģistrāciju un apstiprināšanu un ko saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas
likumā noteikto kārtību pieņēmusi Datu centra funkcionālajā pakļautībā esoša
pilnvarota persona, kurai deleģēti šā likuma 5.panta otrajā daļā, 13.panta
trešajā daļā un 19.1panta otrajā daļā minētie uzdevumi, var
apstrīdēt Datu centrā. Attiecīgo Datu centra lēmumu var pārsūdzēt
Administratīvajā tiesā.
12. Svītrot pārejas noteikumu 2. un 3.punktu.
Likumprojekts stājas spēkā ar 2009.gada
1.jūlijā.
Ministru prezidents V.Dombrovskis
Zemkopības ministrs J.Dūklavs
Vīza: Zemkopības ministrijas
valsts sekretāre D.Lucaua
15.05.2009. 16:28
876
B.Ingiļāvičute
67027661; Biruta.Ingilavicute@zm.gov.lv
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|||||||||||
1. Atsauce uz
Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto darbību, politikas plānošanas
dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta
projektu |
Ministru kabineta 2009.gada 11.marta rīkojums Nr.184 Par Ciltsdarba
valsts inspekcijas reorganizāciju |
||||||||||
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Ciltsdarba likumā ir noteikts, ka likuma un citu ar ciltsdarbu
saistītu normatīvo aktu ievērošanu valstī kontrolē un uzrauga Ciltsdarba
valsts inspekcija. Kontrolei un uzraudzībai ir pakļautas visas ar ciltsdarbu
saistītās fiziskās un juridiskās personas, un tas rada palielinātu
administratīvo slogu zemniekam, jo Ciltsdarba valsts inspekcija vidēji gadā
kontrolē vairāk nekā 30 % no visiem pārraudzības ganāmpulkiem Latvijā. |
||||||||||
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Ministru kabineta 2009.gada 11.marta rīkojums
Nr.184 Par Ciltsdarba valsts inspekcijas reorganizāciju paredz ar 2009.gada
1.jūliju reorganizēt Zemkopības ministrijas pārraudzībā esošo tiešās
pārvaldes iestādi Ciltsdarba valsts inspekciju, un inspekcijas tiesību un
saistību pārņēmējs ir Pārtikas un veterinārais dienests. Inspekcijas
funkcijas pārņem Pārtikas un veterinārais dienests un valsts aģentūra
"Lauksaimniecības datu centrs". Turpmāk Ciltsdarba valsts inspekcijas
funkcijas ciltsdarba jomā, kuras saistītas ar šķirnes dzīvnieku audzētāju
organizāciju atzīšanu, personu sertificēšanu un jaunu lauksaimniecības
dzīvnieku šķirņu apstiprināšanu un reģistrēšanu, komersanta uzņēmuma
atbilstības izvērtēšanu un reģistrēšanu, normatīvajiem aktiem par ciltsdarbu
neatbilstošas ciltsdokumentācijas un darbības apturēšanu un anulēšanu, kā arī
slaucamo govju un piena šķirņu kazu virspārraudzību pārņems valsts aģentūra
Lauksaimniecības datu centrs. Pārtikas un veterinārais dienests pārņems kontroles funkcijas pār komersanta
uzņēmumu, kas nodarbojas ar mākslīgo apsēklošanu un embriju transplantāciju,
šķirnes dzīvnieku audzētāju organizāciju, sertificētu personu, to personu,
kurām ir apliecība pārraudzības un mākslīgās apsēklošanas darba veikšanai
vienā ganāmpulkā, un citu ar ciltsdarbu saistītu personu darbību. Likumprojekta 2.pantā paredzētā likuma norma
pilnvaro Ministru kabinetu izdot jaunus noteikumus, kuros būs skaidri
noteikta dzīvnieku vērtēšanas, pārraudzības, mākslīgās apsēklošanas, olšūnu
un embriju pārstādīšanas speciālista kvalifikācijas iegūšanas, sertifikāta
izsniegšanas, resertifikācijas un anulēšanas kārtība, kā arī atrunāta
kārtība, kādā izsniedzama un anulējama apliecība pārraudzības un mākslīgās
apsēklošanas darbam vienā ganāmpulkā. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
||||||||||
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
attīstību |
|||||||||||
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
||||||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un
kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms. |
||||||||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un
zvejnieku saimniecībām |
Paredzams, ka administratīvais slogs samazināsies, jo samazinās
iestāžu skaits, kuras kontrolē zemnieku saimniecības. Pārtikas un
veterinārais dienests jau pašreiz veic uzraudzību un kontroli pārtikas apritē
un veterinārmedicīnā. Turpmāk dienesta funkcija būs arī Ciltsdarba normatīvo
aktu ievērošanas uzraudzība un kontrole. |
||||||||||
4. Ietekme uz administratīvajām procedūrām un
administratīvo slogu fiziskām personām |
Fiziskās personas, kas ir saņēmušas sertifikātu dzīvnieku vērtēšanas,
pārraudzības, mākslīgās apsēklošanas, olšūnu un embriju pārstādīšanas darba
veikšanai, (turpmāk fiziska persona) ir tiesīgas sniegt maksas pakalpojumu
zemniekiem. Lai sniegtā pakalpojuma kvalitāte neradītu zaudējumus pakalpojuma
ņēmējam, fiziskai personai ir jāveic sertifikācijas process, kas ietver
apmācību un eksamināciju pirms sertifikāta saņemšanas. Par sertificējamo
personu kvalifikācijas sertifikāta izsniegšanu ir maksājama Ministru kabineta
2007.gada 24.aprīļa noteikumos Nr.277 Noteikumi par sertificējamo personu
kvalifikācijas sertifikāta izsniegšanas valsts nodevu noteiktā valsts nodeva
18,88 lati. Likumprojekts paredz fiziskas personas speciālista
kvalifikācijas iegūšanas, sertifikāta izsniegšanas resertifikācijas un
anulēšanas kārtību, līdz ar to administratīvais slogs uzskatāms par
samērojamu. |
||||||||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Nav attiecināms. |
||||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai
biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
||||||||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms. |
||||||||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem tūkst. Ls |
|||||||||||
Rādītāji
|
2009.gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||||||||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi
pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais
budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
||||||||||
2. Izmaiņas budžeta
izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu
ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais
budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
||||||||||
3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms. |
||||||||||
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms. |
||||||||||
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams,
detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā) |
Nav attiecināms. |
||||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
||||||||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī
ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 11.marta
rīkojumu Nr.184 Par Ciltsdarba valsts inspekcijas reorganizāciju, kurš
paredz ar 2009.gada 1.jūliju reorganizēt Zemkopības ministrijas pārraudzībā
esošo tiešās pārvaldes iestādi Ciltsdarba valsts inspekciju, nododot tās
funkcijas Pārtikas un veterinārajam dienestam un valsts aģentūrai
Lauksaimniecības datu centrs: 1) spēku zaudē Ministru kabineta 2000.gada
21.novembra noteikumi Nr.400 Kārtība, kādā sertificējamas fiziskās personas,
kuras veic dzīvnieku vērtēšanu un kontrolvērtēšanu, dzīvnieku pārraudzību,
mākslīgo apsēklošanu, embriju pārstādīšanu un vaislinieku bioprodukta un
embriju realizāciju. Likumprojekts paredz jaunu likuma normu, kas pilnvaro
Ministru kabinetu izdot noteikumus par dzīvnieku vērtēšanas, pārraudzības,
mākslīgās apsēklošanas, olšūnu un embriju pārstādīšanas speciālista
kvalifikācijas iegūšanas, sertifikāta izsniegšanas, resertifikācijas un
anulēšanas kārtību; 2) ir nepieciešams izdarīt grozījumus šādos Ministru
kabineta noteikumos: 1. Ministru kabineta 2007.gada 27.novembra
noteikumos Nr.811 Slaucamo govju pārraudzības kārtība; 2. Ministru kabineta 2008.gada 2.janvāra noteikumos
Nr.6 Gaļas liellopu pārraudzības kārtība; 3. Ministru kabineta 2004.gada 24.februāra
noteikumos Nr.97 Piena šķirņu kazu pārraudzības kārtība; 4. Ministru kabineta 2003.gada 18.februāra
noteikumos Nr.85 Aitu pārraudzības kārtība; 5. Ministru kabineta 2002.gada 2.jūlija noteikumos
Nr.287 Cūku pārraudzības kārtība; 6. Ministru kabineta 2004.gada 8.aprīļa noteikumos
Nr.274 Noteikumi par zirgu pārraudzību, zirgu darba spēju novērtēšanu
un dalību zirgu sporta sacensībās; 7. Ministru kabineta 2005.gada 12.aprīļa noteikumos
Nr.246 Medus bišu pārraudzības kārtība; 8. Ministru kabineta 2007.gada 14.augusta noteikumos
Nr.554 Noteikumi par šķirnes dzīvnieku audzētāju organizāciju atbilstības
kritērijiem un šķirnes dzīvnieku audzētāju organizācijas statusa piešķiršanas
kārtību; 9. Ministru kabineta 2001.gada 3.aprīļa noteikumos
Nr.158 Valsts ciltsgrāmatas kārtošanas noteikumi; 10. Ministru kabineta 2004.gada 20.aprīļa noteikumos
Nr.362 Sertifikāta izsniegšanas kārtība šķirnes materiālam, kuru paredzēts
pārdot Latvijā vai eksportēt uz ārvalstīm; 11. Ministru kabineta 2005.gada 13.septembra
noteikumos Nr.706 Liellopu, cūku, aitu, kazu un zirgu vaislinieku, to
bioprodukta un transplantējamo embriju sertifikācijas kārtība; 12. Ministru kabineta 2007.gada 17.jūlija noteikumos
Nr.496 Lauksaimniecības dzīvnieku šķirņu reģistrācijas un
apstiprināšanas kārtība; 13. Ministru kabineta 2003.gada 16.decembra
noteikumos Nr.712 Dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu reģistrēšanas un
dzīvnieku apzīmēšanas kārtība; 14. Ministru kabineta 2007.gada 13.februāra
noteikumos Nr.121 Noteikumi par atbilstības kritērijiem komersantu
uzņēmumiem, kuri nodarbojas ar mākslīgo apsēklošanu un embriju
transplantāciju, kā arī šo komersantu reģistrēšanas kārtību; 15. Ministru kabineta 2007.gada 24.aprīļa noteikumos
Nr.277 Noteikumi par sertificējamo personu kvalifikācijas sertifikāta
izsniegšanas valsts nodevu; 16. Ministru kabineta 2006.gada 10.oktobra noteikumos Nr.842
Noteikumi par šķirnes dzīvnieku audzēšanas saimniecību atbilstības
kritērijiem un šķirnes dzīvnieku audzēšanas saimniecību statusa piešķiršanas
kārtību. |
||||||||||
2. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
||||||||||
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām atbilst normatīvais akts
|
|||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms |
||||||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
Nav attiecināms. |
||||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem divpusējiem un
daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
||||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas
Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums, vadlīnijas,
rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek pārņemtas
vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms |
||||||||||
2.tabula |
|||||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā panta
Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā
akta projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas
vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
|||||||||
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|||||||||
5. Saistības sniegt
paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem,
kas regulē informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta
sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem |
Nav attiecināms |
||||||||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
||||||||||
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, sagatavojot normatīvā akta projektu
|
|||||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru organizācijām
un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Par grozījumiem Ciltsdarba likumā ir notikušas konsultācijas ar
iesaistītajām institūcijām valsts aģentūru Lauksaimniecības datu centrs
un Pārtikas un veterināro dienestu, kā arī ar sabiedriskajām
organizācijām Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padomi, Zemnieku
saeimu, Latvijas zemnieku federāciju. |
||||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Lauksaimnieku organizāciju sadarbības padome, Zemnieku saeima un
Latvijas zemnieku federācija atbalsta inspekcijas funkciju nodošanu valsts
aģentūrai Lauksaimniecības datu centrs un Pārtikas un veterinārajam
dienestam, ja tas nodrošina piemērotus speciālistus ar augstāko zootehnisko
izglītību un pieredzi atbilstošu darbu veikšanā. |
||||||||||
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir
izmantoti |
Sabiedriskās organizācijas ir informējušas dalīborganizācijas un
lauksaimniekus par Ciltsdarba valsts inspekcijas funkciju pārdali. |
||||||||||
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Konsultācijas nav notikušas. |
||||||||||
5. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
||||||||||
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde
|
|||||||||||
1. Kā tiks nodrošināta tiesību akta izpilde no valsts un pašvaldību
puses - vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo
institūciju funkcijas |
Likumprojekta izpildei netiks veidotas jaunas institūcijas, likuma
grozījumu ieviešanu nodrošinās valsts aģentūra Lauksaimniecības datu centrs
un Pārtikas un veterinārais dienests. Ciltsdarba valsts inspekcijas tiesību
un saistību pārņēmējs ir Pārtikas un veterinārais dienests. Inspekcijas
funkcijas pārņem Pārtikas un veterinārais dienests un valsts aģentūra
Lauksaimniecības datu centrs. Pārtikas un veterinārais dienests pārņem
kontroles funkcijas, kontrolējot komersantu uzņēmumu, šķirnes dzīvnieku
audzētāju organizāciju, sertificētu personu, to personu, kurām ir apliecība
pārraudzības un mākslīgās apsēklošanas darba veikšanai vienā ganāmpulkā, un
citu ar ciltsdarbu saistītu personu darbību, galvenokārt reaģējot uz riska
faktoru. Līdz ar to samazināsies kontroļu skaits pārraudzības ganāmpulkos, tā
mazinot arī administratīvo slogu ganāmpulku īpašniekiem. Valsts aģentūra Lauksaimniecības datu centrs ciltsdarba jomā pārņem
šādas funkcijas: 1) izvērtēt biedrības un
nodibinājumus un piešķirt šķirnes dzīvnieku audzētāju organizāciju statusu; 2) saskaņā ar zootehniskām prasībām
mākslīgās apsēklošanas organizēšanā izvērtēt komersanta uzņēmumu, kas
nodarbojas ar mākslīgo apsēklošanu un embriju transplantāciju, atbilstību un
to reģistrēt; 3)
nodrošināt personu sertifikāciju; 4) nodrošināt jaunu
lauksaimniecības dzīvnieku šķirņu apstiprināšanu un reģistrēšanu; 5) nodrošināt slaucamo govju un piena šķirņu
kazu virspārraudzību; 6) anulēt normatīvajiem aktiem par
ciltsdarbu neatbilstošus ciltsdokumentus; 7) anulēt normatīvajiem aktiem par
pārraudzību neatbilstošus dzīvnieka individuālās pārraudzības datus un
pārraudzību ganāmpulkam; 8) anulēt ierakstu par dzīvnieka izcelšanos
no tēva puses, ja tas ir iegūts no nesertificēta vaislinieka; 9) apturēt uz laiku līdz vienam gadam vai
anulēt šķirnes dzīvnieku audzētāju organizāciju, sertificētu personu, to
personu, kurām ir apliecība pārraudzības un mākslīgās apsēklošanas darba
veikšanai vienā ganāmpulkā, un citu ar ciltsdarbu saistītu personu darbību,
ja to darbība neatbilst normatīvajos aktos par ciltsdarbu noteiktajai
kārtībai. Valsts aģentūrai Lauksaimniecības datu centrs pārņemot šīs
funkcijas, mazinās negatīvais iespaids uz personu tiesībām, jo aģentūra
uzturēs un kārtos dzīvnieku, ganāmpulku un novietņu, sertificēto personu un
komersantu uzņēmumu reģistru, tāpēc nebūs nepieciešamība pēc papildu kontrolēm
uz vietas saimniecībās. |
||||||||||
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Likumu publicēs oficiālajā laikrakstā Latvijas Vēstnesis, bezmaksas
datu bāzē www.likumi.lv un normatīvo aktu informācijas sistēmā www.NAIS.lv |
||||||||||
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. |
||||||||||
4. Cita informācija |
Nav attiecināms. |
||||||||||
Zemkopības ministrs J.Dūklavs
Vīza: Zemopības ministrijas
valsts sekretāre D.Lucaua
15.05.2009. 16:24
1872
B.Ingiļāvičute
67027661, Biruta.Ingilavicute@zm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Ārkārtas sēde
Rīgā |
Nr.34 |
2009.gada 27.maijā |
29.§
Likumprojekts "Grozījumi
Ciltsdarba likumā"
TA-1643
___________________________________________________________
(J.Dūklavs,
I.Gailīte, V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
2. Zemkopības
ministrijai precizēt likumprojektu, paredzot tā spēkā stāšanos ar 2009.gada
1.jūliju, un precizēto likumprojektu iesniegt Valsts kancelejā līdz š.g.
28.maijam plkst.12.00.
3. Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta grozījumu
likumprojekta paketē.
4. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir zemkopības ministrs.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas
direktora vietā - Tiesību aktu redakcijas departamenta vadītāja |
|
D.Vaivare |
|
2009-MK-PROT-34-2705-#29.doc
1