Rīgā
29.05.2009. Nr.90/TA-1549, TA-1546, TA-1558,
TA-1559, TA-1561,
TA-1562,
TA-1521, TA-1542,
TA-1719,
TA-1633, TA-1616,
TA-1637,
TA-1639, TA-1640,
TA-1674,
TA-1676, TA-1597,
TA-1569,
TA-1667, TA-1731,
TA-1732,
TA-1552, TA-1556, TA-1706,
TA-1723, TA-1727, TA-1745,
TA-1758, TA-1760,
TA-1543
Saeimas Prezidijam
Nosūtām izskatīšanai Ministru kabineta
š.g. 19.maija, š.g. 26.maija un š.g. 27.maija sēdē atbalstītos
likumprojektus, kuri iekļauti valsts budžeta 2009.gadam grozījumu likumprojekta
paketē:
likumprojektu "Grozījumi Militārā
dienesta likumā", kuru izstrādāja Aizsardzības ministrija (atbildīgā
amatpersona - Žukovs 67335027, Deniss.Zukovs@mod.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par
radiācijas drošību un kodoldrošību"", kuru izstrādāja Vides ministrija
(atbildīgā amatpersona - Šatrovska 67026521, dace.satrovska@vidm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par
zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās darbības
ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un mikroliegumos"",
kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Vilkaste 67026504,
daiga.vilkaste@vidm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Sugu un biotopu
aizsardzības likumā", kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā
amatpersona - Vilkaste 67026504, daiga.vilkaste@vidm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums likumā "Par
valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas fondiem"", kuru
izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Čablis 67095498, raivis.cablis@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Ilgtermiņa stabilizācijas
rezerves likumā", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā
amatpersona - Čablis 67095498, raivis.cablis@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Eiropas
Savienības struktūrfondu 3.mērķa "Eiropas teritoriālā sadarbība"
programmu vadības likumā", kuru izstrādāja Reģionālās attīstības un
pašvaldību lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Burmistrovs 67114757,
ivars.burmistrovs@eps.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Valsts
informācijas sistēmu likumā", kuru izstrādāja Reģionālās attīstības un pašvaldību
lietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Burmistrovs 67114757,
ivars.burmistrovs@eps.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par
maternitātes un slimības apdrošināšanu"", kuru izstrādāja Labklājības
ministrija (atbildīgā amatpersona - Baranovska 67021558,
Inara.Baranovska@lm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Elektroenerģijas
nodokļa likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā
amatpersona - Jēkabsons 67013028, andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Ieroču aprites
likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028,
andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums likumā "Par
hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju drošumu"", kuru izstrādāja
Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028,
andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums Enerģētikas
likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028,
andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par
bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"", kuru izstrādāja Ekonomikas
ministrija (atbildīgā amatpersona - Jēkabsons 67013028,
andris.jekabsons@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts un
pašvaldību mantas atsavināšanas likumā", kuru izstrādāja Ekonomikas ministrija
(atbildīgā amatpersona - Fomina 67013148, kristine.fomina@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par
valsts un pašvaldību dzīvojamo māju privatizāciju"", kuru izstrādāja
Ekonomikas ministrija (atbildīgā amatpersona - Fomina 67013148, kristine.fomina@em.gov.lv);
likumprojektu "Grozījums likumā "Par
pilsētas domes, rajona padomes, novada domes un pagasta padomes deputāta
statusu"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā amatpersona - Ošiņa 67095662, Inga.Osina@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Dabas resursu
nodokļa likumā", kuru izstrādāja Vides ministrija (atbildīgā amatpersona - Vesere 67026464, rudite.vesere@vidm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Iekšlietu
ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu pārvaldes amatpersonu ar speciālajām
dienesta pakāpēm dienesta gaitas likumā", kuru izstrādāja Iekšlietu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Strode 67219602, Alda.Strode@iem.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par akcīzes
nodokli"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā
amatpersona - Pužule 67095521, Gunta.Puzule@fm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par uzņēmumu ienākuma
nodokli"", kuru izstrādāja Finanšu ministrija (atbildīgā
amatpersona - Mačivka 67095493, sandra.macivka@fm.gov.lv);
likumprojektu
"Grozījumi likumā "Par
obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes gadījumiem darbā un
arodslimībām"", kuru izstrādāja Labklājības ministrija (atbildīgā
amatpersona - Krastiņa 67021555, Saulveiga.Krastina@lm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts sociālo
apdrošināšanu"", kuru izstrādāja Labklājības ministrija
(atbildīgā amatpersona - Liepa 67021559, Linda.Liepa@lm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes
reformas pabeigšanu pilsētās"", kuru izstrādāja Tieslietu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Tralmaks 67038604,
kristaps.tralmaks@vzd.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Valsts un pašvaldību īpašuma
privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas
likumā", kuru izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā
amatpersona - Tralmaks 67038604, kristaps.tralmaks@vzd.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par zemes
reformas pabeigšanu lauku apvidos"", kuru izstrādāja Tieslietu
ministrija (atbildīgā amatpersona - Tralmaks 67038604,
kristaps.tralmaks@vzd.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma
tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās"", kuru
izstrādāja Tieslietu ministrija (atbildīgā amatpersona - Augstmane 67162607,
marite.augstmane@tm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Pārtikas aprites uzraudzības
likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā
amatpersona - Sviķe 67027419, Irena.Svike@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi Veterinārmedicīnas
likumā", kuru izstrādāja Zemkopības ministrija (atbildīgā
amatpersona - Gurecka 67027063, Linda.Gurecka@zm.gov.lv);
likumprojektu "Grozījumi likumā "Par apdrošināšanu
bezdarba gadījumam"", kuru izstrādāja Labklājības ministrija
(atbildīgā amatpersona - Baranovska 67021558, Inara.Baranovska@lm.gov.lv).
Pielikumā:
1. Likumprojekts "Grozījumi Militārā dienesta likumā" uz 2 lpp.
2. Likumprojekta
"Grozījumi Militārā dienesta likumā" anotācija uz 8 lpp.
3. Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes
protokola Nr.32 68.§ izraksts uz 1 lp.
4. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par radiācijas drošību un kodoldrošību""
uz 2 lpp.
5. Likumprojekta "Grozījumi
likumā "Par radiācijas drošību un kodoldrošību"" anotācija uz 9
lpp.
6. Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes
protokola Nr.32 70.§ izraksts uz 1 lp.
7. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par
saimnieciskās darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un
mikroliegumos"" uz 1 lpp.
8. Likumprojekta "Grozījumi
likumā "Par zemes īpašnieku tiesībām uz kompensāciju par saimnieciskās
darbības ierobežojumiem īpaši aizsargājamās dabas teritorijās un
mikroliegumos"" anotācija uz 5 lpp.
9. Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes
protokola Nr.32 77.§ izraksts uz 1 lp.
10. Likumprojekts
"Grozījumi Sugu un biotopu aizsardzības likumā" uz 1 lpp.
11. Likumprojekta "Grozījumi
Sugu un biotopu aizsardzības likumā" anotācija uz 6 lpp.
12. Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes
protokola Nr.32 78.§ izraksts uz 1 lp.
13. Likumprojekts
"Grozījums likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas
fondiem"" uz 1 lpp.
14. Likumprojekta
"Grozījums likumā "Par valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas
fondiem"" anotācija uz 4 lpp.
15. Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes
protokola Nr.32 79.§ izraksts uz 1 lp.
16. Likumprojekts
"Grozījumi Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likumā" uz 1 lpp.
17. Likumprojekta
"Grozījumi Ilgtermiņa stabilizācijas rezerves likumā" anotācija uz 4 lpp.
18. Ministru kabineta 2009.gada 19.maija sēdes
protokola Nr.32 80.§ izraksts uz 1 lp.
19. Likumprojekts
"Grozījums Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa "Eiropas
teritoriālā sadarbība" programmu vadības likumā" uz 1 lpp.
20. Likumprojekta
"Grozījums Eiropas Savienības struktūrfondu 3.mērķa "Eiropas
teritoriālā sadarbība" programmu vadības likumā" anotācija uz 5 lpp.
21. Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes
protokola Nr.33 15.§ izraksts uz 1 lp.
22. Likumprojekts
"Grozījums Valsts informācijas sistēmu likumā" uz 1 lpp.
23. Likumprojekta
"Grozījums Valsts informācijas sistēmu likumā" anotācija uz 5 lpp.
24. Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes
protokola Nr.33 16.§ izraksts uz 1 lp.
25. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par maternitātes un slimības
apdrošināšanu"" uz 3 lpp.
26. Likumprojekta
"Grozījumi likumā "Par maternitātes un slimības
apdrošināšanu"" anotācija uz 16 lpp.
27. Ministru kabineta 2009.gada 26.maija sēdes
protokola Nr.33 102.§ izraksts uz 1 lp.
28. Likumprojekts "Grozījums
Elektroenerģijas nodokļa likumā" uz 1 lpp.
29. Likumprojekta
"Grozījums Elektroenerģijas nodokļa likumā" anotācija uz 5 lpp.
30. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 9.§ izraksts uz 1 lp.
31. Likumprojekts
"Grozījums Ieroču aprites likumā" uz 1 lpp.
32. Likumprojekta
"Grozījums Ieroču aprites likumā" anotācija uz 5 lpp.
33. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 10.§ izraksts uz 1 lp.
34. Likumprojekts
"Grozījums likumā "Par hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju
drošumu"" uz 1 lpp.
35. Likumprojekta
"Grozījums likumā "Par hidroelektrostaciju hidrotehnisko būvju
drošumu"" anotācija uz 5 lpp.
36. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 12.§ izraksts uz 1 lp.
37. Likumprojekts
"Grozījums Enerģētikas likumā" uz 1 lpp.
38. Likumprojekta
"Grozījums Enerģētikas likumā" anotācija uz 4 lpp.
39. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 14.§ izraksts uz 1 lp.
40. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību" uz 1
lpp.
41. Likumprojekta
"Grozījumi likumā "Par bīstamo iekārtu tehnisko uzraudzību"
anotācija uz 6 lpp.
42. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 15.§ izraksts uz 1 lp.
43. Likumprojekts
"Grozījumi Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā" uz 1
lpp.
44. Likumprojekta
"Grozījumi Valsts un pašvaldību mantas atsavināšanas likumā"
anotācija uz 6 lpp.
45. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 16.§ izraksts uz 1 lp.
46. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju
privatizāciju"" uz 3 lpp.
47. Likumprojekta
"Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību dzīvojamo māju
privatizāciju"" anotācija uz 6 lpp.
48. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 17.§ izraksts uz 1 lp.
49. Likumprojekts
"Grozījums likumā "Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes
un pagasta padomes deputāta statusu"" uz 1 lpp.
50. Likumprojekta
"Grozījums likumā "Par pilsētas domes, rajona padomes, novada domes
un pagasta padomes deputāta statusu"" anotācija uz 5 lpp.
51. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 19.§ izraksts uz 1 lp.
52. Likumprojekts
"Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" uz 10 lpp.
53. Likumprojekta
"Grozījumi Dabas resursu nodokļa likumā" anotācija uz 32 lpp.
54. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 28.§ izraksts uz 1 lp.
55. Likumprojekts
"Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu
pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas
likumā"
uz 1 lpp.
56. Likumprojekta
"Grozījumi Iekšlietu ministrijas sistēmas iestāžu un Ieslodzījuma vietu
pārvaldes amatpersonu ar speciālajām dienesta pakāpēm dienesta gaitas
likumā" anotācija uz 6 lpp.
57. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 30.§ izraksts uz 1 lp.
58. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par akcīzes nodokli"" uz 3 lpp.
59. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par akcīzes nodokli"" anotācija uz 9 lpp.
60. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 33.§ izraksts uz 1 lp.
61. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" uz 3 lpp.
62. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par uzņēmumu ienākuma nodokli"" anotācija uz 8 lpp.
63. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 34.§ izraksts uz 1 lp.
64. Likumprojekts
"Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes
gadījumiem darbā un arodslimībām"" uz 3 lpp.
65. Likumprojekta
"Grozījumi likumā "Par obligāto sociālo apdrošināšanu pret nelaimes
gadījumiem darbā un arodslimībām"" anotācija uz 13 lpp.
66. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 38.§ izraksts uz 1 lp.
67. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par valsts sociālo apdrošināšanu" uz 2 lpp.
68. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par valsts sociālo apdrošināšanu" anotācija uz 6 lpp.
69. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 39.§ izraksts uz 1 lp.
70. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"" uz 1
lpp.
71. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par zemes reformas pabeigšanu pilsētās"" anotācija uz 6
lpp.
72. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 47.§ izraksts uz 1 lp.
73. Likumprojekts
"Grozījumi
Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu
izmantošanas pabeigšanas likumā" uz 3 lpp.
74. Likumprojekta "Grozījumi Valsts
un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas
pabeigšanas likumā" anotācija uz 8 lpp.
75. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 64.§ izraksts uz 1 lp.
76. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"" uz
2 lpp.
77. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos"" anotācija
uz 10 lpp.
78. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 65.§ izraksts uz 1 lp.
79. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to
nostiprināšanu zemesgrāmatās"" uz 5 lpp.
80. Likumprojekta
"Grozījumi
likumā "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām un to
nostiprināšanu zemesgrāmatās"" anotācija uz 11 lpp.
81. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija
sēdes protokola Nr.34 68.§ izraksts
uz 1 lp.
82. Likumprojekts
"Grozījumi
Pārtikas aprites uzraudzības likumā" uz 1 lpp.
83. Likumprojekta "Grozījumi Pārtikas
aprites uzraudzības likumā" anotācija uz 7 lpp.
84. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 73.§ izraksts uz 1 lp.
85. Likumprojekts
"Grozījumi
Veterinārmedicīnas likumā"
uz 2 lpp.
86. Likumprojekta "Grozījumi
Veterinārmedicīnas likumā" anotācija uz 6 lpp.
87. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 75.§ izraksts uz 1 lp.
88. Likumprojekts
"Grozījumi
likumā "Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam"" uz 2 lpp.
89. Likumprojekta "Grozījumi likumā
"Par apdrošināšanu bezdarba gadījumam"" anotācija uz 12
lpp.
90. Ministru kabineta 2009.gada 27.maija sēdes
protokola Nr.34 77.§ izraksts uz 1 lp.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un
sabiedrības
integrācijas lietu
ministrs V.Dombrovskis
Stafecka 67082931
Grozījumi
likumā "Par valsts un pašvaldību zemes īpašuma tiesībām
un to nostiprināšanu zemesgrāmatās"
Izdarīt likumā "Par valsts un pašvaldību zemes
īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" (Latvijas Republikas
Saeimas un Ministru Kabineta Ziņotājs, 1995, 10.nr.; 1997, 8.nr.; 1998, 22.nr.;
1999, 14.nr.; 2000, 13.nr.; 2002, 22.nr.; 2005, 2.nr.; 2007, 15.nr.; Latvijas
Vēstnesis, 2009, 51.nr.) šādus grozījumus:
1. 3.pantā:
izteikt otrās daļas 4.punktu
šādā redakcijā:
4) tā ir zemes starpgabals atbilstoši Valsts un
pašvaldību mantas atsavināšanas likumā noteiktajam un par to pašvaldības dome
(padome) ir pieņēmusi lēmumu, ka tā ir starpgabals, izņemot šā likuma 8.pantā
minētā uz valsts vārda zemesgrāmatā ierakstāmā zeme;;
izteikt piekto daļu šādā redakcijā:
(5) Zemes reformas laikā pašvaldībām piekrīt un uz
attiecīgās pašvaldības vārda zemesgrāmatā ierakstāma apbūvēta lauku apvidu
zeme, kas nepieciešama zemes lietotājiem viņiem piederošo ēku (būvju)
uzturēšanai un par kuru atbilstoši
Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu
izmantošanas pabeigšanas likuma 25.panta ceturtajai daļai noslēdzami zemes
nomas līgumi, un neapbūvēta lauku apvidu zeme, par kuru ar fiziskajām vai
juridiskajām personām pēc zemes pastāvīgās lietošanas tiesību izbeigšanās
Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu
izmantošanas pabeigšanas likuma 25.panta otrajā1 daļā noteiktajos
termiņos ir noslēgti zemes nomas līgumi..
2. 41.panta otro daļu papildināt ar jaunu
sesto punktu šādā redakcijā:
6) tā ir zemes starpgabals atbilstoši šā likuma
3.panta otrās daļas 4.punktam;.
3. 6.pantā:
izteikt ceturto daļu šādā
redakcijā: (4) Šā panta otrajā un trešajā daļā minētā zeme, kura turpmāk
izmantojama zemes reformas pabeigšanai, kā arī valstij un pašvaldībām piekrītošā
lauku apvidu un pilsētu zeme nosakāma Ministru kabineta noteikumos paredzētajā
kārtībā.;
izteikt sesto daļu šādā
redakcijā:
(6) Pašvaldības domes (padomes)
lēmumu un Ministru kabineta rīkojumu par pilsētu zemes piekritību vai tās
izmantošanu zemes reformas pabeigšanai Valsts zemes dienestam iesniedz līdz
2009.gada 30.decembrim, bet par lauku apvidu zemes piekritību vai tās
izmantošanu zemes reformas pabeigšanai likuma Par zemes reformas pabeigšanu
lauku apvidos noteiktajā kārtībā.;
papildināt
pantu ar septīto daļu un astoto daļu šādā redakcijā:
(7) Ministru kabinets pieņem
rīkojumu par zemes piekritību valstij attiecībā uz visām šā likuma 8.pantā
minētajām valstij piekritīgajām zemēm.
(8) Lauku apvidu un pilsētu
zemi, par kuru līdz 2009.gada 30.decembrim nav pieņemts un Valsts zemes
dienestam iesniegts pašvaldības domes (padomes) lēmums vai Ministru kabineta
rīkojums par šīs zemes piekritību vai izmantošanu zemes reformas pabeigšanai,
Valsts zemes dienests ieskaita rezerves zemes fondā, izdarot attiecīgu atzīmi
Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmā. Rezerves zemes fondā
ieskaita arī zemes reformas pabeigšanai neizmantoto lauku apvidu un pilsētu
zemi..
4. 8.pantu papildināt ar astoto
daļu šādā redakcijā:
(8) Uz valsts vārda Ekonomikas
ministrijas personā zemesgrāmatās tiek ierakstīta valstij piederošā un
piekrītošā zeme, uz kuras atrodas akciju sabiedrības Latvenergo īpašumā vai
valdījumā esošie energoapgādes objekti, un tā ir nepieciešama valsts
komercdarbības veikšanai.;
5. 9.pantā:
aizstāt pirmajā daļā vārdus par zemes gabaliem ar
vārdiem par neapbūvētiem zemesgabaliem;
izslēgt pirmās daļas 4. un 6.punktu.
6. 10.pantu izteikt jaunā redakcijā:
(1) Par
valstij vai pašvaldībām piederošiem vai piekrītošiem zemes gabaliem sastādāma
uzziņa, kurā jānorāda:
1) zemes gabala platība;
2) pašreizējais zemes lietotājs, zemes lietošanas
nosacījumi (pastāvīgā lietošana, termiņlietošana, noma);
3) kādas ēkas (būves) atrodas uz zemes gabala;
4) nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumi;
5) pamatojums atbilstoši vietējās pašvaldības
teritorijas plānojumam jaunu valsts vai pašvaldības ēku (būvju) celtniecībai
vai teritorijas izmantošanai valstij vai pašvaldībai noteikto funkciju
īstenošanai.
(2) Uzziņai pievienojami dokumenti, kas apstiprina
uzziņā norādītos apstākļus. Ja valsts zemi pieprasījusi pašvaldība vai
pašvaldības zemi - valsts, šis zemes gabals nav ierakstāms zemesgrāmatā, kamēr
nav panākta vienošanās starp attiecīgo valsts institūciju un pašvaldību vai
zemes strīds nav izskatīts šā likuma 11.pantā noteiktajā kārtībā.
(3) Ja zemes gabals pašvaldībai piekrīt saskaņā ar šā
likuma 3.panta otrās daļas 2.punktu vai 4.1 panta otrās daļas
5.punktu, uzziņai pievieno Valsts zemes dienesta kadastra izziņu. Ja zemes
gabals pašvaldībai piekrīt saskaņā ar šā likuma 3.panta piekto vai sesto daļu,
tad uzziņai pievieno pašvaldības domes (padomes) lēmumu, kurš pieņemts saskaņā
ar likuma "Par zemes lietošanu un zemes ierīcību" 33.panta trešo
daļu.
(4) Ja zemes gabals valstij piekrīt saskaņā ar šā
likuma 2.panta otrās daļas 3.punktu vai 4.1 panta pirmās daļas
5.punktu, uzziņai pievieno Valsts zemes dienesta kadastra izziņu.
(5) Uzziņu paraksta attiecīgās nozares ministrijas,
valsts akciju sabiedrības Privatizācijas aģentūra vai attiecīgās pašvaldības
domes priekšsēdētājs.
7. Papildināt likumu ar 10.1 pantu šādā redakcijā:
(1) Par valstij vai pašvaldībām piederošiem un
piekrītošiem zemes gabaliem, uz kuriem atrodas publiskās lietošanas transporta
infrastruktūras objekti (ielas un ceļi, dzelzceļa zemes nodalījuma josla, ceļu
zemes nodalījuma josla, ielu sarkanās līnijas u.c. normatīvajos aktos noteiktie
autoceļu un dzelzceļa publiskās infrastruktūras objekti), sastādāma uzziņa,
kurā jānorāda:
1) zemes gabala platība;
2) informācija, ka uz zemes gabala atrodas noteikts
publiskās lietošanas transporta infrastruktūras objekts;
3) nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumi;
4) informācija, vai uz zemes gabala atrodas citām
personām piederošas ēkas (būves).
(2) Uzziņai pievienojami dokumenti, kas apstiprina
uzziņā norādītos apstākļus. Zemes gabala platību apliecina, iesniedzot zemes
robežu plānu. Ja zemes gabals nav kadastrāli uzmērīts, tā platību apliecina
Valsts zemes dienesta kadastra izziņa, kam pievienota informācija no Nekustamā
īpašuma valsts kadastra informācijas sistēmas telpiskajiem datiem par zemes
gabala platību un izvietojumu apvidū.
(3) Uzziņu paraksta attiecīgās nozares ministrijas vai
attiecīgās pašvaldības domes priekšsēdētājs.
8. 13.pantu
izteikt jaunā redakcijā:
(1) Valsts un pašvaldības zemes īpašuma tiesību
nostiprināšanai zemesgrāmatās par pamatu ir šādi dokumenti:
1) šā likuma 9, 10. vai 10.1 pantā noteiktajā kārtībā sastādīta uzziņa;
2) šā likuma 9. vai 10.panta gadījumā zemes robežu plāns;
3) šā likuma 10.1panta gadījumā zemes
robežu plāns vai informācija no Nekustamā īpašuma valsts kadastra informācijas
sistēmas telpiskajiem datiem par zemes gabala platību un izvietojumu apvidū;
4) gadījumā, ja netiek pievienots zemes robežu plāns -
pašvaldības izziņa par nekustamā īpašuma objekta apgrūtinājumiem. Izziņa
sastādāma atbilstoši vietējās
pašvaldības teritorijas plānojumam, ja tāds ir apstiprināts. Ja vietējās
pašvaldības teritorijas plānojums ir apstiprināšanas procesā, tad pašvaldība
izziņu sastāda atbilstoši tās rīcībā esošajai informācijai;
5) Valsts zemes dienesta kadastra izziņa;
6) šā likuma 10. vai 10.1 panta gadījumā -
ēku (būvju) piederību apliecinoši dokumenti, bet attiecībā uz publiskās
lietošanas transporta infrastruktūras objektiem - attiecīgā objekta pārvaldītāja
parakstīta izziņa, kas apliecina, ka konkrētais publiskās lietošanas transporta
infrastruktūras objekts ir valsts, pašvaldības vai valsts akciju sabiedrības
Latvijas dzelzceļš valdījumā;
7) strīda gadījumā - spēkā stājies Centrālās zemes
komisijas lēmums vai tiesas spriedums;
8) pašvaldības domes (padomes) lēmums vai Ministru kabineta rīkojums par
zemes piekritību;
9) iesniegums attiecīgajai zemesgrāmatu nodaļai.
(2) Vienlaikus ar valsts vai pašvaldības zemes īpašuma
tiesībām zemesgrāmatās nostiprināmas īpašuma tiesības attiecīgi uz valstij vai
pašvaldībām piederošām ēkām (būvēm), kas atrodas uz zemes gabala, atbilstoši
likumā Par nekustamā īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās noteiktajam..
9. 16.pantā:
papildināt pantu ar pirmo1 daļu šādā
redakcijā:
(1)1 Zemi, kura zemesgrāmatā ierakstīta uz
valsts vai pašvaldības vārda, nepievienojot uzziņai zemes robežu plānu,
nedrīkst atsavināt līdz brīdim, kamēr tiek veikta zemes kadastrālā uzmērīšana,
izņemot gadījumus, kad valsts nodod zemes gabalu bez atlīdzības pašvaldībai vai
iegulda kapitālsabiedrībā, vai pašvaldība nodod zemes gabalu bez atlīdzības
valstij vai iegulda kapitālsabiedrībā..
papildināt panta otro daļu aiz vārdiem pirmajā daļā
ar vārdiem un pirmajā1 daļā.
10. Pārejas noteikumos:
papildināt pārejas noteikumus ar 7.punktu šādā
redakcijā:
(7) Rezerves zemes fonda izmantošanu regulēs
atsevišķs likums.
Likums stājas spēkā 2009.gada 1.jūlijā.
Tieslietu ministrs M.Segliņš
Vīza: Valsts sekretārs M.Lazdovskis
27.05.2009, 08:40
1168
M. Augstmane
67162607; marite.augstmane@tm.gov.lv
Grozījumi likumā Par valsts un pašvaldību zemes
īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās
anotācija
I. Kādēļ
normatīvais akts ir vajadzīgs |
|
1. Atsauce uz Deklarāciju par Ministru kabineta iecerēto
darbību, politikas plānošanas dokumentu un citiem dokumentiem, kuros dots
uzdevums izstrādāt normatīvā akta projektu |
Likumprojekts izstrādāts, pamatojoties uz: - Ministru kabineta 2009.gada
31.marta sēdes protokollēmuma Nr.22 56.§ un Ministru kabineta 2009.gada
30.aprīļa sēdes protokollēmuma Nr.28 3.§ 7.punktu; Zemes politikas
pamatnostādņu 2008.-2014.gadam (apstiprinātas ar Ministru kabineta 2008.gada
13.oktobra rīkojumu Nr.613 Par zemes politikas pamatnostādnēm
2008.-2014.gadam) (turpmāk pamatnostādnes) 9.nodaļas Turpmākais rīcības
plāns 13.punktā Tieslietu ministrijai doto uzdevumu sadarbībā ar Satiksmes
ministriju līdz 2009.gada jūnijam izstrādāt grozījumus esošajos tiesību
aktos, lai vienkāršotu zemes zem publiskās infrastruktūras objektiem
reģistrāciju; Pamatnostādņu 9.nodaļas
14.punktā Tieslietu ministrijai ir dots uzdevums izstrādāt politikas
plānošanas dokumentu par nekustamā īpašuma tiesību regulējumu pēc zemes
reformas pabeigšanas. Lai nekavētu zemes reformas pabeigšanas procesu,
Tieslietu ministrija likumprojektā ir iekļāvusi normas, lai sagatavotos
situācijai pēc zemes reformas pabeigšanas.
|
2. Pašreizējās situācijas raksturojums |
Likuma Par valsts un pašvaldību zemes
īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās" (turpmāk likums)
3.panta otrās daļas 4.punktā ir atrunāts, ka pašvaldībām piekrīt zemes
starpgabali pilsētās, bet šis nosacījums nav attiecināts uz lauku apvidiem. Likuma 6.pantā ir noteikts, ka pašvaldības domes (padomes) lēmumu vai Ministru kabineta rīkojumu
par lauku apvidu zemes piederību, piekritību vai tās izmantošanu zemes
reformas pabeigšanai Valsts zemes dienestam (turpmāk VZD) iesniedz līdz
2008.gada 30.septembrim. Šāda pat norma ir iekļauta likuma Par zemes
reformas pabeigšanu lauku apvidos 18.pantā.
Līdz 2009.gada 10.maijam Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanu ir
nodrošinājusi un par to informējusi VZD tikai Iekšlietu ministrija. Vairākas
ministrijas, kurām ir liels skaits piekritīgo zemju (Satiksmes ministrija,
Ekonomikas ministrija), ir informējušas Tieslietu ministriju par grūtībām
nodrošināt Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanai un īpašuma ierakstīšanai
zemesgrāmatās nepieciešamos dokumentus (uz šo brīdi prasības ir identiskas un
izriet no likuma 9, 10. un 13.panta), jo īpaši: - informāciju par zemes gabala piederību uz 1940.gada 21.jūliju (ko apliecina
arhīva izziņa), jo arhīva dokumenti ne vienmēr ir atrodami. Turklāt arhīva
izziņu var saņemt tikai, precīzi norādot zemes gabala vēsturisko atrašanās
vietu uz 1940.gada 21.jūliju, bet pašvaldības un VZD ne vienmēr šo
informāciju var izsniegt, savukārt arhīvs pēc mūsdienu īpašuma
identifikatoriem zemes gabala atrašanās vietu nevar identificēt. Arhīva izziņas
iegūšana līdz ar to prasa ievērojamu laika resursu un var nenest rezultātu
bez attiecīgas arhīva izziņas Ministru kabineta rīkojumu par zemes piekritību
valstij nevar pieņemt un īpašumu nevar ierakstīt zemesgrāmatā; - informāciju par bijušā zemes īpašnieka
(mantinieka) pieprasījumiem par zemes īpašuma tiesību atjaunošanu un
pieprasījuma noraidīšanas iemesliem, līdzvērtīgas zemes vai kompensācijas
piešķiršanu. Šo informāciju ne vienmēr var iegūt, jo dažkārt nevar noskaidrot
īpašuma atrašanas vietu uz 1940.gada 21.jūliju. Tāpat kā iepriekšējā
gadījumā, nevar izpildīt prasības
Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanai un īpašuma ierakstīšanai
zemesgrāmatās. Nereti par vienu īpašumu var būt vairāki (daudzi) pieprasījumi
(ja ir daudz mantinieku), tādēļ prasītās informācijas apkopošana ir laikietilpīga; - zemes gabala platību, ko apliecina zemes
robežu plāns, jo zemes kadastrālā uzmērīšana ir laikietilpīgs un dārgs
process. Tādējādi ir izveidojusies situācija, ka
valsts institūcijas kavē Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanu par zemes
piekritību valstij (kā arī īpašuma ierakstīšanu zemesgrāmatās) un pie
esošajām prasībām tas var būt vēl gadiem ilgs process, līdz ar to Nekustamā
īpašuma kadastra valsts informācijas sistēmā (turpmāk kadastra IS) nav
tiesiska pamata izdarīt atzīmi par zemes piekritību valstij noteiktas
ministrijas personā un zemes reformu nevar uzskatīt par pabeigtu. Arī attiecībā uz daļu pašvaldību ir
izveidojusies pašreiz tiesiski neatrisināma situācija, jo Reģionālās
attīstības un pašvaldību ministrija ir atcēlusi 27 pašvaldību lēmumus par
zemes piekritību pašvaldībām (pamatojot, ka šajās pašvaldībās nav
apstiprināts vietējās pašvaldības teritorijas plānojums), kā rezultātā
neapbūvētā zeme, uz kuras atrodas karjeri, kapi, izgāztuves, VZD ir jānodod
zemes reformas pabeigšanai. Pašvaldībai nav bijusi paredzēta iespēja
pārskatīt savus lēmumus un šo lēmumu pamatojumu. Attiecībā uz likuma 8.pantā atrunātajām
zemēm, kuras jāieraksta zemesgrāmatās uz šajā pantā noteikto ministriju
vārda, ir izveidojusies prakse, ka dažas ministrijas attiecībā uz šīm zemēm nodrošina
Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanu, bet dažas nē. Atbilstoši 8.panta
pašreizējai redakcijai Ministru kabineta rīkojums attiecībā uz konkrēti 8.pantā
atrunātajām zemēm nav nepieciešams. Ja tiek saglabāta šāda pieeja,
informācija par konkrēto zemes vienību piekritību valstij noteiktas
ministrijas personā kadastra IS nonāks tikai pēc šo zemes vienību
ierakstīšanas zemesgrāmatā, kas var būt vēl gadiem ilgs process. Līdz ar to
zemes reformu nevarēs uzskatīt par pabeigtu, jo attiecībā uz daudzām zemes
vienībām nebūs precīzas ziņas par to piekritību. Lai vienkāršotu Ministru
kabineta rīkojuma par zemes piekritību valstij pieņemšanu, ir paredzēti
grozījumi Ministru kabineta 2008.gada 17.jūnija noteikumos Nr.453 Kārtība,
kādā nosaka valstij un pašvaldībām piekrītošo lauku apvidu zemi, kura turpmāk
izmantojama zemes reformas pabeigšanai, kā arī valstij un pašvaldībām
piederošo un piekrītošo zemi, nosakot, ka Ministru kabinetā tiek iesniegts
viens kopējs ministrijām piekritīgo zemju saraksts, kurā būs norādīts zemes
vienību identifikators un iespējams, platība. Šo sarakstu sagatavos Valsts
zemes dienests, pamatojoties uz tā rīcībā jau esošo informāciju, un ministrijām būs iespēja rīkojuma
projekta saskaņošanas procesā šo sarakstu precizēt; Ministru kabinetā rīkojuma
projektu iesniegs tieslietu ministrs. Likuma 2007.gada 21.jūnija grozījumi
paredzēja, ka pašvaldības izvērtē tām pastāvīgā lietošanā piešķirto un zemesgrāmatā neierakstīto zemi, un pieņem
lēmumus par šo zemju piekritību pašvaldībām
vai nodošanu zemes reformas pabeigšanai. Šāda pat zemju izvērtēšanas
procedūra bija jāveic ministrijām. Rezultātā tā zeme, no kuras atteicās
pašvaldības un ministrijas, atbilstoši likumam ir jāieskaita zemes reformas
pabeigšanai paredzētajās zemēs. Zemes reformas pabeigšanai paredzētās zemes
tika izveidotas, lai piešķirtu līdzvērtīgu zemi bijušajiem zemes īpašniekiem
(mantiniekiem). Uz šo brīdi ir skaidrs, ka zemes reformas pabeigšanai
paredzētās zemes pārsniedz pieprasījumu, un tās paliks pāri. Līdz ar to nav
vairs lietderīgi papildināt zemes reformas pabeigšanai paredzēto zemju fondu,
kā arī uz šo brīdi ir jāsaprot, kā šīs pāri palikušās zemes būtu turpmāk
jāapzīmē kadastra IS. |
3. Normatīvā akta projekta būtība |
Likumprojekta pieņemšana sekmēs zemes
reformas pabeigšanu, novēršot identificētās problēmas, kas kavē 1) Ministru
kabineta rīkojuma un pašvaldības lēmuma par zemes piekritību vai tās izmantošanu zemes reformas pabeigšanai
pieņemšanu un 2) īpašumu ierakstīšanu zemesgrāmatās uz valsts vārda konkrētu
ministriju personā vai uz pašvaldību vārda. Lai nodrošinātu 2.punktā minēto problēmu
risinājumu, likumprojekts paredz: - šajā likumā doto starpgabala jēdziena
skaidrojumu attiecināt arī uz lauku apvidiem; - Lai divos likumos nedublētu termiņu, līdz
kuram Ministru kabinets pieņem rīkojumu par zemes piekritību vai tās
izmantošanu zemes reformas pabeigšanai, paredzēt, ka šo termiņu nosaka likumā
Par zemes reformas pabeigšanu laiku apvidos paredzētajā kārtībā. Likumā
Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos paredzēts minēto termiņu
pagarināt līdz 2009.gada 30.decembrim; - pie īpašumu ierakstīšanas zemesgrāmatās
atteikties no prasības uzziņā ietvert un ar dokumentiem apliecināt
informāciju par zemes gabala piederību uz 1940.gada 21.jūliju (izņemot, ja
zemes gabals ir neapbūvēts), un informāciju par bijušā zemes īpašnieka
(mantinieka) pieprasījumiem par zemes īpašuma tiesību atjaunošanu un tā
noraidīšanas iemesliem, jo zemes gabali, uz kuriem pretendē privātpersonas,
ir rezervēti. Ir noslēdzies termiņš, kad privātpersonas varēja pretendēt uz
zemes izpirkšanu, kā arī ir noslēdzies termiņš, kad bijušie zemes īpašnieki
(mantinieki) varēja iesniegt pieteikumu līdzvērtīgas zemes saņemšanai un
zemes reformas pabeigšanai nodotā zemes apjoms ievērojami pārsniedz pieprasītās zemes apjomu; - noteikt atvieglotas prasības publiskās
lietošanas transporta infrastruktūras objektu (ielas un ceļi, dzelzceļa zemes
nodalījuma josla, ceļu zemes nodalījuma josla, ielu sarkanās līnijas u.c.
normatīvajos aktos noteiktie autoceļu un dzelzceļa publiskās infrastruktūras
objekti) ierakstīšanai zemesgrāmatās, tajā skaitā paredzot iespēju pie
īpašuma ierakstīšanas zemesgrāmatās zemes robežu plāna vietā iesniegt
informāciju no kadastra IS telpiskajiem datiem par zemes gabala platību un
izvietojumu apvidū. Papildus tiek ietverts nosacījums, ka šādus īpašumus
nedrīkst atsavināt līdz brīdim, kamēr tiem veikta zemes kadastrālā uzmērīšana
(ar izņēmumiem, kad valsts nodod zemes gabalu bez atlīdzības pašvaldībai vai
iegulda kapitālsabiedrībā, vai pašvaldība nodod zemes gabalu bez atlīdzības
valstij vai iegulda kapitālsabiedrībā); - noteikt, ka Ministru kabinets pieņem
rīkojumu par zemes piekritību valstij attiecībā uz visām likuma 8.pantā minētajām
valstij piekritīgajām zemēm, un pēc likumprojekta pieņemšanas noteikt
vienkāršotu kārtību rīkojuma pieņemšanai, balstoties uz Valsts zemes dienesta
sagatavotu un ar ministrijām saskaņotu kopēju sarakstu; minētais neliegtu
ministrijām iesniegt Ministru kabinetā individuālu sarakstu, lai nekavētu valstij
piekritīgo zemju ierakstīšanas zemesgrāmatā procesu; - paredzēt, ka pēc 2009.gada 30.decembra
zeme vairs netiek ieskaitīta zemes reformas pabeigšanai paredzētajās zemēs,
bet rezerves zemes fondā, par to
izdarot attiecīgu atzīmi kadastra IS. Rezerves zemes fondā tiktu ieskaitītas
zemes, par kurām atbilstoši Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un
privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likuma 25.panta pirmajai
un otrajai1 daļai beidzas zemes pastāvīgās lietošanas tiesības un
bijušie zemes lietotāji nebūs viena gada laikā noslēguši zemes nomas līgumus,
zemes, ko nevajadzēs izmantot zemes reformas pabeigšanai (kas paliks pāri),
kā arī zemes, par kurām līdz 2009.gada 30.decembrim nebūs pieņemts
pašvaldības lēmums vai Ministru kabineta rīkojums par piekritību attiecīgi
valstij vai pašvaldībai. Likumprojekts
pārejas noteikumus paredz papildināt ar normu, ka rezerves zemes fonda
pārvaldīšanu un izmantošanu regulēs atsevišķs likums. Paredzēts, ka
attiecīgās normas tiks iekļautas Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu
ministrijas gatavotajā Zemes pārvaldības likumā, par kura izstrādi atbilstoši
Zemes politikas pamatnostādņu 2008.-2014.gadam (apstiprināts ar Ministru kabineta 2008.gada 13.oktobra rīkojumu Nr.613 Par
Zemes politikas pamatnostādnēm 2008.-2014.gadam) 13.nodaļas 3.punktam līdz
2009.gada decembrim jāizstrādā koncepcija. Tieslietu ministrija par šā
jautājuma iekļaušanu minētājā likumprojektā ir vienojusies ar Reģionālās
attīstības un pašvaldību lietu ministriju. Paredzams, ka likumprojekts pilnībā
atrisinās 2.punktā minētās problēmas. Papildus minētajam likumprojektā ir
iekļautas normas, kas paredz zemes, uz kuru nav pieteikušās valsts vai
pašvaldību institūcijas un kas nav nodota zemes reformas pabeigšanai lauku
apvidos un līdzvērtīgas zemes kompensācijas fondā pilsētās, un zemes, kas nav
izmantotas zemes reformas pabeigšanas mērķiem, ieskaitīšanu valsts rezerves
zemju fondā, par to izdarot attiecīgu atzīmi kadastra IS. |
4. Cita informācija |
Likumprojekts
jāpieņem steidzami, lai likumprojekta pārejas noteikumos paredzētajos
gadījumos nodrošinātu
pašvaldībām iespēju pieņemt lēmumus par zemes piekritību vai nodošanu zemes
reformas pabeigšanai, kā arī, lai pašvaldības pēc 2009.gada 30.decembra
pieņemtu lēmumus par zemes nodošanu valsts rezerves zemju fondā. Likumprojekts
virzāms vienotā paketē ar likumprojektu Grozījumi likumā Par zemes reformas
pabeigšanu lauku apvidos, likumprojektu Grozījumi Valsts un pašvaldību
īpašuma privatizācijas un privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas
likumā un likumprojektu Grozījumi likumā Par zemes reformas pabeigšanu
pilsētās. Likumprojekts
jāpieņem vienlaicīgi ar likumprojektu Grozījumi likumā Par zemes reformas
pabeigšanu lauku apvidos, jo abos likumos (likumā Par valsts un pašvaldību
zemes īpašuma tiesībām un to ierakstīšanu zemesgrāmatās un likumā Par zemes
reformas pabeigšanu laiku apvidos) ir noteikts termiņš pašvaldības lēmuma un
Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanai par lauku apvidus zemes piederību,
piekritību vai izmantošanu zemes reformas pabeigšanai (2008.gada
30.septembris). Likumprojekts jāpieņem vienlaicīgi ar
likumprojektu Grozījumi Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un
privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā, lai saskaņotu
normas par to, ka pašvaldības lēmumus par zemes nodošanu zemes reformas
pabeigšanai pieņem tikai līdz 2009.gada 30.decembrim, bet pēc šī datuma
lēmumu par zemes nodošanu valsts rezerves zemju fondā. |
II. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Vispārēja ietekme uz sabiedrības un tautsaimniecības
pārmaiņām |
Likumprojekta pieņemšana sekmēs zemes reformas pabeigšanu, paātrinot
un vienkāršojot valsts un pašvaldībām piekritīgo īpašumu tiesisku noteikšanu (ar
Ministru kabineta rīkojumu un pašvaldības lēmumu) un veicinās šo īpašumu ierakstīšanu
zemesgrāmatās. Pēc attiecīgo Ministru kabineta rīkojumu un pašvaldības lēmumu
pieņemšanas Kadastra IS būs precīza informācija par visu zemju piederību un piekritību.
Tiks optimizēts valsts un pašvaldību īpašumu ierakstīšanas zemesgrāmatā
process. |
2. Ekonomiskā ietekme: 2.1. makroekonomiskā vide; 2.2. preču un pakalpojumu ražošanas apjoms un kvalitāte; 2.3. cenas; 2.4. eksporta un importa apjoms; 2.5. konkurences apstākļi; 2.6. jauninājumi un pētījumi; 2.7. augstāka resursu izmantošanas efektivitāte |
Likumprojekta pieņemšana ļaus ietaupīt valsts budžeta līdzekļus: - atsakoties no prasības pie īpašuma ierakstīšanas zemesgrāmatās
iesniegt vēsturisku informāciju (saistībā ar situāciju uz 1940.gada
21.jūliju), jo šobrīd šāda informācija nav vairs nepieciešama; - piedāvājot iespēju publiskās lietošanas transporta infrastruktūras
objektus ierakstīt zemesgrāmatā, neveicot zemes kadastrālo uzmērīšanu (tā būs jāveic tikai, īpašumu atsavinot). |
3. Ietekme uz uzņēmējdarbības vidi, administratīvajām
procedūrām un administratīvo slogu komersantiem, pašnodarbinātajām personām,
zemnieku un zvejnieku saimniecībām |
Nav attiecināms |
4. Ietekme
uz administratīvajām procedūrām un administratīvo slogu fiziskām personām |
Nav attiecināms |
5.
Sociālā ietekme: 5.1.
sociālās situācijas izmaiņas; 5.2.
nodarbinātība |
Nav attiecināms |
6. Ietekme uz vidi: 6.1. dabas resursu lietošana; 6.2. ietekme
uz piesārņojošo vielu emisiju vidē; 6.3. darbības radītie atkritumi; 6.4. ķīmisko vielu produktu ražošana; 6.5. ietekme
uz īpaši aizsargājamām sugām vai biotopiem; 6.6. ietekme
uz īpaši aizsargājamām teritorijām; 6.7. cita
veida piesārņojuma emisija vidē |
Nav attiecināms |
7. Cita ietekme |
Nav attiecināms |
III. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
||||
|
(tūkst. latu) |
|||
Rādītāji |
n-tais
gads |
Turpmākie trīs
gadi |
||
n+1 |
n+2 |
n+3 |
||
|
2009 |
2010 |
2011 |
2012 |
1. Izmaiņas budžeta ieņēmumos: 1.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi ; 1.2. speciālais budžets; 1.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
2. Izmaiņas budžeta izdevumos: 2.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas pakalpojumiem un citi pašu
ieņēmumi; 2.2. speciālais budžets; 2.3. pašvaldību budžets |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. Finansiālā ietekme: 3.1. valsts pamatbudžets, tajā skaitā iestāžu ieņēmumi no maksas
pakalpojumiem un citi pašu ieņēmumi; 3.2. speciālais budžets; 3.3. pašvaldību budžets |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
4. Prognozējamie kompensējošie pasākumi papildu izdevumu
finansēšanai |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
Nav attiecināms |
5. Detalizēts ieņēmumu un izdevumu aprēķins Izmaiņas ieņēmumos no maksas pakalpojumiem un citu pašu ieņēmumiem
2009. 2011.gadam |
Nav attiecināms |
|||
6. Cita informācija |
Normatīvā akta ietekmi uz valsts budžetu un pašvaldību budžetiem
skatīt likumprojektā Grozījumi Par zemes reformas pabeigšanu lauku
apvidos. |
IV. Kāda var
būt normatīvā akta ietekme uz |
|
1. Kādi normatīvie akti (likumi un Ministru kabineta noteikumi)
papildus jāizdod un vai ir sagatavoti to projekti, to būtība, kā arī
ministrija, kura ir atbildīga par tā sagatavošanu. Par Ministru kabineta
noteikumiem (arī tiem, kuru izdošana ir paredzēta izstrādātajā likumprojektā)
norāda to izdošanas mērķi un galvenos satura punktus, kā arī termiņu, kādā
paredzēts šos noteikumus izstrādāt |
Jāizdara grozījumi likumā Par zemes
reformas pabeigšanu lauku apvidos, lai, saskaņoti ar likumprojektu, pagarinātu
termiņu Ministru kabineta rīkojuma
vai pašvaldības lēmuma par lauku apvidu zemes piederību, piekritību vai
izmantošanu zemes reformas pabeigšanai pieņemšanu un iesniegšanu VZD līdz
2009.gada 30.decembrim. Likumprojekts Grozījumi likumā Par zemes reformas pabeigšanu lauku apvidos
ir izstrādāts un tiks virzīts izskatīšanai Ministru kabinetā un Saeimā
vienotā valsts budžeta likumprojektu paketē. Jāizdara grozījumi Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un
privatizācijas sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā, lai saskaņotu
normas par to, ka pašvaldības lēmumus par zemes nodošanu zemes reformas
pabeigšanai pieņem tikai līdz 2009.gada 30.decembrim, bet pēc šī datuma
lēmumus par zemes nodošanu valsts rezerves zemju fondā. Likumprojekts
Grozījumi Valsts un pašvaldību īpašuma privatizācijas un privatizācijas
sertifikātu izmantošanas pabeigšanas likumā ir izstrādāts un tiks virzīts izskatīšanai Ministru kabinetā un Saeimā
vienotā valsts budžeta likumprojektu paketē. Minētie likumprojekti jāpieņem vienlaicīgi. |
2.
Cita informācija |
Nosakot jaunu Ministru kabineta rīkojuma un pašvaldības lēmuma
pieņemšanas termiņu, būs iespēja izdarīt grozījumus Ministru kabineta
2008.gada 17.jūnija noteikumos Nr.453 Kārtība, kādā nosaka valstij un
pašvaldībām piekrītošo lauku apvidu zemi, kura turpmāk izmantojama zemes
reformas pabeigšanai, kā arī valstij un pašvaldībām piederošo un piekrītošo
zemi, vienkāršojot prasības Ministru kabineta rīkojuma pieņemšanai un
sniedzot termina neapbūvēta zeme skaidrojumu, kas novērsīs problēmas
pašvaldību lēmumu pieņemšanā. Ministru kabineta noteikumu projekta izstrāde
tiks uzsākta pēc likumprojekta atbalstīšanas Ministru kabinetā. |
V. Kādām
Latvijas starptautiskajām saistībām |
VI. Kādas
konsultācijas notikušas, |
|
1. Ar kurām pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizācijām un citām iesaistītajām institūcijām konsultācijas ir notikušas |
Ir notikušas konsultācijas ar Latvijas pašvaldību savienības
pārstāvjiem. |
2. Kāda ir šo pilsoniskās sabiedrības un sociālo partneru
organizāciju un citu iesaistīto institūciju pozīcija (atbalsta, iestrādāti to
iesniegtie priekšlikumi, mainīts formulējums to interesēs, neatbalsta) |
Latvijas Pašvaldību savienības pārstāvji: - atbalsta likumprojekta virzību; - neatbalsta jautājumu par rezerves zemes fonda izveidi, uzskatot, ka
zemes, kas nav izmantotas zemes reformas pabeigšanai, ir jānodod pašvaldībām; - uzskata, ka no likuma pārejas noteikumiem ir jāizslēdz 3-6.punkts. |
3. Kāds konsultāciju veids un sabiedrības informēšanas pasākumi
ir izmantoti |
Sabiedrības
informēšanas pasākumi nav notikuši. |
4. Konsultācijas ar ekspertiem |
Likumprojekts ir saskaņots ar Satiksmes ministrijas
(valsts akciju sabiedrības Latvijas Valsts ceļi un valsts akciju
sabiedrības Latvijas dzelzceļš) speciālistiem, kā arī ir notikušas
konsultācijas ar zemesgrāmatu tiesnešiem. Izteiktie ieteikumi ir ņemti vērā. |
5. Cita informācija |
Nav attiecināms |
VII. Kā tiks
nodrošināta normatīvā akta izpilde |
|
1. Kā tiks nodrošināta normatīvā akta izpilde no valsts un
pašvaldību puses vai tiek radītas jaunas valsts institūcijas vai
paplašinātas esošo institūciju funkcijas |
Jaunas institūcijas netiek veidotas un institūciju
funkcijas netiek paplašinātas. |
2. Kā sabiedrība tiks informēta par normatīvā akta ieviešanu |
Normatīvā akta projekts pēc tā pieņemšanas tiks publicēts laikrakstā
Latvijas Vēstnesis un periodiskajā izdevumā Latvijas Republikas Saeimas un
Ministru Kabineta Ziņotājs, kā arī iekļauts Normatīvo aktu informācijas
sistēmā (NAIS) un tiesību aktu portālā
www.likumi.lv |
3. Kā indivīds var aizstāvēt savas tiesības, ja normatīvais
akts viņu ierobežo |
|
4. Cita informācija |
Nav attiecināms |
Tieslietu ministrs M.Segliņš
Vīza: Valsts sekretārs M.Lazdovskis
22.05.2009. 15:40
2763
M.Augstmane
67162607;
Marite.Augstmane@tm.gov.lv
LATVIJAS REPUBLIKAS MINISTRU KABINETA SĒDE
___________________________________________________________
protokola izraksts
Rīgā |
Nr.34 |
2009.gada 27.maijā |
68.§
Likumprojekts "Grozījumi likumā "Par valsts un pašvaldību
zemes īpašuma tiesībām un to nostiprināšanu zemesgrāmatās""
TA-1745
______________________________________________________
(M.Segliņš, V.Dombrovskis)
1. Atbalstīt iesniegto
likumprojektu.
Valsts kancelejai
sagatavot likumprojektu iesniegšanai Saeimā valsts budžeta grozījumu
likumprojekta paketē.
2. Noteikt, ka
atbildīgais par likumprojekta turpmāko virzību Saeimā ir tieslietu ministrs.
Ministru prezidents,
bērnu, ģimenes un
sabiedrības
integrācijas lietu ministrs V.Dombrovskis
Valsts kancelejas direktora vietā
Tiesību aktu redakcijas
departamenta vadītāja D.Vaivare