Rīgā
02.06.2009. Nr.90/TA-1673,
TA-1677, TA-1690,
TA-1764,
TA-1708, TA-1709,
TA-1717,
TA-1711, TA-1712,
TA-1710,
TA-1721, TA-1724,
TA-1726,
TA-1695, TA-1681,
TA-1643, TA-1728,
TA-1836,
TA-1686,
TA-1786, TA-1754,
TA-1621,
TA-1596, TA-1636,
TA-1762, TA-1696,
TA-1746,
TA-1858,
TA-1765, TA-1694,
TA-1835,
TA-1748
Saeimas Prezidijam
Nosūtām
izskatīšanai Ministru kabineta š.g. 27.maija, 29.maija un 1.jūnija sēdē
atbalstītos likumprojektus, kuri iekļauti valsts budžeta 2009.gadam grozījumu
likumprojekta paketē:
likumprojektu
"Grozījumi Augstskolu likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes
ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880,
Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Profesionālās izglītības likumā", kuru izstrādāja
Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67047880,
Guntra.Kuske@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes
ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840,
Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Zinātniskās darbības likumā", kuru izstrādāja Izglītības
un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Kārkliņš 67047840,
Raimonds.Karklins@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums likumā "Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas
kārtību"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā
amatpersona - Ķipēna 67162616, Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Apcietinājumā turēšanas kārtības likumā", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616,
Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā", kuru izstrādāja Tieslietu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Ķipēna 67162616,
Kristine.Kipena@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Kriminālprocesa likumā", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Dundurs 67036931,
Zigmunds.Dundurs@tm.gov.lv).
likumprojektu
"Grozījumi Krimināllikumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija
(atbildīgā amatpersona - Gratkovska 67036961,
Indra.Gratkovska@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Papsujevičs 67021128,
Mihails.Papsujevics@vpd.gov.lv);
likumprojektu
"Par likuma "Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par
spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā
amatpersona - Kušķe 67162676, Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par tiesu varu"", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Novožilova 67162697,
Linda.Novozilova@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Kušķe 67162676,
Gundega.Kuske@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par zemes dzīlēm"", kuru izstrādāja
Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Ozola 67026518,
Dace.Ozola@vidm.gov.lv);
likumprojektu
"Par Izglītības inovācijas fonda likuma atzīšanu par spēku
zaudējušu", kuru izstrādāja Izglītības un zinātnes ministrija (atbildīgā
amatpersona - Depkovska 67047945,
Anita.Depkovska@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Ciltsdarba likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija
(atbildīgā amatpersona - Ingiļāvičute 67027661,
Biruta.Ingilavicute@zm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Informācijas sabiedrības pakalpojumu likumā", kuru
izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Plūmiņa 67223131,
signe.plumina@dvi.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu
privatizāciju"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā
amatpersona - Lore 67013207, Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Likumā par budžetu un finanšu vadību", kuru izstrādāja
Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Avota 67083954,
aiva.avota@fm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Civilprocesa likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un
sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Valsts pārvaldes iekārtas likumā", kuru izstrādāja Valsts
kanceleja (atbildīgā amatpersona - Osvalde 67082971,
rudite.osvalde@mk.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Tūrisma likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija
(atbildīgā amatpersona - Beļskis 67013113,
Edmunds.Belskis@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu
un darbinieku atlīdzību 2009.gadā"", kuru izstrādāja Finanšu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Ošiņa 67095622,
Inga.Osina@fm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Būvniecības likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija
(atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028,
andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā", kuru
izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Gurecka 67027063, Linda.Gurecka@zm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā", kuru
izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Orlovskis 67027370,
Andris.Orlovskis@zm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Vispārējās izglītības likumā", kuru izstrādāja Izglītības
un zinātnes ministrija (atbildīgā amatpersona - Grīnis 67047910,
edgars.grinis@izm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Rajonu pašvaldību reorganizācijas likumā", kuru izstrādāja
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona -
Jaunzeme 67770464, kristine.jaunzeme@raplm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums Lauku atbalsta dienesta likumā", kuru izstrādāja
Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Pastare 67027029,
Inese.Pastare@zm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par Valsts ieņēmumu dienestu"", kuru
izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rudzīte 67028984,
Agnese.Rudzite@vid.gov.lv);
likumprojektu
"Par likuma "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas
fondiem" atzīšanu par spēku zaudējušu", kuru izstrādāja Ekonomikas
ministrija (atbildīgā amatpersona - Lore 67013207,
Kaspars.Lore@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā", kuru
izstrādāja Satiksmes ministrija (atbildīgā amatpersona - Girucka 67028381,
iveta.girucka@sam.gov.lv);
Pielikumā: 1. Likumprojekts
"Grozījumi Augstskolu likumā" uz 1 lpp.
2. Likumprojekta "Grozījumi Augstskolu
likumā" anotācija uz 5 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 8.§ izraksts uz 1 lp.
4. Likumprojekts "Grozījumi
Profesionālās izglītības likumā" uz 1 lpp.
5. Likumprojekta "Grozījumi Profesionālās
izglītības likumā" anotācija uz 4 lpp.
6. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 9.§ izraksts uz 1 lp.
7. Likumprojekts "Grozījumi
Izglītības likumā" uz 2 lpp.
8. Likumprojekta "Grozījumi Izglītības
likumā" anotācija uz
6 lpp.
9. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 11.§ izraksts uz 1 lp.
10. Likumprojekts "Grozījumi
Zinātniskās darbības likumā" uz 3 lpp.
11. Likumprojekta "Grozījumi Zinātniskās
darbības likumā" anotācija uz 4 lpp.
12. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 12.§ izraksts uz 1 lp.
13. Likumprojekts "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību"" uz
1 lpp.
14. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par Krimināllikuma spēkā stāšanās un piemērošanas kārtību""
anotācija uz 6 lpp.
15. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 15.§ izraksts uz 1 lp.
16. Likumprojekts "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" uz 1 lpp.
17. Likumprojekta "Grozījumi Apcietinājumā
turēšanas kārtības likumā" anotācija uz 9 lpp.
18. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 16.§ izraksts uz 1 lp.
19. Likumprojekts "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" uz 3 lpp.
20. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas Sodu
izpildes kodeksā" anotācija uz 13 lpp.
21. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 17.§ izraksts uz 1 lp.
22. Likumprojekts "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" uz
3 lpp.
23. Likumprojekta "Grozījumi Kriminālprocesa
likumā" anotācija uz 10 lpp.
24. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 18.§ izraksts uz 1 lp.
25. Likumprojekts "Grozījumi
Krimināllikumā" uz 3 lpp.
26. Likumprojekta "Grozījumi
Krimināllikumā" anotācija uz 10 lpp.
27. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 19.§ izraksts uz 1 lp.
28. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" uz 2 lpp.
29. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
probācijas dienesta likumā" anotācija uz 17 lpp.
30. Ministru
kabineta 2009.gada 29.maija sēdes protokola Nr.35 20.§ izraksts uz 1 lp.
31. Likumprojekts "Par likuma
"Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu"
uz 1 lpp.
32. Likumprojekta "Par likuma "Par
tiesu piesēdētāju vēlēšanām" atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija
uz 4 lpp.
33. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 21.§ izraksts uz 1 lp.
34. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par tiesu varu"" uz 4 lpp.
35. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par tiesu varu"" anotācija uz 26 lpp.
36. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 22.§ izraksts uz 1 lp.
37. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par pašvaldībām"" uz
1 lpp.
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par pašvaldībām"" anotācija uz 4 lpp.
39. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 23.§ izraksts uz 1 lp.
40. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" uz 3 lpp.
41. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par zemes dzīlēm"" anotācija uz 12 lpp.
42. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 27.§ izraksts uz 1 lp.
43. Likumprojekts "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
44. Likumprojekta "Par Izglītības inovācijas
fonda likuma atzīšanu par spēku zaudējušu" anotācija uz 7 lpp.
45. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 13.§ izraksts uz 1 lp.
46. Likumprojekts "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" uz 4 lpp.
47. Likumprojekta "Grozījumi Ciltsdarba
likumā" anotācija uz 8 lpp.
48. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 29.§ izraksts uz 1 lp.
49. Likumprojekts "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
50. Likumprojekta "Grozījumi Informācijas
sabiedrības pakalpojumu likumā" anotācija uz 9 lpp.
51. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 66.§ izraksts uz 1 lp.
52. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju"" uz 2
lpp.
53. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma objektu privatizāciju""
anotācija uz 10 lpp.
54. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 32.§ izraksts uz 1 lp.
55. Likumprojekts "Grozījumi Likumā
par budžetu un finanšu vadību" uz 4 lpp.
56. Likumprojekta "Grozījumi Likumā par
budžetu un finanšu vadību" anotācija uz 8 lpp.
57. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 6.§ izraksts uz 1 lp.
58. Likumprojekts "Grozījumi
Civilprocesa likumā" uz 2 lpp.
59. Likumprojekta "Grozījumi Civilprocesa
likumā" anotācija uz 11 lpp.
60. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 81.§ izraksts uz 1 lp.
61. Likumprojekts "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" uz 6 lpp.
62. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
pārvaldes iekārtas likumā" anotācija uz 7 lpp.
63. Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes
protokola Nr.33 70.§ izraksts uz 1 lp.
64. Likumprojekts "Grozījumi Tūrisma
likumā" uz 1 lpp.
65. Likumprojekta "Grozījumi Tūrisma
likumā" anotācija
uz 7 lpp.
66. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 1.§ izraksts uz 1 lp.
67. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" uz 2 lpp.
68. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību institūciju amatpersonu un darbinieku atlīdzību
2009.gadā"" anotācija uz 5 lpp.
69. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 18.§ izraksts uz 2 lp.
70. Likumprojekts "Grozījumi
Būvniecības likumā" uz 2 lp.
71. Likumprojekta "Grozījumi Būvniecības
likumā" anotācija uz 6 lpp.
72. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 5.§ izraksts uz 1 lp.
73. Likumprojekts "Grozījumi
Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodeksā" uz 3 lpp.
74. Likumprojekta "Grozījumi Latvijas
Administratīvo pārkāpumu kodeksā" anotācija uz 8 lpp.
75. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 10.§ izraksts uz 1 lp.
76. Likumprojekts "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" uz 3 lpp.
77. Likumprojekta "Grozījumi
Lauksaimniecības un lauku attīstības likumā" anotācija uz 14 lpp.
78. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 25.§ izraksts uz 1 lp.
79. Likumprojekts "Grozījumi
Vispārējās izglītības likumā" uz 1 lpp.
80. Likumprojekta "Grozījumi Vispārējās
izglītības likumā" anotācija uz 7 lpp.
81. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 42.§ izraksts uz 1 lp.
82. Likumprojekts "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" uz 1 lpp.
83. Likumprojekta "Grozījumi Rajonu
pašvaldību reorganizācijas likumā" anotācija uz 4 lpp.
84. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 7.§ izraksts uz 1 lp.
85. Likumprojekts "Grozījums Lauku
atbalsta dienesta likumā" uz 2 lpp.
86. Likumprojekta "Grozījums Lauku atbalsta
dienesta likumā" anotācija uz 7 lpp.
87. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 74.§ izraksts uz 2 lp.
88. Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" uz 4 lpp.
89. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par Valsts ieņēmumu dienestu"" anotācija uz 8 lpp.
90. Ministru kabineta 2009.gada 29.maija sēdes
protokola Nr.35 7.§ izraksts uz 1 lp.
91. Likumprojekts "Par likuma
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu
par spēku zaudējušu" uz 1 lpp.
92. Likumprojekta "Par likuma "Par
valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem" atzīšanu par spēku
zaudējušu" anotācija uz 12 lpp.
93. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 1.§ izraksts uz 1 lp.
94. Likumprojekts "Grozījumi
Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā" uz 1 lpp.
95. Likumprojekta "Grozījumi Sabiedriskā
transporta pakalpojumu likumā" anotācija uz 7 lpp.
96. Ministru kabineta 2009.gada 1.jūnija sēdes
protokola Nr.36 2.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents, bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas liet
u ministrs V.Dombrovskis
Milenberga 67082895
Grozījumi Kriminālprocesa likumā
Izdarīt Kriminālprocesa likumā (Latvijas
Republikas Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2005, 11., 20.nr.; 2006,
4.nr.; 2007, 3., 13.nr.; 2008, 1., 15.nr.) šādus grozījumus:
1.
Izslēgt 120.panta
trešo daļu.
2. 447.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
(1)
Pirmās instances tiesā krimināllietu iztiesā tiesnesis vienpersoniski.;
izslēgt otro daļu;
izteikt trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Ja lieta ir sevišķi sarežģīta, pirmās instances tiesas
priekšsēdētājs var noteikt krimināllietas koleģiālu izskatīšanu. Šādā gadījumā
krimināllieta izskatāma triju pirmās instances tiesas tiesnešu sastāvā..
3.
Izslēgt 448.panta otro daļu.
4.
Izteikt 453.pantu šādā redakcijā:
453.pants. Rezerves tiesnesis
(1) Krimināllietā, kuras iztiesāšanai
nepieciešams ilgāks laiks, var piedalīties rezerves tiesnesis, kas lietas
iztiesāšanas laikā atrodas tiesas sēžu zālē. Par to izdara atzīmi tiesas sēdes
protokolā.
(2) Ja krimināllietas iztiesāšanas procesā tiesnesi
aizstāj rezerves tiesnesis, lietas iztiesāšana turpinās. Lietas iztiesāšanu
šajā gadījumā pabeidz tiesa jaunajā sastāvā.
5.
Aizstāt
516.panta pirmajā daļā vārdus tiesas piesēdētājs ar vārdu tiesnesis.
6.
Izslēgt
634.panta ceturtajā daļā vārdus naudas sodu.
7.
636.pantā:
papildināt ar 1.1 daļu šādā
redakcijā:
(11) Prokurors naudas soda samaksu
var atlikt vai sadalīt termiņos uz laiku līdz vienam gadam, ja persona, kurai
sods piemērots ar prokurora priekšrakstu, 30 dienu laikā nevar to samaksāt un
ir iesniegusi motivētu lūgumu par naudas soda samaksas atlikšanu vai sadalīšanu
termiņos.;
izslēgt otrajā daļā vārdus naudas sodu;
papildināt ar 2.1 daļu šādā redakcija:
(21) Ja naudas sods 30 dienu laikā pēc prokurora
priekšraksta par sodu stāšanās spēkā nav samaksāts vai ja naudas soda iemaksa
netika veikta termiņā, kāds noteikts, sadalot vai atliekot naudas soda samaksu,
prokurors ierosina rajona (pilsētas) tiesai, kuras darbības teritorijā atrodas
prokuratūras iestāde, izlemt jautājumu par naudas soda aizstāšanu saskaņā ar
Krimināllikumā noteikto..
8.
Aizstāt
638.panta trešajā daļā vārdus notiesātajam ir grūti naudas sodu samaksāt
tūlīt ar vārdiem notiesātais 30 dienu laikā nevar to samaksāt un ir
iesniedzis motivētu lūgumu par naudas soda samaksas atlikšanu vai sadalīšanu
termiņos.
9.
Aizstāt
644.panta pirmajā daļā vārdus uz tādu pašu laiku ar vārdiem saskaņā ar
Krimināllikumā noteikto.
10.
645.pantā:
izteikt pirmo daļu šādā redakcijā:
(1) Ja naudas sods 30 dienu laikā pēc
nolēmuma stāšanās spēkā nav samaksāts vai ja naudas soda iemaksa netika veikta
termiņā, kāds noteikts, sadalot vai atliekot naudas soda samaksu, tiesnesis
nosaka tiesas sēdi un naudas sodu aizstāj saskaņā ar Krimināllikumā noteikto.;
izslēgt ceturto daļu.
11.
Aizstāt
784.panta sestajā daļā vārdus izpildāmo naudas sodu nav iespējams piedzīt ar
vārdiem izpildāmais naudas sods 30 dienu laikā nav samaksāts.
12. Papildināt Pārejas noteikumus ar 22., 23.,
24., un 25.punktu šādā redakcijā:
22. Personu, par kurām pieņemts lēmums
par kriminālprocesa izbeigšanu, nosacīti atbrīvojot no kriminālatbildības,
uzvedības kontroli Valsts probācijas dienests neveic līdz 2012.gada
31.decembrim. Personu, par kurām līdz 2009.gada 1.jūlijam pieņemts lēmums par
kriminālprocesa izbeigšanu, nosacīti atbrīvojot no kriminālatbildības,
uzvedības kontroli lēmumā noteiktajā pārbaudes laikā turpina un pabeidz tā
institūcija, kurai tas uzdots lēmumā par kriminālprocesa izbeigšanu, nosacīti
atbrīvojot no kriminālatbildības.
23. Lēmumā par kriminālprocesa
izbeigšanu, nosacīti atbrīvojot no kriminālatbildības, līdz 2012.gada
31.decembrim nenorāda institūciju, kurai uzdots kontrolēt attiecīgās personas
uzvedību, bet norāda laiku līdz kuram personai jāpaziņo prokuroram par lēmumā
uzlikto pienākumu izpildi un
jāiesniedz dokumentus, kas apliecina lēmumā uzlikto pienākumu izpildi. Pēc
pārbaudes termiņa beigām prokurors, izvērtējot personas sniegtās ziņas un
dokumentus, izdara lēmumā atzīmi par nosacījumu izpildi.
24. Prokurors un tiesa līdz 2012.gada
31.decembrim pieprasa un Valsts probācijas dienests sniedz izvērtēšanas
ziņojumu tikai par tām personām, kas izdarījušas noziedzīgu nodarījumu pret
dzimumneaizskaramību un tikumību vai smagu vai sevišķi smagu ar vardarbību
saistītu noziedzīgu nodarījumu, vai ar vardarbību vai vardarbības piedraudējumu
saistītu noziedzīgu nodarījumu pret nepilngadīgo, kā arī par personām, kas
noziedzīga nodarījuma izdarīšanas brīdī bija nepilngadīgas.
25. Krimināllietās, kurās līdz 2009.gada
1.jūlijam pirmās instances tiesā ir uzsākta iztiesāšana koleģiālā sastāvā,
iztiesāšanu turpina koleģiālā sastāvā līdz sprieduma taisīšanai vai
kriminālprocesa izbeigšanai tiesas sēdē.
Šajā laikā tiesas piesēdētāju ar tiesas spriešanu saistīto pienākumu izpildes
laikā var apcietināt vai saukt pie kriminālatbildības tikai ar tās pašvaldības
piekrišanu, kura viņu ievēlējusi. Lēmumu par tiesas piesēdētāja apcietināšanu,
piespiedu atvešanu, aizturēšanu vai pakļaušanu kratīšanai pieņem īpaši
pilnvarots Augstākās tiesas tiesnesis. Ja tiesas piesēdētājs ir notverts smaga
vai sevišķi smaga nozieguma izdarīšanā, lēmums par piespiedu atvešanu,
aizturēšanu vai pakļaušanu kratīšanai nav nepieciešams, bet 24 stundu laikā ir
jāinformē īpaši pilnvarotais Augstākās tiesas tiesnesis un attiecīgā
pašvaldība.
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Tieslietu ministrs
M.Segliņš
Vīza:
valsts sekretārs
M.Lazdovskis
20.05.2009. 10:44
707
Z.Dundurs
67036931, Zigmunds.Dundurs@tm.gov.lv
Likumprojekta
Grozījumi Kriminālprocesa likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir
vajadzīgs
|
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto
darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots
uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Ministru kabineta
2009.gada 30.aprīļa sēdes protokola Nr.28, 3.§ 7.punkts. |
2. Pašreizējās
situācijas raksturojums |
1. Latvijā tiesu piesēdētāji piedalās koleģialitātes principa
īstenošanā atsevišķu likumā noteiktu krimināllietu iztiesāšanā rajona
(pilsētas) tiesās un apgabaltiesās kā pirmās instances tiesās. Likums Par tiesu varu nosaka, ka koleģiāli izskatot lietas, tiesas
sastāvā esošajiem tiesnešiem un tiesas piesēdētājiem ir vienādas tiesības
izlemt visus ar lietas izskatīšanu saistītos jautājumus, tomēr jāatzīmē, ka
likums nenoteic, ka tiesu piesēdētājam ir nepieciešama juridiskā izglītība.
Bez tam nereti ir gadījumi, kad tiesas sēdi jāatliek tikai tāpēc, ka kāds no
tiesas piesēdētājiem nav ieradies un tas būtiski kavē lietas izskatīšanu. Sakarā ar vispārējo taupības režīmu, budžeta līdzekļu ekonomiju un
izdevumu samazināšanu, ievērojot to, ka tiesu piesēdētāja institūta darbība
lielākoties ir formāla, kā arī to, ka sabiedrības iesaiste tiesas spriešanā
var tik īstenota citos veidos, proti - jebkuram sabiedrības loceklim, tajā
skaitā žurnālistam ir iespēja piedalīties atklātos tiesas procesos, kā arī
paust sabiedrības viedokli ar masu mediju starpniecību, nepieciešams
atteikties no tiesu piesēdētāju institūta. 2. Kriminālprocesa likums (turpmāk - KPL) paredz, ka naudas soda
izpilde pēc tiesas sprieduma vai prokurora priekšraksta par sodu pieņemšanas
tiek nodota zvērinātam tiesu izpildītājam. Šāda kārtība ir neefektīva un
laikietilpīga, kā rezultātā tiek nelietderīgi tērēti valsts budžeta līdzekļi.
Pēc būtības naudas soda izpilde ir brīvprātīga, un ja persona nesamaksā
noteiktā laikā naudas sodu, tas jāaizstāj saskaņā ar Krimināllikumā noteikto. 3. Prokurora lēmumu izpildi par personu nosacītu atbrīvošanu no
kriminālatbildības izpilda Valsts probācijas dienests. Galvenokārt šo
nolēmumu izpildes nepieciešamība ir saistīta ar kontroli pār prokuroru
uzliktajiem pienākumiem. KPL paredz obligātu personas uzvedības kontroles uzdošanu
Valsts probācijas dienestam nosacītas atbrīvošanas no kriminālatbildības
gadījumā. Saskaņā ar Valsts probācijas dienesta sniegto statistiku 2009.gada
1.janvārī Valsts probācijas dienestā
bija 512 patstāvīgi aktīvie klienti,
kuri ir jāuzrauga. Šis skaits ir stabils, salīdzinot 2007. un
2008.gadu. Kopā Valsts probācijas dienestā 2008.gadā bija 871 uzraugāmie
klienti, bet aktīvi tiek strādāts tikai ar tiem klientiem, kuriem prokurors
uzlicis noteiktus pienākumus, proti, ar aptuveni 400 klientiem. Šo personu
uzraudzībā tiek tērēti valsts budžeta līdzekļi. Atsakoties no personu
uzraudzības, tiks ieekonomēti budžeta līdzekļi. 4. KPL 644.panta pirmajā daļā noteikta papildsoda - policijas kontrole aizstāšanas kārtība,
ja persona ļaunprātīgi pārkāpusi policijas kontroles
noteikumus, proti, noteikts, ka tiesnesis šādā gadījumā var aizstāt
neizciesto papildsoda laiku ar brīvības atņemšanu uz tādu pašu laiku.
Savukārt, brīvības atņemšanas laiku, uz kādu var aizstāt policijas kontroli,
nosaka Krimināllikums. KPL pēc būtības nav jāregulē materiālo tiesību
jautājums, tāpēc būtu jāparedz norma, ka tiesnesis neizciesto sodu aizstāj
saskaņā ar Krimināllikumā noteikto. 5. KPL paredz tiesības prokuroriem un tiesai pieprasīt
izvērtēšanas ziņojuma sastādīšanu par apsūdzēto personu no Valsts probācijas
dienesta. KPL neierobežo un nereglamentē apsūdzēto personu kategorijas, par
kurām pastāv iespēja pieprasīt personu raksturojošo informāciju
izvērtēšanas ziņojumu. Katra izvērtēšanas ziņojums sastādīšanai tiek
piesaistīti ievērojami budžeta līdzekļi. Samazinot personu kategorijas, par
kurām jāsniedz izvērtēšanas ziņojumi, tiktu ietaupīti budžeta līdzekļi.
Sabiedriski sevišķi bīstami ir tādi personas izdarīti nodarījumi, kas ir
vērsti pret dzimumneaizskaramību un tikumību, kā arī smagi vai sevišķi smagi
ar vardarbību vai vardarbības piedraudējumu saistīti noziedzīgi nodarījumi.
Tāpat sabiedriski bīstami ir tādi nodarījumi, kas saistīti ar vardarbību vai
vardarbības piedraudējumu pret nepilngadīgo. Līdz ar to minēto kategoriju lietās
ir svarīgi, lai būtu sniegts nodarījumu izdarījušās personas izvērtēšanas
ziņojums. Tāpat būtiski ir sniegt izvērtēšanas ziņojumu par tām personām, kas
noziedzīga nodarījuma izdarīšanas brīdī bija nepilngadīgas. |
3. Normatīvā akta
projekta būtība |
1. Likumprojekta 1.pants paredz svītrot normu par tiesu
piesēdētāja kriminālprocesuālo imunitāti, jo saskaņā ar likumprojektu tiesu
piesēdētāju institūts tiek likvidēts. 2. Likumprojekta 2.pants paredz precizēt KPL 447.panta pirmo,
otro un trešo daļu, proti, nosakot, ka krimināllietas pirmajā instancē
tiesnesis skata vienpersoniski, bet, ja lieta ir sevišķi sarežģīta, pirmās
instances tiesas priekšsēdētājs var noteikt krimināllietas koleģiālu
izskatīšanu. Šādā gadījumā krimināllieta izskatāma triju pirmās instances
tiesas tiesnešu sastāvā. 3. Likumprojekta 3.pants paredz izslēgt no KPL 448.panta otro
daļu par to, ka tiesas piesēdētājam un tiesnesim, izlemjot jautājumus par
krimināllietas izskatīšanu, ir vienādas tiesības, jo tiesu piesēdētāju
institūts tiek likvidēts. 4. Likumprojekta 4.pants izsaka KPL 453.pantu jaunā redakcijā,
izslēdzot no panta normu par to, ka lietas izskatīšanā var piedalīties
rezerves tiesas piesēdētājs, jo tiesu piesēdētāju institūts tiek likvidēts. 5. Likumprojekta 5.pants precizē KPL 516.pantu, izslēdzot normu,
ka tiesas piesēdētājs atsevišķās domas izsaka rakstveidā, jo tiesu
piesēdētāju institūts tiek likvidēts. 6. Likumprojekta 6.pants paredz izslēgt KPL 634.panta ceturtajā
daļā atsauci par to, ka tiesa, lai izpildītu spriedumu daļā par naudas sodu,
izpildrakstu nosūta tiesu izpildītājam. Grozījums izst
rādāts, jo tiek mainīta
naudas soda izpildes kārtība, proti, tiek paredzēts, ka naudas sods personai
jāizpilda labprātīgi 30 dienu laikā, un ja netiek izpildīts, tad tas tiek
aizstāts saskaņā ar Krimināllikumā noteikto. Saskaņā ar Krimināllikuma 41.panta otrajā daļā paredzēto naudas soda
noteikšanā jāņem vērā vainīgās personas izdarītā noziedzīgā nodarījuma
kaitīgums kā arī vainīgās personas
mantiskais stāvoklis, proti, personai naudas sodu nevar piemērot, ja no
krimināllietas materiāliem izriet, ka personai nebūs iespēju samaksāt
piemēroto naudas sodu noteiktajā apmērā. Vienlaikus, lai novērstu situāciju,
ka naudas sodu varēs piemērot tikai tām personām, kam uz naudas soda
noteikšanas brīdi ir iespēja to samaksāt, ar likumprojektu saistītajā
likumprojektā Grozījumi
Krimināllikumā tiek noteikts, ka naudas sods piemērojams arī
personām, kuras nevar sodu samaksāt nekavējoties, tomēr nākotnē
paredzamas iespējas gūt ienākumus, kas nodrošinās tām iespēju likumā
paredzētajā laikā samaksāt uzlikto naudas sodu. Ņemot vērā to, ka naudas soda izpilde ir brīvprātīga, kā arī to, ka
vainīgajai personai, kurai piemērots naudas sods, ir iespēja lūgt procesa
virzītājam naudas soda samaksāšanu atlikt vai sadalīt uz laiku līdz vienam
gadam, tiek paredzēts, ka vainīgajai personai naudas sods jāsamaksā 30 dienu
laikā. Šāds laika termiņš ir pietiekošs, lai persona vai nu brīvprātīgi
samaksātu piemēroto naudas sodu, vai arī, ja uzskata, ka 30 dienu laikā to nespēs
izdarīt, vērstos pie procesa virzītāja ar lūgumu naudas soda samaksu atlikt
vai sadalīt termiņos uz laiku līdz vienam gadam. Ja persona 30 dienu laikā
naudas sodu nav samaksājusi un nav arī lūgusi tā izpildi atlikt vai sadalīt,
tas norāda uz to, ka persona ļaunprātīgi izvairās no naudas soda izpildes,
līdz ar to nepieciešams lemt par naudas soda aizstāšanu ar brīvības
atņemšanu. Vienlaikus, ievērojot to, ka pēc būtības naudas soda izpilde ir
brīvprātīga, tiek paredzēts, ka naudas soda izpildē tiesu izpildītājs netiek
iesaistīts. 7. Likumprojekta 7.pants paredz papildināt KPL 636.pantu ar 1.1daļu
par to, ka prokurors naudas soda samaksu var atlikt vai sadalīt termiņos uz
laiku līdz vienam gadam, ja persona, kurai sods piemērots ar prokurora
priekšrakstu, 30 dienu laikā nevar to samaksāt. Grozījums nepieciešams, jo
tiek mainīta naudas soda izpildes kārtība, izslēdzot no izpildes tiesu
izpildītāju. Pašreiz KPL neparedz, kā rīkoties prokuroram, ja naudas sodu var
atlikt vai sadalīt. Tāpat panta otrajā daļā tiek precizēts, ka prokurors naudas sodu
nenosūta izpildei tiesu izpildītājam. Vienlaikus pants tiek papildināts ar 2.1 daļu paredzot,
kārtību, kā rīkoties prokuroram, ja naudas sods netiek samaksāts, proti, tiek
paredzēts, ka, ja naudas sods 30 dienu laikā pēc prokurora priekšraksta par
sodu stāšanās spēkā nav samaksāts vai ja naudas soda iemaksa netika veikta
termiņā, kāds noteikts, sadalot vai atliekot naudas soda samaksu, prokurors
ierosina rajona (pilsētas) tiesai, kuras darbības teritorijā atrodas prokuratūras
iestāde, izlemt jautājumu par naudas soda aizstāšanu saskaņā ar
Krimināllikumā noteikto. Tā kā jau šobrīd Krimināllikuma 41.panta ceturtajā daļā noteikts, ka,
ja naudas sodu nevar piedzīt, to aizstāj ar arestu vai brīvības atņemšanu
saskaņā ar Krimināllikumā noteikto, tad likumprojektā paredzēto grozījumu
rezultātā nepieaugs personu skaits, kurām jāizcieš arests vai brīvības
atņemšana brīvības atņemšanas vietā. Šobrīd apstāklis, ka naudas sodu izpildi nodrošina tiesu izpildītāji,
sarežģī šī soda veida izpildi, kā arī papildus tiek tērēti valsts budžeta
līdzekļi tiesu izpildītāju soda izpildes darbības nodrošināšanai. Tāpat
normatīvais regulējums naudas soda izpildē nav pietiekami skaidrs, kas
būtiski apgrūtina soda izpildi, rada situācijas, kad nav skaidrs, kurš no
normatīvajiem aktiem nosaka nepieciešamo rīcību. Tiesu izpildītāju darbību
regulē gan Latvijas Sodu izpildes kodekss, gan Civilprocesa likums, gan
daļēji Kriminālprocesa likums, un to normas nav savstarpēji saskaņotas. Līdzšinējā naudas sodu izpildes efektivitātes analīze rāda, ka
izveidojot jaunu naudas soda izpildes sistēmu, un, nosakot jaunu naudas soda
izpildes kārtību (naudas soda samaksas brīvprātības princips), kurā tiesu
izpildītāji vairs netiek iesaistīti, tas ļaus ietaupīt valsts budžetā
izdevumus. Skaidrs naudas soda izpildes regulējums būs par pamatu notiesātajām
personām nepārprotami apzināties, ka naudas soda nesamaksāšanas gadījumā 30
dienu laikā, tas tiks aizstāts ar arestu vai brīvības atņemšanu. Vienlaikus
personām pastāvēs iespēja lūgt naudas soda samaksu atlikt vai sadalīt
termiņos līdz vienam gadam. Arī tiesnešiem un prokuroriem saskaņā ar piedāvāto naudas soda
izpildes regulējumu būs objektīvi vieglāk un pamatotāk piemērot personām
naudas sodu, jo būs skaidrs soda izpildes mehānisms. Līdz ar to varētu
samazināties to gadījumu skaits, kad personām formāli piemēro naudas sodu,
zinot, ka persona naudas sodu nevarēs samaksāt. Prokurori un tiesneši
apzināsies, ka, ja persona naudas sodu noteiktajā laikā nesamaksās un nelūgs
to atlikt vai sadalīt termiņos, tad naudas sods būs jāaizstāj ar arestu vai
brīvības atņemšanu, līdz ar to pamatotāk izvērtēs, vai piemērot personai
naudas sodu vai nē. 8. Likumprojekta 8.pants precizē KPL 638.panta trešo daļu, par
to, ka naudas soda samaksu var atlikt vai sadalīt termiņos, ja notiesātais 30
dienu laikā nevar to samaksāt, nevis, ja notiesātajam ir grūti naudas sodu
samaksāt tūlīt. Norma tiek saskaņota ar piedāvāto grozījumu KL 41.pantu, kura
precizē, ka naudas sods tiek aizstāts, ja persona to nevar samaksāt 30 dienu
laikā. 9. Likumprojekta 9.pants paredz aizstāt KPL 644.panta pirmajā daļā
vārdus uz tādu pašu laiku ar vārdiem saskaņā ar Krimināllikumā noteikto,
jo jautājumu par to, kādā apmērā tiek
aizstāts neizciestais papildsods - policijas kontroles tā pārkāpuma gadījumā
nosaka materiālās tiesību normas, proti, Krimināllikuma 45.panta piektā daļa.
Ņemot vērā to, ka saistītajos grozījumos Krimināllikuma 45.panta piektajā
daļā tiek paredzēts, ka neizciestais papildsods - policijas kontrole tā
pārkāpuma gadījumā tiek aizstāts, rēķinot divas policijas kontroles dienas kā
vienu brīvības atņemšanas dienu, nepieciešams izdarīt grozījumu KPL 644.panta
pirmajā daļā, lai nebūtu pretruna starp KPL un Krimināllikumā noteikto. 10. Likumprojekta 9.pants izsaka KPL 645.panta pirmo daļu jaunā
redakcijā, precizējot, kā rīkoties tiesnesim, ja naudas sods 30 dienu laikā
pēc nolēmuma stāšanās spēkā nav samaksāts vai ja naudas soda iemaksa netika
veikta termiņā, kāds noteikts, sadalot vai atliekot naudas soda samaksu. Tiek
paredzēts, ka tiesnesis nosaka tiesas sēdi un naudas sodu aizstāj saskaņā ar
Krimināllikumā noteikto. Vienlaikus tiek izslēgta panta ceturtā daļa par to, ka, ja Latvijā
nevar izpildīt naudas sodu, jo notiesātā persona nedzīvo Latvijā, tad to
nosūta izpildei uz ārvalsti. Šāda norma nav nepieciešama, jo tiek paredzēts,
ka naudas soda izpilde ir labprātīga, proti, personai tiek dots laiks 30
dienas samaksāt naudas sodu, un ja tas netiek samaksāts, tad naudas sods tiek
aizstāts saskaņā ar Krimināllikumā noteikto. 11. Likumprojekta 10.pants paredz aizstāt KPL 784.panta sestajā
daļā vārdus izpildāmo naudas sodu nav iespējams piedzīt ar vārdiem
izpildāmais naudas sods 30 dienu laikā nav samaksāts, jo atbilstoši
grozījumiem KL naudas soda izpilde ir brīvprātīga, un ja persona to
neizpilda, tad naudas sods netiek piedzīts, bet gan aizstāts saskaņā ar
Krimināllikumā noteikto. 12. Likumprojekta 11.pants paredz papildināt KPL Pārejas
noteikumus ar vairākiem punktiem. Pārejas noteikumos tiek paredzēts, ka personu, par
kurām pieņemts lēmums par kriminālprocesa izbeigšanu, nosacīti atbrīvojot no
kriminālatbildības, uzvedības kontroli Valsts probācijas dienests neveic līdz
2012.gada 31.decembrim. Vienlaikus paredzēts, ka personu, kuras nosacīti no
kriminālatbildības atbrīvotas līdz 2009.gada 1.jūlijam, uzraudzību pabeidz tā
institūcija, kurai tas uzdots lēmumā par kriminālprocesa izbeigšanu, nosacīti
atbrīvojot no kriminālatbildības, proti, Valsts probācijas dienests. Tiek paredzēts, ka lēmumā par kriminālprocesa
izbeigšanu, nosacīti atbrīvojot no kriminālatbildības, līdz 2012.gada
31.decembrim nenorāda institūciju, kurai uzdots kontrolēt attiecīgās personas
uzvedību, bet gan norāda laiku līdz kuram personai jāpaziņo prokuroram par
lēmumā uzlikto pienākumu izpildi. Pēc pārbaudes termiņa beigām prokurors,
izdarot lēmumā atzīmi par nosacījumu izpildi, ņem vērā personas sniegtās
ziņas par uzlikto pienākumu izpildi. Šāds pārejas noteikums nepieciešams, jo
pēc 2009.gada 1.jūlija Valsts probācijas dienests personu uzraudzību neveiks,
ko ierobežotā apjomā veiks pats prokurors. Tiek paredzēts sašaurināt gadījumus, kad var
pieprasīt izvērtēšanas ziņojumu, proti, prokurors un tiesa līdz 2012.gada
31.decembrim pieprasa un Valsts probācijas dienests sniedz izvērtēšanas
ziņojumu tikai par tām personām, kas izdarījušas smagu vai sevišķi smagu
noziegumu un ja izdarītais noziegums saistīts ar vardarbību vai vērsts pret
dzimumneaizskaramību vai tikumību, vai ja izdarītais noziedzīgais nodarījums
vērsts pret nepilngadīgo. Tiek paredzēts, ka krimināllietās, kurās līdz grozījumu spēkā
stāšanās dienai pirmās instances tiesā ir uzsākta iztiesāšana koleģiālā
sastāvā, iztiesāšanu turpina koleģiālā sastāvā līdz sprieduma taisīšanai vai
kriminālprocesa izbeigšanai tiesas sēdē. Norma nepieciešama, jo tiesu
piesēdētāju institūts tiek izslēgts un ir nepieciešams paredzēt, ka
krimināllietas ar tiesu piesēdētājiem tiek pabeigtas izskatīt tādā pašā
sastāvā, proti, koleģiālā sastāvā ar tiesu piesēdētājiem, lai nevajadzētu
sākt lietu izskatīšanu no jauna. |
4. Cita informācija |
Citas informācijas
nav |
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz
sabiedrības un tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav
attiecināms |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. inovācijas un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav attiecināms |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi,
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu komersantiem un
pašnodarbinātajām personām |
Nav
attiecināms |
4. Ietekme uz administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav
attiecināms |
5. Sociālā ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Ilgtermiņā var palielināties jaunu noziedzīgu nodarījumu atkārtota
izdarīšana no atsevišķu nosacīti atbrīvoto no kriminālatbildības personu
puses, jo pārbaudes laikā netiks pievērsta uzmanība šo personu vajadzību
risināšanai, kuras veicinājušas noziedzīga nodarījuma izdarīšanu. Ilgtermiņā tiks apdraudēta arī soda individualizācijas principa
īstenošana, kas lielā mērā šobrīd ir pilnveidojusies, pateicoties detalizētai
apsūdzētā personības izvērtēšanai, par pamatu ņemot Valsts probācijas
dienesta sagatavoto izvērtēšanas ziņojumu. |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.4. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.6. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms |
7. Cita ietekme |
Nav
attiecināms |
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||
|
(tūkst. latu) |
||||
Rādītāji |
2009.gads |
Turpmākie trīs gadi |
|||
2010 |
2011 |
2012 |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
|
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
|
4.
Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu finansēšanai |
|
||||
5. Detalizēts
ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un
izdevumu aprēķinu var pievienot anotācijas pielikumā). |
|||||
6.Cita informācija |
Likumprojekta ietekme uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem norādīta
likumprojektu Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā (par Valsts
probācijas dienesta funkciju samazināšanu kriminālprocesā), Grozījumi
Latvijas Sodu izpildes kodeksā (par naudas soda izpildes kārtības maiņu), Grozījumi likumā Par tiesu varu (par
tiesu izpildītāju institūta likvidēšanu tiesās) anotācijā. Priekšlikumus par izdevumu samazināšanu iekļaut grozījumos likumā
Par valsts budžetu 2009.gadam, kā arī ņemt vērā turpmāko gadu valsts
budžeta likumprojektu izstrādē. |
||||
IV.
Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz spēkā esošo tiesību normu sistēmu |
|
1.
Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi) papildus
jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī ministrija, kura
ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta noteikumiem (arī
tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā) norāda to
izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā paredzēts
šos noteikumus izstrādāt |
Vienotā paketē ir virzāmi šādi
likumprojekti: 1.
Grozījumi Krimināllikumā; 2.
Grozījumi Valsts probācijas dienesta likumā; 3.
Grozījumi Latvijas Sodu izpildes kodeksā; 4.
Grozījumi
likumā Par pašvaldībām; 5.
Grozījumi
likumā Par tiesu varu; 6.
Likums par
likuma Par tiesas piesēdētāju vēlēšanām atzīšanu par spēku zaudējušu. |
2. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
V. Kādām Latvijas
starptautiskajām saistībām |
|
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav
attiecināms |
2. Saistības pret citām valstīm un
starptautiskajām institūcijām un organizācijām |
Nav
attiecināms |
3. Saistības, kas izriet no
Latvijai saistošajiem divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem
līgumiem |
Nav
attiecināms |
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||
Attiecīgo Eiropas Savienības
tiesību aktu veids (piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva,
regula, lēmumsrezolūcija, vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un
numurs, kuru prasības tiek pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav
attiecināms |
|
2.tabula |
||
Eiropas Savienības
tiesību akts un attiecīgā panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas
vienību pantu, daļu, punktu, apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta
projekta norma, kas pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas
vienību (uzskaitot visu normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Komentāri |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
Nav
attiecināms |
5. Saistības sniegt paziņojumu
Eiropas Savienības institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē
informācijas sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un
finanšu noteikumu projektiem |
Nav
attiecināms |
|
6. Cita informācija |
Nav
attiecināms |
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības
un sociālo partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas
ir notikušas |
Nav
attiecināms |
2. Kāda ir šo pilsoniskās
sabiedrības un sociālo partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju
pozīcija (atbalsta, iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts
formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Nav
attiecināms |
3. Kāds konsultāciju veids un
sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Nav
attiecināms |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Likumprojekts nosūtīts elektroniski izvērtēšanai Tieslietu
ministrijas pastāvīgajai Kriminālprocesa likuma grozījumu izstrādes darba
grupai, kurā piedalās tiesu, Ģenerālprokuratūras, Iekšlietu ministrijas,
Valsts policijas, advokatūras, Latvijas Universitātes , Latvijas Policijas
akadēmijas, Tiesībsarga un Saeimas Juridiskā biroja pārstāvji. Darba grupa konceptuāli atbalsta izstrādāto likumprojektu. |
5. Cita informācija |
Nav
attiecināms |
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā
akta izpilde
|
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde
no valsts un pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas
vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Normatīvā akta
izpilde tiks nodrošināta esošo institūciju līdzšinējo funkciju ietvaros. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta
ieviešanu |
Likumprojekts pēc pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā Latvijas
Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
kabineta Ziņotājs. Normatīvais akts tiks iekļauts Normatīvo aktu
informācijas sistēmā (NAIS). |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu
ierobežo |
Nav attiecināms |
4. Cita informācija |
Citas informācijas nav |
Tieslietu ministrs
M.Segliņš
Vīza: Valsts
sekretārs
M.Lazdovskis
28.05.2009. 09:38
2972
Z.Dundurs
67036931, Zigmunds.Dundurs@tm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.35 |
2009.gada
29.maijā |
18.§
Likumprojekts "Grozījumi
Kriminālprocesa likumā"
TA-1711
______________________________________________________
(V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta grozījumu
likumprojekta paketē.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un
sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Valsts kancelejas direktore
G.Veismane