Rīgā
29.05.2009. Nr.90/TA-1549,
TA-1546, TA-1558,
TA-1559, TA-1561, TA-1562,
TA-1521, TA-1542, TA-1719,
TA-1633, TA-1616, TA-1637,
TA-1639, TA-1640, TA-1674,
TA-1676, TA-1597, TA-1569,
TA-1667, TA-1731, TA-1732,
TA-1552, TA-1556, TA-1706,
TA-1723, TA-1727, TA-1745,
TA-1758, TA-1760, TA-1543
Saeimas Prezidijam
Nosūtām
izskatīšanai Ministru kabineta š.g. 19.maija, š.g. 26.maija un
š.g. 27.maija sēdē atbalstītos likumprojektus, kuri iekļauti valsts
budžeta 2009.gadam grozījumu likumprojekta paketē:
likumprojektu
"Grozījumi Militārā dienesta likumā", kuru izstrādāja Aizsardzības
ministrija (atbildīgā amatpersona - Žukovs 67335027,
Deniss.Zukovs@mod.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par radiācijas drošību un
kodoldrošību"", kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā
amatpersona - Šatrovska 67026521,
dace.satrovska@vidm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par
saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un
mikroliegumos"", kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā
amatpersona - Vilkaste 67026504,
daiga.vilkaste@vidm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Sugu un biotopu aizsardzības likumā", kuru izstrādāja
Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Vilkaste 67026504, daiga.vilkaste@vidm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas
fondiem"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Čablis
67095498, raivis.cablis@fm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likumā", kuru
izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Čablis 67095498,
raivis.cablis@fm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa "Eiropas
teritoriālā sadarbība" programmu vadības likumā", kuru izstrādāja
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona -
Burmistrovs 67114757, ivars.burmistrovs@eps.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījums Valsts informācijas sistēmu likumā", kuru izstrādāja
Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona -
Burmistrovs 67114757, ivars.burmistrovs@eps.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par maternitātes un slimības
apdrošināšanu"", kuru izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā
amatpersona - Baranovska 67021558,
Inara.Baranovska@lm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Elektroenerģijas nodokļa likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Ieroču aprites likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums likumā "Par hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju drošumu"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Enerģētikas likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Fomina 67013148, kristine.fomina@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju"", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Fomina 67013148, kristine.fomina@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums likumā "Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta statusu"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ošiņa 67095662, Inga.Osina@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā", kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Vesere 67026464, rudite.vesere@vidm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā", kuru izstrādāja Iekšlietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Strode 67219602, Alda.Strode@iem.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par akcīzes nodokli"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Pužule 67095521, Gunta.Puzule@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Mačivka 67095493, sandra.macivka@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un arodslimībām"", kuru izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā amatpersona - Krastiņa 67021555, Saulveiga.Krastina@lm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu"", kuru izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā amatpersona - Liepa 67021559, Linda.Liepa@lm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Tralmaks 67038604, kristaps.tralmaks@vzd.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Tralmaks 67038604, kristaps.tralmaks@vzd.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Tralmaks 67038604, kristaps.tralmaks@vzd.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās"", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Augstmane 67162607, marite.augstmane@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Sviķe 67027419, Irena.Svike@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Veterinārmedicīnas likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā amatpersona - Gurecka 67027063, Linda.Gurecka@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam"", kuru izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā amatpersona - Baranovska 67021558, Inara.Baranovska@lm.gov.lv).
Pielikumā:
1. Likumprojekts "Grozījumi Militārā dienesta likumā" uz 2 lpp.
2. Likumprojekta "Grozījumi
Militārā dienesta likumā" anotācija uz 8 lpp.
3.
Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes protokola Nr.32 68.§
izraksts uz 1 lp.
4.
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par radiācijas drošību un kodoldrošību""
uz 2 lpp.
5. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par radiācijas drošību un kodoldrošību"" anotācija uz 9 lpp.
6.
Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes protokola Nr.32 70.§
izraksts uz 1 lp.
7.
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz
kompensāciju par saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās
dabas teritorijās un mikroliegumos"" uz 1 lpp.
8. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības
ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un
mikroliegumos"" anotācija uz 5 lpp.
9.
Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes protokola Nr.32 77.§
izraksts uz 1 lp.
10.
Likumprojekts "Grozījumi Sugu un biotopu aizsardzības likumā" uz 1
lpp.
11. Likumprojekta "Grozījumi Sugu un
biotopu aizsardzības likumā" anotācija uz 6 lpp.
12.
Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes protokola Nr.32 78.§ izraksts uz 1
lp.
13.
Likumprojekts "Grozījums likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma
privatizācijas fondiem"" uz 1 lpp.
14. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem""
anotācija uz 4 lpp.
15.
Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes protokola Nr.32 79.§
izraksts uz 1 lp.
16.
Likumprojekts "Grozījumi Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likumā"
uz 1 lpp.
17. Likumprojekta "Grozījumi
Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likumā" anotācija uz 4 lpp.
18.
Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes protokola Nr.32 80.§
izraksts uz 1 lp.
19.
Likumprojekts "Grozījums Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa
"Eiropas teritoriālā sadarbība" programmu vadības likumā" uz 1
lpp.
20. Likumprojekta "Grozījums
Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa "Eiropas teritoriālā
sadarbība" programmu vadības likumā" anotācija uz 5 lpp.
21.
Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes protokola Nr.33 15.§
izraksts uz 1 lp.
22.
Likumprojekts "Grozījums Valsts informācijas sistēmu likumā" uz 1
lpp.
23. Likumprojekta "Grozījums Valsts
informācijas sistēmu likumā" anotācija uz 5 lpp.
24.
Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes protokola Nr.33 16.§
izraksts uz 1 lp.
25.
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par maternitātes un slimības
apdrošināšanu"" uz 3 lpp.
26. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par maternitātes un slimības apdrošināšanu"" anotācija uz 16
lpp.
27.
Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes protokola Nr.33 102.§
izraksts uz 1 lp.
28. Likumprojekts "Grozījums
Elektroenerģijas nodokļa likumā" uz 1 lpp.
29. Likumprojekta "Grozījums
Elektroenerģijas nodokļa likumā" anotācija uz 5 lpp.
30. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 9.§ izraksts uz 1 lp.
31. Likumprojekts
"Grozījums Ieroču aprites likumā" uz 1 lpp.
32. Likumprojekta "Grozījums Ieroču
aprites likumā" anotācija uz 5 lpp.
33. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 10.§ izraksts uz 1 lp.
34. Likumprojekts
"Grozījums likumā "Par hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju
drošumu"" uz 1 lpp.
35. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju drošumu"" anotācija
uz 5 lpp.
36. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 12.§ izraksts uz 1 lp.
37. Likumprojekts
"Grozījums Enerģētikas likumā" uz 1 lpp.
38. Likumprojekta "Grozījums
Enerģētikas likumā" anotācija uz 4 lpp.
39. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 14.§ izraksts uz 1 lp.
40. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" uz 1
lpp.
41. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" anotācija uz 6 lpp.
42. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 15.§ izraksts uz 1 lp.
43. Likumprojekts
"Grozījumi Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā" uz 1
lpp.
44. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā" anotācija uz 6 lpp.
45. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 16.§ izraksts uz 1 lp.
46. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju
privatizāciju"" uz 3 lpp.
47. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju""
anotācija uz 6 lpp.
48. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 17.§ izraksts uz 1 lp.
49. Likumprojekts
"Grozījums likumā "Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes
un pagasta padomes deputāta statusu"" uz 1 lpp.
50. Likumprojekta "Grozījums likumā
"Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes
deputāta statusu"" anotācija uz 5 lpp.
51. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 19.§ izraksts uz 1 lp.
52. Likumprojekts
"Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" uz 10 lpp.
53. Likumprojekta "Grozījumi Dabas
resursu nodokļa likumā" anotācija uz 32 lpp.
54. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 28.§ izraksts uz 1 lp.
55. Likumprojekts
"Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu
pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas
likumā"
uz 1 lpp.
56. Likumprojekta "Grozījumi
Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes
amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā"
anotācija uz 6 lpp.
57. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 30.§ izraksts uz 1 lp.
58. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par akcīzes nodokli"" uz 3 lpp.
59. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par akcīzes nodokli"" anotācija uz 9 lpp.
60. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 33.§ izraksts uz 1 lp.
61. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" uz 3 lpp.
62. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" anotācija uz 8 lpp.
63. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 34.§ izraksts uz 1 lp.
64. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes
gadījumiem darbā un arodslimībām"" uz 3 lpp.
65. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un
arodslimībām"" anotācija uz 13 lpp.
66.
Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 38.§ izraksts uz 1 lp.
67. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu" uz 2 lpp.
68. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts sociālo apdrošināšanu" anotācija uz 6 lpp.
69. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 39.§ izraksts uz 1 lp.
70. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "P
ar zemes reformas pabeigšanu pilsētās"" uz 1
lpp.
71. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"" anotācija uz 6
lpp.
72. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 47.§ izraksts uz 1 lp.
73. Likumprojekts
"Grozījumi
Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu
izmantošanas pabeigšanas likumā" uz 3 lpp.
74. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas
pabeigšanas likumā" anotācija uz 8 lpp.
75. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 64.§ izraksts uz 1 lp.
76. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"" uz
2 lpp.
77. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"" anotācija
uz 10 lpp.
78. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 65.§ izraksts uz 1 lp.
79. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to
nostiprināšanu zemesgrāmatās"" uz 5 lpp.
80. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu
zemesgrāmatās"" anotācija uz 11 lpp.
81. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 68.§ izraksts uz 1 lp.
82. Likumprojekts
"Grozījumi
Pārtikas aprites uzraudzības likumā" uz 1 lpp.
83. Likumprojekta "Grozījumi Pārtikas
aprites uzraudzības likumā" anotācija uz 7 lpp.
84. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 73.§ izraksts uz 1 lp.
85. Likumprojekts
"Grozījumi
Veterinārmedicīnas likumā"
uz 2 lpp.
86. Likumprojekta "Grozījumi
Veterinārmedicīnas likumā" anotācija uz 6 lpp.
87. Ministru
kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 75.§ izraksts uz 1 lp.
88. Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par apdrošināšanu bezdarba
gadījumam"" uz 2 lpp.
89. Likumprojekta "Grozījumi likumā "Par
apdrošināšanu bezdarba gadījumam"" anotācija uz 12 lpp.
90. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes protokola Nr.34 77.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Izdarīt likumā Par
apdrošināšanu bezdarba gadījumam (Latvijas Republikas Saeimas un Ministru
Kabineta Ziņotājs, 1999, 24.nr.; 2001, 1.nr.; 2002, 12., 22.nr.; 2006, 1., 14.nr.; 2007, 24.nr.;
2009, 2., 6.nr.) šādus grozījumus:
1. 5.pantā:
aizstāt pirmajā
daļā vārdus un skaitļus ne mazāk kā 12
mēnešus pēdējo 18 mēnešu periodā ar vārdiem un skaitli ne mazāk kā deviņus
mēnešus pēdējo 12 mēnešu periodā;
izteikt otro daļu šādā redakcijā:
(2)
Ja par bezdarbnieku pēdējo 12 mēnešu periodā pirms bezdarbnieka statusa
iegūšanas dienas iemaksas bezdarba gadījumam ir veiktas mazāk nekā deviņus
mēnešus un ja tās ir veiktas vai bija jāveic arī par periodu pēc bezdarbnieka
statusa iegūšanas dienas, nosakot tiesības uz bezdarbnieka pabalstu, ņem vērā
iemaksas bezdarba gadījumam par pēdējo 12 mēnešu periodu pirms pabalsta
pieprasīšanas dienas;
izteikt
trešās daļas ievaddaļu šādā redakcijā:
(3) Bezdarbniekam, par
kuru pēdējo 12 mēnešu periodā pirms bezdarbnieka statusa iegūšanas dienas
iemaksas bezdarba gadījumam nav veiktas vai ir veiktas, vai bija jāveic mazāk
nekā deviņus mēnešus, ir tiesības uz bezdarbnieka pabalstu, ja attiecīgajā
periodā viņš ir piederējis pie vienas no šādām personu kategorijām:.
2. 8.pantā:
aizstāt
pirmajā daļā vārdu sešu ar skaitli 12;
aizstāt
otrajā daļā vārdu sešu ar skaitli 12;
aizstāt
sestajā daļā vārdu sešu ar skaitli 12.
3.
Izteikt 10.panta trešo daļu šādā redakcijā:
(3) Bezdarbnieka
pabalsta izmaksu pārtrauc:
1)
ja persona zaudē bezdarbnieka statusu;
2)
ja Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, pamatojoties uz Valsts ieņēmumu
dienesta sniegto informāciju konstatē, ka persona nepamatoti saņem bezdarbnieka
pabalstu, jo pabalsta saņemšanas laikā šai personai ir darba ņēmēja vai
pašnodarbinātā statuss;
3) ja Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra, pamatojoties uz Latvijas Republikas Iedzīvotāju reģistra sniegto informāciju, konstatē, ka pabalsta saņēmējs ir miris.
4. Papildināt
pārejas noteikumus ar 12., 13. un 14.punktu šādā redakcijā:
12.
No 2009.gada 1.jūlija līdz 2011.gada 31.decembrim:
1)
Bezdarbniekam ar apdrošināšanas stāžu
no viena gada līdz 19 gadiem (ieskaitot) kopējais bezdarbnieka pabalsta
izmaksas ilgums ir deviņi mēneši;
2)
Bezdarbnieka pabalstu atkarībā no bezdarba ilguma bezdarbniekam ar
apdrošināšanas stāžu no viena gada līdz deviņiem gadiem (ieskaitot) izmaksā
šādā apmērā:
a)
pirmos divus mēnešus pilnā apmērā,
b)
nākamos divus mēnešus 75 procentu apmērā no piešķirtā bezdarbnieka pabalsta;
c)
pēdējos piecus mēnešus 45 lati mēnesī;
3)
Bezdarbnieka pabalstu atkarībā no bezdarba ilguma bezdarbniekam ar
apdrošināšanas stāžu no 10 līdz 19 gadiem (ieskaitot) izmaksā šādā apmērā:
a)
pirmos divus mēnešus pilnā apmērā,
b)
nākamos divus mēnešus 75 procentu apmērā no piešķirtā bezdarbnieka pabalsta,
c)
turpmākos divus mēnešus 50 procentu apmērā no piešķirtā bezdarbnieka
pabalsta;
d)
pēdējos trīs mēnešus - 45 lati mēnesī.
13.
Bezdarbniekiem ar apdrošināšanas stāžu no viena gada līdz 19 gadiem
(ieskaitot), kuriem bezdarbnieka pabalsts piešķirts līdz 2009.gada 30.jūnijam
un tā izmaksa turpinās pēc 2009.gada
1.jūlija, bezdarbnieka pabalsta izmaksas ilgumu pagarina līdz deviņiem
mēnešiem, ņemot vērā 12 mēnešu periodā pirms 2009.gada 1.jūlija piešķirto
bezdarbnieka pabalstu saņemšanas ilgumu, un atkarībā no bezdarba ilguma izmaksā
saskaņā ar šā likuma pārejas noteikumu 12.punkta 2. un 3.apakšpunktā noteikto;
14.
Grozījumi šā likuma 8.panta pirmajā, otrajā un sestajā daļā attiecībā uz vidējās apdrošināšanas iemaksu
algas aprēķināšanas perioda izmaiņām no sešiem uz 12 mēnešiem stājas spēkā ar
2010.gada 1.janvāri.
Likums
stājas spēkā ar 2009.gada 1.jūliju.
Labklājības
ministrs U.Augulis
Vīzē: valsts
sekretārs R.Beinarovičs
25.05.2009 12:17
528
I.Baranovska
67021558, Inara.Baranovska@lm.gov.lv
Likumprojekta
Grozījumi likumā Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam anotācija
I. Kādēļ normatīvais akts ir vajadzīgs |
||||||||||
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta
iecerēto darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros
dots uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Deklarācijas par Valda Dombrovska
vadītā Ministru kabineta iecerēto darbību 12.sadaļas Labklājība
12.3.2.apakšpunktā norādīts Atbalstīsim cilvēkus, kuri ekonomiskās krīzes
apstākļos zaudējuši darbu: optimizēsim bezdarbnieku pabalstu saņemšanas
kārtību esošā finansējuma ietvaros, nosakot visiem vienādu tā saņemšanas
iespējamo ilgumu līdz 9 mēnešiem. Ministru kabineta 2009.gada
30.aprīļa sēdes protokola Nr.28 3.§ 7.punktā noteikts, lai
nodrošinātu izdevumu samazināšanu, ministrijām līdz 2009.gada 15.maijam
izstrādāt un iesniegt Ministru kabinetā likumprojekta Grozījumi likumā Par
valsts budžetu 2009.gadam paketē iekļaujamos grozījumus normatīvajos aktos.
Noteikt, ka atbildīgi par to turpmāko virzību ir normatīvo aktu
sagatavotāji. Ministru kabineta 2009.gada 12.maija sēdē nolemts, ka, sākot ar
2009.gada 1.jūliju, visiem bezdarbniekiem nosaka vienādu bezdarbnieka pabalsta saņemšanas
iespējamo ilgumu 9 mēneši un par pagarinātā perioda mēnešiem bezdarbniekiem
ar apdrošināšanas stāžu no viena līdz
19 gadiem (ieskaitot) to izmaksā konstantas summas apmērā 45 Ls mēnesī. |
|||||||||
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Saskaņā ar likuma
Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam 5.pantu tiesības uz bezdarbnieka
pabalstu ir bezdarbniekam, kuram apdrošināšanas stāžs ir ne mazāks par vienu
gadu, ja par viņu Latvijas Republikā ir veiktas vai bija jāveic obligātās sociālās
apdrošināšanas iemaksas bezdarba gadījumam ne mazāk kā 12 mēnešus pēdējo 18
mēnešu periodā pirms bezdarbnieka statusa iegūšanas dienas. Saskaņā ar likuma Par apdrošināšanu bezdarba
gadījumam 9.pantu bezdarbnieka pabalsta izmaksas ilgums, sākot no 2008.gada
1.janvāra, ir atkarīgs no bezdarbnieka apdrošināšanas stāža ilguma un ir
šāds: ·
bezdarbniekam
ar apdrošināšanas stāžu no viena gada līdz deviņiem gadiem (ieskaitot)
četri mēneši; ·
bezdarbniekam
ar apdrošināšanas stāžu no 10 līdz 19 gadiem (ieskaitot) seši mēneši; ·
bezdarbniekam
ar apdrošināšanas stāžu no 20 gadiem (ieskaitot) deviņi mēneši. Bezdarbnieka
pabalsta izmaksa atkarībā no bezdarba ilguma, sākot ar 01.01.2008., ir šāda: a)
personai ar apdrošināšanas stāžu no viena gada līdz deviņiem gadiem
(ieskaitot): ·
pirmos
divos mēnešus pilnā apmērā; ·
pēdējos
divos mēnešus 75 procentus no piešķirtā bezdarbnieka pabalsta apmēra. b)
personai ar apdrošināšanas stāžu no 10 līdz 19 gadiem (ieskaitot): ·
pirmos
divos mēnešos pilnā apmērā; ·
nākamos
divos mēnešus 75 procentus no piešķirtā bezdarbnieka pabalsta apmēra; ·
pēdējos
divos mēnešus 50 procentus no piešķirtā bezdarbnieka pabalsta apmēra. c)
personai ar apdrošināšanas stāžu no 20 gadiem (ieskaitot): ·
pirmos
trīs mēnešus pilnā apmērā; ·
nākamos
trīs mēnešus 75 procentus no piešķirtā bezdarbnieka pabalsta apmēra; ·
pēdējos
trīs mēnešus 50 procentus no piešķirtā bezdarbnieka pabalsta apmēra. Taču
jāuzsver, ka pašreizējā ekonomiskajā situācijā tik strauja bezdarbnieka
pabalsta izmaksas perioda samazināšana bezdarbniekiem ar apdrošināšanas stāžu
mazāku par 20 gadiem ats
tāj būtisku negatīvu ietekmi uz šo bezdarbnieku
sociālo nodrošinājumu. Bez tam, pēc
bezdarbnieka pabalsta saņemšanas perioda beigām liela daļa no šiem
cilvēkiem vēršas pašvaldībās pēc
sociālās palīdzības pabalstiem, kā rezultātā palielinās arī pašvaldību
finansiālā un administratīvā slodze. Vienlaikus jāatzīmē, ka īss bezdarbnieka pabalsta izmaksas laiks
(četri un seši mēneši), samazina
motivāciju veikt sociālās apdrošināšanas iemaksas, tādējādi palielinot nedeklarēto nodarbinātību, kā
arī paaugstina darba ņēmēju nedrošību un atkarību no darba devēja, kam kopumā
var būt plašas negatīvās sekas, un kas var veicināt arī iedzīvotāju
emigrāciju. Saskaņā
ar likuma Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam 8.pantu vidējo
apdrošināšanas iemaksu algu bezdarbnieka pabalsta apmēra noteikšanai aprēķina
no apdrošinātās personas apdrošināšanas iemaksu algas par sešu kalendāra
mēnešu periodu, šo periodu beidzot divus kalendāra mēnešus pirms mēneša, kurā
persona ieguvusi bezdarbnieka statusu (vai atsevišķos likuma 8.pantā
noteiktos gadījumos šo periodu beidzot divus kalendāra mēnešus pirms
mēneša, kurā persona pieprasījusi bezdarbnieka pabalstu). |
|||||||||
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta Grozījumi likumā Par apdrošināšanu bezdarba
gadījumam (turpmāk likumprojekts)
izstrādāšanas mērķis ir palielināt sociālo aizsardzību bezdarbniekiem ar nelielu apdrošināšanas
stāžu, nodrošinot šiem bezdarbniekiem zināmu atbalstu tādā pašā periodā kā
bezdarbniekiem ar apdrošināšanas stāžu
virs 20 gadiem. Līdz ar to minētais
likumprojekts paredz noteikt, ka: 1)laika periodā no 2009.gada
1.jūlija līdz 2011.gada 31.decembrim iespējamais bezdarbnieka pabalsta
saņemšanas ilgums visiem bezdarbniekiem ir vienāds - 9 mēneši; 2)laika periodā no 2009.gada
1.jūlija līdz 2011.gada 31.decembrim bezdarbnieka pabalsta izmaksa atkarībā
no bezdarba ilguma bezdarbniekam ar apdrošināšanas stāžu no viena gada līdz
deviņiem gadiem (ieskaitot) ir šāda: a)pirmos divus mēnešus pilnā apmērā, b)nākamos divus mēnešus 75 procentu apmērā no
piešķirtā bezdarbnieka pabalsta; c)pēdējos piecus mēnešus 45 lati mēnesī; 3)laika periodā no 2009.gada
1.jūlija līdz 2011.gada 31.decembrim bezdarbnieka pabalsta izmaksa atkarībā
no bezdarba ilguma bezdarbniekam ar apdrošināšanas stāžu no 10 līdz 19 gadiem
(ieskaitot) ir šāda: a)pirmos divus mēnešus pilnā
apmērā, b)nākamos divus mēnešus 75 procentu apmērā no
piešķirtā bezdarbnieka pabalsta, c)turpmākos divus mēnešus 50 procentu apmērā no
piešķirtā bezdarbnieka pabalsta; d)pēdējos trīs mēnešus - 45
lati mēnesī; 4)sākot ar 2009.gada 1.jūliju,
tiesības uz bezdarbnieka pabalstu ir bezdarbniekam, kuram apdrošināšanas
stāžs ir ne mazāks par vienu gadu, ja par viņu ir veiktas vai bija jāveic
obligātās sociālās apdrošināšanas iemaksas bezdarba gadījumam ne mazāk kā
deviņus mēnešus pēdējo 12 mēnešu periodā pirms bezdarbnieka statusa iegūšanas
dienas. Attiecībā uz vidējās apdrošināšanas iemaksu
algas aprēķināšanas periodu likumprojekts paredz noteikt, ka, sākot ar
2010.gada 1.janvāri, vidējo apdrošināšanas iemaksu algu bezdarbnieka pabalsta
apmēra noteikšanai aprēķina no personas gūtās apdrošināšanas iemaksu algas par 12 kalendāra mēnešu
periodu, šo periodu beidzot divus kalendāros mēnešus pirms mēneša, kurā
persona ieguvusi bezdarbnieka statusu (vai atsevišķos likumā noteiktos
gadījumos šo periodu beidzot divus kalendāra mēnešus pirms mēneša, kurā
persona pieprasījusi bezdarbnieka pabalstu). Vidējās apdrošināšanas iemaksu
algas, ko ņem par pamatu bezdarbnieka pabalsta apmēra noteikšanai,
aprēķināšanas perioda palielināšana no sešiem uz 12 mēnešiem samazinās
bezdarbnieka pabalsta ļaunprātīgas izmantošanas iespējas. Vienlaikus, atbilstoši 2008.gada
11.decembrī pieņemtajam likumam Grozījumi likumā Par apdrošināšanu bezdarba
gadījumam, tiek precizētas likuma 10.panta normas attiecībā uz bezdarbnieka
pabalsta izmaksas pārtraukšanu. Šīs anotācijas I sadaļas 2.punktā
minētās problēmas likumprojekts atrisinās pilnībā. |
|||||||||
4. Cita informācija |
Pagarinot bezdarbnieka pabalsta izmaksas kopējo ilgumu līdz 9 mēnešiem
bezdarbniekiem ar apdrošināšanas stāžu no viena līdz 19 gadiem (ieskaitot),
par pagarinātā
bezdarbnieka pabalsta izmaksas
perioda mēnešiem laika periodā no 01.07.2009 līdz 31.12.2011. bezdarbnieka
pabalstu izmaksā konstantas summas apmērā 45 Ls mēnesī. Piedāvātais
regulējums attiecībā uz minētās konstantas summas (45 Ls mēnesī)
izmaksu, ir pamatots ar leģitīmu
mērķi un mērķa sasniegšanai izvēlētie līdzekļi ir samērīgi. Minēto normu
mērķis ir veikt pasākumus, lai, izmantojot valstij pieejamos finanšu resursus
(t.i. ierobežoto valsts sociālās apdrošināšanas speciālā budžeta līdzekļu ietvaros),
sniegtu sociālo tiesību nodrošinājumu bez darba palikušajām personām vismaz
minimālajā līmenī deviņu mēnešu garumā pēc darba un attiecīgi darbā gūto
ienākumu zaudēšanas. Jo, beidzoties bezdarbnieka pabalstam, arī pašvaldību
iespējas palīdzēt šīm personām būs ierobežotas, par ko liecina pašvaldību
sniegtie dati par 2009.gada izdevumiem
sociālajai palīdzībai. Saskaņā ar pašvaldību sniegto informāciju,
2009.gada pirmajos četros mēnešos izdevumi sociālajai palīdzībai bija 12 669
737 Ls jeb 89% no gada plānotajiem izdevumiem (2009.gadā plānoti - 14 259 507
Ls), t.sk. garantētā minimālā ienākuma pabalsta izmaksai 1 589 313 Ls, kas
jau tagad pārsniedz 2009.gadam plānotos izdevumus, mājokļa pabalsta izmaksai
5 287 696 Ls, kas arī pārsniedz minētajam pabalstam plānotos 2009.gada izdevumus. |
|||||||||
II. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un
tautsaimniecības pārmaiņām |
Nav
attiecināms. |
|||||||||
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un
kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Nav
attiecināms. |
|||||||||
3. Ietekme uz
uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu
komersantiem, pašnodarbinātajām personām, zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms. |
|||||||||
4. Ietekme uz
administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms. |
|||||||||
5. Sociālā
ietekme: 5.1. sociālās situācijas izmaiņas; 5.2. nodarbinātība |
Garāks bezdarbnieka
pabalsta izmaksas periods bezdarbniekiem ar apdrošināšanas stāžu līdz 20
gadiem nodrošinās šiem bezdarbniekiem labāku sociālo aizsardzību. |
|||||||||
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme uz īpaši aizsargājamām sugām vai
biotopiem; 6.6. ietekme uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav
attiecināms. |
|||||||||
7. Cita
ietekme |
Nav attiecināms. |
|||||||||
III. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
|
(tūkst. latu) |
|||||||||
Rādītāji |
2009 |
Turpmākie trīs gadi |
||||||||
2010 |
2011 |
2012 |
||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
1. Izmaiņas budžeta
ieņēmumos: speciālais budžets |
Saskaņā ar likumu Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2009.gadam plānotie līdzekļi bezdarbnieku pabalstiem 100 591,2 tūkst. latu. |
0 |
0 |
0 |
||||||
2. Izmaiņas
budžeta izdevumos: speciālais budžets |
Saskaņā ar likumu Grozījumi likumā Par
valsts budžetu 2009.gadam plānotie līdzekļi bezdarbnieku pabalstiem
100 591,2 tūkst. latu. |
+5 508,0 |
+5 380,9 |
0 |
||||||
3. Finansiālā ietekme: speciālais budžets |
|
-5 508,0 |
-5 380,9 |
0 |
||||||
4.Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu
izdevumu finansēšanai |
Nav
attiecināms. |
|||||||||
5.Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins (ja
nepieciešams, detalizētu ieņēmumu un izdevumu aprēķinu var pievienot
anotācijas pielikumā) |
Aprēķinā izmantoti sekojoši dati un pieņēmumi: - bezdarbnieka pabalstu skaits, uz kuriem attieksies
pabalsta saņemšanas ilguma pagarināšana: 2009.gadā 13162 vidēji mēnesī,
2010.gadā 10200, 2011.gadā 9965. 2009.gadam izmantoti Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūras faktiskie dati par bezdarbnieka pabalstu saņēmēju
skaitu un to īpatsvaru reģistrēto bezdarbnieku skaitā 2009.gada pirmajos
mēnešos, kā arī Nodarbinātības valsts aģentūras prognozes par reģistrēto
bezdarbnieku skaitu pa mēnešiem pie gada vidējā bezdarba līmeņa 12,7%.
2010.2011.gadam reģistrēto bezdarbnieku skaits noteikts pie gada vidējā
bezdarba līmeņa attiecīgi 14,2%, 13,9% (Finanšu ministrijas prognoze uz
26.03.2009.), pieņemot, ka bezdarbnieka pabalstu saņēmēju skaita īpatsvars
reģistrēto bezdarbnieku kopskaitā turpmākajos gados būs 50%; - bezdarbnieka pabalstu, uz kuriem attieksies
pabalsta saņemšanas ilguma pagarināšana, apmērs - 45 Ls. Izdevumu
palielinājums nodarbinātības speciālajā budžetā: 2009.gadā:
13 162 x 45 x 6 = 3 553 636* Ls 2010.gadā:
10 200 x 45 x 12 = 5 508 015* Ls 2011.gadā:
9 965 x 45 x 12 = 5 380 865* Ls Attiecībā uz likumprojekta 1.punktu, kad, nosakot tiesības uz bezdarbnieka pabalstu, iemaksas bezdarba gadījumam tiks ņemtas vērā ne mazāk kā deviņus mēnešus pēdējo 12 mēnešu periodā, normas ietekme uz speciālo budžetu ir ņemta vērā augstākminētajā aprēķinā. VSAA pieņemto lēmumu skaits par atteikumu piešķirt bezdarbnieka pabalstu 2009.gadā janvāris-aprīlis bija 810 gadījumi vidēji mēnesī, tajā skaitā arī gadījumi par nepietiekošu kvalifikācijas periodu, lai iegūtu bezdarbnieka pabalsta saņēmēja statusu. Tā kā šo gadījumu īpatsvars ir salīdzinoši mazs (mazāk kā 1%) no kopskaita, tad aprēķinā atsevišķi tas nav norādīts. |
|||||||||
6. Cita informācija |
Pagarinot bezdarbnieka pabalsta izmaksas kopējo ilgumu līdz 9 mēnešiem
bezdarbniekiem ar apdrošināšanas stāžu no viena līdz 19 gadiem (ieskaitot) no
valsts sociālās apdrošināšanas nodarbinātības speciālā budžeta 2009.gadā
papildus būs nepieciešami 3 553 636 Ls. Priekšlikums
par izdevumu palielinājumu bezdarbnieka pabalstiem tiks iekļauts likumprojektā
Grozījumi likumā Par valsts budžetu 2009.gadam un izdevumu palielinājums
turpmākajiem gadiem tiks iekļauts valsts sociālās apdrošināšanas speciālā
budžeta bāzes projektā kārtējam gadam atbilstoši Ministru kabineta 2007.gada
20.marta noteikumiem Nr.198 Noteikumi par maksimāli pieļaujamā valsts
budžeta izdevumu kopējā apjoma katrai ministrijai un citām centrālajām valsts
iestādēm noteikšanas metodiku vidējam termiņam. Tiek
prognozēts, ka vidējās apdrošināšanas iemaksu algas, ko ņem par pamatu
bezdarbnieka pabalsta apmēra noteikšanai, aprēķināšanas perioda izmaiņas no
sešiem uz 12 mēnešiem varētu samazināt valsts sociālās apdrošināšanas
nodarbinātības speciālā budžeta izdevumus. * Veicot aprēķinu Microsoft Excel vidē, tika izmantoti decimālskaitļi ar
vairākām zīmēm aiz komata (piemēram 2009.g. 13161,616), kā rezultātā
veidojas neliela atšķirība starp skaitļu reizinājumu un gala rezultātu. |
|||||||||
IV. Kāda var būt normatīvā akta ietekme uz |
||||||||||
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta
noteikumi) papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā
arī ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Papildus ir jāizstrādā Ministru kabineta noteikumu projekts
Grozījumi Ministru kabineta 2008.gada 21.oktobra noteikumos Nr.866 Vidējās
apdrošināšanas iemaksu algas aprēķināšanas kārtība bezdarbnieka pabalsta
apmēra noteikšanai un bezdarbnieka pabalsta un apbedīšanas pabalsta
piešķiršanas, aprēķināšanas un izmaksas kārtība (turpmāk noteikumu
projeksts). Noteikumu projekta izstrādāšanas mērķis ir atbilstoši grozījumiem
likumā Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam noteikt vidējās apdrošināšanas
iemaksu algas aprēķināšanas kārtību.
Noteikumu projektam jāstājas spēkā ar 2010.gada 1.janvāri. Noteikumu
projektu paredzēts izstrādāt līdz 2009.gada 1.decembrim.
Par
noteikumu projekta sagatavošanu
atbildīga ir Labklājības ministrija. |
|||||||||
2. Cita
informācija |
Nav
attiecināms. |
|||||||||
V. Kādām Latvijas starptautiskajām saistībām |
||||||||||
1. Saistības pret Eiropas Savienību |
Nav
attiecināms. |
|||||||||
2. Saistības pret citām valstīm un starptautiskajām
institūcijām un organizācijām |
Nav
attiecināms. |
|||||||||
3. Saistības, kas izriet no Latvijai saistošajiem
divpusējiem un daudzpusējiem starptautiskajiem līgumiem |
Nav
attiecināms. |
|||||||||
4. Atbilstības izvērtējums 1.tabula |
||||||||||
Attiecīgo Eiropas Savienības tiesību aktu veids
(piemēram, Eiropas Kopienas dibināšanas līgums, direktīva, regula, lēmums,
vadlīnijas, rekomendācijas), nosaukums, datums un numurs, kuru prasības tiek
pārņemtas vai ieviestas ar normatīvo aktu |
Nav
attiecināms. |
|||||||||
2.tabula |
||||||||||
Eiropas Savienības tiesību akts un attiecīgā
panta Nr. (uzskaitot katru direktīvas vienību pantu, daļu, punktu,
apakšpunktu) |
Latvijas normatīvā akta projekta norma, kas
pārņem katru šīs tabulas 1.ailē norādīto direktīvas vienību (uzskaitot visu
normatīvā akta projekta vienību Nr.) |
Nav attiecināms. |
||||||||
5. Saistības sniegt paziņojumu Eiropas Savienības
institūcijām atbilstoši normatīvajiem aktiem, kas regulē informācijas
sniegšanu par tehnisko noteikumu, valsts atbalsta sniegšanas un finanšu
noteikumu projektiem |
Nav
attiecināms. |
|||||||||
6. Cita informācija |
Nav
attiecināms. |
|||||||||
VI. Kādas konsultācijas notikušas, |
||||||||||
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo
partneru organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir
notikušas |
Konsultācijas
nav notikušas, jo likumprojekts sagatavots steidzamības kārtā. |
|||||||||
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo
partneru organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta,
iestrādāti to iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs,
neatbalsta) |
Nav
attiecināms. |
|||||||||
3. Kāds
konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi ir izmantoti |
Par
bezdarbnieka pabalsta izmaksas perioda pagarināšanu ir diskutēts ar
plašsaziņas līdzekļu (prese, radio, televīzija, internets) starpniecību. |
|||||||||
4. Konsultācijas
ar ekspertiem |
Nav
attiecināms. |
|||||||||
5. Cita
informācija |
Nav
attiecināms. |
|||||||||
VII. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde |
||||||||||
1. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un pašvaldību puses vai tiek
radītas jaunas valsts institūcijas vai paplašinātas esošo institūciju
funkcijas |
Bezdarbnieka pabalsta administrēšanu
(piešķiršanu un izmaksu) tāpat kā līdz šim nodrošinās Valsts sociālās
apdrošināšanas aģentūra. Likumprojekta izpildei radīt jaunas valsts
vai pašvaldības institūcijas nav nepieciešams. Likumprojekta izpildes
nodrošināšanai Valsts sociālās apdrošināšanas
aģentūrai nepieciešami divi mēneši pēc likumprojekta pieņemšanas. |
|||||||||
2. Kā sabiedrība
tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Laikraksts Latvijas Vēstnesis, Normatīvo
aktu informācijas sistēma (NAIS), bezmaksas datu bāze www.likumi.lv,
sagatavojot informāciju plašsaziņas līdzekļiem. |
|||||||||
3. Kā indivīds
var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais akts viņu ierobežo |
Indivīds var aizstāvēt savas tiesības
likuma Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam 17.pantā noteiktajā kārtībā. Valsts
sociālās apdrošināšanas aģentūras amatpersonas lēmumu par bezdarba
apdrošināšanas pakalpojumu persona var apstrīdēt mēneša laikā no lēmuma spēkā
stāšanās dienas. Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras direktora lēmumu
var pārsūdzēt tiesā mēneša laikā no direktora lēmuma spēkā stāšanās dienas. Strīdi
par likumā Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam paredzēto tiesību
realizēšanu izskatāmi tiesā likumā noteiktajā kārtībā, t.i. Administratīvā
procesa likumā noteiktajā kārtībā: Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūras
direktora lēmums kā administratīvais akts pārsūdzams vispārējā administratīvā
procesa kārtībā, personai iesniedzot pieteikumu Administratīvajā rajona
tiesā. |
|||||||||
4. Cita informācija |
Nav
attiecināms. |
|||||||||
Vīzē: valsts sekretārs R.Beinarovičs
25.05.2009 14:19
2401
I.Baranovska
67021558, Inara.Baranovska@lm.gov.lv
K.Zirnīte
67021562, Kristine.Zirnite@lm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.34 |
2009.gada 27.maijā |
77.§
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par apdrošināšanu bezdarba
gadījumam""
TA-1543
______________________________________________________
(U.Augulis, V.Dombrovskis)
1.
Atbalstīt iesniegto likumprojektu.
Valsts
kancelejai sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta grozījumu
likumprojekta paketē.
2.
Noteikt, ka atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir
labklājības ministrs.
3.
Atzīt par spēku zaudējušu Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes
protokollēmumu (prot. Nr.32 72.§) "Likumprojekts "Grozījumi likumā
"Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam""".
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un sabiedrības
integrācijas
lietu ministrs V.Dombrovskis
Valsts kancelejas direktora vietā
Tiesību aktu redakcijas
departamenta
vadītāja D.Vaivare