Rīgā
02.06.2009. Nr.90/TA-1673,
TA-1677, TA-1690,
TA-1764,
TA-1708, TA-1709,
TA-1717,
TA-1711, TA-1712,
TA-1710,
TA-1721, TA-1724,
TA-1726,
TA-1695, TA-1681,
TA-1643, TA-1728,
TA-1836,
TA-1686,
TA-1786, TA-1754,
TA-1621,
TA-1596, TA-1636,
TA-1762, TA-1696,
TA-1746,
TA-1858,
TA-1765, TA-1694,
TA-1835,
TA-1748
Saeimas Prezidijam
Nosūtām
izskatīšanai Ministru kabineta š.g. 27.maija, 29.maija un 1.jūnija sēdē
atbalstītos likumprojektus, kuri iekļauti valsts budžeta 2009.gadam grozījumu
likumprojekta paketē:
likumprojektu "Grozījumi Augstskolu likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880, Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Profesionālās izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880, Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840, Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Zinātniskās darbības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840, Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums likumā "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Kriminālprocesa likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Dundurs 67036931, Zigmunds.Dundurs@tm.gov.lv).
likumprojektu "Grozījumi Krimināllikumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Gratkovska 67036961, Indra.Gratkovska@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Papsujevičs 67021128, Mihails.Papsujevics@vpd.gov.lv);
likumprojektu "Par likuma "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67162676, Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par tiesu varu"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Novožilova 67162697, Linda.Novozilova@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67162676, Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes dzīlēm"", kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Ozola 67026518, Dace.Ozola@vidm.gov.lv);
likumprojektu "Par Izglītības inovācijas fonda
likuma atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja
Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Depkovska 67047945, Anita.Depkovska@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Ciltsdarba likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Ingiļāvičute 67027661, Biruta.Ingilavicute@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Plūmiņa 67223131, signe.plumina@dvi.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Avota 67083954, aiva.avota@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Civilprocesa likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs 67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas likumā", kuru izstrādāja Valsts kanceleja (atbildīgā amatpersona - Osvalde 67082971, rudite.osvalde@mk.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Tūrisma likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Beļskis 67013113, Edmunds.Belskis@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību 2009.gadā"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ošiņa 67095622, Inga.Osina@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Būvniecības likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Gurecka 67027063, Linda.Gurecka@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Orlovskis 67027370, Andris.Orlovskis@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Vispārējās izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Grīnis 67047910, edgars.grinis@izm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Rajonu pašvaldību reorganizācijas likumā", kuru izstrādāja Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Jaunzeme 67770464, kristine.jaunzeme@raplm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Lauku atbalsta dienesta likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Pastare 67027029, Inese.Pastare@zm.gov.lv);
likumprojektu " Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rudzīte 67028984, Agnese.Rudzite@vid.gov.lv);
likumprojektu "Par likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā", kuru izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Girucka 67028381, iveta.girucka@sam.gov.lv);
Pielikumā: 1. Likumprojekts
"Grozījumi Augstskolu likumā" uz 1 lpp.
2. Likumprojekta "Grozījumi Augstskolu
likumā" anotācija uz 5 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 8.§ izraksts uz 1 lp.
4. Likumprojekts "Grozījumi
Profesionālās izglītības likumā" uz 1 lpp.
5. Likumprojekta "Grozījumi Profesionālās
izglītības likumā" anotācija uz 4 lpp.
6. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 9.§ izraksts uz 1 lp.
7. Likumprojekts "Grozījumi
Izglītības likumā" uz 2 lpp.
8. Likumprojekta "Grozījumi Izglītības
likumā" anotācija uz
6 lpp.
9. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 11.§ izraksts uz 1 lp.
10. Likumprojekts "Grozījumi
Zinātniskās darbības likumā" uz 3 lpp.
11. Likumprojekta "Grozījumi Zinātniskās
darbības likumā" anotācija uz 4 lpp.
12. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 12.§ izraksts uz 1 lp.
13. Likumprojekts "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"" uz
1 lpp.
14. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību""
anotācija uz 6 lpp.
15. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 15.§ izraksts uz 1 lp.
16. Likumprojekts "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" uz 1 lpp.
17. Likumprojekta "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" anotācija uz 9 lpp.
18. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 16.§ izraksts uz 1 lp.
19. Likumprojekts "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" uz 3 lpp.
20. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" anotācija uz 13 lpp.
21. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 17.§ izraksts uz 1 lp.
22. Likumprojekts "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" uz
3 lpp.
23. Likumprojekta "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" anotācija uz 10 lpp.
24. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 18.§ izraksts uz 1 lp.
25. Likumprojekts "Grozījumi
Krimināllikumā" uz 3 lpp.
26. Likumprojekta "Grozījumi
Krimināllikumā" anotācija uz 10 lpp.
27. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 19.§ izraksts uz 1 lp.
28. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" uz 2 lpp.
29. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" anotācija uz 17 lpp.
30. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 20.§ izraksts uz 1 lp.
31. Likumprojekts "Par likuma
"Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu"
uz 1 lpp.
32. Likumprojekta "Par likuma "Par
tiesu piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija
uz 4 lpp.
33. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 21.§ izraksts uz 1 lp.
34. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 4 lpp.
35. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par tiesu varu"" anotācija uz 26 lpp.
36. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 22.§ izraksts uz 1 lp.
37. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"" uz
1 lpp.
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par pašvaldībām"" anotācija uz 4 lpp.
39. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 23.§ izraksts uz 1 lp.
40. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" uz 3 lpp.
41. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" anotācija uz 12 lpp.
42. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 27.§ izraksts uz 1 lp.
43. Likumprojekts "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
44. Likumprojekta "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija uz 7 lpp.
45. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 13.§ izraksts uz 1 lp.
46. Likumprojekts "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" uz 4 lpp.
47. Likumprojekta "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" anotācija uz 8 lpp.
48. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 29.§ izraksts uz 1 lp.
49. Likumprojekts "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
50. Likumprojekta "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" anotācija uz 9 lpp.
51. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 66.§ izraksts uz 1 lp.
52. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"" uz 2
lpp.
53. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju""
anotācija uz 10 lpp.
54. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 32.§ izraksts uz 1 lp.
55. Likumprojekts "Grozījumi Likumā
par budžetu un finanšu vadību" uz 4 lpp.
56. Likumprojekta "Grozījumi Likumā par
budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lpp.
57. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 6.§ izraksts uz 1 lp.
58. Likumprojekts "Grozījumi
Civilprocesa likumā" uz 2 lpp.
59. Likumprojekta "Grozījumi Civilprocesa
likumā" anotācija uz 11 lpp.
60. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 81.§ izraksts uz 1 lp.
61. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" uz 6 lpp.
62. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" anotācija uz 7 lpp.
63. Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes
protokola Nr.33 70.§ izraksts uz 1 lp.
64. Likumprojekts "Grozījumi Tūrisma
likumā" uz 1 lpp.
65. Likumprojekta "Grozījumi Tūrisma
likumā" anotācija
uz 7 lpp.
66. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 1.§ izraksts uz 1 lp.
67. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" uz 2 lpp.
68. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" anotācija uz 5 lpp.
69. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 18.§ izraksts uz 2 lp.
70. Likumprojekts "Grozījumi
Būvniecības likumā" uz 2 lp.
71. Likumprojekta "Grozījumi Būvniecības
likumā" anotācija uz 6 lpp.
72. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 5.§ izraksts uz 1 lp.
73. Likumprojekts "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 3 lpp.
74. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 8 lpp.
75. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 10.§ izraksts uz 1 lp.
76. Likumprojekts "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" uz 3 lpp.
77. Likumprojekta "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" anotācija uz 14 lpp.
78. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 25.§ izraksts uz 1 lp.
79. Likumprojekts "Grozījumi
Vispārējās izglītības likumā" uz 1 lpp.
80. Likumprojekta "Grozījumi Vispārējās
izglītības likumā" anotācija uz 7 lpp.
81. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 42.§ izraksts uz 1 lp.
82. Likumprojekts "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" uz 1 lpp.
83. Likumprojekta "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" anotācija uz 4 lpp.
84. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 7.§ izraksts uz 1 lp.
85. Likumprojekts "Grozījums Lauku
atbalsta dienesta likumā" uz 2 lpp.
86. Likumprojekta "Grozījums Lauku atbalsta
dienesta likumā" anotācija uz 7 lpp.
87. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 74.§ izraksts uz 2 lp.
88. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 4 lpp.
89. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija uz 8 lpp.
90. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 7.§ izraksts uz 1 lp.
91. Likumprojekts "Par likuma
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu
par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
92. Likumprojekta "Par likuma "Par
valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku
zaudējušu" anotācija uz 12 lpp.
93. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 1.§ izraksts uz 1 lp.
94. Likumprojekts "Grozījumi
Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
95. Likumprojekta "Grozījumi Sabiedriskā
transporta pakalpojumu likumā" anotācija uz 7 lpp.
96. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 2.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents, bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Milenberga 67082895
Grozījumi likumā Par zemes
dzīlēm
Izdarīt likumā Par zemes dzīlēm (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1996, 13.nr.; 1999, 6.nr.; 2000, 18.nr.; 2005, 2.nr; 2006, 22.nr.) šādus grozījumus:
1. 4.pantā:
aizstāt
trešajā daļā vārdus Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra ar
vārdiem Valsts vides dienests;
aizstāt
piektās daļas 1.punktā vārdus Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
aģentūras ar vārdiem Valsts vides dienesta;
2.
5.pantā:
aizstāt
pirmās daļas ievaddaļā vārdus Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
aģentūra ar vārdiem valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību Latvijas Vides,
ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs;
izslēgt
pirmās daļas 3.punktu.
3.
10.pantā:
aizstāt
pirmās daļas 3.punktā vārdus Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
aģentūras ar vārdiem Valsts vides dienesta;
aizstāt
vienpadsmitajā daļā vārdus Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
aģentūras ar vārdiem Valsts vides dienesta;
papildināt ar divpadsmito daļu šādā redakcijā:
(12) Par ogļūdeņražu ieguvi maksājama valsts nodeva.
Nodevas apmēru, aprēķināšanas un maksāšanas kārtību nosaka Ministru kabinets.
4.
Aizstāt 11.panta otrajā daļā vārdus Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra ar vārdiem valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību
Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs;
5.
14.pantā:
aizstāt
4.punktā vārdus Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūrai ar
vārdiem valsts sabiedrībai ar ierobežotu atbildību Latvijas Vides, ģeoloģijas
un meteoroloģijas centrs;
izteikt
10.punktu šādā redakcijā:
10)
apturēt vai ierobežot zemes dzīļu izmantošanu, ja atklājas zinātnei, kultūrai
un vides aizsardzībai nozīmīgi ģeoloģiskie veidojumi, meteorīti, arheoloģiskie
vai citi objekti, kā arī nekavējoties ziņot par atklājumu atļaujas vai licences
izsniedzējam, ja nepieciešams - Valsts kultūras pieminekļu aizsardzības
inspekcijai. Ja turpmāka zemes dzīļu izmantošana apdraud vai bojā šos objektus,
zemes dzīļu izmantošana jāpārtrauc.
6.
16.pantā:
izslēgt
ceturtās daļas 1. un 2. punktā vārdus Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūras vai;
izteikt
ceturtās daļas 3.punktu šādā redakcijā:
3)
pārtraukta šā panta trešajā daļā minētajos gadījumos ar pašvaldības vai Valsts
vides dienesta lēmumu;
7.
Aizstāt 17.panta otrajā daļā vārdus Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra ar vārdiem Valsts vides dienests;
8.
Izslēgt 18.panta pirmajā daļā vārdus vai Valsts vides dienests;
9.
23.pantā:
aizstāt
otrajā daļā vārdus Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas aģentūra
(attiecīgā locījumā) ar vārdiem valsts sabiedrība ar ierobežotu atbildību
Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs (attiecīgā locījumā);
papildināt ar 3.1
daļu šādā redakcijā:
(31) Valsts
ģeoloģijas fonds ir valsts īpašums. Valsts ģeoloģijas fondā iekļaujamo
informāciju nosaka Ministru kabinets.
10. Papildināt pārejas noteikumus ar 12., 13. un
14.punktu šādā redakcijā:
12. Ministru
kabinets līdz 2009.gada 7.augustam izdod šā likuma 10.panta divpadsmitajā daļā
minētos noteikumus.
13. Ministru kabinets līdz
2010.gada 1.martam izdod šā likuma 23. panta 3.1 daļā minētos noteikumus.
14. Grozījumi šā likuma 4.panta
trešajā un piektajā daļā, 5.panta pirmajā daļā, 10.panta pirmajā un
vienpadsmitajā daļā, 11.panta otrajā daļā, 14.panta 4. un 10.punktā, 16.panta
ceturtajā daļā, 17.pantra otrajā daļā, 18.panta pirmajā daļā un 23.panta otrajā
daļā par kompetentās institūcijas maiņu stājas spēkā 2009.gada 1.augustā.
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Iesniedzējs:
Vides ministra vietā
Zemkopības ministrs
J.Dūklavs
Vīza:
Vides ministrijas valsts sekretārs G.Puķītis
Vīza:
Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs A.Matīss
28.05.2009. 14:48
485
D.Ozola,
67026518; dace.ozola@vidm.gov.lv
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par zemes
dzīlēm
anotācija
I.
Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
Likumprojekts Grozījumi likumā Par zemes dzīlēm (turpmāk
likumprojekts) izstrādāts saistībā ar
likumprojektu Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2009.gadam, kura
ietvaros paredzēts likvidēt valsts aģentūru Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas aģentūra (turpmāk - LVĢMA) un dibināt jaunu valsts sabiedrību
ar ierobežotu atbildību Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
centrs, nododot jaunizveidotajai kapitālsabiedrībai attiecīgos valsts
aģentūras pašreiz veicamos uzdevumus, izņemot likumprojektā noteiktās Valsts
vides dienestam nododamās valsts pārvaldes funkcijas. Likumprojekts
nepieciešams, lai izslēgtu no pašreiz spēkā esošā likuma Par zemes dzīlēm likvidējamas
LVĢMA nosaukumu, aizstājot to ar institūciju nosaukumiem, kuras turpmāk veiks
šos uzdevumus. Likumprojekts tiek iesniegts izskatīšanai Ministru kabinetā budžeta paketes ietvaros. |
|
2.
Pašreizējās situācijas raksturojums |
1. Pašreiz LVĢMA, kas
ir Vides ministrijas pārraudzībā esoša valsts iestāde, nodrošina zemes dzīļu
fonda ģeoloģisko pārraudzību un zemes dzīļu racionālu izmantošanu, izsniedz
zemes dzīļu izmantošanas licences un veic citus uzdevumus zemes dzīļu
izmantošanas jomā, ko nosaka likums Par zemes dzīlēm, kā arī citi vides
aizsardzību reglamentējoši normatīvie akti.
2. Ministru kabineta 2007.gada 24.aprīļa noteikumi
Nr. 280 Zemes dzīļu izmantošanas licenču un bieži sastopamo derīgo izrakteņu
ieguves atļauju izsniegšanas un ģeoloģiskās informācijas izmantošanas
vispārīgā kārtība 36.punkts nosaka, ka zemes dzīļu izmantotāji iegūto
ģeoloģisko informāciju (izņemot pārskatu par derīgo izrakteņu ieguves apjomu)
nodod aģentūras Valsts ģeoloģijas fondā. Valsts ģeoloģijas fonds nodrošina
ģeoloģiskās informācijas uzkrāšanu, glabāšanu un izmantošanu atbilstoši
attiecīgo normatīvo aktu prasībām. Valsts ģeoloģijas fonda sastāvdaļa ir arī
urbumu seržu un etalonparaugu glabātava. 3. Šobrīd nav normatīvā akta, kas tiesiski regulētu ogļūdeņražu
ieguves valsts nodevas apjomu un maksāšanas kārtību. Ņemot vērā to, ka
jautājumi par ogļūdeņražu izpēti un ieguvi jau tiek regulēti ar Ministru
kabineta noteikumiem, Ekonomikas ministrija uzskata, ka ogļūdeņražu ieguves
valsts nodevas apmērs un maksāšanas kārtība ir nosakāma Ministru kabineta
noteikumos, kam nepieciešams deleģējums Ministru kabinetam speciālajā likumā,
kas regulē vispārējus jautājumus par zemes dzīlēm un to izmantošanu. Eiropas Parlamenta un Padomes direktīva 94/22/EK par atļauju
piešķiršanas un izmantošanas noteikumiem ogļūdeņražu meklēšanai, izpētei un
ieguvei paredz dalībvalstīm tiesības noteikt ogļūdeņražu ieguves valsts
nodevu. Līdz 2009.gada 7.augustam būtu jau jāizdod Ministru kabineta
noteikumi, kam deleģējums noteikts ar šo grozījumu, tādēļ šis grozījums ir
virzāms kā steidzams. |
1. Likumprojekts sagatavots, ņemot vērā
paredzēto Vides ministrijas pārraudzībā esošās iestādes LVĢMA
reorganizāciju. Likumprojektā paredzēts, ka likumā noteiktās valsts pārvaldes
funkcijas, kuras saistītas ar zemes dzīļu izmantošanas licenču izsniegšanu un
limitu noteikšanu, turpmāk veiks Valsts vides dienests, savukārt atsevišķus
uzdevumus, kuri saistīti ar ģeoloģiskās informācijas apkopošanu, plānotā
valsts SIA Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs. 2. Likumprojekts nosaka, ka valsts
ģeoloģijas fonds ir valsts īpašums. Līdz ar to tiek noteikts, ka neatkarīgi
no tā, kas lietos un apkalpos šo fondu, tas ir valsts īpašums. Jāņem vērā, ka
valsts ģeoloģijas fonds nodrošina ģeoloģiskās informācijas uzkrāšanu,
glabāšanu un izmantošanu atbilstoši attiecīgo normatīvo aktu prasībām. Valsts
ģeoloģijas fonda sastāvdaļa ir arī urbumu seržu un etalonparaugu glabātava.
Savukārt valsts ģeoloģijas fondā iekļaujamā informācija atbilstoši
likumprojektam būs jānosaka Ministru kabinetam. Likumprojekta
pieņemšana un tā prasību īstenošana pilnībā atrisinās šīs sadaļas 2.punktā
aprakstītās problēmas. 3. Likumprojekts paredz papildināt likuma Par zemes dzīlēm 10.pantu ar
12.daļu nosakot deleģējumu Ministru kabinetam noteikt ogļūdeņražu
ieguves valsts nodevas apmēru un
maksāšanas kārtību. Tāpat papildināt likuma Par zemes dzīlēm Pārejas
noteikumus ar punktu, nosakot līdz kuram laikam Ministru kabinetam noteikumi
ir jāizdod. Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā
kopā ar likumu Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2009.gadam. |
|
Citas informācijas
nav. |
II.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības pārmaiņām |
|||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms
un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
2.1. Nav attiecināms 2.2. Nav attiecināms 2.3. Nav attiecināms 2.4. Nav attiecināms 2.5. Nav attiecināms 2.6. Nav attiecināms 2.7. Nav attiecināms |
||||
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām,
zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
|||||
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; |
5.1. Nav
attiecināms 5.2. Nav
attiecināms |
||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju
vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām
vai biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām
teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
6.1. Nav
attiecināms 6.2. Nav
attiecināms 6.3. Nav
attiecināms 6.4. Nav attiecināms 6.5. Nav
attiecināms 6.6. Nav
attiecināms 6.7. Nav
attiecināms |
||||
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
||||
III.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
2009.gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||
2010. |
2011. |
2012. |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā
iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
286,4 286,4 |
Nav attiecināms |
+19635,0 |
+39270,0 |
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
286,4 |
-147,3 |
-147,3 |
-147,3 |
|
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
0 |
+ 147,3 |
+ 19782,3 |
+ 39417,3 |
|
4. Prognozējamie kompensējošie
pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins
(ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot
anotācijas pielikumā) |
5.1. Ir paredzēts reorganizēt LVĢMA, lai optimizētu VIDM
budžeta izdevumus atbilstoši Ministru kabineta 2009.gada 31.marta protokola
Nr.22 56.§ Par likumprojektu Grozījumi likumā Par valsts budžetu
2009.gadam. 5.2. Reorganizācijas rezultātā tiks ietaupīti 53,67
tūkstoši latu 2009.gadā un 147,33 tūkstoši latu katru gadu, sākot ar
2010.gadu, kas līdz šim tika aģentūrai piešķirti no valsts pamatbudžeta
dotāciju veidā. Šajā sadaļā minētais līdzekļu ietaupījums veidojas, turpmāk
no valsts budžeta vairs nealgojot 10 darbiniekus. Detāli aprēķini pievienoti
Vides ministrijas sniegtajiem priekšlikumiem likumprojektam Grozījumi likumā
Par valsts budžetu 2009.gadam, jo likumprojekta Grozījumi likumā Par
zemes dzīlēm ieviešana tiešā veidā neietekmē budžeta izdevumus, bet ir ar
tiem saistīta. 5.3. Optimizējot administratīvos izdevumus, tiek
plānotas izmaiņas budžeta izdevumos, samazinot uzturēšanas izdevumus, tai
skaitā atlīdzību, 147 334 Ls/gadā (2010.-2012.gads): 5.3.1. atlīdzības izdevumu samazinājums (31 432
Ls/gadā): 1) plānots
no valsts budžeta vairs nealgot 10 darbiniekus, kur vidējā darbinieka
atlīdzība ir 261,93 Ls/mēnesī (t.sk. 211,1 Ls atalgojums un 50,85 Ls darba
devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) 2) 10
darbinieki × 614 Ls/atlīdzība mēnesī = 2 619,3 Ls/mēnesī (t.s. 2 111,0
Ls atalgojums un 508,5 Ls darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas
obligātās iemaksas) (izdevumu samazinājums mēnesī 10 darbinieku atlīdzībai); 3)
2 620 Ls/mēnesī × 12 mēneši = 31 432 Ls (t.s. 25 330,0 Ls atalgojums un
6 102,0 Ls darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās
iemaksas) (izdevumu samazinājums gadā 10 darbinieku atlīdzībai). 5.3.2. citus uzturēšanas izdevumu samazinājums (115 902 Ls/gadā): 1)
6 439 Ls/mēnesī × 12 mēneši = 77 268 Ls (pakalpojumi - sakaru un
datorprogrammu uzturēšanas pakalpojumi) 2)
3 220 Ls/mēnesī × 12 mēneši = 38 634 Ls (materiālu un energoresursu
iegāde). 5.4.
Latvijas Republikas
teritorijā ogļūdeņražu izpētei un ieguvei ir izsniegtas divas licences.
Ogļūdeņražu izpētes un ieguves darbiem jūrā ir izsniegtas licences Nr.1 un
Nr.2. Domājams, ka licenciāts, kas darbus veic jūrā jau 2009.gada beigās vai
2010. gadā varētu uzsākt ogļūdeņražu ieguvi ar optimālo ogļūdeņražu ieguves
apjomu dienā ir vidēji 30 000 barelu naftas un 170 000 m3
gāzes, tātad gadā tiktu iegūti 10 950 000 barelu naftas un
62 050 000 m3 gāzes. Lai sasniegtu optimālo ieguves
apjomu ir nepieciešams viens gads, kura laikā vidēji dienā varētu tikt iegūti
15 000 barelu naftas un 85 000 m3 gāzes, rezultātā gadā
iegūstot 5 475 000 naftas un 31 025 000 m3
gāzes. 1.ieguves gads 5 475 000 x 50 x 0.558 x 0.125 =
19 094 062 Ls 31 025 x 50 x 0.558 x 0.125 x 5 = 540 998 Ls 19 094 062 + 540 998 = 19 635 060 Ls 2-10.ieguves gads 10 950 000 x 50 x 0.558 x 0.125 =
38 188 125 Ls 62 050 x 50 x 0.558 x 0.125 x 5 = 1 081 997 Ls 38 188 125 + 1 081 997 = 39 270 122 Ls Aprēķinos izmantoti: progrozētā naftas cena par barelu ASV dolāros
50USD, Latvijas Bankas 06.03.2009 ASV dolāra kurss 0.558, ogļūdeņražu
ieguves valsts nodeva 12.5% - 0.125. |
||||
6. Cita
informācija |
Ir paredzēts reorganizēt LVĢMA, lai optimizētu Vides ministrijas
budžeta izdevumus atbilstoši Ministru kabineta 31.03.2009. sēdes protokola
Nr.22 56.§ par likumprojektu Grozījumi likumā Par valsts budžetu
2009.gadam. Valsts
vides dienests tam likumprojektā paredzētās funkcijas 2009.gadā veiks tam
piešķirto budžeta līdzekļu ietvaros, tādejādi neradot papildus ietekmi uz
budžetu. 2009.gada
II. pusgadā (no 1.jūlija) paredzētais valsts budžeta dotācijas izdevumu
samazinājums ir 53 667 Ls, tai skaitā: 6.1. atlīdzības izdevumu samazinājums 6 mēnešiem (15 716
Ls): 1) plā
nots
no valsts budžeta vairs nealgot 10 darbiniekus, kur vidējā darbinieka
atlīdzība ir 261,93 Ls/mēnesī (t.sk. 211,1 Ls atalgojums un 50,85 Ls darba
devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas) ar 2009.gada
1.jūliju. 2) 10
darbinieki × 614 Ls/atlīdzība mēnesī = 2 619,3 Ls/mēnesī (t.sk. 2 111,0
Ls atalgojums un 508,5 Ls darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas
obligātās iemaksas) (izdevumu samazinājums mēnesī 10 darbinieku atlīdzībai); 3)
2 620 Ls/mēnesī × 6 mēneši = 15 716 Ls (t.sk. 12 666,0 Ls atalgojums un 3
051,0 Ls darba devēja valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas)
(izdevumu samazinājums gadā 10 darbinieku atlīdzībai). 6.2.
citu uzturēšanas izdevumu
samazinājums 6 mēnešiem (37 951 Ls): 1)
4 217,8 Ls/mēnesī × 6 mēneši = 25 301 Ls (pakalpojumi - sakaru un
datorprogrammu uzturēšanas pakalpojumi) 2)
2 108,3 Ls/mēnesī × 6 mēneši = 12 650 Ls (materiālu un energoresursu
iegāde). 6.3. Paredzamie ieņēmumi tiek iegūti tikai gadījumā, ja
komersants uzsāk ogļūdeņražu ieguvi un tā notiek iepriekš prognozētajā
apjomā. Paredzamā ogļūdeņražu ieguves valsts nodeva būs 12.5% jūrā un 2%-4%
zemēs, kas nav valsts īpašumā no iegūtā ogļūdeņražu daudzuma, kuru apjomu
aprēķina pēc formulas (tiek reizināta attiecīgā iegūtā zemes dzīļu resursa
(nafta vai dabas gāze) vērtība pēc naftas etalonšķirnes cenas ar attiecīgo
noteikto augstākminēto likmi). Latvijas
Republikas ekskluzīvajā ekonomiskajā zonā un teritorijā atrodas arī citas
ogļūdeņražu perspektīvas ģeoloģiskās struktūras, par kurām interesi
izrādījušas vairākas ārvalstu naftas kompānijas. Šobrīd Ekonomikas ministrija
ir izsludinājusi konkursu ogļūdeņražu izpētei un ieguvei jūrā, licences
laukumā, kuru vairākas ārvalstu kompānijas ir novērtējušas kā ļoti
perspektīvu ogļūdeņražu ieguvei. Ja nākotnē tiek uzsākta ogļūdeņražu ieguve
vēl kādā licences laukumā, tad ieņēmumi var pat vairākas reizes pieaugt. |
||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un
Ministru kabineta noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to
projekti. Attiecībā uz Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā
likumprojektā) norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī
termiņu, kādā paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Vides ministrijai jāizstrādā: 1.
grozījumi
Ministru kabineta noteikumos zemes dzīļu ieguves un izmantošanas jomā,
nosakot, ka likumā noteiktās valsts pārvaldes funkcijas, kurus pašreiz veic
LVĢMA, turpmāk veiks Valsts vides dienests, kā arī grozījumi Valsts vides
dienesta nolikumā. 2.
grozījumi Ministru kabineta 2007.gada 24.aprīļa
noteikumos Nr.280 Zemes dzīļu izmantošanas licenču un bieži sastopamo derīgo
izrakteņu ieguves atļauju izsniegšanas un ģeoloģiskās informācijas
izmantošanas vispārīgā kārtība, attiecībā uz valsts ģeoloģijas fondā
iekļaujamo informāciju. Ekonomikas ministrija: 1.paralēli virza likumprojektu Grozījums likumā Par nodokļiem un
nodevām, ar ko ir paredzēts likuma 11.panta otrās daļas 25.punktu izteikt
šādā redakcijā: 25) par ogļūdeņražu ieguvi;, tādējādi aizstājot nodevas
veidu par naftas ieguvi ar nodevas veidu par ogļūdeņražu ieguvi. Šis likumprojekts un likumprojekts Grozījums
likumā Par nodokļiem un nodevām ir virzāms Saeimā izskatīšanai vienlaikus,
lai ar abiem likumu grozījumiem tiktu sasniegts nepieciešamais mērķis. 2. jāizstrādā Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks ogļūdeņražu
ieguves valsts nodevas apmēru, aprēķināšanas un maksāšanas kārtību, kas Ministru
kabinetam jāizdod līdz 2009.gada 7.augustam. |
2. Cita informācija |
V.
Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
||||
1. Saistības pret
Eiropas Savienību |
|
||||
2.
Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām institūcijām un
organizācijām |
|
||||
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
|
||||
1.tabula |
|
||||
Attiecīgie
Eiropas Savienības normatīvie akti un citi dokumenti (piemēram, Eiropas
Tiesas spriedumi, vadlīnijas, juridiskās doktrīnas atzinums u.tml.), norādot
numuru, pieņemšanas datumu, nosaukumu un publikāciju |
Eiropas Parlamenta un Padomes Direktīva 94/22/EK par atļauju
piešķiršanas un izmantošanas noteikumiem ogļūdeņražu meklēšanai, izpētei un
ieguvei |
|
|||
|
|||||
Direktīvas 6.panta
1.punkts |
2.pants |
Atbilst |
|||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības institūcijām
atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas sniegšanu par
tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu noteikumu projektiem
|
Nav attiecināms |
||||
6. Cita informācija |
Nav attiecināms |
||||
VI.
Kādas konsultācijas notikušas, |
||
Konsultācijas nav notikušas. |
||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
||
Nav attiecināms |
||
VII.
Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta
izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts
institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Likumā noteiktās valsts pārvaldes funkcijas,
kuras saistītas ar zemes dzīļu izmantošanas licenču izsniegšanu un limitu
noteikšanu, kuras pašreiz veic LVĢMA (kuru paredzēts likvidēt), turpmāk veiks
Valsts vides dienests, savukārt atsevišķus uzdevumus, kuri saistīti ar
ģeoloģiskās informācijas apkopošanu, - plānotā valsts SIA Latvijas Vides, ģeoloģijas
un meteoroloģijas centrs. |
|
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Sabiedrība par normatīvā akta ieviešanu tiks informēta ar publikāciju
laikrakstā Latvijas Vēstnesis, izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī ievietojot to informācijas sistēmā NAIS
un bezmaksas normatīvo aktu datu bāzē www.likumi.lv. Likums tiks ievietots arī Vides ministrijas mājas lapā internetā. |
|
3. Kā indivīds var aizstāvēt
savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Likumprojekts neierobežo indivīda tiesības. Indivīds savas tiesības var aizstāvēt Administratīvā procesa likumā
noteiktajā kārtībā. |
|
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
|
Vides ministra vietā
Zemkopības ministrs J.Dūklavs
Vīza:
Vides ministrijas valsts sekretārs G.Puķītis
Vīza:
Ekonomikas ministrijas valsts sekretārs A.Matīss
28.05.2009 13.00
2428
D.Ozola
67024518; dace.ozola@vidm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.35 |
2009.gada
29.maijā |
27.§
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par zemes
dzīlēm""
TA-1695
______________________________________________________
(V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta grozījumu
likumprojekta paketē.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir vides ministrs.
3. Vides ministrijai
izstrādāt un vides ministram līdz 2009.gada 3.jūlijam iesniegt noteiktā kārtībā
Ministru kabinetā:
3.1. rīkojuma projektu
par valsts aģentūras "Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
aģentūra" un Bīstamo atkritumu pārvaldības valsts aģentūras likvidāciju un
valsts sabiedrības ar ierobežotu atbildību "Latvijas Vides, ģeoloģijas un
meteoroloģijas centrs" dibināšanu, nosakot valsts sabiedrībai ar
ierobežotu atbildību "Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas
centrs" uzdevumus, kurus pašreiz veic minētās aģentūras, izņemot valsts
pārvaldes funkcijas, kuras likumprojektā paredzēts nodot Valsts vides
dienestam;
3.2. noteikumu projektu
par grozījumiem Ministru kabineta 2004.gada 23.novembra noteikumos Nr.962
"Valsts vides dienesta nolikums".
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un
sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Valsts
kancelejas
direktore G.Veismane