Rīgā
01.06.2009. Nr.90/TA-1716,
TA-1718, TA-1722,
TA-1725, TA-1720, TA-1729
TA-1622, TA-1623, TA-1627,
TA-1629, TA-1630, TA-1631,
TA-1632, TA-1759, TA-1551,
SAN-1912, TA-1784, TA-1785,
TA-1787, TA-1789, TA-1545,
TA-1791,TA-1792, TA-1793,
TA-1794, TA-1795, TA-1796,
TA-1797,TA-1798, TA-1799,
TA-1800, TA-1801; TA-1705
Saeimas Prezidijam
Nosūtām
izskatīšanai Ministru kabineta š.g. 27.maija sēdē atbalstītos
likumprojektus, kuri iekļauti valsts budžeta 2009.gadam grozījumu likumprojekta
paketē:
likumprojektu
"Grozījums
Civilprocesa likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija
(atbildīgā amatpersona - Timpare 67162698,
evija.timpare@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā", kuru izstrādāja
Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Tralmaks 67038604,
kristaps.tralmaks@vzd.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Fizisko personu datu aizsardzības
likumā"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona
- Plūmiņa 67223131, signe.plumina@dvi.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums Informācijas atklātības likumā", kuru izstrādāja Tieslietu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Plūmiņa 67223131,
signe.plumina@dvi.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums likumā "Par nekustamā īpašuma nodokli"", kuru
izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Tralmaks 67038604,
kristaps.tralmaks@vzd.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi "Valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības
likumā"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona
- Tverjanoviča-Bore 67162684, Jevgenija.Tverjanovica@tm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums Elektronisko sakaru likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas
ministrija (atbildīgā amatpersona - Andrukoviča 67013144,
Natalja.Andrukovica@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"", kuru
izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Andrukoviča 67013144,
Natalja.Andrukovica@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums Vides aizsardzības likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas
ministrija (atbildīgā amatpersona - Andrukoviča 67013144,
Natalja.Andrukovica@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un
lietošanas ierobežošanu"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija
(atbildīgā amatpersona - Innusa 67013178,
dzineta.innusa@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Standartizācijas likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas
ministrija (atbildīgā amatpersona - Andrukoviča 67013144,
Natalja.Andrukovica@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Ceļu satiksmes likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas
ministrija (atbildīgā amatpersona - Andrukoviča 67013144,
Natalja.Andrukovica@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par mērījumu vienotību"", kuru
izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Skribnovska 67013051,
Elita.Skribnovska@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi
likumā "Par nodokļiem un nodevām"", kuru
izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Ruško 67013173,
ilze.rusko@em.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums likumā "Par valsts pensijām"", kuru izstrādāja
Labklājības ministrija (atbildīgā amatpersona - Upīte 67021556,
Inese.Upite@lm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi
Tiesībsarga likumā", kuru izstrādāja Tiesībsarga birojs (atbildīgā
amatpersona - Bojāre 67686767, tiesibsargs@
tiesibsargs.lv);
likumprojektu
"Grozījums
Bāriņtiesu likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs 67356496,
Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi
Bērnu tiesību aizsardzības likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi
Jaunatnes likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs 67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi
Uzturlīdzekļu garantiju fonda likumā", kuru izstrādāja Bērnu,
ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi
Valsts sociālo pabalstu likumā", kuru izstrādāja Labklājības
ministrija (atbildīgā amatpersona - Baranovska 67021558,
Inara.Baranovska@lm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi
Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā
finanšu instrumenta vadības likumā", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums
likumā "Par Eiropas Konvenciju par bērnu adopciju"", kuru
izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija
(atbildīgā amatpersona - Rāgs 67356496,
Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums
likumā "Par Eiropas Padomes Konvenciju par bērnu tiesību
piemērošanu"", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs 67356496,
Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums
likumā "Par Hāgas 1961.gada 5.oktobra Konvenciju par iestāžu pilnvarām un
tiesību aktiem, kas piemērojami attiecībā uz bērnu aizsardzību"",
kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija
(atbildīgā amatpersona - Rāgs 67356496,
Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums
likumā "Par Hāgas konvenciju par jurisdikciju, piemērojamiem tiesību
aktiem, atzīšanu, izpildi un sadarbību attiecībā uz vecāku atbildību un bērnu
aizsardzības pasākumiem"", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un
sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi
likumā "Par Hāgas konvenciju par bērnu aizsardzību un sadarbību
starpvalstu adopcijas jautājumos"", kuru izstrādāja Bērnu,
ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums
likumā "Par Hāgas konvenciju par starptautiskās bērnu nolaupīšanas
civiltiesiskajiem aspektiem"", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs 67356496,
Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums
likumā "Par Latvijas Republikas valdības un Kanādas valdības līgumu par
jauno pilsoņu apmaiņu"", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un
sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums
likumā "Par Konvencijas par bērna tiesībām papildu protokolu par bērnu
iesaistīšanu bruņotos konfliktos"", kuru izstrādāja Bērnu,
ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums
likumā "Par Vispārējo konvenciju par nacionālo minoritāšu
aizsardzību", kuru izstrādāja Bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs 67356496,
Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums
Sabiedrības integrācijas fonda likumā", kuru izstrādāja Bērnu,
ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Rāgs
67356496, Sandris.Rags@bm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums
likumā "Par zemes komisijām"", kuru izstrādāja Tieslietu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Tralmaks 67038604,
kristaps.tralmaks@vzd.gov.lv);
Pielikumā:
1. Likumprojekts "Grozījums
Civilprocesa likumā" uz 1 lpp.
2. Likumprojekta "Grozījums Civilprocesa likumā "
anotācija uz 8 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 54.§ izraksts uz 1 lp.
4. Likumprojekts "Grozījumi
Nekustamā īpašuma valsts kadastra likumā" uz 1 lpp.
5. Likumprojekta "Nekustamā īpašuma valsts
kadastra likumā" anotācija uz 11 lpp.
6. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 56.§ izraksts uz 1 lp.
7. Likumprojekts "Grozījumi
Fizisko personu datu aizsardzības likumā" uz 2 lpp.
8. Likumprojekta "Grozījumi Fizisko personu
datu aizsardzības likumā " anotācija uz 10 lpp.
9. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 60.§ izraksts uz 1 lp.
10. Likumprojekts
"Grozījums Informācijas atklātības likumā" uz 1 lpp.
11. Likumprojekta "Grozījums Informācijas
atklātības likumā" anotācija uz 7 lpp.
12. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 62.§ izraksts uz 1 lp.
13. Likumprojekts
"Grozījums likumā "Par nekustamā īpašuma nodokli"" uz 1
lpp.
14. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par nekustamā īpašuma nodokli"" anotācija uz 6 lpp.
15. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 63.§ izraksts uz 1 lp.
16. Likumprojekts
"Grozījumi Valsts nodrošinātās juridiskās palīdzības likumā" uz 7
lpp.
17. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
nodrošinātās juridiskās palīdzības likumā " anotācija uz 11 lpp.
18. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 67.§ izraksts uz 1 lp.
19. Likumprojekts "Grozījums Elektronisko
sakaru likumā" uz 1 lpp.
20. Likumprojekta "Grozījums Elektronisko
sakaru likumā" anotācija uz 5 lpp.
21. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 2.§ izraksts uz 1 lp.
22. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par atbilstības novērtēšanu"" uz 1 lpp.
23. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par atbilstības novērtēšanu"" anotācija uz 12 lpp.
24. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 3.§ izraksts uz 1 lp.
25. Likumprojekts
"Grozījums Vides aizsardzības likumā" uz 1 lpp.
26. Likumprojekta "Grozījums Vides
aizsardzības likumā" anotācija uz 5 lpp.
27. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 4.§ izraksts uz 1 lp.
28. Likumprojekts
"Grozījums likumā "Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un
lietošanas ierobežošanu" uz 1 lpp.
29. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par tabakas izstrādājumu realizācijas, reklāmas un lietošanas
ierobežošanu" anotācija uz 6 lpp.
30. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 5.§ izraksts uz 1 lp.
31. Likumprojekts
"Grozījumi Standartizācijas likumā" uz 1 lpp.
32. Likumprojekta "Grozījumi Standartizācijas
likumā" anotācija uz 10 lpp.
33. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 6.§ izraksts uz 1 lp.
34. Likumprojekts
"Grozījumi Ceļu satiksmes likumā" uz 1 lpp.
35. Likumprojekta "Grozījumi Ceļu satiksmes
likumā" anotācija uz 6 lpp.
36. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 7.§ izraksts uz 1 lp.
37. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par mērījumu vienotību"" uz 1 lpp.
38. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par mērījumu vienotību"" anotācija uz 6 lpp.
39. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 8.§ izraksts uz 1 lp.
40. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par nodokļiem un nodevām"" uz 1 lpp.
41. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par nodokļiem un
nodevām"" anotācija uz 9 lpp.
42. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 36.§ izraksts uz 1 lp.
43. Likumprojekts
"Grozījums
likumā "Par valsts pensijām"" uz 1 lpp.
44. Likumprojekta " Grozījums likumā "Par valsts
pensijām"" anotācija uz 6 lpp.
45. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola
Nr.34 37.§ izraksts uz 1 lp.
46. Likumprojekts
"Grozījumi
Tiesībsarga likumā" uz 1 lpp.
47. Likumprojekta "Grozījumi Tiesībsarga likumā"
anotācija uz 5 lpp.
48.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 78.§ izraksts uz 1 lp.
49. Likumprojekts
"Grozījums
Bāriņtiesu likumā" uz 1 lpp.
50. Likumprojekta "Grozījums Bāriņtiesu likumā"
anotācija uz 8 lpp.
51.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 79.§ izraksts uz 1
lp.
52. Likumprojekts
"Grozījumi
Bērnu tiesību aizsardzības likumā" uz 2 lpp.
53. Likumprojekta "Grozījumi Bērnu tiesību aizsardzības
likumā" anotācija uz 12 lpp.
54.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 80.§ izraksts uz 1
lp.
55. Likumprojekts
"Grozījumi
Jaunatnes likumā" uz 1 lpp.
56. Likumprojekta "Grozījumi Jaunatnes likumā"
anotācija uz 8 lpp.
57.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 82.§ izraksts uz 1
lp.
58. Likumprojekts
"Grozījumi
Uzturlīdzekļu garantiju fonda likumā" uz 1 lpp.
59. Likumprojekta "Grozījumi Uzturlīdzekļu garantiju fonda
likumā" anotācija uz 9 lpp.
60.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 84.§ izraksts uz 1
lp.
61. Likumprojekts
"Grozījumi
Valsts sociālo pabalstu likumā" uz 3 lpp.
62. Likumprojekta "Grozījumi Valsts sociālo pabalstu likumā"
anotācija uz 16 lpp.
63.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 85.§ izraksts uz 1
lp.
64. Likumprojekts
"Grozījumi
Eiropas Ekonomikas zonas finanšu instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā
finanšu instrumenta vadības likumā" uz 1 lpp.
65. Likumprojekta "Grozījumi Eiropas Ekonomikas zonas finanšu
instrumenta un Norvēģijas valdības divpusējā finanšu instrumenta vadības
likumā" anotācija uz 8 lpp.
66.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 86.§ izraksts uz 1
lp.
67. Likumprojekts
"Grozījums
likumā "Par Eiropas Konvenciju par bērnu adopciju"" uz 1
lpp.
68. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par Eiropas Konvenciju
par bērnu adopciju"" anotācija uz 7 lpp.
69.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 87.§ izraksts uz 1
lp.
70. Likumprojekts
"Grozījums
likumā "Par Eiropas Padomes Konvenciju par bērnu tiesību
piemērošanu"" uz 1 lpp.
71. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par Eiropas Padomes
Konvenciju par bērnu tiesību piemērošanu"" anotācija uz 8 lpp.
72. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 88.§ izraksts uz 1 lp.
73. Likumprojekts
"Grozījums
likumā "Par Hāgas 1961.gada 5.oktobra Konvenciju par iestāžu pilnvarām un
tiesību aktiem, kas piemērojami attiecībā uz bērnu aizsardzību""
uz 1 lpp.
74. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par Hāgas 1961.gada
5.oktobra Konvenciju par iestāžu pilnvarām un tiesību aktiem, kas piemērojami
attiecībā uz bērnu aizsardzību"" anotācija uz 8 lpp.
75.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 89.§ izraksts uz 1
lp.
76. Likumprojekts
"Grozījums
likumā "Par Hāgas konvenciju par jurisdikciju, piemērojamiem tiesību
aktiem, atzīšanu,
izpildi un sadarbību attiecībā uz vecāku atbildību un bērnu
aizsardzības pasākumiem"" uz 1 lpp.
77. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par Hāgas konvenciju
par jurisdikciju, piemērojamiem tiesību aktiem, atzīšanu, izpildi un sadarbību
attiecībā uz vecāku atbildību un bērnu aizsardzības pasākumiem""
anotācija uz 8 lpp.
78.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 90.§ izraksts uz 1
lp.
79. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par Hāgas konvenciju par bērnu aizsardzību un sadarbību
starpvalstu adopcijas jautājumos"" uz 1 lpp.
80. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par Hāgas konvenciju
par bērnu aizsardzību un sadarbību starpvalstu adopcijas jautājumos""
anotācija uz 7 lpp.
81.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 91.§ izraksts uz 1
lp.
82. Likumprojekts
"Grozījums
likumā "Par Hāgas konvenciju par starptautiskās bērnu nolaupīšanas
civiltiesiskajiem aspektiem"" uz 1 lpp.
83. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par Hāgas konvenciju
par starptautiskās bērnu nolaupīšanas civiltiesiskajiem aspektiem""
anotācija uz 8 lpp.
84.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 92.§ izraksts uz 1
lp.
85. Likumprojekts
"Grozījums
likumā "Par Latvijas Republikas valdības un Kanādas valdības līgumu par
jauno pilsoņu apmaiņu"" uz 1 lpp.
86. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par Latvijas Republikas
valdības un Kanādas valdības līgumu par jauno pilsoņu apmaiņu""
anotācija uz 8 lpp.
87.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 93.§ izraksts uz 1
lp.
88. Likumprojekts
"Grozījums
likumā "Par Konvencijas par bērna tiesībām papildu protokolu par bērnu
iesaistīšanu bruņotos konfliktos"" uz 1 lpp.
89. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par Konvencijas par
bērna tiesībām papildu protokolu par bērnu iesaistīšanu bruņotos
konfliktos"" anotācija uz 7 lpp.
90.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 94.§ izraksts uz 1 lp.
91. Likumprojekts
"Grozījums
likumā "Par Vispārējo konvenciju par nacionālo minoritāšu
aizsardzību" uz 1 lpp.
92. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par Vispārējo
konvenciju par nacionālo minoritāšu aizsardzību" anotācija uz 7
lpp.
93.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 95.§ izraksts uz 1
lp.
94. Likumprojekts
"Grozījums
Sabiedrības integrācijas fonda likumā" uz 1 lpp.
95. Likumprojekta "Grozījums Sabiedrības integrācijas fonda
likumā" anotācija uz 7 lpp.
96.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 96.§ izraksts uz 1
lp.
97. Likumprojekts
"Grozījums
likumā "Par zemes komisijām"" uz 1 lpp.
98. Likumprojekta "Grozījums likumā "Par zemes
komisijām"" anotācija
uz 7 lpp.
99.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 46.§ izraksts uz 1
lp.
Ministru prezidents, bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Milenberga 67082895
Grozījumi Valsts sociālo pabalstu likumā
Izdarīt Valsts sociālo pabalstu likumā (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 2002, 23.nr.; 2003, 2.nr.; 2004, 5.,
24.nr.; 2005, 22., 24.nr.; 2006, 7.,
24.nr.; 2007, 22., 24.nr.) šādus grozījumus:
1. Izteikt 4.panta pirmo daļu šādā
redakcijā:
(1) Tiesības
uz valsts sociālajiem pabalstiem ir Latvijas pilsoņiem, nepilsoņiem, Eiropas
Savienības dalībvalsts, Eiropas Ekonomikas zonas valsts un Šveices
Konfederācijas pilsoņiem, ārvalstniekiem un bezvalstniekiem, kuriem piešķirts
personas kods un kuri pastāvīgi dzīvo Latvijas teritorijā. Šā likuma izpratnē par Latvijas
teritorijā pastāvīgi dzīvojošu personu uzskatāma persona, kuras deklarētā
dzīvesvieta ir Latvijā un kura, izbraucot
ārpus Latvijas teritorijas, citā valstī uzturas ne ilgāk par sešiem
mēnešiem pēc kārtas.
2. 6.pantā:
izteikt otrās daļas 1.punktu šādā redakcijā:
1)
ir vecumā no viena līdz 15 gadiem;
aizstāt
otrās daļas 2.punktā skaitli 20 ar skaitli 19;
izteikt trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Par
bērnu invalīdu, kas nav sasniedzis 18 gadu vecumu, tiek piešķirta piemaksa pie ģimenes valsts pabalsta
Ministru kabineta noteiktajā apmērā. Tiesības uz šo piemaksu personai, kura
audzina bērnu invalīdu, ir no bērna invalīda statusa noteikšanas dienas līdz
bērns invalīds sasniedz 18 gadu vecumu,
neatkarīgi no ģimenes valsts pabalsta izmaksas.
3. 17.pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdus Bērnu un ģimenes lietu ministrija ar
vārdiem Labklājības ministrija;
aizstāt otrajā daļā vārdus Bērnu un ģimenes lietu ministrijai ar
vārdiem Labklājības ministrijai;
izteikt trešās daļas otro teikumu šādā redakcijā:
To pēc pabalsta saņēmēja pieprasījuma piegādā viņa
dzīvesvietā par maksu, ieturot no valsts sociālā nodrošinājuma pabalsta tā
piegādes izdevumus gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās maksas par
pensijas, pabalsta vai atlīdzības piegādi apmērā.;
izslēgt sesto daļu.
4.
Aizstāt 21.panta pirmās daļas
3.punktā vārdus Bērnu un ģimenes lietu ministrijas ar vārdiem Labklājības
ministrijas.
5. Izteikt 23.pantu šādā redakcijā:
23.pants. Lēmumu attiecībā uz valsts
sociālajiem pabalstiem apstrīdēšana un pārsūdzēšana
(1) Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras amatpersonas
izdoto administratīvo aktu vai faktisko rīcību attiecībā uz valsts
sociālajiem pabalstiem var apstrīdēt Valsts
sociālās apdrošināšanas aģentūras direktoram. Direktora izdoto administratīvo
aktu vai faktisko rīcību, kā arī lēmumu par apstrīdēto administratīvo aktu vai
faktisko rīcību var pārsūdzēt tiesā Administratīvā procesa likumā noteiktajā
kārtībā.
(2) Labklājības ministrijas amatpersonas izdoto administratīvo
aktu vai faktisko rīcību attiecībā uz valsts sociālajiem pabalstiem var apstrīdēt Labklājības ministrijas valsts sekretāram.
Valsts sekretāra izdoto administratīvo aktu vai faktisko rīcību, kā arī lēmumu
par apstrīdēto administratīvo aktu vai faktisko rīcību var pārsūdzēt tiesā
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā.
(3) Šā panta pirmajā un otrajā daļā minētā iesnieguma par
administratīvā akta apstrīdēšanu vai
pieteikuma tiesai par administratīvā akta pārsūdzēšanu iesniegšana neaptur tā
darbību vai izpildi, izņemot gadījumus, kad tā tiek apturēta ar iesnieguma vai
pieteikuma izskatītāja rakstveida lēmumu.
6. Papildināt pārejas noteikumus ar 13., 14. un 15.punktu šādā redakcijā:
13.
Par bērnu, kas dzimis līdz 2009.gada 30.jūnijam vai 306 dienu laikā, sākot ar
2009.gada 1.jūliju, ģimenes valsts pabalstu piešķir un izmaksā arī līdz bērna
viena gada vecuma sasniegšanai.
14.
Grozījumi šā likuma 17.panta trešajā daļā attiecībā uz valsts sociālā
nodrošinājuma pabalsta piegādi dzīvesvietā par maksu stājas spēkā ar 2009.gada
1.augustu.
15.
Līdz attiecīgo Ministru kabineta noteikumu spēkā stāšanās dienai, bet ne ilgāk
kā līdz 2009.gada 31.oktobrim piemērojami Ministru kabineta 2005.gada 26.jūlija
noteikumi Nr.562 Noteikumi par ģimenes valsts pabalsta un piemaksas pie
ģimenes valsts pabalsta par bērnu invalīdu apmēru, tā pārskatīšanas kārtību un
pabalsta un piemaksas piešķiršanas un izmaksas kārtību, ciktāl tie nav
pretrunā ar šo likumu.
Likums
stājas spēkā ar 2009.gada 1.jūliju.
Labklājības ministrs U.Augulis
Vīzē: valsts sekretārs R.Beinarovičs
27.05.2009
16:48
562
I.Baranovska
67021558, Inara.Baranovska@lm.gov.lv
Likumprojekta
Grozījumi Valsts sociālo pabalstu likumā
anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
||||||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta
iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros
dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Deklarācijas par
Valda Dombrovska vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību 12.sadaļas
Labklājība 12.2.1.apakšpunktā norādīts Saskaņosim valsts sociālās
apdrošināšanas un valsts sociālo pabalstu sistēmu ar ekonomiskās krīzes
vajadzībām un iespējām. Ministru kabineta
2009.gada 30.aprīļa sēdes protokola Nr.28 3.§ 7.punktā noteikts Lai nodrošinātu izdevumu samazināšanu, ministrijām līdz
2009.gada 15.maijam izstrādāt un iesniegt Ministru kabinetā likumprojekta
Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2009.gadam paketē iekļaujamos
grozījumus normatīvajos aktos. Noteikt, ka atbildīgi par to turpmāko virzību
ir normatīvo aktu sagatavotāji. Ministru
kabineta 2009.gada 12.maija sēdē nolemts, ka ģimenes valsts pabalsts netiek
piešķirts par bērnu vecumā līdz vienam gadam un par bērnu vecāku par 19
gadiem, sākot ar 2009.gada 1.jūliju. Ministru kabineta
2009.gada 6.maija rīkojuma Nr.281 Par Bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministriju 4.2.apakšpunktā noteikts, ka Bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrija sadarbībā ar attiecīgām ministrijām
izstrādā rīkojuma 2.punkta izpildei
nepieciešamos tiesību aktu projektus un projektus par grozījumiem attīstības
plānošanas dokumentos un iesniedz tos noteiktā kārtībā izskatīšanai Ministru
kabinetā. |
|
|||||||||
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar Valsts sociālo pabalstu likuma
6.pantu ģimenes valsts pabalstu
piešķir par katru bērnu, kas: 1) nav vecāks par 15 gadiem; 2) ir vecāks par 15 gadiem, mācās vispārējās
izglītības vai profesionālās izglītības iestādē un nav stājies laulībā. Šādā
gadījumā pabalstu piešķir uz laiku, kamēr bērns apmeklē izglītības iestādi,
bet ne ilgāk kā līdz dienai, kad viņš sasniedz 20 gadu vecumu vai stājas
laulībā. Ja bērns, kurš bijis aizbildnībā, ir sasniedzis 18 gadu vecumu,
pabalstu piešķir pašam pilngadību sasniegušajam bērnam. Pabalstu nepiešķir
par bērnu, kas atbilstoši valsts vai pašvaldību finansēto vietu skaitam
uzņemts profesionālās izglītības programmās un saņem stipendiju normatīvajos
aktos noteiktajā kārtībā. Saskaņā ar Valsts
sociālo pabalstu likuma 6.panta trešo daļu, ja ģimenes valsts pabalsts
piešķirts par bērnu invalīdu, kas nav sasniedzis 18 gadu vecumu, pie pabalsta
tiek izmaksāta piemaksa Ministru kabineta noteiktajā apmērā. Tiesības uz šo
piemaksu personai, kura audzina bērnu invalīdu, saglabājas neatkarīgi no
ģimenes valsts pabalsta izmaksas, līdz bērns invalīds sasniedz 18 gadu
vecumu. Saskaņā ar Ministru kabineta 2005.gada 26.jūlija noteikumiem Nr.562
Noteikumi par ģimenes valsts pabalsta un piemaksas pie ģimenes valsts
pabalsta par bērnu invalīdu apmēru, tā pārskatīšanas kārtību un pabalsta un
piemaksas piešķiršanas un izmaksas kārtību ģimenes valsts pabalsta apmērs
par pirmo bērnu ģimenē ir 8 lati mēnesī, bet piemaksas pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu invalīdu
apmērs - 75 lati mēnesī. Saskaņā ar
Valsts sociālo pabalstu likuma 15.pantu par otro bērnu ģimenē ģimenes valsts
pabalsts ir 1,2 reizes, par trešo 1,6 reizes, bet par ceturto bērnu un
nākamajiem bērniem 1,8 reizes lielāks nekā par pirmo bērnu ģimenē. Ģimenes valsts pabalstu piešķir ar bērna
dzīves pirmo dienu. Līdz ar to ģimene, kura audzina bērnu vecumā līdz vienam
gadam, vienlaikus ar ģimenes valsts
pabalstu sakarā ar šā bērna piedzimšanu un kopšanu var saņemt arī
citus valsts sociālās apdrošināšanas un valsts sociālos pabalstus.
Tostarp, maternitātes pabalstu par
grūtniecības atvaļinājuma periodu (apmērs 100% no personas vidējās
apdrošināšanas iemaksu algas) un vecāku pabalstu par bērna vecumā līdz vienam
gadam kopšanu (apmērs - 70% no personas vidējās apdrošināšanas iemaksu algas)
saskaņā ar likumu Par maternitātes un slimības apdrošināšanu, vai bērna
kopšanas pabalstu par bērna vecumā līdz vienam gadam kopšanu (apmērs - 50 latu mēnesī) saskaņā ar Valsts sociālo pabalstu likumu. Saskaņā ar Valsts sociālo pabalstu likuma
17.panta trešo daļu Valsts sociālos pabalstus bez maksas pārskaita saņēmēja
kontā, izņemot valsts sociālā nodrošinājuma pabalstu. To pēc pabalsta
saņēmēja pieprasījuma piegādā viņa dzīvesvietā. Patlaban saskaņā ar Valsts sociālo pabalstu
likuma 17.panta pirmo daļu atlīdzības par adoptējamā bērna aprūpi, atlīdzības
par adopciju un atlīdzības par audžuģimenes pienākumu pildīšanu piešķiršanu
un izmaks
u saskaņā ar gadskārtējā valsts budžeta likumā paredzētajām
apropriācijām nodrošina Bērnu un ģimenes lietu ministrija Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā. Saskaņā ar Valsts sociālo pabalstu likuma 17.panta otro
daļu, lai saņemtu atlīdzību par adoptējamā bērna aprūpi, atlīdzību par
adopciju vai atlīdzību par audžuģimenes pienākumu pildīšanu, tās pieprasītājs
personiski vai ar pilnvarotas personas starpniecību iesniedz Bērnu un ģimenes
lietu ministrijai rakstveida pieprasījumu un Ministru kabineta noteiktos
dokumentus. Savukārt saskaņā ar Valsts sociālo pabalstu likuma 17.panta sesto
daļu Ministru kabinets nosaka kārtību, kādā Bērnu un ģimenes lietu ministrija
sniedz Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūrai informāciju, kas nepieciešama
Padomes 1971.gada 14.jūnija regulā (EEK) Nr.1408/71 par sociālā nodrošinājuma shēmu
piemērošanu nodarbinātām, pašnodarbinātām personām, kā arī to ģimenes
locekļiem, kas pārvietojas Kopienas teritorijā noteikto uzdevumu izpildei, un
kārtību, kādā tā sadarbojas ar Labklājības ministriju pārrobežu situāciju
risināšanā, piemērojot minēto regulu. Valsts sociālo pabalstu likuma 21.panta
pirmās daļas 3.punktā ir noteikts, ka ieturējumus no valsts sociālajiem
pabalstiem izdara, pamatojoties uz Bērnu un ģimenes lietu ministrijas valsts
sekretāra vai viņa pilnvarotas amatpersonas rīkojumu, lai piedzītu šā likuma
6.1, 8.1 un 11.pantā noteiktā pabalsta summas, kas
personai pārmaksātas pašas personas vainas dēļ, ja tā sniegusi nepatiesu vai
nepilnīgu informāciju vai nav paziņojusi par pārmaiņām, kas varētu ietekmēt
tiesības uz pabalstu vai tā apmēru. Savukārt Valsts sociālo pabalstu likuma
23.panta pirmajā daļā ir noteikts, ka sūdzības sakarā ar Bērnu un ģimenes lietu
ministrijas struktūrvienības vadītāja lēmumu par valsts sociālo pabalstu
piešķiršanu un izmaksu var iesniegt Bērnu un ģimenes lietu ministrijas valsts
sekretāram. |
|
|||||||||
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta Grozījumi
Valsts sociālo pabalstu likumā sagatavošanas mērķis ir ģimenes valsts
pabalsta sistēmas saskaņošana ar ekonomiskās krīzes vajadzībām un iespējām,
paredzot īsāku minētā pabalsta saņemšanas laiku - pabalstu nepiešķir bērna pirmajā dzīves gadā un to piešķir tikai līdz laikam, kamēr
bērns sasniedz 19 gadu vecumu (šādu vecumu bērns parasti sasniedz gadā, kad tiek pabeigta vidusskolas 12.
klase). Līdz ar to likumprojekts Grozījumi Valsts sociālo
pabalstu likumā paredz noteikt, ka,
sākot ar 2009.gada 1.jūliju, ģimenes
valsts pabalstu ģimenei, kura audzina bērnu, piešķir: 1) par katru bērnu, kas ir vecumā no viena gada līdz
15 gadiem; 2) par bērnu, kurš ir vecāks
par 15 gadiem un mācās vispārējās
izglītības vai profesionālās izglītības iestādē un nav stājies laulībā. Šajā
gadījumā pabalstu piešķir uz laiku, kamēr bērns apmeklē minēto izglītības
iestādi, bet ne ilgāk kā līdz dienai, kad viņš sasniedz 19 gadu vecumu vai
stājas laulībā. Ievērojot tiesiskās
paļāvības principu, 1.punktā minētā norma stāsies spēkā pēc 306 dienām pēc šā
likuma spēkā stāšanās dienas. Tāpat likumprojekts paredz
noteikt, ka tiesības uz piemaksu pie ģimenes valsts pabalsta par bērnu
invalīdu personai, kura audzina bērnu invalīdu, ir no bērna invalīda statusa
noteikšanas dienas līdz bērns invalīds sasniedz 18 gadu vecumu, neatkarīgi no ģimenes valsts pabalsta
izmaksas. Vienlaikus atbilstoši
pašreizējai situācijai tiek precizētas Valsts sociālo pabalstu likuma 4.panta
normas attiecībā uz tiesību noteikšanu uz valsts sociālo pabalstu, iekļaujot šajā
pantā Eiropas Savienības dalībvalsts, Eiropas Ekonomikas zonas valsts un
Šveices Konfederācijas pilsoņus, kā arī definējot, ka šā likuma izpratnē
par Latvijas teritorijā pastāvīgi dzīvojošu personu uzskatāma persona, kuras
deklarētā dzīvesvieta ir Latvijā un kura, izbraucot ārpus Latvijas teritorijas, citā valstī uzturas ne ilgāk par
sešiem mēnešiem pēc kārtas. Tiek precizētas arī Valsts
sociālo pabalstu likuma 17.panta trešās daļas normas, nosakot, ka valsts
sociālā nodrošinājuma pabalstu pēc pabalsta saņēmēja pieprasījuma piegādā
viņa dzīvesvietā par maksu, ieturot no pabalsta tā piegādes izdevumus
gadskārtējā valsts budžeta likumā noteiktās maksas par pensijas, pabalsta vai
atlīdzības piegādi apmērā. Minētā norma stājas spēkā ar 2009.gada 1.augustu. Saskaņā ar Ministru kabineta 2009.gada 6.maija rīkojuma Nr.281 Par
Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministriju 1.punktu,
Ministru kabinets atbalstīja Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu
ministrijas reorganizāciju saskaņā ar Valsts pārvaldes iekārtas likuma
15.panta trešās daļas 4.punktu. Atbilstoši minētā rīkojuma
2.1.1.apakšpunktam, Labklājības ministrijai uzdots pārņemt no Bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrijas valsts politikas izstrādi bērnu
tiesību aizsardzības un bērnu un ģimenes tiesību jomā, kā arī tās īstenošanas
organizēšanu un koordinēšanu organizēt un koordinēt normatīvo aktu
ievērošanas uzraudzību bērnu tiesību aizsardzības jomā, veicināt bērniem un
ģimenei labvēlīgas vides veidošanos valstī, īstenot bāriņtiesu darba
funkcionālo pārraudzību (izņemot uzdevumus, kas noteikti Bāriņtiesu likuma
VII un VIII nodaļā), nodrošināt adoptējamo bērnu un adoptētāju uzskaiti
adopcijas reģistrā, sniegt informāciju adoptētājiem par adoptējamiem bērniem un
izsniegt adoptētājiem norīkojumus, veikt audžuģimeņu uzskaiti, nodrošināt
psiholoģisko palīdzību, kā arī informatīvo un metodisko atbalstu
audžuģimenēm, nodrošināt audžuģimeņu apmācību, atlīdzības piešķiršanu par
bērna adopciju, par adoptējamā bērna aprūpi un par audžuģimenes pienākumu
pildīšanu, kā arī minēto atlīdzību izmaksu. Tādējādi likumprojekts paredz, ka
pēc Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrijas
reorganizācijas pabeigšanas, atlīdzības par adoptējamā bērna aprūpi,
atlīdzības par adopciju un atlīdzības par audžuģimenes pienākumu pildīšanu
piešķiršanu un izmaksu saskaņā ar gadskārtējā valsts budžeta likumā
paredzētajām apropriācijām nodrošina Labklājības ministrija Ministru kabineta
noteiktajā kārtībā. |
|
|||||||||
4. Cita informācija |
Saskaņā ar Valsts sociālo
pabalstu likumu ģimenes valsts pabalstu piešķir ģimenei, kura audzina bērnu,
t.i. par bērnu. Atbilstoši ANO Bērnu tiesību konvencijai un Bērnu tiesību
aizsardzības likumam bērns ir persona līdz 18 gadu vecuma sasniegšanai. Tā kā
gadā, kad tiek pabeigta vidusskolas 12. klase vai profesionāli tehniskā
izglītības iestāde, persona parasti sasniedz 19 gadu vecumu, ierobežota valsts budžeta apstākļos
ģimenes valsts pabalstu paredzēts nodrošināt tikai līdz jaunieša 19 gadu
vecuma sasniegšanai. No valsts
pamatbudžeta programmas Valsts sociālie pabalsti tiek finansēti 15 valsts
sociālie pabalsti un piemaksas, kuriem ir dažādi mērķi atbalsts ģimenēm,
kurām sakarā ar bērnu audzināšanu radušies papildu izdevumi (ģimenes valsts
pabalsts), minimālu iztikas līdzekļu nodrošināšana (valsts sociālā
nodrošinājuma pabalsts) u.c. Ņemot vērā
pašreizējo sociāli ekonomisko situāciju, nelabvēlīgo valsts budžeta
stāvokli un no valsts pamatbudžeta programmas Valsts sociālie pabalsti
finansēto valsts sociālo pabalstu saņēmēju grupu atšķirīgo situāciju,
piedāvātais regulējums attiecībā uz ģimenes valsts pabalsta izmaksas
pārtraukšanu par bērniem vecumā no 19 līdz 20 gadiem, ir pamatots un mērķa
sasniegšanai izvēlētie līdzekļi ir samērīgi. Minētās normas mērķis ir veikt pasākumus, lai,
izmantojot budžeta programmas Valsts sociālo pabalsti ietvaros pieejamos
ierobežotos finanšu resursus,
pārdalītu valsts atbalstam domātos līdzekļus, nodrošinot un
nesamazinot valsts atbalstu tām iedzīvotāju grupām, kurām valsts
sociālie pabalsti ir vitāli svarīgi
un kurām tie nepieciešami minimālu
iztikas līdzekļu nodrošināšanai, izdzīvošanai (piemēram, pensijas vecuma
personām, invalīdiem, apgādniekus zaudējušiem bērniem). |
|
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav attiecināms. |
|
|||||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un
kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms. |
|
|||||||||
3. Ietekme
uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav
attiecināms. |
|
|||||||||
4. Ietekme
uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
|
|||||||||
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Samazinoties ģimeņu ar bērniem ienākumiem, pasliktināsies šo ģimeņu
dzīves kvalitāte. Ģimenes valsts pabalsta saņemšana varētu būt svarīga tām
personām, kuras par bērna kopšanu vecumā
līdz vienam gadam saņem bērna kopšanas pabalstu, kura
apmērs, salīdzinot ar vecāku pabalsta vidējo apmēru, ir daudz mazāks
(2008.gadā vecāku pabalsta vidējais apmērs bija 339,39 lati mēnesī, bērna
kopšanas pabalsta - 50,00 lati mēnesī), kā arī ģimenēm ar bērniem, kuri pēc
19 gadu vecuma sasniegšanas turpina mācības vispārējās izglītības vai
profesionālās izglītības iestādē. Kā
liecina pētījumu un aptauju dati,
gandrīz 80% ģimeņu šo pabalstu (kaut arī apmēra ziņā nelielu) uzskata
par svarīgu valsts atbalstu. |
|
|||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai
biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms. |
|
|||||||||
7. Cita
ietekme |
Nav
attiecināms. |
|
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|||||||||||
|
(tūkst. latu) |
||||||||||
Rādītāji |
2009 |
Turpmākie trīs gadi |
|||||||||
2010 |
2011 |
2012 |
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|||||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos: 1.1. valsts
pamatbudžets 1.1.1. 20.00.00
programma Valsts sociālie pabalsti (Labklājības ministrijas budžets) 1.1.2. 01.03.00
apakšprogramma Vietējās adopcijas un audžuģimeņu atbalsts (Bērnu, ģimenes un
sabiedrības integrācijas lietu ministrijas budžets) 1.2. speciālais
budžets 1.3. pašvaldību
budžets |
Saskaņā ar likumu Grozījumi likumā Par valsts
budžetu 2009.gadam plānotais finansējums ģimenes valsts pabalstiem 44
165,1 tūkst. latu un apakšprogrammai Vietējās adopcijas un audžuģimeņu
atbalsts 403 tūkst. latu. |
0 403,0 -403,0 |
0 403,0 -403,0 |
0 403,0 -403,0 |
|||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos: 2.1. valsts
pamatbudžets 2.1.1. 20.00.00
programma Valsts sociālie pabalsti (Labklājības ministrijas budžets) 2.1.2. 01.03.00
apakšprogramma Vietējās adopcijas un audžuģimeņu atbalsts(Bērnu, ģimenes un
sabiedrības integrācijas lietu ministrijas budžets) 2.2. speciālais
budžets 2.3. pašvaldību
budžets |
44 568,1 Saskaņā ar
likumu Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2009.gadam plānotais finansējums
ģimenes valsts pabalstiem 44 165,1 tūkst. latu un apakšprogrammai Vietējās
adopcijas un audžuģimeņu atbalsts 403 tūkst. latu. |
-3 264,8 -2 861,8 -403,0 |
-4 940,5 -4 537,5 -403,0 |
-4 924,2 -4 521,2 -403,0 |
|||||||
3. Finansiālā
ietekme: 3.1. valsts
pamatbudžets 3.1.1. 20.00.00
programma Valsts sociālie pabalsti (Labklājības ministrijas budžets) 3.1.2. 01.03.00
apakšprogramma Vietējās adopcijas un audžuģimeņu atbalsts (Bērnu, ģimenes un
sabiedrības integrācijas lietu ministrijas budžets) 3.2. speciālais
budžets 3.3. pašvaldību
budžets |
|
+3 264,8 |
+4 940,5 |
+4 924,2 |
|||||||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Nav
attiecināms. |
||||||||||
5.Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja
nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot
anotācijas pielikumā) |
I Aprēķinā
izmantoti sekojoši dati un pieņēmumi: 1)
ģimenes valsts
pabalstu skaits par bērniem vecumā virs 19 gadiem 2009.gada februārī bija
aptuveni 6% no pabalstu kopskaita. Plānotais pabalstu skaits 2009.gadā
(jūlijs-decembris) ir 21700 vidēji mēnesī, 2010.gadā 23300, 2011.gadā
22135, 2012.gadā 21028, par pamatu ņemot skaita dinamiku 2008.gada mēnešos
(salīdzinot ar iepriekšējā gada attiecīgo mēnesi, skaits samazinās par 5%); 2)
vidējais
ģimenes valsts pabalsta apmērs 2007. un 2008.gadā bija attiecīgi 9,40 un 9,39
lati mēnesī. Tāpat arī 2009.gadā un turpmākajos gados tas tiek pieņemts 9,40
lati mēnesī. Izdevumu
samazinājums ģimenes valsts pabalstiem par bērniem vecumā virs 19 gadiem: 2009.gadā: 21 700
x 9,40 x 6 = -1 223 880 Ls 2010.gadā: 23 300
x 9,40 x 12 = -2 628 240 Ls 2011.gadā: 22 135
x 9,40 x 12 = -2 496 828 Ls 2012.gadā: 21 028
x 9,40 x 12 = -2 371 958 Ls 3)
ģimenes valsts
pabalstu skaits par bērniem līdz vienam gadam 2010.g.(maijs-decembris) 8465
vidēji mēnesī, 2011.g. 21664, 2012.g. 22626. Skaits noteikts, ņemot
Eurostat 2008.gada prognozes par jaundzimušo skaitu 2010.gadā 22567,
2011.gadā 22627, 2012.gadā 22623. Izdevumu
samazinājums ģimenes valsts pabalstiem par bērniem vecumā līdz 1 gadam: 2010.gadā: 8 465
x 9,40 x 8 = -636 568 Ls 2011.gadā: 21 664
x 9,40 x 12 = -2 443 699 Ls 2012.gadā:
22 626 x 9,40 x 12 = -2 552 213 Ls Izdevumu
samazinājums kopā valsts pamatbudžetā: 2009.gadā:
-1 223 880 Ls 2010.gadā:
-2 628 240 - 636 568 = - 3 264 808 Ls 2011.gadā:
-2 496 828 -2 443 699 = - 4 940 527 Ls 2012.gadā:
-2 371 958 -2 552 213 = - 4 924 171 Ls II Aprēķinā
attiecībā uz Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrijas
izdevumu samazinājumu un Labklājības ministrijas izdevumu palielinājumu
saistībā ar funkciju pārdali izmantoti sekojoši dati: 2009.gada kopējais finansējums pirms
grozījumiem 402 986 Ls: Apakšprogrammas 01.03.00. Vietējās
adopcijas un audžuģimeņu atbalsts finansējums 402 986 Ls (atlīdzība par adopciju 100 000 Ls,
atlīdzība par bērna aprūpi 14 986 Ls un pabalsts audžuģimenei
288 000 Ls). Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas
ministrijas budžetā plānotais 2009.gada I pusgada finansējums 166 909
Ls, Labklājības ministrijas budžetā plānotais pārdalāmais finansējums
2009.gada II pusgadam 236 077 Ls. 2010.gadam
Labklājības ministrijai pārņemot funkciju īstenošanu plānotais finansējums no
šīs apakšprogrammas būs 402 986 Ls. |
||||||||||
6. Cita informācija |
Ģimenes valsts pabalsta izmaksas perioda saīsināšanas rezultātā
valsts pamatbudžetā 2009.gadā paredzama ekonomija - 1 223 880 Ls. Valsts
pamatbudžeta izdevumu samazinājums saistībā ar ģimenes valsts pabalsta
izmaksas perioda saīsināšanu tiks iekļauts likumprojektā Grozījumi likumā
Par valsts budžetu 2009.gadam un izdevumu samazinājums turpmākajiem gadiem
tiks ņemts vērā, izstrādājot likumprojektu par valsts budžetu kārtējam
gadam. Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrijas izdevumu
samazinājums un Labklājības ministrijas izdevumu palielinājums saistībā ar
funkciju pārdali tiks iekļauts likumprojektā Grozījumi likumā Par valsts
budžetu 2009.gadam Saeimā 2.lasījumā un Labklājības ministrijas izdevumu
izmaiņas turpmākajiem gadiem tiks ņemtas vērā, izstrādājot likumprojektu par
valsts budžetu kārtējam gadam. |
||||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
|
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta
noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā
arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
1.No jauna jāizdod Ministru kabineta
noteikumi Noteikumi par ģimenes valsts pabalsta un piemaksas pie
ģimenes valsts pabalsta par bērnu invalīdu apmēru, tā pārskatīšanas kārtību
un pabalsta un piemaksas piešķiršanas un izmaksas kārtību. To mērķis -
noteikt pabalsta un piemaksas apmēru, piešķiršanas un izmaksas kārtību, kā
arī pabalsta un piemaksas apmēra pārskatīšanas kārtību. Minētajiem
noteikumiem jāstājas spēkā ar 2009.gada 1.novembri. Noteikumu projektu
paredzēts sagatavot līdz 2009.gada 1.septembrim. Par Ministru kabineta noteikumu projektu
sagatavošanu atbildīga ir Labklājības
ministrija. 2.Vienlaikus
ar šo likumprojektu paredzēts sagatavot grozījumus Bērnu tiesību aizsardzības
likumā, Latvijas Republikas Civillikumā, Uzturlīdzekļu garantiju fonda
likumā, Jaunatnes likumā, Par
Eiropas Konvenciju par bērnu adopciju, likumā "Par Hāgas konvenciju par
jurisdikciju, piemērojamiem tiesību aktiem, atzīšanu, izpildi un sadarbību
attiecībā uz vecāku atbildību un bērnu aizsardzības pasākumiem",
"Grozījumi likumā Par Hāgas Konvenciju par bērnu aizsardzību un
sadarbību starpvalstu adopcijas jautājumos",
likumā "Par Eiropas Padomes Konvenciju par bērnu tiesību
piemērošanu", likumā "Par Hāgas 1961.gada
5.oktobra Konvenciju par iestāžu pilnvarām un tiesību aktiem, kas piemērojami
attiecībā uz bērnu aizsardzību", likumā Par Hāgas Konvenciju par
starptautiskās bērnu nolaupīšanas civiltiesiskajiem aspektiem, Civilprocesa
likumā un Bāriņtiesu likumā. Minētos
likumprojektus paredzams sagatavot vienotā budžeta paketē un iesniegt noteiktā
kārtībā Ministru kabinetā un Saeimā. Atbildīgā institūcija Bērnu, ģimenes
un sabiedrības integrācijas lietu ministrija, līdzatbildīgās institūcijas
Tieslietu ministrija, Labklājības ministrija un Izglītības un zinātnes
ministrija atbilstoši pārņemamo funkciju sadalījumam. 3.Bez tam nepieciešams izstrādāt attiecīgus grozījumus
Ministru kabineta 2005.gada 11.janvāra noteikumos Nr.27 Kārtība, kādā piešķir un izmaksā atlīdzību
par adoptējamā bērna aprūpi, Ministru kabineta 2005.gada 11.janvāra noteikumos
Nr.26 Kārtība, kādā piešķir un izmaksā atlīdzību par bērna adopciju,
Ministru kabineta 2004.gada 14.decembra noteikumos Nr.1021 Kārtība, kādā
piešķir un izmaksā atlīdzību par audžuģimenes pienākumu pildīšanu. Atbildīgā institūcija Bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrija, līdzatbildīgā institūcija Labklājības
ministrija. Grozījumi tiks izstrādāti divu nedēļu laikā pēc Ministru kabineta
rīkojuma Par Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrijas
reorganizāciju pieņemšanas. |
|
|||||||||
2. Cita
informācija |
Nav attiecināms. |
|
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
|
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav attiecināms. |
|
|||||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām
institūcijām un organizācijām |
Nav attiecināms. |
|
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav attiecināms. |
&nb sp; |
|||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
|
||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids
(piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums,
vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek
pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav attiecināms. |
|
|||||||||
2.tabula |
|
||||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā
panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas
pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Nav attiecināms. |
|
||||||||
|
|
|
|
||||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības
institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas
sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu
noteikumu projektiem |
Nav attiecināms. |
|
|||||||||
6. Cita informācija |
Nav
attiecināms. |
|
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
|
||||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo
partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir
notikušas |
Konsultācijas nav notikušas. |
|
|||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo
partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta,
iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs,
neatbalsta) |
Konsultācijas nav notikušas. |
|
|||||||||
3. Kāds konsultāciju
veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Par ģimenes valsts pabalsta piešķiršanas nosacījumu izmaiņām ir
diskutēts ar plašsaziņas līdzekļu (prese, internets u.c.) starpniecību. |
|
|||||||||
4.
Konsultācijas ar ekspertiem |
Nav attiecināms. |
|
|||||||||
5. Cita
informācija |
Nav attiecināms. |
|
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Ģimenes valsts pabalsta administrēšanu
(piešķiršanu un izmaksu) tāpat kā līdz šim nodrošinās Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūra. Likumprojekta izpildei radīt jaunas valsts
vai pašvaldības institūcijas nav nepieciešams. Bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas
lietu ministrija tiks reorganizēta un tās funkcijas tiks nodotas Labklājības
ministrijai. |
|
|||||||||
2. Kā
sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Laikraksts Latvijas Vēstnesis, Normatīvo aktu informācijas sistēma
(NAIS), bezmaksas datu bāze www.likumi.lv,
sagatavojot informāciju plašsaziņas līdzekļiem. |
|
|||||||||
3. Kā
indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds var aizstāvēt savas tiesības Valsts sociālo pabalstu likuma
23.pantā noteiktajā kārtībā. Sūdzības sakarā ar Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūras nodaļas vai Labklājības ministrijas amatpersonas
lēmumu par valsts sociālā pabalsta piešķiršanu un izmaksu var iesniegt Valsts
sociālās apdrošināšanas aģentūras direktoram vai Labklājības ministrijas
valsts sekretāram. Strīdi par Valsts sociālo pabalstu likumā paredzēto
tiesību realizēšanu izskatāmi tiesā likumā noteiktajā kārtībā, t.i.
Administratīvā procesa likumā noteiktajā kārtībā: Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūras direktora vai Labklājības ministrijas valsts
sekretāra lēmums kā administratīvais akts pārsūdzams vispārējā administratīvā
procesa kārtībā, personai iesniedzot pieteikumu Administratīvajā rajona
tiesā. |
|
|||||||||
4. Cita informācija |
Nav
attiecināms. |
|
|||||||||
Vīzē: valsts sekretārs R.Beinarovičs
28.05.2009 11:18
3419
I.Baranovska
67021558, Inara.Baranovska@lm.gov.lv
K.Zirnīte
67021562, Kristine.Zirnite@lm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.33 |
2009.gada 26.maijā |
100.§
Likumprojekts "Grozījumi Valsts sociālo pabalstu likumā"
TA-1545, SAN-1931
___________________________________________________________
(U.Augulis, M.Segliņš, E.Repše, J.Muižniece, V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta grozījumu
likumprojekta paketē.
Pieņemt zināšanai, ka
Tieslietu ministrijai nav iebildumu pret likumprojekta turpmāko virzību.
2. Noteikt, ka atbildīgais
par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir labklājības ministrs.
Ministru
prezidents, bērnu, ģimenes un sabiedrības integrācijas lietu ministrs |
|
V.Dombrovskis |
|
||
Valsts kancelejas direktora vietā - Tiesību aktu redakcijas departamenta vadītāja |
|
D.Vaivare |
|
2009-MK-PROT-33-2605-#100.doc
1